Written by AbangNara | April 23rd, 2009

siti tak pakai baju

I harap semua peminat i boleh bersabar ye. I memang tak boleh tiba-tiba nak pakai tudung penuh. I start la dengan selendang-selendang dulu. I tau i janji nak pakai lepas balik haji hari tue, tapi u tau lah banyak halangannya. Harap u all bersabar, dalam 3 4 tahun lagi I pakai la tudung elok-elok.

Kesian betul dekat Dato’ Siti Nurhaliza. Sekarang baru mengaku yang dia tak bersedia lagi nak pakai tudung sepenuhnya. Tak apalah, cuma harap bila dia pakai nanti ikhlas kerana agama bukan kerana desakan peminat.

Mungkin kalau sesiapa yang rajin boleh hantarkan gambar-gambar Dato’ Siti Nurhaliza pakai tudung litup kat dia. Biar dia tau betapa cunnya dia kalau pakai tudung elok-elok. Mungkin akan terbuka hati dia nanti.

Apa-apa pun, bila Dato Siti nak mengandung nie? Artis lain dah beranak 3 4 orang dah. Takkanlah tak bersenam bersama Dato’ K memalam? Kalau ada masalah, pergilah berubat.

120 responses to Siti Nurhaliza Masih Tak Bersedia Pakai Tudung

  1. lilies says:

    kn elok kalu dari awal ckp cmni..xde ar org nk kutuk2..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • ain says:

      mgkin sblum ni dia xambk kisah sgt kot psai komen peminat tgk pmakaian tdung dia tu..sbb tu br la dia nk terus terang

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • cantikkk says:

      2 la ko ct…x payah nak hipokrik la…muka da bleh blah tp bmuka2 la ko ni…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • OnEy says:

      jgn dok main2 dgn hukum hakam ALLAH nie.. ini la.. sepatutnya kak ct nie kena diamkan diri drpd bkata2… akibt dia.. bdn binasa.. dah la pakai tudung mcm persendakan hukum ALLAH.. dah plak hiporik… semua benda dia wat x dtgkan pahala.. (isk sapa aku plak nak bg2 pahala nie…) kpd kak ct,, nak tutup aurat tu.. biarlah seiklas hti.. bukan la paksaan atau sbb janji ngan manusia,,, atas sebab janji dgn ALLAH…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  2. miss comet says:

    esok2 pakai tudung la tue apa nak sebok dia punya hal suka ati dia la

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • ain says:

      a`aa dia pn ckp bt ms la ni xmau pkai tdung sepenuhnya lg..sbb dok nyanyi lg..klu dia pkai tdung..nk nyanyi pn terhad la…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  3. miss ezza says:

    ..macam2 le cik siti..kejap nak pakai..kejap x nak pakai..x yah pakai le senang kalo da nampak rambut tu weh..dosa ttp sama ngan x pakai tudung!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  4. tanpa nama says:

    yer la tue…itu org tua ckp, krn mulut badan binasa..
    lum ader rezki dia lagi nak timang cahaya mata, klu berubat pun, jika tuhan tak izinkan..tak kemana gak..yg penting, redha terima ketentuan Ilahi…Allah takkan menguji seseorang melainkan dalam kemampuan orang itu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  5. miss ezza says:

    ..ske hati cik siti lah..kubur lain2..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  6. selipar says:

    yerrr betui,betui…..xde jg org naik menyampah…hehe..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  7. singa ganaz says:

    kalau x bersedia.. jgn ler rasa nk pegi haji….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  8. dgn nama says:

    kak nara, tak baik tau ckp mcm tue..lom ader rezki dia lagi tue..yg penting, dia bahagia dgn dato’ k

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • singa ganaz says:

      ye la akak nih.. x baik taww….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • admin says:

      akak bukan apa, cuma lagi bagus kalau dato siti pergi berubat.at least berusaha.nak gak tgk anak penyanyi paling popular msia

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • eton(bknnamasebenar) says:

        mn akak tau die xusaha..??
        xkn die nk canang satu dunia yg die g brubat kot..
        nti owg ckp bnda mcm tu pn nk kecoh..
        tol x cik nara???
        hehe…
        yg pnting,blum rezeki die lg..
        Allah blum nk bg..

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • admin says:

          betul jugak cakap cik eton tue.hehe.termalu kejap diri ini.

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • ain says:

          apa2 pn..tu suma rzeki mai dr Allah..kita hny usaha selebihnya tawakal ja la..

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • ain says:

      kak nara ckp ja kn2..mgkin memg dia bermasalah

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  9. lilies says:

    problem kt cni bkn bahagie or not she wif her hubby..huhuhu..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  10. mantikulaz says:

    mungkin dia ada sbab tertentu nak cakap cam tu..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Gandum says:

    apa-apalah dato CT oitt..dosa hangpa dedah aurat pon laki hangpa yg tanggung bukan hangpa..biaq pi depa la nak cakap apa pon…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  12. eton(bknnamasebenar) says:

    eh..
    btol ke cti ckp cmtu?
    cti bhsekn dri die i ke?
    mcm pelik je

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  13. yusha says:

    belum ade rezeki lagi nak timang cahayamata,sabar jla…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  14. singa ganaz says:

    bersedia atau tidak… bolos saja dinding ituuu!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. baohuluna says:

    betol ke pic latest dye ni??cm muda je aku tgk.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  16. bogiebogie says:

    plik aku ngn siti ni….aper la yg die susah sgt….godaan sgt ker dunia aartis ni….dulu ko 2 bkn pkai tdung ker b4 jdi artis…..gmbr ko ader yg b4 jdi artis….elok jer ko pkai tdung…..xder ko kater panas pkai tdung ker….pkai tdung separuh nmpk ker….ok jer aku tgk…xder plak ko rase rimas cm cacing kepanasan….nper biler ko da jdi artis jer cm berat sgt tudung 2…..ish,,,manusia…manusia……tolongla….dunia nk kiamat btol la…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  17. bogiebogie says:

    plik aku ngn siti ni….aper la yg die susah sgt….godaan sgt ker dunia aartis ni….dulu ko 2 bkn pkai tdung ker b4 jdi artis…..gmbr ko ader yg b4 jdi artis….elok jer ko pkai tdung…..xder ko kater panas pkai tdung ker….pkai tdung separuh nmpk ker….ok jer aku tgk…xder plak ko rase rimas cm cacing kepanasan….nper biler ko da jdi artis jer cm berat sgt tudung 2…..ish,,,manusia…manusia……tolongla….dunia nk kiamat btol la………

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Anonymous says:

    nie yg aku mls nie..dulu ckp lps balik umrah nak guna 2dung..da balik guna pon stgh2 je..aku masih lg pat terima mayb lom biase sgt..nie tup2 ngaku plak lom sedia..ape la..jd mmg x de niat die la 2 nak guna 2dung..die nak guna pon sbb pminat die..nie wat aku geram nie..huh!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  19. miss LOVING says:

    a ah lah…btol3…
    geram gak lah bila dengar statement dato ct ni…
    cam x tetap pendirian jew..
    hm….mgkin dia belum dapat HIDAYAH Allah ag..
    nk kutuk lebih2 pun x leh gak..
    tu hak dia..
    papepun..
    kita doakanlah spya ati dia terbuka utk brubah…
    oraiiiittt…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • me says:

      blum dpt Hidayah lagi? ape pula kena mengena dgn tu? If anyone want to do something just do it. It look like she still have a problem with “self confident” issue.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Dicgmd48 says:

    dia mungkin tak bersedia tapi dah terlajak kata, nak tak nak ikut je la, tapi lama-lama bebankan dia sebab terpaksa hipokrit dan menipu diri sendiri, lastly ini yang terjadi..semoga dia diberi petunjuk Tuhan..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  21. miss LOVING says:

    btol3…
    arap2 mcm tu lah ye…
    aminnnnnn…….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  22. me says:

    Susah sgt ke nak pakai tudung tu? pakai je le, lagi elok, tak le merimaskan, lebih2 lagi artis perempuan skrg tak byk yg “elok”.

    Nanti org kata pula ” cakap tak serupa bikin”

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  23. now_tea_boy says:

    ntahhapa2 ct ni, kalu x mau pakai tudung ,suka hati hang lar…. leh ajak datuk K masuk neraka sekali..
    Yuna nyanyi pakai tudung org suka jga pa…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  24. miss LOVING says:

    tea boy minat yuna kew??
    huhuhu….
    yg penting skrg ni..nawaitu seseorg tu…
    kalu pakai tudung tp x ikhlas..
    x dpat pape pun…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  25. mien.. says:

    kte doakn la aje moge2 datok ct trbukak ati nk pkai tdung pnuh k…amin…!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  26. mien.. says:

    geram gak ngan ct ni…wat statement bkn men dlu nk pkai tdg..last2 jd cm ni plak..erm,arap2la ct cpt2 dpt hdyah..xsbr nk tgk ct pkai tdg..msti lg ayu n lbh cun g2..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  27. pakcik daud says:

    pakcik pn..tp skali2 nmpk puting siti mse pkai bju ktat 2 pn ok gak..nek anu pkcik..siti ni kawin gan pakcik pn ok dlu..pakcik kuat lg tau

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  28. demon says:

    eleh pakcik ni nk promotela 2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  29. pakcik daud says:

    shut up u!!kau 2 da la bringus lg..sadar skt..pakcik da bnyak mkn garam

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  30. miss LOVING says:

    pakcik yg gatal….
    anti….
    huhuhu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  31. miss LOVING says:

    a ah….
    btui tu yusha…
    x sedo diri tol…
    anti…anti…
    huhuhu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  32. iu says:

    ssh2 sgt pakai crown tu jek ari2..meletop aper..kate nk nmpk mantop….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  33. ryan says:

    comey

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  34. kemal says:

    ala yg ko org sakit mata apasal, suka hati dia la nk pkai pe pn. yg ptg harta dia. bkn harta korg la. nk komen2 org 2 dri sndri da sempurna ke, ko agak2 le msk syurga ke poyo. sal haji 2, ske hati dia la. org yg pi haji bepuloh2 tahun pn buat jht jga. poyooo la mulok korg ni. betolkan dri elok2 da agk lh msk syurga bru lh nk komen org k POYOOOO.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  35. shana says:

    tak payah la nak prbesar2kan hal ini, yg pnting individu tu sndri samada ianya ikhlas ke tak makai tudong trpulang bgi yg brkenaan..
    lu pikik la sndri~~

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  36. debby says:

    u all ni kelako la..aku gelak baca komen korg yg penuh emosi ni..haahha

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  37. Car says:

    kmu sedar rata2 agama pa yg ramai sgt d website ni menjaga tepi kain org?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  38. BABY KIERANA says:

    Ct Ni kan. Mula mula Naik Haji Dulu Bila pakai selendang ada gak anak tudung tutup rambut, lepas tu x pakai lagi, tapi jambul tak kuar gak, tapi makin lama aku tengok jambul dia makin nampak kebelakang, selendang tu semakin jatuh ke belakang, ish6x, tak senonoh betullah Dato siti Nurhaliza ni, cam tu ker nak org jagikan dia idola, perangai macam SENGKEK, tak de duit nak beli tudung ke cik siti oooiiii, Dato misai kucing ko kan kaya, mintak lah dia belikan anak tudung yang bertatahkan berlian…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  39. Hamba_Allah says:

    Hu3…Baby kierana,name pown dkat2 ikan pirana..
    suke gigit owg.. JAHATTT suuungguhh mulut ko ne kn..
    ntah2 ko pn pkai bju nmpak lurah dendam..hahaha.. kalo ko pkai 2dung pn bju msti ketat2.. ko pnah dngar x lagu bdk UIA, minah 2dung boDoh..
    dah dah ar 2 nk kutuk owg,kubur lain2, No BoDy perfect..juz Rasulullah S.A.W..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  40. akupelik says:

    hmm…kalu dah tau berdosa, xyah la nak pkai tdung 2…
    kan sng
    duit banyak kalau beli tdung beribu pun x guna kalu x pakai dengan sempurna….
    sedarla siti oii, dah pi mekah pun x sedar dri lagi, em3….
    suara prempuan kan aurat,apatah lagi melihatkan rambut…ok!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • bidibab says:

      Ko patut understand her situation….. she can’t just ‘boommm’ cover everything… not sing… (cuz tht aurat too right)… in just one day…she WANT to change…. it’s hard to change drastically … it will take time for her to adapt the new change… everybody should support her a little bit… help her change.. not pressure her…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  41. kipas sush mati says:

    kawin dh lame..artis yg bru kawen dh dpt anak..die xdpt2 lg..so spe yg ade mslah sekarang ni….lu pikir la sendri…huhuhuhu….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  42. masrul says:

    masa janji dulu, janji dgn sape? kalo janji dgn Allah perlu tunaikan salepas mengerjakan haji… kalau tidak bala ooooo

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  43. jed hijau says:

    betul ke tok ni dan DK akan berc_ _ _i.

    bukan aku cakap ye…

    aku baca dalam s/khabar…CAK : Lagi Artis Berc – – -i,

    s/khabar cakap artis ni baru balik dari bercuti dan salah seorang ahli keluarganye meninggal dunia

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  44. zenvo says:

    base on the statement she’d given,she thought she will be living for 1000 yrs to go.

    one question whirling in my mind,n i wanna ask u ruddy woman(SITI NURHALIZA); y u closed ur ‘aurat’ when u r performing solat(if only u did) n haji?? y u did it during ur late father’s funeral?? u r jinx u know!! u thought ALLAH only see u in such ritual situation??

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  45. siti aisyah says:

    xpelah ct kte bmula dr bwh apepon take care

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  46. benci S.I.S. says:

    zenvo, i agree with u.
    ikhlas or not, wearing hijab is a MUST in islam. bukan suka suka je sbb nk visit nik aziz kt kelantan atau pegi funeral someone. agama anda islam kan, fikir lah sendiri. takkan masa skola rendah/menengah tak blaja PENDIDIKAN AGAMA ISLAM.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  47. ika says:

    semoga dibukakan pintu hidayah buat datuk siti… saya lihat ramai artis yg terlah bertudung penuh antaranya nora,sheila rosli,kak ogy…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  48. sue says:

    hello………masing2 ada gaya,jgn lah lbh2 nak komen org k…mgkn dato siti s’cara perlahan-lahan nak pakai tdg dgn btl..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  49. jed hijau says:

    yo lah…yo lahhhh…nanti eden marah an sumo2 urang yang buek kau kocik hati tuu..

    nak kono diourang ni….jangan nangih lak yo sue…dah lah tu…dah lah…kosek an air mato kau tu…

    jan marah yo sue…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  50. ibu kunyit says:

    kesian…. ct ni dari dulu cakap tak serupa bikin, kata tak potong kening tapi potong juga, kata nak berenti nyanyi lepas kawin umur 25 tapi tak buat juga…. kurang kunyit betul….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  51. fafa_berry says:

    adoi……. apela korg ngarut neyh~ mcm2 le korg ne..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  52. nani says:

    mmg la pakai tudung wajib, tapi sume ni bergantung lagi pada terbukanya pintu hati s2org tu. dulu aku pun tak pakai tudung gak. wktu tu aku tau dan sedar pakai tudung tu wajib tapi aku masih gak tak pakai sebab aku belum bersedia. sekarang nih, aku pakai tudung sebab hidayah/pintu hati/seruan dan apa2 yg semaksud dgnnya telah datang pda aku. jadi, kepada datuk siti, aku yakin datuk siti bertudung KERANA PEMINAT sebab tu jadi mcm ni. kalau belum bersedia bertudung waktu ni, satu je cara nya- datuk siti kena bersedia terima kritikan hebat drp peminat2. datuk siti kan kebal dan tabah… klu org sibuk2 tanye, jawab je “no komen”.. kalau datuk siti bercadang tak nak pakai tudung dulu, sekarang ni datuk kena lakukan. sebab aku tengok datuk siti ni mcm TERPAKSA je pakai tudung. tak ikhlas pun tak gune. kesian aku tengok dtk siti nih… Insya’Allah, suatu hari nanti kalau dah sampai hidayah n terbuka hati, aku yakin datuk siti akan pakai tudung penuh. satu helai rambut pun tak nampak…korang tengoklah nanti…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • marisa says:

      nak tunggu ct pakai tudung tunggu masa dia dah tua kerepot.masa tu rambut pun dah beruban.memang takkan nampak rambut walau seurat pun.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • ammar says:

        org yg xda hidayah tu org yg xmasuk islam lagi..
        nk pakai tudung nak tunggu hidayah tu org yg pahaman liberal…suma xpa jnji ikhlas….dah tu awat pi tangkap org xposa..dia xihlas lagi nk posa..pi tangkap wat pa..??

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  53. kid says:

    belum sedia nak bertudung?
    honestly jgn jadi bodoh buat kenyataan merepek ni.
    bertudung slh 1 cara menutup aurat..menutup aurat tu wajib atas semua umat islam bila dah mencapai umur baligh..WAJIB..paham tak wajib tu apa??
    WAJIB TU PERKARA YG KALAU TAK BUAT DAPAT DOSA N KALAU BUAT DAPAT PAHALA..
    bercakap pung pang pung pang beria2 benar pun tak guna la kalau mende simple tutup aurat ni pun xbuat..
    smpai bila nak tunjukkan mahkota tu?
    tnjuk kat suami dah la..
    kesian jugak kat dato’ k tu tggung dosa bini..
    bertudung je la..tp xguna juga pkai tudung nmpk leher bagai..siap keluar2 jambul..mmg style datin datok mcm tu ea?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  54. azie says:

    siti
    awak 2 bkn x reti pkai 2dung, cme ngada2 jer..
    abah meninggal pndai plak ke kubur pkai 2dung litup
    nper x pkai selendang?
    pkai 2dung ni KEWAJIPAN…bkn TREND
    ingat…
    orang miskin pn mampu beli 2dung…
    jawab kat akhirat kang nper duit banyak tapi rambut x tutup.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  55. hide says:

    x sedia nak pakai tudung??time sekolah dulu kan dia memang bertudung.apa yg susahnya??kalau dia bertudung cam ekin mesti comel giler punyer.tudung sekarang mcm2 fesyen utk di gayakan secara sopan. rugi CT tak cuba

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  56. marisa says:

    setuju dengan kids.pakai tudung mana ada tunggu terbuka pintu hati dulu..ingat apa aci aci buka pintu ke.pakai tudung wajib bagi seorang perempuan beragama islam yang sudah baligh.lain la kalau beragama bukan islam.tak pakai baju pun tak ape..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  57. marisa says:

    CT NURHALIZA bukannya pakai tudung pun jadi buat apa letak nama tudung dengan nama dia.tak guna.bukan jadi contoh pun untuk masyarakat.setakat glamor di dunia saja jangan terlalu bangga.iman penuh di dada dengan ibadat,dan semua kebaikan kebajikan yang patut dibanggakan.contoh macam allahyarham ustaz asri.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  58. natalie says:

    kenapa masih nak kata tentang Siti dengan isu tudung? Walaupun tak pakai tudung, at least pakaian dia semua tutup. Bukan nye dia memainkan ajaran Islam pun. Abeh org yang pakai baju nampak lengan, leher, dada semua ngan tudung? btl ke tu? Ramai wanita pakai T-Shirt pendek dengan tudung pun. Btl ke tu? Fikirla sendiri. At least dia mengaku belum sedia. At least dia tak lah pakai tudung atas desakkan peminat atau nak tutup malu… Siti tetap jujur dengan apa dia rasakan…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  59. Ish says:

    setahu aku,hukum orang yang pandang aurat wanita adalah berdosa..so,rambut wanita kan aurat…bukan setakat ct je berdosa..sampai aku pun turut berdosa jgk..amal ma’ruf nahi mungkar..so,elok2 kita menasihati sesama kita..kita di zaman kemaksiatan skrg..berbalik lah kpd al-quran dn as- sunnah..kita berfikir berpandu 2 benda ni…bukan berfikir ikut perasaan @ hati…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  60. abby says:

    salam……..pasal menutup aurat ni perintah Allah .kita sebagai hambanya hendaklah mengikut perintahNya..bukan suke2 je tak nak ikut dengan pelbagai alasan..Didunia memanglah kalau tak mengerjakan perintah Allah kita tak nampak balasan nya lagi…pasal tu ramai manusia yg memandang remeh pd hukum Allah bahkan kadangkala dosa tu dah dianggap biasa…Astagfirullah..itulah manusia akhir zaman…Bertaubatlah sebelum terlambat….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  61. bung mortar says:

    Pakai tudung, hukumnya wajib… bagi sesiapa yang da masuk islam… memang islam tu tak memaksa… tapi bagi org yang baru nk masuk agama islam la… tapi bagi yang da lama… yang dari ketot sampai terbonjol beragama islam wajib, makna wajib apa anak2…??? buat dapat pahala, tak buat dapat dosa…. padahal pakai je bukan suruh buat kerja… kuar peluh ke?… keluar modal ker?… Allah bagi udara kat kita…kene bayar ke… free kan.. so nak dengar cakap Allah pun susah ker… tak nak dengar cakap Allah… nape ek masih menganuti AgamaNya… mengaku Allah tu tuhan kita… tapi tahu tak balasan orang yang ingkar akan perintha Allah… neraka balasannya. pakai tudung ni ade selisih pendapat ulama ker??? boleh pakai dan tak pakai?…. takde… semua ulama kata wajibbbbb…. sebab dalam alquran kate wajib….zaman sahabat bile trun ayat suruh pakai tudung… masing2 cari kain tutup selubung kepala.. taatnya mereka dengan perintahAllah dan rasul…. sampaikan kain langsir pun abis digunting buat tudung… tu yang sekarang ada org bertudung langsir(jarang)…. adoi.. org arab langsir tebal2… bukan jarang… sekarang kat malaysia org pening…. pakai tudung tapi bau sendat terbonjol2 lengan pendek.. eh ini pesen ape daaaa…. kalau da pakai tudung tu kena la labuhkan yang lain.. jgn bonjol2… karang kene raba… mengadu sana sini,.. kene rogol la.. walhal ko juga yang tayang… mat bangla pun meleleh…. so pakai tudung…. wajib ke atas individu yang da datang bulan.. kira da baligh la tu…. ke semua artis2 tak baligh lagi… aduh susah la macam ni…. tu yang tak tau mana elok dan mana tak elok… patut la wardina kata… artis tak boleh buat idola… maksudnya bagi org muslim la…. org kafir nk ikut ko punya gaya… ikut la… memang la maksud wardian tu bukan semua artis… tapi kebanyakan artis tak boleh diikuti… kenapa dato sarimah takbenarkan anakdie jadi pelakon?… kenapa mr os tak benarkan anak die belakon?…. mestila ade sebbnya… mstila yang buruk lebih banyak dari yang baik. so… bila yang buruk yang tak elok lbh bnyk dari yang baik… dibundarkan… artis tak bleh dijadikan sebagai ikon atau idola… mawi pun da bersara dari dunia artis weh… buat bisnes lagi baik

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  62. ammar says:

    masuk islam dri kecik..dan mmg dah tau kena tutup aurat..
    mana ada istilah mula dgn selendang dulu..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  63. I would like to appreciate the great work done by the web master and would like to tell everyone that they should post their interesting post my comments on such a blog.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  64. Siti's fan says:

    Hahaha!! Bersenam sama Datuk K pada waktu malam??!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0