Written by AbangNara | March 29th, 2015

Penahanan seorang pelakon berusia 37 tahun di Pagoh semalam dipercayai ada kaitan dengan usaha rangkaian dadah mahu memindahkan makmal syabu di Kuala Lumpur ke daerah ini.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Azman Ayob berkata, ini berdasarkan penemuan pelbagai peralatan dan bahan kimia dalam kenderaan pelakon lelaki itu yang biasanya digunakan sindiket untuk memproses syabu.

“Kita percaya mereka baharu sahaja berpindah dari sebuah kawasan di Midvalley, Kuala Lumpur ke daerah ini dan jika dilihat kelengkapannya, pusat pemprosesan baharu untuk syabu ini mampu memproses dadah sehingga lima kilogram pada satu masa.

“Ini juga berdasarkan penemuan dadah jenis syabu seberat lebih 1.3 kilogram. Bagaimanapun, kita masih lagi menjalankan siasatan lanjut,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar di sini hari ini.
Pelakon tersebut yang merupakan anak kepada seorang dramatis ditahan buat kali keempat berkaitan kes dadah semasa menaiki sebuah kereta Honda Jazz dalam satu sekatan jalan raya di hadapan sebuah stesen minyak di Pagoh pada pukul 1.40 pagi semalam.
benjy Dia ditahan bersama seorang rakannya berusia 28 tahun yang memandu kereta terbabit dan pemeriksaan menemui empat peket syabu dalam satu ruang di tempat letak kaki di bahagian belakang selain beberapa barangan disyaki untuk memproses dadah.

Turut ditemui empat botol kaca mengandungi bahan kimia tertulis HmbG Chemicals, Bendosen Aceton, Bendosen Toluene dan Bendosen Calcium Chloride serta kelengkapan lain seperti alat penyuling, balang dan corong kaca, pengering serta dapur elektrik.

Azman berkata, nilai dadah itu dianggarkan RM660,000 dan kedua-dua suspek direman sehingga 2 April ini sementara ujian air kencing mendapati pelakon tersebut negatif dadah manakala rakannya positif.
benjy “Pihak polis masih menjalankan siasatan lanjut untuk mengenal pasti suspek lain yang berkemungkinan turut terbabit dalam kes ini,” katanya.

Tambah beliau, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang jika disabitkan kesalah seseorang itu boleh dihukum gantung sampai mati. Sumber Harian Metro dan Kosmo.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

19 responses to Benjy Berdepan Hukuman Gantung Jika Didapati Bersalah Cuba Pindah Makmal Dadah

  1. Lily says:

    Kenapa kena guna perkataan ‘asistent’? Dalam BM, ‘timbalan’ dah wujud dah. Tak perlu ubah perkataan bahasa lain.

    0

    0
    • mutiara says:

      dadah..sekali dah terjebak..susah dah nak lari..

      0

      0
      • amoi says:

        aku x kesiankan Benjy ni..aku kesiankan arwah mak dia…sbb ada anak mcm ni..dia x pk masa hayat arwah, arwah cuba utk lepaskan dia dari penjara…masih x insaf…haih…

        0

        0
    • anon says:

      assistant tu bukan timbalanla, assistant is penolong, bi pun tak fasih nak betulkan org.

      0

      0
  2. i'm lost... says:

    guna istilah mat salleh la.. baru gah !!
    ‘timbalan’…?
    srupa naib jer..
    naib khadi… xde standard..
    terasa naa.. kekampungannya.. !!

    0

    0
    • minah jambu sayang nenek says:

      dh memang kampong ponnnnnn…kalau maseh nk pakai pekataan yg macm ni emmmm sampai bila pon tk maju…nampak2 kebelakang lah …cian..

      0

      0
  3. dunia2 says:

    kenape la buat bnde yg merosakkan nie… demi duit, sangup die merosakn anak bangsa sndiri.. sangup die… tak terlintas ke dlm fikiran die nasib2 org yg terjebak dgn bnde nie… bertaubat la benjy… cukup2 la 2.. kesian ibu yang mengandung..

    0

    0
  4. positif says:

    semoga kesudahan yang baik baik

    0

    0
  5. jenny says:

    Menganiaya diri sendiri. Semoga kifarah segera bertemu beliau.

    0

    0
  6. Abel says:

    Dulu cita2 Benjy nak jadi chemical engineer, tak pun dlm bidang biotek atau farmasi… Haih bertaubatlah Benjy, awak perosak bangsa dan masa depan krn sanggup hidup hasil menjual dadah. Malulah. Dan ingat ibu yg seksa krn perbuatan awak. Bertaubat, Allah maha pengampun. Tapi hukuman dunia jika sabit, terpaksa jua awak lalui. Sesal dahulu pendapatan.

    0

    0
  7. Nora Majidin says:

    Tak serik2 dia ni! Kesian family..

    0

    0
  8. insurgent says:

    1. Manusia memang berhak diberi peluang ke 2 dan seterusnya..
    2. Manusia memang kene minta maaf atas kelalaian dan kekhilafannya…dan pintu taubat sentiasa terbuka.
    3. Dulu, simpati membuak bila ada yang terjebak dengan dadah..menjadi penagih dadah…doakan mereka kembali ke pangkal jalan.
    4. Kini kali ke 4 ditahan….kesian kepada adik perempuan dia yang baik, pengganti bonda yang pergi.
    5. Bila status “pengedar”, “pemeroses”…. hanya Tuhan yang tahu akhirnya satu kehidupan. Jika satu manusia itu menjadi racun kehidupan manusia lain, perlukah mereka terus hidup?? Hanya Tuhan yang tahu jawapannya.

    0

    0
  9. melati says:

    Pergi terjun KLCC lah Benjy….hidup pun nyusah kan org.

    0

    0
  10. aku says:

    PENGAJARAN

    0

    0
  11. weng weng says:

    gantung tak bertali..kejap tangkap kejap kluar

    0

    0
  12. kaki tabur says:

    boleh jumpe mak dia kat sane..

    0

    0
  13. Anonymous says:

    Kesian nye kisah hidup dia ni… dulu mak dia besarkan dia sorang2 sebab dia anak ……

    Buat lagu Benjy mmg sedih tapi masyarakat tetap terima dia.. alih2 wat camni….

    0

    0
  14. burn says:

    brapa byk dah mereka rosakan …tentang masyarakat..tapi tak lak d pandang serious lain lorh klu membabitkan isu politik…

    0

    0
  15. Batman says:

    Selalu sangat tenguk siri TV ‘Breaking Bad’ ni…

    0

    0