Written by AbangNara | December 18th, 2014

Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari dimaklumkan pasangan pelakon Sari Yanti, 30, dan suaminya, Mohd. Edy Casmadi Che Hussain, 34, telah bercerai secara tebus talak dengan bayaran RM10,000 di Mahkamah Rendah Syariah Seremban, Khamis lalu. Sari Yanti sebelum ini telah memfailkan penceraian pada 25 Februari yang lalu. Untuk makluman, mereka berdua telah berkahwin selama 5 tahun dan dikurniakan 2 cahaya mata, Barr Al Aliy (4 tahun)dan Basit Al-Haq (3 tahun).

sari yanti sah cerai

Semoga penceraian ini tidak menjadi penghalang kepada Sari Yanti dan suami untuk menjalankan tanggungjawab mereka sebagai ibu bapa kepada kedua-dua anak. Sesungguhnya tiada siapa yang mahu perkahwinan berakhir dengan penceraian, namun mungkin ini adalah yang terbaik buat pasangan ini. Sama-samalah kita doakan agar mereka terus bahagia dengan kehidupan masing-masing selepas ini.
makcik P.S: Dah putus asa sudah habis beratusss ringgit utk membeli pelbagai jenis produk kecantikkan utk menghilangkan masalah jeragat, ekzema, kulit kusam / gelap, berjerawat yg sgt kronik, muka berminyak sehingga pori terbuka luas dan tersumbat, black / whitehead yg susah hilang, parut di muka, jerawat badan dan melasma (iaitu penyakit ibu mengandung. muka jd tompok2 hitam)??? Tapi hasilnya? nanhadooo?

Mari cuba produk PUTEH by Farah Yusoff, di jamin 100% PUTEH dan sudah pastinya anda akan terkejut dgn result tersebut!! RESULT boleh nampak on the spot uolllsss!! bukan cakap kosong, biarlah gambar di atas berbicara.. jgn risau PUTEH by Farah Yusoff ada sijil GMP, FDA & HACCP dan SESUAI utk semua jenis kulit… apa lagi mahu ragu2? jom serbu Facebook PUTEH by Farah Yusoff atau Instagram ataupun boleh direct whatsapp di talian 017-7018701 / 018-2893023

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

23 responses to Sari Yanti Tebus Talak RM10,000

    • sarabanon says:

      Khuluk bermaksud perceraian yang diminta oleh isteri dengan membuat gantirugi (bayaran) kepada suami. Cara ini juga dipanggil tebus talak.
      1. Bayaran tebus talak bergantung kepada persetujuan suami isteri yang hendak berpisah.
      2. Contoh lafaz khuluk suami: “Aku ceraikan engkau dengan bayaran sebanyak RM2000, isteri terus menjawab, “Saya terima”.
      3. Contoh lafaz khuluk isteri: “Ceraikan aku dengan bayaran RM2000,” jawab suami, “Saya ceraikan engkau dengan bayaran tersebut”.

      0

      0
      • minah jambu sokong thailand says:

        kenape sari yanti tk mintak 20ribu ?

        0

        0
        • amri says:

          Cik, tebus talak tu ialah isteri bayar kepada suami supaya diceraikan.

          0

          0
        • minah jambu sokong thailand says:

          oh ye ! bini kena bayar ? untok ape ini bayar amri ? mina jambu tk tau pulak pasal ni sume…kalau gitu lain kali kalau bini nk mintak cerai tepaksa la bini nk kena hempas pulas simpan duit untok bayar laki emmmmmm senang jugak nk cerai eh cuma nk ada kan duit aje…lov u sari yantiiii u soooo sweet n cute …!

          0

          0
        • lissa says:

          minah jambu sokong thailand, kamu tak blajar ker bab nie masa sekolah? ader pegi sekolah agama tak? mesti ader silap kat sari yanti tue… hahahahah

          0

          0
    • tu lah keje artis…kawin cerai kawin cerai..mase kawin riuh satu malaysia..tak sampai 5 tahun cerai…ingat kawin ni bende main2 kut…mase nak bukan main…masa xnak cerai…janganlah masuk dlm dunia hiburan..bercerai ni dah jadi makanan yg duduk dlm industri ni..kalau org tak kacau bini kite, kite kacau bini orang..kalau org tak kacau suami kite, suami plak gatal2 kacau bini org..ni lah org kate wajah sebenar industri hiburan kat malaysia ni

      0

      0
      • jemah pkasam says:

        eh klu dh stakat tu jodoh dia terima je la..nk elak mcm mana skalipun,dh stakat tu jodoh dia..

        0

        0
      • Anonymous says:

        bodo la hang ni!!…org biasa pon ramai ja lah yg kawin cerai..bezanya x dpt publisiti sbb org biasa..artis ni glemer..kahwin heboh so ceRAI PON HEBOH LA..ARTIS KAN..TU YG HANG RASA RAMAI SGT ARTIS BERCERAI..HAKIKATNYA ORG BIASA YG BKN ARTIS PON RAMAI CAMNI..CER BKK SIKIT MATA TU..JGN BANGANG SGT!

        0

        0
    • Olga says:

      FARAH ASYIKIN PON DAH NAK BERCERAI

      0

      0
      • minah jambu sokong thailand says:

        kalau farah ashikin tu memang dia tungu untok mintak cerai atau di cerai kan ! laki mlayu dah..laki negro dah laki yg macmana lagi yg dia nak kan ! dh bertudong pon nk cerai jugak ke ???????

        0

        0
  1. sarabanon says:

    Khuluk bermaksud perceraian yang diminta oleh isteri dengan membuat gantirugi (bayaran) kepada suami. Cara ini juga dipanggil tebus talak.
    1. Bayaran tebus talak bergantung kepada persetujuan suami isteri yang hendak berpisah.
    2. Contoh lafaz khuluk suami: “Aku ceraikan engkau dengan bayaran sebanyak RM2000, isteri terus menjawab, “Saya terima”.
    3. Contoh lafaz khuluk isteri: “Ceraikan aku dengan bayaran RM2000,” jawab suami, “Saya ceraikan engkau dengan bayaran tersebut”.

    0

    0
    • kaka says:

      Hikmah Khuluk

      1. Mengelakkan isteri nusyuz kepada suami.
      2. Penghormatan kepada kaum perempuan kerana mereka mempunyai hak untuk bertindak mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh syara’.
      3. Memberi keinsafan kepada suami supaya menyedari kesilapan dan kesalahannya terhadap isteri demi kebaikan masa depan.

      0

      0
  2. pembaca says:

    tebus talak tak boleh dirujuk langsung sampai mati. maximum bayaran tebus talak RM10,000. just for your info.

    0

    0
    • mutiara says:

      salah info tu..bayaran maksimum tertakluk kepada MAHKAMAH mengikut hukum syarak, taraf dan sumber kewangan.
      tak boleh rujuk masa dalam tempoh edah tapi rujuk kena akad nikah semula jika mahu bersama semula.

      0

      0
    • kaka says:

      BLH RUJUK CM X BLH RUJUK DI DLM WAKTU EDAH..
      NAK RUJUK KENA AKAD NIKAH SEMULA…

      KLU SALAH BTLKAN SAYA..

      0

      0
  3. ... says:

    bab menunjuk kekayaan .. romantika bagai.. retis semua ! melalui instagram, tv show bagai.. tp kes2 cerai2 ni paling ramai golongan diorang lah.. takdir is takdir . dah jodoh takat2 itu kan…

    Adakala kita terlalu gembira berkongsi cerita hingga kita lupa di hadapan kita itu, sedang bernanah hatinya. Kerana perasaan itu sifatnya halus, kita tidak tahu bila ia akan terluka.

    0

    0
  4. Anon says:

    tapi Khuluk ni bukan sembarangan blh mintak..

    0

    0