Written by Bella | July 17th, 2017

Umum mengetahui kini pelakon Fathia Latiff sedang bercinta dengan seseorang yang dikenali sebagai A. Menurut Raja Mawar di BH ONLINE, Fathia dan A yang merupakan seorang ahli perniagaan sudah mempunyai rancangan untuk berkahwin pada penghujung tahun ini. Malah, keluarga Fathia dan keluarga kekasihnya itu sudah lama saling mengenali.

Sumber memberitahu Raja, Fathia dan kekasihnya yang juga ahli perniagaan berusia 20-an itu sudah merancang untuk mendirikan rumah tangga. Namun, tarikh masih belum ditetapkan lagi. Mungkin Oktober, November atau Disember. Maknanya hujung tahunlah kan… Bagaimanapun, hingga kini, Fathia belum membuka mulut berbicara soal perkahwinan. Mungkin Fathia masih mahu berahsia…

Raja dengar keluarga kedua-dua belah pihak juga sudah lama saling mengenali. Keluarga Fathia dan A adalah kenalan lama. Mereka mula berkawan apabila Fathia dan keluarganya menghadiri majlis perkahwinan saudara rapat A, beberapa tahun lalu.

Dalam satu kenyataan sebelum ini, Fathia ada meluahkan harapan agar keikhlasan dan kesungguhan A akan berkekalan sehingga akhir hayat dan kekasihnya itu dapat mencintainya sepenuh hati.

Selalunya, ketika mula bercinta wanita akan ditatang bagaikan minyak yang penuh dan lelaki sanggup berkorban apa saja. Selepas berkahwin, semua bertukar sekelip mata. Saya bukan skeptikal terhadap perkahwinan, cuma tidak mahu tersalah langkah. Kalau boleh, saya hanya mahu meniti alam perkahwinan hanya sekali.

Kami mendoakan yang terbaik buat Fathia dan semoga beliau dan kekasih mempunyai jodoh untuk cepat naik pelamin. Amin..

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | June 21st, 2017

Fathia Latiff akui beliau kini sedang mengenali hati budi seseorang yang sudah beliau dikenali beberapa tahun lepas sebenarnya. Namun, Fathia tidak pernah mendedahkan siapakah gerangan lelaki yang sudah berjaya membuka pintu hatinya untuk bercinta lagi.

Menurut Miss K daripada portal Astro Gempak, ada rakan beliau yang melihat Fathia begitu mesra dengan seorang lelaki yang segak dan berkepala botak di sebuah kedai makan. Malah, lelaki itu dikatakan adalah invidu yang sama dimana foto beliau dimuat naik oleh Fathia di Insta Stories.

Miss K, aku nampak Fathia dengan seorang mamat ni. Segak juga orangnya, berkepala botak. Mereka nampak mesra, mungkin datang sini sebab nak bersahur kot. Aku pun nak balik dah, kalau aku masih lepak lagi boleh tengokkan untuk kau Miss K. Haaa, Miss K, cuba kau tengok Instagram Stories Fathia tu. Dia ada letak gambar mamat tu la. Dia letak gambar abang botak tu siap ada emoticon ‘smiley’ lagi. tulah orangnya! Wah, mereka nampak serasi. Itu kawan dia ke atau kekasih baru dia Miss K?

Jika benar lelaki itu adalah kekasih Fathia, kami mendoakan agar hubungan mereka ada jodoh sehingga ke jinjang pelamin. Ehem, dah boleh agaknya kalau Fathia ingin memperkenalkan kekasihnya itu dengan peminat, pasti mereka juga akan mendoakan kebahagiaan Fathia. Sumber Berita : Astro Gempak

bali

P.S: Selepas Hari Raya Aidilfitri kelak, apa kata rehatkan minda dan jiwa dengan pergi bercuti ke Pulau Bali, Indonesia. Banyak pemandangan, aktiviti best dan hotel-hotel yang awesome di sana. Confirm rileks 100%.  Dengan AirAsia, anda boleh terbang ke Bali dengan harga serendah RM169 untuk ekonomi(all in fare – one way) atau premium flatbed RM599(all in fare – one way). Harga special murah kaw-kaw ini hanya akan sah sehingga 25 Jun ini. Jangan lepaskan peluang keemasan ini di www.airasia.com. Selamat bercuti. 

Written by Bella | March 14th, 2017

Agak lama juga Fathia Latiff tidak rapat dengan mana-mana lelaki sejak beliau putus cinta dengan Aiman Hakim Ridza. Terbaru, Fathia mengakui beliau kini dalam proses untuk mengenali hati budi seseorang yang juga terlibat didalam industri hiburan tanah air.

Walaubagaimanapun, buat masa ini Fathia lebih selesa untuk menganggap lelaki itu sebagai sahabat dan masih belum untuk mendedahkan siapakah gerangan “sahabat”nya itu kepada umum.

Adalah kenal-mengenali seseorang. Dia orang industri. Sama ada pelakon atau tidak, biarlah rahsia. Sebab saya dengan dia cuma berkawan seperti biasa. Adalah keluar makan tetapi itu sahaja.

Saya memang tidak pernah menutup hati untuk bercinta. Ramai juga yang mencuba untuk berkenalan tetapi itulah, hati ini tidak berkenan. Kalau hendak kata serik atau fobia, tidaklah.Cuma sekarang ini memang sejujurnya saya tidak ada teman istimewa. Saya pun tidak tahu kenapa masih solo. Bukankah jodoh itu rahsia Tuhan, biar Dia yang tentukan.

Buat masa ini, Fathia tidak mahu terlalu memikirkan soal percintaan dan mahu memberikan tumpuan terhadap perniagaannya.

Tidak mengapa, kenal-kenal dahulu dan siapa tahu mungkin ada jodoh bersama? Kami doakan yang terbaik buat Fathia.

Sumber Berita : Utusan Online

Written by Bella | February 22nd, 2017

Awal bulan ini, pelakon Fathia Latiff dikritik netizen gara-gara mengenakan pakaian seksi dengan tudung yang singkat ketika menghadiri Gala Night anjuran Mood Republik. Meskipun menerima pelbagai komen negatif di media sosial, Fathia pada waktu itu senyap sahaja dan enggan mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung kontroversi tersebut.

Terbaru, Fathia memberitahu beliau tidak marah dengan setiap kritikan orang ramai mengenai penampilan beliau.

Sebagai seorang yang masih belajar, Fathia memerlukan masa untuk mencari keserasian dalam penghijrahan beliau untuk menjadi insan yang lebih baik.

Saya tidak marah dengan mereka yang mengkritik mengenai cara saya mengenakan tudung dan sebagainya.  Saya akui pada awalnya ketika mengenakan tudung saya begitu “ekstrem”. Ketika itu saya berfikiran perlu menjaga setiap perkara dalam pemakaian. Saya yang tanam imej itu dalam fikiran mereka.

Bagaimanapun bila saya faham Islam itu mudah, akhirnya apa yang penting kini adalah perubahan yang datang secara perlahan-lahan. Sekali gus memastikan diri saya benar- benar selesa dahulu. Saya tidak mahu dikemudian hari ada perasaan memberontak dalam diri, itu yang cuba saya elakkan.

Lebih mudah sebenarnya untuk mengkritik seseorang kerana kita tidak tahu apa yang ada didalam hati mereka, kepayahan untuk berubah ke arah yang lebih baik. Berilah masa untuk Fathia untuk dalami dan kenali erti penghijrahan dengan lebih mendalam.

Sumber Berita : Utusan Online

Kredit Foto : Niezam Zaini