Written by AbangNara | October 19th, 2015

Mencipta kontroversi baru-baru ini apabila berkongsi gambar berbikini ketika percutiannya ke Pulau Redang, Julia Ziegler tampil mempertahankan dirinya menerusi Pancaindera semalam. Seperti yang diberitahu sebelum ini, pelakon tersebut memaklumkan pemakaian bikininya adalah bersesuaian dengan situasi dan tempat yang dilawatinya, iaitu sebuah pantai. Bikini dan pantai memang tidak boleh dipisahkan untuk seorang wanita, lebih-lebih lagi sekiranya anda mempunyai bentuk badan yang superb seperti Julia Ziegler.

julia ziegler

Julia Ziegler bertegas yang dia tidak akan membuang gambar-gambar bikininya sampai bila-bila walaupun ramai peminat yang memintanya berbuat demikian. Kata Julia Zielger:-

Kenapa saya perlu tunduk dengan kehendak segelintir pihak yang mahu saya memadamkan gambar berkenaan sedangkan secara jelasnya saya tidak melakukan sebarang kesalahan?

Saya tahu diri saya. Lagipun, gambar itu dimuat naik dalam akaun Instagram milik peribadi saya dan bukannya meminjam akaun individu lain.

Kalaupun ada pihak yang ‘terganggu’ selepas melihat gambar tersebut, saya sendiri juga tidak pernah memaksa orang lain untuk melihatnya.

Malah saya bertanggungjawab sepenuhnya… Sebab itu saya bertegas untuk tidak akan memadamkan gambar berkenaan sampai bila-bila

julia ziegler

Julia Ziegler juga melahirkan rasa kesalnya dengan sikap sesetengah manusia yang suka menilai orang dari segi luaran semata-mata. Kata Julia Ziegler lagi:-

Semua orang nak menjadi baik tapi macam mana perkara itu boleh berlaku jika berterusan dihentam oleh pihak yang gemar mencari kesalahan.

Apa yang sangat saya kesalkan dengan sikap segelintir pihak yang gemar menilai luaran seseorang dan terus membuat kesimpulan sendiri. Saya juga manusia biasa yang melakukan kesilapan.

Kalaupun saya ada melakukan kesilapan, tidak bolehkah ditegur dengan cara berhemah berbanding dilemparkan kata-kata sinis.

Konflik sebegini yang buat saya tidak sedap hati sepanjang dalam proses bermuhasabah diri.

julia ziegler

Secara jujur, kalau Julia Ziegler nak berbikini atau tidak, itu adalah keputusannya. Cuma tak perlulah buat perkongsian di laman sosial. Rasanya Julia Ziegler pun tahu yang gambar sebegitu pasti akan mendapat kritikan dan cercaan daripada orang ramai. Kalau Julia tak mahu orang menilai dari segi luaran, apa kata gambar-gambar yang kurang manis tidak dikongsikan di masa hadapan. Barulah para peminat akan lebih respek dan melihat Julia Ziegler dengan pandangan yang lebih positif. Tak gitu? Apa kata anda? Sumber Utusan Malaysia.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

40 responses to Saya Tak Akan Padam Gambar Bikini Itu Sampai Bila-Bila – Julia Ziegler

  1. Anonymous says:

    aiyooo..kondifen je kate tak buat salah.
    nuuu…salah ngn Allah..

    0

    0
    • Rooney says:

      Kau tuhan ke?

      0

      0
      • kikilala says:

        kau tak tahu hukum ke?

        0

        0
        • kakikukaku says:

          Rooney non muslim lah …. abaikan dia. Mmg dia ni non muslim.

          0

          0
        • sedehhhhhhhh says:

          Meh lah kita ramai2 …. AZANkan kat telinger julia ni bg jin2 afrit dan kaum2 jin yg lain kuar dr badan dia.
          Lps tu kita talkin dia reramai spya ingat mati.
          Skrng ni kite doakn reramai moge dia dan kite2 smua dpt taufik dan hidayah. Aameen.
          P.S: Dia ni mmg x terfikir klu lah dia mandi kmdn mati lemas pakai bikini. Bikini dia jd saksi depan Allah. Dia ingt mati malaikat maut bg warning dulu sblm nk cabut nyawa. Jngn smpi mati TERKEBUMI DGN BIKINI.

          0

          0
      • zaz says:

        tunggu jadi tuhan baru tegur ke bangangggg??

        0

        0
  2. Anonymous says:

    1st

    0

    0
  3. Anonymous says:

    3rd

    0

    0
    • cikikaka says:

      angkuhnya bila berckp.. x sedar ke hidup kat dunia ni sementara je.
      kena ingat Allah dah bagi nyawa, rezeki kat kite.

      1

      0
  4. nur kaseh says:

    Kenyataan yg klasifikasikan sebagai BODOH ,SOMBONG…bertuhankan bikini

    0

    0
  5. Walaweh says:

    Lps ni upload gambar bogel plk ye. Yg tu tak payah lah padam jgk ye julia..

    0

    0
  6. koko says:

    takut dengar statement dia ni..astaghfirullah…Kita doakan je…hidayah tu milik Allah..semoga Allah berikan hidayah untuk kita menjadi seorg yg lebih baik dan menyedari kesilapan diri. Ingatan untuk saya sendiri jugak.

    1

    0
  7. Tudung saji says:

    Nyeh…nyeh..xtakutkah laknat Allah…tp kita kna igt …org yg brmaruah dia akn jaga maruahnya sbb maruah org yg bmaruah sgt tinggi nilainya.Xsmua org mempunyai maruah yg bmaruah….maruah bwa smpai mati…sampai d kapan..klu d kapan tanpa maruah xaib ke?

    0

    0
  8. minah jambu says:

    betol tu Julia buat ape kite asek asek nk dengar orang punye cakapppp aje ! n sampai bila kite asek asek nk tundok dengan orang yg tkde kena mengena ngan kite ! kite bukan Nye buat perkara jenayah ke ape…setakat berbikini kt pantai bukan Nye kt putrajaya ke kt klcc huh ! memang salah n berdosa dengan Allah tapi biar Allah saje yg menghukum bukan orang macm korang semua yg prangai macm musibot maseh tk tau arah tujuan syurga atau neraka nk jadi pengadil konon podah !!

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ni lg sorg pengikut si pelakon suam2 kuku tu,klu ko bkn islam dok diam2 jgn sbk nk komen,klu ko islam ko kn la tau perkara yg x baik itu perlu ditegur Allah x suruh kt ttp mata klu nmpk kemungkaran dpn mata dan org yg tegur pun mesti la bukan perangai 2×5 mcm minah ni,org yg back up si minah ni pula mmg sah2 la 2×5 perangai cam dia jg..

      0

      0
  9. melati says:

    lubang Hidung beso…Mat Rempit jer yg selera…

    0

    0
  10. mawar says:

    x per la..org x nak padam…nanti dlm kubur jawab sendiri jer la…

    0

    0
  11. Anonymous says:

    kalau accident lg skali kalau x sedar jugak tu kuasa Allah la ye Julia.
    ko xnak tunduk dgn manusia mmg ko punye hal lah.
    tp jgn bongkak dgn sang pencipta kita.

    0

    0
  12. Anne says:

    Dear Ms. Ziegler,

    I have one word for you. “Kasihan”. May Allah SWT grant you direction to the right path so that you wont answer such question with pathetic reactions as if you have not learn agama at all and now you’re putting yourself into situation of which people might have the thought that you are actually a non-practising Muslim. We gotta avoid fitnah yet you are the one creating it. Anyhow, I pray for you and myself may we achieve a greater heights in learning Islam, inshaAllah.

    p/s please stop your “bimboness” regarding Agama.

    0

    0
  13. lynn says:

    Bongkaknya dia ni

    0

    0
  14. non says:

    Kenapa saya perlu tunduk dengan kehendak segelintir pihak yang mahu saya memadamkan gambar berkenaan sedangkan secara jelasnya saya tidak melakukan sebarang kesalahan???????????????????
    JWPN: nanti bila ko mati ko mandi la jenazah ko sndiri,ko kapanla jenazah ko sndiri jgk..tanam n smbhyangla sndiri ye sbb bkn apa bila ditegur ko melenting..org menegur 2 utk kebaikan ko jgk..mmg dosa msing2 tp sbg umat ISLAM yg seagama dgn ko,klu perbuatan ko 2 tak ditegur kami dikira bersubahat..ada faham!!!!!

    1

    0
    • Really ??? says:

      Esok lusa kau masuk liang lahat pakai bikini…. tak payah pakai kain kapan sebab kain kapan tu tutup aurat lah sangat dan hanya untuk orang islam je…l…

      0

      0
  15. JamaliShadat says:

    We wont judge your closeness to Allah based on your attire..
    BUT your attire itself determines your relationship with Allah.

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Suka hati dia la. Akaun dia, badan dia, gambar dia. Tak payah nak pakai nama tuhan nak maki hamun orang. Manusia ni nak lepas geram dia (mungkin sebab jeles orang lain berani pakai tapi diri sendiri penakut nak pakai) jadi digunanya nama tuhan. Kononnya tuhan marah, kononnya api neraka, kononnya dosa berlipat ganda. Engkau ada direct line dgn tuhan ke yg engkau beria sangat nak ckp on behalf of your god? Kalau berniqab mcm ninja hinggakan terrorist pun amik kesempatan berniqab jugak dan letak bom dlm jubah yg membahayakan nyawa org lain tu boleh dipakai secara bebas, kenapa kebebasan berpakaian org lain kau nak pertikai? Kau nak pakai guni sekalipun lantak kau la. Tak perlu nak sibuk org nak berbikini ke nak bershort skirts ke nak bershort pants ke. Puihh… Bangang tak habis2 jihadis ni.

    0

    0
    • lara alana says:

      kau julia ziegler ke? cakap macam takkan mati jerr. asal tangkap gambar pakai bikini, tak cun !! baik bogel terus, upload ig, then cakap takkan padam gambar tu sampai bila2, baru ngam !

      0

      0
      • Anonymous says:

        Semua org akan mati, so what? Jihadis2 bangang ni suka beno ugut org lain dgn kematian. Konon tanya bila mati mayat boleh masuk tergolek ke dlm kubur sendiri ke, boleh urus kain kapan sendiri ke. Heyyyy… Kalau dah mati tu sape pedulik kalo ko humban dlm laut sekalipun! Haa mmg la kalau dia nk bogel sekalipun suka ati dia la. Ayat aku atas tuh pakai short pants, short skirts, bikini bagai tuh berlapik je… Tau plak puak bangang sedar. Sorry.. Im not julia zigler or kaum kerabat sepupu sepepet dia. No3. Im just a human with a brain bukan bodoh mcm ngkau.

        0

        0
        • Anonymous says:

          Org jahiliah mcm ni la,x guna berdebat klu ko bkn si pompuan tu atau kaum kerabat dia sekali pun,ko n dia 2×5 jer,klu ko rs lantak dia lah nk berbikini ke apa ke lantak juga la org nk kondem dia ngan ko sekali,yg ko meroyan pasal?

          0

          0
  17. Anti Sundal says:

    Bodoh punye jwpn.dah tua2 pun nk kene ajr.bdk kecik sekolh agama pun tau tayang badan tu berdosa.pesal artis msia ni bodoh sgt bile keluarkn kenyataan ek?kalau nk bermuhasabah diri tu, tingglkn yg dilarang.ni tak,mcm mane nk berubh kalau dh perangai kau mmg susah nk diubah.bodoh punye org tua

    0

    0
  18. HAMBA ALLAH YANG HINA says:

    Perghhhhh..!!!!!!…Jangan cabar hukum ALLAH makcik oiii…nauzubillah takotnya dengan manusia (manusia ke) jahil cam nieh

    0

    0
  19. aku says:

    nk tgkkk lagi hahaha

    0

    0
  20. olive says:

    kesian pempuan ni

    0

    0
  21. kikilala says:

    Dibuatnya la ko matii esok… sampai bila2 la ko kena azab dalam kubur.. ape la retis sorg ni.. ikot ko la labu.. jgn cakap hakak x tegur..

    0

    0
  22. Tiakkupopo says:

    Ini la contoh org sombong..ish3..bila hati dh keras tegur pon xde gunanya..nauzubillah..smoga kita semua beroleh petunjukNya.

    0

    0
  23. aussiegirl says:

    Bongkaknya…

    0

    0
  24. . says:

    Bagus..jgn padam.kalau boleh tambah gmbr bogel.tapi kalau boleh jgn tunjuk muka..sbb tak lalu sngt tgk muka.

    0

    0
  25. Pengasih says:

    Pst dia menyesal satu hari nnt..

    0

    0
  26. Anonymous says:

    Ko punya suka la xnk padamkan pun,nnt ko jawab la sendiri dlm kubur,ko dlm kubur pun perbuatan ko sendr yg jawab nnt..

    0

    0
  27. Anonymous says:

    Baik ko bogel senang….

    0

    0
  28. Anonymous says:

    muslim kesian. macam tak pernah baca Al-Quran.

    0

    0