Written by AbangNara | August 23rd, 2013

Susulan tuduhan kurang didikan agama terhadap bekas mertuanya, orang ramai meluahkan rasa tidak puas hati dan mula memandang serong terhadap Rita Rudaini. Ada yang menggelar Rita sebagai “wanita bermulut jahat” kerana kata-katanya yang agak kasar. Namun buat Rita, dia tidak kisah sekiranya masyakat memandang seorng terhadap.
rita rudainiMenerusi Berita Harian hari ini, Rita Rudaini memaklumkan kebahagiaan rumahtangga yang dikecapinya hanya bertahan selama 9 bulan sahaja. Kata Rita:-

Sembilan bulan yang pertama memang kami cukup bahagia. Tetapi sejak keluarganya campur tangan, kami sering bergaduh. Jarang pergaduhan itu berpunca daripada masalah kami, tetapi datangnya daripada keluarga Aidil. Setiap kali selepas pulang menziarah keluarganya di Seremban, sikap Aidil pasti berubah. Ada saja perkara yang akan mencetuskan pergaduhan hingga setiap kali dia balik ke sana, tidak sedap jadinya hati saya.

Macam mana dia hendak menjadi pemimpin yang baik jika hidupnya masih dikawal keluarga? Jadi, jangan kata Rita isteri yang tidak taat, jika dia sendiri tidak menunjukkan teladan yang baik kepada Rita dan anak-anak,

rita rudaini

Biasalah tue kalau isteri tak balik sekali dengan suami, pasti si suami akan dinasihati oleh keluarganya. Menariknya Rita turut berkongsi pengalaman dirinya dihalau oleh keluarga Aidil ketika mengandungkan anak sulung. Kata Rita lagi:-

Siapa kata saya tidak pernah cuba berbaik dengan ibu dan ayahnya? Walaupun adik-beradiknya tidak menerima saya, namun saya tetap menghubungi orang tuanya untuk bertanya khabar. Mereka melayan saya dengan baik, malah saya juga kerap mengirim makanan untuk keluarganya setiap kali dia pulang menemui mereka.

Cuma yang pelik, apabila Aidil menyatakan hasratnya untuk bercerai dengan saya sewaktu usia kandungan kedua mencecah tujuh bulan, ibu dan bapanya tiba-tiba berubah sikap. Bapanya meminta supaya Rita tidak mengganggu mereka termasuk Aidil, kerana tidak mahu tumpuan Aidil pada latihan terganggu.

Saya pernah dihalau dari rumah kakak Aidil tanpa belas kasihan, walhal ketika itu saya sedang mengandungkan anak sulung kami. Niat bersemuka dengan keluarga Aidil untuk mendapat restu mereka menjadi detik cukup menyedihkan apabila kami dihalau keluar. Tidak cukup dengan itu, pelbagai kata-kata nista dilemparkan hanya kerana Rita lebih tua daripada suami dan berstatus janda

rita rudaini

Entahlah Abang Nara pun susah nak cakap siapa yang benar. Rita cakap macam nie, Aidil cakap macam tue. Kalau dua-dua boleh diam memang terbaik. Tak perlu keluarkan lagi apa-apa kenyataan. Buat pening dan serabut kepala orangnya. Lagi teruk kalau mula-mula kasihan lama-lama jadi benci sebab banyak sangat cerita keluar. Tak gitu?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

233 responses to Rita Rudaini Tak Kisah Masyarakat Pandang Serong Kepadanya

  1. shadap la says:

    sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la………aikkk..ai first ker………..??????????..sudah la………

    0

    0
    • Lembu Gemok says:

      RITA……DIAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!DIAMMM!!!!!!DIAMMM!!!!!!!!!Aku tummmmbbboookkkkkk kanggg…!!!

      0

      0
      • LIZ says:

        suruh rita diam tu aku setuju sgt..tp nk tumbuk org sukati ko je..

        0

        0
        • amore says:

          kisah lama dah rita..semua cerita2 tu dah basi n biar la jadi iktibar lepas ni..kawen dgn restu keluarga.. skrg dah jd mcm ni, kejap nak cerita tu kejap nak cerita ni..apa kau dapat?dr dlu org nasihat,diam tak semestinya kau kalah or tak betul..dorang pun skrg xde dah kan kacau kau…teruskan jela hidup skrg..bukak cerita sana sini pun, mcm la aidil tu nak balik kat kau..kau pun ckp suami kau jahat kan..buat apa nak ambil kisah lagi..>.<

          0

          0
        • K.A.A says:

          byk betul rita luahkan… mungkin dia dah lama pendam kot..

          0

          0
        • Olga says:

          Rita ape kate lepas ni keluarkan Biography “Catatan Duka Rita Rudaini” ala2 Ina Naim gitu!
          pastu ko buka la segala pekong kat dada ko dlm buku tu!

          0

          0
        • go home rita. you’re drunk.

          p/s: awat tiap nak sebut tu ni, kena jadi tue nie? hipster sangat ke? alahai abang nara.

          0

          0
        • :) says:

          sudah2 la menagih simpati rita oi..
          dah 2 kali menjanda tu..orang dah nampak dah belang kau

          0

          0
      • izzu islam bakal berkahwin lagi says:

        nara, boleh tak bukak citer lainnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn???????????????????
        dayana dan sakinah bersalam hari raya????????????????????
        anak diana daniel pakai baju melayu tp takda nama lagi?????????????????
        nd dan nadim main tepuk-tepuk air????????????????????
        nurul depp masak ketupat di perancis ?????????????
        izzue islam semakin bahagia kerrr????????????
        banyak lagi idea lain hokeyyyy nara????????

        0

        0
      • FAKKA says:

        Sengal ni memang jenis mulut becokkan?… apa pun mesti nak bertitahu media… semua nak hebah beritahu orang. Bila dicabar, terdiam… takut dan terus kecut.

        SUDAHLAH mangkuk bertingkat oii orang dah tahu perangai kau sebenarnya., kalau dah jenis bebal, akan jadi bebal jugak. Mengata orang sesedap rasa, diri sendiri tak pernah nak mengaku salah.

        Yang lawaknya, ngko persoalkan tentang tanggungjawab ketua keluarga… kalau dah pengikut sendiri pun sesat, berlakon peluk2 jantan lain… macamana nak membentuk pasukan yang baik??

        B A N G G A N G…

        0

        0
        • kiah says:

          ada perempuan yg lupa yg dia lebih terikat dgn tanggungjwb kepada suami & ibubapa suami lbh dr ibu bapa sendiri,,,
          ada isteri yg lupa bahawa suami perlu mengutamakan ibubapa ibunya sendiri melebihi isterinya
          renung2 kan..selamat beramal :)

          0

          0
        • miss ynwa says:

          restu ibu bapa BERKAT bahtera rumah tangga!!!!!
          kawen lariiii lu pikir sendiriiiiiiii

          0

          0
        • puehatiku says:

          Ada apanya?….ramai perempuan lupa
          Ramai isteri buat2 lupa…ingat suami hak milik utama dirinya,
          Sedangkan isteri sudah jatuh tsngga ke tiga dalam rangking suami selepas mak aysh suami, mak ayah sendiri.

          Ramai menantu buat2 lupa…mak mentua buat mcm mak tiri, setahun 2 kali jumpa layan mcm saudaramara bukan macam mak kandungnya.
          Ramai mak buat2 lupa..ingat anak perempuan yg dah berkahwin perlu menjaganya, sedangkan anak lelaki dikasihani hanya kerana dianggap kepala.



          Yang sebenarnya,

          Si kepala keluarga yg gagal mendidik isteri, anak perempuan dan anak lelaki tentang tanggungjawab sehingga rita, aidil menjadi contoh untuk tunjuk kegagalan masyarskat islsm kita.

          Jadi fikir-fikirlah siapa punca.
          Islam dan bagi guideline…tapi yg nak ikut..selalu guna ayat..
          ” memang la ajaran islam begitu, tetapi…..”
          Ayat alasan untuk lepad diri.

          0

          0
        • FAKER says:

          @FAKKA
          tulah, bercerita tentang aib orang, Tuhan tunjukkan aib kau balik. nak kata orang bangang, tapi eja bangang pon salah. wakakakka :D dahlah penganggur, rumput kat luar rumah tu dah panjang, bawak2lah pegi potong ke.

          0

          0
      • Pagi Jumaat says:

        Siapa kau nak tumbok anak org? manusia pendek akal ke kau?

        0

        0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      minah jambu kalau dh kawin nanti minah jambu tknk stay ngan mak mertua lah leceh je ! nanti gadoh ngan laki mak mertua dengar…lagi pon kalau nk maki laki susah lah !! jadi lebih baik stay kt rumah sendiri ..makan tk makan sendiri tnggong ….kalau boleh ngan ipar duai pon minah jambu tknk campor nanti banyak yg kepo ! sendiri sendiri ngan laki lagiiiiiii hepening huh !!

      0

      0
  2. Anonymous says:

    1st 2nd 3rd

    0

    0
  3. SyamKiri says:

    keluar statement pastu tak kisah dipandang serong? terbaik!

    0

    0
  4. jo says:

    next

    0

    0
  5. izzy says:

    sudah2lah tu.. duk diam2 je tunggu kes dbicara kan dulu.

    0

    0
  6. shahayati says:

    pulak…. !! ohhh bila statment rita cm ni rasa kesian pulak.. depa ni saja ja nk dapatkan perhatian… ntah apa2 .. ohhh lupa dunia retis.. ermm

    0

    0
  7. benci abg nara says:

    abg nara pun jgn lebih2 beri pendapat yg berat sebelah….cerita tak seberape liputan abg nara yg lebih, mcm mana pembaca lain tak ikut sekaki??!!!

    0

    0
    • mulut harimau says:

      btul 2..abg nara mmg nmpk berat sebelah.

      0

      0
    • menyampah dengan abg nara says:

      abg nara dah xda keje lain ek? npk mcm abg nara plak yg nk melaga-lagakan dorang. X pk dosa ke bang??

      0

      0
    • makcik says:

      mmg nara berat sebelah pun,pastu menggalakkan lagi pembaca mengutuk rita.
      sudah2 la nara, kalau setakat nak menyampaikan berita x apa tapi janganlah sampai beri komen yg berat sebelah.

      0

      0
  8. aku wanita says:

    aku simpati dengan rita, aku faham bagaimana perasaan tak diterima mertua, walaupun aku tidak lalui yang sama.

    0

    0
    • aku pun sama says:

      aku pun sama. mertua tak menerima aku seadanya

      0

      0
      • Anonymous says:

        xsmua sm…rita xcrta yg sbnrny kot knp jd bgini..mcm byk pnipuan jer coz cr publisiti murahan lak 2..ak mmg xsk n xstuju coz spptutny dia 2 da kwin sblm ni..kmbr jgak..bcerai jgak… np yer??? pkawinn k2 pn bcrai? bek kt mhasabah diri sndr dulu dr mngta orng or sttment yg xbek coz..mmg buruk prgainy klo asyik aibkn org…dunia1111111111111111111111111111111111111
        ..tgk la time gdoh kt kolAM dulu…nth laaaaaaa

        0

        0
      • Lopak says:

        Padan muka dgn nkau! mertua tak terima! yang kau kawen jugak dgn anak dia apepasal? nak batang konek ke nokks? ahaksss..

        0

        0
    • aku wanita juga says:

      dendam dia saat tak diterima dulu… jdi menyukarkan utk dia bergaul mesra dgn bekas keluarga mertua..tak boleh salah kan dia kan… kalau kita di tempat dia pun…dendam pasti akan ada….

      0

      0
  9. dee says:

    ee… bosan la aku dgn rita ni.. tak sudah2… benda basic agama pakai tudung pon kau tak buat… sendiri mau ingat la…

    0

    0
    • Jaybon says:

      basic agama bukan pakai tudong la sengal..
      ko ingat asal dah pakai tudung tu dah dikira menutup aurat la ea?
      Menutup aurat dan memakai tudung adalah 2 benda berlainan!

      0

      0
  10. bee says:

    kesian kat anak2 dorg..huhu

    0

    0
  11. Bunga Melur says:

    Semakin banyak pekung di dada dibuka. Masing-masing memainkan peranan di sini. Cuba bawa berbincang elok-elok. Rita mungkin trauma dengan kejadian yang menimpa dirinya, Aidil sepatutnya bersikap lebih tegas terhadap Rita dan keluarganya dan lebih matang terhadap setiap tindak-tanduknya. Keluarga Aidil sepatutnya menerima jodoh Aidil. Jodoh, ajal dan maut di tangan Tuhan, sapa kita nak mempertikaikannya? Carilah jalan penyelesaian yang terbaik daripada mengaibkan diri masing-masing. Muhasabah diri, jaga diri, jaga peibadi.

    0

    0
    • makcik says:

      well said

      0

      0
    • eidda says:

      Aidil tu yg tak matang. betul ibu bapa dia penting, tapi dia kena betul2 buat keputusan bukan sebab dipengaruhi sesapa…. cerita Rita ni macam dlm drama tv / telenovela…. alahai… mungkin benar ada salah Rita, tapi apa guna suami kalau tak bleh nak betulkan mana yg tak betul. tapi memang dah adat dunia, masa sayang ditatang masa tak suka dikutuk bagai.

      semoga pilihan mereka ni tidak disesali kemudian hari.

      0

      0
  12. Anonymous says:

    nyampahlah.dah2lah tu.kutuk sana kutuk sini.sudahnya diri sendri yang x betol

    0

    0
  13. akk nk simpati tak? says:

    Ada lagi cite yg lbh best..?

    0

    0
  14. noni says:

    Mengalah bkn bermakna kalah…mengalah lah wahai cik akak…semakin byk statement mengaibkan terkeluar dr mlt cik akak, semakin menampakkan mlt cik akak yg jht tu….kan Allah maha adil…kebenaran akan terbukti suatu hari nanti membuktikan siapa slh, siapa benar…

    0

    0
  15. nurin says:

    Kalau betul apa yg dicakapkan oleh Rita, mmg kesian lar nasib die. Mgkn Rita bukan jenis dendam, tapi keadaan yang menyebabkan die jadi cm tu.
    Apa2 pn, kita perlu hormat pada org yg lebih tue. InsyaAllah, mereka akan sedar kesilapan mereka suatu hari nanti.
    Buat Rita, buanglah segala kenangan pahit tu jauh2. Mulai skrg, berenti lar keluarkan kenyataan. Rezeki Rita masih ada dlm dunia hiburan. Tumpukan kerja, anak2 dan keluarga dan peminat yang sentiasa menyokong Rita.
    Ingatlah, Tuhan hilangkan suami Rita sekarang (dah jadi bekas suami), yakin lar, Dia akan gantikan dengan yang lebih baik. Yang dapat menerima diri Rita dan anak2 seadanya. Yakinlah, Tuhan telah memilih Rita utk melalui pengalaman pahit ini. Berbanggalah Rita telah dipilih oleh Allah utk melaluinya.
    Sekuat mana pun dugaan yang ditempuhi, adakalanya kita terduduk, menangis tapi kita tidak mati. Itu tandanya, Allah yakin kita dapat melaluinya.

    0

    0
    • Yoko says:

      Kalau ada jodoh,nikah dengan mat salleh leh, boleh tambah saudara baru macam artis-artis wanita yang lain. Owang putih kn lbh penyayang? Blh siap ikut suami baru,bawa anak anak aidil sekali duduk kat luat negara ke? Kn lb baik mula hidup baru? Aidil dan keluarga kisah ke jika tak dapat jumpa temu anak cucu ke? semua owang layak berhidup bahagia.

      0

      0
  16. God Knows Who says:

    Dan sesungguhnya, Rita tak perlulah terus-terusan memalukan keluarga bekas suami. Menepuk air di dulang, terpecik ke muka sendiri. Membuka aib mereka tak membersihkan nama kamu pun. Sudah-sudahlah. Terima hakikat yang jodoh dengan bekas suami tu tak panjang. Tak diterima oleh keluarga bekas suami tu mungkin sekadar penyebab atau pemberitahu ketidakpanjangan jodoh.

    Jangan sesekali rasa diri tu lebih baik dari orang lain. Renung diri sebelum nak nyatakan kesalahan dan kelemahan orang lain. Ambil kritikan orang ramai terhadap diri tu sebagai nasihat untuk baiki kelemahan diri.

    You’re doing yourself no good, woman.

    0

    0
  17. bunge says:

    bile 1 perpisahan terjadi,dua2 pihak akan kuar kan kenyataan mmbela diri…dan akan ada satu pihak yg bsikap “tergamak” dan “tanpa rase bsalah” utk mmbela diri….sy paham,sebab sy pernah alami situasi ni masa putus tunang baru2 ni….apa yg tbaik adalah kita bsikap jujur dan sabar terima ketentuan-Nya..

    0

    0
    • bunge says:

      mngkn Rita perlu belajar bsikap lebih tenang dan sabar dr Aidil..Rita nmpk lbih kuat melenting dan mulut non stop,Aidil jarang bsuara dn cakap bila perlu..opssss

      0

      0
      • benci lelaki yg xtahu tanggungjwb. says:

        memang la Aidil yg menganiaya RR..mestila aidil diam jerk..cube kalu org buat aniaya kat ko..mau nye ko diam jerk tanpa melawan..aq kesian ngn RR..ko ingt senang ke time mengandung dulu org dah buat mcm2..sepatut nye sebagai suami aidil kena p’tahan kan isteri..memang keluarga lebih utama..tp aidil kena ingat..kalau dr awal lg dia xikut ckp keluarga..phm perasaan RR time pregnant..mesti RR xkan jd cmni..aq ingt lg dlu RR penah ckp..mase wartawan nak interview dia..dia ade tanya pendapat aidil sebelum keluarkan ape2 kenyataan..tp ape blsan aidil..”lantak ko la,suke ati ko nak buat ape”..kalau aq jd RR mau nye xhangin 1 bdn..

        0

        0
  18. noni says:

    Kalau aku jd rita, aku takkan putus asa ambik ati keluarga mertua…kawen dgn suami bermakna berkawen dgn keluarga mertua…kan rita ckp, Allah bersama rita….lama2 lembut la hati mertua…kuasa Allah takde sapa dpt meneka…

    0

    0
    • Anonymous says:

      ntah…baru kena halau sekali dah putus asa…aku dah banyak dgr kesah tidak diterima oleh ibu mertua…tapi akhirnya menjadi menantu kesayangan krn pandai amik hati….dah dasar keras kepala n ingat lawa sgt akhirnya kau langsung tak diterima…rasakan ko…

      0

      0
      • limau bali says:

        tula.. kena halau pun time awal2 kahwin…. memangla time tu mentua tengah marah dan kecewa, dah pi kawen lari… lepas tu kan dah ok bila mak ngan ayah aidil sampai mengalah datang melawat dia kat hospital.. sepatutnya ambilla peluang tu untuk berbaik-baik dengan mentua…. ni tak, dok sangka buruk yang bukan2 …

        0

        0
  19. sepakat membawa berkat says:

    Mungkin kesabaran Rita sudah melebihi had.. mana taknya dia mengandung kedua2 anaknya dalam keadaan yang sangat2 tertekan.. ditambah lagi dengan campur tangan dari sebelah mertua dan sikap suami yang tak matang.. kita tak berada dalam keadaan dia so kita tak tahu apa yang Rita rasa.. pada mertua-mertua diluar sana, anda dah banyak makan garam daripada anak menantu… kalau mereka buat salah bantulah mereka perbetul balik keadaan.. jangan ditambahkan lagi masalah.. inilah jadinya bila kita nak org ikut telunjuk kita.. pada Aidil buatlah solat hajat minta pertunjuk.. cuba asingkan diri dari semua org dan cari ketenangan..munasabah diri dan cari apa punca masalah.. xkesian ke pada2 anak yang semakin membesar.. bagi saya Rita ni ok.. cuba kita tengok masa Rita ok dengan Aidil, wajah dia jarang muncul kat kaca tv..memang cerita Rita senyap je.. bila dia bermasalah dgn aidil je baru wajah dia kerap muncul kat tv.. Aidil n Rita, semoga mendapat kata sepakat dan berbaik2lah demi anak2..

    0

    0
  20. xxx says:

    “Kalau dua-dua boleh diam memang terbaik.”

    setuju sangat2! Memang menyampah. sudah2 la tu bagi statement rita oiii. dr aku kesian kat kau, naik meluat pulak skrg ni. ye mmg aku tak berada kat tmpt kau tapi boleh tak kau stop bagi statement , bukan boleh bagi aidil dalam hidup kau pun. dia dah ceraikan kau pun. Fokus je besarkan anak kau supaya jadik manusia berguna spy dorg tak jadik budak yang suka bukak pekung family sendiri okeyy. n spy dorg jadik cermin pada didikan kau tu. baik kau ajar mereka, baiklah budak2 tu nnt. kurg ilmu agama kau didik, ‘jadiklah’ dorg mcm bapak dorg.. seperti yang kau tuduh family suami kau -.-

    0

    0
    • ha..ha..ha... says:

      mungkin kedua2 pihak tak banyak spelling, tapi media yg mengulangi statement2 diorang…aku rasa ini yg terjadi sbbtu pembaca mula kutuk mengutuk!!!!

      0

      0
  21. Aku...... says:

    Cukup2 la. kedua pihak & pihak2 akhbar keluarkan cerita mcm gini. da x tahu nk salahkan sesiapa.
    Kepada Rita, berdiam itu lbih baik dr menjaja crita. Untuk apa? tegakkan benang yg basah? nk cerita kebenaran? atau nak simpati? tunjukkan yg anda wanita cekal, boleh hidup tanpa suami… Jaga anak2 anda sebaik mungkin. Itu lbh afdal. Yg lain, mohonlah pada Allah.. Insya Allh, jika kita dipihak benar, Allah pasti bantu kita.

    Untuk Aidil. Pikirkan la anak2 anda…. Satu hari anda pasti akan berkeluarga lg….Amik iktibar dr pengalaman ini. Jgn sisihkan anak2…… jgn putus asa jika anda tdk diberi peluang jumpa anak2. Insya Allah, bila anak da besra, da boleh pikir, mereka akan tahu sapa yg salah/betul. Cuma, pastikan anda jln kn tanggungjawab anda pd anak2. isteri/suami boleh dicari, anak2 tiada pengganti, kerana anak2 la yg akan mendoakan kita di alam sana nnt.

    Kpd wartawan, stop all these nonsense cerita…… biar mereka selesaikan masalah mereka. jgn libatkan peminat2 yg xtahu citer sebenar.

    TQ

    0

    0
  22. brutal mom says:

    Sepertinye kisah yg dipaparkan kali ni mcm dah pernah dibaca dan di siarkan oleh media2 lain…, jgn update papelah abg nara kalau takde perkembangan mengenai kes mereka….naik bosan, (bukan dgn kes ni), tapi bosan dgn abg nara yg dah ketandusan berita dan gossip!!!

    0

    0
  23. wanita says:

    mmg le sikap laki ko tu rita berubah tiap kali blk umh fmly die..ko kene le pk nape..SEBAB ko tu SALAH tak IKUT die BALIK UMAH MERTUE..

    0

    0
  24. sue says:

    A marriage is a two way street – not 1 way. jadi, dua2 pun ada yg betul, dua2 pun ada yg salah. Rasanya rata2 tau keluarga Aidil tu mcm mana. Wartawan pun ada juga bagitau dulu dlm suratkhabar. But people know you too, Rita. Jadi, stop making things worse. Write an autobiography if you have to drpd bagi statement. Focus on the kids for now.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Maklong Peah

      Perangai Ashraff macamana….Asharaff tak libatkan sesiapa pun. Dia hadndle sendiri walaupun bapak mertua ada keluarkan kenyataan.

      Si Perangai Aidil macam mana. Semua orang kena tonlong dia. Dia tak tau handle stree. So the boss the sama. Sebab tu bini dia diam lagi pun tak ada zuriat beza la. Ini RR nak fight for
      herself and the kids…….Faham pergi sekolah sana

      0

      0
      • bosss says:

        sape suh kawin dgn org muda? kan dah dapat. dah tau akal x panjang selak jugak nak kawin lari dgn budak tu. heh

        0

        0
  25. strawberi pahit says:

    seburuk buruk aidil…dia bapak pada anak2 mu rita.
    baguslaaa rita dpt nafkah anak2 dr aidil..klu aidil bukan suami yg lebey bertanggunjwb utk rita tapi .aidil pun mgkin cuba nak jd bapak yg bertanggungjwb utk anak2nya…
    aku klu mcm rita laki nak lepas…lepaskanlaa cara elok…
    yg penting nafkah anak dia x lupa…
    be professional antara diri masing2…
    rita didiklaaa anak2 dgn teladan yg mulia demi ms dpn mrk..
    dah bercerai tuh bt perancangan terbaik uk diri sendiri demi masa depan yg cerah di masa mendtg….
    jgn sesekali byk berhujah dpn media ttg bekas x husband dan keluarganya sbbb itu bleh mendatangkan kemudaratan ttg diri dan perasaan mu nanti…
    pergilaaa bercuti utk terapi diri sendiri……. byk menyibukkan diri sendiri drp memikirkan hal2 yg merapu dan merepek sja…semoga kita dpt sama2 mencari kedamaian di hati

    0

    0
  26. maklong peah says:

    Bukak aib kehidupan rumah tngga pd mata masyarakat.. Mudah2an rita n aidil akn berubah ke arah yg lebih baik.. aminnn.. apa salah nya rita mencontohi sperti isteri pertama asyraf muslim.. sehingga ary ini.. tak ada 1 kenyataan pun keluar dr mulut beliau..

    0

    0
  27. malu says:

    RR dh start dh skrip drama bersamamu…nak cover statement b4 dis ..isteri yg dianiaya…menantu yg dihina….

    0

    0
  28. akuyangbosan says:

    dah orang tak sudi tu .. diam diam je lah … jaga e maruah diri sendiri sebagai seorang wanita .. orang tak nak sudah … bukan ada rugi apa pun kalau tak dapat belakikan jantan dayus cam tu .. dia tak nak bagi nafkah anak pun biarkan .. buktikan yang awak tu jauh lebih bagus dari dia .. daripada dok melalak .. baik diam .. baru lah orang nampak kita wanita bermaruah .. ni asyik nak kira sakit hati .. keras kepala diri sendiri je … kalau aku .. pinggan tak retak, nasi tak dingin .. orang tak hendak .. aku tak hengen … jangan dok adap sangat … tak belaki bukan nya mati pun .. ni lebih suka jadi bahan ketawa masyarakat ..

    0

    0
  29. Kiah says:

    Dasar rentis mulut puaka mmg cam tuhlah tak boleh duk diam ada saje yang nak dikata..Lelaki mana yang tahan kalau 1 yg dikata 10 yang dijawap..Mmg tak kisahla masyarakat pandang serong sebab ego terlalu tinggi..kau ingat kau siapa?setakat rentis mulut puaka jer..

    0

    0
  30. joyah says:

    dua2 salah…..

    0

    0
  31. Anonymous says:

    Rita jangan takut speak for your right. Kalau tak betul you pasti kena saman.

    Luahkan perasaan you sepuas2nya …..Selagi boleh cakap RIta you canted dan lsweet.

    Disebbkan ini you jadi apa orang kak atas ni cakap.Biarkan aja ok. Dah lama terpendam dan makan dalam tak ape….apa lagi you nak cerita, kabarkan dengan si NARA tu

    0

    0
  32. masing2 nak mempertahankan diri.. maka keluarlah semua cerita aib kedua2 belah pihak. last2 takde apa lagi yang orang tak tahu.. semuanya cerita kat media. Lagi bagus Rita Diam.. maka pihak sana pun takkan buat statement membalas. Selagi Rita dok bercerita yang kat sana pun susah nak diam jugak. Semua di tangan Rita sekarang ni. Kalau Rita diam.. dorang kat sana pun rasanya tak ada bunyi.

    0

    0
  33. ain says:

    pada lelaki di luar sana, janganlah kahwin dengan pompuan yang bermulut lancang.

    0

    0
  34. zzzzipmulut! says:

    Ala….biasalah tu..kawin tanpa restu mmg la keluarga marah. dah la kawin senyap2 pastu tiba2 bila balik umah bwk bini tgh boyot. terang2 la ko kena halau punya..so, takyah la besarkan cerita yg mmg ko jangka akan terjadi. kat luar sana tu ada ramai lagi yg senasib dgn ko, kawin diam2 pastu kena maki lagi. tapi sbb nak dapat restu punya pasal, dorang sabar la jgk dgn perangai mertua. lagi 1 satu nak bagitau, kalau laki ko xblh nak tunjuk contoh teladan yg baik, xkan ko pun sama nak ikut jadi tak baik gak. pastu criter kat wartawan mcm diri tu perfect sangat.

    0

    0
  35. joyah spot benci wanita perampas says:

    kalo joyah jd rita pon joyah bengang..dendam kesumat u olls….sukati nak cerai x besebab….sape x marah…ye mulut rita ni mmg mcm tu…abis tu si aidil tu diam je kire baik sgt la tu…ape yg die buat selame ni kene diamkan jugak ke?
    sakit tau tak kene cerai tetibe..pastu keluarga mertua x terima…pastu orang kata sana sini…biar la rita nak ckp ape..tu je cara die nak lepas geram..kita x rasa kite x tau….

    To Aidil…jgn ingat ko diam diri ko dah kire baik dan hebat….joyah tetap benci ko….ingat ko dah kecewakan bekas bini dan anak2 ko….cube la jd elaki..ade pendirian diri…jgn denga ckp org je…..

    ish..joyah menciiii…

    to rita..jage diri & anak2…..teruskan perjuangan demi anak2…toksah diharap lelaki x de tanggungjawab x guna anak mak x de pendirian tu…..berubah..dekatkan diri dengan Allah….cuba bukak hati utk org lain…..cari lelaki lebih baik utk u dan anak2….tunjukkan kat aidil yang u wanita terbaik dan dpt lelaki yg baik yg dpt membimbing u dan anak2 & bukannye dibimbing oleh org lain….

    0

    0
    • tukul says:

      tak bsebab ko kata? yang duk melalak meroyan sana sini tu tak cukup lg ke utk dijasikan sebab?

      0

      0
  36. NOOR says:

    masing2 ada alasan dan jawapannya,buat BN tidak perlu untuk menyiarkan segala berbalahan mereka,walaupun mereka public figure tak semestinya semua utk tatapan peminat, siarkan lah berita2 yang utk membina industri ini bukan hal peribadi yang utk dipaparkan buat umum, semua manusia mempunyai cerita tersendiri. carilah bahan berita yang lebih baik dan membina, tak salah kalau mereka meluahkan segala yang terbuku didalam hati mereka tapi kita tak payahlah nak menjajanya pula, ini dosa2 yang kita tanpa sedari kita dapat dari menerima dan membaca segala keaiban orang.Buat BN cukup2lah ruamgam gossip anda yang kadangkala boleh mendatang banyak dosanya dari pahala yang dapat.belajarlah menjadi orang yang berkhemah dlm penulis dan jaganlah meneguk dari apa yang anda paparkan buat tatapan kami. GOSIP TETAP GOSSIP TAPI JADIKANLAH GOSSIP INI SATU GOSSIP YANG MEMBERI TATAPAN YANG MEMBINA .

    0

    0
  37. singa_lapaq says:

    di sebabkan EGO mengkome ank2 jadi mangsa.patut kena pk panjang.cerai mmg sng tp nnt ank2 memberontak bila dh bsr..korang ingt sng..sket2 tu xyah la nk panjang2 sgt..yg mak mentua pak mertua pn sama nasihat la diorg ni supaya berbaik bkn menyokong perkara jd x baik..sekeras2 hati manusia lama2 ok jgk..menantu pn kena la byk ambik ati mentua..ni EGO x btempat masing2 tgu org tu org ni mengalah.alamat smp sudah la cerita ni.kena pk jauh sket la cik kak cik abg oii..kunci dia SABAR

    0

    0
  38. Anonymous says:

    Sudahlah rita. Mulakan hidup baru. Yg lepas biar berlalu. Pong pang pong pang pun, tak guna… dah ceraikan… at least, tuhan beri you anak. Itulah anugerah yg berharga. Laki boleh cari lain.

    0

    0
  39. ... says:

    si rita ni lupa atau tak tahu langsung ?? taat anak lelaki itu pada ibu bapa nya.. taat seorang isteri itu pada suami nya ?? semakin rita bagi statement semakin terselah kebangangan nya ! to followers2 rita dkt IG tak yah dok sokong sgt lah si rita ni.. tu yg nampak makin riak dan eksyen nyer.. nak sokong artis tu boleh…tapi jadilah peminat yang berilmu…xkan artis buat dosa kita cakap..wahhh, elok2 bagusss…then artis tu buat lagi…xke kita kejam…aniaya artis tu terusabahat buat dosa…plus kita pun dapat tenpias dosa sama…x gitu….
    .

    0

    0
    • latipah says:

      mmg la suami kena taat kpd keluarga. tp kalau sebab family suami- keluarga sendiri berpecah belah, anak sendiri diabaikan, xbg nafkah? adakah itu adil? oh sebab agama suruh taat? ingat Tuhan tidak tidur. Tuhan itu adil. Ikut kpd situasi. Tak semestinya suami kena taat kpd keluarga. Sendiri kena ingat- dah ada anak bini, tak kan la ikut2 ckp keluarga sampai isteri sendiri diabaikan. isteri ttp ada hak. kesimpulannya, si suami mmg tak layak jadi suami pun.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Betul2 latipahh…Betul kau cakap.

        Setuju sangat jadi laki sendiri kena ingat ini ingat suroh bini cakap terimakaseh dak kasi nafkah apakeh bende…………………….

        Bodoh Aidil nasib baik pelawanan bola kau kalah, kalau tiddai ayu raudhah ckap dia bahagia pertaindingan bola menang selepas bercerai dengan biras….guarantee punya…..

        Alhamdulillah kalah

        0

        0
      • lempeng says:

        isteri kena redha kalau laki selalu berdating dgn pempuan lain siap peluk.. ahakss..

        0

        0
        • latipah says:

          Sy tak rasa Rita menipu. Terlalu banyak kenangan pahit selama dia mendirikan rumah tangga dgn Aidil. Selalunya, kalau isteri ditindas oleh keluarga suami dan suami sendiri. selalunya hidup mereka diberkati. Sy tgk Kak rita, walaupun suami tak bg duit, die ade duit sendiri. tawaran berlakon pun banyak, ada bisnes sendiri, tawaran jadi covergirl even status janda pun banyak, jadi duta produk lagi. dalam busy2 masa die, ada masa bersama anak2 die. sampai pg kerja bawa anak2 sekali. happy je die. tp mmg xdpt la die nak lupakan apa yg dah jadi. diperlakukan mcm tu sampai kena halau. kalau btol apa rita ckp, yg kena halau time pregnant. tu mmg prangai org kurang didikan agama. sorry la. kita tak tahu crita sebenar, jgn la terus ckp rita ni jahat. sebelah sana baik, sini jahat. tgk je dlm setahun dua ni. hidup sape yg susah. setiap perbuatan jahat mesti ada balasan die. p/s : Kak rita, lupakan je lah apa yg dah lepas. Sy percaya murah rezeki Kak Rita lepas ni. Kak Rita byk2 bersabar ye. Harap lepas ni kak rita jgn keluarkan statement lagi.

          0

          0
      • ... says:

        ko tak baca ke statement si aidil tuari?? ada bagi nafkah bulan 2-3 ribu.. dari awal pujuk rita blik kg lelaki tp rita tak mau? so rentetan berpanjangan..perang lah sampai cerai . ikut hampa lah nak jadi bini atau nak berbini yg degil keras mcm batu caves ..

        0

        0
        • Honeybee says:

          Kalau gaji aidil rm4-5 ribu…bagi Rm2-3 ribu mmg banyak…tapi kalau gaji puluh2 ribu…bagi setakat rm2-3 ribu….mana cukup…ikut keadaan lah…sekarang nie hantar sorang anak gi nursery pun dah dekat rm1000++ kalau duduk kat bandar…belum lagi makan minum keperluan lain semua….fikir-fikirlah aidil…dah tu mmg tanggungjawab seorang bapa…tak payah nak ungkit bagi berapa…beli handbag mahal kat gf boleh lak….rita just fight for her and the kids rights…

          0

          0
        • jom pegi bank says:

          honeybee, aidil tak ungkit pun pasal pemberian sebulan 2-3 ribu tu..tetapi aidil hanya pertahankan diri apabila rita rudaini memalukannya di media kononnya aidil tak beri sesen pun, malah rita rudaini menyatakan kepada mahkamah perkara yang sama..kalau siapa pun berada di tempat aidil akan marah & menyebut..tambahan pulak resit2/slip bank setiap bulan disimpan, maka itulah ditunjukkan kepada mahkamah..namun apabila aidil menunjukkan bukti / slip pembayaran setiap bulan, rita rudaini memberi reply yang sgt memalukan iaitu “setiap akaun saya berduit, jadi saya tak perasan”..apakah itu jawapan yang bagus setelah rita memalukan dan merendahkan maruah aidil kepada masyarakat Malaysia? Rita juga tak tahu berapa jumlah sebenar gaji aidil, dan apabila ditanya peguam tantang anggapan rita abahawa aidil bergaji RM50k sebulan, rita mengatakan “saya agak2 saja”…di mana ketelusan?

          0

          0
        • dena says:

          1 lg… harta sepencarian jgan lupa…setiap pendapatan bekas suami ade bahagian bekas isteri,, tak payah nk cakap gila harta ke apa la..dah mmg itu hak die..biarlah die nk mintak… kita bayar zakat pun ikut pendapatan knape time anak isteri nk berkira plak.. kalau gaji pemain bola negara tak sampai 50ribu pun aku jamin takkan kurang drp 40ribu. caye lah.. aku hidup ngan atlet negara jugak…tp bukan pemain bola la.. so aku tahu sket sbanyak pasal tu..

          0

          0
        • booo says:

          jom pegi bank..tahu plak aidil marah..tahu plak aidil nak pertahankan diri dia..mane aidil mase RR kena tuduh bukan2 dengan keluarge aidil,mase RR kena hina,mase keluarga aidil pijak2 maruah RR??aidil mendiamkan diri n biar kan je maruah isteri sendri (sekarang xwife) dipijak2??ape perasaan RR mase 2??mane hak RR mase aidil mohon cerai time RR pregnant anak ke2 dorg??so jgn nak sebut psl pertahankan diri kalau aidil sendiri gagal pertahankan isteri time RR betul2 perlukan seorang suami..

          0

          0
    • tina liana says:

      Sy tak rasa Rita menipu. Terlalu banyak kenangan pahit selama dia mendirikan rumah tangga dgn Aidil. Selalunya, kalau isteri ditindas oleh keluarga suami dan suami sendiri. selalunya hidup mereka diberkati. Sy tgk Kak rita, walaupun suami tak bg duit, die ade duit sendiri. tawaran berlakon pun banyak, ada bisnes sendiri, tawaran jadi covergirl even status janda pun banyak, jadi duta produk lagi. dalam busy2 masa die, ada masa bersama anak2 die. sampai pg kerja bawa anak2 sekali. happy je die. tp mmg xdpt la die nak lupakan apa yg dah jadi. diperlakukan mcm tu sampai kena halau. kalau btol apa rita ckp, yg kena halau time pregnant. tu mmg prangai org kurang didikan agama. sorry la. kita tak tahu crita sebenar, jgn la terus ckp rita ni jahat. sebelah sana baik, sini jahat. tgk je dlm setahun dua ni. hidup sape yg susah. setiap perbuatan jahat mesti ada balasan die. p/s : Kak rita, lupakan je lah apa yg dah lepas. Sy percaya murah rezeki Kak Rita lepas ni. Kak Rita byk2 bersabar ye. Harap lepas ni kak rita jgn keluarkan statement lagi.

      0

      0
  40. iris says:

    setakat kirim makanan wat apa…..walaupun kakak ipar x suka tp mertua terima balik je la kg…dah2 la rita…nak tungu aidil balas statement plak…ooo…telenovela sunguh

    0

    0
  41. Pilih kasih says:

    cukupppp…cukuppp sudahhhhhh…zip le mulut ko tu hai RR…kalau ko wat cite sadis mcm mana pn kita org dh x heran la…kita org dh muak dah…y mana btl n y mana slah cuba la berdiam diri dari terus berkata2…dh BERCERAI pn x nk ambl iktibar…ttp nk megaibkan org lagi…dh x leh ckp apa lagi la…RITA…RITAAAA…RITAAAAAAAAAA….ni le dia RR y berwajah lembut tpi x selembut hati dia….

    0

    0
  42. Anonymous says:

    Buruk mcm mna pn suami, takde alasan utk isteri menderhakai suami.. Back to basic of Islam.. InsyaAllah bahagia hdup..

    0

    0
    • Anonymous says:

      No need to back to basic of Islam.

      Cakap aja Rita selagi boleh cakap. Puas hati…dont care about crepe all.

      Rita ingat apalagi yang bekas mentua buat, let abang Nara knows ok..we loved to hear them all!

      0

      0
    • asam says:

      bodoh betul kau ni. Mcmana buruk perangai suami tetap kena taat. Itu namanya bodoh. Dalam islam hak wanita sgt tinggi. Suami yg teruk mcm aidil buat skandal tinggalkan anak bini isteri tetap kena taat ke. Bodoh. Jgn nampakkan islam tu menganiaya perempuan lah

      0

      0
  43. politik says:

    what do you expect kalau kawin dgn pemain bola. bukan dengan ustaz atau bijak pandai. hanya tahu gunakan fizikal untuk hdp. bukan menggunakan akan yang Allah swt bagi. as a man kena stand up untuk anak (dh benci sgt kat bini) bila ade org nak kacau rumah tangga. kalau nk bercerai pon cara elok. ambil kaunseling. family tak guna kalo nk minta pendapat sbb semua akan campur aduk emosi. aku faham perasaan rita knp dia ckp suami dia cetek agama. nafkah tak bagi. benda tu yg menunjukkan lelaki tu bertanggungjawab dengan keluarga dia atau tak. aku tak taula kot ada isteri2 kat luar sana rela hdp dgn laki yg gaji berpuluh ribu tapi nak bg kat ank bini mengungkit walhal itu WAJIB. sedarla lelaki. kau yg buat bini kau merapu mcm ni. padan muka. kalau kau kawin lain tp tetap dgn perangai mcm ni tak bahagia jugak. pegi mengaji balik ape tanggungjwb ko sbgai suami. baru pk nk kawin. kesian dkt ank2 dpt bapak tak pendirian. dayus.

    0

    0
    • teng says:

      Tuhan bagi kita akal, badan yg sihat, hati yg bersih.
      Ada diberi kelebihan fizikal
      Ada fibrti kelebihan akal
      Sama ada kita guna fizikal atau mental untuk cari rezeki terpulang asal hidup ikut syariat.
      Janganlah merendah2 orang lain srperti yahudi.Tuhan tak pernah menilai jenis profesion anda,hanya takwa yg Allah perhati.

      Kalau ustaz gila perempuan macamana?
      Kalau cerdik pandai tapi tak percaya tuhan mcmana?

      0

      0
  44. Rozita says:

    sedih..perempuan sering di salahkan bila ada kes kes mcm ni.
    tapi saya yakin..luahan hati Rita tu betul..

    0

    0
  45. tina liana says:

    Sy tak rasa Rita menipu. Terlalu banyak kenangan pahit selama dia mendirikan rumah tangga dgn Aidil. Selalunya, kalau isteri ditindas oleh keluarga suami dan suami sendiri. selalunya hidup mereka diberkati. Sy tgk Kak rita, walaupun suami tak bg duit, die ade duit sendiri. tawaran berlakon pun banyak, ada bisnes sendiri, tawaran jadi covergirl even status janda pun banyak, jadi duta produk lagi. dalam busy2 masa die, ada masa bersama anak2 die. sampai pg kerja bawa anak2 sekali. happy je die. tp mmg xdpt la die nak lupakan apa yg dah jadi. diperlakukan mcm tu sampai kena halau. kalau btol apa rita ckp, yg kena halau time pregnant. tu mmg prangai org kurang didikan agama. sorry la. kita tak tahu crita sebenar, jgn la terus ckp rita ni jahat. sebelah sana baik, sini jahat. tgk je dlm setahun dua ni. hidup sape yg susah. setiap perbuatan jahat mesti ada balasan die. p/s : Kak rita, lupakan je lah apa yg dah lepas. Sy percaya murah rezeki Kak Rita lepas ni. Kak Rita byk2 bersabar ye. Harap lepas ni kak rita jgn keluarkan statement lagi.

    0

    0
  46. pah bedah.. says:

    sebagai seorang wanita islam lebih baik sekiranya kita muhasabah diri di atas sebab-sebab kejadian yang berlaku ke atas diri kita..sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang sebaliknya datang dr kita sendiri jugak…ada sebabnya Allah mentakdirkan sesuatu terjadi ke atas umatnya mungkin kak rita akan bertemu jodoh yg lebih baik selepas ini….Amin…

    0

    0
  47. Mangkok Tingkat says:

    Saya sokong Kak Rita Rudaini. Jangan sebab status diorang nak buat macam tu. Dah la tengah mengandung. Perdulikan orang nak kata apa. Sekarang bukan zaman dulu. Orang perempuan pon nak keadilan. Lelaki je boleh buat apa atas sebab dia tu SUAMI. heh PODAHHHH…. Nabi sendiri mengangkat darjat wanita. Memang keluarga AIDIL TU TAK GUNA. Tengah mengandung nak halau. Takde belas ehsan pada seorang wanita. Diorang tu semua perangai macam dot dot dot

    0

    0
  48. Miss hacker says:

    Pada aq senang jer..naseb rita ngn aq sme je kot..tp aq xcanang crite bukan2..ddk diam lgik senang..sbb kalu ko salah xde anak2 idop dgn ko kn..kecuali ko xredho dgn tggjawab n rezeki yg ader ..yg baeknye…jg diri ,jg kerjaya n jg anak2..ketahuilah tuhan melihat n bg ujian bersebab,,,selagi der tulang empat kerat …kerja lah demi mse depan n anak2..abess crite…kalu ade aidil bg nafkah..alhmdlh…drpd xdek kn????….so shut up n life go on…tats all..beware…wat goes around come back around..percaya pd karma !!! allah alwiz with us ok :)

    0

    0
    • Anonymous says:

      Mss Hacker

      Kau bukan celebrity babe. Kalau kau nak call abang Nara nnti boleh type semua comment.

      Betul ah dia cakap dia ada Allah.

      0

      0
    • lily yana says:

      Betul tu miss hacker. I pon mengalami benda yang sama mcm RR. tapi I dah redha hidup I lebih bahagia skrg. Allah hadirkan ujian bersebab. Mungkin skrg sakit tapi satu hari nanti kita akan nampak hikmahnya. So RR sila move on ye

      0

      0
  49. kurung biru says:

    Salam…
    Sedikit nasihat utk cik Rita…semuanya dh berakhir, xusahlah ceritakan apa2 perkara lg yg dh lepas…ramai org dh faham situasi yg cik alami…kalau perkahwinan cik Rita n en Aidil direstui oleh k’ga kedua belah pihak, (maaf cakap ya) pernikahan cik xkan berlaku di Siam krn dua2 pengantin berstatus single, cik sendiri lbh tahu krn cik yg melalui semuanya…nasihat saya cik x perlulah buka mata n telinga org utk menegakkan kebenaran…serah sj pada Allah…biarlah semua itu menjadi rahsia mereka dgn Allah kerana Allah Maha Mengetahui…jgn berbalas komen lg, fokuslah pd anak2 n kerjaya, apatah lg cik ada t’jawab yg besar skrg kerana tlh menjadi ibu & ayah pd anak2 terutama soal ksh syg…hentikanlah pertikaian ini…xperlu rasa kalah dlm kemelut ini…klu cik berasa teraniaya…redha kerana Allah…Tuhan tu Maha Adil…biarlah kalah dipandangan manusia,tp dgn kesabaran & memberi kemaafan, insyaallah cik Rita lbh mulia disisiNya.Jgn berputus harap, kalau ada jodoh insyaallah akan bertemu pelengkap hidup yg lbh baik & moga2 nanti dikurnia olehNya lelaki sejati sbg suami yg akan menerajui rumahtangga dgn pnh ksh syg & t’jawab pd k’ga. Insyaallah….amin…
    Maaf klu ada antara kata2 ini yg mengguris hati cik Rita…Salam

    0

    0
  50. perryker? says:

    apa lah kau ni rita jangan la burukkan bekas suami kau tu ! annoying hokey !!

    0

    0
    • Anonymous says:

      Apa annoyingnya biarla.

      RR nak lepaskan geram pasal SMS @bulan Ramadan.
      AZ tak ada hotak fahamtak.

      Cecita cecitA lagi Rita

      0

      0
  51. zilla says:

    bg aku,wartawan la yg perlu diam..sbb derang yg sibuk bertanya hal ni kat rita n aidil..klu derang senyap n biarkn rita n aidil selesaikn sendiri or biar mahkamah yg tentu kn..aku rs tu lebih baik..biar derang settledown sendiri sbb tu masalah rmhtangga derang..x yah nk kecoh2..

    0

    0
  52. mokcik says:

    aku tau apa yg rita alami. aku rasa kalau dulu aku artis pun aku aku kecoh mcm ni. orang tak tau, org lain yg cerai mudah takpe. yg jenis gantung tak bertali dan laki berkepit dgn pompuan lain yg boleh faham perasaan rita. takpe la rita oi. mmg aidil dah salah. mahkamah dah proof sekali tuduhan yg ko keluar rumah tanpa izin tu tak betul, hak anak mahkamah bg dekat ko. orang tak nmpak pun perkara tu. orang yg berada dlm mahkamah time ko bicara tau betul ke tak.. bising je rita oi.. peduli ape org nak kata..as long hati ko senang.. luahkan perasaan…biar keluarga tu malu sikit..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Mangkok TIngkat and Makcik

      Walaupun saya tak melalui tapi tetap sokong you allz. Yang pandang negatip kat Rita tu semua belum kena buku dengan ruas. Yang da melalui mcm Rita pun banyak cuma bukan artis jadi tak siapa yang care about your storytelling kan.

      So Rita go all the way out baby. Ada apa yang belum tersurat call Nara and let him know. Lega sikit perasaan tertekan tu. You cantek mesti ada yang inignkan dan tak kesah tentang hidup you pun. All the best Rita

      0

      0
  53. mama says:

    elok la tu si A ckp..si B jwp..bila si B ckp..si A jwp..emm smpai bila x sudh..smua nak nmpk betul di mata org ramai..tp sorg pon x nk nmpk betul di sisi Allah dgn mgunci mulut2 anda skalian..tutup aib msing2..jge maruah keluarga..tolong la..xde ke ahli kluarga masing2 nk nsihat kn dorg nie..ke msing2 pon sme naik nk bgaduh jer…

    blk pd agama la weiii…jgn nk ikut nafsu jer..org lain lg sush hdup..di maki di hina..hdup sush lg..tp redha jer..tp awak dah la tuhan bg anak2 yg sihat,comel,hdup pon senang..rezeki mkin mlimpah..bsyukur la..takut nt kita kata anugerah Allah tu sbb kita bnr..tp sbnrnya Allah nak uji..bila kita hdup senang kita lg bmegah2 atau pon tak..

    lau rita bnr skali pon..ikut cara yg btul..lau dah kluarga aidil tu jht sgt..awak dah xleh than giler gn dorg..bcerai je la..itu yg tbaik..anak2 pon dpt dijge bgilir2..anak pon x terpisah gn ayah dia..lain la lau niat awak mmg x nk bkongsi lgsung..

    ingt awak ada anak lelaki dua org..takut2 nt sejarah mungkin berulang..skrg awak bgaduh gn mertua..aidil plk pnh tgl kn kluarga demi awak..awak nak ke suatu hari nt situasi sme mungkin berulg..sebaik mana pon kita jge anak..lau Allah nk bg pngajaran atas kesilapan kita..sekelip mata smua bley terjadi..kun faya kun..maka jd laaaa…
    blapang dada la aidil rita..

    0

    0
  54. lempeng says:

    Baru la aidil lega nak dating dengan awek lepas ni… kalau sebelum ni dok kaber line je kan dari orang, maklum la laki orang. Haritu makan ngan awek, kenyang tak aidil? hehe Boleh tahan jugak zarema tu dari jue.. zarema tu kaya, ape lagi aidil tahun depan kahwen la… rita sedih peneman anak-anak, aidil sedih peneman awek ramai takde hal..

    0

    0
  55. aiyoo says:

    HA! ADA LAGI CITER MAKCIK RITA NI KELUARKAN…KENA HALAU LA ITU LA INI LA…

    PASNI APA PLAK… ADOI…CUKUP2 LA RITA..KO PON DAH MENJANDA BALIK….

    KO TERUSKAN HIDUP KO N AIDIL PON TERUSKAN HIDUP DIA….

    PASNI NAK KAWEN JGN KAWEN KAT THAILAND LAGI KALU NK KELUARGA MERTUA SUKA N SYG KITA….AMEK BERKAT SIKIT NAA…
    KALU BOLE CARIK YG MATANG SBB KO KATA SI AIDIL NI TAK MATANG LANGSUNG SBB BYK IKUT CKP FAMILY….

    AIDIL JGN LUPA TANGGUNG JAWAB KAT ANAK2 OK…

    0

    0
  56. Kelate demo says:

    Rita ni tak tau malu la…nanti skit agi dia dok citer pasal hubungan dlm kelambu dia dgn aidil pula…orang macam ni dah tak tau malu…aidil mesti sesal dgn tindakannya kahwin dgn rita dulu…nasib baik la akhbar sahari tak dimalukan mcm aidil oleh rita dulu.

    0

    0
    • d says:

      semua orang tahu mulut rita camane… abes kenapa akhbar tak dimalukan padahal mase tu die da jd selebriti pun? sbb diorang bercerai elok2… ramai je org bercerai elok2..kalau elok kenapa bcerai? pasalnya dah jodoh stakat tu je..hati dah tak ade..yg bkn artis pun byk yg bercerai berai… yg dengan aidil pun same gak… kenapa bercerai? sbb da jodoh takat tu je… kenapa die bising? sbb ade benda la yg x kena…dulu mase mngandung arjuna aidil fail cerai jugak…ade rita bising? xde pun…hari ni die cerita pasal sebelom aidil failkan cerai kali pertama lg..nampak tak tu ayat org memendam rasa… korang takyah cakap la kalau aku ini kalau aku itu sbb korang tak rasa…kalau nk baca, baca je sudahlah

      0

      0
  57. ehem says:

    Nara,
    Kalau ye pun ko nak kuarkan citer camni, ko buleh tak jangan nak jadi fair. Ko nak cakap “Rita cakap camni, Aidil cakap camtu”. Masalahnya skarang nih Rita yang paling banyak kuar statement.

    Ada baiknya ko kuarkan citer camni, pastu ko sound je Rita tu suh duduk senyap2, jangan nak aibkan sesape, jangan pk mudah je bile masyarakat pandang serong. Pandang serong ngan perilaku yang baik, tape lagi. Nih pandang serong ngan sikap membuka citer aib dan memburuk-burukkan orang lain, dah sah-sah la nampak salahnya.

    Gossip dan nasihat lebih elok daripada gossip pastu konon-konon tanak amik side, then biarkan org komen bertelagah kutuk mengutuk.

    Cam biasa, Nara takkan amik kesah ngan komen camni. Puih!

    0

    0
  58. abg nara gilo gosip says:

    Cukup2 lah sibuk hal org….umh tangga masing aman damai…jaga elok2..terutama abg nara nie…kita xtau perkara yg benar so…diam k…

    0

    0
  59. nurin says:

    kesian dekat Rita

    0

    0
  60. lupa says:

    tambah lagi rita, tambah lagi..biar byk sikit.. x payah berhenti2…( buat malu betullah dah kena cerai masih lagi mengata2).. hmmmm.. sudahlah meluat.

    0

    0
  61. Anonymous says:

    Dua2 bekas laki rita kembar …

    0

    0
    • reena says:

      kat instagram ada peminat ckp “u kan suka yg kembar” .. sekali kena maki ngn rita, bodoh piang, haram jadah sume keluaq naa rita .. jaga sikit bahasa tu ceq oi .. muka hang dah cukop elok dah allah bagi .. yg peminat tu pun sama pegi siram air atas api buat apa, lagi lah marak api tu .. kan dah kena maki sebakuiiii …

      0

      0
  62. Anonymous says:

    rita dh mengaibkan suami…biras..mertua…kakak ipar..haaaaa nenek n atok aidil bila lagi ko nk aibkan rita oiii…ko je la y bagus n terbaik ye rita…tpi hakikatnya mulut….ishhhh..sok kalau rita nk kawin kali ketiga sape y dpt mjadi suami dia ni jaga2 la ye….kena SENTIASA BERHATI2 sb mulut rita ni mcm longkang…

    0

    0
  63. Leah says:

    Nara ni nmpk sgt marah dgn rita..sebab pernah dibom oleh rita pasal kuar statement tmbh2 hari tu kan,pasal aidil curang dgn zarema sblm bcerai tak ada ke yg nak komen? aidil tak nak komen apa2,mgaku ke..dasar

    0

    0
  64. nok gebuzzz says:

    sudah cukup sudah…………………………..
    cukup sampai disini saja…………………..

    rita sambung ea……………………………..

    0

    0
  65. Malebes says:

    Hey, nak suruh Rita diam? Come on la. Apa guna jd pelakon kalau tak apply and praktikkan bakat sekarang? More interesting is that this is reality. Drama live! Teruskan Rita.. Aidil pun dah bukan laki awak. Lagikan dia masih laki awak tak hormat apatah lg skrg. Malukan lg dia dan keluarga dia. Serlahkan lg perangai Rita yg sgt baik itu! Org mmg suka baca cerita you! Dan mari kita lihat berapa kali lagi you akan menjanda selepas ini. Keep it up, girl!

    0

    0
  66. Enter Your Name says:

    Hek eleh … ni la retis. Masa kawin dulu main sembunyi² kat Siam. Dah cerai berai mcm mana … nak umum satu Malaysia. Buat malu ajer la Rita dan Aidil ni. Settle baik² ajer la demi anak² tu. Nanti dah besar panjang, nengok belog Nara ni kan malu budak² tu.

    0

    0
  67. anonymous says:

    RR ni muka tembok….x tau malu…mmg kulit muka setebal vaviiii…sian ko mak janda..meraih simpati cara macam nie….

    0

    0
  68. Cinonet says:

    Err… Kak rita ni juling sket eh? Gmbr 1st tu…

    0

    0
  69. anonymous says:

    bkn je juling tapi otak kosng…kosong..kosongggggg….

    0

    0
  70. politik says:

    cuba senaraikan pemain bola yg layan isteri dgn elok. aku nk tau jugak. pemain bola ni playboy. mmg gatal nk kawin cepat. tp dh bosan cari lain. sama mcm pemain trganu yg aku knl ni. dah kawin bawak isteri pergi klinik mengandung. tp sambil2 menggatal dgn org lain. pemain bola ni bukan ade akal. bukan cerdik pandai. dari kecik reti tendang bola je. sekolah pemalas. tu yg taktau ape tgungjawab nk jadi suami ni. dpt duit byk tak reti guna untuk keluarga. gaji belas2 ribu boleh ckp takde duit? gila ke ape.

    0

    0
    • lempeng says:

      simpan sparepart bro, aidil kan ensem bila kantoi dengan rita dia keluar dating dengan awek lain memacam alasan bagi…ahakss

      0

      0
  71. peeiii says:

    baca, tgk dan dengar, sambil makan popcorn

    0

    0
  72. Ziela says:

    Sudah cukup sudahhhhhh.. cukup sampai di sini saja…

    hahahahaha

    0

    0
  73. jambu says:

    sudah lah mami jarum..nsb la masa bcerai ngn si kebar dlu ko tak brapa nak pemes dan muka pon ala2 bibik indon. klu tak mcm ni jgk la ko mroyan n jual nama ko n nama2 yg terlibat kan??

    0

    0
  74. helo says:

    masa baru kawin, rita kata aidil tu matang orang nya, dah cerai rita kata aidil tu x matang, mcm budak2. hai rita oiii, ckp serupa keling la!

    0

    0
    • 1P says:

      pasal awal2 kawen aidil tak tunjuk perangai budak2..gentleman la konon..bila aidil dah jumpa yg lain, biasala…macam2 jenis perangai budak2 yyg aidil tak boleh selindung dah..nak selindung buat apa lagi…

      0

      0
  75. hamba ALLAH says:

    wahai semua pengkritik sekalian. sudah2 lah kita ni pun.. kita tak tahu keadaan sebenar rita macam mna. jadi kita pun haruslah diam.. dia dalam keadaan tertekan. sudah2 lah mengata kat dia. kita sebagai sesama saudara lebih baik bagi nasihat kat dia daripada hampa dok kata kat dia macam2.. lagi la dia tertekan.. kalau hampa jadi dia hampa tak tension ka. dah la adik ipaq dia pun masuk campoq dalam hal rumah tangga dia.. kena kat pala hampa masing2 baru tau… kan lebih elok kita doakan utk tenangkan hati dia dan bg dia jaga anak2 dia ja… ni dak.. hampa dok kata ja… waallahualam..

    0

    0
  76. anonymous says:

    kalau lagi sekali ada article mengenai Rita saya berjanji tak akan bukan lagi website ini. Tkasih

    0

    0
  77. peahgosip says:

    ntah la..hat laki cakap lagutu…hat pempuan cakap lagutu..awatlah depa ni duk canang aib masing masing?masa duk bercinta dulu hangpa kemain,kentot pun bau wangi..lanii dah jadi camni..yang baik pun semua nampak buruk dah..dunia dunia..

    0

    0
  78. MYK says:

    hanya manusia yg riak & sombong sahaja yg tidak kesah / tidak mahu mendengar / enggan menerima nasihat org lain..kalau satu dua org menasihat, mungkin Rita boleh pertikaikan..namun kalau ramai masyarakat yang nampak kesilapan Rita apabila statement demi statement diberikan, Rita sepatutnya berhenti sejenak, fikir dahulu sebelum memberi feedback yg sebegini..kenyataan Rita ni jelas amat sombong & menampakkan egonya yang menggunung..walaupun banyak comment diberikan masyarakat, ada yg menempelak, ada yang mengata, ada yang memaki hamun, tak kurang juga yg menasihati dengan baik..Rita tapislah sebaiknya dan ambil nasihat yang baik..kebanyakan nasihat2 yg baik juga dibuat terhadap Rita dan Aidil..dimana kesilapan Aidil juga turut ditegur..fair & square..dan byk juga nasihat yang memberikan jalan untuk Rita dan Aidil menangani situasi mereka..namun jika beginilah feedback Rita Rudaini, Rita Rudaini akan dikenang masyarakat Malaysia sebagai manusia yang ego tinggi, tidak boleh ditegur, suka menjaja cerita sendiri di media, tidak menghormati suami, dan sebagainya..harapnya Rita muhasabah diri..jgn diikutkan hasutan syaitan & iblis, tak akan ke mana..dan kembalilah padaNya..jgn hanya mudah menyebut “Allah sentiasa dengan saya” namun sekadar sebutan di bibir saja..

    0

    0
  79. shutdfup says:

    dah tau family bakal husband tu tak restu, yg gatal nak kawin sgt tu kenapa? takde restu keluar mmg payah nak bahgia..fullstop!!.. skrg sibok nk kutuk2 family suami tu kenape?..ingatlah,ko kawin dia maksudnya ko kawin dgn family dia skali..Rita2..sudah2 la bukak pekung di dada..bwk mengucap yee..awak tu ada anak lelaki..ingat skit..nak ke isteri anak awak tu nanti buat statement mcm ni kat awak. We never know the future, so watch what u said & doing.. smh…smh..

    0

    0
  80. laila majnun says:

    sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la……sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la…..sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la…..sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la…..sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la…..sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la……sudah2 la……………….sudah2 la…………………sudah2 la……………………sudah2 la

    0

    0
  81. MakJemah says:

    satu statement yang SOMBONG..menunjukkan betapa tingginya EGO rita rudaini..sekiranya 10 vs 1, sendiri fikir la dimana kebenaran kamu..jgn diambil kira comments yang mengarut/memaki hamun, namun ambillah nasihat berguna yang menasihati kamu untuk memperbaiki keadaan..

    0

    0
  82. onizuka says:

    abang nara ni bias la. nampak sangat tiap kali tulis cerita pasal rita + aidil, mesti memihak pada aidil. terang-terangan plak tu.

    0

    0
  83. bakal punya menantu.. says:

    Allah SWT mmg tentukan jodoh yang elok untuk mereka. Sebab lakinya begitu…bininya begini…baguslah…2 x 5 = 10….dah lepas bermulut longkang kat ig dia….menyumpah dan mensetankan semua orang yang tak sokong dia, kini dah delete pulak semua post yang terbabit dengan mulut longkang dia…Masya Allah….besar benar dendam dia pada keluarga mertua. Ikhlas dari hati, kisah mereka tidak menjadi kudis kepada kita semua, tapi bila baca mmg sangat menyampah…mmg merosakkan pandangan masyarakat kepada kaum ibu dan menantu dan janda jugak. Rupa mmg dah cantik, tapi mulut macam %#%^#^^&*^*. tak reti nak duduk diam. nak canang kat satu dunia, konon awaklah yang menjadi mangsa. Nak minta simpati kat semua orang kononlah awaklah yang tinggi agama.
    Bila guna akal yang waras, lakinya juga sangat tidak bijak. Kalau dah kahwin, tak perlu jadi budak2 nak merengek kat orang tua dan mengatal. mmg ibu kamu yang melahirkan kamu, tapi perlu bijak handle apabila ingin berkahwin dengan janda.

    0

    0
  84. kesah says:

    sebab tak kesah lah bertindak tak fikir akibat.
    kesal nanti.

    semuga sedar untuk jadi orang yang kesah

    0

    0
  85. Anonymous says:

    Mostly football player is playboy. Fact

    0

    0
  86. Anonymous says:

    kesianya.. aku paham perasan ko rita.. tp kan ko rase berbaloi ke ko pisah ngan laki ko after all.. da susah2 g kawen kat siam.. beranak 2 lagi.. then pisah disebabkan question peminat yang bodoh soklannya.. end up kembar ramlah ram ngan laki dia yg tepuk tangan.. mengalah je la.. g mintak maaf kat laki ko..

    0

    0
  87. damai says:

    Cukup2 sudah cukuplah keluarkan kata2. RR belajar jadi seorg muslimah yg muhasabah diri, jgn lah keluarkan statement lagi. berdiam lagi baik dan berdiam x bererti kita salah. The more you telling media keaiban Aidil dan family dia its splash back on your children face. Face urself and asked urself adakah aku dah melakukan yg terbaik sebagai isteri, menantu dan ipar. Selesaikan cara org dewasa dan berdamai demi anak2. if mmg takdir menentukan anda berpisah, redho aja. dan ingat adanya anak2 anda didunia ini juga disebabkan air mani Aidil dan ada nya Aidil didunia disebabkan air mani bapak mertua anda. So morale of the story, apa juga terjadi jgn asyik mengatakan org semua salah, Just keep quiet and zip your mouth. if any issues not happy just bring up to the Courts not media. Drp simpati dah jadi meluat pula baca kenyataan RR. If tahu Allah bersama anda, then no need to tell the whole world the story. Diam Diam Diam, please diam please

    0

    0
  88. Anynomous says:

    To Rita Rudaini,

    Tidak semua yg kita kata salah itu betul, tak semua yg kita kata itu betul tapi salah. Sepatutnya sebagai isteri, kena menghormati suami. Pernahkah memahami suami kalau dia terpaksa berhadapan dgn masalah antara keluarga dan isteri? Ibarat diluah mati mak, ditelan mati bapak. Jgn hanya nak menangkan diri kita dan cakap kita ni teraniaya saja. Keluarga suami pun rasa teraniaya bila org yg sepatutnya lebih tua mcm RR ni buat gitu kat anak org.. sanggup kahwin kat Thailand??

    Jgn dicabar seorang suami, hakikatnya bila Aidil tu keluar rumah itu petanda yg dia juga protest, jgn terus penghukum. Mungkin dia tertekan dgn sikap isteri sendiri yg tak boleh bertolak ansur. Jgn salahkan org lain, sehabis daya Aidil nak satukan isteri dan keluarganya. tapi dok degil jugak..

    Sudah2lah, kata Allah bersama aku. Allah hanya bersama dgn org yg redha dgn hidupnya dan menyerah pada ketentuanNYA. Bukan berkokok sana sini menjaja cerita, mengaitkan org lain dlm hal rumahtangga. Ko teraniaya, family mertua pon sama teraniaya, Aidil pon teraniaya. Sama2 mengalah ok!!!

    Aku pon pernah hadapi masalah sama, mertua siap hantar mcm2 benda kat aku masa pregnant sebab kata aku ni buat anak dia lupakan dia. Tapi, maafkanlah.. Itu lebih baik, sekarang dah ok sebab pegi jugak kat rumah mertua sebab nak tunjuk cucu dia. lembut juga hati dia.

    0

    0
  89. ahh rita says:

    mata juling mesti hebat diranjang..
    meh aku main buntut ko nyerong rita

    0

    0
  90. Rara says:

    Kejap lagi Zaquan dok reply. Kita tunggu.
    Bukan Aidil tapi Zaquan.

    *kunyah popcorn*

    0

    0
  91. gedebuih says:

    kalau tak mau org pandang serong, lain kali dok diam2..masalah rumah tangga jgn heboh kat orang..

    0

    0
  92. Kak Long says:

    Sudah2lah Rita..pengalaman dulu jadikan pengajaran yang paling berguna. Ini perkahwinan keduakan. cuba renong2kan kenapa perkahwinan pertama gagal..pastinya di situ ada pengajaran yang perlu di ambil supaya pisang tidak berbuah 2 kali.

    0

    0
  93. ms watever says:

    Mana ada seorang pempuan yg berkahwin utk diceraikan. Gitu jugak ngan Rita. Wlpun, ni kali kedua, tapi we can see Rita fought hard utk pertahankan perkahwinannya. Rita pun ada maruah, kalau org pijak maruah dia hanya kerana dia seorang janda, siapa pun mesti bengang. Tak org tak kita. Saya rasa kalau mertua redha dan belajar utk menerima menantu dgn ikhlas, Im sure semua ni takkan berlaku. Aidil tak pernah nak mempertahankan hak Rita sbg seorang isteri di depan keluarga so why shld Rita jaga aib dia skg. Kalau betul dia seorang suami yg baik, he shouldn’t give up. C’mon, perkahwinan baru mencecah 4 – 5 tahun, ada org makan masa bertahun2 utk menyatu-padukan keluarga. The truth is he didn’t handle the situation well. Dia biarkan ahli keluarga lain campur tangan. Saya tak rasa Rita tu jahil dan ungkal sgt sehingga ingin menyebabkan masaalah rumahtangga dia sendiri.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ms waterver

      Itu yang banyak i komen on aidil tak boleh handle stress.
      Ikut mcm Ashraff….settle sendiri.

      Rita dont worry cakap apa nak cakap peduli dengan all your xexes.

      0

      0
  94. farah says:

    biar la rita rudaini nak ckp apa..dia x ckp org buat ceta..dia ckp korg kata dia patut diam..kesimpulannya, dia dgn aidi selebriti..org pun masih nak tau ceta dia…lgpun, hanya dia rasa apa yg dia rasa…cerita yg kuar dari mulut dia ni pun cuma 5% je kot..klu dia nak cerita btol2, mahu x kuar satu buku…perempuan mmg emosi…korng yg kata dia mcm2 ble la, sbb x rasa…cuba kena kat diri sndiri mgkin tindakan kita buat lagi teruk dr RR buat…so,xpyh la nak kondem RR sgt2..aku mmg bukan peminat RR tp aku sbgai ibu dpt rasakan kepayahan nak besar anak2 tanpa suami tu camne…ada suami pun kadg2 kita rasa susah nak survive,byk masalah,..apatah lagi tanpa suami…so, salute RR for being a mother…

    0

    0
  95. NFI says:

    Kalau aku kat tempat RR,aku dok diam2..cari rezeki utk anak2..bagi pendidikan dunia dan akhirat biar anak2 aku jadi insan yg berjaya dunia akhirat..buat apa sibuk nak fight hak pada lelaki yang tak tau tanggungjawab..buat penat…biar satu waktu nanti lelaki tu ngn family dia melopong tengok kejayaan anak2 aku..takyah la nak fight sangat hak tu..kalau dia betul ayah yang baik isu fight hak tak timbul..yang penting zip molot banyakkan berdoa..tapi kalau berdoa jangan plk publish doa kat laman sosial@ doa yang buruk2 kene kat orang..

    0

    0
  96. nana says:

    Snng cita kalau aidil dan rita dah ditadirkn bersama x kemana jodoh mereka.. mungkin aidil ialah lelaki yg singgah sementara sahaja dlm hidup rita… masing2 kene terima takdir.. tu la dlu sblum kahwin x cuba berbaik dgn mertua.. sapa x marah dan terguris bila ank sendiri membelakangkan keluarga pada hari pling bersejarah dlm hidup diekn…

    0

    0
  97. cikimau says:

    Udah2 le kak Rita Rudaini…. Makin lama tgk makin dah hilang modal dah kamu ni nak bercerita… Itulah..lain kali Sarang tabuan jgn dijolok.. Yang kamu p BERCERITA satu Malaya pasal konflik kamu, suami kamu dan keluarga mertua kamu tu buat apenya… End up bila suami kamu bersuara br sikit, tempiasnya punyalah hebat.. Bayangkan kalau satu ari nant aidil bercerita dari A-Z, dari luar hingga ke dalam, agak2 ape impaknya?? baik berdiam diri….Allah SWT jadikan kita ni khalifahNya.. Xda yang terlepas dari silap, tiada yang maksum…. Belajar meminta maaf dan memaafkan, belajar bertolak ansur… pada penilaian saya, selama ini aidil berdiam bukan sebab takut, bukan sebab mengikut telunjuk parents dia.. tp dia berfikir pjang sepanjang2nya sblum mengeluarkan bicara sebab dia begitu menyayangi kamu rita.. dia tak nak anak2 memandang kamu rendah andai 1 hari nant mereka dah faham akan pertengkaran kamu berdua.. takkan itu pown kamu masih x bole nmpk lg… jgn jadikan org lain alasan untuk setiap ujian yg menimpa kita.. tp cari jln penyelesaian…. sedihlah tgk kamu laki bini, hal umhtangga dijaja2….x malu ker ??nak kata muda rasenya dah cukup matang dah usia tu….. lau kamu kata suami kamu tak matang, rase2nya kamu lagi 2 kali x matang… dok pung pang pung pang mcm bunyi mercun malam raya… punya lah lama konflik, yang asik mengeluarkan statement memburuk2kn org lain dr mulut kamu tu rita… suami kamu tu dok diam je mcm org xde….

    0

    0
  98. hambaAllah says:

    ak ni bkn peminat tegar si rita ni. tp sebagai seorang wanita ak dpt rasakn rita tersiksa dgn semua ini..pape pon ak doakan yg terbaik buat dia n aidil supaya masalah dorg dpt di selesaikan secara baik dan tenang.

    0

    0
  99. cikimau says:

    Udah2 le kak Rita Rudaini…. Makin lama tgk makin dah hilang modal dah kamu ni nak bercerita… Itulah..lain kali Sarang tabuan jgn dijolok.. Yang kamu p BERCERITA satu Malaya pasal konflik kamu, suami kamu dan keluarga mertua kamu tu buat apenya… End up bila suami kamu bersuara br sikit, tempiasnya punyalah hebat.. Bayangkan kalau satu ari nant aidil bercerita dari A-Z, dari luar hingga ke dalam, agak2 ape impaknya?? baik berdiam diri….Allah SWT jadikan kita ni khalifahNya.. Xda yang terlepas dari silap, tiada yang maksum…. Belajar meminta maaf dan memaafkan, belajar bertolak ansur… pada penilaian saya, selama ini aidil berdiam bukan sebab takut, bukan sebab mengikut telunjuk parents dia.. tp dia berfikir pjang sepanjang2nya sblum mengeluarkan bicara sebab dia begitu menyayangi kamu rita.. dia tak nak anak2 memandang kamu rendah andai 1 hari nant mereka dah faham akan pertengkaran kamu berdua.. takkan itu pown kamu masih x bole nmpk lg… jgn jadikan org lain alasan untuk setiap ujian yg menimpa kita.. tp cari jln penyelesaian…. sedihlah tgk kamu laki bini, hal umhtangga dijaja2….x malu ker ??nak kata muda rasenya dah cukup matang dah usia tu….. lau kamu kata suami kamu tak matang, rase2nya kamu lagi 2 kali x matang… dok pung pang pung pang mcm bunyi mercun malam raya… punya lah lama konflik, yang asik mengeluarkan statement memburuk2kn org lain dr mulut kamu tu rita… suami kamu tu dok diam je mcm xde ape2 pown yg berlaku….

    0

    0
  100. JustSaying says:

    Tak puas ati nampak..its over..move on..n get a life..

    0

    0
  101. nurin says:

    Klu btl cite ni, mmg kesian sgt dkt Rita. Patut lar die cm pyh nk trme. Mgkn keadaan yg bt die jd cmni.
    Takpe lar Rita, bnde dh trjdi, sye fhm perasaan Rita. Ingt lar, Allah ade rncangan yg lbh baik utk Rita dan ank2. Mgkn slps ni, Allah akn kurniakn seorg suami yg lbh baik utk Rita dan seorg ayh tiri utk ank2 Rita bermnje.
    Allah tdk akn mmbri dugaan diluar kemampuan kte. Wlau cmne kte trddk, menangis tp kita tdk mati dgn dugaan itu. Itu tndenye kte kuat utk hdpinya.
    Berbgga lar Rita, sb Allah pilih anda utk hdpi dugaan ini. Brhnti lar bg ape2 kenyataan.
    Tumpukan pd karier. Ank2 Rita msih mmerlukan Rita. Yakin lar, Allah hndk mmbri pelangi pada Rita.

    0

    0
  102. Adil says:

    Semua la salah org, diri sendiri semua betul.

    0

    0
  103. azhar says:

    Contohilah Abby Abadi walaupun janda beranak tiga kahwin laki muda, juga kahwin di Siam tapi baik dengan mertua.

    0

    0
  104. mamadotcom says:

    selaser-laser mulut ogy tak pernah memburukkan eman manan kan …hehehe

    0

    0
    • nonim says:

      Jgn cpr urusan org lain, cek ta lg tua dr rita,janda ada 2 org ank bjg lg, tak kecoh pun kluarga zain, kan elok camtu, jd besan jgk nnti…..

      0

      0
  105. Akoo says:

    Rr ni tua aje tpi perangai cam budak 7 tahun. Budak 7 tahun pun x mcm tuh. Xtakut ke esok2xde sape yg nk kawen ngan ko? Aku rasa sume mak mertua kat mesia ni takut nk bermenantukan Rr. Cuma matsalleh n Pak itam je yg mungkin x tau citer …tu tentu bole kawen. Aku tumpang simpati….

    0

    0
  106. Noname says:

    Makin lama, makin nampak keburukan rita ni.

    0

    0
  107. kak li says:

    Sepatutnya bila kau nak kawen ngan aidil dulu kau dah sedia kau bakal dapat bala yg tinggi. Kisah kau ni, dah beratus ribu dilalui oleh wanita d malaysia. Da yg lebih dasat dari kau ni. Baru skali di halau kau dah meroyan, perempuan yg tak tau sabar. Teruk abby abdi tu teruk lagi engkau, cuba kau tengok dayana bini si serap tu, cool aje, tau kau lihat janda datuk k, lagi cool. Kau ni umpama ,,,,,,,, hisss teruk betul.

    0

    0
  108. yatt says:

    Macam ni lah, kesimpulannya, lelaki yg baik hanya untuk wanita yg baik, dan wanita yg baik hanya untuk lelaki yg baik juga… kita fikir la, berapa kali aidil menduda n dah berapa kali RR menjanda? Kalau semuanya salah aidil, rr tu pulak macam mana?x ada salah langsungkah? Dia sepatutnya rasa malu… malud umur yg semakin meningkat, anak2 yg semakin membesar… jika rr mengambil pendekatan “bising” di media, di ibaratkan jari telunjuk yg menunjuk kedepan dan jari yg lain akan menunjuk pd diri sendiri… se eolknya rr buktikan pd keluarga mertu yg dia bukan lah seperti yg di sangkakan… rasannya jika seorang itu bijak menilai, mereka akan menilai rr bukan lah seorang yg profesional dan punya eq yg rendah , bukan iq tetapi eq, kerana gagal mengawal tindakan dan emosi… rita, jadi lah wanita yg sofisticated… elegan bukan dr segi pakaian tetapi elegan dr segi pembawakan diri dan tindakan… tindakan kita mencerminkan siapa diri kita.. xperlu lah kita menyelami apa permasalahan seseorangitu utk memgetahui bagaimana sikapnya, dengan tutur kata dan tindakan sudah cukup mengambarkan bagaimanakah sifat sebenar seseorang…

    0

    0
  109. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    bagos rita bagos jangan peduli ape yg orang nk ngata or ngumpat ! u dudok diam2 jaga anak2 dh ok ! soal mulot manusia manusia ni u jangan peduli …lagi pon dorang bukan Nye ada kena mengena ngan u ponnnnnnnnnnnn soooo pekak kn telinga aje janji u ngan anak2 hepi…lov uuuuuuuuu……..kuat kn semangat n keja untok diri sendiri…orang bukan Nye kasi kite senang ponnnnnnnn…..

    0

    0
  110. Linzy Longkang says:

    Moga Kak Rita tabah menerima takdir, lantaklah aidil terjun dgn labu labunya… ikut teladan Zarina Zainudin yg jadi isteri ke2 tapi tak heboh2 pun pasal hal rumahtangga

    0

    0
  111. entahler... says:

    Udah2 ler tuh kak rita ooii….dulu aku kesian, la ni naik meluat pulak. Sedap mulut ko jer nak kata keluarga org krg didikan agama. Habih ko tuh xde makbapak ker nak didik anak perempuan reti sikit hormat org tua! Nak salahkan Aidil 100% x jgk..kalu asyik mengelak jumpa mentua pastu kutuk mentua xsuka sdgkan ko tu dah sehbs baik ker jd menantu??? Walaupun aku pompuan tp kalu jumpa jenis pompuan yg ego mcm ni pun aku meluat jgk…aku rasa ko terlalu perasan cantik sbb tu x blh nak kikis perasaan ego! Mesti masa kahwin dulu ko ni mcm queen control, nak Aidil dgr ckp ko jer, almaklumlah ko kan tua dr dia..sebab tu ko meroyan bila Aidil blk jumpa keluarga dia..kalau blh ko nk laki ko dgr ckp ko jer! Pastu kutuk laki x tahu ttjwb! Weiii org lain, laki bg RM500-1K sebln pun dah bersyukur! Blh bela anak 4-5 org, ko laki bg 2k sebln pun ckp x cukup! Dah jenis hidup nak blagak dan mewah, mana nk ckp! Nasib khwin ngan pmain bolasepak gaji rm10k, kalu ko kahwin cikgu ker, polis ker, askar ker…jgn kata rm500…silap hr bln x bg apa kt ko baru padan muka…lebih baik dok diam, muhasabah diri! Ckp2 kuar statement!…tertiba tringat ko dok mgilai dlm mami jarum…ngeri!

    0

    0
  112. ritasengal says:

    rita ko tu isteri derhaka, mulut cam sundal puaka mana tah, padan la kena tinggal, skrg gila talak kah kah kah

    lenkali belajar agama, syurga org pompuan dua jer caranya, solat dan sabar, ko tu bercakap cam kena rasuk setan, pastu penipu plak

    rita2 harap muka je lembut, kepala ada batu, ego melangit, ko ingat ko lawa kah kah kah

    pompuan gila talak

    0

    0
  113. ermmm... says:

    Dulu aku kesian, la ni naik meluat pulak. Sedap mulut ko jer nak kata keluarga org krg didikan agama. Habih ko tuh xde makbapak ker nak didik anak perempuan reti sikit hormat org tua! Nak salahkan Aidil 100% x jgk..kalu asyik mengelak jumpa mentua pastu kutuk mentua xsuka sdgkan ko tu dah sehbs baik ker jd menantu??? Walaupun aku pompuan tp kalu jumpa jenis pompuan yg ego mcm ni pun aku meluat jgk…aku rasa ko terlalu perasan cantik sbb tu x blh nak kikis perasaan ego! Mesti masa kahwin dulu ko ni mcm queen control, nak Aidil dgr ckp ko jer, almaklumlah ko kan tua dr dia..sebab tu ko meroyan bila Aidil blk jumpa keluarga dia..kalau blh ko nk laki ko dgr ckp ko jer! Pastu kutuk laki x tahu ttjwb! Weiii org lain, laki bg RM500-1K sebln pun dah bersyukur! Blh bela anak 4-5 org, ko laki bg 2k sebln pun ckp x cukup! Dah jenis hidup nak blagak dan mewah, mana nk ckp! Nasib khwin ngan pmain bolasepak gaji rm10k, kalu ko kahwin cikgu ker, polis ker, askar ker…jgn kata rm500…silap hr bln x bg apa kt ko baru padan muka…lebih baik dok diam, muhasabah diri! Ckp2 kuar statement!…tertiba tringat ko dok mgilai dlm mami jarum…ngeri!

    0

    0
  114. anonymous says:

    maaf kalu nk tegur..kedudukan suami mmg berada di sebelah keluarga..selepas kawin..isteri harus patuh dn taat kepada suami umpama terputusnya hubungan si isteri dengan keluarga kandungnya…sebab ape? sbb syurga isteri kat tapak kaki suami..jg..logikla kalau si suami ikut ckp mak ayah…cuba try tgk cerita dhadkan..tgk mcm mane patuhnya lelaki tu patuh kat mak tiri dy walaupun mak tiri dy salah…maaf kalau salah menegur atau salah fact…kite kate sbb fact is fact..:D

    0

    0
  115. tacacila says:

    aduuu ada lagi cite RR ni. asal wartawan bikin panass dok cocok RR, yg dia pon mcm melatah la pulak meroyan tak abis2. sudah2 la tu,
    buhsan nak follow dah. baik kite kaji apasal filem lemak santan tak cukop lemak!

    0

    0
  116. Anonymous says:

    sudah tertulis takdir jodoh mu setakat itu Rita..terima la ketentuan ilahi dgn hati terbuka..dgn demikian lebih tenang..segala yg berlaku adalah asbab atau penyebab sahaja..kuatkan semangat dan tabah..insyallah jika kita x putus berdoa allah akan buka segala pintu rezeki dgn mudah…:)

    0

    0
  117. amira says:

    rita ohhh rita,br skrg kau nak bgtau,dah org maki aku buat kronologi pasal hang..haiya..ritaaaa knp x bgtau dr dulu sejak thn 2008 lagi hah! kau tau x skrg org2 dkt luar sana yg cetek budi bahasa dan cetek adab sopans dan santuns tu dah maki kau bkn2..ntah lah rita,knp kau bodoh sgt hah? aku dah delete kenyataan kau konon2 biadab dgn org tua tu..opppsss panggil akak naa..lain kali cerita awal2 lah..baru skrg,hmmm baru skrg kau nak bukak mulut hah? knp kau x mengadu pada mak kau rita? mak kau ckp kau x mengadu apa2 pasal kau kena halau dgn kakak ipar kau yg ruzie syaitan betina tu? adoiii kak ruzie nampak baik..tp hati mcm lembu nak buat apa!!

    0

    0
  118. lagubestbest says:

    Gambar last tu.. Tu ke rumah sewa 3K sebulan tu? Ok.. selesa n bergaya

    0

    0
  119. muslimahrock says:

    Salam to all readers.

    I just feel pity to her. Obviously, she still loves her hubby and at the same time she hold a grudge. I’d really adored your personality and talent.

    Rita, lapangkan dada dan memaafkan, tolong jgn cerita keburukan orang lain sebab itu cerminan diri sendiri. Maafkanlah walaupun pahit untuk ditelan.

    Kalau betul jodoh awak masih panjang dgn Aidil, dengan izin Allah takde siapa mampu menghalang.

    0

    0
  120. jurai jemarai says:

    tulis novel, lepas tu boleh berlakon. jadi leading actress

    0

    0
  121. Anonymous says:

    Jurai Jambu

    Not a bad idea. Boleh jadi box office lagi arahan Zaiton Jiwa

    0

    0
  122. Anonymous says:

    Jurai Jambu

    Not a bad idea. Boleh jadi box office lagi arahan Zaiton Jiwa.

    0

    0
  123. Anonymous says:

    sudah cukup cukup sudah… sudah sampai disini saja…. da la makcik rita oii… what’s done is done….. ok move on jelah… mcm ko je ada masalah kat dunia ni…wartawan pon udah2la bertanya…. da jd cam gila talak pon nmpak si rita ni… ok rita stop menagih simpati…..
    citer lain plizzz…nxt,,

    0

    0
  124. MUHD says:

    Aidil sepatut mengambil tindakan undang-undang.
    Sila usaha dapatkan “perintah mahkamah” atau “injuksi” menghalang Rita dari terus memburuk-burukan keluarga dan melindungi anak anda.
    Sila berbincang dengan peguam anda kerana lama-kelamaan anak-anak anda terkena tempias akibat dari tindakan ibu mereka yg sering menggunakan media memburukkan bapa. Perintah mahkamah itu dalam English adalah
    “Gag Order” atau “Court Injuction’, menghalang media dari menyiarkan sebarang berita berkenaan perbicaraan atau hal rumah tangga anda.

    0

    0
  125. Zakri says:

    Aidil sepatut mengambil tindakan undang-undang.
    Sila usaha dapatkan “perintah mahkamah” atau “injuksi” menghalang Rita dari terus memburuk-burukan keluarga dan melindungi anak anda.
    Sila berbincang dengan peguam anda kerana lama-kelamaan anak-anak anda terkena tempias akibat dari tindakan ibu mereka yg sering menggunakan media memburukkan bapa. Perintah mahkamah itu dalam English adalah
    “Gag Order” atau “Court Injuction’, menghalang media dari menyiarkan sebarang berita berkenaan perbicaraan atau hal rumah tangga anda.

    0

    0
  126. zaa says:

    Aidil, sila dapatkan injunksi mahkamah menghalang Rita dari terus memburukkan anda dan keluarga serta melindungi anak-anak anda.
    Injuksi mahkamah menghalang media dari terus menyiarkan hal peribadi rumah tangga anda.

    0

    0
  127. Akoo says:

    Aidil sengaja xnk ambil court Oder sbb nk tunjuk bukti Rr is such a bad woman for his children. Oops betul ka? Rr u r now in hot soup…..!

    0

    0
  128. bda2ry says:

    kita tak berada di tempat dia boleh la nk kata mcm2 kan…
    cuba skali Tuhan nk uji…kita boleh ke nak dengar “ko diam jelah senah…sabar banyak2…”
    “eh senah aku dengar laki ko ade pompuan lain…btul ke…ko jgn melenting ye senah…ko diamje…”
    “fmly laki ko suruh ceraikan ko senah?ko tak pyh ckp ape2 la…ikut je..”
    berapa ramai yg akan diam n memendam rasa?tak payah ckp suami la…kalo bf/tunang buat perangai pn kta meroyan jgk kn?

    0

    0
    • a says:

      Sy dah berada di tempatnya, tp xde la plak nak kecoh2 bgai nak rak, habis dalam kain g cerita dengan org…. Manusia akhir zaman, ckp kt suami cetek agama, kita tu? Pakai seksi, xbertudung, pegang bukan muhrim? ape cer? mcm mane nk jawab dalam kubur nnti? isteri apa mcm tu? fikir2 lah.. bukan nak backup sape2…

      0

      0
  129. Rina says:

    Contohilah ERRA FAZIRA dia xpernah memburukkan laki dia. Even wartawan korek pun dia masih menjaga maruah dan aib rumah tanngga. Ni RR makin kronik.. Mengucap.. Bykkab berdoa serta menerima Qada dan Qadar..

    0

    0
  130. seput laju says:

    kau ni rita perangai entah apa2..

    0

    0
  131. Anonymous says:

    rita oh rita..antara engkau rita dengan aidil..100 kali lagi aku percaya ckp aidil…fahammmm

    0

    0
  132. TENGAH TEPI says:

    sepatutnya bila dah gagal perkahwinan dulu,baiki diri sebaik mungkin agar kekal akhir hayat dgn rumahtangga skrg..manusia diberi akal untuk berfikir yg mane baik dan buruk..duduk la fikir balik kenpa jadi mcm ni..tny dri sndri..

    0

    0
  133. nina says:

    weyy shut up!!! le pompuan.mulut bising gilerr

    0

    0
  134. reeza says:

    Tiada manusia sempurna melainkan ALLAH…..

    0

    0
  135. mia says:

    Rita.. ada baiknya u diam and cerita semua pada mahkamah .. jangan bukak citer kat media.. lagi cepat settle masalah kau.. semua nak citer kat org.. citer dalam kain

    0

    0
  136. geram says:

    sudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh….

    0

    0
  137. Dealova says:

    Biarlah dia nak LUAHKAN perasaan yg terpendam tu, bukan kurangkan duit dalam bank korang pon

    0

    0
  138. Jenab Vogue says:

    rita nie ada bayar lebih ke kt abg nara..asyik citer dia je.tukar topic plss…

    0

    0
  139. biasa says:

    kebanyyakkan kita ni hipokrit! konon nak bidas rita menceritakan Hal rumahtangganya. tapi klau tak cerita semua buat spekulasi ada yang tercari cari nak tahu…hai nara kau pon Sama tak suka tapi dari dulu asik menceritakan Hal rita Klau da makin menyampah earlier u should have stopped menyebarkan Hal rumah tangganya Klau da rasa tak baik lagi rita menceritakan segalanya kenapa share kat blog kau? pon sama kau dgn dia? inilah manusia pandai judge orang bagai malaikat tapi 2 Kali 5 = sama

    0

    0
  140. hanari says:

    semoga permasalahan yang ada nisa diselesaikan dengan baik,dan tanpa perceraian.

    0

    0