Written by AbangNara | October 12th, 2017

Baru-baru ini, Nur Fathia telah dihentam teruk kerana memuatnaik satu status yang menunjukkan pelakon itu keliru dengan maksud “cashless”. Memang banyak kritikan dan hentaman yang diterima oleh Fathia daripada netizen. Kemungkinan besar Fathia tertukar sistem barter dan “cashless”, di mana kita tidak perlu menggunakan wang tunai, sebaliknya hanya perlu menggunakan kad untuk membuat sebarang pembayaran.

fathia cashless

Ramai juga netizen yang tertanya-tanya sama ada Fathia betul-betul tidak tahu maksud “cashless” atau sengaja ingin mencuri perhatian. Lebih teruk, ada segelintir netizen telah melabelkan Fathia sebagai seorang yang ‘bodoh’. Tidak ingin terus dihentam, Fathia tampil memberi penjelasan. Rupa-rupanya tweet tersebut adalah sarkastik dengan keadaan ekonomi Malaysia yang tidak menentu. Kata Fathia:-

Saya tak bodoh. Saya sedar dan faham maksud tajuk berita itu cuma saya sengaja Tweet dalam bentuk sarkastik. Saya menerima paparan skrin berita berkenaan daripada seorang kenalan. Melihat artikel itu saya terus terdetik dan tweet apabila melihat keadaan ekonomi negara yang kurang memuaskan sekarang ini.

Sebagai rakyat kita ada hak untuk bersuara. Saya memuat naik status terbabit adalah dalam bentuk sarkastik dan tidak menyangka ia menjadi tular. Cashless membawa pelbagai maksud. Saya bukan lakukan kajian berkenaan tweet yang dimuat naik. Ia hanya sekadar pandangan semata-mata. Kalau masyarakat mengambil ia sebagai perkara yang serius, susahlah. Kenapa tidak ambil dari sudut positif dan berusaha mengubah negara menjadi lebih baik

fathia cashless

Fathia juga turut membuat penerangan menunjukkan bahawa dia memahami apa yang dimaksudkan dengan “cashless”. Malah Fathia juga menegaskan segala kecaman yang diterima tidak mematahkan semangatnya. Kata Fathia lagi:-

Saya lihat tweet saya itu sedikit sebanyak memberi kesedaran kepada orang ramai. Walaupun saya ini bukan sesiapa tapi netizen mengambil kenyataan saya itu sebagai sesuatu yang serius. Saya faham kenyataan YB Khairy Jamaludin berkenaan Cashless society itu. Ia bermaksud masyarakat tanpa tunai.

Bagaimanapun cuba kita bayangkan kalau negara menjadi lebih teruk apakah yang akan berlaku terhadap ekonomi kita. Jadi tujuan saya memuat naik tweet itu secara tidak langsung membangkitkan orang untuk lebih membuka mata supaya lebih berfikiran positif.

Saya kenal diri saya dan saya pernah ambil jurusan undang-undang sebelum ini. Walaupun dikecam hebat, ia tidak menjatuhkan semangat. Saya percaya orang yang hentam itu kadangkala mudah terikut-ikut. Mereka tidak fikir secara mendalam apa yang saya sampaikan

fathia cashless

Secara jujurunya Abang Nara juga terkejut apabila membaca tweet Fathia Latiff. Takkanlah seorang yang berpelajaran tinggi seperti Fathia tidak memahami apa itu “cashless”. Diharap dengan penjelasan ini Fathia tidak lagi dikecam oleh masyarakat. Sedikit pesanan untuk Fathia, jika ingin menulis sebarang tweet sarkastis selepas ini, sila gunakan hashtag #s di belakang tweet anda sebagai tanda ia adalah kata-kata sarkastik. Barulah netizen tak salah faham. Sumber Harian Metro.

Written by serenity | September 16th, 2017

Semalam satu rakaman video Bigo Live yang menunjukkan wanita seksi menari kelihatan seperti Fatiya Latiff telah menjadi viral di media sosial. Video tersebut dipercayai disiarkan secala langsung dari tempat tinggal kawan Fatiya, Natasya Elyzza.

Video itu menunjukkan Natasha dan wanita itu sedang menari dan berpakaian agak seksi sehingga menampakkan sebahagian payu dara.

 
Written by Bella | July 17th, 2017

Umum mengetahui kini pelakon Fathia Latiff sedang bercinta dengan seseorang yang dikenali sebagai A. Menurut Raja Mawar di BH ONLINE, Fathia dan A yang merupakan seorang ahli perniagaan sudah mempunyai rancangan untuk berkahwin pada penghujung tahun ini. Malah, keluarga Fathia dan keluarga kekasihnya itu sudah lama saling mengenali.

Sumber memberitahu Raja, Fathia dan kekasihnya yang juga ahli perniagaan berusia 20-an itu sudah merancang untuk mendirikan rumah tangga. Namun, tarikh masih belum ditetapkan lagi. Mungkin Oktober, November atau Disember. Maknanya hujung tahunlah kan… Bagaimanapun, hingga kini, Fathia belum membuka mulut berbicara soal perkahwinan. Mungkin Fathia masih mahu berahsia…

Raja dengar keluarga kedua-dua belah pihak juga sudah lama saling mengenali. Keluarga Fathia dan A adalah kenalan lama. Mereka mula berkawan apabila Fathia dan keluarganya menghadiri majlis perkahwinan saudara rapat A, beberapa tahun lalu.

Dalam satu kenyataan sebelum ini, Fathia ada meluahkan harapan agar keikhlasan dan kesungguhan A akan berkekalan sehingga akhir hayat dan kekasihnya itu dapat mencintainya sepenuh hati.

Selalunya, ketika mula bercinta wanita akan ditatang bagaikan minyak yang penuh dan lelaki sanggup berkorban apa saja. Selepas berkahwin, semua bertukar sekelip mata. Saya bukan skeptikal terhadap perkahwinan, cuma tidak mahu tersalah langkah. Kalau boleh, saya hanya mahu meniti alam perkahwinan hanya sekali.

Kami mendoakan yang terbaik buat Fathia dan semoga beliau dan kekasih mempunyai jodoh untuk cepat naik pelamin. Amin..

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | June 21st, 2017

Fathia Latiff akui beliau kini sedang mengenali hati budi seseorang yang sudah beliau dikenali beberapa tahun lepas sebenarnya. Namun, Fathia tidak pernah mendedahkan siapakah gerangan lelaki yang sudah berjaya membuka pintu hatinya untuk bercinta lagi.

Menurut Miss K daripada portal Astro Gempak, ada rakan beliau yang melihat Fathia begitu mesra dengan seorang lelaki yang segak dan berkepala botak di sebuah kedai makan. Malah, lelaki itu dikatakan adalah invidu yang sama dimana foto beliau dimuat naik oleh Fathia di Insta Stories.

Miss K, aku nampak Fathia dengan seorang mamat ni. Segak juga orangnya, berkepala botak. Mereka nampak mesra, mungkin datang sini sebab nak bersahur kot. Aku pun nak balik dah, kalau aku masih lepak lagi boleh tengokkan untuk kau Miss K. Haaa, Miss K, cuba kau tengok Instagram Stories Fathia tu. Dia ada letak gambar mamat tu la. Dia letak gambar abang botak tu siap ada emoticon ‘smiley’ lagi. tulah orangnya! Wah, mereka nampak serasi. Itu kawan dia ke atau kekasih baru dia Miss K?

Jika benar lelaki itu adalah kekasih Fathia, kami mendoakan agar hubungan mereka ada jodoh sehingga ke jinjang pelamin. Ehem, dah boleh agaknya kalau Fathia ingin memperkenalkan kekasihnya itu dengan peminat, pasti mereka juga akan mendoakan kebahagiaan Fathia. Sumber Berita : Astro Gempak

bali

P.S: Selepas Hari Raya Aidilfitri kelak, apa kata rehatkan minda dan jiwa dengan pergi bercuti ke Pulau Bali, Indonesia. Banyak pemandangan, aktiviti best dan hotel-hotel yang awesome di sana. Confirm rileks 100%.  Dengan AirAsia, anda boleh terbang ke Bali dengan harga serendah RM169 untuk ekonomi(all in fare – one way) atau premium flatbed RM599(all in fare – one way). Harga special murah kaw-kaw ini hanya akan sah sehingga 25 Jun ini. Jangan lepaskan peluang keemasan ini di www.airasia.com. Selamat bercuti.