Written by AbangNara | September 10th, 2012

Wanita manakah yang tidak gembira apabila disahkan mengandung. Pasti semua wanita yang bergelar isteri akan teruja dan tidak sabar menanti kelahiran bayi mereka terutamanya yang pertama kali hamil. Abang Nara tersenyum membaca kisah kehamilan Memey Suhaiza yang sudah masuk bulan keempat menerusi suratkhabar Kosmo hari ini.

memey hamil

Sama dengan wife Abang Nara ketika hamil dulu, Memey juga akan melihat cermin untuk melihat tumbesaran perutnya setiap hari selepas bangun tidur. Kata Memey:-

Sudah pasti saya bersedia untuk menjadi ibu dan sebenarnya saya sudah tidak sabar untuk melahirkan anak sulung ini. Apabila hamil, saya rasa hidup telah lengkap sebagai wanita dan sekarang merupakan saat yang sungguh membahagiakan saya. Setiap hari bila bangun tidur, saya akan pandang cermin dan lihat perut yang semakin membesar. Perasaannya sungguh bahagia bila tahu keluarga saya akan semakin membesar.

memey hamilTeruja sungguh Memey kan? Pasti keluarga Norman dan Memey akan bertambah lengkap dengan kehadiran cahaya mata baru tidak lama lagi. Yang menariknya, Norman turut mengalami alahan ketika kehamilan Memey. Orang kata kalau lelaki pun mengidam dan terkena alahan, itu tandanya memang sayang sangat kepada isteri.

Doktor beritahu, alahan biasanya dialami sehingga kehamilan mencecah usia tiga bulan, tetapi saya telah masuk bulan keempat masih mengalami alahan. Uniknya, sejak 31 Ogos lalu, suami saya turut terkena tempias alahan yang sama seperti saya. Deria bau suami semakin sensitif dan katanya pergi mana-mana dia rasa ada bau busuk dan tekak loya-loya. Pada mulanya saya pelik juga, tetapi apabila suami beritahu dia mengalami perkara yang sama ketika Kak Abby mengandungkan anak yang kedua, saya rasa memang perkara seperti ini boleh berlaku

Semoga proses kehamilan dan kelahiran anak sulung Memey akan dipermudahkan olehNya kelak. Sama-samalah kita doakan. Kepada Memey, banyakkan berehat dan jangan buat kerja berat. Bayi dalam kandungan harus diutamakan dalam apa jua keadaan. Semoga kebahagiaan yang dikecapi Memey akan kekal buat selamanya. Kredit info Kosmo Online.

51 responses to Sedang Hamil 4 Bulan, Memey Suhaiza Kini Sangat Bahagia

  1. Anonymous says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 51 Thumb down 77
  2. Ha says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 24 Thumb down 35
    • KAK CHAM KUAT GOSIP & TIDO KAT TADIKA says:

      org2 malaysia ni mmg ramai yg hipokrit! dulu masa hangat berita dorang kahwin, ramai yg membela abby. kesian kat abby la.. memey perampas la.. sampai mati x kan suka mat memey la! sekarang masing2 telan ludah semula! kesian2… yg dulu minat abby dh berpaling tadah. yg dulu benci memy dh minat memey! lain kali jgn menilai org dr luaran..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 9
      • relax je.... says:

        hamboi kak cham….mcm ar kak cham 2 bkn org m’sia…..dulu klu bt slh…mmg ar org xsuka…..xkan ar kt nk benci dia klu dia dh b’rubah ke arah kebaikan…..xyah nk telah2 ludah 2…dh jd najiskan…..biarkan je….xjd nanah pun….

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
  3. Anonymous says:

    memey – x tutup aurat, tp tak kutuk/buat dose dgn org. so tinggal hal dia x tutup aurat tu dgn Allah, itu between dia dgn Allah, bukan urusan org lain dah, dia mungkin tutup aurat later.

    abby – tutup aurat, tp kutuk2 ramai org. so dia bedose dgn ramai org dan dgn Allah jugak, masak la dia nak mintak maaf dgn org2 yg dia kutuk tu..

    Hot debate. What do you think? Thumb up 38 Thumb down 35
    • Abby dijalan yg benar says:

      jgn cpt melenting, fikir dr sudut positif. apepun Allah Maha Mengetahui niat sbnr hambaNya. Wallaualam.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 4
    • Anonymous says:

      pelik betul dgn sikap manusia ni,menilai org tanpa memandang akan keaiban diri sendiri,kalau rasa abby tu mmg salah n berdosa abis tu awk mengutuk dia dia tanpamengetahui perkara sbnr tu camne?x berdosa ke?

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  4. mama gangnam says:

    congrats to memey…jaga kandungan elok2…smoga segala urusan dipermudahkan dan semoga kelahiran baby 2 nnti akn merapatkan lagi hbgn antara norman, memey, abby & anak2…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
  5. piahzadora says:

    anon- abes tu, ko pun masak la nak menjawab dgn Allah kalau tak mintak maaf dgn abby.

    Manusia, pandai mengata org, diri sendiri tanak jaga. Cermin sikit plsss

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 6
  6. moon says:

    alahan bau sensitif memang kena banyak2 sabar.tumis2 takleh bau, bau bilik toilet xbleh… harap2 besabaq ya sapa2 yg ada alahan ngandung camtu. tu salah satu tanda baby kita sihat dalam perut.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  7. pakcik says:

    norman kena kerja kuat lagi utk mencari rezeki .. ank sudah nak masuk empat …..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  8. Prince Noob says:

    tahniah lah ye

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  9. No One says:

    hmm….elok la tu…dpt kawen ngan org yg kita syg…mesti lah bahagia hidup..
    sib baik la abby tu lembut hati nk maaf kan ko memey…
    jaga norman hakim baik2…jgn cari lain lagi sudah la…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 0
  10. putihkaseh says:

    Tahniah memey n norman, setiap yg baik tuhan akan balas yg baik, dulu masa memey nak kwin ngan norman, sikit pun dia x melenting apa org kata, senyum sentiasa dibibirnye….. kisah ambil laki org tu kita x leh jangka, dah nasib dia, di dunia ni sapa nak jadi cam tu, apa2 pun mereka semua dah bahgia ….. amin….. cuma abby jer lak yg meroyan, bab bertudung ok dah, cuma bab masuk politik tu yg kureng sikit nak dgr, pandai ke dia berpolitik or cuma jadi boneka??? biasa lah org pas, angkut artis2 yg dah suam2 kuku ni berceramah, ada juga lah kot daya penarik ….. maaf lah ler ya kalau x setuju apa saya kata …..SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN

    Hot debate. What do you think? Thumb up 12 Thumb down 14
    • haziz says:

      memang memey meruntuhkan r/tangga orang…kenapa pulak dia nak melenting. siapa2 pun di tempat abby ketika itu, mestilah meroyan. just because abby masuk PAS, adakah semua yg abby buat tu salah. kalau artis masuk Umno, semua betul la…negara ini demokrasi, tak perlulah hukum orang PAS, UMNO, MCA,MIC.. hak masing-masing..semua parti ada baik buruknya.kalau tak ada parti pembangkang lagi susah, sebab tak ada orang yang menegur apa2 kesalahan atau salah guna kuasa yg dilakukan oleh pemerintah. be open-minded sikitlah…

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  11. boni kacak says:

    semoga segala2nya dipermudahkan buat pasangan ni,, amin :)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  12. abby yus abadi says:

    last2 ko le jaga anak si abby! abby skang duk sebuk kesana sini.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
    • abby aboo abooo says:

      btul3. abby skrg dh mgalahkan pak menteri atau yg paling dekat, lebih sibuk dari datin paduka rosmah mansor!

      Hot debate. What do you think? Thumb up 12 Thumb down 4
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      abby tu dia bebuat baik ngan memey pasal dia ada sebab …..sebab nye si abby ni dia nk campak kn anak2 dia kt memey biar memey yg jaga anak2 abby kebetolan norman pulak bapak budak2 tu ha cantek kan ! dlam baik si memey kena main ngan si abby hahahahahahahaahahaahaha !! cian minah jambu tengok si memey ni dh temakan dngan kebaikan abby yg hipokrit tu……..senang la abby enjoy n bawa mulot dia yg macm whore tu !!

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  13. cherish says:

    alahai…baik kita dkat cni x payah mgata kburukan abby dan myatakan kbaikan memey dekat cni dan mengatakan abby tu mnutup aurat tp mulut jahat dan memey x pakai tudung tp dia baik….dah termaktub dalam Al-Quran tu yg x menutup aurat tu adalah berdosa…dan pahala dosa ssorang tu x payah la kita yg jatuhkan…yg penting cermin diri kita tu dulu la…cukup ker amal ibadah kita tak..

    Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
  14. memek sememek memeknya abe normey gagoh pekaso diranjang sampe memek suheso kuruih kering says:

    alahai kurus na tangan memey itew..nampak sangat muntah dengan banyak sampai sekurus itew…mesti teruk morning sickness ni…aku dulupun 13kg trn 3 bulan muntah nonstop xnak makan..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Klamki says:

    Good post. I study something more difficult on completely different blogs everyday. It should always be stimulating to learn content from other writers and apply slightly one thing from their store. I’d desire to use some with the content material on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll offer you a link in your web blog. Thanks for sharing.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  16. abby bukan nama sebenar says:

    No matter what you’ve done for yourself or for humanity, if you can’t look back on having given love and attention to your own family, what have you really accomplished?
    – Elbert Hubbard

    inggatla cik abby, jgn abaikan anak dengan kesana sini tanpa perhatian sewajarnya dan menyerahkan penjagaan anak kpd org lain. biarlah kita yg menjaga dan membesarkan anak2 kita dengan didikan agama secukupnya, bgi pelajaran itu lagi bernilai dari 24jam bertweeter dan kesana sini meninggalkan anak. contohi didikan wardina untuk anak2 nya :)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • Abby Selamanya says:

      daripada kau tegur dia baik kau jaga anak abby jer..tak la serabut kepala kau nak tegur abby sebab tengok abby tak reti jaga anak..nanti anak kau abby jaga..amacam?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  17. aina_comey says:

    pesanan buat memey dan norman:

    jaga lah anak2 tu bebaik..prihatin sket psl anak..bekalkan duit yg ckup tuk pegi sekolah…sian bebudak ni kdang2 g skolah xbwk duit…huhuhu…abby tu dh lupe diri..hal anak dibiarkan adiknye yg uruskan…die asek xde kat umah je…lau xcaye tnyalah ngan bebudak tu…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  18. lina_kb@yahoo.com says:

    sebenarnya abby tu jadik mcm tu dia dah kecewa dan tiada smangat dlm hidup ,hilang suami,hilang kekasih mybabkn jdi dia mcm tu…tiada org bimbing dia,nasihat,ambilberat dan beri kasih sayang pda dia…tapi dia harus kuat smangat,cekal dlm teruskn hidup ini..kesian pda anak2…abby hrus bijak mgatur kehdupannya..smoga abby tabah mghadpi rintangan hdup ini..

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  19. BUNGA MATAHARI says:

    Assalamualaikum…
    Aku pelik betul ngan korang2 yang bernama di atas,,,,,,,, skang ni tajuk abg nara ada berkaitan ngn memey yang sedang bahagia tu… yang bole temasuk nama si abby tu dah kenapa… luar tajuk betul…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • No One says:

      sbb dia rampas laki abby dulu..lupa ke??
      klu tetiba masuk nama azza elite ke..shasha elite ke baru la bole pelik sbb xde kena mengena…hadoiii la ko ni…

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
      • Anonymous says:

        emo betul la ko nih… jgn salah kan org lain…
        betul kan dulu diri sendiri…
        yang baik dtg dari dr tuhan,.. yg buruk dari diri sendiri…

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
      • Raja minah jambu tk penah pakai cawat 24jam mengadap computer says:

        memang padan lah si abby tu kena cerai ! n norman kawin ngan memey tengok la mulot abby tu cmana kalau nk tudoh si memey ni perampas !!!

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  20. U_L_A_L_A says:

    nape tak madu???mcm 2 la dulu perasaan kak abby…skang bru nak tahu…dasar perampas laki org…
    kalu nant unk terma nasib yg sama mcm kak abby bru unk sedar pa yg selama ni unk dah buat kat kak abby…
    sedar la dia 2 laki blh kawin sampai 4…
    jangan jd pompuan bodoh la…
    unk jangan ingat unk 2 dah cantik…
    kalu stakat mengandung ramai pompuan blh la….
    unk 2 memang pompuan bodoh unk ta rasa 1 ar nanti nasb unk kan sama mcm bekas bini dia…
    unk 2 pun bukannya cantik sangat…
    so sedar la dir 2 skit…
    tak nak madu konon…
    dasar pompuan tak sedardiri…
    pe cermin muka unk dulu…
    tengok pa yg un telah wat kat bni dia dulu bru a unk blh sebut TAK MAU DIMADUKAN…BODOH….
    sedar skit…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2