Written by AbangNara | November 11th, 2016

Sebelum ini ada desas-desus tentang keruntuhan rumah tangga Dira Abu Zahar dan suaminya, Helmi Yusof. Namun Dira telah menafikan dakwaan tersebut dan menyatakan yang dirinya masih bergelar seorang isteri. Namun enggan membenarkan para peminat berteka-teki, akhirnya Dira tampil membuat pengakuan tentang status perkahwinannya.

dira abu zahar cerai

Dira mengakui yang dirinya dan suami sudah tidak tinggal sebumbung sejak 6 bulan yang lalu. Mereka kini sedang menunggu keputusan mahkamah berkaitan penceraian. Apa pun, keretakan perkahwinan mereka bukanlah kerana kewujudan orang ketiga sebaliknya kerana kesibukan Dira dan suami. Kata Dira:-

Memang sejak Jun lalu kami sudah tidak lagi tinggal bersama. Malah, tiada komunikasi langsung diantara kami hingga ke saat ini. Baik saya mahupun dia, masing-masing meneruskan kerja kami seperti biasa. Saya sendiri ketika ini hanya menunggu keputusan rasmi kerana ia turut membabitkan pihak mahkamah, ada perkara belum diselesaikan.

Keretakan hubungan kami berpunca dari diri kami sendiri yang gagal mengurus masa ekoran sibuk dengan tuntutan kerja sehingga tanggungjawab sebagai suami isteri terabai

dira

Sesungguhnya tiada manusia yang mahukan sesebuah perkahwinan itu berakhir dengan penceraian. Namun kalau sudah sampai di sini saja jodohnya, siapalah kita untuk menilai baik dan buruk pasangan tersebut. Semoga Dira dan Helmi akan lebih tenang selepas ini. Sama-sama kita doakan agar urusan mereka dipermudahkan.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

17 responses to Sudah 6 Bulan Tidak Tinggal Sebumbung, Dira Abu Zahar Sedang Tunggu Keputusan Mahkamah

  1. Fidot says:

    lor…

    1

    0
    • sugar mommy says:

      isteri kalau berduit memang senang nak bercerai….tak cayer?? tanyalah mak2 kita dulu yg jd surirumah . sehidup semati..

      2

      6
      • Anonymous says:

        Kan artikel tu ckp dia kena tekanan yg teruk. Maksudnya cerai tu takde la senang mn. Cuba tny mak2 kita kenapa dorang bertahan.Sbbnya dorang tak keje, income semua harap suami. Suami mcm hauk pun tahan je lah sbb kalau dorang cerai, duit takde, life kena start dari zero.

        34

        0
      • Anonymous says:

        dulu serba serbi dikira mudah nak dpt dan murah..nak compare dgn skrg, tak kira lah awak surirumah or bekerja, kalau duit tak cukup nk sara family bole jd gaduh dan boleh bwk pd cerai berai ni..zaman skrg kalo bini tak kerja bantu suami, mn nk ckp belanja bulan2..kena ank berderet, lg lah…so skrg ni xbole nk compare kehidupan mak2 kita dlu dgn mak2 skrg. kena tgk factor ekonomi dan kerukunan rumahtangga itu sendiri. both suami dan isteri kena sama2 tau tggjwb pd keluarga, pd pasangan msg2…dan jgn lupa Allah, insyaAllah apa pun kita buat, kalau kita sentiasa igt Allah, igt pasangan, igt family dan ank2…bahagia milik kita! Jgn pentingkan diri sendiri, tolak ego msg2. nama pun berkahwin..berkongsi hidup..so kena la kongsi sama2..tu pun kalo nk bahagia bersama selamanya laaa………

        5

        0
  2. Anonymous says:

    best ni

    0

    0
  3. Mama says:

    bila dah berkahwin bukan duit jer kita kne cari utk mbhgiakn keluarga..tp ilmu agama jgk kne cari dan terapkn dlm keluarga baru la keluarga bahagia dunia akhirat. tak slh kita nak berjaya maju kedpn tapi pandang la kiri kanan..jgn lupa Allah,pasangan,anak2 dan keluarga.

    4

    0
  4. anonymous says:

    kenapa lah senang sangat nak cerai…kalau kat sini siap counselling makan setahun…suro duduk bincang, ingat anak2…kasi masa masing2…di bincang dengan couselor pakar dan ustaz..paling cepat setahun paling lama 2 tahun lebih…susah nak cerai kat sini, dan mahkamah sini tak kasi keputusan, malah mereka nak kan kerelaan masing masing…artis sana niari cakp cerai, esok jer selesai…mcm senang gitu eh?? ingat anak2…ingat diaorang suka ke mak ayah berpisah…jangan ingatkan kepentingan diri sahaja….coz it seems like small matter among husband and wife especially artis, terus jer cerai…this is about commitment…sighhhh

    2

    1
  5. Madu says:

    Kan senang ckp trus??nk brteka teki bgai.pe sbb nk sorok sgt kn?

    2

    1
  6. duka lara says:

    tambah lagik statistic…
    kes cerai…
    dah takde jodoh kannn….
    nak buat cammana……!!

    1

    1
  7. cricket says:

    She looks like a difficult person to live with…

    3

    0
  8. Anonymous says:

    ak xpaham. kalau xnk ad komitmen xpyah la kawen

    4

    0
  9. Najib says:

    Dira Abu Zahar ni aku kenal bila tgok dua gosip je…Kahwin lepas tu cerai….kahwin lepas tu cerai…..kahwin pulak lepas tu cerai lagiii…harap-harap lepas ni kahwin dan senyap terus…

    3

    0
  10. Anonymous says:

    kalau cerai, dah dua kali, sama ngan jejai, elok lah tu, kou anak bekas ketua menteri melaka, jejai anak bekas menteri besar perak,elok korang dua orang, kawin je.

    4

    0
    • ooo says:

      datuk abu zahar tu KM yg terpaksa diangkat sbb keadaan waktu tu..bapak dia takde guna pun utk negeri melaka..tak mendatangkan kesan walau seinci..

      0

      0