Written by AbangNara | December 26th, 2014

Alhamdulillah. Terharu Abang Nara dengan keprihatinan para pemimpin dan penganjur yang bersetuju untuk membatalkan sambutan tahun baru 2015. Ini adalah keputusan yang amat tepat sekali di kala rakyat Malaysia terutamanya di pantai timur sedang mengalami bencana banjir. Untuk makluman, sambutan Ambang 2015 di Putrajaya, Selangor dan Perak telah pun dibatalkan. Ini adalah satu tanda keprihatinan yang amat tinggi sekali.
sambutan tahun baru dibatalkanSultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah menitahkan sebarang acara konsert atau yang berunsur hiburan yang dirancang kerajaan negeri itu atau mana-mana agensi sempena sambutan tahun baru ini, dibatalkan serta-merta. Manakala di Selangor, Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali telah membatalkan semua acara hiburan dan program Temasya Selangor 15 yang diadakan hari ini hingga 31 Disember nanti.
sambutan tahun baru dibatalkan
Manakala hasil perbincangan antara penganjur bersama sambutan Ambang 2015 Putrajaya, Perbadanan Putrajaya (PPj) dengan penganjur utamanya, Kumpulan AmBank, program tersebut sah dibatalkan. Semoga dengan pembatalan ini segala usaha dapat ditumpukan untuk membantu mangsa-mangsa banjir di seluruh negara. Sama-samalah kita doakan agar keadaan bertambah baik. Amin.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

37 responses to Sambutan Tahun Baru 2015 Di Putrajaya, Selangor & Perak Dibatalkan

  1. Anonymous says:

    Hoorayyy!

    0

    0
  2. Anon Tak Bernama says:

    kat malaysianinsider tulis Sambutan Tahun Baru bagi Negeri Selangor tidak dibatalkan tetapi disambut secara sederhana. mana satu betul ni?

    0

    0
  3. minah jambu tk suka hipokrit says:

    kenape pulak di batal kan ? alamakkkkkkk tk hepening la kalau cnginiiii…Ampun tuanku kalau dh reda banjir dh surut leh sambot taon baru tk tuanku ?

    0

    0
    • minah jambu gila says:

      ko ni dh nape minah jambu hilang akal..org tgh berduka ko msh nk happening…dh byk balapetaka yg menimpa malaysia ni…bw2 lah istifar dan bertaubat…

      0

      0
      • kelas mengaji says:

        dasar minah jambu berulat!!!!!rejam sampai mampos je org cm minah nih..g cmpk kt tgah2 bnjir..bia mati lemas..aman dunie nih..huru hare dunie sbb ade org x sedar diri cm ko!!!

        0

        0
        • minah jambu tk suka hipokrit says:

          helo kelas mengaji ! sabar sabar sabar orang islam tk boleh marah cngini tau ! kate hari2 gi kelas mengaji tk bagos marah2 orang cngitu tuhan marah tau ! orang kalau ada ugama tk bagos sumpah2 orang….tu bermakna kelas mengaji ni iman dia belom cukup lagi…..harap cukop kan iman yeee…

          0

          0
        • Anonymous says:

          Minah jambu ni mungkin spesis binatang yang makanannya dicari dengan cara menyondol-nyondol tanah. Ibu dan bapanya pasti berbangga dengan anak mereka, yg pandai mencari cacing besar untuk dijadikan makanan mereka sekeluarga.

          0

          0
        • tenuk manalah yg memberanakkan ko ni minah

          0

          0
        • kelas mengaji/anti minah kambu says:

          mmg imAN AKU X PERFECT LGI..KO DAH NAPE??GILE???

          0

          0
        • Y says:

          Aiiihhh Geramnya pmbalakan di skitar spanjng sg galas , Kltan. Ksiannya pnduduk. Dek krn DUIT msyrkt jd mangsa. Rakusnya tngn2 mnusia krna ketamakan. Bukan shj di Kltan tp blh dikatakan di Sluruh ngra. Bnyk lg tmpt dn kaw mnjd mangsa Ahli2 perniagaan yg tamak kaut keuntungan sgera. Baru shj musibah di Cameron Higlnd tp phk berkuasa tak pernah ambil peduli. Mrk ni tutup mata jer ke?. Apa yg mrk buat wahai Kemntrian berkaitan …???? TIDO. Mmglah msm tengkujuh tp Pmantauan alam Skitar blh mminimalkn kerosakan dn kmusnahan harta benda srta nyawa mnsia

          0

          0
    • Anonymous says:

      weh minah jambu….kau kan orang Johor, pergi lah balik Johor sambut tahun baru.

      0

      0
  4. Luahan artis says:

    aku salah seorang yang akan terlibat dalam konsert tersebut… aku rasa sangat kecewa kerana konsert tersebut dibatalkan… sebab perancangan konsert tersebut sebenarnya dah dibuat 3 bulan lepas siap dengan kertas kerja dan siap cari semua penyanyi dan krew2 yang terlibat, kontraktor makanan…

    Kenapa malaysia mcm ni? asal ada musibah, semua benda nak batal … dulu ko tak tahu ke berapa banyak kontraktor2 makanan, penyanyi hilang job dan rugi sebab sambutan Aidilfitri 2014 dibatalkan sebab MH17, semua Menteri2 dan MP tak buat tempahan makanan dan jemput penyanyi dan pengacara yang biasa buat acara tersebut di rumah …

    Kita tak boleh asyik tengok dugaan je… Job kita mcm mana? semua dah takde nak tempah makanan catering lagi…. mana kami nak cari duit nak sara anak beranak kami? mcm mana kami nak sara hidup kalau show takde? Fikirlah sikit

    0

    0
    • Luahan manusia says:

      Salam untuk encik luahan artis…

      Ya, memang difahami apabila terbatalnya program – program/konsert/sambutan disebabkan musibah ini, korang takde job dan takde duit nak sara anak beranak.
      Tapi itu namanya, rezeki terpulang kepada Allah. Kita kena berusaha cari jalan lain cari rezeki untuk keluarga. kalau nak dibandingkan, anda cuma kehilangan beberapa ribuan ringgit akibat pembatalan program ini, tapi tahukah anda mangsa – mangsa banjir kehilangan rumah, kereta, motor, ternakan,kebun malah nyawa. Dan mereka tak mampu melakukan apa – apa kerana terperangkap di bangunan sekolah/suatu tempat dengan tak ada air, makanan, anak – anak kecil tak ada susu.
      Sampaikan ada yang tak makan sampai 3 hari.

      Kesimpulannya encik luahan artis, sila fikir sikit – Sapa yang lebih susah..anda atau mereka? Anda masih ada punca lain mencari rezeki …..Mereka sekarang terperangkap tak boleh nak buat apa- apa selain berdoa. Jadi kita sebagai manusia yang sama seperti mereka seharusnya rasa bersyukur dan tidak pentingkan diri sendiri!

      0

      0
    • wan says:

      jgn mengeluh takut tak de rezeki…. Allah amat pemurah, rezeki tu akan dtg juga. Anggaplah kamu sedekahkan pd mereka yg lebih memerlukan sekarang. Tolong prihatin pd mrk mangsa banjir yg hilang tempat tinggal, harta benda, kelaparan dll

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kalau sebelah rumah ngko ada kenduri kahwin… siap plak pakai band… waktu kenduri tu pulak… mak ayah ngko mati meninggal… ngko rasa camner? Band tu dah ambik duit untuk menghiburkan tetamu… ngko rasa gembira tak nengok ada orang menari sambil bernyanyi waktu mak ayah ngko diusung keluar… nak lagi ke bercakap pasal rezeki?

      Bodo punya artis… perasaan sendiri jer dipikirnyer… otak letak kat lutut…

      0

      0
    • safina says:

      Kalau luahan artis seorang islam sy ingin mengingatkan…Setiap insan akan diuji bagi menentukan siapa yang terbaik “disisi Allah”. Dan ujian yg diterima berbeza2. Mangsa2 banjir diuji dgn kehilangan harta benda @ nyawa & keselesaan hidup utk seketika. Hanya Allah yg tahu kesukaran sebenar yg mereka rasai. Bila mereka bersabar & redha, mereka tergolong dlm org yg berjaya dlm ujian yg diberi. Dlm masa yg sama Luahan Artis & mereka yg terlibat dlm pembatalan konsert tersebut juga sebenarnya sedang diuji Allah utk mengukur tahap kesabaran & keredhaan dlm menghadapinya. Jgn mengeluh jika mahu berjaya dlm ujian ini. Bila berjaya dlm ujian ini hikmah & balasan yg diterima akan lebih drp kehilangan & kerugian yg dihadapi skrg. Yakin la dgn janji Allah. Cuba & usahalah cara lain utk dpt rezeki buat sementara @ maybe ini cara Allah tunjukkan jalan bg dpt kn punca rezeki yg lebih diberkati. Sama2 kita saling ingat mengingati termsk diri sy sendiri.

      0

      0
    • Y says:

      Al Fatihah dn Takziah kpd smua Kluarga2 mangsa yg tlh terkorban dlm banjir ini. Smoga Allah swt mncucuri rahmat keatas roh mrk dn menempatkn brsama2 dikalangan mrk yg beramal soleh. Aameen. Smoga phk kuarga yg terkorban dan mangsa2 banjir yg lain di beri kesabaran ketabahan mnghdp ujian yg sngt berat ini. Marilah smua rakyt msia menderma hulurkn bantuan kpd smua yg terlibat.

      Luahan artis yg sngt pentngkn diri sndri. Tahap langit ke 7. Rezki masih ada lg slagi tdk di cabut nyawa. Carilah dimana2 diatas muka buminya. Allahyarhamah cikgu norhayati dn suami yg terkorban mangsa banjir meninggalkn 6 ank yatim tdk trfikir ke?. Hnya fikir kluarganya sndri spt dia shj ada kluarga.

      Pasca bencana spt tsunami memusnahkn harta benda dn mnghilangkn mata pencarian utama spt ldg dn ternakan. Ada mngsa2 bnjir dlm kelaparan krn bantuan sukar sampai ke tmpt mrk. Ada yg berhari2 tidur dlm kreta tdk mandi dn kurang makan.

      Inilh bahana artis cari pndptn yg syubahah. Hati spt batu granit yg keras. Sudah ada bencana spttnya insaf. Klu lihat ank2 muda msk kdi 7E beli arak sdh jd pkara biasa bila thn baru. Kesusahn mngsa bnjir tdk terbndng dgn artis dn peniaga yg disebutkn diatas.

      0

      0
  5. Anon says:

    harap semua negeri mengambil langkah membatalkan majlis keraian/keramaian yg besar2 demi mghormati saudara2 kita di pantai timur, mangsa banjir sabah juga. kasihan mereka. moga cuaca brtambah baik dan pulih seperti sedia kala. doakan kesemua mereka yg berada di tmpat trsebut selamat trmasuk mereka2 yg bekerja di pelantar2 minyak. semoga semuanya selamat. amin.

    0

    0
    • Anonymous says:

      tak payah sibuk dengan mereka yang bekerja di pelantar minyak….orang keje pelantar minyak gaji mahal puluh ribu sebulan….paling cikai pun 12K.

      0

      0
      • Anon says:

        Tak jgak..nmpk sgt kau tak tahu sgt pasal oil n gas..tp klupun gaji kitaorg mahal apa nyawa kitaorg tak bernilai ke

        0

        0
        • Klu tong kosong komen .. says:

          Tulah Anon terkejut sy baca anonyms 5.51pm tu komen. Adik sy kerja di Pelantar. Klu dekat kena naik bot. Kdg2 gelombang tinggi. Naik heli pun sama klu angin kuat pun bhya. Sbg kakak Allah je tahu sbb risau pd adik. Anak2 dia pun kecil2 lg blum sek. Ingt duit boleh samakn dgn nyawa ke?. Kurang ajar betul komen mcm tu. Lg satu bkn smua gaji kerja pelantar tu tinggi. Tngk lah kerja bhgn mana. Cuba klu adk brdk, anak, suami, stri dia kerja disitu ? Terutama Musim tengkujuh ni. Biar mrk brtahu sndri bgmn boleh rasa bergoyang2 bdn kena tiup angin. X tau jgn ckp bnyk. Diam jer.

          0

          0
  6. Islam Itu Indah says:

    AMBANK Group bila nak ada Takaful?? Tokey besar org Melayu…

    0

    0
    • minah jambu tk suka hipokrit says:

      kau tokey besar orang mlayu boleh suka nk ada kan takafur !! kalau pakai duit nenek engkau boleh la huh !!

      0

      0
  7. saya pangkah muka najibun says:

    bodoh

    0

    0
  8. ada jugak yg tgh HI kat sini..hormat sikit sahabat2 kita di belah pantai timur

    0

    0
  9. fikirkn kesusahan org ln juga says:

    Kalau luahan artis org islam suka sy mengingatkan: setiap insan pasti diuji utk dinilai tahap kesabaran & keredhaan mereka.hidup kalau tak ada ujian bukan hidup yg normal.org yg bnyk diuji adalah yg disayang Allah.so jgn mengeluh krn org yg sabar & redha saja yg akan berjaya dlm ujian tersebut. Mangsa2 banjir sedang diuji.mereka kehilangan harta @ nyawa saudara mara. Mereka hilang keselesaan hidup buat seketika.luahan artis juga sedang diuji.maka sabar la & usaha cara ln utk terus dpt rezeki. Bayangkn bagaimana rezeki seorang nelayan, , pesawah, petani & peternak dlm suasana banjir ini. Hanya mereka & Allah yg tahu kesukaran yg dihadapi.takkan luahan artis mahu diri sendiri & org ln terkinja2 betepuk sorak dlm konsert sedangkn satu negara terasa dgn kepayahan masa banjir. Rezeki ditangan tuhan tapi kita kena terus berusaha tanpa putus asa.

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Alhamdulillah, hiburan tak ada. Di sebalik musibah yg berlaku ada hikmahnya, hendaknya tidak ada hiburan di Malaysia. banyak dah peringatan melalui musibah yg berlaku supaya kita bertaubat dan menjauhi yg dilarang-NYA. Kiamat semakin dekat kita semua akan mati

    0

    0
  11. adik bosan says:

    Malaysia ni mmg bengap,asik tiap2 tahun xde sambutan tahun baru je,korang ni pk la cket,korang nak banjir ke tu korang punya hal laaa,kitorng pon ade gak doa utk korang,tp ko ade pk hal kitorg x, dh ni saban tahun je ade je hal yg x leh smbut taun baru,aritu x leh smbut merdeka, aku bosan la duk Malaysia ni.nama je bersatu,tp hal cmni pon nk di besarkan,cube la bg aku bahagia nak smbut tahun baru kali ni dgn senang hati,ni ape pon xde, mercun bunga api lg laa

    0

    0
    • Adk jgn bosan says:

      Adik inilah cara Allah mentarbiyahkan HambaNya. Pesta maksiat tdk spttnya di adakn. Klu adk berdoa pun doa adk tdk mustajab sbb adik berkeinginan buat maksiat jg.

      Allah swt dtgkn musibah disbbkn tngn2 manusia dn maksiat. Itu ada dlm Al Quran. Habis smua org kena kena tau dek. Klu mrk yg tdk berdosa di tinggikn darjat tp siapa yg buat dosa dpt kafarah dan balasan.

      Adek marah tak klu Cnthnya ada ahli kluarga adk meninggal dunia. Jiran sblh buat pesta tahun baru dgn bunga api. Pasang lagu joget2 nyanyi2 kuat2 panggil kwn2 dia ramai2 sampai bingit rumah adk tp dlm masa yg sama jiran adk bg Rm 10K sbg tanda simpati. Sakit hati tak dek? Kena yg meninggal tu kluarga trsyg.

      Di Us blizzrd sngt teruk dek. Ribut salji jd mrk dtg sini kbnykkn buat maksiat. Adek pergi Kaw Bkt Bintang smua masuk club mabuk. Skrng ni pelancung kurang sbb banjir. Biar mrk sejuk beku di ngra mrk sndri. Kurangkn maksiat.

      Klu ngra Asean tak ada musibah … berduyun2 mrk buat pesta maksiat termasuk pesta bogel dn seks bebas di ngra jiran. Akak ni org KL saban tahun lihat adk2 muda teguk air kencing setan bw ppuan. Agk2 mrk buat apa dgn ppuan tu sampai tdk balik rumah.. ? Adk pergi lah ngra sejuk dek … akak tak suka sejuk. Boleh beku rasa darah ni. Kemalangan kematian bnyk di sana. Cubalah sesekali pergi sana. Barulah adk bersyukur bnyk2 di msia ni.

      0

      0
    • ADIK BOSAN BENGAP says:

      adik bosan, ceteknya minda…bekunya hati kamu. Bukan mAlaysia yg bengap tapi kamu yg bengap. Tak mati pun kalau tak sambut tahun baru dengan konsert, mercun & sbgnya. Bertahun2 saya hidup tanpa meraikan tahun baru secara besar-besaran namun hidup saya tetap ceria, bahagia dan berjaya. kalau rasa bosan duduk di Malaysia kerana tak boleh raikan tahun baru, pergilah jadi warganegara AS, Israel @ pilih je mana2 negara yang kamu suka. Mmg sejak beberapa tahun kebelakangan ini bnyk majlis keraian dibatalkan dan saya syukur dgn keadaan ini. Sebab orang2 mcm kamu lah yg sukakan majlis2 maksiat maka Allah turunkan macam2 balasan dan bala sebagai peringatan. Ingatkan 3-4 tahun Allah beri peringatan, kita akan sedar kesilapan kita…mmg ramai yg dah sedar tapi org mcm kamu masih tak sedar2 lagi…

      0

      0
  12. akak bosan gak says:

    FYI to ADIK BOSAN BENGAP, ko ni ckp ikot sedap mulot je kan, ko ingat smbut tahun baru utk buat maksiat ke bangang? tahun baru tu untuk tgk bunga api,bercuti dgn family, ko ingat kitorg ni asik tiap hari nk wat maksiat je mcm ko? dasar betina jadian btol!!! lainkali cermin diri sndiri dlu cik kak oi, sblm bg ceramah,jgn tunjuk baik sgt lah, entah2 ko nih dua alam, luar lain ,dlm lain,perasan ustazah sgtt,hahahh

    0

    0
  13. shahira says:

    Xpe kwn2.. Kita gantikan mercun dan bunga api semua dgn solat hajat ramai2 ya utk sambutan tahun baru kali ni :’)

    0

    0