Written by AbangNara | August 7th, 2009

dewi remaja

“Inikah gambar bakal dewi remaja yang bakal menggantikan Scha Al- Yahya?“. Itulah tajuk email yang kami terima daripada seseorang. Terus menggelegak kepala kami dibuatnya. Secara peribadi memang bagai jauh panggang dari api kalau nak dibandingkan wanita ini berbanding Scha. Oh ya, kalau anda tak tahu, Scha Al Yahya dulu adalah juara Dewi Remaja.

Kami tak sempat nak cari info biodata gadis di atas ini. Tapi rasanya memang betullah kot dia masuk bertanding pertandingan Dewi Remaja nie. Kalau tak, macam mana plak gambar dia leh kuar muka depan Majalah Remaja kan? Kalau salah sila betulkan kami. Manalah tau anda sedara mara atau ahli keluarga gadis ini.

Tapi bukan gambar di atas ini yang menyebabkan kami mengelegak kepala (saja wat ayat melampau sikit). Anda kena tengok dulu gambar-gambar gadis di atas dengan membaca artikel ini sepenuhnya untuk mengelegakkan kepala anda. Hehehe. (tapi mungkin bagi sesetengah manusia gambar dia nie biasa jer, so terpulanglah kepada pendapat peribadi).

 
Written by AbangNara | August 4th, 2009

sharifah jasmine soraya

Siapa bilang gadis Melayu tak menawan. Tak menarik hati tiada memikat. Kalaulah memang tak mungkin aku tertawan (sila nyanyi atau dengar lagu Gadis Melayu semasa membaca artikel ini).

Pergh. Hebat. Mantap. Memang inilah ciri-ciri gadis Melayu yang kami cari selama ini. Sopan santun, ayu, berbudi pekerti. Kesemuanya ada pada Sharifah Jasmine Soraya, salah seorang peserta program Gadis Melayu musim ke 2.

Tak percaya? Kita dengar apa Sharifah Jasmine nie cakap @ puji tentang diri dia sendiri.

[note] Walaupun saya berdarah kacukan Melayu dan Cina, saya Gadis Melayu sejati kerana saya memahami dan mempraktikkan budaya dan adat Melayu.[/note]

Gadis Melayu sejati tue beb. Memahami dan mempratikkan budaya Melayu lagi tue. Memang sesuai untuk dibuat calon isteri nie. Kalau mak anda dapat menantu macam nie, mesti dia cakap berbaloi-baloi macam video iklan Celcom si Fahrin dan Scha.

Sebagai bukti betapa gadis Melayunya si Sharifah Jasmine Soraya nie, kami paparkan kepada anda beberapa keping gambar Sharifah Jasmine Soraya nie. Memang terserlah betapa dia mengamalkan gaya hidup seorang gadis Melayu asli. Susah nak carik awek Melayu macam dia sekarang nie.

Ini part pertama gambar-gambar dia. Tunggu esok pagi kitorang letak part kedua pulak. Semua gambar nie kitorang dapat daripada email. Terima kasih kepada penghantar email tersebut. Lagi gambar Sharifah Jasmine Soraya dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | March 13th, 2009

Dah lama rasanya tak post gambar-gambar awek Melayu Boleh. Bukan apa, susah sikit nak carik sumber-sumber dan risau jugak kalau muka-muka yang terpampang kat sini adalah awek-awek anda semua. Hehehe.

Setelah membuat sedikit saringan, akhirnya gadis Melayu Boleh di atas lulus dengan cemerlang untuk diletakkan gambarnya di sini. Sopan, tidak seksi, dan mungkin mukanya yang innocent mampu mencairkan hati lelaki-lelaki di luar sana.

Lagi gambar-gambar awek Melayu di atas dengan baca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | January 22nd, 2009

Like we said so many times before, Malaysian girls especially Malay has become prettier and more charming these days. Even with their “tudung” and shy traditional look, Malay girls can melt any male with their sharp looking eyes.

The role model for genuine Malay girl is Aida or her full name Khairul Noormaidah Zali. She is the winner of a reality program known as Gadis Melayu hosted by TV9. Now we can say proudly that “awek Melayu Boleh!”

More pictures of Aida @ Khairul Noormaidah Zali, the winner of Gadis Melayu TV9 by reading the full article.