Written by AbangNara | September 18th, 2014

Nampaknya kemelut antara David Teo, Aeril Zafrel dan Wawa Zainal masih tidak berjaya diselesaikan. Kesemua pihak yang terbabit lebih gemar menggunakan media sosial untuk memberi kenyataan. Ajakan David Teo kepada Aeril dan Wawa untuk bertemu di pejabatnya masih tidak bersambut menyebabkan kontroversi ini berpanjangan. Dalam hal ini, Abang Nara menyokong David Teo kerana mahukan segalanya diselesaikan secara hitam putih agar tidak timbul sebarang masalah di masa depan.

david teo

Sebenarnya masalah ini amat mudah. Aeril dan Wawa mahukan barangan (yang dikatakan baju dan seluar dalamnya) di dalam kereta itu. Kalau nak ambil barang, kenalah berjumpa kan? Takkan nak hantar ikut pos pulak. Kalau nak jumpa, kenalah pergi pejabat. Di pejabat nanti bolehlah bincang segala apa yang patut dibincang. Pelik juga kenapa Aeril dan Wawa takut sangat nak pergi pejabat David Teo. Hmmmmm.

david teo

Terang David Teo secara panjang lebar:-

Memang sudah lama ada konklusi. Tiada apa yang tidak selesai. Tapi mereka berpemikiran kebudak-budakkan dan anggap ia belum lagi selesai. Sebenarnya pihak syarikat telah lama menghantar surat hitam putih untuk berbincang. Tapi dia (Aeril) memilih media sosial untuk menyelesaikannya.

Pejabat saya tidak pernah berpindah dan lokasi mereka pun dekat dengan pejabat saya. Kenapa tak mahu datang dan berbincang? Pejabat saya hari-hari buka. Kenapa dia guna media sosial? Kalau betul-betul nak tuntut, datang lah berbincang, kenapa pilih media sosial.

Kalau ditolak, dicampur… memang ada benda yang patut dibayar dan ada yang tak patut dibayar. Dia (Aeril) sebenarnya hanya mahu menuntut seluar dan baju dalamnya saja.

Media sosial ialah khayalan. Kalau tuntutan secara nyata ialah datang berbincang dan tandatangan. Semuanya kena ada hitam putih. Kalau mereka nak beli kereta itu, kita memang nak jual. Lagipun kereta itu sudah pakai, sudah tiada nilai lagi kalau nak jual pada pihak lain. Tapi mereka tetap nak pilih media sosial untuk ‘bercerita’.

Dari segi rakaman, bukti, percakapan semua sudah disimpan secara baik mengikut undang-undang. Saya hantar surat minta Wawa datang ke pejabat, dia balas katanya, dia tak mahu datang, Aeril sekarang pengurus dia.

Saya anggap dia (Wawa) kanak-kanak dan dia anak angkat saya dahulu. Jadi saya sentiasa mendoakan dia supaya sedar daripada khayalan dan belajar mengahdapi masa depan dengan lebih matang. Saya masih ada kesabaran untuk mengampunkan dia. Lagipun hal ini adalah hal sebelum kahwin.

Dulu masa nak jadi artis dibawah syarikat saya, tahu pula dia datang jumpa saya. Tapi bila nak keluar dari syarikat, adakah saya pula yang harus berjumpa dengan dia?

Saya sudah minta dia datang dan berbincang untuk masa depan dia (Wawa) tapi katanya, dia bukan artis saya lagi. Jadi semuanya sudah tamat.

Dia (Wawa) yang tamatkan saya bukan saya yang tamatkan dia. Jadi sekarang ni siapa yang sebenarnya cetuskan kontroversi…?

david teo

Jangan sampai 2,3 tahun selepas ini pun masalah yang melanda David Teo, Aeril dan Wawa ini tak selesai-selesai disebabkan hanya tidak mahu bertemu mata. Perkara langgar kontrak dah lama berlalu, David Teo pun dah maafkan. Tak perlulah rasa takut nak jumpa. Tak adanya David Teo nak makan orang. Yang penting masalah dapat diselesaikan dan semua orang dapat hak masing-masing. Tak gitu? Apa kata anda? Sumber MalaysianDigest.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

42 responses to Saya Doakan Wawa Zainal Sedar Daripada Khalayan – David Teo

  1. Shhh says:

    tak habis2 lagi ker..betul lah tu kata David Teo…David boleh jer saman dorg ni..tpi dia pun malas nak pjgkan2…takat cite pasal seluar dalam, baju yg setakat berapa ringgit sgt..keta yang bukannya berharga berjuta-juta ..buang masa jer bayar laywer..turun naik mahkamah..kat mahkamah tu da beratus kes tak settle…tk payah nak buang masa…David pun malas nak buang duit dia…byk lagi filem nak dibuat…ker dorg berdua ada kenangan dgn seluar dalam tu atau dh sengkek sgt seluar dalam tak da…tk kisah lah David ada buat hal…dia bekas majikan so kalau nak apa2 dtg lah ofis…dia jgk bagi korang keja sebelum ni…

    0

    0
    • Melayu nombor satu says:

      Salam 1 malaysia!

      Patut lah melayu ketinggalan. Dok kunyah gosip murahan hari-hari..
      Ini ke menuju wawasan 2020? Jgn meroyan kaum lain terus kedepan!!

      Mari kita boikot dunia artis2.. Sampah je semua ni!!

      0

      0
      • Shhh says:

        abih hang masuk sini wat pa..pilah masuk blog politik…

        0

        0
        • Bedah says:

          Bedah masuk blog gossip ni sekadar menghiburkan hati… especially bila dah mengantuk lepas lunch!
          uols… kerja pon kena break, take 5 jap.. so bedah bukan blog gossip pastu sambung kerja balik…

          0

          0
        • Yahudi says:

          yg kita nak kupas kan pada hari ini , adakah doa si al kaffirun di makbulkan tuhan ? kaffer !! penyembah berhala !!

          0

          0
    • mimi says:

      kah kah kah !!!

      “tuntut baju dan seluar dalamnya saja..”

      macam ni pun ade..artis2..

      0

      0
  2. aku says:

    Muak aku dgn prangai laki ini nih.. dh kira nasib baik la david teo x saman sbb langgar kontrak.. x sdar2 diri!

    0

    0
  3. along bkt beruntung says:

    Ntah ntah yg balas surat tu aeril zafril bkn wawa zainal……

    0

    0
  4. sue says:

    Nak tergelak baca statement David Teo on: kalau ditolak & ditambah, ada yang perlu dibayar, ada yg tak perlu dibayar. Tapi dia hanya tuntut pakaian dalam sahaja.

    Haih, Wawa & Aeril oii. Sudah2 lah. Pi lah jumpa David Teo. Tak baik gaduh lama2 & war2kan mcm2. Bila nak publickan sangat pergaduhan ni, akhirnya korang jugak yg malu.

    0

    0
  5. Cik Kiah says:

    Sapa baca penerangan David Teoh dalam nada David Teoh? Hahaha. Spontan maaa walaupun baca dalam hati. Aduinye punnnn

    0

    0
    • hah says:

      a a la , haha tertiba dgr suara david teo kat telinga aku n d selang seli dgn bayangan wajah david teo .. woi !! ko pakai ilmu ape david ? kah2

      0

      0
    • Anon says:

      aku !!! klu gosip pasal DT ni mmg akn baca ikut nada dia pnya. hahhaah

      0

      0
  6. Hi says:

    Dulu bukan David teo tak bagi diorang kawen… dia Cuma bimbang.byk gossip .. Kalau betul2 kawen terus terang laa.. masalah betul pasangan ni

    0

    0
  7. jan says:

    nara nie salah type ke ape.. org khayalan.. bkn khalayan.. terkebil2 mate aku pk td

    0

    0
  8. hah says:

    bkn ariel takut , tp mals nak melayan tu .. dah tuu .. ariel cakap sepatah , david teo balas 10o patah .. abis sume keluar , anggap anak angkat la .. tu ni .. bla bla~ abis sume ungkit tp kenyataan sebaliknya .. baik xyah bebincang dgn org mcm ni .. confirm lari topik punya la ..bkn masaalah selesai lg bertambah masaalah ade la .. dah jd 1 hal bertambah gosip baru , org ramai pun dok bergosip , maki hamun termasuk aku .. haha

    0

    0
  9. Biskut says:

    Khalayan ke khayalan??

    0

    0
  10. mimie says:

    bodoh toi ariel ngn wawa nih. g la jumpa david teo abih cita!

    0

    0
  11. ana says:

    nasihat sy pd wawa n ariel jgn jadi manusia yg x kenang budi,,ingat siapa yg menaikkan name kite,,sape yg bagi kite job..bincang lah cara baik dan tertutup..x payah gune saluran media,,x payah aib kan sesiapa,,wawa n areil yg sepatotnye jumpe mr david teo,,bkn sebaliknye..tak ada istilah kalah atau menang dlm kes ni,,malu hal2 sebegini di ketahui umum..arap lps ni x de lah kisah anda berdue yg x puas hati ..sy cume arap kisah yg keluar lps ni ttg filem br anda saje,,cerite2 sebegini sy x mahu lg…tq

    0

    0
  12. nok gebuzzz says:

    amboi wawa sombong pulak org ajak berbincang baik2..cakap saya bukan artis lagi….kalau mcm tu tak payah terima tawaran berlakon lagi,dok umah jaga anak jer..

    0

    0
  13. Anony says:

    Sedihnya baca komen2 kat sini yg terang2 masuk belah apek cina ni. Mana kamu tau ape yg apek ni kata betol ke tak? Kalau org cina, mereka takkan sekali2 sokong bangsa lain. Apek ni yg meroyan, kan wawa dah kata sijil kawin dia org pn ade dlm kete tu, tapi cina ni saje2 reka cerita kata seluar dalam. Aku berdoa pd tuhan biar cina ni jatuh bangkrup satu hari nanti sb duk asek “guna” melayu. Cina apek mcm ni pun kau org nak sokong. Ni lah punca melayu tak maju2 sb duk asek berpecah belah… Pantang tengok melayu yg naik sikit mcm shila amzah, yuna….dikritik N dikutuk. Sepatutnya kita berbangga dgn pencapaian bangsa kita. Ni tak, jealous pulak…

    0

    0
    • Anonymous says:

      bodohnya simpan sijil kawin dlm kete…

      0

      0
    • Shhh says:

      Hah ko..bukan lah kita semua nak belah kan pihak si Apek ni..tpi org melayu pun da silapnya..kalo kita biarkan org melayu buat silap dn tak da sapa nak tegur…smpi bila jugak org melayu takan maju…asik di takuk yang lama…kenapa bangsa lain maju sbb mereka belajar dri kesilapan dan tak putus asa dlam mencari kejayaan.. si airil ni pun da buat silap jgk..takan tak nak tegur…dh kawin tak nak ngaku…apahal..dia nak takut dgn David Teo nape plak..tak da telo ke…

      0

      0
    • Anonymous says:

      tu ler .. kadang2 aku kesian gak tgk ariel ngan wawa ni . dah la jenis x berape pandai bedebat apetah lg menipu , kalau tipu jelas kantoi kat muka . mmg sedap la david teo bahan . cuba jenis mulut mcm ezad , diam lak david teo xde pun nak bls2 mcm ni ..

      0

      0
      • ntah la says:

        Btol lah…yg dok komen ngutuk aeril n wawa tu kemain lg… Sng ckp drpd buat…cbe korg kat situasi dorg plk….haih…pape pon rase nk boikot mig…film smkn lama smkn sampah .throw up.

        0

        0
      • Feeling Annoyed says:

        xpandai menipu la sangat..tu yang buat cerita sakit berubat kampung bagai padahal balik beranak. lagi satu yang diorg menipu pasal kawin tu dah xingat ke?? kononnya xde pape.. padahal da setahun kawin..kalo da skali menipu xde orang nak pecaya da sandiwara diorg ni. dok diam2 sudah. xpayah la na melalak sangat. aeril tu lagi hipokrit tahap gila vavi..bajet2 alim, pastu blakon dengan nelydia senrose berpelok-pelok n bersentuh-sentuh. nak muntah tengok..eweksss….

        0

        0
    • Coreena A says:

      Bkn nk nyebelah bgsa lain. Ko ni jgn pkauman…nk jd ejen prosak perpaduan. Dia cina ke, india ke…tk bmakna dia msti dslhkn hny krn ko nk support bgsa sndiri. Cuba kau buat bisnes kt Zimbabwe, lps tu ko bg skim bntuan kt pkerja ko. Lps tu dia lggr kontrak, msti ko nk ambik blik hak syarikat kn. Org neg tu tk blh lh nk slh kn kau hny krn ko tk sebangsa dgn diaorg. Phm…agama kita tk ajar kta ambik bnda yg bkn hak kta. Yg bhak diaorg ambik cma brg2 diaorg kt dlm kreta pinjm tu jerr

      0

      0
  14. ULTRAMAN GAIA says:

    mmg jenis retis yg tak sedar dek untung..sekolah dulu tak belajo sivik ker AZ & WZ?…ada diorang belajo…tpi slalu kantoi…hahaha…mcm ni ler..korg bdua lakibini..balik kampung jer ler…tanam daun ketum!!!!..

    0

    0
  15. David tiung says:

    Alah apek ni penipu…..cakap tu always nak menyalahkan org lain. Ade pengomen bodoh kata si apek ni tak bagi wawa kawin sb takut gosip….? Jadi semua artis2 kat M’sia ni takleh kawin lah sb takut gosip…..gitu??? Apek ni saje cari publisiti murahan. Nak tunjuk baik konon. Hrp2 one day bisnes dia ni lingkup…
    Wawa dgn ariel ni malas nak melayan cina ni. Dulu bila kete hilang apek ni kata tak tau menahu, skrg kata cume dia org nak seluar dlm je. Cina kominis ni mmg ckp berbelit2….tapi heran ramai pulak melayu bodoh yg percaya dgn dia ni…

    0

    0
    • Aeril Bodoh says:

      ni mesti aerill bodoh ni yg komen,.. dah kawen terus terang jelh.. sorok-sorok.. buat apa,, artis lain tak ada la mcm kau mangkok..

      0

      0
    • engkau yg patut cermin diri says:

      engkau harapkan bisnes david teo lingkup? kau sendiri ada bisnes tak? bisnes jual air liur kan. ptuihh!

      0

      0
  16. ryana says:

    stetment yg kelakar & bengang “Kalau ditolak, dicampur… memang ada benda yang patut dibayar dan ada yang tak patut dibayar. Dia (Aeril) sebenarnya hanya mahu menuntut seluar dan baju dalamnya saja”… hahhahaha lucu pun ada gak.. aduii sudah2 lah tu,dah jadi tkenal trus tak kenang budi.. cuba lah contohi mcm artis lisa surihani tu.. ni tak..laki bini keras kepala.. mcm lah klu buat mcm tu blh trus bjaya kmenara gading..weeiii klu bkn devid teo tak mngkin hang blh bjaya mcm skrg k.. agak2 lah… perangai mcm budak kecil yg msh menyusu botol..pooorrrraaaaaa…

    0

    0
  17. popo says:

    Apa ke peliknya baju dalam? ? ?

    0

    0
  18. nyam says:

    jumpa and bincang jerlah, kontrak tu ader hitam putih undang2nyer, yg nak main media sosial bagai bukan boleh tolong ko dapat balik spentot ko dalam kete tuh. aish, budak dua ekor ni aku leeesing kang! kecoh jerk!

    0

    0
  19. Kemek Suhaiza says:

    alahai…ni kalo david teo tkmo memanjangkan citer lagi baik ckp kat media nak tunjukkan seluar dan baju dlm aeril ngan wawa tuh aru terus dorang dtg…nak gak tgk camner rupa sluar dlm aeril nokkkk

    0

    0
  20. Yat says:

    Tu la pasal drama laki bini ni tak de ummph, tak tertarik nak nengoknya, setel la cepat hoi!

    0

    0
  21. Anonymous says:

    kawen pun sorok2 dah tau da mcm mne perangai diorng.ape yg susah sgt,dtg bincang,and ambil balik hak korang .yg melalak xtentu pasal dah kenape.

    0

    0
  22. minah jambu idop umno ! merah biru says:

    dah lah mr david ! u jangan nk sebok2 pasal dorang ni lagi lah buang masa aje..dorang ni bukan Nye ada kena mengena ngan u poon kan …dorang laki bini ni ibarat kacang lupa kan kulit lagi lagi u nk pikir pasal dorang suda la jangan buat kepala hotak u tu stress ok ! lov u mr davidddddddd teoooooooo…..

    0

    0
  23. dasd says:

    -nak berjumpa knp perlu di tempat david teo??
    – (Dulu masa nak jadi artis dibawah syarikat saya, tahu pula dia datang jumpa saya. Tapi bila nak keluar dari syarikat, adakah saya pula yang harus berjumpa dengan dia?) Dia dah keluar dah pon jdi artis enkau david teo.. yang ni nak jumpa untuk selesaikan masalah.
    – Dimanakah function badan2 keseniaan untuk mengatasi masalah ni (org tengah)

    0

    0