Written by Bella | August 25th, 2015

Menerusi satu sidang media khas yang baru sahaja berlangsung di Pusat Penyiaran Astro, Bukit Jalil  sebentar tadi, penyanyi Stacy telah mengesahkan berita bahawa beliau kini sudah memeluk agama Islam dengan menggunakan nama Ummu Shaikhah Stacy Binti Anam.

Stacy telah melafazkan dua kalimah syahadah pada 24 Ogos 2015 (semalam) kira-kira jam 10 pagi di Jabatan Agama Islam Johor ditemani oleh  ibu bapanya serta ibu bapa Akim.

Keputusan beliau untuk menjadi seorang muslim juga bukanlah satu paksaan dah ia juga mendapat restu daripada kedua ibu bapa beliau.

Ya saya sudah memeluk agama Islam. Saya peluk agama ini bukan kerana sesiapa atau perihal cinta mengaitkan dengan Akim.

Pada masa yang sama, Stacy meminta agar peminat di luar sana menerima dapat menerima keputusan beliau dengan hati yang terbuka dan mendoakan beliau.

Berikut adalah video pengakuan daripada Stacy:-

Alhamdullilah, kita sudah menerima seorang saudara baharu dalam Islam dan nampaknya Akim sudah berjaya untuk mendekatkan Stacy kepada Islam, doakan yang terbaik buat beliau agar dapat menjadi seorang muslimah yang lebih baik.

Sumber video : HLive

 

17 responses to Stacy Sahkan Sudah Peluk Agama Islam

  1. adudu says:

    ALHAMDULILLAH. SAUDARA BARU :D

    0

    0
  2. Lovelyvic says:

    Jazakallah….

    0

    0
  3. cahayaimaan says:

    Alhamdulillah!

    0

    0
  4. Noname says:

    Alhamdulillah. Moga perjalananmu dipermudah dan istiqamah. Selamat datang saudara baru, Ummu Shaikhah… =)

    0

    0
  5. kutu says:

    syukur alhamdulillah..teruskan mendalami ilmu agama islam ye ummu shaikhah.
    pedulikan saja kata2 negatif dari orang lain..tetapkan hati dan iman.terus berjalan kehadapan.

    0

    0
  6. dina says:

    Alhamdulillah..syukurr…semoge tabah dan istiqomah dalam menghadapi cabaran mendatang…

    0

    0
  7. penjual perfume says:

    ALHAMDULLILAH ,… dulu wktu dy masok AF ,..aku nak sanggaattt dy ni peluk islam…mungkin doa byk peminat dy jgak kot…hehe sama2 kta doakan terbaik buat stacy agar dy bawak family dy peluk Islam ..agama yg indah

    0

    0
  8. Stacy2 says:

    Murtad agama….

    0

    0
    • AAAHI says:

      It’s true, in Christianity there is an issue concerning apostasy and anyone who apostates from the religion is consider as a sinner. the same will apply to those Muslim who converted to other religion.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Salam sejahtera sahabat..

      Menurut “Agama Islam”, Seseorang Yg Memeluk Agama Islam Tidak Akan Terputus Hubungan Silaturahim Dengan Ibu-Bapanya, Malah Dia Masih Wajib Berbakti Kepada Kedua Ibu-Bapanya Walau Berlainan Agama.. Percayalah.

      Islam Is Beautiful.
      Salam Damai.

      0

      0
  9. Anonymous says:

    Alhamdulillah

    binti Anam????

    0

    0
  10. makEnon says:

    Tapi kenapa dia cabut terus tudung dia eh? Kan cantik je pakai tudung macam pakai masa nak peluk islam tu hmmm :(

    0

    0
    • Anonymous says:

      tu la.. cute sangat dia pakai tudung mcm dia pakai dlm pic tu kan.. hehe..
      tapi tu kan masa dia mengucap 2 kalimah syahadah saje.. tak kan lah tak pakai tudung mase tu.. apa2 pun yg penting dia dah beragama islam sekarang.. doa kan saje yg terbaik buat dia.. siapa tau suatu hari nanti terbuka hati dia pakai tudung pula.. mcm datu ct, erra fazira, rozita che wan dan lain2..

      0

      0
  11. akxlabaiksgt says:

    Ak hrp stacy x jd mcm artis muallaf yg lps2..mkin lame mkin ke agama asal prangai..last2 yg ajak msuk islam x reti nk ajar bini/laki ikut ajaran islam…dia plak kelautt..cth da bnyk sgt retis camtu..sorryyyy

    0

    0
  12. Anonymous says:

    not bad

    0

    0