Written by AbangNara | November 30th, 2009

astro biography channel

Astro sentiasa mengkaji nilai-nilai kandungan yang ditawarkan bagi mengekalkan kepentingan dan relevannya kepada para pelanggan. Sehubungan dengan itu, Astro akan menggantikan BBC Entertainment kepada The Biography Channel (BIO) (saluran 731) berkuatkuasa pada 1 Disember 2009.

Saluran BIO (saluran 731) ialah pusat kepada siri-siri biografi yang memaparkan kisah profil personaliti-personaliti dari bintang Hollywood sehinggalah figura sejarah, pemimpin dunia, hartawan, artis, monarki, ahli muzik dan ahli sukan. BIO juga menawarkan siri-siri kisah benar yang akan meyakinkan para penonton untuk menyusuri liku-liku paparan kehidupan yang unik dengan pelbagai ragam serta memberi peluang eksklusif mendalami kehidupan orang kebanyakan yang kaya dengan kisah-kisah luar biasa dan jarang-jarang didengari umum.

Kisah-kisah benar ini tiada hadnya. Astro percaya BIO akan diterima baik oleh para penonton Astro. Saluran ini juga akan memaparkan kandungan-kandungan tempatan yang menawarkan program-program untuk memberi penghargaan kepada Allahyarhamah Yasmin Ahmad menerusi Bio Bytes dan bintang kesayangan ramai, Sharifah Amani di dalam Rising Stars. Selain daripada itu, Peddlers of Asia – sebuah siri istimewa akan membawa para penonton melancong ke China, Malaysia, Singapura dan beberapa lagi negara-negara Asia untuk mengikuti kisah-kisah individu di belakang tabir yang mencari rezeki di pasar-pasar tempatan, kampung-kampung dan lorong-lorong kecil. Di antara episod-episod menarik yang boleh ditonton termasuk sebuah episod yang memaparkan keindahan ibukota Kuala Lumpur dan membongkar kisah-kisah unik budaya dan makanan-makanan tempatan dari negeri Kelantan.

Para penggemar pasti akan terpesona dengan Bio.beats yang akan bersiaran pada setiap hari Isnin, jam 9.00 malam. Bio.beat akan memaparkan persembahan pentas ahli muzik selebriti seperti Jennifer Lopez, Elthon John, Guns N’ Roses, Abba dan Shania Twain. Famous & Fabulous yang akan bersiaran pada setiap Selasa, jam 9.00 malam pula akan mendedahkan kehidupan sebenar para selebriti di sebalik topeng kemasyhuran mereka. Ramai senarai selebriti kelas-A akan dipaparkan dalam program ini dari lagenda Anthony Hopkins sehinggalah ke Angelina Jolie, Jodie Foster dan Vera Wang.

Dari kisah bintang termasyhur sehinggalah mereka yang menjejaskan reputasi sendiri kerana kecetekkan akal dan minda, ikuti pula jejak langkah kisah-kisah pemimpin dunia dalam Leader & Legends, pada setiap hari Rabu, jam 9.00 malam. Dalami dan susuri kisah pemimpin dunia seperti Konfusius, Chiang Kai Shek, Albert Einstein, Imelda Marcos dan Fidel Catsro. Dari kisah inspirasi sehinggalah aspirasi, kisah-kisah kehidupan suka-duka hartawan dan kerabat diraja boleh diikuti melalui Rich & Royal. Saksikan bagaimana bintang-bintang figura seperti Lakshmi Mital, Puteri Diana, Donald Trump dan Martha Steward jalani kehidupan seharian mereka pada setiap hari Khamis, jam 9.00 malam. Bukan itu sahaja, pengikut setia sukan juga boleh mengikuti dan mendalami erti kerja keras dan disiplin yang diamalkan oleh bintang-bintang lagenda sukan seperti Shaquille O’Neal, Michael Kwan, Tiger Woods dan Andre Agassi dalam memenangi sesebuah kejohanan melaui Adrenalin Rush, pada setiap hari Jumaat, jam 9.00 malam.

Perhubungan rangkaian yang kukuh Astro dengan pemilik saluran global juga menguatkan lagi usaha untuk memenuhi kehendak tempatan dan sejajar dengan itu, Astro turut menyediakan sarikata dalam bahasa Melayu di hampir 80% program-program yang ada di BIO dan sarikata bahasa Mandarin di kesemua program yang disediakan bagi meluaskan lagi pengaruh dan memenuhi keperluan kumpulan penonton yang pelbagai.

Para pelanggan yang melanggan kepada Pakej Metro dinasihatkan untuk membiarkan set dekoder dalam keadaan ‘sedia’ selama 10 – 15 minit pada 1 Disember bagi mendapatkan saluran BIO

[jetpack-related-posts]

432 responses to Saluran The Biography Channel Kini Di Astro

  1. hothotheat says:

    testing..1..2…3

    0

    0
  2. pEnArI pOcO2 says:

    tambah jelar siaran tue…
    bayar pon kene tambah gak…
    huhuhu…

    0

    0
  3. petra@dubies says:

    mawy…. lam xdengr cter

    0

    0
  4. pEnArI pOcO2 says:

    pic aku kat pc ko camna pet…?
    aku dah tukau…

    0

    0
  5. petra@dubies says:

    muka kita jer poco2 ari ni…

    0

    0
  6. anNeDeSiLva says:

    hurm..

    0

    0
  7. anNeDeSiLva says:

    pernah ada…
    rasa cinta…
    antara kita kini tinggal kenangan……

    inginku lupakan semua tengtang dirimu..
    namun tak lagi kan seperti dirimu oh bintangku….

    0

    0
    • pEnArI pOcO2 says:

      laaa…upa2nyer anne tuju lagu kat bintang…
      ingat kat ko td pet…

      0

      0
      • petra@dubies says:

        huhuhu…. bintang 2 aku ler 2… hehehe

        0

        0
        • pEnArI pOcO2 says:

          bintang ngan ko sama ker…
          x pasan lak aku…

          0

          0
        • petra@dubies says:

          Semula ku tak yakin
          Kau lakukan ini padaku
          Meski dihati merasa
          Kau berubah saat kau mengenal dia

          la cinta tak lagi untukku
          Bila hati tak lagi padaku
          Mengapa harus dia yang merebut dirimu

          Bila aku tak baik untukmu
          Dan bila dia bahagia dirimu
          Aku kan pergi meski hati tak akan rela

          Terkadang ku menyesal
          Mengapa ku kenalkan dia padamu

          Terkadang ku menyesal
          Mengapa ku kenalkan dia padamu

          0

          0
        • petra@dubies says:

          ko memang poco2…. hehehhe

          ni lagu untuk ko poco2

          0

          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          BILA IZRAEL DATANG MEMANGGIL
          JASAD TERBUJUR DI PEMBARINGAN
          SELURUH TUBUH AKAN MENGGIGIL
          SELURUH BADAN NAN KEDINGINAN…

          0

          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          DAH KORANG BAWAK LAGU DUNIA, AKU BAWAK LAR LAGU AKHIRAT…huhuhu…

          0

          0
        • anNeDeSiLva says:

          Jauh kau pergi meninggalkan diriku..
          disi aku merindukan dirimu..
          kini ku coba mencari pengantimu..
          namun tak lagi kan seperti dirimu oh kekasih…

          pernah ada..
          rasa cinta…
          antara kita..
          kini tinggal kenangan…

          0

          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          SEPOHON KAYU DAUNNYA RIMBUN
          LEBAT BUNGANYA SERTA BUAHNYA
          WALAUPUN HIDUP SERIBU TAHUN
          KALAU TAK SEMBAHYANG APA GUNANYA

          0

          0
        • petra@dubies says:

          huhu…. xsesuai ler lagu sepohon kaku ko nak berpoco2…. kalo lagu wana siapa orangnya sesuai cket

          0

          0
        • anNeDeSiLva says:

          bagusla kalau ingat Akhirattt…

          0

          0
        • petra@dubies says:

          poco2 inagt tme dalam lagu jer

          0

          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          ko bawak lar lagu nih sambil ko bpoco2…kekeke…

          0

          0
        • anNeDeSiLva says:

          Lagu wana siapa orangnya????
          lagu ape tuu???
          setahu anne lagu wana ORANG BIASA kan??

          0

          0
        • petra@dubies says:

          aku xpandai berpoco2…. mcm maner nak berpoco2

          0

          0
        • petra@dubies says:

          2 lagu baru dia ler n pet dah dwld satu album dia… heheheh

          0

          0
  8. pEnArI pOcO2 says:

    pet…tukau topik…smbg bicara pasa TA__. ko sambung, x abis taip aku…

    0

    0
  9. anNeDeSiLva says:

    pet..
    pic poco pakai tudung coklat gambar kartun./..
    asl??

    0

    0
  10. anNeDeSiLva says:

    mana semua??

    0

    0
  11. petra@dubies says:

    mana poco2 p…. p tukar pic ker…..

    0

    0
  12. paperjer says:

    wah… nk jagk tgok ni..
    donld trump gan martha stewart…
    huhu….

    0

    0
  13. pEnArI pOcO2 says:

    Faizal AF4 nikah orang Temerloh?

    Oleh NIEZAM
    niezam@utusan.com.my

    HAI abang Niezam… dah kena skop ke? Faizal AF4 dah kahwin? Pancaindera tak tahu ke? Mana gambarnya?” kata satu sumber yang betul-betul buat panas telinga.

    Hai dik… Aah orang tak jemput kahwin, macam mana nak siarkan gambar dia. Betul tak?

    Tapi itulah cerita terbaru yang Niezam dengar mengenai juara Akademi Fantasia Keempat (AF4) Faizal yang khabarnya dah kahwin.

    Menurut ceritanya, Faizal dan gadis yang dikatakan budak Temerloh, Pahang itu bernikah kira-kira sebulan lalu.

    Majlis nikah pun khabarnya dibuat secara sederhana dan sorok-sorok.

    Aik… kenapa nak sorok-sorok ni Faizal? Takut Abang Niezam tahu ke?

    Alah… apa nak takut kalau dah benda baik Faizal oii?. Kalau kahwin dengan puteri bunian tak apalah nak sorok nanti Abang Niezam “caras”. Jangan marah ya! Usik saja.

    Tapi seperti diberitahu kepada Niezam, Faizal yang terkenal dengan tagline “senyum sokmo” masa dalam AF4 dulu tu kahwin dengan wanita berusia awal 20-an.

    Mengikut cerita orang Kampung Kerai di Temerloh, Faizal dan isterinya berkenalan semasa Faizal melakukan penggambaran filem Momok The Movie terbitan Metrowealth.

    “Kebetulan pula perempuan tu pun berlakon dalam produksi yang sama dengan Faizal. Ala… perempuan tu pelakon tambahan je,” tambah sumber berkenaan.

    Bila Niezam tanya kenapa agaknya Faizal nak sembunyikan perkahwinan dia? Jelas sumber itu lagi, Faizal mungkin tak nak heboh sebab majlis itu kecil-kecilan saja.

    Sebagai bekas Juara AF, dia mungkin rendah hati sebab dia tak seperti bekas-bekas juara AF lain yang semuanya berjaya.

    Sebelum ni Faizal pernah mengadu kepada Niezam dia sedih apabila orang ramai seolah-olah menyisihkannya.

    Malah hidupnya pernah susah selepas keluar dari AF kerana tak ada undangan untuk menyanyi.

    Atas sebab-sebab itu mungkin dia terpaksa buat keputusan untuk tidak menghebohkan perkahwinannya.

    Tak apalah Faizal, kecil ke, besar ke majlis tu yang penting Faizal dan si dia sah sebagai suami isteri. Itu yang dituntut oleh agama. Buat majlis atas langit sekalipun buat apa kalau membazir? Tak gitu?

    Kalau betullah sumber ini, Niezam ucapkan tahniah kepada Faizal dan selamat pengantin baru.

    NIEZAM: Selamat menyambut Aidiladha kepada semua pembaca kring kring!

    0

    0
  14. petra@dubies says:

    NANT NAK MINTAK KAK NARA BESAR KAN CKET LER KOTAK PIC NI…. KECIK SANGAT X NAMPAK MUKA KORANG….

    NAMPAK LUBANG IDUNG JE SORANG

    0

    0
    • paperjer says:

      ala pet nk cri nme la tu…
      huhu…

      0

      0
    • pEnArI pOcO2 says:

      aku nmpk janggot ko jerk…lelain x nmpk…

      0

      0
      • petra@dubies says:

        nak cari nama aper… tol aper… xpuas aku nak tengk muka korang……
        papejer memang xder pic jadi ko jangan nak komen lebih2

        0

        0
        • paperjer says:

          relax la..
          bru komen sket dh mare2.. huhu..
          tpi mslahnyer cmner nk ltak pic hah!!!

          0

          0
        • petra@dubies says:

          huhuhu…….

          x marah ler… mana aku marah

          en. gravata. com ikut arahan dia….. pastu ko bukak emil ko bia dia hanta pngaktifkan …. ko aktifkan n masukan ler pic ko

          0

          0
        • paperjer says:

          agak ssah gak tu.. xper aq cber..

          0

          0
        • pEnArI pOcO2 says:

          paperjer…jgn lupe pastu belok kiri belok kanan, pusing belakang, depan balik pastu lurus tau…pastu three…

          0

          0
        • petra@dubies says:

          cube2 pun gan lak ko terus ilang dari cni…..
          ingat ko kener guna emil yang ko guna kat BN ni…..
          mcm aku ari 2 xkuar2 sebab salah emil… hehehehe

          0

          0
  15. pEnArI pOcO2 says:

    pet…ko mengata aku yerk…jap jerk aku ilang trus ko kata aku berak ker aper ker…

    0

    0
  16. petra@dubies says:

    anne lak ilang…….p mana lak minah ni…….
    asyik ilang je dia

    0

    0
  17. petra@dubies says:

    hothotheat

    ko cari
    en. gravata. com ikut arahan dia….. pastu ko bukak emil ko bia dia hanta pngaktifkan …. ko aktifkan n masukan ler pic ko

    0

    0
  18. pEnArI pOcO2 says:

    pet, aku kalo ceta pasal taik mmg lar x malu, tp kalo ko ceta dan luahkan cinta pada aku (huhuhu)…malu besar aku pet…kekekeke…

    0

    0
  19. paperjer says:

    huhu..

    0

    0
  20. paperjer says:

    wei pet pastu cmner lak..
    x der paper pun..

    0

    0
  21. anNeDeSiLva says:

    amenda en.gravatar.com tu?

    ko mang tak leh jadi cikgu arrr pet..

    0

    0
  22. paperjer says:

    aik ad lak tdi x der..
    huhu..
    cmni pnyer ssah jer la…

    0

    0
  23. petra@dubies says:

    korang kener ucap tme kasih kat aku tau…. heheheh
    aku punyer intenet blur le tadi… heheheh,,,, kecian kat korang tunggu aku kan…..

    aku tau le aku ni yang paling korang sayang

    0

    0
  24. aries_april says:

    even umah aries ada astro…
    cam xda TV ja…
    dh jd hak milik kkal ank sedara…
    citer2x kat TV tu…
    lbh kpd x nengok la…

    nnt aries ada ank…xnk ltak astro kat umah…
    siang smpai mlm…ngadap TV ja keja dia orng…
    study mls…

    0

    0
  25. pEnArI pOcO2 says:

    weh…jap lg aku nk kuar, pastu three…trus balik…

    0

    0
  26. aries_april says:

    dpt psng grng sjuk2x gini sdp gak ni..
    hehehehehe…
    pa menu ptng korang?

    0

    0
  27. aries_april says:

    poco…
    ko nya tnang blik x g dri london?

    0

    0
  28. aries_april says:

    omputih x nk lak…
    e-boyfriend aries dlu..ptih…htm…smua ada…
    hehehehehehe

    aries nk psn coke tin…
    leh x?

    0

    0
    • petra@dubies says:

      boleh je kalo tunang aku… tp xtau le sebab bukan tunang aku…

      nant ko pujuk poco2

      0

      0
    • pEnArI pOcO2 says:

      ish…punyer lar melambak coke tin kat msia nih…

      0

      0
      • aries_april says:

        actually…
        aries ni mnat yg bkan2x…
        aries ska smpn coke yg tin nya…
        whatever la dr ngra mn pn…
        ska sngt bt collection…

        bleh x poco?
        klau snggup bli…
        aries bli ikt mta wang sna…
        klau nk skli ngan tax pn aries snggp byr…

        0

        0
        • pEnArI pOcO2 says:

          huhuhu…payah banget lar kalo mcm nih…
          bf aku tuh susah banget lar, xtau nk ckp aper…
          asal xnak kim kat datuk sahrul khan, dier kan selalu g sana dan dtg sini…huhuhu…

          0

          0
        • weiya says:

          yer ker aries…abang ipar tunang weiya pun kumpul barang sama..dah banyak size…design dia ade tau…

          0

          0
  29. pEnArI pOcO2 says:

    weh korang sume…
    tukau topik lar…
    pasal raya qurban kat tmpt korang ker…
    kan best ceta pasal tuh…

    0

    0
    • aries_april says:

      jab la poco…
      aries nya prmntaan cam na?

      0

      0
      • pEnArI pOcO2 says:

        tak tau lak aku aries…
        x brani nak sound kat bf aku…ko lar sound kat dier…
        asal ko jgn kebas dier dr aku, udah ler…

        0

        0
        • petra@dubies says:

          kalo dia kebas tunag kio…. ko ambik ler aku poco ganti tunang ko…
          nant ko leh bagi aku makan kek lapis tiap2 ari

          0

          0
  30. pEnArI pOcO2 says:

    aku ni penyabar nyer olang lar paperjer…

    0

    0
  31. petra@dubies says:

    artis malaysia yang mempunyai muka paling KAMPUNG

    1 REMY ISHAK
    2 AIZAT AF
    3 NURKHAIRIAH
    4 DAYANG NURFAIZAH
    5 SITI SARAH
    6 MAWI
    7 ………………………..

    0

    0
  32. pEnArI pOcO2 says:

    amboi pet, ko nak aku amik ko ganti tng aku…
    sbb ko nk mkn kek lapis aku yerk…
    nanti lar, tak amik ko pon aku ttp bg ko kek lapis gak…
    mcm2 tajuk ada :

    KEK LAPIS TAHI LEMBU
    KEK LAPIS TAHI LALAT
    KEK LAPIS TAHI MINYAK
    KEK LAPIS TAHI KUKU
    KEK LAPIS TAHI DADAH

    sume sedap nih pet…

    0

    0
  33. aries_april says:

    poco..
    cam na?

    0

    0
  34. petra@dubies says:

    hothotheat ko kener aktikan guna gravatar yang dia send kat emil ko… lagi senang

    0

    0
  35. hothotheat says:

    probnye ble da confrm kn..
    mcm 2 je..ta de pe2 perubahan pon..

    0

    0
  36. hothotheat says:

    tade pon email die bg ka ak..

    0

    0
  37. anNeDeSiLva says:

    aries ada lg x???

    0

    0
  38. petra@dubies says:

    PAPEJER dulu aku kejer kat SYARIKAT UNIPERKASA…….

    kat kat kat BASstop taman dato harun… kawasan kedai mamak 2

    0

    0
  39. anNeDeSiLva says:

    aries??

    0

    0
  40. pEnArI pOcO2 says:

    bye aku kuar dulu…
    salam sume…

    0

    0
  41. ladybird says:

    salam sume. x ramai hari ni…

    0

    0
  42. anNeDeSiLva says:

    pet firstly anne mang nak kasi taw ko..
    anne bebetol nak muntah darah bila ko kata ko hensemm…
    mana ada hensem kalau puji diri sndri..
    riak lak tu lg dosaa…
    muntahhh

    0

    0
    • petra@dubies says:

      jahat annne…. huhuhu,,,,, sedihnyer rasa,,,,, hehhehehe

      0

      0
    • weiya says:

      heheheh…ambik ko pet…

      0

      0
      • paperjer says:

        mari kte glak sme2 weiya…
        wahkahkah….

        0

        0
        • petra@dubies says:

          jaht ko kan….. hehehe
          nant kalo ko kener mcm aku mst ko rasa mcm aku gak

          0

          0
        • paperjer says:

          kener cm ner lak…???
          sbab aq x kan dpat pmpuan tue nyer….
          hahaha…

          0

          0
        • anNeDeSiLva says:

          kalau takmo kena..
          takmola bangga diri sangat..
          bkn anne jek perasan taw..
          kawan2 lain pon dok ckp benda yg sama..
          sebelum ada yg sambung muntah darah..
          bek dihentikan penyebaran virus pet tu….

          0

          0
        • weiya says:

          ape la pet…tua 1 thn pun ape ade hal..nabi dulu beza 25 thn tau…tunang weiya pun muda 1 thn dr weiya..kwn weiya yg kahwin last week tu..dua punya suami muda 4 thn.

          0

          0
      • anNeDeSiLva says:

        bkn jahatla..
        kenyataan..
        anne dh nak kena saket usus..
        urat kentot pon dh hampir putus taw bila ko kata ko hensem..
        ishhh..
        udah2ltu..
        kalau bebenor ko hensem nanti adalah org lain puji……

        0

        0
        • weiya says:

          anne…ko betul2 bg kat pet ari ni..biase dia jer yg kene kan org…..weiya gelak sesorang kat ofis…..hehhehe

          0

          0
        • petra@dubies says:

          anne sampai ati tau,,,,,
          xper kak ladybird aries gan anne je yang penah tengk pic aku……

          ko je yangckp aku x ensem dorang x cakap pun… ader peluang lagi ler orang akan cakap aku esem

          0

          0
        • paperjer says:

          klu aq ckap ko x hnsem cmner lak pex…
          hehehe…

          0

          0
        • anNeDeSiLva says:

          kita bkn hensem paras rupa..
          hensem tu biaq kat hatiii…..
          abes dok bangga kata hensem..
          mau anne tak kena barah kentot…
          weiya dok gelak2 kat opis silap2 kentot pon sembelit nanti..hahhahahahaha
          amekkk baaboommm..

          0

          0
        • ladybird says:

          anne lama x on9.. pet biasa la , dia kan femes kat BN, 2 yg dia rasa kehensemannye tuh

          0

          0
        • anNeDeSiLva says:

          kak lady…
          pemes ke PET tue?????
          anne lg pemes kot..hahahhaha
          sape setuju angkat kaki….heheheheh

          0

          0
        • petra@dubies says:

          kak ladybird je yang tau aku ni ensem….
          akak dah tengk pic saya kan…. ensem kan saya ni… heheheheh

          0

          0
      • anNeDeSiLva says:

        biar berdebooommm sket kasik kat pet….
        tak abes2 ngaku hensem……….

        0

        0
  43. Danny0range says:

    Xyah ade saluran bru p0n xpe,,
    hujan je hancus,,,

    0

    0
  44. KLIK says:

    lagi bgus kalau semue sport..!

    0

    0
  45. ladybird says:

    artis lelaki yg paling hensem sape?

    0

    0
  46. petra@dubies says:

    komen dah ber le kat cni

    0

    0
  47. petra@dubies says:

    komen dah blur le kat cni

    0

    0
  48. anNeDeSiLva says:

    sape sokong anne undila anne k..hahahahah

    0

    0
  49. anNeDeSiLva says:

    ………………………….

    0

    0
  50. petra@dubies says:

    pesal aku punyer komen blur kat cni

    0

    0
  51. petra@dubies says:

    iii

    0

    0
  52. petra@dubies says:

    pesal aku x nampak semua ko rang ni

    0

    0
  53. anNeDeSiLva says:

    lalalalalalalal….

    0

    0
  54. anNeDeSiLva says:

    akhirnya dendam sahabat2 ku yg teruk dikitai oleh pet terbalas jua..
    tp ni baru permulaan..
    akan ku perjuangkan semangat kesemua kawan2ku..
    kita kitai2 pet smpai lunyaii….hahhahahaha(mcm penjahat lak rasanya..)heheheheh bedal sajalah..

    0

    0
  55. paperjer says:

    bai2 smua nk blek..

    0

    0
  56. violet says:

    emm….
    test2….

    0

    0
  57. petra@dubies says:

    pesal blur ni

    0

    0
  58. violet says:

    mana p suma org..
    dh lik ka???
    :)

    0

    0
  59. ladybird says:

    weiya senang hati , 2 yg bdn cpt naik… diet cket t, baju pgantin x muat. hehehe..

    0

    0
  60. pinkypanthers says:

    hmm…..
    pe2 jerklah astro….

    0

    0
  61. lyana says:

    hai, ada x sape2 kat sini yang tahu crita dan email dindong dantes iaitu pelakon filipina yang tengah hot kat astro prima dlm crita dyesebel sebagai juan fredo?pls tlg carikan….

    0

    0
  62. Wallah says:

    xtau nak komen apa.wakakakaka

    0

    0
  63. porno izle says:

    Hey dude, was just surfing through the www looking for some information and stumbled across your site. I am impressed by the design that you have on this blog. It shows how well you get this subject. Bookmarked this blog, will come back later. You, my friend, ROCK!!!. Mucho love from arbeitsrecht wiesbaden

    0

    0