Written by AbangNara | January 26th, 2015

Akhirnya komposer terkenal, Saari Amri tampil untuk menjelaskan status yang ditulisnya tentang Zamani dan Siti Nurhaliza ketika bekas penyanyi kumpulan itu ditangkap kerana dadah. Status tersebut yang menyatakan ‘Siti Nurhaliza tahu punca Zamani jadi begitu‘ telah menimbulkan kontroversi dan persoalan orang ramai. Ramai yang tertanya-tanya apakah yang dimaksudkan oleh Saari Amri. Mengapa perkara sebegitu dibangkitkan setelah sekian lama? Macam-macam soalan bermain di minda.

saari amri

Bercakap kepada MalaysianDigest, Saari Amri menjelaskan dengan panjang lebar apa yang ditulisnya. Kata Saari Amri:-

Saya kenal Zamani sejak dari awal dia mula menyanyi. Dia pun banyak menyanyikan lagu-lagu ciptaan saya dan kami memang rapat malah, saya sering juga banyak menghabiskan masa dengan dia.

Pernah satu ketika saya bertanyakan pada dia mengapa dia jadi begitu dan saya nasihatkan dia supaya melupakan Siti dan menjalani hidup dengan lebih baik tetapi Zamani seorang yang sangat setia.

Jadi, apabila berita penangkapannya tersebar, saya berasa kasihan dengannya dan atas sebab itu saya ‘tweet’ sekadar mahu meluahkan rasa simpati dan meluahkan apa yang betul.

Sebenarnya ramai juga kenalan yang tahu tentang perkara itu tapi itu kisah lama. Tiada niat saya nak bangkitkan atau timbulkan apa-apa isu

zamani

Daripada apa yang Abang Nara boleh rumuskan, kehadiran Siti Nurhaliza di dalam hidup Zamani sedikit sebanyak memberi impak kepada penyanyi tersebut. Namun tak boleh salahkan Siti Nurhaliza atau orang lain dengan apa yang terjadi. Ia adalah pilihan diri sendiri. Ramai juga yang putus cinta tetapi berjaya dalam hidup. Akhirnya, semua bergantung kepada azam, semangat dan jati diri. Tak gitu?

P.S: Bila superhero bergambar di landskap yang indah

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

71 responses to Saya Pernah Nasihatkan Zamani Supaya Lupakan Siti – Saari Amri

  1. WOO says:

    WHAT …………

    0

    0
    • Ahkak Jemah says:

      rumahtangga tok tie jgn la nk kacau..saari amri kena pikir tok tie bini org..cinta lama kisah lama,lupa la..sbg suami msti tok kay akan trasa juga..apa perasaan ang bila bini ang org ungkit saari oiiiii? apanya bangang la..

      0

      0
      • nana nini says:

        tol tu. tok tie dh kahwin. nape nk d ungkit kan cite lame lagi. saari amri tolong la DIAM.

        0

        0
        • Kek Pandan says:

          Saari Amri ni saje je nak suruh Tok Kay marah. Nak suruh rumah tangga orang porak peranda. Sudah2 lah. Cerita lama tahun 90an dulu kot. Budak yg lahir tahun 90an dah besar dah hah betapa lama x lama nyer cerita tu. Tutup buku dan move on.

          0

          0
        • mee goreng says:

          tak payah nak jodohkan orang lah…..Tok Ti tu dah kawin kot.
          Kalau kau rapat dengan Zamani tu..kau kenal2kan lah dia dgn gadis single yang baik…mana tahu boleh sembuh.

          0

          0
        • Anonymous says:

          good riddance Datin Semah……..finally you out!!!!!!

          0

          0
      • rokKuboq says:

        Saya hingat mgkinyg dmksudkn saari Amri,,,Siti yg lain,,siti norhliza anak sedara belah Akak dia koodd,,,

        0

        0
    • zarra says:

      zamani xde pape tpi saari amri ni yang tak reti nk move on. Tah2 dia yg ade hati kt siti lg kot. eh

      0

      0
      • Anonymous says:

        CINTA DI TOLAK DUKUN BERTINDAK. CINTA MATI TAAT SETIA MEMBABI BUTA MEMAKAN DIRI SENDIRI. RUPA DAH MACAM JERANGKUNG HIDUP AKIBAT CINTA DI DUSTA.

        0

        0
      • Heroine Filem says:

        Ye ke tk blh lpakn siti? Pak saari oi…hbis tu yg zamani bcinta dgn model vid syair si pari2 tu ape?…fyda kot nmanye…dh kawin artis gak si fyda ni klau tk silap. Aku tk caye alasan mkn dadah krn pompuan atau pujukkan kwn2. Sbb dri sndiri mmg nk ambik, klau tk nk tk jd gak.

        0

        0
  2. cik concern says:

    Mungkin kalo Zamani dulu Datuk Zamani a.k.a Datuk Z die tak jadik camni kot…kuikuikui

    0

    0
  3. peminat fynn jamal says:

    tak ku sangka, tak ku duga. rupa-rupanya saari amri seorang loser. ingatkan zamani sorang yang loser. rupanya2 ada dua orang loser dalam kisah ini. andai benar bagai dikata, siti dah buat satu keputusan yang bijak untuk tidak mengahwini si loser itu. so, wanita2 di seluruh malaysia, jangan hampiri lelaki loser. kelak hidupmu akan sengsara akibat ke’loser’annya itu.kerana lelaki yang loser akan memalitkan ke’loser’annya kepada semua yang hampir.

    0

    0
    • Enter Your Name says:

      Hati2 bila berkata2 cikpuan.. Takut apa yang dikata tu terkena balik kat batang hidung sendiri.. Tak kena kat diri sendiri, maybe kena kat adik beradik, anak cucu cicit or saudara-mara kita

      0

      0
    • jeni says:

      Anyone please tell toktie dengan zamani ni punya cerita..adik tak berapa tahu.

      0

      0
  4. anonumous says:

    You are right peminat fynn jamal, Saari Amri is a loser. Apa motive dia nak buat statement macam tu?

    0

    0
  5. Anonymous says:

    Emo juga si Saari Amri ni. Kepoh pun ada.

    Tolong fikir sebelum menulis. Ini mungkin akan memberikan kesan buruk kepada orang lain.

    0

    0
  6. mawar says:

    setia ke??abis awek yg kena tangkap sama2 dia tu sape??xde lak wartawan nak tanya ek..

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Org lelaki ni sebelum dpt, setia cinta bagai nak rak. Dah jadi bini… buat bini macam sam%%&*

    0

    0
  8. eimza says:

    ini semua mengarut…xkan la zamani nk tggu lagi Siti yg dh bertahun berumahtangga……kan dh diberitahu zamani menghidap penyakit…..

    0

    0
  9. aku says:

    nah aku bagi link gosip mrk thun 2000 14 thun lps http://www.geocities.ws/izarrudin2000/info15.htm

    0

    0
  10. aku says:

    xfhm aku….. hbis klu kau salahkan siti…jdi apa? zamani makin elok? siti kembali pada zamani? gila ke apa kau saari ooiiiii….. siti perempuan bini org pula tu… kau faham takkk. zamani ni pun dulu belajar agama berhenti sekolah krn ayah mninggal… xmustahil putus cinta pun boleh frust lebih nih…. apa2 pun wanita yg ditangkap bersama zamani tu terus jadi misteriiiiiiii xfile…zzzzzzzzzzz

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Kebanyakan lelaki bila jatuh cinta , syok sendiri aje. Cakap suka kan pompuan tu tapi si pompuan tak tau apa2 pun. Rasanya sama la macam kes Zamani ni. Dengan orang lain cakap cinta pada CT tapi rasanya CT sendiri hanya dengar dari mulut orang. Tak pernah pun dengar mereka bercouple. Tak kan la kerana tu sampai ambil dadah . Tak logik tak logik. Lain la kalau mereka ni selalu berkepit macam Nora Danish dengan Nedim ke barula boleh kata hangat bercinta. Kalau tak jadi kawin memangla frust menongeng.

    0

    0
  12. budak buas says:

    Jgn suke Mghina org…akibatnya akan terkena pd diri sendiri,atau pun anak beranak,sedara Mara,adik beading&keluarga terdkt…tuhan sj yg blh mghukum..kita cuma tegur setakat yg kita mampu…

    0

    0
  13. Linzy Longkang says:

    alang2 dah kepo meroyan tuh baiklaa ko spill semenyaer kasi kitorang ingat balik citer lama nih biar kasi betul2 panazssss saari ooiiiii, citer lagi3X

    0

    0
  14. Mgkn jgak dia dulu pun berjanji sakan dgn zamani niii.
    Dah nmpk tak setaraf sekufu (zamani x byk duit n sefemes) tros tukar haluan niii…cerdik!
    Zamani, move on please! Ada jodoh Allah tentukan sudah.

    0

    0
    • Kamarul says:

      keluarga CT halang lah, ayah ct tak setuju…
      dengan Tok K pun ayah ct tak setuju tapi dah namanya jodoh x kemana.

      0

      0
  15. Anonymous says:

    Ct mungkin salah satu sebab, dan byk sebab2 lain zamani jadi gini. Nora kena cerai waktu ngandung ok je, tak ambil dadah. Byk lagi ibu tunggal kecewa dlm rumahtangga ok je makin berjaya. Ramai aje org frust tapi bangkit semula.

    0

    0
  16. Biskut says:

    Kalau yer pun zamani jd gini gara2 kecewa dgn siti….yg ptt dipersalahkan zamani sendiri. kenapa smpai skrg masih tak dpt trima hakikat n move on? jodoh tu kan d tgn Tuhan. siti pun dh berlaki. yg si saari amri ni sibuk nk sebut crita lama knapa pula. ptt nya ko tolong nasihatkan zamani tu bkn nya cr org utk dipersalahkan. dadah bukan jln penyelesaian.

    0

    0
  17. girgle says:

    aku malas nak ulas panjang2, aku bagi lagu p ramlee utk mengungkapkan jawapanku. hayati:

    P. Ramlee

    Barang Yang Lepas

    (…barang yang lepas
    jangan dikenang
    kalau dikenang
    tentu menangis
    ooo…)

    Barang yang lepas
    Hai jangan dikenang
    Kalau dikenang
    Meracunlah diri

    Tiap insan hai tidaklah kekal
    Tentu kembali dimana berasal
    Janganlah sedih hai janganlah pilu
    Serahkan pada allah yang satu

    Ooo dunia ibaratnya roda
    Naik turun tiada hentinya
    Sama juga hidupnya manusia
    Ada yang riang
    Dan ada yang duka

    Barang yang lepas
    Hai jangan dikenang
    Kalau dikenang
    Meracunlah diri

    Ooo tak guna menangis memilu
    Makin sedih menambah derita
    Lupakanlah semua yang lalu
    Tidakkan mungkin
    Kembali semula

    Barang yang lepas
    Hai jangan dikenang
    Kalau dikenang
    Meracun diri

    peace yo!!

    0

    0
  18. safiq copot says:

    saari amri…nama yg semakin dilupakan..
    saja la tu nak naikkan nama…tu yg kepoh hal org tu…

    0

    0
  19. Anonymous says:

    Saari Amri ni agaknye yang ada hati kat CT Nurhaliza??

    0

    0
    • Tak Hero says:

      hahahahhahahaha…yang ini lawakk..lawaakkk seeehhhh…
      saari amri ni yang sebenarnya ada hati dekat Ct.. haha..

      0

      0
  20. gigi betty says:

    sudah sudah lah saari amri oiii.. kau ni wartawan sejati yg mmg dari kecik dah di didik jadi penyibuk.. ke kau yg frust tok ti kawin dgn tok k ?? bawak bawak lah tutup mulut tu

    0

    0
  21. afina says:

    Berfikirlah secara positif…Saari hanya meluahkan rasa simpati dia kan kwn rapat mungkin dia lebih tau serba sedikit..Dia bukan meburukkan Dato Siti pun..Kita x tau apa terjadi sebelum ni…Alah Dato K dan Dato Siti profesional lah..Dia x ambil kisah pun..Banyak benda lain nak fikir..Apa2 pun moga Zamani akan berubah..Dan akan jumpa jodoh yang lebih baik…Amin…

    0

    0
    • Anonymous says:

      betul tu afina…dato’ siti dgn dato’ k sgt profesional. sblm ni mcm2 org cakap pasal rumahtangga diaorg tapi diaorg cool je…tapi keyboard warriors lak lebih2 mengata sana sini…

      0

      0
    • abcd says:

      afina, nak fikir positif mcm mana? bayangkan jika tiba2 ada org ungkit pasal ex-boyfriend kamu yg hidup tak tentu arah lepas tuh kaitkan nama kamu, tak rasa ker macam kamu kena palit sama? Padahal Zamani tuh bukannya kurang akal fikiran untuk fikir mana baik buruk. Orang yang tak fikir tuhan, qada dan qadar memang akan terus membiarkan dirinya tersesat. Pilihan tuh, selalu ada. Dan zamani pilih untuk merosakkan hidup sendiri, Sekarang kamu fikirlah dari mana positifnya tweet Saari nih.

      0

      0
  22. sue says:

    What on earth?! Kalau tak nak timbulkan kontroversi, isu, bagai, then, tak payahlah nak tweet statement tu. & tak payah nak keluarkan statement entah apa2 masa temuramah pulak. Apadah! Ya Abg Nara, saya setuju 200% apa Abg Nara tulis kat perenggan akhir tu. Ngarut lah Saari ni.

    0

    0
  23. podahhh says:

    before siti..zamani ada makwe belajar kat itm arau perlis…..jodoh xde…..lepas tu baru zamani kenal siti….yg pasti bukan sapa2 punca zamani jadi mcm ni…ni penyakit dia yg cari sendiri ok….hopefully zamani sembuh

    0

    0
  24. aini says:

    apalah saari ni….zamani dh kata tiada kaitan ngan siti pn….klu betul pn x pyh la cerita kat sume org… diam2 je la ini x dia makin mendatangkan aib pada zamani plk.

    0

    0
  25. Kak Long Prihatin says:

    lagi sorg yg kecewa cinta pilih jalan salah.. dulu diva AA kuciwa ngan ZZ skrg jd lembut..ni Zamani plak jd mcm ni…tapi kite x di tempat diorg kite xtaw ape yg diorg rase…cume kak long doakan mereka agar kembali ke jalan yang benar..semoga Allah berikan hidayah pd mereka…aminnn…..

    0

    0
  26. MUHASABAH GURL says:

    hurmm..hanya mampu geleng kepala..kenapa perlu nak salahkan org lain dalam isu ni..kite diberi akal fikiran tuk pikir mane betul mane salah..nak tak nak jer..xkan dalam 10 tahun “hisap dadah” sebab nak lupekan dato ct???logikla sikit..10 tahun memang habiskan hidup pk dato ct je ke??salah tetap salah…cube pk 10 tahun tu kalau habiskan hdup pk pengorbanan mak ayah..tentu tak jadik camtu kan..tepuk dada tanya diri sendiri..kalau harap yang baik..doa yang baik..InsyaAllah benda yang baik akan datang dalam hidup..

    0

    0
  27. ilya says:

    putus cinta bukn alasan utk amik dadah. saari amri…grow up.

    0

    0
  28. kutu says:

    boleh je nak tweet..tp jgn la direct letak nama orang yg berkenaan..
    lg bagus tak yah tweet..membuatkan orang tak tahu jd sibuk nak amik tahu..
    ct tu dah bersuami..hormat sket perasaan mereka..
    ni namanya lebih sudu dari kuah

    0

    0
  29. redantz says:

    For me zamani ni memang sayang sungguh dekat ct. cinte sejati katakan. korang tak paham lelaki kalo die ikhlas dan sungguh2 syg kat pompuan tu, dia sanggup lakukan apa saja. so maybe zamani ni tak boleh lupakan ct sebab sungguh2 cintakan ct walaupun dah bertahun2 lamanya kisah percintaan mereka berlalu dan walaupon kekasih die dah kawin.Ct ni pon 1 kalo tak suka zamani jangan permainkan perasaan org. ni sampai masakan utk zamani bagai 1 ketika dulu. Zamani mungkin nak melupakan ct die tergelincir dalam lembah dadah atas alasan ingin melupakan ct. Korang penah dengar cinta boleh membuatkan org jadi gila?? that y yg terjadi pd zamani. Lu pikirlah sendiri!!

    0

    0
    • abcd says:

      Korang penah dengar cinta boleh membuatkan org jadi gila?? that y yg terjadi pd zamani. Lu pikirlah sendiri!!

      Kalau dia (zamani) boleh pilih dadah, kenapa tak boleh pilih yg Maha Esa? Cinta manusia tak menjamin. Laggipun kamu kenal ker siti tuh macam kamu kenal kuku kamu sendiri sampai kata dia permainkan zamani? Kalau diorg sama2 suka tapi tiada joodoh, kenapa nak kata satu pihak tuh berkhianat?

      0

      0
      • redantz says:

        Kalo ko dalam situasi die baru ko tau… Memang sebolehnya kite sepatutnya pilih yg positif jer dalam hidup kite. Bukan semua orang putus cinta ataupun frust boleh berfikiran dengan baik. Ko kate bukan 1 pihak lagi khianat? Ko check balik history diorg dulu k.

        0

        0
        • abcd says:

          Zamani cuma tak ada jodoh dengan Dato Ct. Banyak lagi orang di luar sana yang ada masalah lebih teruk dari ni. Dah kalau memang tiada jodoh, takkan pernah mungkin diorang bersama. Tuhan tak jodohkan mereka. Siapa kita untuk pertikai dan menuding jari? Takkan kamu nak salahkan Tuhan pulak bila Zamani yang memilih untuk terjebak dengan dadah? Kita tak pernah tau perancangan-Nya. :)

          0

          0
    • sharifah says:

      betul tu.. mmg senang nk ckp move on, lupakan yg lama…. tp bahu yg memikul tu bukan senang nk laksanakan, n x semua manusia sifatnya sama, putus n move on, ada yg susah sgt nk bangkit, yg penting kita sama2 bg motivasi pd zamani, semoga dia dpt buka lembaran baru dlm hidupnya

      0

      0
  30. azwan ali dijangka masuk syurga says:

    Saari amri nikan penah eksiden teruk dulu..tu yg otak senget skit tu…

    0

    0
  31. Poyo le says:

    aduhaiiiii…benda y lepas tu jgn le d ungkit lagi…ttp buku la…tuan badan x ad pn cakap ap..org lain plk y sebuk nape????????x boleh ke saari amri tu simpan jer ap y telah berlaku dlu…tok ti pn dh kawin..klau bini abg saari d ungkit ngan cite lama..abg saari marah x..aku tengok zamani dh cukup merendah diri…hari tu sedih plk tengok zamani kat melodi…smpi menangis sy d buatnya..wat zamani..percaya la…mentari pasti akn muncul kembali setelah gerimis mengundang…..

    0

    0
  32. Mak Esah says:

    saari amri nak tumpang glamer ke hape?? industri dah lupakan ko, terima je lah hakikat.. tak payah nak menempel kat urusan org lain, semata2 supaya di ingati semula. statement ko mcm bangang!! kalau betul pun diorg penah bercinta, ti kisah silam.. skrg masing2 dah ade kehidupan sendiri.. jgn nak jd perosak rumah tangga org lah banggang!!

    0

    0
  33. Anonymous says:

    aku lagi suka klau zamani ni masuk pusat pemulihan…biar bagi sado sikit badan dia tu n agar dia leh pulih sepenuhnya…baru aku tahu y zamani ni hati dia lembut n merendah diri orgnya…x suka nk salahkn sape2..

    0

    0
  34. sisonAthens says:

    Great

    0

    0
  35. bulan says:

    kesian,..saari amri kena bahan je,..komen2…pedas2,..kalau tak suka orang tweet hal orang lain,.yang pengomen bash saari amri ni pon sibuk hal orang lain.saari mgkin ada sebab n mksd tersendri,trpulang pd penerimaan masing2,..saja dipanas2kn..kalau wrtawan tnye pndapt korang tntg isu zamani,..ntah2 korang pon trlps beri pndapt tntg kisah yang sama mcm saari tweet..mana tahu,kalau saari tak sebut,wrtawan nk cari bahan mgkin boleh trfikir tentang kisah lama dan di wat story,..so,.tak perlu kot terlalu mengajar saari,.just komen nicely cukup la…yang penting peminat2 zamani doakn agar dia kembali pulih..

    0

    0
  36. sha says:

    Boleh buat zamani lagi tertekan….

    0

    0
  37. Anonymous says:

    Cinta yang sejati hanya cintakan Illahi
    Cinta ayah bonda tulus suci selamanya
    Cintakan saudara masa berada hanya sementara
    Cinta sesama insan suburkan dengan ketaqwaan

    0

    0
  38. beyonce says:

    ingatkan telenovela cinta zamani dan ct sudah habis setelah ct berkawin… rupanya ada lagi sambungan cerita mereka… kalau ada facing up to zamani, pasti kalah facing up to fazura.

    0

    0
  39. kimmy says:

    zamani..i sentiasa tunggu u..

    0

    0
    • cm says:

      Gadis-gadis dan wanita-wanita yang minat sangat dengan Zamani dan suka sangat pada Zamani, sesiapa saja gadis dan wanita diluar sana yang baik hati sudi mengambil Zamani sebagai suami kawinlah dengan Zamani kerana perkahwinan itu adalah perkara yang baik dan mudah-mudahan Zamani akan berubah dan tidak lagi mengambil dadah disebabkan merana kerana putus cinta dengan kekasih hati yang sudah menjadi isteri orang. Lelaki yang mengambil dadah disebabkan putus cinta dan merana dalam cinta memang banyak berlaku kerana ada lelaki yang terlalu cintakan kekasih lamanya itu dan tak boleh melupakan kekasih lama yang sudah menjadi milik orang. Wanita yang dah kawin dah jadi milik orang bukan salah wanita itu kalau kekasih lamanya mengambil dadah kerana tak boleh lupakan wanita itu kerana setiap orang yang buat salah itu adalah kesalahan dia sendiri sebab dia yang tak nak lupakan wanita yang sudah jadi isteri orang. Yang baik itu dari Allah swt. dan yang buruk itu dari kesalahan manusia sendiri.

      0

      0
  40. cm says:

    Gadis-gadis dan wanita-wanita yang minat sangat dengan Zamani dan suka sangat pada Zamani, sesiapa saja gadis dan wanita diluar sana yang baik hati sudi mengambil Zamani sebagai suami kawinlah dengan Zamani kerana perkahwinan itu adalah perkara yang baik dan mungkin juga Zamani akan berubah selepas berumahtangga dan tidak lagi mengambil dadah disebabkan merana kerana putus cinta dengan kekasih hati yang sudah menjadi isteri orang. Lelaki yang mengambil dadah disebabkan putus cinta dan merana dalam cinta memang banyak berlaku kerana ada lelaki yang terlalu cintakan kekasih lamanya dan tak boleh melupakan kekasih lamanya itu yang sudah menjadi milik orang. Wanita yang dah jadi milik orang dah kahwin bukan salah wanita itu kalau kekasih lamanya mengambil dadah kerana tak boleh lupakan wanita itu kerana setiap orang yang buat salah itu salah dia sendiri sebab dia yang tak nak lupakan wanita yang sudah jadi isteri orang. Yang baik itu datangnya dari Allah swt. dan yang buruk itu adalah dari kesalahan manusia itu sendiri.

    0

    0
  41. cm says:

    Gadis-gadis dan wanita-wanita yang minat sangat dengan Zamani dan suka sangat pada Zamani, sesiapa saja gadis dan wanita diluar sana yang baik hati sudi mengambil Zamani sebagai suami kawinlah dengan Zamani kerana perkahwinan itu adalah perkara yang baik dan mudah-mudahan Zamani akan berubah dan tidak lagi mengambil dadah disebabkan merana kerana putus cinta dengan kekasih hati yang sudah menjadi isteri orang. Lelaki yang mengambil dadah disebabkan putus cinta dan merana dalam cinta memang banyak berlaku kerana ada lelaki yang terlalu cintakan kekasih lamanya itu dan tak boleh melupakan kekasih lama yang sudah menjadi milik orang. Wanita yang dah kawin dah jadi milik orang bukan salah wanita itu kalau kekasih lamanya mengambil dadah kerana tak boleh lupakan wanita itu kerana setiap orang yang buat salah itu adalah kesalahan dia sendiri sebab dia yang tak nak lupakan wanita yang sudah jadi isteri orang. Yang baik itu dari Allah swt. dan yang buruk itu dari kesalahan manusia sendiri.

    0

    0
  42. Door says:

    Takpe lah zamani..tak usah di kenang2 perkara yg dh lepas.. Masuk pusat pemulihan.. Pulihkan diri.. Allah bg kamu sora sedap.. Anugerah tu. jgn sia2kan diri kamu. Saari plk.. Mulut tu cuba diam.. Jgn nk kait2kan nama sesiapa. Move on!! Nexttttt!!!!

    0

    0
  43. mama says:

    SAARI AMRI CARI PUBLISITI MURAHAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    SAARI AMRI SAJA NAK MENCETUSKAN & MENGHURU-HARAKAN KEADAAN

    0

    0
  44. Anonymous says:

    Zamani, marry me :)

    0

    0
  45. anon says:

    Dulu siti bercinta dgn zamani tapi datuk k yg guna ilmu hitam kenakan siti supaya jatuh cinta dgn dia. So siti tinggallah zamani n kawin dgn datuk k tua tu. Mestilah susah nak lupakan kekasih hati. Tak kena kat kita, kita tak tau. Sendiri kene sendiri rasa lah. Kesian zamani…

    0

    0
  46. Bukan olga says:

    Zamani pun xsebut perkara ni. Siti tu isteri org kot. Jagalah sensitiviti org lain. Kita yg x artis ni pun xkn xde masa silam. Tp move on okay je.

    0

    0
  47. anon says:

    bila kekasih yg di tolong , yg masa belum sesiapa kenal dia lah tmpt mengadu ..dgn tetiba blah mcm tu je mmg lah sakit hati ..sbb itu sesapa yg kenal dia tu ckp dia HIPOKRIT ..! Move on zamani ..pasti ada karmanya ..bila org yg kita percaya dan sayang mengkhianati kita .!

    0

    0
    • move on says:

      hek eleh.. before siti, zamani dah ade awek pun.. Bila dah jumpa siti.. dia tinggalkan bekas awek dia. ko ingat awek dia tak frust ke..Manusia sentiasa mencari.. dan jodoh tu ketentuan Allah. Saari penah tulis kat fb, yang zamani penah kata ct takkan ade anak dgn dato K.. ape maksud dy tu? pastu dia sendiri pilih najis dadah sedangkan dia boleh move on dgn perkara lebih baik. Masih lagi nak salahkan org lain.

      0

      0