Written by AbangNara | October 19th, 2012

Memang gosip yang menyatakan Scha dan suaminya, Awal terlibat di dalam pencurian barang bernilai RM2,000 amatlah tidak logik sekali. Rasanya Scha dan Awal masing-masing mempunyai wang simpanan yang cukup dan tidak perlu mencuri untuk mendapatkan sesuatu. Memang tak masuk dek akal gosip yang dibuat ini.

scha dan awal mencuri

Entah siapa yang menyebarkan berita Awal dan Scha membawa keluar barangan bernilai RM2,000 ketika menghadiri majlis pembukaan gedung terkemuka itu baru-baru ini. Setakat RM2,000 tue, rasanya Scha dan Awal boleh pejam mata swipe credit card je. Kata Scha kepada Mstar Online.

Saya pening sebenarnya. Ada yang mengatakan saya yang mencuri pakaian jenama itu dan ada yang kata Awal yang melakukan perbuatan itu. Walaupun saya tahu untuk orang mempercayai penjelasan saya sangat sedikit, tetapi saya mahu katakan bahawa saya tidak melakukan perkara terkutuk itu, tidak mungkin. Perkara ini benar-benar membuatkan saya tertekan kerana nama saya sudah tercalar.

Sabar jerlah Scha. Dunia ini macam-macam. Tak mencuri dikatanya mencuri. Yang penting kita memang tak buat benda-benda itu. Lagipun pihak gedung membeli-belah tue pun dah sahkan memang tiada kecurian di malam itu. Jadi tak perlu nak risau. Anda memang bersih dan suci daripada tuduhan tak logik ini.

P.S: Wajah ketakutan melihat hantu.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

87 responses to Scha Al Yahya Kecewa Dituduh Mencuri Barangan Bernilai RM2,000

  1. suparjo.. says:

    apa2 hal siasat dulu..main tuduh2 neh buat dosa kering je

    0

    0
    • i'm not a monster says:

      scha ada butik ker.? bukan dia kata yg curi tu ada buka butik sendiri ker, pas curi jual barang tu kt butik dia sendiri, tapi scha ada butik ker.???? x baik tuduh2, dosa weh

      0

      0
      • Azwan Propa says:

        sabo je la nokk org bangang jer yg tuduh2 tanpa bukti..dosa dapat sampai mati la ko..hammikk ko..

        0

        0
      • Anonymous says:

        ada..shapoholic kt the curve..tpi takkan lah dia nk jual brg curi sah2 menunjukkan kebodohan dia

        0

        0
      • yg sebar berita ni memang bangang!

        0

        0
      • Ko Kesah says:

        siakap senohong gelama ikan duri,
        bercakap bohong lama2 mencuri..

        0

        0
      • Murai Tercirit Atas Pokok says:

        tak semestinya yg kaya n berharta tidak akan mencuri. mencuri adalah suatu ‘thrill’ atau ketagihan bagi sesetengah manusia. sama seperti ketagihan dadah, arak dan seks.

        entahlah…no komen. kalau pokok bergoyang mungkin angin atau beruk yg gongcangkan….iya dok?

        0

        0
      • Filem Aku Terima Nikahnya...Tak Best says:

        kalau beruk dikasi pisang depan mata..pun beruk akan ambil…kwang kwang kwang!!!!!!

        0

        0
      • Olga says:

        ala mcm la benda2 gini x boleh settle belakang? apedehal? kalau kantoi sekalipun jumpa pengurus butik, bayor la dlm bape ribas suruh owner butik tutop mulot! zmn skrg ni org mencuri x semestinya sbb xde duit! even i ada kawan anak kenamaan pun gatal tgn mencuri!

        0

        0
      • KAK CHAM KUAT GOSIP & TIDO KAT TADIKA says:

        len kali update la kat twitter laju2 lps balik dr butik tu mcm kak Nina kita cepat2 update status ckp “kena beratur pjg bile nak bayor”…pandai kak Nina elakkan org ramai tuduh dia!

        0

        0
      • Kak Latipah @ Tipah Senghau says:

        engkhaw hingat arhtis2 ni semua nya khaya2 ka..baju pun ohrang sponshor khan???

        0

        0
      • mak jemah says:

        scha memg ade butik kt the curve…. pihak HM butik mengesahkan tak ada kehilangan dan kecurian pun… jd dia bkn mencuri lah…

        0

        0
    • Minah jambu 24 jam ngadap lappy says:

      tak sangka mencuri… mula2 mencuri… lama2 nanti merompak

      0

      0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

        tk mungkin tk mungkin n tk mungggggggggkin si scha tu mencuri !!!!!! ni mesti ada yg sakit hati ngan scha ni ..orang yg menuduh scha mencuri sebenar nye penudoh tu yg pancuri besarrrrrrrrr !!!!!!!

        0

        0
      • Pak Terkejut Terlondeh Kain Pelikat Jiwa Kacau says:

        setahu pak cik lah..artis2 Melaysia suka curi suami orang. ni kes amat “luar biasa”. hehehehehehehee

        0

        0
      • Awekbulu says:

        Apa barangg curi 2k..Alang2 nk mencuri bahang 200000 hingget..x g2 schawal..

        0

        0
      • mentol panjang umah dah rosak says:

        Mungkin nk testing skill start 2k pastu 20k la plak…mungkin kt skolah dulu start ngan 2 hengget jek..

        0

        0
    • Selitone says:

      Memang itu merupakan satu tuduhan yang serius… Terutama bagi mereka yang ada ‘nama’ seperti pasangan selebriti ini…

      Namun… usah dibimbang… kalian berdua boleh laporkan sahaja kepada pihak yang berkuasa berkenaan perkara ini. Biar mereka (pihak berkuasa) melakukan siasatan. Jika kalian tidak bersalah, biarlah penyebar fitnah dahsyat ini menerima hukuman setimpalnya. Atau… sebaliknya….

      0

      0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer Hidop Kelantan !!!!! says:

      adoiiiiiii minah jambu dh tk sabar lagi nk tengok bola ni malam pasukan Kelantan lwn Atm eeeeeeeeeeeeee tk sabar betol lah !!!!! apek penjaga gol kelantan ada tak ni ???? kalau tkde minah jambu macm malas nk tengok lah !!! tapi kalau apek yg jaga gol malam ni minah jambu tk sabar nk tengok ni !! HIDOP PASUKAN KELANTAN !!!! HIDOP APEK !!!! semoga malam yg bersejarah ini PASUKAN KELANTAN AKAN MEMBAWA PULANG PIALA KEMENANGAN !!!!!

      0

      0
    • fedap says:

      ALAHAI.. BUTIK H&M TU NAK BUAT PROPA NAK BAGI PUBLISITI BUTIK DIA LA WEI.. MENYAMPAH TUL NGAN PUBLISITI MURAHAN CAMNI..PUIHHHH!!!

      0

      0
    • Anonymous says:

      Cemburu munngkin dgn kebahagian serta popularity SCHA AL YAHYA.MEREKA AKAN MELAKUKAN DGN BERBAGAI CARA NAK MENJATUHKAN IMEJ SESAORANG.

      0

      0
  2. Kipas Payah Mati Neelofa says:

    Manusia skrg mmg penuh hasad dengki.. fitnah org jer mereka tahu.. sabar jer la scha n awal.. ada hikmah disebalik semua itu :-)

    0

    0
  3. cikgi says:

    semoga Allah s.w.t menunjukkan kebenarannya… kita hanya boleh mendoakan…

    0

    0
  4. nur says:

    tak baik tuduh orang sampai mcm tu skali., “sesungguhnya fitnah itu lebih teruk drpd membunuh”.. disebabkan fitnahlah manusia akan dapat malu sepanjang hayat.,

    0

    0
  5. cikbaii says:

    rm2000? alahai si penuduh puunn.. silap silap handbag scha tu mahal lagi dari rm2000 tu. haih

    0

    0
  6. Anynomyos says:

    Scha bawak Audi, awal bawak BMW..harga tayar dia orang pon lebih drpd 2000…buat lawak..

    0

    0
    • Cici Paramida says:

      setakat pinjaman bank loan/mortgage ….ada aku kesah ke, Tipah oiiiii ?????? akak beli kereta lembu bayar cash tau…!!!!!!!!!!!

      0

      0
      • com says:

        nak pinjam bank pun kena ikut kelayakan n kemampuan jugak…kalo income takat 2k sebulan boleh g bank buat loan utk bli audi@bmw ker..apadaaa

        0

        0
    • sokongcom says:

      nak wat loan dgn bank pon, bank check jgk background customer die, bank bkn bodoh mcm ko ciciparamida oi.. klu stakat gaji ko mmpu nk beli tp xmampu nk service kete tiap bulan pon xguna jgk.. huh bodoh…

      0

      0
  7. pemerhati says:

    nak gosspi pun tgk la ….sape yg start gossip ni?? wartawan?
    Abg Nara….ada latest gossip…tapi nara lambat lerrrrr……..
    kite dh tau sape bekas pengacara yg sedang dlm edah tuuu….
    husband nampak baik…entah sape yg nk sgt bercerai….tebus talak…
    bukan citer jimmy yer..itu dh basi…

    0

    0
  8. Siti says:

    hahahaha lawak ok…agak2 la kalau nak tuduh..kalau nak mencuri untuk jual kat kedai dia buat apa la Scha & Awal susah payah pergi luar negara semata2 cari barang untuk restock jualan kedai mereka….Kesian diorang, jangan la tuduh macam tu.

    0

    0
  9. Lina Mahmud says:

    Doa org yg dianiaya makhbul, Insyaallah. Maka buat solat sunat hajat meminta petunjuk dan hidayah juga zikir utk menenangkan jiwa di kala tertekan. Itulah ubat yg terbaik.

    0

    0
  10. koko krunch says:

    konfem scha kena tduh curi barang jenama H&M yg baru launched baru2 ni..kesian

    0

    0
  11. suka beautiful nara says:

    apa nak pelik?
    selebriti hollywood yang lagi kaya meletop tu pun ada yang mencuri
    so tak mustahil pun
    bukan menuduh, kalau tak salah syukurlah

    0

    0
  12. Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

    tkpe lah scha orang nk tudoh scha pencuri itu dorang nye pasal lah ! asal kn scha n suami tk buat itu keja semua ok …..scha jngan stress be cool ok jangan pikir tentang ape yg orang dh cakap kn n tudoh …..scha buat keja2 harian scha seperti biasa dh dh jangan ingat ape2 jangan sedih….lov u schaaaaaaaa !!

    0

    0
  13. Anonymous says:

    Mana ade sepasang baju harga 2,000 dan lagi barang ke baju..kat H&M… Pening aku nara nie aku tgk lain blog smua ckp pasal baju..
    Walau mcm mana pun selidik dulu sblum bertindak…

    0

    0
    • aaahkakk says:

      bukan sepasang baju harga 2ribu. mcm yg media ckp, baju tu dicuri dgn kuantiti yg byk.

      0

      0
      • min says:

        barang2 kat H&M, paling2 pon harga rm119 sehelai atau kurang, kalau jumlah barnag yg dicuri rm2000, so dah berapa helai tu? mcm mane dia bawa kluar? tak ke nampak bnyk sgt barang yg dbawa tanpa beg H&M? kalau letak kat handbag pon, berapa je boleh letak? mcm x logik la..

        0

        0
  14. Mr'simple says:

    agak2la lau nak nuduh orank orank biasa pun berfikir nak wat keja 2 apalg selebriti lau x de keja bek diam jew drpda mnambah dosa ksian awal n scha tp sbar jewla

    0

    0
  15. chempakasr62@gmail.com says:

    peliknya kenapa orang tuduh scha sebab klunye orang yang merembat tu kawin taun lepas sedangkan scha kawin taun ni dah tu HM dah umumkan tiada sebarang kehilangan..orang tetap menuduh scha juga..kesiannya kat dia

    0

    0
  16. Prince Noob says:

    aloh aloh kesian scha

    0

    0
  17. sandrianasiska says:

    Kleptomaniac macam Winona Ryder yang loaded pun mencuri sebab itu penyakit dia. U dunve to be poor to steal. Orang kaya kayap pun sesak jugak…..to upkeep their image they will end up unfathomable silly things.

    0

    0
  18. gagak hitam says:

    hmm..org yg sbarkan fitnah tu mesti dengki ngan schawal ni kn???Cian die…
    “jgn slhkn ibu yg mgandonggg”..

    Kpd schawal smoga tabahhhh…anggap jer org yg sbarkn fitnah tu..”monyet” klaparan..

    0

    0
  19. syen says:

    ku rasa pun fitnah lah. Kan scha popular skang so, inilah masa org nak jatuhkan dia. Lagi-lagi org yg tk berapa nk popular semakin dengkilah. Adakah ini yg dinamakan dunia seni dan hiburan?

    Takde seni dan tak terhibur pun. Sedey tol la

    0

    0
  20. nyah tetek says:

    tah pape punye citer bangang
    kalo ye nk gempak buat la citer baju scha terkoyak nampak tetek ke
    awal ada skandal dgn kiah propa ke..hahahaha

    0

    0
  21. nyah tetek says:

    i still luv u scha walaupon dulu awal pernah janji nk kahwen dgn i….

    0

    0
  22. bebo says:

    teruk gila perangai artis msia ni..mohon share..
    bior peminat sume tau prangai artis sbnr..teruk btol..x sangka..kuat mencurik..

    0

    0
  23. POKJENG GATAL says:

    DAH KAYA RAYA PUN MASIH NAK MENCURI, TAK MALU KER?

    0

    0
  24. zakiesya says:

    semua tu dugaan…sbar ye scha n awl…

    0

    0
  25. halimah jonGang says:

    Xde makne nye scha nak mcuri..

    0

    0
  26. ... says:

    kalau scha dah mengaku tidak mencuri spt dituduh …maka pihak yg menuduh perlu tampil kehadapan mohon maaf pada scha …abih ceritaaa…

    0

    0
  27. cakap je tak guna says:

    buat siasatan jelah, baru adil.. setakat sorang tuduh mencuri, sorang lagi pulak tak mengaku mencuri apa hal?? biar dua2 pihak tampil dan siasatan rapi dijalankan, baru semua org boleh tahu sape yg benar dan sape yg jahat..

    0

    0
    • Camelia says:

      yup setuju sgt..!! tapi setahu aku “tuduh/buat fitnah” dan “mencuri” itu adalah jenayah dan boleh dikenakan hukuman/tindakan undang2.. so, cepat2lah buat siasatan. kitaorg pun nak tahu jugak sape yg betul n sape yg salah

      0

      0
      • Lina says:

        betul. better buat inspection. kita mesti nak tahu saper yg tuduh Scha mencuri ni..aku hrp akan terbongkar segera saper yg di pihak benar.

        0

        0
  28. peah gossip says:

    haha agak-agak lah nak fitnah ades ini macam punya orang busuk pun ada.moga scha dan awal terus maju ke depan

    0

    0
  29. pengaman says:

    scha & awal, harap sabar menghadapi segala dugaan, cobaan & fitnah. biasalah s&a, PHD dalam manusia mmg susah nak kikis. satu aja saya nasihatkan dalam dunia ada law untuk ambil tindakan jk ada org cuba fitnah dan memalukan kita. perihal akhirat selagi org itu tak minta ampun pd anda berdua selagi itu hidup dia tak aman. Wpun terlepas dari segala dugaan hidup dia insyaallah time akhir hayat yg suka fitnah org akan rasa asab sekali. I ever work in law firm so i know mmg ada ujud dan fitnah sebegini.

    0

    0
  30. Belena says:

    MIZZ NINA & NOH kahwin tahun lepas.

    0

    0
  31. Sofia Jane menyamar says:

    Bintang2 Hollywood yg jutawan mcm Paris Hilton pun mencuri, tak heran lah klu setakat artis Malaysia pun benda mcm ni..mgkn nak publisiti atau mmg btl2 nak mencuri sbb tak mampu kot nak beli..biasalah artis kan suka glamour..

    0

    0
    • chcado says:

      kalau artis barat mencuri, artis malaysia pun mencuri ke? Tuduh tetapi takde bukti, dan jika memang tuduhan tu tak benar, kan berdosa…. Tak takut dosa ke? Dosa dgn tuhan boleh minta ampun bila2 masa, tp dosa sesama insan kena mohon dgn insan tersebut. Kalau tak di dunia, kena minta ampun di Padang Mahsyr.

      0

      0
  32. iman says:

    ntah pape la dorg ni na tduh pon agk2 la kan mcm la org tu x ade duit smpai na kne m’curi bgai .

    0

    0
  33. sangap says:

    ak asa nara ni suka ulang cter r , kdg2 mcm da xde modal

    0

    0
  34. Raja minah jambu 24jam mengadap computer Hidop Kelantan !!!!! says:

    Hidop Pasukan Kelantan ! Hidop Apek ! semoga Paukan Kelantan akan membawa pulang piala kemenangan yg menjadi sejarah malan ini yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!! Eh Apek jaga gol ke ni malam ???

    0

    0
  35. Raja minah jambu 24jam mengadap computer Hidop Kelantan !!!!! says:

    GOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL !!!!!

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer Hidop Kelantan !!!!! says:

      GOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hidop kelantannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn !!

      0

      0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer Hidop Kelantan !!!!! says:

        GOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL EEEEEEEEEEEEEEEEEE hepiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!

        0

        0
      • Anonymous says:

        uik minah…kelantan menang ker? bape kosong…

        0

        0
  36. Siti Sarah says:

    Abg Nara suka amik article dari blog2 & mstar atau surat khabar lain kan.. dah lah banyak iklan.

    0

    0
  37. Raja minah jambu 24jam mengadap computer Hidop Kelantan !!!!! says:

    yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !! kelantan menangggggggggggggggggg piiiiiwiittttttttttttttttt !!

    0

    0
    • haiO says:

      Kelantan asyik jatuh mcm nangka busuk mlm ni.. bkn aku ckp tp jurulatih atm yg ckp.. aku plak ckp mmg punnnnnnnnnnnnnnnn..

      0

      0
      • x sokong mana2 says:

        klate main mcm samseng..pasal tu la menang org ckp..(aku plak ckp mmg punnnnnnnnnnnnnnnn..)

        0

        0
    • Jimmy says:

      Yessszaaahh.. Kelantan/The Red Warriors menang bergaya 3 – 2 ke atas ATM… tahniah kpd pasukan Kelantan…!!!!

      0

      0
      • Jue Aziz tetek busuk says:

        sian aku tengok Aidil & Zakuan terhangguk2 takde rezeki nak menang… tapi.. Jue nak buat pengakuan di sini.. Jue sgt innocent dlm soal hubungan dgn Aidil tau….

        0

        0
      • Red Tipis says:

        menang tipis… kakakakakakakakaah

        0

        0
  38. Serina says:

    yelah sgt si Jue Aziz innocent.. meluat aku dgn Jue Aziz tuhh…

    0

    0
  39. Beckham says:

    apapun tetap menang.. Tahniah Kelantan.. Yesss..!!!

    0

    0
  40. Sofea says:

    betul ke dia mencuri? kalau betul mmg sgt memalukan. apapun baik siasat dulu laaaa

    0

    0
  41. lahanat setan pukimak jahanam!

    0

    0
  42. Raja minah jambu mengadap computer Hidop Kelantan ! says:

    tapi macmana pon aidil n zkuan telah berkeja keras di atas pelawanan ini …..dorang memang berusaha untok menang tapi dhb rezeki tk menyebelahi pehak ATM nk buat camana bukan nye dorang ni tk bagos tapi bukan senang nk berdepan ngan kelantan kan ……ape2 pon kedua2 pasukan ini memang hebat ……Aidil n Zkuan jangan sedih n putus asa ok …minah jambu tengok pelawanan semalam Aidil n Zkuan memang berusaha teros untok menang ape2 pon jangan salah kn dorang berdua ni…..

    0

    0
  43. ida says:

    Mencuri adalah satu tuduhan yang serius. Kalau Scha di pihak yang benar, dia patut siasat siapa si pembawa fitnah, dan SAMAN media yang siarkan cerita ni. Jadi Scha, silalah ambik tindakan. Bersihkan nama anda!! Berani kerana benar, takut kerana salah….! Kalau setakat buat penafian jer tak cukup…kesian nanti muka dicop selamanya sebagai pencuri walaupun tak buat kerja terkutuk tu…Pencuri yg betul-betul mencuri pun memang akan menafikannya…sapa yg nak mengaku kan?

    0

    0
  44. pape jelah says:

    elok lah kelantan menang… kalu x menang kang abis stadium jahanam….. kalu atm menang lak sia2 jew bg duit kat kombar 2….

    0

    0
  45. peace yoh says:

    berani kerna benar..takut kerana salah…jaga2 dgn orang depan kita sikit punya baik..tapi menikam dari belakang

    0

    0
  46. cat says:

    Selepas pelbagai spekulasi timbul, pasangan suami isteri itu dituduh mempunyai kaitan dengan gosip tersebut. Mereka dikatakan telah menjual semula pakaian tersebut di kedai milik mereka.

    Tambah Scha dia telah berjumpa dengan pengurusan gedung pakaian itu dan meminta pihak terbabit untuk membuat satu kenyataan khas bagi menjelaskan situasi sebenar.

    “Saya siap tanya kepada mereka adakah benar kes kecurian itu berlaku? Tetapi mereka kata, tidak ada.

    “Kemudian saya meminta pihak gedung berkenaan untuk melakukan sesuatu kerana nama kami sudah tercalar, namun mereka enggan membuat sebarang penjelasan secara formal kerana menganggap tiada sebab untuk mereka berbuat demikian.

    “Nak buat macam mana, saya hormat keputusan mereka,” tuturnya.

    0

    0
  47. Anonymous says:

    kecoh tul lu org derr….sejauh manelah sangat perjalanan artis nie sampai mase jatuh juga….yang berjaya bgs lah tp ramai yang mlikup…mintak belai kasihan…

    0

    0