Written by Bella | December 21st, 2016

Muzik rap kini sudah mula mendapat tempat di hati peminat muzik tempatan, malah beberapa pelakon seperti Zizan Razak dan Syamsul Yusof mempunyai kejayaan mereka tersendiri ketika membawakan lagu dengan genre tersebut. Kata orang, mereka juga sudah bergelar “rapper”.

Berbicara mengenai pembaharuan itu, “rapper” terkenal Altimet memberitahu ia adalah perkembangan bagus dalam bidang muzik dan memberikan saingan yang agak baik.

Bagi saya, perkembangan ini merupakan sesuatu yang sangat bagus. Kalau lagi ramai terlibat dalam bidang muzik hip hop dan rap pun, tidak mengapa. Walaupun kehadiran mereka menjadi saingan kepada rapper yang sedia ada, perkara ini harus dipandang positif. Bila ada saingan sengit, baru industri kita berkembangan maju.

Menurut  Altimet, seorang pelakon yang bergelar “rapper”  harus menulis lirik sendiri untuk menjadi seorang “rapper “ yang baik.

Ada beza antara rapper dan rap vocalist. Seorang rapper menulis lirik sendiri dalam setiap karya yang diciptakan manakala seorang rap vocalist hanya menyanyikan lirik yang sudah disediakan.

Untuk menjadi seorang rapper yang baik, seorang itu harus menulis lirik sendiri. Mungkin perkara tersebut tiada bezanya di telinga pendengar, tetapi perkara itu membawa beza yang besar dalam lingkungan muzik hip hop dan rap.

Perkembangan baik seperti ini yang kita mahu ada didalam industri muzik tanah air. Siapa tahu selepas ini ada lagi pelakon yang berbakat mula menunjukkan mereka juga boleh jadi penyanyi rap yang bagus.

Sumber Berita : Astro Gempak

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

9 responses to Pelakon Jadi “Rapper” Beri Saingan Yang Agak Baik – Altimet

  1. Anonymous says:

    Altimet so far best rapper in Malaysia

    Rap padu dan catchy tak macam sesetengah rapper yg harap nama aje famous tapi lagu mcm haram

    5

    3
  2. Fidot says:

    Sian xde ramai org komen mcm gosip lofattah. Meh cni aku nyelit. hehe

    6

    0
  3. Anonymous says:

    org malaysia kalau tak da rupa baik buka bisnes depan simpang

    1

    1
  4. Hit Dot says:

    Lepas tu biarlah rap yang berisi ada message berguna.

    3

    0
  5. Aku says:

    Pelakon nak ambil jalan mudah jadi penyanyi jadi rapper. Rap pun kelaut. Altimet rap ok tapi Malique masih yang terbaik.

    8

    1
  6. X says:

    Lagu mcm lagu mat sentul tora datang lagi je.Samsul lagi baik rap kot.

    4

    1
  7. olie says:

    Btui ka ni.

    0

    0
  8. selipar jepun says:

    Malique is still the best in the authenticity, uniqueness and profound meanings in their lyrics.

    4

    0