Written by Bella | October 31st, 2017

Siapa yang tidak kenal dengan pasangan selebriti Vanidah Imran dan Rashidi Ishak, mereka ini tidak dinafikan memang kurang kontroversi dan gosip serta pelakon yang mempunyai kelasnya tersendiri. Baru-baru ini, Vee menerusi akaun Instagramnya memuat naik satu status ucapan penuh rasa cinta dan romantis bersempena dengan hari lahir suaminya itu.

Memuat naik foto mesra mereka suami isteri, tiba-tiba ada pula netizen yang menegur bila agaknya Vee akan bertudung?

Tidak cepat melatah dengan teguran itu, Vee memberitahu beliau akan menutup aurat bila tiba waktunya nanti. Malah, Rashidi juga memberikan respon yang agak tenang dan berterima kasih kepada individu tersebut atas sikap prihatin beliau walaupun tidak merasa selesa teguran itu dibuat secara umum,  sedangkan seseorang itu tidak akan mungkin tahu bagaimana hubungan orang lain dengan Allah SWT.

Apa yang menarik perhatian penulis ialah pasangan ini tidak mudah melatah ataupun memberikan komen balas berbaur sindiran kepada netizen yang menegur mereka. Kami juga doakan agar Vee satu hari nanti akan menutup aurat. InsyaAllah.

41 responses to Rashidi Ishak Respon Dengan Tenang Apabila Netizen Tegur Isterinya Belum Mahu Memakai Tudung

  1. kikilala says:

    kepada Rashidi Ishak dan Vanida.. anggaplah teguran dari budak tersebut dari Allah..budak itu hanya menyampaikan shj.. mungkin dgn cara itu Dia nk kamu buka mata dan mengetuk pintu hati ‘nur’ kamu tu supaya menjaga aurat isteri sblm kamu atau vanida menutup mata buat selama2nya…. semoga dibukan pintu hati buat vanida imran..

    32

    10
    • s says:

      yg menegur tu pasti kamu ke..hehehee

      11

      1
    • kenyataan says:

      Tapi kn betil cakap Rashidi tu ada lh lbh baik menegur atau membimbing ahli keluarga sendiri dulu sebelum nk menegur org yg lain yg tk ada kena mengena dan btl juga kata vanida tiba masa dia akan pakai juga dan katanya lgi dia nk btl bersedia dri segi hati dan minda sbb jgn nnt mcm setengah yg lain tu pakai tudung tpi hati busuk mulut puaka pakai pakaian pun sendat sana sini pakai tudung pun nk tecekik leher nmpk bahagian dada dan bagai jdi nk bertudung elok lh segalanya dijaga kn dan setengah lgi tu pakai tudung pun sbb dh buka bzns tudung mcm ada satu kan setiap drama yg dia berlakon ada je nama tudung dia buat atas nama lakonan dia..berlakon sambil promo tudung

      46

      0
    • melati says:

      Netizen2 yg tegur semua yg pompuan Rambut jarang , sebab tu dia dengki Rambut Vee cantik…jadi Netizen2 cari lah Idea , konon menegur lah segala.!!! tk semesti nya yg tk pakai tudung jahat, pengalaman saya byk pakai tudung ni Mulut cam Sial..terutama yg pakai purdah tu lagi Bodoh , kalau sedara mara gi KFC dpt tgk jew, kt Bodoh tu..wakakaakakakaa ..tu jew..

      5

      6
    • minah jambu say NO to drugs says:

      ape ni nak tegur2 orang tk pakai tudung ! dia punye suka la nak pakai tudung ke tidak ! suka2 pulak nak tegur n paksa orang pakai tudung huh ! biarkn dia sendiri yg yg nak pakai ! korang semua jaga diri sendiri n jangan jaga orang laki bini punye hal huh ! susah tkde orang tolong so rashidi u sabar aje ok …mana yg laki suroh bini brtudung tu diaorang saje nak kasi peminat hepi n puji aje..kalau susah peminat pon tak boleh tolong..peminat cuma pandai hentam aje..!

      4

      1
  2. artis lama says:

    very smart couple!

    21

    0
  3. shayana says:

    xde komen ke

    0

    3
  4. wekkkkkkk says:

    bila pakai tudung dlm paksaan buat hape, nnti x ikhlas, buka balik. Tapi yg parah yg berniqap purdah pun berzina dgn balak dn yg terkutuk lagi bini org zina dgn org lain.
    Org lelaki jgn terpedaya dgn luaran pompuan.

    28

    0
    • teman says:

      itukan ujian dari allah s.w.t. samada kuat atau tidaknya iman kite.. lagi dekat kite dengan allah lagi besar ujian yang kite dapat. dari situ kite tahu betapa kuatnya kite mendalami ilmu allah. kalau tak kuat tu lah yang terjadi seperti yang wekkkkkk katakan. bukan sebab ikhlas tak ikhlas, tapi iman kite tu yang kite kena tanam kuat2 ke dalam dasar hati. hati tu masih penuh dengan nikmat dunia, sampai lupa nikmat untuk akhirat nanti.

      8

      0
      • wekkkkkkk says:

        hahahaha..ikhlaskan. Pakai niqap/purdah ikhlas, iman dlm hati amat kuat sbb nk bertudung tapi zina tetap teruskan..iman x kuat pada yg haram.

        6

        2
    • kejahilanmu menyakitkan says:

      jahil

      3

      0
  5. aku says:

    melatah la tu, tapi nie melatah versi islamik. cube bace bebtOl ayatnye…

    ”saya utamakan tegur anak………………dulu sblom tegur orang yang takde kena mengena dengan saya”

    maksudnya tak leh terima teguran orang lain lah tuuuu

    14

    15
    • Anonymous says:

      orang yang tegur/bertanya pun..tak nampak sincerely care pun..labih pada nak perli kalau baca banyak kali..they reply professionally dah tu.

      23

      0
    • ika says:

      takpelah, Allah tegur pulak si penegur tu melalui kata2 Shidee. Bukan ke semua yang terjadi ni dengan izin Dia juga?

      2

      0
  6. Anonymous says:

    Erm. Saya rasa diorang ni pun melatah versi Islamik. Sepatutnya jangan jawab netizens yg biadap tu. Teruskan je dengan posting yang lain.

    Mulut tempayan pun tak boleh tutup rapat, ini kan pula mulut manusia.

    7

    6
  7. islamtaksamemelayu says:

    tu bukan versi islamik..tu versi melayu yg penuh adab dan berkias

    29

    0
  8. kakfatia says:

    tak payah la nk tegur retis2 ni…selalunya kebanyakan retis2 ini tak akn terima teguran..stop la nk tegur2 retis2 ni..lantak diaorang lh. kekadang bagi pandangan jer pn kene blok. bukan nasihat pn..pandangan jer..

    2

    4
    • ika says:

      tapi dalam hidup ko pulak, kalau tetiba ada orang bagi pandangan tentang hidup ko, nak ke ko terima? especially dari org yang ntah dari mana datang, and tak kenal ko pun?

      saya nak bagi pandangan je ni ye, apa kata jaga solat you, hati you bagi bersih, jangan masuk website2 gossip macam ni. tak elok. pandangan je ni.

      3

      0
  9. Anonymous says:

    klau dah hukumnya wajib..x ada alasan ikhlas atau tak…mmg kena buat atau ikut…mudah2an dari tak ikhlas akan jadi ikhlas suatu hari nanti…

    10

    3
    • artis sedar says:

      Hati mereka blum terbuka kearah itu..walaupun wajib mereka ambik ringan sb artis dunia yg serba serbi lakonan..nk pamer segala kecantikkan yg ada..cer tanya berapa org je artis yg nk tunjuk bbtul bakat ada..itu kn cara kehidupan artis muslim di m’sia..artis..ARTIS kena fhm tu..

      3

      4
  10. kosser says:

    netizen kepochiii .. ni la padahnye bila ustaz dan ustazah main social media

    6

    2
  11. biarbetik says:

    Padan muka…Msian melayu punya kepo…betul dia ckp tak kenal nak tegur2…kau kawin nanti kau jaga la anak bini engkau…wawasan 2020 masih lum up wawasan busybody…ceh!

    4

    1
  12. Jo says:

    I feel pelakon ….. Memang tak usah pakai tudung …. Sbb memang tak sesuai dgn kerjaya mereka … Tengok la mcm Fathia n Emma mcm tak sesuai aje … Nampak sgt hanya untuk berfesyen …kalau betul 2 nak bertudung ..baik tak yah berlakon ..

    7

    0
  13. saya says:

    buatlah walau terpaksa.. itu nasihat UAI..

    5

    3
  14. kau says:

    cmni la besh…bkn cm si awal bongok tu bajet2 jer

    1

    0
  15. vivi nur says:

    Aku sokong 120% apa yg dikata pn vanidah tu.. akan datang akan tutup aurat juga walaupun ‘org lain’ yg tolong tutup.

    5

    0
  16. sepaun says:

    Menegur jangan sampai menghina. Menasihati jangan sampai menyakiti. Mendidik jangan sampai memaki. Meminta jangan sampai memaksa. Memberi jangan sampai mengungkit.

    #peacenowar

    9

    -1
  17. melati says:

    pakai tudung tk semesti nya baik….pengalaman saya byk yg pakai tudung ni lah suka Menipu ” Contoh ” Neelofa , meniaga tudung sampai RM50 juta…hahahaahaahaa Logik ker?

    3

    0
    • xsukamelati says:

      apesal lak xlogik melati? ko ni akauntan company dia ke ape?
      aku xsuka neelopak gak tp salute in business. dah berapa tahun kot dia business.bukan sehari dua oooiiii

      0

      0
  18. cintaku says:

    si isteri lg nk cari mkn, kang pakai tudung, job tarak.kurang katenya..si laki setuju jer,,defend,,asalkan si binik dpt cari duit..almaklumkan si bini tgh laku gak skg nih. soal aurat hukum hakam soal lain..katenye. si laki mcm x tau je dpt tanggung dosa si bini.
    wallahualam

    0

    3
    • ika says:

      astaghfirullah. fitnah ke apa ni? semoga anda seorang yang berjaya menjaga keluarga dan tanggungan anda sendiri (kalau jantan), atau menjadi seorang yang tidak menyusahkan ahli keluarga yang menanggung anda (kalau betina)

      0

      0
  19. Tenang dan sunyi says:

    Terkesima…..first time baca komen yg menyentuh hati nurani. Komen tersebut macam jawapan dari ahli sufi. Halus lalu terpantul semula kepada muka orang yang bertanya tu. Orang yang bertanya tu mungkin terlepas pandang untuk menegur dan membimbing saudara-maranya juga…sape tahu..tahniah atas coretan saudara Rashidi. Saya juga akan belajar dan mengamalkan jawapan yang baik kerana jawapan yang baik pasti sampai kepada empunya diri samaada lambat atau cepat.

    3

    0
  20. ohyeah.. says:

    pada aku, Rashidi kata ‘jgn nk jaga tepi kain org!’ ank bini dia tau lah dia nk buat mcm mana.

    3

    0
  21. Nad says:

    Boleh nak tegur, tapi private message je la. Ni tidak, tanya dekat public. Lepas tu harap rashidi tu jawab apa? “Minggu depan ye Vee pakai tudung”

    1

    0
  22. Haron Ron Ron says:

    sembang agama..tanye bila nak berhijab lepastu bukak web porno…nmpk sgt ko mr.Lonely..

    1

    0
  23. macamacamada says:

    zaman 90an susah nak jumpa artis pakai tudung…semua cantik2 …sejak masuk 2010…sampai artis kanak2 bertudung….alhamduillah …. menjelang 2020…industri seni malaysia menjadi semakin warak…tiada lagi yg berpakaian seksi…sebab bertudung mana boleh seksi…

    1

    0
  24. mas says:

    memakai baju yang sempurna memenuhi tuntutan menutup aurat. ramai org keliru dgn saranan ustad2. memakai atau tidak memakai tudung tidak membawa kepada dosa atau pahala. ustad2 memang selalu memberi nasihat2 yg maksimum. seperti sembahyang dhuha, dan byk lagi. dhuha atau tidak dhuha tidak berdosa. memakai tudung tapi baju yg jarang dan ketat gila, itu juga kategori tidak sempurna.

    0

    0
  25. Mas says:

    bertudung bukan bererti terhapus dosa. atau bertudung terus otomatik dpt pahala. konsep pahala ialah membuat kebaikkan. tak kira bertudung atau tidak, kita mendapat pahala bila membuat kebaikkan. dlm zaman ini, bertudung tidak semestinya selamat sentiasa. kerana penjenayah, perogol, tidak memilih org. jenayah berlaku bila ada kesempatan. bila lentok manja, jalan gedik2, walaupun bertudung, tetap menjadi pilihan penjenayah, khususnya bila jln ditempat sunyi. bertudung tak semestinya tidak seksi. seksi hingga meransang nafsu org, itu yg berdosa.

    0

    0

Leave a Comment

Optional