Written by Mawar Putih | May 2nd, 2014

Prince William dan isterinya, Kate Middleton baru sahaja menamatkan lawatan mereka ke New Zealand baru-baru ini. Kate Middleton memang cantik gila kan? Tapi… pernah tak korang tertanya-tanya apakah yang terjadi pada Prince William? Wajahnya nampak sangat tua kan? Macam dah umur 40 tahun kan?

Rambutnya (atau kekurangan rambut) adalah punca utama Prince William kelihatan lebih tua daripada umurnya.

Dah lah muka Abang Nara tak sekacak Prince William. Kalau rambut pun lebih kurang sama, memang hilang terus kekacakan diri ini. Sedar betapa bahayanya kebotakan, Abang Nara mula membuat sedikit kajian mengenai perkara ini. Rupa-rupanya, tabiat dan cara hidup kita akan menyebabkan penuaan kulit kepala dan keguguran rambut. Tak sangka kan? Jika anda mempunyai salah 1 tabiat di bawah, sila berhati-hati ….

1. Tidak membasuh rambut setiap hari

Adakah anda syampu rambut anda setiap hari atau sekadar membilasnya sahaja? Cuaca panas sepanjang hari Malaysia menyebabkan rakyatnya banyak berpeluh. Sekiranya anda memakai tudung atau topi, lagilah cepat anda berpeluh. Jika anda tidak membasuh rambut (atau yang lebih tepat, membasuh kulit kepala dengan syampu SETIAP hari), liang rambut kita akan tersumbat dengan peluh, kelemumur dan kotoran. Lama-kelamaan, rambut akan gugur. Tak percaya? Cuba tengok gambar “scan” liang rambut yang tersumbat akibat kelemumur dan bijian minyak di bawah. Geli kan? Nak tahu sama ada kulit kepala anda kotor ke bersih? Dapatkan Imbasan Kulit Kepala 200 kali ganda secara PERCUMA di laman web ini.

2. Tidak cukup tidur/selalu tidur lewat

Adakah anda stress sejak kebelakangan ini sehingga tidak mampu untuk tidur nyenyak? Atau anda terlalu sibuk sehingga tidur pun tak cukup. Tak kiralah apa puncanya, sama ada anda banyak kerja, ada masalah keluarga dan sebagainya, stress dan kekurangan tidur secara tidak langsung menyebabkan keguguran rambut. Mungkin anda tidak nampak kaitannya namun percayalah kerana ini adalah hasil kajian saintifik dan bukannya mitos. Nasihat Abang Nara, dapatkan rawatan scalp dengan urutan professional yang menenangkan untuk membantu masalah keguguran rambut anda dan sekaligus merilekskan diri dengan melawat laman web ini.

3. Diet/Pemakanan Tidak Seimbang

Abang Nara selalu jaga makan, takut buncit nanti (walaupun dah mula ada tanda-tanda kebuncitan). Tapi tak sangka kalau tak makan makanan yang mengandungi vitamin D, besi dan kalsium, ia boleh menyebabkan keguguran rambut. Ingat tak bila kali terakhir anda meminum susu atau memakan bayam? Dapatkan tips pemakanan & penjagaan rambut PERCUMA daripada pakar dengan melawat web ini.

Persoalannya, macam mana kita nak tahu usia sebenar kulit kepala kita atau sama ada keguguran rambut harian kita adalah normal? Senang je sebenarnya. Hanya perlu jawab beberapa soalan dalam masa 30 saat di laman web ini untuk mengetahui dengan lebih mendalam mengenai kulit kepala anda. Jangan risau sebab tiada komitmen atau bayaran yang perlu dilakukan. Ia adalah PERCUMA.Sekiranya selepas ujian tersebut sememangnya didapati kulit kepala anda mempunyai masalah, anda akan berpeluang mendapatkan rawatan kulit kepala secara PERCUMA. Inilah peluang anda untuk mendapatkan kulit kepala dan rambut yang sama dengan usia sebenar anda. Jangan lepaskan peluang ini. Layari laman web ini untuk informasi lanjut. Tak payah tertanya-tanya dan jangan tunggu lagi. Ambil langkah pertama hari ini jugak.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Comments are closed.