Written by AbangNara | April 28th, 2009

shabery hashim

Takziah kami ucapkan kepada pelakon Shukery Hashim dan keluarga. Terkejut kami mendengar apabila Shukery disahkan telah menghidap barah pankreas peringkat ke 4. Rasanya peringkat tue dah agak teruk jugak.

Harap tabah, cekal dan bersemangat waja menempuh dugaan. Semuanya ada hikmah. Fight it Shukery. We know you can do it.

104 responses to Shukery Hashim Dan Barah Pankreasnya

  1. kiki says:

    shabery ke shukeri hashim…huhuhu…

  2. eton(bknnamasebenar) says:

    bukan shukry hashim ke??
    ko ni nara..
    adoyai…

  3. pinky says:

    shukeri hashim ler……..
    huhuhuhu

  4. kiki says:

    suke sangat salah name..hari tu siti sarah jadi siti saerah..adoii

  5. singa ganaz says:

    shabery hashim ke shabery chek (menteri belia dan sukan baru)??

  6. admin says:

    haha.alamak.macam dah tukar smalam.tapi kuar shabery gak.sori2.typo.

  7. lilies says:

    uiksss..human error..biase ar..sape pon penah wrong typing kan..huhuhu..lilies pon minat die berlakon komedi

  8. lilies says:

    liles doakan semoga shukery hashim sekeluarga terus tabah dan kuat menghadapi dugaan dariNya.. Sesungguhnya Allah SWT tidak akan menurunkan dugaan jika umatNya tidak mampu untuk menghadapinya.. Amin..

  9. sniper says:

    hu hu hu…

  10. budakmanatah says:

    kenapa di boleh kena barah tu? selalunya org yg minum alkohol yk kena….

    • alya says:

      bende2 camni kita x tau…….faktor pemakanan pun adalah punca utama

      • Penari Poco2 says:

        skrg ni penyakit menyerang sape2…
        semuanya berpunca drpd amalan pemakanan yg tidak sihat…
        ditambah lg dgn kurang bersenam

        org dulu2 x penah sakit
        sb mereka rajin bekerja wlupun byk mkan

        • minnie comey says:

          ko doktor ae?cam pakar kesihatan lak aku dgr hujah ko ni..aku dmam da 3 ari..pesal xbaik2?kene nari poco2 dlu gaknyela ku pikirin..

        • Penari Poco2 says:

          ye betul tu…
          ko kene bersenam poco-poco lbh krg 30 minit…
          sblm tu ko kene minum air putih byak2 dulu untuk mengeluarkan
          peluh ko semasa bsenam…
          setelah hbs bsnm, ko x akan terus baik, tp demam ko akan hilang sikit2.
          Yg paling penting, ko minum air putih byk2…utk mengurangkan
          tahap kepanasan di dalam bdn.

        • mien.. says:

          ish,ko poco2 cm dr yg brtauliah btul ar….ade bakat ni..hik3…

        • singa ganaz says:

          penyakit kalau nk kena bila2 jer boleh dtg…

        • minnie2comey says:

          baik doktorrrrr….

  11. alya says:

    alah kesian dia

  12. iu says:

    kenape takziah ek..da meninggal ke syukeri hashim nie

  13. wiwit says:

    Shukery hashim la Nara…salah tu taip nama org..

  14. mien.. says:

    arap2 la shukery hashim ni kuar smgt…ski kanser ni bkn leh men2..klu x jd brtmbh trukla…sbr byk2 yek…

  15. minnie2comey says:

    aku ingat plakon baru..shabery pulok…ni kot cekgu bm aku tau,ko kene gantung skolah ni kak nara..hu2

  16. minnie comey says:

    aiyark..ngomong jowor pulak kamu..hu2

    • mien.. says:

      haha..sje nk practise….

      • minnie comey says:

        byk g bhase..bek ko blaja tamil..

        • Penari Poco2 says:

          aoklah kitak duak…
          bagus belajar bahasa Sarawak..
          bahasa swak unik bah…ada lbh 30 kaum.
          sik susah ya!!!

        • mien.. says:

          la….ko org srwak ke poco2…xtau lak aku…ish,jauh benor kte ni…aku dr timur sno nuh…

        • Penari Poco2 says:

          aaa…aku mmg org swak.
          Melayu tulen, xde campur2 punyer.
          ko dari kelate ke?
          jauh benor kite ni chat ye.
          aku xpandai sgt kecek kelate…

        • Penari Poco2 says:

          aku suke la kat beautifulnara ni…
          aku boleh chat ngan kawan2 dari seluruh malaysia…
          hilang la boring aku…
          TIME KASIH BEAUTIFULNARA…syg…muaah…muaah!!!

        • mien.. says:

          yup…aku asl klate cik wan kembang la ni…..
          aku pn x pndai lgsg kecek srawak..len kli leh la ko ajar aku ye…
          alu pn syg gak ngan beutifulnara……muaahhhhhhhhhhhhaaaa..

        • Penari Poco2 says:

          “sik jadi masalah. kita boleh start cakap swak kinek tok!”

          “tak jadi masalah, kita boleh start cakap swak sekarang juga!”

          TAK JAUH BEZA KAN, BAHASE NYER…

        • mien.. says:

          pningnye bce ko tlis 2…tp mmg ar x jauh beza sgt…
          ha..meh ko blaja bhs qlate lak…
          ‘ mu pn buleh jugok klu nok blaja bahaso qlate nih…’
          ‘ko pn leh gak klu nk blaja bhs klate ni…’
          erm,xde byk beza gak kn…

  17. minnie comey says:

    pobondo ko merepek ni..spatah haram aku xphm jang oii..

    • Penari Poco2 says:

      aku bkn jang…
      aku dara…
      ye la…aku cakap bhs swak…mmg ler ko xphm!
      aku org swak…melayu tulen.

      • minnie comey says:

        phm ko bahaso den yo??awokk..

        • Penari Poco2 says:

          apo pulak xpham nyo…
          ko tu guno bhso nogori…
          jang o jang…batu kikir jambatan bosi..
          tuai padi sebelanga…

        • mien.. says:

          jgn sebut awookkk2….rndu plak aku ngan aril..wawawa…

        • Penari Poco2 says:

          aril tu budak sabah…

        • mien.. says:

          owwh…aril bdk sabah yer…..ko pnh ke jmpe ngan die or trsrmpak ngan die?

        • Penari Poco2 says:

          mmg ler aku xpnh jpa budak aril tu…
          aku tau dia tu budak sabah sb dia adik izwan pilus…
          penyanyi dari sabah tu.

        • minnie2comey says:

          uwaaa..aku suke r ngan ko poco..xsume org tau bhase nogori ni..bangge jap aku..kembang jap idonga ku nih..hnss..hnss..tenkiu kak nara..

        • Penari Poco2 says:

          yo la tu…
          den pun banggo kat den pun…
          walaupun anak jati swak,
          den boleh menguasai bhs semuo nogori
          di malaysia…
          aduhai….
          JANG O JANG
          POI LAH MANDI
          HARI DAH TINGGI
          PINANGKAN SI MILAH
          BERUMOH TANGGO

  18. minnie comey says:

    awokkk…go poco..go..

  19. rozy says:

    innalilahiwainnalillhi rojiun..
    semoga tabah yer..

  20. boxer hugo bosss says:

    mcm2 la dugaan allah nk turunkan ye kwn2…
    moga ade care tok selamat dri barah nie..
    stkat nie die ok je blkon…aku doa die cpt smbuh..yg pnting kne tabah…cam azian erdawati..kan da okey da smbuh..sbb die kuat…tiap mslh de pnyelesaian..cheh da cam ustazah baiyah plak..hahaaa…

  21. yan says:

    Sia peminat pada Shukery Hashim …..Semuanya dugaan ALLAH S.W.T. ada hikmah d sebaliknya…..sesungguhnya ia mengingatkan kita bahawa kita semakin dekat padanya…Apapun sabar banyakkan berdoa..semoga cepat sembuh, cari altenatif lain cuba guna ubat dari KG SABAH, mungkin ia ble berkesan…yang penting kita yakin….

  22. langgo says:

    Al Fatihah..

  23. hanie212 says:

    Innalillahi wa inna ilai hirro jiun….. Shukeri Hashim dah meninggal ….

  24. suka tido says:

    saya pun peminat shukri…watak yang dia bawa memang berkesan sampai ramai org cop dia laki gatal….huhu

    ape2 hal pun,kita kehilangan seorang lagi pelakon berbakat….

    Di harap semua keluarga arwah tabah dan berdoa semoga Roh allahyarham di tempatkan di cc para mukmin…..I’Allah

  25. ManG says:

    Innalillahhiwaiinahilahirojiunnn
    Shukery hashim telah kembali ke rahmatullah sebentar tadi

    Al – Fatihah :(

  26. myplayground says:

    salam….
    Innalillahhiwaiinahilahirojiunnn
    takziah kpd kuarge Allahyarham Shukery Hashim..semoga roh beliau di tempatkan d sisi org yg mukmin…Al-fatihah

    P/S : Dunia ini hanya pinjaman semata²..

  27. […] Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat pelakon Shukery Hashim. Beliau telah disahkan meninggal dunia kira-kira jam 1.15 tengah hari tadi akibat penyakit barah pankreas. […]

  28. Dayang says:

    Saya adalah peminat kepada Shukery Hashim yang merupakan pelakon Malaysia serba boleh,penghayatannya dalam apa jua watak menjadikan beliau anta yang TERHEBAT dikalangan pelakon lelaki di Malaysia.Namun tersebak atas pemergian beliau,walaubagaimanapun sedekah AL-FATIHAH ke atas rohnya.Salam Takziah kepada Isteri serta anak-anak beliau,TERUSKAN HIDUP & KUATKAN SEMANGAT.AMIN.

  29. What a waste of time. You’re poor english made this article hard to read. Learn to write.

  30. Extraordinary weblog here! Also your blog loads up apace! What web boniface are you using? Can I get your affiliate hyperlink to your web patron? I essential my individualised websites up as prestissimo as yours :)