Written by Bella | March 18th, 2016

Berita penceraian Fasha Sandha dan bekas suami Rizal Ashram Ramli menjadi satu perkara yang mendapat liputan meluas daripada pihak media juga orang ramai.

Siapa sangka rumah tangga yang dibina dan kelihatan bahagia dengan kehadiran dua orang cahaya mata mempunyai masalah sehingga ianya tidak boleh diselamatkan lagi. Pelbagai spekulasi yang timbul.

Enggan memberikan sebarang komen atau mendedahkan punca perpisahan mereka sebelum ini, Fasha Sandha akhirnya mengakui bahawa restu kedua-dua belah keluarga penting untuk perkahwinan yang bahagia.

Selepas kes cerai mereka selesai, ramai juga memberikan komen terhadap reaksi Rizal yang mengeluarkan air mata saat sah becerai. Jelas Fasha, itu adalah kali pertama beliau melihat air mata Rizal jatuh sepanjang 10 tahun mengenali jejaka berkenaan.

Siapa yang tidak sedih apabila mahligai yang di bina hancur berkecai . Betul kata orang tua-tua, restu itu penting dalam sesebuah perkahwinan dan Fasha Sandha turut mengakuinya. Tidak apa lah, apa yang penting sekarang adalah anak-anak, jangan pernah  buat mereka terasa diabaikan dan masih merasai kasih sayang seorang bapa.

Sumber Berita : Astro Gempak

46 responses to Restu Kedua Belah Keluarga Penting Untuk Perkahwinan Bahagia – Fasha Sandha

  1. min says:

    hahahahahaha…..memang kena dua belah restu. ko yg nk kawin sgt, dh kawin kne lah tawan hati mak mertua. ko yg nk kawin sgt, kne lah tanggung derita. xnk derita tawan lah keluarga mertua sebaik mungkin. ni x…JARUM HALUS & JAHAT HATI sgt. sape yg berkenan dgn perangai camtu. memang lah diorg x berkenan tp kalo ko bersabar, jgn jahat hati sgt, lama2 keluarga mertua ok. fans2 karat ko pun 1, BATU API sgt. jgn melayan sgt peminat yg camtu.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ko ni mnusia yg x patut jd mnusia

      0

      0
      • Min says:

        Hahaha..lawak lah. Dh terang2 dia tu JAHAT HATI, kalo tak xdenya dia nk post minta simpati kekonon dia lah mangsa. Ko tak terfikir ke dlu sape yg buat nora smpi bercerai? Sape yg manusia x patut jd manusia?. Dh clash dgn jejai pastu bercinta dgn qabil. Last2 kantoi perangai x elok. Pastu buat org smpi bercerai sbb jejai sggp kutip blk. Hahhahaha.

        0

        0
        • norafake says:

          ni la contoh manusia yang berdengki khianat seluruh keturunan.
          pantang tengok orang lain bahagia, dengki smpi ke tulang hitam!
          at least Fasha dh buktikan yg dia jauh berubah menjadi lebih baik berbanding zaman bujang dia..
          x mcm nora idola lahanat ko tu..bermaksiat terang2 pon masih lagi dijulang..
          ni semua salah fans nora!
          maksum sangat nora tu sampaikan apa yg dibuat wlupun menyimpang jauh dari agama tetap disanjung!
          ingat la weyh…skrg masa Fasha runtuh rumahtangga, tgu pulak giliran kau!

          0

          0
        • min says:

          for norafake…aku bukan peminat nora cuma apa yang fasha ckp tu tak serupa bikin…perlu restu utk bahagia tp dia xde inisiatif utk minta restu keluarga jejai…CAKAP JE PANDAI. pastu nmpk sgt minta simpati peminat..
          dia jd lbih baik? ko x tgk ig dia ke pegi pantai pkai seluar pendek…beria2 peminat pertahankn dosa dia tu. xde plak ko nk ckp? hahahaha..komen tu pkai otak dulu.

          0

          0
        • hmmmm? says:

          Masa dpt kawin jejai , best woman wins kononnya

          0

          0
        • sabarjelah says:

          best lagi tengok korang gaduh dari tgk buletin utama yang dok kutuk tun…

          0

          0
    • Mami says:

      Mesti ko xpernah tgk ig fasha…gila blk msk mcm mak2 kita kt kg bagi laki makan… si nora pn xpernah tgk ig dia masak2 ni.. asik melawa je…

      0

      0
      • cermin diri says:

        nowa beranak ikut saluran betul bertarung nyawa

        fasah beranak ikut perut

        mana lagi hebat berjuang? beranak atau memasak utk laki?

        0

        0
        • Ko tu yang patut cermin diri says:

          Beranak czer atau normal xde kene mengene. Mulut puaka mcm ko wujud juga eh. Mengaitkan benda xde kaitan. Bodoh.

          0

          0
        • mummy says:

          what do u think?beranak normal atau czer sama hazabnya..ko da pernah merasa ke bersalin dengan kedua2 cara tu?

          fyi, bersalin czer lebih hebat pertarungannya berbanding bersalin normal..bersalin normal anak da keluar..sakit da hilang…czer membawa ke sepuluh tahun pun belum tentu pulih…parutnya sampai mati masih kelihatan…

          cakap ikut sedap mulut ja…memasak o beranak sama sama hebatnya untuk rumah tangga bahagia…pada aku…sama ada restu atau tidak..kalu sang suami beriya nak selamatkan rumah tangga tiada apa yang dapat mengoyahkan nya..tapi da tersurat jodoh takat itu..terima la..

          doa yang baik…

          0

          0
        • Anonymous says:

          komen macam haram la jilake !!!! beranak ikut mana pun sama je kua jugak anak nye kan???

          0

          0
      • norafake says:

        ada la nora masak..
        masak dini hari berkampung kat rumah jantan smpai keluar embun jantan!
        tu yg dibanggakan oleh fans nora.

        0

        0
        • qaz says:

          Fasha pun apa kurangnya gelek gelek bagai ,ntah apa yg keluar pulak
          Mcm lapar jantan
          Mcm le suci benar si fasha tu

          0

          0
  2. Nanhado says:

    Tengok mak jejai pon dah tahu perangai mcm mana. Dah tua pon rambut kembang merah bagai. Bergaya macam org muda. Moga dapat hidayah lah
    Kesian fasha sebab aku rasa die byk berubah lepas dah kawen, lagi2 lepas dah dapat anak nampak die betul2 syg family die. Tp xpe la fasha mungkin ada hikmahnya -_-

    0

    0
    • Anonymous says:

      Buat dosa je kau mengata mak jejai mcm tu. Yg aku pelik, kenapa mak jejai tu baik dgn semua besan dia kecuali mak si fasha? Knowing raja nora in person, dia bukannya sombong dan suka pandang rendah pada org. Entah laa labu… Tapi i pun xleh salahkan fasha sbb if betul mak sendiri dgn mak mertua tak sebulu, xkan xnak backing mak sendiri pulak.. Luah mati mak, telan mati mak mentua. So kene la pilih…

      0

      0
    • Anonymous says:

      Btllah dunia dh akhir zaman. Si.pesalah diagung2kn. Semoga puan sri noora mendapat pahala lebih di atas segala fitnah yg ditaburkan. Hey sundal…..selamat menyundal kembali…

      0

      0
    • ha ha says:

      Tak perlulah nak kutuk PS tu. Mak fs pun apa kurangnya.
      PS tu elok je dgn menantu dan bekas menantu yg lain2, dgn besan dan rakan2. Aman je.
      Tak perlu nak sebut perangai PS.
      Perangai fs lagi famous tau….bersepah kat internet

      0

      0
  3. Anonymous says:

    keluarga dua 2 ni pun x ngam… banyk campur hal2 keluarga anak menantu .. tu sebab x kekal….

    0

    0
  4. whatever says:

    Anggap je la dugaan dlm hidup sebenarnya..dugaan hidup manusia semua xsama fasha..ada org kedua2 belah family mmg restu semuanya pun xbahagia..sbb suami isteri tu plak bermasalah..yg sebetulnya cara pembwkkan kita dlm rumahtangga tu..byk kan bersabar,buang ego,beralah dan yg paling penting suami yg nk kena kuat dlm melayari bahtera hidup rumah tangga.suami yg baik akan sedaya upaya menjga rumahtangga dia..bila dh berkeluarga pandai2 la menjaga CIRCLE keluarga sendiri jgn smp trpengaruh..baik buruk tu la kena terima.

    0

    0
  5. hihihihihiii says:

    apa2 pun…aku suka fasha pas dia kawin n jadi ibu..x tau knpa..pdhal dulu pon aku marah jugak masa dia “kacau” jejai n nora…

    0

    0
  6. Milah says:

    Sebelum nikah sindir2, dah nikah sindir2, dan cerai pun sindir2…..mmmmmm…..makan diri sendiri lerrr…kena hormat bukan hanya ibu kandung tapi juga ibu mertua…bukan hanya keluarga kandung tapi juga keluarga mertua….sebelum nikah mak kandung 1st…lepas nikah suami dan family mertua 1st….bukan bermakna lupakan family sendiri, lupakan ibu sendiri tapi kenalah sedar diri yg wanita dah nikah syurga pada redho suami…i rase jejai baik, baik dgn family mertua apatah lagi family sendiri. Kalau jejai boleh buat begitu kenapa tidak fasha. Ignore about NORA etc….yg ptg urself, mcmana u ambil hati mertua, family mertua….baru 4 tahun pun nikah…awal lg kot utk kata family jejai mmg tak akan terima…ada yg nikah lebih lama dr 4 tahun…10 tahun pun ada tapi akhirnya mertua boleh terima jer….tapi tgk gaya fasha pun tau yg fasha bukan seorg yg penyabar…tegas tak bertempat…..dgn mengatakan bhw rumahtangga akan bahagia jika mendapat restu keluarga kedua pihak terlalu general sebab ramai jer di luar sana yg tanpa restu tapi akhirnya bahagia juga….kunci rumahtangga bahagia bg saya ialah sabar, hormat dan yg penting pandai bawak diri serta jaga mulut, jaga hati, jaga telinga, jaga mata dan jaga tangan….mmg batu api ada di mana2 tapi pokok pangkal diri kita sendiri. KUNCI BAHAGIA tu ada pada diri kita sendiri. Bukan pada org lain. Itu kita kena sedar dan tau. POKOK PANGKAL DIRI SENDIRI BUKAN ORG LAIN.

    0

    0
  7. dina says:

    semua nak salahkan pompuan.
    yg menggatal si laki nye jejai.
    x pernah lak tgk jejai support or backing fasha.
    xper fasha…lelaki yg lebih baik u boleh dapat. x perlu pun jejai ni sbb mmg dia tak leh harap. dia cuma bagi sperm dia jer…… huhu

    0

    0
    • nora ratu propa dan maksiat says:

      sperm tu klu x kena dgn gayanyer, xkan dapat sicomel fal & jemyma..
      tgk jer la anak sulung nya…

      0

      0
  8. geng mak mertua says:

    Fasha tahu ke dia kawin anak siapa. Kalau aku jadi mak mertua mana nak letak muka dekat kawan kawan, rakan politik suami, rakyat jelata yang mengasihi anak dia nak dekat orang lain time menantu mengandung? Macam aniaya wanita lain untuk kebahagiaan sendiri. Lelaki memang gatal tapi perempuan bijak tahu masa bila untuk backoff.

    0

    0
  9. faham hati ibu says:

    Faham hati seorang ibu ada nak lelaki dewasa, faham tak? Aku sokong bekas mak mertua fasha.

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Sudahlah …dah tak ada jodoh. ..muhasabah diri tu dan jangan salahkan sesiapa. Sendiri buat sendiri tanggung, sekarang rasa sendiri pedih, Luka, berdarah….

    0

    0
  11. asap says:

    Dah bercerai…let it go let it go…….

    0

    0
  12. jeni says:

    Kesian…laki bini masih sayangmenyayang ….mak mak yang problem.

    0

    0
  13. hai says:

    jejai sayang sangat kat fasha ni gambar fasha masih ada dalam insta jejai. tak da jodoh tak mengapa semoga fasha dapat jodoh yang lebih baik. macam hanjing mulut si sundal anom 1.12am.

    0

    0
    • ha ha says:

      Apa nak heran gambar fs ada kat IG jejai. Bukan ada perempuan lain tunggu Jejai tu. Lain dgn kes dgn Nora dulu….dah ada perempuan lain tunggu…..

      0

      0
      • min says:

        alaaaaaa~kejap lg rujuk lah diorg ni. smua tu propa je…mula2 nk tunjuk simpati kat peminat2 yg dia lah mangsa keadaan. padahal diri sendiri yg JAHAT HATI n busuk hati…hakkkktttuuuuiiihhhh~ menyampah aku…

        0

        0
    • Anonymous says:

      nampak sangat yang kutuk Fasha tu berdendam sampai ke tulang hitam..
      pi la sanjung nora idolat korang yang ratu propa dan maksiat!

      0

      0
  14. maria_curlass says:

    sape sudi tolong aku? aku bukan tak sayang kuarga mertua aku tp aku x tahan rumah kotor yang amat..periuk bhari2 tak berbasuh sampai masam bau dapur, lantai melekit2, periuk sampai naik kulat, ulat dlm plastik sampah…plissssss

    0

    0
    • eynzed says:

      keluarga mertua saya pun sama…smpai saya mintak kat suami duduk umah sewa sbb ipar2 pengotor…kesian kat mak mertua tapi tak tahan lah nak mengemas aje…mak mertua lak bela lagi perangai anak2 tuh…kita pulak yg tak boleh komen anak2 dia…kita pulak yg nampak over….huhuhahaha je la kat umah sewa ni, malas nak balik dah…

      0

      0
    • Anonymous says:

      Pindah rumah lain jela kalau ada rezeki lebih.. duduk sendiri lebih selesa dr duduk dgn mentua . sayang dr jauh kata org. Duduk dekat kang lama2 adela isu x puas hati kan.. kita ni kdg balik kerja nak rest, nak terbongkang kejap, mentua tgk kita cam pemalas pulak.. hehe..benda mcmtu lah kita nak elak..

      0

      0
  15. Anonymous says:

    Sbb tu lah…lps kawin kene duk sndiri2 dgn pasangan je..boleh layari rumah tangga ikot kehendak sndiri..

    0

    0
  16. maria_curlass says:

    Ipar duai mcm pandang lain mcm kt sy psl sy jarang balik rumah mertua..taktau la kot2 ilusi sy je..sy x paham mcm mane diorang boleh hidup dlm keadaan mcm tu.sy bkn mengumpat sb korg x kenal sy cuma sy perlukan panduan sikit.sy pun x larat nak kemas2 n basuh2 sume tu.cuma sy bharap sgt mane2 keluarga tolonglah jaga kebersihan. Rumah tempat kita nk hilangkan stres balik keje tp bila sampai rumah,otak tambah stres.mak mertua sy n ipar duai semua baik2 blaka..cuma psl kebersihan yg jadi masalah..

    0

    0
    • Anonymous says:

      setiap family ada le pro & con nyer..kebersihan tu benda yang boleh kita kontrol..kebaikan hati orang kita tak boleh kontrol..kira ok le family in law baik2..bab kebersihan tu upah je maid..sekarang ni berlambak pompuan2 indon amik upah cuci rumah ada yang buat setengah hari ada yang ikut jam..setiap masalah ada jalan penyelesaiannya

      0

      0
  17. izz says:

    Dorang dah move on..yang lum move on yg duk mengata n mengeji tu…xfaham dgn masalah hati korg…Ade kene mngena ngan hidup korang ker?

    0

    0
  18. Ikhlas says:

    Tk faham ler aku. Klau ler aku dh tau tk drestui klrga,tau lelaki itu dh ada isteri dan isteri lgi mengandung buat apa ler nk sgt kawin fkrkan masak2 buruk dan baik. Dulu kata awal dh bercinta pastu awk tnglkan dia sbb cinta dgn org lain dan nk kawin dgn org lain ttpi org lain tu tk nk kawin dgn awk, pasti ada sbb knpa org lain tk jdi ambik awk sbgai isteri kan ha inilah akibatnya awk buang cinta lama sbb cinta baru bila cinta baru tk nk jdi kawin dgn awk suruh cinta lama ambik awk balik smpai sanggup ceraikan isteri dia. Sudah ler awk cukup2 ler nk salahkan org klrga tk rstu ler aper, ipar duai lbhkn bks isteri,bks isteri mnghsut bagai, awk kena cermin dri sndri dulu bru ler nk mngata menyalahkan org lain awk tk blh bterusan menipu diri awk sndri dan anggap diri awk trllu suci sbb itu awk makan hati dan mnjdi busuk hati. Awk kena jujur dan ikhlas. Skrg awk dh merasa mcmana sakitnya bila kena pd awk. Ini adalh satu pengajaran bagi awk utk khidupan yg akan dtg. Apa2 pun semoga awk akan brjaya dlm hidup semoga btmu jodoh yg baik dan mendidik anak2 sehingga mereka mnjdi insan yg mulia dan berjaya. Aamiin.

    0

    0
  19. Anonymous says:

    dulu elok elok fasha dgn si jejai dtg nora rampas….

    datang fasha rampas semula…

    sekarang dedua geget tetek memasing jela…

    0

    0
    • mmmmm? says:

      Bila pulak Nora rampas jejai
      Bukan ke si fs tu yg banyak scandal? Dah tak ada orang hendak, baru balik pd JJ tu

      0

      0
  20. NoComment says:

    Huhu. Memacam gosip. Apa2 jela. Yg tau masalah sebenar diorg hnya Allah, fs,dan jejai je. Aku x nak komen apa2. Semoga Allah lindungi rumahtangga aku dan kita semua.

    0

    0