Written by serenity | March 31st, 2016

Sebagai seorang penghibur yang sudah berkecimpung dalam industri hiburan lebih 20 tahun lamanya, sememangnya Datuk Siti Nurhaliza mengenakan pelbagai pakaian untuk persembahan atau sesi fotografi.

Kini, penyanyi itu telah membuka satu akaun Instagram untuk menjual pakaian-pakaian lama yang direka oleh pereka fesyen yang bekerja dengannya, antaranya Bernard Chandran, pada harga serendah RM 100.

Katanya kepada mStar Online:

Saya sifatkan ini adalah jualan, bukan lelongan sebab itulah saya muat naik di Instagram. Penjualan ini terbuka kepada sesiapa yang berminat. Saya juga mengakui perlu mengasingkan baju yang masih saya pakai dan yang sudah tidak dipakai untuk mengatur semula bilik pakaian saya.

Kerjaya saya ini (sebagai penyanyi) akan membuatkan pakaian yang dipakai selalu berganti dan saya perlu ruang untuk baju-baju yang baru.

Saya keluarkan pakaian itu seminggu ada dua kali, kadang-kadang ada mencapai 10 helai seminggu saya muat naik di Instagram.

Baju yang ada kenangan sendiri saya akan simpan, saya hanya menjual baju yang saya pakai sekali atau dua kali sahaja. Ada juga baju kasual yang tidak muat lagi.

Alhamdulillah, sejak saya mula buka akaun Instagram untuk penjualan baju-baju ini ramai peminat yang membelinya untuk koleksi mereka.

Akaun Instagram yang menggunakan handle @prelovedctdk11 itu kini mempunyai 17,600 pengikut dan ramai menunjukkan minat untuk membeli koleksi pakaian tersebut yang semuanya hanya dipakai sekali atau dua kali sahaja.

Mereka yang berminat bolehlah ke Instagram tersebut untuk meninjau dan membeli jika suka. Bagaimanapun, jangan jangkakan ada saiz-saiz plus untuk pakaian terpakai ini, semuanya saiz S atau M sahaja memandangkan Siti juga memang seorang bersaiz kecil.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

40 responses to Siti Nurhaliza Jual Lebih 50 Pakaian Terpakai Di Instagram

  1. R i t a says:

    aku juga yg xde spender baru…:(

    0
    0
  2. sazloop says:

    Kalo sy…
    sy x jual kak…
    saya bagi je kat adik2 ke..
    mcik2 ke
    ank sedara ke..
    kan?

    0
    0
    • tak Kepoh SANGAT says:

      biar la dia nk jualll preloved brg2 dia…..bleh bt modal beli baju baru….

      ah ko semua nk bg freee…..

      0
      0
      • sazloop says:

        Eleh..
        tak kepoh SANGAT lah sgt
        dh kaya kot..
        x pyh nk perloved sgt la..
        ok pa kalo aku nk bg free..
        drpd aku mntk byr..
        tu mksdnya aku baik..
        ko hade??
        msti ko ni smua nk bayar balik ka?
        pinjam 20sen pun kne bayar..
        kedekut

        0
        0
    • Anonymous says:

      aku pun terpikir macamtu..tapi pikir balik bukan sume boleh pakai size dia pun dahla sume baju designer kalu aku yang bukan artis ni tak sanggup nak pakai harian..lagipun dia pun dah banyak menderma

      0
      0
  3. Anonymous says:

    hudoh nya baju….patutla pakai sekali je.

    0
    0
  4. cili says:

    siti dan fesyen..selalu je malang.
    dermakan saja. baju mcm buat utk minah afrika.

    0
    0
    • Cili memangpun cili,dah tahu kita nampak tapi kita suka juga…tambah hormon lelaki atau pompuan…macam tak caya keja diorangkan cili.tapi guaa tipu laaa hahahaa..

      0
      0
  5. Anonymous says:

    kasi kat yuna..buat balut kepala dia. ahaks.

    0
    0
  6. melati says:

    kalau saya duit jualan tu sedekah kat anak Yatim……takkan berkira sgt Siti awak tu kan Dato…..poning …

    0
    0
    • wanita berkalong sorban says:

      mungkin hasil duit tu ..siti sumbangkan kat anak2 yatim..sengaja x hebohkan..amalan x dtrma kalo heboh2.. so better sangka baik :)

      0
      0
      • cik Nah says:

        cheq setuju. dia saja yg tau apa dia nak buat dengan duit jualan dia tu… biaq la dia nak apa pun. kalau ada duit beli, tak dak duit atau tak perlukan baju tu, tak yah beli… setelll

        0
        0
  7. Puteri Jelita Rupawan says:

    baju dah outdated n old fashioned…ada org nak beli ke??

    0
    0
  8. tupperwarepink says:

    maybe duit tu nanti dia nak dermakan kot

    0
    0
  9. alahaiii says:

    dia jual ni khas untuk pminat dia je pun..kalo tak minat nak beli diam ja la..

    0
    0
  10. ungu says:

    baju dah outdated tapi mahal ad smpai rm500..bg mak pun mak tanak..

    0
    0
    • saya suka purple says:

      cuba kau beli dulu n kasi mak kau, bru komen mak nak k tak nak. baju beribu riban, jual just ratusan, ok what….dgn nama Siti lagi, designer yg terkenal plak tu. sedangkan baju yg tak cukup kain pun orang sanggup berhabis.

      mana tau klau sebhgn duit tu Siti sedekah. klau x mampu or tak suka diam n tgk jer. kita pakai ikut kesesuaian diri bukan bergantung pada trend je. ni org beli tu, kita pun sebok nak gak. pastu perasan bagus ckap pakaian org lain outdated la.

      0
      0
  11. tak Kepoh SANGAT says:

    kita xtahu pun ct nk bt apa dengan duit brg preloved dia….xpyhnk concern sgt la…

    suh menderma la.bg free la.menda la korg ni..

    brg dia.suka hati dia la nk jual ka hapa… dia pun beli brg guna duit……ko ingt ct p tesco beli brg semua dia dpt free ka sbbkan dia artis.. aptb…………..

    0
    0
  12. Anonymous says:

    Kalau tak mengutuk org tak boleh tido agaknya korang ni…tak letih ke jiwa tu?

    0
    0
  13. Anonymous says:

    siapa lah yg reka baju tu..mcm butik May Ling Cheras aja design 80an

    0
    0
  14. nok gebuzzz says:

    ok la tu,nak jugak jual murah2 drpd che taq smpi nak sewa condo utk simpan baju…tunjuk sgt kaya raya dia…ct lagi bagus dari che taq x penah nak tunjuk pon beli itu ini dpt hadiah sana sini….

    0
    0
  15. Anonymous says:

    dh tengok pn bju tu kat instgm…tpi x de y berkenan le…corak dia pn memg terserlh zmn dlu pnya….ingtkn 100 ke bwh…gupanya 100 ke ats…

    0
    0
  16. kaki tabur says:

    da tak de job ke???

    0
    0