Written by Bella | August 25th, 2016

Umum mengetahui bahawa ibu kepada pelakon Jasmin Hamid baru sahaja beberapa bulan meninggal dunia. Oleh itu, Jasmin sering menziarah pusara ibunya dan berkongsi foto ketika berada di kubur di akaun Instagram miliknya.

Namun, tindakan Jasmin memuat naik foto berkenaan menimbulkan rasa kurang senang beberapa pihak yang mengatakan Jasmin sengaja ingin menunjuk-nunjuk.

Walaubagaimanapun, Jasmin menerusi portal mStar Online berkata tujuna beliau memuat naik foto ketika menziarahi kubur ibunya  hanya untuk memberi peringatan kepada dirinya sendiri.

Saya selalu muat naik gambar menziarahi kubur ibu saya adalah untuk diri saya sendiri dan tidak sedetik pun terniat ingin menunjuk-nunjuk.

Saya sedar ada yang kurang senang, saya tahu doa seorang anak itu, dia tidak perlu datang ke kubur, tapi bagi saya ia adalah pandangan masing-masing dan apabila saya ke sana saya lebih dekat dengan kematian.

Tambah Jasmin, beliau sedar seorang wanita tidak boleh berada lama di kawasan perkuburan berkenaan, tetapi beliau hanya ingin memastikan keadaan kubur arwah ibunya itu bersih dan tidak rabak kerana masih baharu.

Pada masa yang sama, Jasmin memberitahu beliau merasa terkejut apabila mendapati botol yang ditanamnya untuk meletakkan bunga pada pusara ibunya telah dicabut pada hari Selasa lepas.

Tentu sekali Jasmin merasa amat sedih dan meminta jika ada pihak yang tidak berpuas hati untuk terus bertemu empat mata dengan beliau.

Ibu Jasmin Hamid, Allahyarhamah Khadijah Adnan berusia 62 tahun meninggal dunia pada 26 Mei lalu akibat serangan jantung.

Sumber Berita : mStar Online

49 responses to Saya Bergambar Di Kubur Bukan Nak Menunjuk – Jasmin Hamid

  1. Anonymous says:

    Terase lebih dkt kematian.. pakaian mcm org bru blja nk hidup je makcik..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Tak perlu la buat2 benda pelik cenggini. Ada cara lain la sis. Sedekah je surah Yassin. Bebanyak berdoa utk ibu. Kubur tu bukan studio. Semoga rohnya tenang…

      0

      0
      • Lorat says:

        1 surah Al Fatihah.. lebih berkat dri berpuluh2 gambar ko kak hoi!!!

        0

        0
        • Lorat says:

          Selfie depan Kaabah, buat muncung duck face, bergambar depan batu nissan…mcm2 daaa korang ni. Besuk apa pula retis2 hoi?

          Selfie dlm keranda?!!!!!

          0

          0
        • Semah Mansor says:

          Maaf…lari topik. Omg…tetek betul ke tuh?!

          0

          0
      • Anonymous says:

        Xnak MENGATA..kita xtau niat sebenar dia..
        Biar Allah yg judge.
        kita mengata pun ntah2 lagi teruk dr dia cuma xsedar. itu cara dia..asalkan xlanggar akidah dh la

        0

        0
    • Kiah says:

      Kamon la Jasmin…mmg kehilangan org yg kita sayang tu amar perit. Tapi ada cara lain lah sis. Perbanyakkanlah doa2 dan ibadah didunia. Baru sejuk kubur ibu awak tu. Sudahlah…Islam tk ajar semua ni. Jgn buat org2 yg simpati atas kehilangan anda tu terus naik menyampah…

      0

      0
    • Mat Maslan says:

      Breast nye…membuak-buak!!!

      0

      0
      • Jimbo says:

        A’ah.. Kelmarin tengok dia keluar kat Hlive! Ada program ape tah dia dok promote dgn artis2 lain. Terkejut giler tgk dress up dgn breast di tu. Gegar sane sini. Dah tua kot..

        0

        0
  2. Anonymous says:

    tatau nk gelak nk nanges dengar statement hakak jasmin ni oiiii

    0

    0
  3. fit says:

    “…..berkata tujuan beliau memuat naik foto ketika menziarahi kubur ibunya hanya untuk memberi peringatan kepada dirin sendiri.””

    continue… “bukan kepada anda semua. tpi malangny foto yg sy muat naik t’public..”

    0

    0
  4. Aiai says:

    Hahaha…letak gambo pegi kubur orang kata menunjuk-nunjuk. Kalau letak gambo pegi masjid orang kata berlagak alim. Letak gambo rumah cantik orang kata riak pulak. Letak gambo pegi disko kang orang kata Islam celup. Habis tu letak gambar siput, gambar ayam je la baru orang senyap kot

    0

    0
  5. Anonymous says:

    Hentikan lah. Islam x ajar pun. Sedekahkan Al Fatihah..ajak followers sekali..itu baru afdal bukan upload photo dlm media kak hoi!

    0

    0
  6. orgtua says:

    Busty la dia ni.

    0

    0
  7. rohaya says:

    tak bkenan sungguh dgn letak bunga. kan lbh elok tanam pokok. blh jgk pokok tu doa / zikir utk si mati.

    0

    0
  8. Kak Mah says:

    Selfie kt kubur lah…buat photoshoot lah..korang ni dah sewel ke huh?! Just because you can doesnt mean you shoot. Kubur bukan tempat bersuka ria. Korang ingat zoo negara ke?!

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Nonsense…

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Moral: Usah terlalu ghairah ber’selfie’..berphoto dikhuatiri anda bakal mendedahkan keaiban diri anda untuk tatapan seluruh manusia. Tidak lah terjatuh haram secara mutlak tapi kalau dah ada sekumit riak..menunjuk-nunjuk dan bersuka ria lebih2 lagi di hari raya..tu haram jadinya!

    0

    0
  11. Just my 2 cents says:

    Memang trend org zaman skrg kot ambik gamba dekat Kubur. Macam hero ngan heroine sayangku kapten mukhriz tu niena baharun & raja afiq, masa tgh shooting kat tanah perkuburan, bukan main happy Lagi depa selfie. Siap upload kat ig. Macam takde rasa hormat. Dahlah berlakon pegang sana pegang sini… Huh nyampah. Baik takyah pakai tdg.

    0

    0
  12. Anonymous says:

    Alamak!

    0

    0
  13. Anonymous says:

    MANUSIA AKHIR ZAMAN. PERGI KUBUR PUN NAK AMIK GAMBAU. BODOH !!!

    0

    0
  14. Anonymous says:

    Artis…kt kubur pun jadi tempat photoshoot!

    0

    0
  15. Najib says:

    bertabah laa ye sayang…apa2 pun buah dada sayang tetap menjadi pujaan abang

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Hishhh…semak!

    0

    0
  17. anon says:

    Kalau utk diri sendiri kenapa perlu di uploadkan utk tontonan umum. Makcik ni attention seeker, tak habis2 dgn rambut karat dia. Dah ada satu kematian terdekat, takkan tak sedar diri lagi, dah tua wey…

    0

    0
  18. anon says:

    Makcik ni dah tak relevant, sb tulah gambar kat kubur pun di uploadkan. Yelah dah takde cara lain nak masuk paper kan…

    0

    0
  19. Anonymous says:

    KLAU SAYANG KAT ARWAH SEKALI PN X YAH LE TANGKP GAMBO KAT KUBUR N BGI THU STIAP HRI JUMAAT G KUBUR ARWAH KAT SEMUA ORG..KN BAGUS KALU SEDEKAH AL FATIHAH..BACA YASSIN KAT UMA…SENTIASA BERDOA..KLAU G KUBUR X TNGP GAMBO X PA LA..NI SIAP UPLOAD KAT INSTGM LGI..TU DH MCM MENUJUK NAMANYA…ORG LAIN PN SAYANG MAK..TPI X DE LE SMPI CAM NI..KLAU G KUBUR TERASA DEKAT NGAN KEMATIAN…DIRI SNDRI AKU NENGOK PN MCM KO X TAKUT NGAN KEMATIAN..RAMBUT BERKARAT..BAJU SENDAT SMPI TETEK PN SSH NK BERNAFAS..FIKIR2KN LA WAHAI JASMIN…AKU TERINGT KATA2 ARWAH ABG IPAR AKU SBLM DIA MENINGGAL..DIA LEH CITE KLAU AMBIL GMBR KAT KUBUR ATAU WAT PENGAMBARAN..KESIAN ORG Y KAT DLM KUUR TU KEPANASAN…

    0

    0
  20. Najib says:

    Mampat dadanya..yummmmy!

    0

    0
  21. Anonymous says:

    Childiiiiishhh….

    0

    0
  22. Anonymous says:

    Merepek la mak cik ni!

    0

    0
  23. Anonymous says:

    Entah apa2…zzz

    0

    0
  24. huh says:

    maaf sya mencelah…
    sya dpt rasa apa yg dia rasa..kehilangan org yg paling kita syg dlm hidup kita.
    kerna sya juga telah kehilangan mama sya.
    sya juga sprti dia…seblum ini…bila sya ziarahi kubur arwah..sya ambil pic..dan pos dlm fb…bila sya tahu itu bagaikn tidak bagus…sya tdak lakukannya lagi..bila sya ke kubur pasti sya akn taburkn bunga diatas pusara arwah..now sya dah tak buat…sya cuma jiruskn air sja..

    pada kak jasmin…tak payahlah uploadkan pic pusara itu…catitkn shja dlm diari..bila akk ke sana..sebgai kenangan atau ingatan.
    iye…sama jugalah dgn sya..bila sya ke pusara arwah…sya dduk seketika dlm 1/2 jam..melihat kelebihan dan kekurangan yg ada dlm diri sya..smpai waktu kita smua di situ juga…bila berada di pusara..sya rasa tenang…melihat pusara arwah..dijaga sebaik mngkin. setiap mnggu (jika tdak uzur)..sya ziarah pusara arwah…krna sya tahu
    sya boleh dn masih trdaya utk ke sna setiap mnggu..sedangkn kita bolh ke mna shja..

    kpda yg mngutuk jasmin..sya rasa, buanglah sifat2 yg suka mngutuk.
    benarlah..kita tidak tahu bgaimana pula diri kita kelak. wallahualam.

    0

    0
  25. Ryna says:

    Patotnya makin dekat makin takot. Ni makin dekat makin jauh Nampak takutnya.

    0

    0
  26. ryna says:

    Patotnya makin dekat main takut. Lain pulak jadinya. Makin dekat, makin jauh takutnya!

    0

    0
  27. alahai.. lantak die la nk upload pic die kt kubur ke ape.. hak die… cuba korg or kwn2 korg amik pic kt kubur.. ade korg sound member korg? x kan,,, sebaliknye korg like n tulis äl fatihah.. tap pape.. bnda die kt kubur pn korg nk concern..

    0

    0
  28. Antiorangbodo says:

    Biasa la dh sendu, haplod gambo bg org hencap pun publisiti jugak. Propa x hbs hakak ni. Desperate naw2 nk glamer , nk jd bhn bualan org mesia. Tahniah la kak, u r still femes

    0

    0
  29. jijah says:

    sendu pepagi ni

    0

    0
  30. Anonymous says:

    Busy body x bertempat , kubur pun mak dia , instagram pun dia punya ..napa nak sibuk2…

    0

    0
  31. Beautiful Norra says:

    tetek dah mcm LEMBU…!! kbye~

    0

    0