Written by Bella | February 20th, 2017

Pelakon berdarah kacukan, Catriona Ross nampaknya semakin menawan dan tampak berbeza dengan tubuh badan yang lebih langsing. Ramai pengikutnya di Instagram memuji bentuk badan Catriona dan teringin untuk kelihatan kurus sepertinya.

Namun, Catriona akui suaminya Shaharuddin Mokhtaruddin semakin cemburu sejak tubuhnya langsing. Menurut Catriona, kini suaminya kerap menghubunginya ketika beradad di luar meluangkan masa bersama rakan.

Alhamdulilah kini saya berjaya menurunkan berat badan saya hampir dengan bentuk badan ideal dan saya gembira dengan tubuh saya sekarang. Namun saya perasan sejak saya kurus ni, sikap suami saya berbeza sangat apabila dia semakin ambil tahu mengenai gerak geri saya ke mana saya pergi, yang mana sebelum ini tidak pernah sekali pun begitu.

Dia seolah-olah cemburu dan mula insecured apabila menghubungi saya dengan kerap apabila saya berada di luar dan ingin tahu dengan siapa saya berjumpa. Tapi tidak lah sampai dia tidak mempercayai saya dengan apa yang saya lakukan. Padahal sebelum ini, masa saya gemuk dulu tiada pula dia kisah.

Walaubagaimanapun, Catriona menganggap perubahan suaminya itu sebagai sesuatu yang positif didalam rumah tangganya.

Catriona dan Shaharuddin, dikurniakan tiga anak iaitu Sephia Rania, 7; Jamal Raess, 5 dan Edruce Riyadh, 2.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by AbangNara | December 28th, 2011

2011 sudah semakin sampai ke penghujungnya. Sepanjang tahun ini, ada banyak tragedi, kenangan pahit manis dan tidak ketinggalan, penghijrahan ramai selebriti ke arah kebaikan. Ramai selebriti tanah air terutamanya selebriti wanita yang memilih untuk menutup aurat sepenuhnya dan memeluk Islam sepanjang tahun 2011. Antaranya ialah:-

1. Diana Amirramai yang terkejut dan sangat gembira apabila mendengar berita Diana Amir berhijrah memakai tudung. Ternyata ianya adalah satu keputusan yang bijak apabila nama Diana Amir semakin popular dan meniti di bibir peminat dengan penghijrahan ini.

diana amir

2. Irma Hasmiemengambil keputusan untuk bertudung selepas pulang daripada umrah, Irma Hasmie kini menjadi menantu idaman semua mak-mak di Malaysia. Sangat manis dan sangat cantik kan?

irma hasmie

3. Catriona Rosskisah Catriona Ross memakai tudung sangat-sangat menarik untuk dibaca bersama. Disebabkan boring menunggu rakan-rakannya bershopping, Catriona mencuba untuk memakai tudung. Daripada situ hatinya terdetik untuk memakai tudung sehingga kini.

catriona ross

4. Daphne Ikingmemeluk Islam secara rahsia apabila berkahwin dengan suaminya, ura-ura Daphne memeluk Islam tersebar apabila dia mengucapkan “Alhamdullilah” di satu majlis. Akhirnya Daphe Iking membuat pengakuan sudah memeluk agama Islam dan menukar namanya kepada Dahlia Eleanor Iking.

daphne iking

5. Jojiemula memakai tudung Ramadhan yang lalu, Abang Nara lihat Jojie tampak lebih cantik, ayu dan anggun ketika menutup aurat berbanding sebelumnya. Anda setuju?

jojie

6. Farah AFwalaupun Farah mula memakai tudung sejak tahun akhir tahun 2010, tapi Abang Nara masukkan jugak di dalam senarai ini sebagai pembakar semangat untuk para wanita di luar sana.

farah af

7. Akma AF3tiada angin tiada taufan, tup tup Akma AF muncul dengan imej bertudung baru-baru ini. Nampak sangat ayu gitu. Semoga segalahnya dipermudahkan.

akma af

8. Raja Farahselepas perkahwinannya dengan Megat, Raja Farah mengambil keputusan untuk bertudung sepenuhnya. Sememangnya Raja Farah yang dah cantik semakin cantik apabila bertudung.

raja farah bertudung

9. Marion Cauntermemeluk Islam apabila menjadi isteri kepada SM Nasaruddin, kini Marion Caunter bahagia bersama dengan puteri sulung yang dilahirkan baru-baru ini.

marion caunter

Itulah antara 9 selebriti wanita yang berhijrah ke arah kebaikan sepanjang tahun 2011 ini. Semoga mereka kekal dalam penghijrahan dan tabah menghadapi cabaran. Kalau ada yang Abang Nara tertinggal, jangan malu jangan segan untuk maklumkan di ruangan komen.

UPDATE: Terima kasih kepada komen-komen yang memberikan nama beberapa selebriti wanita yang telah berhijrah tetapi Abang Nara tak selitkan di sini. Dah update di bawah.

10. Siti Nordianamula berminat untuk mengenakan tudung setelah melihat ramai orang bukan Islam yang mendalami agama dan memakai tudung selepas memeluk Islam.

siti nordiana

11. Michelle Melodimemeluk Islam apabila menjadi isteri kepada Deqwan. Semoga segalanya dipermudahkan selepas ini untuk pengantin baru ini.

michelle melodi

12. Abby Fanamemakai tudung selepas pulang daripada mengerjakan haji. Sangat manis kan?

abby fana

Kalau ada yang tertinggal silalah bagitau di ruangan komen.

Written by AbangNara | August 24th, 2011

Mari berkongsi tentang selebriti yang behijrah ke arah yang lebih baik. Setakat ini aku agak mengkagumi Wardina Safiyyah OfficialPage. Ada lagi yang ingin berkongsi?

Ini status yang aku letak di Facebook semalam ketika menggunakan perkhidmatan Jaring UKM di Kolej Ibu Zain. Respon yang di terima sangat menarik!

hidayah
Sham Kamikaze adalah nama pertama yang dikongsi oleh kawanku Aslann As yang terkenal di blognya INI. Sebenarnya ramai yang mengetahui mengenai Sham Kamikaze ini. Pertama kali aku mengetahu tentang Sham Kamikaze ini adalah ketika sidang media beliau yang turut dihadiri oleh Dr Asri selaku mentor beliau.

Nama kedua yang dikongsi adalah Rahmat Ekamatra yang terkenal dengan lagu jiwangnya Pusara di Lebuhraya dan seangkatan dengannya. Kalau kita dengar lagunya dulu. Pergh… memang tangkap lentok siot. Tapi kini akhirnya dia telah terlentok dan terleleh dek simbahan hidayah dari Allah swt.

Seterusnya manusia yang tersimbah hidayah Allah adalah sekumpulan anak muda yang dulunya membawa muzik Pop R&B kini berubah angin dan membentuk Kumpuan Al Mawlid. Dianggotai oleh Saiful Amir Abdul Wahab (Pot Innuendo), Abdullah Ahmad (Lah VE), Zafri Nazarudin (Zaf VE), Azan Addin Abdul Wahab (Azan Ruffedge), Amer Munawer Yusoff (Amer Ruffedge), Ahmad Tajuddin Mohamed Tahir (Taj Innuendo) dan Syed Mohammad Syed Abdullah (Mode Ruffedge) telah dipertemukan ketika menghadiri kuliah agama di Surau Al Hidayah di AU3 Keramat lantas membentuk kumpulan berbentuk dakwah ini.

hidayahBob Lokman seorang yangberbakat besar dalam bidang seni. Tidak perlu kut aku nak menghuraikan kisah komposer lagu Isabella ni. Dah banyak dah diceritakan oleh blogger lain malah beliau sendiri telah menceritakan kisahnya di blog beliau sendiri.

hidayah
Memori Daun Pisang. Lagu dangdut yang ngetop zaman aku kecil dulu. Namun kini penyanyinya iaitu Iwan Syahman (Iwan Dangdut) telah juga disimbah hidayah Allah. Alhamdulillah beliau kini telah berusaha untuk berdakwah melalui bidang suara. Lagunya yang berjudul Segalanya Allah juga kini semakin kerap di putarkan di radio IKIM.

hidayah
Shahir AF8 juga dengar khabarnya memilih untuk bersara awal dari bidang hiburan. Dengarnya ingin terjun ke dakwah. Jika benar bermakana ini adalah satu khabar yang menarik! Alhamdulillah bekas pelajar SMKA Slim River telah memilih jalan yang sepatutnya.

Seterusnya bekas kekasih Nabil si Raja Lawak cik Irma Hasmie. Artis yang sedang membintangi cerita Kasih Alia yang aku turut tonton di TV3 ini tampak begitu ayu setelah memilih bertudung sebagai langkah penghijrahan pertama.
hidayah< Catriona Ross mengambil tempat di perkongsian terakhir dari kenalan Fb aku. Aku baru sahaja mengetahui mengenai penghijrahan beliau. Kisah penghijrahannya amat mudah dan mengusik hati. Tapi tu. Bila sudah tiba hidayah Allah. Butik tudung pun boleh menjadi saksi penghijrahan seorang artis ini.

hidayah
Last but not least, Antara yang aku paling kagumi seperti status aku diatas. Wardina. Artis yang aku kenali dan aku rasa semua orang turut sama mula mengenalinya adalah ketika beliau membintangi siri Spanar Jaya satu ketika dahulu. Perubahan yang ibarat janjang arithmetic yang semakin menokok ke arah kebaikan.

hidayah
Mungkin bermula dengan memakai tudung sahaja namun kini beliau boleh dikatakan ikon ibu kepada sebuah keluarga yang bahagia. Cabaran yang dihadapinya kini bukan sedikit selepas isu beliau memberi ceramah tentang kekeluargaan di atas pentas Pakatan rakyat yang lebih kurang 10 minit itu dipolitikkan!. Hinggakan tiada lagi kelibat beliau di rancangan MHI!! Semoga beliau kuat menghadapi ujian yang penuh hikmah ini.

Aku rasa cukup sekadar itu perkongsian dari aku tentang sebilangan selebriti di luar sana yang semakin ramai yang memilih untuk berubah. Sebenarnya ada lagi yang aku tidak ceritakan dan yang aku tidak tahu. Andai ada yang korang tahu lagi boleh kongsikan kat sini ataupun di Fb aku.

**Entri ini dicopy paste ehsan blog IkutSukaAtiAku

Written by AbangNara | August 10th, 2011

Terharu sungguh Abang Nara membaca kisah Catriona Ross bertudung. Paling terharu dengan reaksi suami Catriona Ross yang ternyata bangga dan sangat menghargai apa yang dilakukan oleh Catriona Ross. Semoga Catriona Ross akan kekal bertudung. Nampak sangat-sangat cantik kan bila Catriona Ross bertudung?

catriona ross

Di bawah ialah kata-kata Catriona Ross tentang reaksi suaminya apabila dia bertudung:-

Apabila dia pulang ke rumah dan membuka pintu, saya sudah memakai tudung…dia nampak sangat terkejut dan bertanya, ‘bila’, saya kata ‘pagi tadi’…dia tidak kata apa-apa hanya datang memeluk dan mencium saya

Untuk makluman, Catriona Ross mula bertudung pada 16 Julai tahun lepas kalau tak silap. Menarik sungguh cerita bagaimana dia bermula memakai tudung. Benarlah kata orang, hidayah itu datang tak kira waktu dan tempat. Untuk Catriona Ross, ianya berlaku ketika menemani teman-temannya membeli tudung.

Oleh kerana lama sangat mereka pilih, saya rasa boring sangat, lalu saya ambil satu tudung dan cuba pakai. Ada satu macam perasaan dalam saya bila saya pakai, rasa berdebar-debar. Bila rakan-rakan saya tengok kenapa saya nampak pucat, saya kata saya nak pakai tudung…mereka gelakkan saya..mereka kata kepada saya jadikan ia azam tahun baru ke, puasa tahun depan ke dan sebagai. Tetapi bagi saya ketika itu, ia tidak akan lama…saya akan memakainya

Tahniah diucapkan sekali lagi kepada Catriona Ross atas penghijrahan ini. Untuk makluman, Catriona Ross ada menjalankan perniagaan pakaian menerusi laman web Facebook.