Written by AbangNara | August 2nd, 2012

Walaupun telah dinasihatkan oleh hakim mahkamah untuk berbincang dan cuba menyelesaikan masalah rumah tangganya dengan Aidil secara perbincangan, nampaknya Rita enggan berbuat demikian. Bagi Rita, masalah rumah tangganya telah pun dibawa ke mahkamah. Oleh sebab itu tiada keperluan bagi Rita dan Aidil untuk menyelesaikannya secara perbincangan.

rita dan aidil

Kata Rita kepada wartawan Mstar Online:-

Perbincangan secara peribadi rasanya tidak perlu kerana kes kami telah pun dibawa ke mahkamah.

Abang Nara pasti Rita ada sebabnya yang tersendiri (yang hanya diketahui olehnya) untuk tidak cuba berbincang menyelesaikan masalah rumah tangganya. Janganlah kita menghakimi Rita sebagai keras kepala atau sebagainya. Apa pun, Abang Nara pasti ramai peminat Rita Rudaini yang berdoa agar kes mahkamah Rita dapat diselesaikan secepat mungkin. Sama-samalah kita doakan.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

60 responses to Rita Rudaini Enggan Selesaikan Masalah Rumah Tangganya Secara Perbincangan

  1. LALAT says:

    MASALAH UMAH TANGGE JGN BWK SAMPAI KE LUAR BILE KAT LUAR DAH TAU NAK BAWAK MASOK UMAH BLIK DAH XBOLE JD RENONG2 KAN SLAMAT BERAMAL….

    0

    0
    • anakayam says:

      betul kata rita tuh…berbincang perkara nih dah xbole selesai….

      0

      0
    • comei says:

      suka tgk rita btudung. kenapa la org scantik rita ni boleh dipersia aidil? kesian betul..xpe la, may be ada hikmah yg lebih besar dia dapat selepas perpisahan tu nanti.

      0

      0
    • lisa ray says:

      hepy besday untuk aidil n zaquan sok..moga tabah menghadapi kemelut rumah tangga…Allah je tahu ape sebenarnye berlaku..

      0

      0
    • Masamnyaaa.. bau ketiak abang Nara says:

      Minah ni tak habis2 dengan masalah rumah tangga!!! sudah2 la raih simpati org awam.. makin menyampah tengok kau propa kat media..

      Mula2 dulu ada gak rasa simpati kat kau! tapi kau ni bnyak propa kat media! kalau kau ni jenis selesaikan kes diam2 kan bagus! org tak tahu! mcm Shasha saidin… suami & isteri tak dapat aib bila kes penceraian berlaku..

      *** mula2 kau bergaduh dgn Lisdawati! org2 bela kau..
      kau bergaduh dgn mertua peminat bersimpati dgn kau
      kau bergqaduh dgn suami sampai nak bercerai peminat pun bela kau

      sekarang sudah2 la….. aku tak nak jadi bangang dan bodoh! lagi bela kau rita!!! sape2 yang bela rita lagi lepas ni please rujuk hospital pakar sakit jiwa sbb korang mmg bodoh & bangang sgt!

      0

      0
      • strike says:

        wat amal banyak2 die bulan ramadhan..bykkan istighfar time nk kutuk orang tu..

        0

        0
      • mikan says:

        bnyk kali jgk dgr kes gaduh rita ni, masa awal2 dulu gaduh ngan shaleen cheah, pastu gaduh ngan lisdawati, gduh ngn laki lisdawati, ayu raudhah, gaduh ngan mak mertua, ipar sendiri, gaduh ngan suami..aku tgok mulut dia ni mmg boleh thn jgk..kecoh smacam je..org len brcerai boleh je dok diam..kita tak tahu crita sbnar tp sendiri pandai2 la mnilai kan.dr dulu ada je kes gaduh,tak nampak2 lg ke.lagi satu org boleh pulak nashat elok2 kat dia ni suruh pakai tudung, tutup aurat..cuba kalo artis lain, bukannya dibagi nasihat tp dihentam abis2…mmg kelasss lah kak rita…btuah muka cantik innocent eh..

        0

        0
    • FAHRIN AHMAD says:

      woii…
      rita kan bercita-cita nak masuk Parti PAS…
      dia taknak peduli dah pasal aidil tu..

      apa-apa pun HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS! HIDUP PAS!

      0

      0
    • comeynye says:

      bongok rita ni,,,memalukan kaum ja

      0

      0
      • Anonymous says:

        Ko lah bongok! Ko tau ke apa yang dia lalui?? Stupid ! Suka hukum orang ikut sedap mulut longkang ko je ! Syoohhh.. Blah !!

        0

        0
  2. mieya says:

    sabarla wahai rita

    0

    0
    • aku wanita says:

      kesian rita..terima je lah dugaan Tuhan, mungkin ada yg lebih baik menungggu Rita di masa akan datang..kalau suami dan keluarga mentua tak pernah terima kita seikhlas hati, buat apa nak tegakkan benang basah..lebih baik sendiri, anak2 pun ada sebagai peneman..

      0

      0
  3. si tembam says:

    love rita rudaini !!!

    0

    0
  4. triple_j says:

    rita dah bulat hati utk bercerai, so dah takde apa2 nak dibincangkan lagi. hati wanita mcm tu la, kalau masih lembut boleh la diperkotak katikkan, tapi once dah keras hati, jgn harap la nak lembut lepas tu. sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.

    penceraian tu sesuatu yg dibenci allah, tapi masih halal lagi. semoga kedua2 dapat menemui kebahagian masing2 selepas ini, dan jgn lupakan anak2 pulak lepas ni.

    0

    0
    • double says:

      lembut ke hati perempuan ni?keras kepala ada la.suka canang kisah peribadi kat media

      0

      0
      • Akus says:

        betul aku setuju

        0

        0
      • Miss tuahh says:

        Biasa la..dia artis y rmaii org kenl xmusthill rmi wartawn nk follow n korek rahsia dia.mgkin silp dia sbb trllu terbuka berceritan mslh rumh tggaa..tpi kte sbgai org luar y semmgnye xfhm n xberada dlm situasi dia, xpyh la nk kutuk rita lebih2..kte tgok rita pun punya dua ank, dgn mslh rumh tgga y bpnjg, x musthil dulu dia mmperthnkn, dan skrg xlgi,so, apa2 pun doakn sja y baik2 tuk dia n ank dia.

        0

        0
  5. Mawar Berduri says:

    Love Rita Rudaini..Aidil u deserve it…

    0

    0
  6. spy limah says:

    Maknanya Rita nak selesaikan masalah rumah tangga mengikut undang-undang.

    Yelah, kalau berunding ni belum tentu dpt kata putus.

    0

    0
    • cik leha jiran mak rita di kampung says:

      Betoi3x.. Kalau nak runding awat yang si laki tu pi kluaq rumah? Sebelum kluaq rumah dulu awat tak runding betoi2 ? Ada runding ka bab anak2 ka apa ka nafkah ka? Dah berbulan tinggai anak bini baru la ni nak berunding? Drama ja lebih aih jantan nih ! Slalu sgt la laki dia ni buat prangai lari rumah..mcm budak tak bersunat punya prangai

      0

      0
    • Rashdan Gonzales says:

      Sebab dia tahu yang aidil susah nak bawak berbincang lah, dia kena bawak kes masuk mahkamah.

      kalau tak, sampai bila- bila tak kan selesai.. try to put yourself in her shoes.
      I’ve been through the same experience. but different version, male and female.

      0

      0
  7. semut cute says:

    smoga mslh kak rita akn slesai pas ni…
    kalau btul kak rita brcerai dgn aidil hrap jgn abaikn ank2 k…
    apa2 pn doakn smoga kak rita tbah n bhgia bsma ank2…

    0

    0
  8. yaya says:

    erm… rita mesti dah bengang sgt ng aidil kan…

    yela..dulu tyme dia terima balek… baik balek… n terdapatkan baby lagi sorang(hehe)…. aidil main2 lagik…

    sekarang terima la aidil.. what u give.. u get back~~

    go Rita!! teruskan kehidupan… kumbang bukan seekor..

    0

    0
  9. wAwA says:

    Aperlah endingnyer nanti eks? Jangan jadi mcm citer dejavu di Kinabalu dah laa…makin nak ending makin merepek2. :)

    0

    0
    • triple j says:

      tu la psl. i memang sokong gila2 bila mak bazli serang minah tu habis2an. padan muka. dulu masa masih bertunang pun curang dgn jantan lain. dah nak mati baru terhegeh2 nak balik kat bazli.

      0

      0
      • mak c kina says:

        aku nk sambung skit….si tira 2 klu xde pn xpe…xde fungsi pape pn..wat aku konpius je nape watak dia wujud dlm cite tu…

        0

        0
  10. sue says:

    semoga rita tabah demi ank2..

    0

    0
  11. Cik Nad Andam says:

    sis rita.. Aidil x layak untuk wanita secantik anda.. tabahla.. setiap kebaikan akan dtg selepas kesakitan..

    0

    0
  12. budak cute says:

    aku igt dah abis dh cerita psal perempuan nie…rupanya ader jugak terselit….bosan btl….

    0

    0
  13. xeph says:

    takpe Rita. Kau jangan tamak. Muka cun macam kau boleh pasang lagi satu laki.

    0

    0
  14. wanita biasa says:

    susah jadi wanita, kalau betul pun nampak salah, kalau salah memang dah terangla salahnya…
    Apapun Rita…akak tau..Rita bukan keras kepala…tapi perempuan tak lemah…bila nak di sayang…bila tak nak suka hati dia je nak buat apa…tabahkan hati Rita, jaga anak elok elok..kerana mereka sahaja yang akan mendoakan kita bila kita tak de nanti

    0

    0
  15. melur says:

    Mmg rita cantik, tp seeloknya perangai biarlah seiring juga:-)

    0

    0
  16. Pening pale say says:

    Rita antara artis yg x tau nak jaga aib diri… senyap2 sudahlah… jgn dicerita masalah rumahtangga pada semua… Kita buka aib org nnt tuhan bukak aib kita… Kalo dh tuhn murka nanti lagi truk aib diri kita yg tuhan tunjuk pada semua.. Maaf sekadar renungan kita bersama petang khamis ini… Peaceee!!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      saya setuju sangat dgn pening pale punya statement.jangan buka aib masalah r/tangga sendiri.walaupun suami bersalah tak bole mengaibkannya.rita ingat sikit hukum hakam agama..

      0

      0
      • ting tong says:

        ye setuju.. sebaiknya jgn buka aib suami dan hal rumahtangga..tak berapa elok juga sebenarnya.. bila kita buka cerita mcm2, nanti hal yg buruk akan dtg pada kita semula.. selesai dgn baik ye.. pd aidil, rasakan tamparan wanita.. jgn suke2 buat isteri camtu.. Love u Rita!!

        0

        0
    • honey says:

      aku pun setuju ngan pening pale…dari mula rita yg byk mencanang kemelut rumahtangga meraka..terlalu byk membuka aib suami…nk meluah tu tak salah tp carilah tpt yg betul..bukan kat paper @ twiter….
      lg 1 pada pendapat sya lah, rita ni memang jenis keras kepala….sorry…
      apa pun harap yg terbaik tuk mereka….

      salam ramadhan……..

      0

      0
  17. Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

    eh! minah jambu ingat kn dh selesaiiiii kes rita ni n dh kena sondol ! rupe2 nye lm lagiiiiiiii !!!!

    0

    0
  18. kak li says:

    akak rasala, sorry 2 say, jalan terbaik ialah perceraian. kau ceraikan lah rita tu aidil, dan mula hidup baru. sebab makin lama makin cari publisiti murah pula. selamat membina kehidupan baru untuk kalian berdua. anak -anak sama -sama la jaga. sebabbbb, sama-sama buat.

    0

    0
  19. aircond tak sejuk says:

    Suami yang keluar rumah tinggalkan anak bini adalah suami yang dayus ! Elok jer biar dia hidup sorang, takyah bincang2..takder akai punya jantan!! Poorahh !! Kuatkan semangat RITA BOLEH !!

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      betol betol minah jambu sokong dengan sebulat suara ngan kau ni aircond biar rita hidop sorang lagi peace kn tkde yg ganggu rita …cepat2 rita jadi janda pn bgos kn aircond …ape pendapat kau setuju tk ape yg minah jambu dh kate kn tadi ? setujuuuuuuuuuuuuu bagos !!

      0

      0
  20. langgaq lari says:

    hmmmmmmmm…..
    ini la bt kan aku takot nak nikahhh :(

    0

    0
  21. rita ni keras hati..selalu org mcm ni degil tahap cipan sape yg dapat dia sama ada bahagia max or merana max…aidil dah surrender..yg untung anak2 rita coz jenis mcm rita ni sgt protective..

    0

    0
  22. […] Walaupun telah dinasihatkan oleh hakim mahkamah untuk berbincang dan cuba menyelesaikan masalah rumah tangganya dengan Aidil secara perbincangan, nampaknya Rita enggan berbuat demikian. Bagi Rita, masalah rumah tangganya telah pun dibawa ke mahkamah. Oleh sebab itu tiada keperluan bagi Rita … Continue reading → […]

    0

    0
  23. go rita go says:

    mahkamah mmg lbh myebelahi lelaki, pgalamn rakan2.. letih trun naik mhkamah je.. sgguh x adilkan?? kalau lelaki bkerjasama bru proses lncar.. hakim2 lak suka perli2 n mcari kesalahn wanita.. kita x merasa apa yg dia rasa, so xde hak nk mghukum..

    0

    0
  24. Sudah lama memerhati say says:

    Setuju sgt dgn pening pale ckp tu… dh lma perhatikan rita ni… lgi bnyk bukak mulut dan canang sana sni citer umah tangga ,org pn dah leh nilai diri rita ni mcm mne… bnyk sgt aib diri dn psgn org dh tahu… selesaikan senyap2lah… sory ckap lah… kalo ade ustaz2 or ustazah yang tau citer si rita ni… rsa2nya aper persepsi mereka pda si ritani kan???????? sekadar pandangan saja… saya pn manusia biasa yg bergelar makhluk tuhan dan tidak pernah sunyi melakukan kesilapan… kita dtg dari Darinya ,bila rsa dah tersasar jauh kembalilah pdanya semula… moga kita semua diampunkan dosa… TQ..

    0

    0
  25. mawar merah says:

    kenapa la korang x abis2 hemtam si rita ni..cube korang fikir? dulu aidil kuar rumah, si rita ni merayu-rayu nk berbaik ngan aidil..tapi aidil gak berkeras nk cerai kan? bila rita dah tawar hati.. knapa nk berbaik smula? bila Allah dah balik kan hati rita utk tak terima aidil..siapa kita utk menghalangnya? Allah lebih tahu ape yang DIA kerjakan..so…doakan yang terbaik untuk mereka..bukan semakin jadi batu api…watpe nk menyampah2..sekali kita benci org..10 kali org benci kita..

    0

    0