Written by Bella | March 21st, 2016

Mahu memperbaiki diri daripada menyentuh wanita bukan muhrim, prinsip aktor Saharul Ridzawn itu dipuji ramai.

Namun,  ada yang mempersoalkan adakah ia sekadar hanya didalam drama sahaja? Menjawab segala persoalan, Saharul menerusi portal mStar Online menjelaskan beliau tidak akan sentuh mana-mana wanita di luar sana.

Mempunyai jumlah peminat yang agak ramai, Saharul sentiasa ingin melakukan perkara baik agar ia menjadi contoh buat mereka.

Saya buat perubahan itu secara berperingkat bermula dengan tidak mahu adegan dukung dan berpelukan, selepas itu saya cuba untuk bersentuhan secara berlapik.

Saya tahu ramai orang pertikaikan apa yang saya lakukan ini sama ada saya amalkan ketika di luar penggambaran, saya akui kadang-kadang saya juga tersasul kerana saya bukan malaikat. Namun saya cuba buat yang terbaik dalam kehidupan realiti juga.

Teruskan teguh dengan prinsip anda Saharul agar menjadi contoh terbaik buat lebih ramai lagi lelaki di luar sana. Tidak semua pelakon yang berani bertegas tentang sesuatu perkara yang mereka tidak mahu lakukan.

Sumber Berita : mStar Online

39 responses to Saya Tidak Sentuh Perempuan Didalam Drama Sahaja Tetapi Diluar Juga – Saharul Ridzwan

  1. aku says:

    huhh..bella..kau punya headline..semacam bahasa melayu ko..adehh

    0

    0
    • missE says:

      aku asyik konfius je antara shahrul ridzwan ni dgn syukri yahya…

      0

      0
    • izzy says:

      tatabahasa pun meraban2.. “di” yang kena jarak atau rapat pun dah x boleh nk beza.. jgnlah konon2 nk perfect grammar bi je.. bahasa sdiri hampeh!

      0

      0
    • peminat hindustan says:

      SAYA TIDAK SENTUH PEREMPUAN DIDALAM DRAMA TETAPI DILUAR JUGA?

      Rajnikanth punya BM lagi baik dari penulis headline ni

      0

      0
    • Anonymous says:

      12 barisan manusia di Padang Mahsyar

      PADA suatu hari, Muaz bin Jabal menghadap
      Rasulullah SAW dan bertanya: “Wahai Rasulullah,
      tolong huraikan kepadaku mengenai firman Allah:
      Ketika sangkakala ditiup, maka kamu sekalian
      datang berbaris-baris.”(Surah an-Naba’, ayat 1.

      Mendengar pertanyaan itu, Baginda menangis
      hingga basah pakaiannya. Lalu Baginda
      menjawab: “Wahai Muaz, engkau bertanyakan
      kepada aku perkara yang amat besar, bahawa
      umatku akan diiring, dikumpulkan berbaris menjadi
      12 barisan, masing-masing dengan pembawaan
      mereka sendiri.”

      Maka, dinyatakan apakah 12 barisan itu.

      Barisan pertama, diiring dari kubur dengan tidak
      bertangan dan berkaki.

      Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan
      dari sisi Allah Yang Maha Pengasih
      bermaksud: “Mereka itu ialah orang yang ketika
      hidupnya menyakiti hati jirannya, maka ini
      balasannya.”

      Barisan kedua, diiring dari kubur berbentuk babi
      hutan.

      Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha
      Pengasih: “Mereka itu ialah orang yang ketika
      hidupnya meringankan solat, maka inilah
      balasannya dan tempat kembalinya adalah neraka.”

      Barisan ketiga, diiring dari kubur berbentuk keldai,
      perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking.

      Mereka ialah orang yang enggan membayar zakat,
      maka inilah balasannya dan tempat kembali
      mereka adalah neraka.

      Barisan keempat, diiring dari kubur dengan
      keadaan darah seperti air pancutan keluar dari
      mulut mereka.

      Mereka ialah orang yang berdusta dalam jual beli,
      maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah
      neraka.

      Barisan kelima, diiring dari kubur dengan bau
      busuk. Ketika itu Allah menurunkan angin
      sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman
      di Padang Mahsyar.

      Mereka itu ialah orang yang menyembunyikan
      perlakuan derhaka takut diketahui manusia, tetapi
      tidak pula takut kepada Allah, maka inilah
      balasannya dan tempat kembali mereka adalah
      neraka.”

      Barisan keenam, diiring dari kubur dengan kepala
      mereka terputus dari badan.

      Mereka ialah orang yang menjadi saksi palsu.
      Inilah balasannya dan tempat mereka adalah
      neraka.

      Barisan ketujuh, diiring dari kubur tanpa
      mempunyai lidah, tetapi dari mulut mereka
      mengalir keluar nanah dan darah.

      Mereka ialah orang yang enggan memberi
      kesaksian di atas kebenaran, maka inilah
      balasannya dan tempat kembali mereka adalah
      neraka.

      Barisan kelapan, diiring dari kubur dalam keadaan
      terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas.

      Mereka ialah orang yang berzina. Inilah balasannya
      dan tempat kembali mereka adalah neraka.

      Barisan kesembilan, diiring dari kubur dengan
      wajah hitam gelap dan bermata biru sementara
      dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh.

      Mereka ialah orang yang makan harta anak yatim
      dengan cara haram, maka inilah balasannya dan
      tempat kembali mereka adalah neraka.

      Barisan ke-10, diiring dari kubur mereka dalam
      keadaan tubuh mereka penuh sopak dan kusta.

      Mereka ialah orang yang derhaka kepada orang
      tuanya, maka inilah balasannya dan tempat
      kembali mereka adalah neraka.

      Barisan ke-11, diiring dari kubur mereka dengan
      berkeadaan buta, gigi memanjang seperti tanduk
      lembu jantan, bibir melebar sampai ke dada dan
      lidah terjulur memanjang sampai ke perut serta
      keluar beraneka kotoran.

      Mereka ialah orang yang minum arak, maka inilah
      balasannya dan tempat kembali mereka adalah
      neraka.

      Barisan ke-12, mereka diiring dari kubur dengan
      wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama.
      Mereka melalui titian sirat seperti kilat.

      Maka, datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha
      Pengasih memaklumkan:

      “Mereka ialah orang yang beramal salih dan
      banyak berbuat baik. Mereka menjauhi perbuatan
      derhaka, mereka memelihara solat lima waktu,
      ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah
      bertaubat.

      Maka, inilah balasannya dan tempat kembali
      mereka adalah syurga, mendapat keampunan,
      kasih sayang dan keredaan Allah Yang Maha

      0

      0
    • Anonymous says:

      MEROKOK ADALAH HARAM .. JANGAN MEROKOK ..

      0

      0
  2. ayus says:

    Memang saharul ridzwan ni nampk budak baik. Teringat pernah tgk ada 1 program bawa masakan yg dia masak di rumah sorang budak yg oku, dia nangis tengok budak tu, jalan guna dua tangan. masa tu dapat rasa dia ni memang jenis lelaki yg baik2…mmg xsombong lgsung dia dgn keluarga budak tu dan budak tu. sebelum balik dia peluk budak tu tanpa rasa kekok. Walaupun budak tu dari kalangan org yg susah tp dia xsombong langsung. Tak hairan org mcm Saharul Ridzwan ni pasti berjaya dan dihormati.

    0

    0
    • Unknown says:

      Aku slalu pening tgk Saharul dgn Shukri Yahya.. #konpius

      0

      0
      • ayoyo says:

        x sama langsung. aku x minat syukri tu terutama dlm cerita teman lelaki upahan dgn fathia latif.

        0

        0
        • ko mmg bodoh smcm says:

          Eh bodoh. Teman lelaki upahan tu fathia latif ngan ungku ismail. Fathia ngan syukri lam ceta dia isteri sempurna. Apa kebende bodoh sgt

          0

          0
        • haha says:

          setahu aku teman lelaki upahan Siti Elizad & Ungku Ismail. Tang mana pulak mai Fathia latifnya?

          Sapa yang bodo sekarang? hahaha. lawak2

          0

          0
        • kutu says:

          dia isteri luar biasa la…

          dia isteri sempurna tu cerita ape?? ahahhahaha

          0

          0
    • greenfingers says:

      Aritu membe2 kecoh amik pic ngan dia masa dia shooting kat satu tmpt ni. Nmpk dia humble sgt n tak poyo mcm artis “hensem” lain..even dia ensem, tp xkontrol macho.. slalu kan kita tgk klu artis yg kengkunun ensem, klu peminat xberapa nk lawa ajak bergmbr, diorg mcm poyo sket. nk yg lawa aja. Tp shaharul xmcm tu.. semoga sukses

      0

      0
  3. Anonymous says:

    yeke niiii

    0

    0
  4. HS says:

    Saya Tidak Sentuh Perempuan Di dalam Mahupun Di luar Drama– Saharul Ridzwan

    * Please write the headline properly. :)

    0

    0
  5. Anonymous says:

    tp dalam hati perempuan bersentuhann…

    0

    0
    • maibiskut says:

      dalam proses berubah jadi lebih baik…. time dgn janna nick baru balik umrah dan nak lakukan perubahan

      0

      0
  6. Anonymous says:

    tolong lah tulis tajuk tu betul2 sikit bedah..

    0

    0
  7. JemahJambu says:

    berkali-kali aku baca tajuk tapi tetap tak faham. Salah aku atau salah writer?

    0

    0
  8. Biskut says:

    konpius aku dgn tajuk crita ni…aku ingat dia kate dlm drama je dia tak pegang ompuan. tp kat luar pegang….

    0

    0
  9. Anonymous says:

    handsome with brain.. semoga teruskan niat murni ittew..

    0

    0
  10. tarabas says:

    saya tidak sentuh mcd didalam sahaja tetapi diluar juga..walaupun di offer tikar

    0

    0
  11. Bless says:

    U go bro.nk brlakon cr rzeki bia lh brkat.ni sntuh2,tdo sekatil aku tgk pn seram.blum lg brkmban,pki short..huh blum yg mnengok free..dpt dosa free.

    0

    0
  12. Ketebuan tanah says:

    Aku naik lrt kadang tetek pun melilau ntah kemana tambah2 org ramai. Dah org ramai tu kadang2 tersentuh2 tu aku mmg tak boleh elak. Lain la aku mcm saharul rizwan, sentiasa ada space besar ye dokk??

    0

    0
  13. UstaJah says:

    Bagusla berlakon/ xberlakon x mau sentuh2 ponpuan bukan mahram. Semoga jadi ikutan utk artis lain dan juga pengarah serta penerbit. Fikir2kanlah anda yg beragama islam… ikutlah cara hidup islam yg sebnar2nya. Jgn ambil separuh2. Kita da di akhir zaman ni. Renung2kan dan selamat beramal.

    0

    0
  14. Anonymous says:

    Sentuh je

    0

    0
  15. tong sampah says:

    title article ni soalah2 mengatakan yg dia bukan saje pegang pompuan kat dlm drama tapi juga di luar drama. kalau baca tajuk je, seolah2 saharul ni pervert. dah lain maksudnya tu kan? ke kau sengaja nak bagi org suspen?
    betulkan headline tu dik oii. dah ramai dah org tegur. apa susah sgt?

    0

    0
  16. Kosong says:

    MUHRIM?
    MAHRAM LA BARU BETUL.

    0

    0
  17. Anonymous says:

    yer la tu saharul..aku tgk masa event KAK tu..berlaga punggung ngn si jana tu… jgn bg statemnt mcm tu saharul..nanti makan diri sendiri..

    0

    0
  18. lalalaa says:

    patut la ms dfkl baru2 ni klau korang perasan ms diumumkn pasangan dlm drama tu ade sorg prmpuan baju putih nk salam dgn dia, dia tunduk je x sambut salam klau korg perasan la.

    0

    0
    • Zass says:

      Aku perasan! Time tu Dayana Roza nak bersalam dgn dia tapi dia tunduk and nampak macam dia say something dekat Dayana. Pastu baru la Dayana tarik balik salam dia tu. Respect bro!

      0

      0
  19. Anonymous says:

    bagus le klau mcm tu..wat perubahan y baik secara perlahan2….dia ni klau pandai jaga diri n x de kontrovesi mcm si jol ipin..aku rasa dia leh g jauh lgi..

    0

    0
  20. loyalmalaysian says:

    aku rasa baik ko jadik pelakon kat negara arab saudi….

    0

    0
  21. Anonymous says:

    hrp2 kekal laa bro yee….jgn2 nti bl dh de awek sentuh sne,sni secara sembunyi2…dpn kamera ke blkg kamera ke perangai tu biar selari….jgn dpn lain blkg lain…huhu….ape2 pun klu dh niat camtu teruskan…dugaan pasti ade bl kt nk jd baik so hrp ko tabah laa meghadapinya…

    0

    0
  22. muhrim ko kata says:

    mahram la, bk muhrim. hahahahaha
    melayu dok konpius dua prkataan ni sjak azali.

    0

    0
  23. abang says:

    dulu si ma

    0

    0
  24. the 420 says:

    mintak puji. hahahaha.

    0

    0