Written by AbangNara | July 29th, 2013

5 tahun hidup sendirian bukanlah satu tempoh masa yang pendek. Pasti ramai yang tertanya-tanya, tiadakah lelaki yang cuba memperisterikan Abby Abadi dalam ketika itu? Menerusi Sinar Harian semalam, Abby telah berkongsi sedikit cerita mengenai dirinya.

abby abadi

Menurut Abby, sebelum berkahwin dengan Farhan, 24 tahun, ada beberapa lelaki yang telah cuba untuk mengahwininnya. Namun pendiriannya untuk tidak menjadi isteri kedua atau ketiga telah membatalkan niat suci mereka. Kata Abby:-

Saya bukan memilih suami kerana dia lebih muda daripada saya tetapi ini adalah jodoh yang ditentukan oleh ALLAH SWT. Sebelum ini ada lelaki yang sebaya dan juga lelaki yang lebih tua termasuk suami orang menyatakan hasrat untuk memperisterikan saya, tapi saya tolak dengan cara baik. Itu adalah pendirian saya yang tidak mahu menjadi isteri kedua atau ketiga sekali pun. Alhamdulillah kerana hubungan saya dan suami dipermudahkan.

farhan

Malah anak-anak Abby Abadi juga telah mula menerima dan semakin mesra dengan kehadiran ayah baru mereka. Abang Nara suka melihat kecomelan mereka di dalam gambar di atas. Nampak sangat-sangat baik antara satu sama lain. Tambah Abby lagi:-

Lima tahun saya sendiri dan tiada lelaki yang bersama saya, jadi anak-anak sering bersama saya. Jadi bila Farhan datang ke dalam keluarga kami, mula-mula mereka cemburu juga. Tapi lama-kelamaan mereka sudah menerima Farhan, apatah lagi Farhan pandai mengambil hati mereka, biarpun tidak ada pengalaman menjaga anak sebelum ini. Lucunya kini, mereka suruh kami selalu berkasih sayang pula.

Tua atau muda pasangan kita, bukanlah penentu kebahagiaan. Yang penting, sikap tolak ansur, berhemah dan saling sayang menyayangi. Semoga Abby dan Farhan kekal bahagia sehingga ke akhir hayat. Semoga cepat-cepat menimang cahaya mata untuk mengeratkan lagi hubungan mereka. Sama-samalah kita doakan.
ronasutraP.S: Jom cantik bergaya di pagi Raya dengan Ronasutra. 100% mineral makeup. Bertindak juga sebagai penyelesaian kepada masalah kulit. Layari www.ronasutra.com sekarang juga untuk pastikan anda ceria di Hari Raya.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

62 responses to Saya Tak Mahu Jadi Isteri Kedua Atau Ketiga – Abby Abadi

  1. BREEP says:

    OK..NEXT?

    0

    0
    • yatie says:

      jodoh ajal maut semua dh ditentukan,semua dh sedia maklum jg x payah nk pertikaikan psl dia dpt laki muda ke apa.. yg penting nikah sah dan x amik laki org huhu…tahniah abby… moga kekal hingga ke jannah… amin

      0

      0
      • Ada aku kisah says:

        tp kenapa still nak kawin kat thailand.. klu dua2 pihak dah restu tak de masalah kot kawin kat sini… pelik la..

        0

        0
        • shishimut says:

          betul saya setuju…mcm da jadi trend da nikah kt thailand… kat malaysia da cukup sempurna da system perkahwinan nya… kalo dulu org nikah kt thailand mesti fikiran negatif…Jadi cara fikiran aku tak boleh diubah. Sorry!

          0

          0
        • shishimut says:

          betul saya setuju…macam da jadi trend nikah kat thailand. padahal system perkahwinan kat malaysia da cukup baik…kalau dulu org berfikiran negatif jika org nikah di Thailand. Jadi aku tak boleh ubah cara fikiran aku. Sorry!

          0

          0
        • MINA says:

          Oada abby abadi urusan nikah kawen kat malaysia nie rumit, menyusahkan dia…
          Sebab dia nak cepat kawen, trusla ke thailand..nikah terus..tak payah nak isi2 borg…xpayah buat surat pengesaham janda, tak payah tggu surat kebenaran nikah…

          0

          0
        • Lembu Gemok says:

          bagus la isteri pertama..aku rasa abby tau betapa sakitnya dimadukan, apatah lagi diceraikan…so pengalaman mengajar dia utk lebih matang memilih..dan tak salah bernikah di Thailand..mungkin disebabkan dia baru kenal, and terus terpaut, maka utk mengelakkan maksiat, nikah yang cepat dan sah hanya terdapat di Thailand..yang penting keluarga masing2 tahu kan..so apa2 pon, berbalik kepada niat kita..dan fikirlah baik sesama saudara..in sha Allah~

          0

          0
        • ayu says:

          tak kisah la dia nak kawin kt mn pun janjin bkn caras hak milik org.. tak melukakan hati wanita lain demi kebahagiaan diri sendiri.
          respect pendirian abby yg tak mau jd isteri kedua or ketiga tu.

          0

          0
        • miss ynwa says:

          oh farhan… walaupon kedut yang kau pilih…ak redha !!! redha… nampak nya aku yang masih bergetah ni harus mencari datuk2 tua yang berkepuk2 dengan duit…yess malaysia…ini lah masanya yang muda cari tua …yang tua cari yang muda…

          hubby i gurau jelaaa u tunggu kat rumah i balik pukul 5 i masak tuk u asam pedas tenggiri ok..off pc bye bye

          0

          0
        • KAREN ANN DELANEY says:

          Sebab disana lagi romantik…

          0

          0
        • minah jambu tukar kaler merah biru says:

          kawin kt Thailand lagi afdal dn berkat gak Nye dari kawin kt Malaysia bab tu banyak artis yg kawin cabot kt Thailand ! pada dorang kawin kt Malaysia mungkin tk berkat….kt Thailand lagi hepening mungkin ..

          0

          0
        • Tak Faham Betol says:

          Ambil Ambil Abby Abadi Belajar Anjing .
          sila direct translate .

          0

          0
      • Lelaki Sejati says:

        kalau laki org pun apa salahnya? salah di mata perempuan malaysia, betul di sisi Islam.

        0

        0
    • aku juga kacak says:

      usah riak menjadi isteri pertama. kalau anda dijandakan, anda lebih malang dari mereka yg berstatus 2 atau 3. peace.

      0

      0
      • apple says:

        dia dah pernah janda pon, 5 tahun..kau pernah? opps lupa kau lelakii.

        0

        0
        • Tak Faham Betol says:

          Suami dia nampak lurus .
          Ambil Ambil Abby Abadi Belajar Anjing .
          sila direct translate .

          0

          0
      • ske ati je ko says:

        apa motif ko ckp cmtu? ko tuhan ke nak tntukan untung nasib org?

        0

        0
      • nia says:

        dijandakan malang???lebih malang kalu jadi isteri kepada lelaki y xpandai menghargai/dayus etc.

        0

        0
      • Kayra says:

        sibuk aje ko ni. biarlah abby bahagia dgn pilihan hati dia. aku rasa ramai wanita sanggup jadi janda dari jadi yg ke 2, 3 pastu suami tak bertanggungjawab

        0

        0
        • pape tah says:

          betol2..ingat pompuan ni hadap sgt ke nk laki?lagi rela tak berlaki drpd dapat laki tak bertanggungjawap pastu gila nak tambah bini..yuksss

          0

          0
    • Info Laju says:

      biar la mereka dengan jodoh masing-masing..
      ramai betul hakim2

      0

      0
  2. kikin says:

    1st…

    0

    0
  3. kikin says:

    1st

    0

    0
  4. saya ok jer!! says:

    berpeluk je la keje kau.. walaupun dah halal.tak payah menunjuk sangat la. mentang2 dapat laki muda. kakakakakaka.

    0

    0
    • Malu Dong Ahhhh!!!! says:

      Dia nak tunjuk kat kau yang dia skarang nie ngah hepi…dapat laki muda lagi…nak kasi warning yang laki dia tue hak dia sorg je…x nak kongsi…kau ada…mampu…

      0

      0
      • RajaAzmi says:

        Ala adik2 nie biar la dapat laki muda, ko hade? Coming soon hakak la yg akan jadi icon dorang… jgn la jelooouuusss yoouuuuooolllsss…

        0

        0
    • abadi says:

      jelez ler tu …

      0

      0
  5. yoyo says:

    kalau tak suka pun baik senyap je. kalau tak jadi kat diri sendiri mana tau jadi kat anak atau family. sebab biasanya kita akan diuji dgn perkara yg paling kita takut/tak suka. suka atau tidak kena bersederhana saja.

    0

    0
  6. cap ayam says:

    terbayang lakonan abby yg jadi isteri hairul dlm MDLaila..geli lah tengok rambut palsu abby dengan pakaian yg agak sendat menonjolkn buah dada..mmg tak sesuai langsung sbb ko dah gemuk abby,.

    0

    0
    • Peliks says:

      utk apa diungkit kisah lampau. dia dah berubah. malah mungkin dah insaf.
      Pintu taubat xpernah tertutup tp knpa kita masih lg mencari salah silapnya?
      Siapa kita? Tuhan kah?

      0

      0
  7. kuku says:

    setuju dgn abby. buat apa nk jd 2-3. klu kita sakitkan hati org, suatu hari nti kita akan kena juga. x yah nk jd perampas. syabas abby, biar org jeles ko kawin dgn laki muda yg penting ko bahagia.

    0

    0
  8. jelita says:

    betul la ape abby cakap..ni pendirian dia xnak jadi isteri ke2 and ke3..lagi bagus kawin lelaki muda dari jadi isteri ke2 or ke3 tp hidup xaman and bergaduh dgn madu jer..note to sakinah :P

    0

    0
  9. puteh comel says:

    Biar la…itu pendirian dia..dah wartawan pegi tanya, dia jwb la…pastu kenyataannya itu pun dikeluarkan..bukan dia saja2 jumpe wartawan bg tau..”nnti masukkan statement yg i ni tak mahu jadi isteri kedua ketiga ye…”..takde der.. itu pun korg nak gaduh…mslh betul. jnji dia kawin…dah la…tak susahkn korg pun..aduyaiii

    0

    0
  10. Mak,jemah pemalu says:

    Ala Azizah Ariffin pengacara tv3 pun kawen laki muda gak..bahagia jek sampai skarang..malah tgk die makin bertambah baik kehidupannya..

    0

    0
  11. uoi says:

    Yor lantokkkkk kome…

    0

    0
  12. Anonymous says:

    Abby x nk sakiti hati wanita lain…Sentap ke tak wan sakinah?

    0

    0
  13. minah cute says:

    sakinah sila sentap ok..xnk sentap aku luku kang

    0

    0
  14. Eyanti says:

    bile ditanye kenape pegi nikah kat Thailand? jawapan yang diberi ialah nak jauh dan elak maksiat, apakah masih terfikir nak buat maksiat walau pun umur sudah boleh dikategorikan TUA?

    0

    0
  15. Amiey says:

    maksiat ni x kira umo eyanti oi.. kalau dah nm manusia ada nafsu masing2.. kalu nk kira umo nape pakcik2 tua makcik tua buat maksiat?? awak ni x penah baca berita kot…

    0

    0
  16. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    asek asek cakap si Abby ni dapat laki mudaaaaaaaaa aje tk habis habis ! Abby pn dh tongang tebalek kena sondol lagi lagi nk cakap pasal dia huh !! dia kawin ngan laki muda pasal dia nk tunjokan ngan norman konon Nye dia pon boleh dapat jantan mudaaaa…kalau norman boleh kawin ngan pompan muda si memey tu jadi makna Nye si Abby pon boleh dapat jantan mudaaaaa…bab tu Abby tunggu lima taon nk dapat kn jantan muda nk tunjokan ngan si normannnn….gitu lah Al kesah nyeeeeeeeeeeeeee…Al maklom lah..

    0

    0
    • tacacila says:

      betol tu minah jambu. tapi yg tak tahan tu gbr2 kat IG tu, tau la ko dah halal, tp posing dgn pucuk muda bagai nak rak. tak manis gitew, ko nak buat apa dgn laki ko buat la di sebalik lensa. tak yah nak hapload bagai. kata ko kuat ugama, ala2 ustazah. ooops silap ustazah jadian!

      0

      0
      • Linzy Longkang says:

        abg nara pesal komen tak kluar, siap kata salah capcha, aper nyer salah math senang 3+3=6 pon salah ker?
        Aku sokong korang kat atas nih ckp memang rasanya real reason is nak tunjuk kat norman dia pun hebat bole carik pucuk muda gakzzss, takkan dia nak ngaku yer tak? So dlm twitter seme buatlah ayat2 baek nampak cam ostazah solehah gitew, seme poyo

        0

        0
  17. ex farhan says:

    Masih ku ingat bila kita comolot.

    0

    0
  18. udadandara says:

    kening die memang cukur, cuba tgk gambar 1st, kan ada anak2 kening baru tumbuh bawah kening kecik tu.. dulu mati2 cakap kat twitter dah memang jenis kening kecik.. haishh xpela janji dah kahwin x amik laki org lagi penting dpd hal2 lain~~

    0

    0
    • hapiz says:

      kau ni memang hater abby kan? tak sudah2 nak kondem abby…pasal kening pun nak cari salah.haters abby ni memang cari salah abby je… bila abby tak kahwin kata tak lakulah, bila baik dgn memey kata ada udang di sebalik batu, kalau jadi isteri ke2 atau ke 3..entah apa pula dikomen. nasib baik kawin orang bujang.

      0

      0
  19. pelihara says:

    Abby sebenarnya tak perlu cerita pasal mereka yang ingin melamar Abby dan juga tak perlu letak gambar2. biarlah simpan segala cerita dan gambar peribadi agar tidak menjadi bualan umum. peliharalah kerharmonian rumahtangga dengan meninggalkan dunia artis.

    0

    0
  20. mana2 je says:

    Uish..tekejut tgok husband dia ney..security kt giant tmn permata..patut la lama x nmpk bdk tu..betul2 jodoh..smoga kebahagiaan mengiringi mereka sampai ke jannah. Amin ya rabbal alamin.

    0

    0
  21. bukan peminat abby says:

    aik.. keja kt mana pun tau.. blh apply jd reporter ni.. hehe.. semoga kekal bahagia buat farhan n abby hingga ke akhirnya.. AMIN..

    0

    0
  22. ko bongok says:

    komen ko 2 bkn bagus..2 menghina owg..siap highlight g die keje pe bagai 2 nape??nk bg owg tau laki die dilu keje security je??????kalo security pn nape???jijik ke keje 2??bingai

    0

    0
  23. green apple says:

    i pon nak gek laki muda….klasssss ko jah…..haiiiiii……ranggup…

    0

    0
  24. siti says:

    macam muka classmate saya.hohohoho

    0

    0
  25. KAU yg satu says:

    x kena pade btg idung sndiri……dh kena btg idung..snyap terus

    0

    0