Written by Bella | May 25th, 2015

Desas-desus mengenai permasalahan rumah tangga Raja Farah telah terjawab apabila aktres tersebut telah sah bercerai talak satu dengan suaminya Megat Bashirun Qhuyum Zakaria  hari ini selepas berkahwin selama lima tahun.

Lafaz cerai telah dilakukan oleh Megat Qhuyum di hadapan Hakim Syarie, Umamuddin Yunus mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984 di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur pada pagi tadi.

Raja Farah memfailkan permohonan cerai mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam Wilayah Persekutuan 1984 pada 5 Mei lalu, kerana tiada lagi persefahaman di antara mereka selain sudah tidak tinggal sebumbung sejak dua bulan yang lalu.

Pada prosiding itu, Raja Farah ditemani bapa dan peguamnya Muhammad Nur Hafiz Roslan.

Sumber Berita: Berita Harian

 

30 responses to Raja Farah Sah Bercerai Talak Satu

  1. mutiara says:

    uuhh takziah.. :(

    0

    0
  2. Anonymous says:

    tabahla..ad sesuatu yg terbaik tuk kalian

    0

    0
  3. Anonymous says:

    x habis2 artis bercerai. nyampah pulak dh aku. laki2 dorang yg x guna@sundal ke atau artis2 ni gatal nk single blk? bkn semua lelaki taste janda nk wat bini ek, x ya la ckt2 nak bercerai lps tu fefeeling nk jadi janda hot. pdhl last2 jadi janda yg cari laki org jgk last2 nye. lainlah klau laki tu jantan x guna, mmg ssuai la pisah dr berlakikan setonnn tp klau setakat gaduh mlsh rumahtgga asyk2 nk cerai tu ko hengat lps ko jd artis janda rmi nk kt korang tu? perasan nk dikejar lg ke. ke laki2 x gguna semua pakat2 hadap retis kjr retis nk wat bini? x pun artis ni smua main kutip jntn haprak buat laki lah kan. semua lah nak bercerai berai. benci aku tengok dh ckt2 nk bercerai smua, duniawi sgt smua puiiii.

    0

    0
    • close family friend says:

      WEH CELAKA! KAU TENGOK SIKIT RATE CERAI MALAYSIA. HARI2 ORANG BIASA CERAI KOTTTTTT!TAKDELA MASUK PAPER SEBAB ORANG BIASA BONGOK! AKU KENAL FAMILY DIA,AKU TAU MASALAH DIA. MEREKA KELUARGA BAIK2, BERAKHLAK..SEGALA HAL TAK PERLU DIJAJA OK! AKU DOAKAN BENDA KAU MAKI ORANG NI KENA KAT KAU BALIK. SIAL

      0

      0
      • Yeah ofkos ! says:

        Setuju anon,ramai sekarang yang macam ni…Tk kira le artis atau bukan,memang ramai pun bercerai hanya disebabkan perkara kecil tapi dipanjang2kan…Bukanlah semua tapi ramai,bila jadi janda mulalah mencari suami orang…Bukan semua tapi kerapkali berlaku…
        Suami teruk lain ceritalah tk perlu tacing,yang sikit hal ego tk bertempat nak bercerai pastu cari suami orang saja sila tacing..Btw,close family friend,tiada pun aku baca ada makian kat atas tu…Jangan penuh penafian le,memang ada minah macam ni termasuklah member aku dan mungkin kau salah seorangnya,itu yang terasa..Didoakan juga suami kau berskandal dengan janda yg jenis begitu atau anak kau bercerai kerana terlalu ikutkan nafsu ego atau anak lelaki kau dapat isteri perangai hazab..Disitu baru kau fikir,adakalanya penceraian disebabkan sikap keduanya yang tk fikir masa depan keluarga,hanya fikir kepentingan diri dan hati ego sendiri…Dikecualikan pada isteri baik suami hazab / suami baik isteri hazab..

        0

        0
    • milo says:

      aku doakan ko bercerai.. ko makan balik ape yang ko cakap ni..

      0

      0
      • Anonymous says:

        aku doakan ko pun brcrai. smoga ko brcerai. Amin. aku x prnh doa kburukn org, ko sibuk nk doa erk. Tuhan thu apa mksd komen aku dn aku brdoa agr ko doa kburukan aku tu mndpt apa yg ko doa tu. AMIN. Aku tau ada mnusia sprti aku ckp tu krna aku prnh lalui hbungn dimna kduanya krp brgduh hnya sbb bnda kck dn juga contoh drpd skeling including arts yg brcrai smudh abc,lps tu jp je psg bru. Syukur ble dtimbng fkr, hbungn aku sgt baik brtmbh baik rupa2nya boleh je jga elok2 klu kduanya bwt btl2, dn xada lg ckt2 hl nk sebut pisah pisah pisah. Smoga ko x boleh hndle prkhwinn ko dn ikut prngi yg sntiasa sbut nk pish tu hnya krna gduh biasa. lau ko bkn kategori jnda prngi bodoh x pyh senttap k. Ni msti ko spesis mcm aku ckp kt ats kn. Amcm skg,dh ada pkwe bru?Puii

        0

        0
    • Anonymous says:

      Hamboi stmt dia. Cm minta penampor je. Mesti ada sbb nape cerai. Ko x tahu punca shut up plis

      0

      0
  4. Hamiza says:

    takziah..semoga tabah hadapi ujian dari Allah

    0

    0
  5. minah jambu terlajak habis says:

    syukurrr farah dh pon becerai ngan laki dia ngan talak satu..kenape laki dia tk kasi dia ngan talak 3 skali kan senang jadi farah dh tk payah nk tengok n mengadap muka laki dia lagi kan ? helo farah ! u jangan berenti belakon ok ..u jangan sedih2 dh cerai tu sudah jangan di ingat2 lagi ok ..mulakn idop baru dengan bekeja jangan stress semoga sakses n hepening..lov uu..

    0

    0
    • HAMBA ALLAH says:

      ASTAFIRULLAHHALAZIM KENAPA DENGAN KAMU NI MINAH JAMBU? SLALU BACA KOMEN2 KAMU TAPI SECARA JUJUR NYA TAK ADA YANG MEMBERIKAN IMPAK KEBAIKAN. WALAU CERAI ITU HALAL TAPI ALLAH TAK SUKA. SUKA PULA DIMINTA JATUHKAN TALAK 3, KAMU NI DAH HILANG AKAL KE MINAH JAMBU? BAWA2 LAH ISTIFAR. HARAPNYA MASIH ADA SINAR BUAT MEREKA UNTUK PERBAIKI HUBNGAN MEREKA, INSYA ALLAH, AAMIIN YA ROBB.

      0

      0
    • minah jambu terlajak habis says:

      kalau maseh sayang n maseh cinta kenape mesti nk cerai berai ? pasal tkde duit ? pasal farah selalu sebok ? pasal laki tk bekeja ? jadi kalau dh tkde sefahaman macm ni lagi pon dorang dh tk dudok satu rumah buat ape dh cerai pastu nk balek ngan laki balek ? buang masa aje huh ! kalau maseh sayang jangan gi makamah untok becerai .. laki tk keja ke ape ke telan aje huh !!

      0

      0
      • nieyla says:

        amboi hng pnya soalan ni minah jmbu x brapa jmbu lgu hng ni Allah plk kn.. hdup kita ni smua dh tertlis dh, hng sapa nk pertikaikan kekuasaan Allah tu… ni org kata ketntuan hdp.. redha lah jka dh tertlis perpisahan.. yg hng nk kalut lbh tu psaipa oii… kita ni mnsia ada kekhilafan, klau 1 masa Allah bka blk pntu hti depa utk berstu hng sapa nk pertikaikn minah jmbu oii.. tlg lh jgn dok tnjuk sangap hng ni sgt, loya aku dok bca kmen2 yg x membna ni lngsng lh plssssssss…. doa hat baik2 dh kt org lain spya kita pun dpt kebaikan gak minah jmbu oiiii….

        0

        0
      • Anonymous says:

        saya setuju dgn awak MJTH.. kalau laki x keje harap duit bini mmg sampah.. xkesah ko anak org biase ke dato.. tansri.. tun bagai tp kalo kalau xbekerje n syok sendiri.. kuat berangan.. perangai tak matang.. n bini yg nak kena tanggung pun payah jugak… yg penting nye.. jd suami nafkah tu penting.. bukan sekadar nafkah duit semata2.. n jgn fikir diri sendiri.. isteri tu amanah allah.. tugas laki nak didik si isteri..

        0

        0
  6. SJ says:

    takziah raja farah…jgn bersedih…ada hikmah di semua nie…be strong…

    0

    0
  7. Ayo rodok says:

    nape depa bcerai? pencerahan pls!!

    0

    0
  8. tabah says:

    salam takziah raja farah
    sesungguhnnya jodoh pertemuan di tangan Allah swt..
    kita haya mampu merancang tapi semuanya ketentuan Allah…
    ujian itu datang tanpa kita duga…
    kuatkan semangat…
    inshallah akan datang raja farah akan bertemu dengan insan yang lebih baik yg dpt menjagamu hingga ke syurga..
    mulakan hidup baru..
    jangan toleh ke belakang..teruskan hidup ini…
    masih ramai lagi insan yang menyayangi dirimu…
    sesungguhnya semua yang berlaku ada hikmahnya..

    0

    0
  9. aku says:

    Setiap yg berlaku ada hikmahnya..bertabahlah dan bersangka baik pd Allah..insyaallah,Allah akan membalas kesabaran kita dgn satu berita baik yg lain..

    0

    0
  10. Lovelyvic says:

    Stay strong…. stay calm…
    La Tahzan… Dia selalu dengan kita..
    mengadu pada Dia..

    Harapnya perceraian ini takkan merubah sifat positif dalam diri Raja Farah…
    Terima ia sebagai ujian…
    Allah sedang menduga..

    0

    0
  11. anonymous says:

    Dah lama nantikan saat2 ni … Boleh lah abang masuk minangggg ????

    0

    0
  12. de says:

    mesti jiwa dia tertekan..tak dpt beri zuriat pada suami.. ( hubungan suami pula makin hari makin dingin disebabkan hal ni) faham hati awak.. semoga awak tabah hidup ini.. awak boleh ambil anak angkat buat pengubat duka jiwa tak kosong.. banyakan baca alquran.

    0

    0
  13. be strong Raja Farah..ada yang hikmah yang menanti..takde anak bukan nye kita tak masuk syurga..memang anak tu rezeki..kene ingat rezeki di tangan ALLAH..

    0

    0
  14. hidup penuh dugaan says:

    susah hidup kalau ade laki berkira dgn istri kalo takde anak.. hari2 boleh gaduh nanti.. bila dah gaduh .. berdosa pula tu.. jln terbaik ..lepaskan suami kalu tak redha dimadu.

    semoga farah tabah!.

    0

    0
  15. sofia says:

    be strong farah..mengadu pada Allah sahaja.in shaa Allah semua ok

    0

    0
  16. xoxoxoxo says:

    Takziah. macam dah agak ada konflik perkahwinan esp bila Farah host Rasa Halal. Jalan2 oversea dgn lelaki lain. Kesimpulan, kawin artis kena kental.

    0

    0
  17. awana says:

    bukan pnh masuk romantika ke dulu??

    0

    0
  18. Feredea says:

    Ada baiknya bercerai mungkin ada hikmah di sebalik nya.. kita tak tahu….
    takdir bertemu dan berpisah kita tak tahu

    0

    0
  19. beautiful says:

    takziah

    0

    0
  20. jhyj says:

    c

    0

    0