Written by AbangNara | April 3rd, 2011

seri bayu meinggal dunia

Penulis lirik Seri Bayu atau nama sebenarnya Jamaludin Sulik, 47, (gambar) meninggal dunia di Hospital Port Dickson, Negeri Sembilan akibat penyakit saraf motoneuron. Marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepadanya. Semoga roh Seri Bayu ditempatkan di kalangan orang beriman.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

49 responses to Seri Bayu Meninggal Dunia, Al-Fatihah

  1. nia says:

    al-fatihah

  2. afhzan says:

    al-fatihah

  3. kaki_g0ssip says:

    al-fatihah:((
    si ex bini dy yg bajet bagus tu x dtg ke?

  4. aku.... says:

    takziah….

  5. azreeny says:

    alfatihah….takziah…turut sedey dengar apatah lagi saya pun baru kehilangan kawan ari rabu minggu lepas…Sesungguhnya mati itu pasti dan ianya janji Allah…Sama2lah kita yg masih hidup turut menjadikan ianya satu peringatan bhwa kita juga pasti ke sana….

  6. lolyat gang says:

    al-fatihah

  7. mokcik says:

    takziah n al-fatihah
    utk kita yg msh bernyawa ni.. ada peluang lgi memperbaiki diri

  8. muslim says:

    nk tnye, arwah pnh tulis lirik lgu pe ye?
    x tau sgt la..
    AL-FATIHAH ….

  9. secret says:

    same2 la kte doakan yg terbaik utk arwah. benda dah lepas, usah la diungkit2. kita fikirkan kebaikan dia je sudah lah. kte pn, same2 la beringat, usia tak menjamin bile kte akan meninggalkan dunia ni. renong2kan dan slamat beramal. peace Berangan atau mimpi.

  10. Rain_17 says:

    al-fatihah…smoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bsama dgn go.org b’iman…amin

  11. Myra Dolce says:

    Al-fatihah….
    ermmmm…
    n ex husband erema ke,,,,

  12. AL-Fatihah………….

  13. piring_astro says:

    al-fatihah…..kesian dgn beliau…..dpt isteri muda tp tinggalkan beliau…beliau sangat berbakat :))

  14. zaia says:

    AL-FATIHAH..
    semoga arwah d cucuri rahmat..

  15. ratu katak says:

    al fatihah buat arwah smuga rohnyer dicucuri rahmat…aminnn

  16. salam takziah dan al fatihah..

  17. limau_lemon says:

    salam takziah buat keluarga allahyarham..
    al-fatiha~

  18. jabun says:

    Al-fatihah

  19. suria says:

    isteri dia ada hak minta cerai .. pasal dah tak mampu nak bagi nafkah zahir dan batin …

  20. ctzen says:

    antara insan yang diuji

  21. Aku Wanita says:

    Suria…jgn bercakap ttg hak klu kita sndiri x paham…Seorang isteri yg solehan xkan meninggalkn suaminya saat suami sedang sakit,nazak…Perkahwinan itu satu perkongsian….bkn bersama time senang jer…klu susah tinggal jer teurs…bkn mcm tu caranya….

    • Belinda says:

      Bila suami sakit, isteri dihina dan dituduh berdosa jika tidak menjaga suami yg. sakit walaupun tenaga zahir dan batin tak diberi tapi bila isteri yg sakit tenat, masyarakat akan berkata ‘wajarlah suami dia kawin lagi cari belaian lain sebab isteri tak mampu nak membelai suami’. Adilkah itu terhadap wanita? Lelaki boleh wanita tidak boleh!!! Suami yg soleh patut menjaga isteri yg. sedang sakit, bukannya mementingkan diri-sendiri dan nafsu sendiri.

      • suria says:

        kes ini dibawa ke makamah kerana seri bayu tidak mahu menceraikan isterinya .Dari pada pandangan mata yg normal .. menjadi isterinya” hanya sekejap “saja sudah cukup mengambarkan keikhlasan isterinya .Siapa yg mahu nak berkahwin dgn insan yg berpenyakit yg juga di buang oleh keluarganya .Sepatutnya seri bayu menceraikan isterinya secara baik ..walau apa pon .. al fatiha ..

        • Belinda says:

          Betul tu Suria..banyak lelaki yg masa susah payah dgn isteri tua, masa dia sakit pening bini tu lah yg jaga makan pakai dan berak kencing dia tapi bila dah senang, mereka pasang lagi satu, bila bini sakit teruk mereka kawin lain, bila bini bersalin dia tala plak bini lain bukan nak jaga bini yg dalam pantang dan sakit bersalin tu. Tapi bila suami yg sakit teruk, tak dapat tunaikan nafkah. Ingat dulu Erema citer, dia berhenti menyanyi masa baru lepas kawin sebab masa tu arwah masih dapat duit royalti cipta lagu, tapi lepas 32 atau 3 tahun duit royalti tak dapat lagi, nak bayar sewa rumah makan pakai lagi so Erema cari kerja tapi arwah marah2 dan cemburu, tu lah punca kpd. masalah rumahtangga ni. Dah kehidupan tak mencukupi, isteri mana pun yg. akan dapat bertahan. Perempuan ni satu aje, kalau makan pakai mereka cukup, nafkah zahir batin mereka cukup, selalu nya mereka tak buat hal. Ni nak makan pun susah, dahtu sesekali nak jugak melawa pakai make-up, gincu baju lawa2 dan segala macam tu kan… tapi benda dah berlalu, bayu pun dah takde. Tak baik lah kita cakap pasal dia, orang yg. dah meninggal tidak boleh mempertahankan diri sendiri.

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        betol tu belinda minah jambu sokong dengan perkataan2 linda tu…..bila suami sakit bini leh jaga dengan penoh kaseh sayang siap belai lagi…..tanda nye si bini ni sayang ngan suami jaga dengan sepenoh hati ….tetapiiiiiiiiiiiiiiiiii kalau bini yg sakiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit si laki ni tadi dengan secepat kilat cari pompan lain scandallllllllllllllll huh ! bab tu lain kali kalau minah jambu kawin laki minah jambu sakit dengan secepat kilat minah jambu antar dia kt rumah tompangan !!! jadi tk stress !!!!!

        • Belinda says:

          Kahkahkahkah…..Minah Jambu 24 jam Menghadap Komputer, nick macam ni pun wujud ekk. You really make my day.

  22. imvu says:

    alfatihan………… semoga roh nya tenang disana..

  23. mia says:

    alfatiha….. semoga roh nye tenang disana..kepada ex die semoga sedar apa yg dah dilaku kan kepada arwah.. dan jgn ulang lagi .. ckup si arwah dah menderita..sy turut sedih ape yg tejadi kepada arwah…

  24. mia says:

    betul tu wanita sy sokong ape awak cakp…

  25. saya says:

    yg bercakap 2 pernah merasa ke?jgn hanya pandai cakap kalau kita x merasa..kalau bercakap ttg apa yg sepatutnya dan apa yg x sepatutnya mmg la mudah..tutup bibir atas bawah je…sgt senang bercakap…tp nak melaksanakan?? lagi 1,jgn la kita nak mengata org tu berdosa atau x…sblknya tanya DIRI KITA SNDIRI…dah diampunkan ke dosa2 kita?nie la org islam skrg,asyik nak mengira dosa org lain..!muhasabah diri jauh lebih baik

  26. saya says:

    x faham dgn org skrg…klu bab kata org 2 salah,org ni salah,laju je…tp diri sendiri xnak tengok..klu anda dah merasai pengalaman mcm 2 dan anda dah melaluinya dgn baik,boleh la nak ckp,,,tp mslhnya kita tak pernah alami pun…wajarkah hanya pandai bercakap?klu seorang isteri tu,amik la sbg pengajaran supaya kita jd isteri yg solehah..sbb kita TAK TAHU bgmana pengakhiran kita nnti..ADAKAH TERJAMIN KITA AKAN MATI SBG ISTERI YG DIREDHAI SUAMI DAN ALLAH??plz la,jgn hanya pandai bercakap ttg kelemahan org lain.

  27. kaki_g0ssip! says:

    WEI DH LA KORG.. WTPE NK PERTIKAIKAN SOAL HIDUP SI ARWAH NGN WIFE DY LG? BKN KE ORG YG DISEBUTKN DH MENINGGAL.. NTI LAU CITER SANA CNI, T’BKK PLK DH AIB SI ARWAH NI.. DH JD 1 DOSA KN.. APE YG PNTG, KITE SAMA2 DOAKN SEMOGA ROH ARWAH DICUCURI RAHMAT.. APE YG DY DH LAKUKN KT DUNIA NI, TU ANTARA DY & PENCIPTANYA.. KITE YG HDP NI JOM MUHASABAH DIRI MASING2..

  28. mawar merah says:

    contoh yang yang begitu ketara sekali jika beristeri muda…masa senang dan sihat kau lah abang kau lah sayang dan bila waktu susah dan sakit hi2 bye2

  29. sumi says:

    apa pulak .. masa dia kawin dulu .. seri bayu mmg dah sakit pon .. duduk atas kerusi roda .Maseh ingat ketika mereka kawin dulu .. ada sore sumbang cakap apa la bodohnya perempuan tu nak kawin ngan seri bayu ..mungkin dia tak dapat nak membezakan antara cinta dan belas kasihan ..

  30. Datuk TiTi says:

    isteri yg baik untuk suami yg baik. pikir-pikirkan

  31. F bukan nama sebenar says:

    dapat dosa kering je kome2 yg ckp xtaw fakta atau auta..innalillahwainnalillahirojiun..bismillah hirohmanirohim..alhamdulillah hirobbil alamin~

  32. naja says:

    klu dah tau org tu sakit, kenapa nak kawin dgn dia. cuma nak main2 lah tu. kan ke tak baik. carilah org yang boleh bagi puas nafsu biawak dia tu. bila dah tak suka, mcm@ alasan plak. tapi apa yg pastinya semua tu hanya allah yg tau berdosa ke tidak. kita takde hak nak kata org lain berdosa. yg ckp tu pun bukan baik sgt. entah@ bapak segala syaitan.

  33. donia says:

    sedekahkan al fatihah saja dan doakan yg baik saja buat beliau. uols cakap pasal dia n isteri dia, dia d sana x tau mcmmana. org dah xde. tutup buku dia. jgn diungkit lelebih lg hal yg x baik. kita ni pon blom tentu lg mcmana pjalanan kita.

  34. saje2 sakat says:

    alfatihah~~~