Written by AbangNara | August 24th, 2009

fasha sandha

#Sumber dari Myspace Fasha Sandha

Salam Ramadhan buat semua sahabat yang saya sayangi di Myspace. Terima kasih kerana masih sayangkan saya,masih ambil tahu tentang perkembangansaya,masih menghantar comments dan masih bertanya khabar mengenai sayasehingga ke hari ini. Maafkan saya,tak dapat balas semua. Insyaallahjika ada kelapangan saya akan balas dan approve semua friend request.Insyaallah esok jika ada kelapangan saya akan upload gambar2 terbaruya..

Saya sudah selesai shooting filem ‘4madu’ arahan profrazak, drama ‘lakar’ arahan aziz m osman dan drama ‘madu di tasikhempedu’ arahan murali. Drama bersiri ‘cuci2 the series’ akanditayangkan di rtm tak lama lagi. Jangan lupa tengok ya dear!!

Perkembanganterbaru,saya baru selesai pengambaran iklan Habib jewel. 25hb augustsaya akan mula shooting drama terbaru saya untuk tv3 yang bertajuk‘akulah perempuan itu’ arahan fairuz loy. Akhir September nanti sayaakan memulakan pengambaran filem terbaru saya yang bertajuk ‘langkawikamikaze’. Alhamdulillah,masih ada rezeki dalam bidang ni walau macam2 cerita tak enak tentang diri saya diperkatakan banyak pihak baru2 ni.

Baca artikel ini sepenuhnya untuk mengetahui tentang pengakuan berani mati Fasha Sandha.

Saya dapat macam2 pertanyaan dari anda semua tentang hubungan saya denganrizal ashram(jejai) dan juga tentang perkahwinan saya dan ekuin Negaraqabil. Jadi,dengan kesempatan yang ada di buletin ni,biar saya jelaskankepada semua sahabat yang betul mengambil berat tentang diri saya.Terima kasih kerana bertanya pada saya,ini menunjukkan anda semua masih sayang dan ingin mengambil tahu tentang diri saya. Love u all myfriends!!

JEJAI

Saya amat terkejut dengan penyebarangambar2 saya bersama jejai di internet kebelakangan ini…saya tidaktahu apa motif penyebaran gambar saya dengan dia. Ya, Memang saya pernah berkawan rapat dengan rizal ashram(jejai). Saya mengenali jejai sejaktahun 2005 sebelum dia berkahwin dengan nora Danish. Harus sayajelaskan disini,memang saya tidak pernah bercinta dengan jejai ketikadia masih suami nora Danish.

Saya dan jejai menjadi rapat sejakjanuari tahun ini iaitu 6 bulan setelah Nora Danish bercerai. Diaadalah teman rapat saya pada ketika itu. Kami selalu berjumpa dan diaadalah lelaki yang istimewa utk saya pada ketika itu.

Memangbetul, jejai pernah melamar saya. Dia melamar saya pada tanggal 3january awal tahun 2009. Saya beritahu mama dan keluarga tentangperkara ni tapi mereka menentang. Saya yakin keluarga jejai juga tentutidak suka dengan hubungan ini kerana jejai sudah punyai seorang anakhasil perkahwinan dengan nora. Tetapi itu semua kisah lama,kami sudahtidak rapat seperti dulu lagi kerana mama saya menghalang saya terlalurapat dengan jejai diatas macam2 sebab. Saya menghormati permintaan ibusaya kerana saya terlalu sayangkan mama saya. Mama adalah nyawa saya.Saya sanggup mati demi mama.

Saya faham,sebagai seorang ibu,mama mahukan yang terbaik untuk masa depan saya. Mama sedih setiap kaliorang berkata yang tidak baik tentang diri saya. Orang menuduh sayapunca penceraian Nora dan jejai sedangkan orang tidak tahu cerita yangsebenar.. Walaupun hubungan kami dihalang, Saya dan jejai terusberhubung sehinggalah pada tanggal 11 feb, saya mengambil keputusanuntuk tidak mahu meneruskan apa2 hubungan dengan jejai lagi keranaterlalu tertekan. Saya terlalu tertekan kerana saya dipersalahkansedangkan orang tidak tahu perkara sebenar. Kami tidak berhubung selamahampir sebulan sehinggalah pada 7 march, jejai menghubungi saya danmerayu2 supaya memaafkannya. Ketika itu saya berada di PasirGudang,Johor.. Jejai terus menghantar sms dan menghubungi saya setiaphari selepas itu walaupun saya tidak peduli dengan rayuannya. Pernahjuga jejai menunggu dihadapan rumah saya selama 4 jam untuk bercakapdengan saya.Jejai tetap mahu saya berkawan dengannya walaupun tidakjadi seperti dulu. Saya setuju setelah berminggu-minggu dia memujuk saya.

Walaupunsudah tidak ada sebarang hubungan istimewa, saya dan jejai masihberkawan selepas itu. Di mata saya pada ketika itu,dia seorang lelakiyang baik ,selalu mengambil berat tentang diri saya dan keluarga dansaya tahu dia perlukan saya dalam hidupnya sebagai seorang kawan.Walaupun ramai org berprasangka yang tidak elok ttg dirinya .,sayatetap berkawan dengan jejai ketika itu. Pernah juga kami mencuba utkkembali bersama selama beberapa kali tetapi gagal. saya rasa masyarakattidak harus menunding jari pada sesiapa tentang penceraian Jejai danisterinya. Hanya mereka berdua yang tahu apa yang tidak kena padarumahtangga mereka. Lagipun soal jodoh,ditangan tuhan.

Tidak dinafikan,saya menjadi mangsa tuduhan,.seringdihina dan sering difitnah. Macam2 fitnah orang lemparkan pada sayatapi saya bersyukur pada yang maha Esa kerana keluarga, teman2 rapatsaya masih mempercayai saya kerana mereka tahu perkara sebenar yangberlaku antara saya dan jejai. Mereka adalah saksi saya.

Kesimpulantentang hubungan saya dan Jejai,kami pernah menjalinkan hubunganistimewa sebelum ini ,tetapi kami hanya berkawan selepas itu sehinggatarikh 18 August 2009. Sekarang tidak berhubung lagi. End.

QABIL AMBAK

Sayamengenali Qabil Ambak pada August 2008 di Polo Gala dinner. Sayadiperkenalkan oleh rakan saya yang bernama Faris. Faris yang menjemputsaya ke majlis polo tersebut.Ketika pertama kali pertemuankami,jejai turut berada di sana. Saya ke majlis tersebut bersama kakakangkat saya iaitu maria farida. Selepas majlis tersebut,kami menjadikawan dan berhubung melalui sms. Dia sering bertanya khabar dan begitujuga saya. Saya pernah pergi ke rumah Qabil dan pernah berjumpa familiQabil di open house pada hari raya ke3 tahun lepas. Kami menjadi kawanbaik dan lebih rapat selepas Qabil datang membantu saya di SJMC danDamansara specialist pada 12 feb 2009. Saya terpaksa ditahan selama 2hari di hospital kerana mengambil pil tidur berlebihan. Saya mengalamiinsomnia pada ketika itu kerana tekanan perasaan yang saya hadapimenyebabkan saya sukar untuk tidur. Qabil adalah sahabat yang palingrapat dengan saya pada waktu itu sehingga ke hari ini. Kami pernahmembincangkan bermacam2 topik tentang kehidupan. Dia seorang yangpositif dan mengajar saya untuk menjadi seorang yang positif. Kamiberhubung setiap hari sekarang walaupun jarang berjumpa. Dia juga baikdengan keluarga saya. Dia adalah lelaki yang rajin bekerja dan seorangpendengar yang baik. Dia juga sering memberi nasihat pada saya supayamenjadi seorang yang lebih baik. Semoga persahabatan kami berkekalan.

KAHWIN

Iniadalah pengakuan saya yang iklas. Sepanjang hidup saya,sudah 4 kalisaya dilamar untuk dijadikan isteri dan sudah 4 kali saya menerimacincin..

Lamaran pertama adalah pada tahun 2007 oleh AllyIskandar. Saya menolak secara baik walaupun mama dan keluarga sukakanAlly. Saya menolak kerana kerana saya hanya menganggap dia sebagaiseorang abang. Dia terlalu baik untuk saya.

Lamaran ke2 adalahdaripada seorang VVIP yg sangat dikenali dari Brunei pada pertengahan2007. Saya menolak kerana saya langsung tidak mengenali vvip tersebut.Dia seorang peminat (tak mungkin saya ingin berkahwin dengan orang yangsaya langsung tidak kenal).

Lamaran ke3 adalah daripada Jejaipada Januari 2009. Saya mengambil masa yang panjang untuk berfikirtentang perkara tersebut kerana terlalu banyak masalah yang akan sayahadapi sekiranya saya berkahwin dengan jejai.

Lamaran yang ke 4- pada pertengahan Mac. Siapa lelaki itu? Siapa lelaki yang akan menjadi suami saya? Insyaallah,sayaakan umumkan pada hujung tahun ni. Saya Cuma minta agar jangandiberikan sedikit masa diatas sebab2 tertentu. Saya hanya menunggu masayang sesuai . Doakan agar tidak ada aral yang akan menganggu hubungankami. Bukan saya tidak mahu berterus terang sekarang,..saya khuatir jika saya beritahu sekarang,perkaralain pula akan jadi. Lebih elok saya umumkan apabila masa yang sebenarsudah hampir tiba. Apapun,Kita hanya mampu merancang. Tuhan yangmenentukan

CINTA

Cinta saya adalah pada kerjaya saya,

keluarga saya iaitu mama,daddy,farra sandha,fasyina sandha,Daniel,elisya sandha,mahsuri,dani raiyan,amirul

Pengurus saya,Nik yasmin dan p.a saya iaitu Jane Thomas.

Sahabatkarib saya sejak dibangku sekolah lagi iaitu nana, kakak angkatsaya,Maria Farida.adik angkat saya iaitu Natasha dan jimbit, juga Kawanbaik saya saerah dan Hafiz.

Tak lupa,

Cinta sayapadaTeman2 saya di myspace yang selalu bagi semangat pada saya.Semogaketemu lagi. Salam ramadhan. Terima kasih kerana sudi mendengar luahanhati saya.

Terima kasih juga pada bloggers yang tidak jemu2menghentam saya. Menabur fitnah. Memburukkan saya. Selagi anda masihmenulis tentang saya (samada baik atau buruk),ianya membuktikan andamasih ingin ambil tahu tentang saya. Walaupun apa yang anda tulisadakalanya membuat saya menangis,saya tetap hargai.

Thanks again,

Nur Fasha Sandha
http://www.myspace.com/angel_fasha

225 responses to (PANAS)Pengakuan Berani Mati Fasha Sandha

  1. lilies says:

    hurmm..ade2 je si pansha sandak niyh..so boring..

    • syamiza says:

      tumpang gakk kat kotak pess…

    • sundalbolong says:

      x kisah la fasha apa org nak ckp….
      org melayu ni mmg kutuk, keji mmg no.1,

      Lg pulak “gambar mesra” at birthday party Jejai yg ke 33?
      Come on la, Jejai now 38 la…tu gambar 5 tahun yg lepas….
      Bukti, nampak sgt si “Nora” gedik rampas Jejai dr Fasha masa dorang couple dulu…

      Mmg nampak sgt fasha ni mangsa aniaya….!

      • eclipse says:

        iye sundalbolong?
        aku pon xtau…
        tpkan klu btl si nora rmps fasha…tp knp plak si jejai tue kawen dgn nora akhirnya??
        cite ape yg telah dorg lakonkan ney?
        ape tujuan sbnr rizal kawen dgn nora?
        at d same time jejai ade lg psaan kat fasha?
        sp yg hrs dperslhkan??
        nora??
        fasha???
        jejai????

      • rimas says:

        ye ke sundalbolong, da nama ko pun sama ngan fasha ntah2 ko pun meroyan mcm fasha kot…hehheh fasha tue memg meroyan kejap ngan ank kerabat, knp tak cite palk ank kerabat tue, coz dia meroyan mcm ko la gamak nyeeeeee..tak payah la ko nk bela dia bkan dapat apa pun, lain la ko sesra kerabat saundal gak.hahhahah

        • TiraChinno says:

          Yolah setuju….si fasha tu saje je tls camtu nk mnta org simpati n percy dia tu teraniaya kalo btl baik apsal tba2 tersebar pic pki bikini cite gugur kandungan cite kalo x btl irg x sebarkn xkn tba2 dtg idea org nk fitnah dia camtu melainkn cite tu bnr,dah lah ko fasha aku skt pun x tersentuh ngan pengakuan2 ala jujur ko tu,kpdcsundal bolong xkn ND tu yg rampas si jejai,jejai tu yg p pinang si ND tu apa hal lak ko kt ND yg rampas c jejai tu lak sblm komen gn otak dl ko tu le melayu lemvab jgn sk mengata bangsa sendr kalo otak ko pun sm lembab..

      • sombong says:

        bodoh btul sundalbolong nie!x fhm fasha ckp ape ke?dia kate they rapat tme januari 2009!!fhm!!bkn nora tu peramapas!fasha gedik tu yg rampas!!

      • aku lbh tahu.. says:

        jejai tu umo 33 la sundalbolong…ko p tgk mykad dia..thn ni baru 33..bkn 5 thn sudah??

    • hafizatul says:

      kali ni mmg panas…kita tngu je la ek sapa bakal suami dia…at last kita tau jgk mmg betul la sblm ni dia ada affair ngan jejai….walaupun dah berakhir…

      • TiraChinno says:

        Dr dl aku dgr nk umumkn bakal suami dia last2 dia sendr yg kn reject ngan jantan tu..apa lah ko ni fasha muka cantik jelita tp lelski nk kawin ngan ko pun fkr berkali-kali tu tandanya lelaki ni dia jht camne skali pun tp bl nk cr bini dia nk yg baik2 n suci murni je..

    • Hassan Deekun says:

      apapun tahniah buat siti nurhaliza yang memulakan langkah aktiviti artis kebas laki orang, musnahkan rumah tangga orang…yang confirm dituruti oleh waheeda dan mungkin bakal diteruskan oleh fasha..

    • aku says:

      fasha sendad

  2. puteriaquarius81 says:

    iyo la tu pasa.. xleh komen lelebih..
    asalkan ko bahagia udah ler

  3. x-not-x says:

    hmmm….makin serabut plak baca…

  4. sayang mama says:

    yea laa tu fasha…
    moga kau bahagia hendaknya…
    di bulan yg baik dan mulia ini, ubahlah sikap…

  5. cabai says:

    Cian ko fasha, kan elok kalau awl2 ngaku… tak ko kena bom oleh bloger2 pa pe pon semoga bahagia dgn pilihan koooo cpt umum cpt sapa yg btkhta d ati ko kami sumer nak tauuuu….hehehe

  6. eclipse says:

    erm…
    aku pon xtau nak ckp ape…
    hanya allah yg lebh mgetahui sgl2nya…
    harap dia akn btl2 brbh…
    bgslah klu dia xnak kawen dgn jejai tue…
    mmg byk nti spekulasi yg tmbl…n byk gak yg xsuke nti…
    ape2pon aku tgu shg end of tis year…
    br bleh mbuktikan sgl knyataan dia ney…

    • puteriaquarius81 says:

      yup.. btl tuh.. mdh2 an apa yg dia cakap tu btl.. bkn skdr nk mnutup kelemahan diri..

  7. puteriaquarius81 says:

    saper la agaknya yg ke 4 tuh? qabil kut .. wallahua’lam

    • eclipse says:

      yela…
      kn qabil yg plg rapat dgn dia skrg…
      klu fasha dh kawen gerenti jejai mkn ati…
      tue la…bt lg nora…
      ko ingat ko ceraikan nora…dptlah kawen dgn fasha…
      last2 kena reject gak…sian…huhuhu..

      • syamiza says:

        makan ati berulam jantung pisang ler nampak nyerr si jejai tu….. sedap tu kat somalia… nak jumpa sebutir nasi pun payah…. syukur la dgn apa yg ada….ekekekke

  8. syamiza says:

    hi….. morning semua…….
    pe khabr ari niee??
    korang semua kejer kerr ari niee? ada kat ofis laa yerrkkkk? rindu la kat koranggg…….

    • puteriaquarius81 says:

      hi za…salam n morning..
      alhmdllh beransur sihat.. rindu gak kat korang..
      byk crita terlepas.. huhu berukband teruk sgt lar kt umah..
      kt opis br ler seronok nk layan tenet..

    • hantupensil says:

      hai cikgu…
      slamat pagi…
      huhuh…
      harini kitaorang keja..
      cikgu cuti yer…huhuhuh

  9. hantupensil says:

    morning…
    huhuhuh…
    cite dia lagi…
    ish2…
    cube la bagi cite pasal roti canai ke…
    tosai ke…
    teh tarik ke…
    hehehe

  10. badboy says:

    yang penting aku nak tau sepe la leki yang nak jadi suami dia tu?

  11. eclipse says:

    ally penah suke dgn fasha ker?
    xtau plak aku…
    yg aku tau dia suke kat elyana jer…
    dua2 ko mlepas ally…
    xpe msh rmi yg single kat luar sn…heheheh..

    • syamiza says:

      sian ally iskandar tu kan…. punya lerr ramai wanita melayu terakhir kat luar niee… dia tak nak pilih…. nak jugak kat artiss…. nape la dia tak boleh buat pilihan….

    • puteriaquarius81 says:

      dulu kan diorg penah digosipkan berdua.. btl la rpanya tp ally tepuk tgn sorg2.. cian dia. xperla, bunga bkn skuntum..

  12. pening says:

    mcm citer hindustanla citer c Fasha ni….sape agaknye jejaka misteri tu ekk…..

  13. BumBLeBee says:

    ni betul ke atau nk mencapap gak nih? apepun…suker ati ko laa labuu…

  14. eclipse says:

    dlm hal ney aku lbh slhkan jejai…
    sbb dia yg bt keadaan jd rumit…
    tue la org laki…
    aku xtau ape motif dia kawen dgn nora…
    sdgkan dgn fasha pon dia nak gak..
    last2 dua2 ko xdpt jejai…
    hope slps ney ko btaubat la…
    sdr2 dgn ape yg penah ko bt…

    • syamiza says:

      lelaki….. biase la tu…. selagi naluri dorang suka kat pompuan tu dia akan usaha macm mana cara sekali pun….. tp x semua….. ntah nak komen lebih pun x reti la pasal jejai ni… tak minat….

  15. syamiza says:

    mana g ariess…. td mcm nampak dia….. apa citer minggu lepas punyer kess? dah settle kerr?

  16. eclipse says:

    jejai pas fasha kawen nti…
    ko rujukla dgn nora…
    itupon klu nora nak kat ko lg…
    if xnak…
    pndi2 lah ko bwk ati yg kecewa tue…heheheh…

  17. puteriaquarius81 says:

    mana yang lain? aries, ‘baby'(xleh thn tul nama ni), kira2,anne, tomeii, new n lain2

  18. krazl says:

    teringat aku kat lagu Siti…. biarlah rahsia….huahuahauha

  19. aries_april says:

    salam ramadhan………..

    hidup fasha sanda…………………………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    love u 2.

  20. kak long says:

    Salam, selamat berpuasa untuk semua. Biarlah dia luahkan perasaan dia, kita dengarkan ajelah yang tak nak dengar atau baca ignorekan aje, dosa pun tak banyak.

  21. syamiza says:

    baby poco dah online nampaknyerr… kat page sebelah… nampak nama dia dah ada…. sedia kita sambut kedatangan baby…..ekekekkeke

  22. Penari Poco2 says:

    eeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaa….
    tenet ooooooooooo tenett……..awat pg2 lg dah hang nie…………..uuhhhhhhhhhhh…

  23. new moon says:

    camat bpose smua…huuuu…..pg yg gelap kini sudah terang…aku adikmu dan engkau abg…lalalala…..aku xhengat lirik daa….

  24. new moon says:

    aries mnat fasha ke?org blh la…tp tang suare die tu xbleh bla la…nk2 kalo bwk wtak tgh nangis…huhuuu…..

  25. eclipse says:

    seronok nya ari ney….
    yabedabedu…..huhuhu….
    hai fasha?
    sht?heheheh…

  26. ANneDeSilva says:

    Good Morning..
    Selamat Berpuasa semua……

  27. ANneDeSilva says:

    semangat jek smua..
    pose ke x???
    jap jek dh masuk ari ketiga ekk…
    masa berlalu secepat kilat…huhuhu

  28. tOmEii says:

    askum…
    morng…….
    sume pose ke arini……..huhu

  29. eclipse says:

    bengang tol la…
    tetibe pc cam hampeh lak…
    nak komen bkn men ssh…
    e…..geram tol…
    aku g minum la cmni dlu…
    bg ati aku sjuk sket…hahahahahah…

  30. tOmEii says:

    ada2 je cik fasha nie….
    hurm pe2 pn selmt berpose lah…huhu

  31. hantupensil says:

    pehal asyik jem je BN nih..
    huhuh

  32. eclipse says:

    mn sume org ney…
    terperangkap dlm trafic jam ker?

  33. LaLuNa says:

    die nih lagik..

  34. Penari Poco2 says:

    Wanita solehah itu aurat dijaga,
    Pergaulan dipagari,
    Sifat malu pengikat diri,
    Seindah hiasan di dunia ini.

    Keayuan wanita solehah itu,
    tidak terletak pada kecantikan wajahnya ,
    Kemanisan wanita solehah ,
    tidak terletak pada kemanjaannya,

    Daya penarik wanita solehah itu ,
    Bukan pada kemanisan bicaranya yang menggoncang iman muslimin,
    Dan bukan pula terletak pada kebijaksanaannya bermain lidah, memujuk rayu ,
    Bukan dan tidak sama sekali.

    Kepetahan wanita solehah ,
    Bukan pada barang kemas atau perihal orang lain,
    Tapi pada perjuangannya meningkatkan martabat agama.

    Nafsu mengatakan wanita cantik dengan paras rupa yang indah bak permata yang menyeri alam,
    Akal mengatakan wanita cantik atas kemajuan dan kekebalannya dalam ilmu serta pandai dari segala aspek ,
    Hati menyatakan kecantikan wanita hanya pada akhlaknya,
    Itupun seandainya hati itu bersih untuk menilai.

    Wahai wanita jangan dibangga dengan kecantikan luaran ,
    Kerna satu hari nanti ianya akan lapuk ditelan zaman

  35. eclipse says:

    alahai…
    boringnya…
    ble tgh bsemangat nak komen ney…
    server lak bt hal…
    knp ari ney sume lemau jer…
    xde pon aku dgr sesape pgl fasha ney pacat…
    pndi korang kan…
    mentang2 pose korang tjk bek….huhuhu…
    pas pose korang btkr lak jd dr sbnr…
    nsbla aku xpenah pgl dia ney pacat…
    plg krg pon aku pgl sendat jer…
    fasha…
    selamat bpose…heheheh…

  36. new moon says:

    hmmm….pelik aku ngan korg ni…aku ok jer…xtau ar kalo krg2…hoho…

  37. noza says:

    Kesian aku kat Fasha ni.Semogo bahagia utk dia akan diterbitkan..Fasha segalanya kamu harus redha..inilah lumrah menjadi anak seni.

  38. eclipse says:

    mn yg lelain ney…
    nak kena seru la ney…huhu

  39. hantupensil says:

    jom tidooo…..
    sape nak follow aku…??

    • new moon says:

      hoi bru bgn dh nk tido…ape daa…. ko pose ke x ni antu?xbaik tau wat taik mate byk2 pose2 ni…huhuhu….

  40. new moon says:

    adoih…lapau la plak…ni la akibatnye kalo xbersaho…huhuhu…akibatnye merana perot…

  41. tOmEii says:

    boringgggggggggggggggggggggggggggggggggggg,,,,

    sengalllll tullllll laaaa……………

    susny nk komennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  42. Penari Poco2 says:

    Kawan2…berkat bulan Ramadhan yang mulia ini, marilah kita sama2 mhayati kisah benar ini dan jadikan ia sbg iktibar dan pedoman di dalam hidup kita…InsyaAllah…

    KOSMO ONLINE – 23.08.09
    JENAZAH seorang ulama di Indonesia, Kiai Abdullah H. Mukmin yang meninggal dunia pada 22 Oktober 1983 berbau wangi manakala kain kapannya masih elok ketika kuburnya digali untuk dipindahkan ke tempat lain di Tangerang, Jakarta, baru-baru ini.
    Menurut sebuah akhbar semalam, mayat Kiai Abdullah tidak reput dan masih berada dalam keadaan baik sama seperti ketika ditanam 26 tahun lalu.
    Kayu penutup jenazah itu didapati tidak reput termasuk kain kapan.
    Anak sulung Kiai Abdullah, Mukhtar Ali yang mengangkat jenazah bapanya dari liang lahat mengaku berasa terkejut.
    “Keadaan jenazah sama seperti semasa ditanam pada 22 Oktober 1983.
    “Cuma tubuhnya kelihatan kurus manakala rambutnya putih,” kata Mukhtar.
    Mukhtar dan keluarganya turut terkejut kerana jenazah bapa mereka berbau wangi.
    Menurutnya, bau itu tidak sama dengan wangian yang dijual di kedai-kedai minyak wangi.
    Beberapa orang yang berada di kubur itu melaungkan takbir semasa menyaksikan kejadian tersebut.
    Kubur Kiai Abdullah terpaksa dipindahkan bagi memberi laluan kerja-kerja pelebaran jalan.
    Ketika masih hidup, Kiai Abdullah banyak menghabiskan masanya dengan belajar dan mengajar agama.
    Kubur baru ulama itu kini di depan pekarangan rumah seorang lagi anaknya, Achmad Fathi, yang terletak 15 meter dari lokasi pusara lamanya. – Agensi

    • new moon says:

      satu kelebihan utk die ats jihad yg dh die lakukan…tu jgk sbgai ptnda kebesaran Allah…Subhanallah…

  43. Penari Poco2 says:

    memandangkan tenet aku ni hang teruk kat atas pokok ara, aku wat keje aku dulu…kalo dah ok, baru smbg balik…
    tomeii…resepi biskut akan menyusul jika keadaan tenet mengizinkan…harap maklum…

  44. hantupensil says:

    Cerita Harini…

    Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam x senang duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dgn niat nak tarbiyah depa ni.

    Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt.

    Si Ali pun berkata, “Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kami buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan”.

    Maka apb hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau. Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan,

    “Allah Ta’ala… Allah Ta’ala…” Dg segera tok imam merampas mikrofon drp
    Ali & menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali. Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratu l ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x pun x khusyuk jgk lg..

    Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. “Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam”. Tok imam pun undur le ke belakang.

    Budin pun angkat le takbiratul ihram. “Allahu akbar!” Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, “Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!”. Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbhk2.

    Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii…

    Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni… Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata, “He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu. Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee…”

    Tok imam pun terkedu & terpana…

  45. syamiza says:

    hallllooooooooooooooo…..
    i’m back…….
    pekena blog bn ari niee…. kena sabotaj keer?
    Asyik hang jerr….
    tenet ok jerr…..brokband pun okkk?
    y?
    abg nara….. oooo abg nara…. please take action…..
    nanti rugi jerr time2 berharga bersama kawan2…..
    ekekekkekek….
    tolong yer bang nara…. tgok2kan apa yg patut…..
    Blog bn ni mesti dah femes… sebab tu la traffic jam….

  46. kira-kira says:

    morning guys.assalamualaikum………..

  47. syamiza says:

    adoiyaiiiii… naper nie??????

  48. syamiza says:

    put3, poco, newmoon, tomeii, N, eclipse, amir dgn apis….. korang ada problem yg sama gak kerrr……?
    nape jd mcm ni ari nie hah?……. dahsyat tullll……
    Tolong…tolongg…..
    Tolong… kami…. bantu kami….. kami nak mengomen kat tenet niee….. ekekekkeke…. (dlam hati tuhan jer tau..)

  49. puteriaquarius81 says:

    geramnyer… naper ni.. huhuhuhuhuh

  50. new moon says:

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh……………………………………………………………………………………………..pyhnye nk msuk bn dh mcm sekor gajah nk msuk dlm tin sardin………………………………..huish…………………naseb pc company……………………….ish…..ish……ish………………..sabau2…………………………………………………………

    • hantupensil says:

      buat la mcm eclipse..
      dia sepak2 pc tuh…
      hahaha

      • new moon says:

        dok leh…tu org kate hrp pc company…kalo pc sndiri mau dh hanyut ke tgh laut dh ni…asal nk komen je error, asl nk komen je error….huhuhu……….tensen……..lapauuuu……….wuuaaaaaarggggghhhhhh……..gigit jari sndiri!!hahahahahahaha………………

  51. jed hijau says:

    salam,

    SELAMAT BERPUASA SEMUA….

    Mudaha-mudahan dipertemukan jodoh yg baik yang dapat membimbing kita sebagaiisteri…..Insya-Allah

  52. kira-kira says:

    npe la asik hang jer?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  53. badboy says:

    LA AKU INGT AKU SORANG JER YG PROB DALAM BN rupanya ramai lg yg seangkatan..wei kenapa aku tak bermaya hari ni ni..
    mood pun can tak brapa nak ada jer..

  54. badboy says:

    LA AKU INGT AKU SORANG JER YG PROB DALAM BN rupanya ramai lg yg seangkatan..wei kenapa aku tak bermaya hari ni ni..
    mood pun cam tak brapa nak ada jer..
    dah beribu kali aku cuba nak komen ni

  55. new moon says:

    hahaha….smua org dok mrh2 ni….bhye nih…pose wei pose…….huhuhuhu………

  56. pinkypanthers says:

    naper niiii……….

  57. nooriesz says:

    aku rase si fasha lupe pd 2 name ni dato s ngan kerabat diraja johor tu…
    hah… jwb fasha,jgn ko x jwb…!!!!
    beriya dlu ko ckp ade hubungan dgn kerabat raja tu…

  58. klo ikut teori aqlah….dia nih sbnrnye playgirl…sume laki yg minat die….sume pon die lyn…coz die xnak kehilangan laki 2 sume……

  59. gosipgurlfea says:

    Aku suka Fasha bukan sebab dia cantik. Tapi bakat lakonan dia truly amazing…. kalau kat hollywood org takkan buang masa ngutuk pehal dia cinta ngan dia tuh, rampas laki org ka pa? ETC bla bla bla, cuma org tgk bakat ( lagi seksi ) hehehe . memangla ni asia , negara malaysia. tapi common guys, camna industry nak maju kalau asyik sibuk hal peribadi actrees/actor yang memang sebagai insan tak sempurna mana gitu dari bakat lakonan kan.. :p
    aku bukan pe..cuma nak luah jerk.. smalam tgk gambaq Tv3 lakonan Umi Aida ngan Fahrin Ahmad.–>Bukan Bidadari>.lagi lagi asyik muka tu gak..umi tu dah erk….. hahahha ambikla yang lain plak..memangle dia cantik tapi nampak tak padan la plak.. pada penkarya malaysia sama2lah kasi idea bernas sket lain kali …
    salam Ramadhan suma!!

    • eh sape kte kt hollywood just tgk bakat….bkn ker omputih 2 lgi trk paparazi dorng kjr artis smpai penah britney nk pkl paparazi sbb x abes2 kcau idup die…same gak cam jennifer aniston….blkon film sume level drama jer tp x abes bising2 ngan kisah cinte……..tp apapun aq agree dgn umi aida 2….btlalh muke die 2………dahla hero fahrin,ptutnye.umi pdn klo dgn rosyam nor….dua2 dh tue….hihihi…..

      • Zaza Muhammad says:

        tol aa..aku pun suke sbb bab2 blakon mmg dia best. in fact masa dia memula blakon filem ari tu… aku xde aa impress sesgt sgt sbb bg aku biasa je, pastu lepas di blakon byk drama, baru aa nmpk dia mmg ade talent…. bab2 hal2 peribadi..tu x kisah aaa.. biasa aaa artis, manusia biasa….sure ade wak silap punye tp disebabkan dia public figure… org amik tahu lebey2 hal dia….nasib aaa… moralnye xyah jadi artis aa..klu nk jadi gak, inilah ‘habuannye’

      • gosipgurlfea says:

        yala yala aku benaqnya nak kutuk si umi aida tapi xdak idea hahaha

  60. lanToK LeW says:

    hmm…betul ke ni or tipu je…???
    kalo betul…harap2 fasha berubah laa menjadi seorang yg lebih baik tapi kalo x….tanggung laa dosa menipu tu…lebih2 lagi d bulan Ramadhan nie…yg penting muhasabah diri ke arah yg lebih baik….

  61. kiki says:

    ape jadahnye si ally iskandar gi pinang pasha sandha? tak de akai ke?

  62. kiki says:

    Terima kasih juga pada bloggers yang tidak jemu2menghentam saya. Menabur fitnah. Memburukkan saya. Selagi anda masihmenulis tentang saya (samada baik atau buruk),ianya membuktikan andamasih ingin ambil tahu tentang saya. Walaupun apa yang anda tulisadakalanya membuat saya menangis,saya tetap hargai.

    ____sama – sama..jom hantam lagi______

    kisah buruknya adalah hiburan orang ramai… basically she is a joke.. hahahahaha

  63. Zaza Muhammad says:

    hmmm leh caye ke…. wat eberlah asal bahagia…amin

  64. fatyn says:

    aku ttp sokong fasha…
    walau apepun kntroversi yang melanda die..
    biaselah, artis n wartawwan semua jealous n die..
    fasha ttp cun..

  65. Rin says:

    if u know u r right, juz go for it fasha…
    peoples around juz want u hepi….. life, love n laugh

  66. Yuhuuuuuu says:

    Ally Iskandar xde jodoh le tu

  67. ello says:

    salam all,

    I ni bukan laa peminat fasha.. tapi berminat jugak nk mengikuti perkembangannya.. and I think most of people sama mcm I gak. Dari dulu hingga skrg ramai org kata mcm2 dekat dia.. I rasa dia x laa jahat sgt, tp disebabkan dia artis dan cantik pulak.. so ada sesetengah mata yg x suka. Kalo dia digosipkan mana2 lelaki pun, xder plak org nk salahkan lelaki yg digosipkan.. padahal of course laa si lelaki yg cuba tackle gadis cantik kan. Yang I percaya kat cni Fasha mmg anak yg baik, sbb dia byk membantu keluarga dia. Dia pun remaja biasa mcm kita jugak.. terjerumus dlm masalah cinta. Kita sbg org luar xder hak utk jadi hakim.. kan lebih afdal kita doakan yg baik2 saja. Mungkin hari ni, hari dia.. esok lusa hari kita plak.. Dan satu lagi kalo suara dia yg halus tu menyakitkan telinga kita.. jgn laa dihina.. bukankah kita sedang menghina kejadian Allah..
    renung2 kan dan selamat beramal… : )

  68. refelsia says:

    bila kita di kuniakan cantik seharusnya harus bersyukur dah lumrah kehidupan yang cantik ni biasanya ramai yang cemburui dengan kecantikan yang kita ada, dah terang terang pernah jurai gadis maybeline takan tak perasan diri tu cantik sebab cantik lah kau menang fasha……oleh itu kita kena bijak lah memilih kawan…….kalau suami orang tu agak-agaklah nak berkawan baik, tak kiralah kau kenal dulu ke ataupun isterinya yang kenalinya dulu yang penting kau kena tahu status, dan batas berkawan nak cakap banyak pun tak guna orang tu pun dah bercerai, oleh kerana itulah orang ambik peluang kat kau fasha di tambahkan lagi watak yang tak profesional memberi kenyataan palsu…..tak ada apa-apa tapi keluar ambil gambar mesra bukan nya peminat ni buta itulah silap yang perlu disedari……di sebabkan itu lagilah orang makin percaya dan terus membenci bukan diri kau tapi perwatakan kau fasha….what ever aku banga dengan pilihan kau buat kerena menyangi mama dan keluarga kau sebegitu rupa baguslah tapi janganlah one day nanti kau khawin dengan jejai pula sebab kau juga yang kata sanggup mati kerana mama cakap serupa bikin ok sebab ramai artis sekarang ni beri kenyataan hipokrit…….bulan ramadan ni banyakanlah berdoa ya fasha mudahan lepas ni tak ada gosip yang panas melanda diri amin…….

  69. iQa says:

    waahhh..!! brani mamp0s gla..!!

  70. iQa says:

    waahh..!!! brani mamp0s bt0l..!!
    btw.. naseb baek ally x jd ngn dya..!!

  71. barca faN says:

    ally iskandar pun ada hati kat fasha??? patutla x kawin..nk yg lawa2 je..sdgkan diri agak POYO..amik jela gadis2 sekampung dgn anda kat terengganu yg baik budi pekerti tu ally..hahah
    p/s:gadis melayu negeri lain pun cantik dan baik jgk.

  72. sha89 says:

    hoo…mmg pengakuan berani mati aa tu~

    xpela…jujur lg bgus drpd brselindung kn…aku xdela fanatik ngn fasha, cuma aku mls nk kutuk/komen lebih2…biarlah die buat ape die suke…tu hak die…

    ssah gak jdi artis kn? buat baik salah…buat jahat lagilah salah….

    tp rasenye mybe fasha kawen ngn qabil kot…ape2 pun doakn all d best utk fasha….

    hidup ni xyh terlalu dgr ape org ckp….nnti kpla otk bleh meletup~ asalkn kite tau ape kite buat dh la…

    lalalala~

    slamat brpuasa smua :)

  73. shin says:

    die ni sekolah tkat mne je?? ayat berterabur gle.. pening aku nk bce..adoyai!!

  74. nha says:

    wakaka!! dasat gilerr….

  75. baby says:

    Salam….

    U can just call me baby.

    Untuk pengetahuan awak Fasha, saya adalah serang DIE HARD FAN awak sejak dahulu lagi. Actually, saya dah banyak kali msg awak even kat frendster but no reply, memang saya mengharap, u knowla fan kan.. tp saya tahu fasha sibuk n tak dak masa tuk sume ney, sooo sbg sowang die hard fan saya rasa saya menghantar pun jadila walaupun tak menerima kan.. So, ini yang kali berapa saya msg pun dah tak terkira dah, but kali ney blog fasha yang menggerakkan saya untuk msg Fasha skali lagi.. saya tak dapat nak komen di blog fasha sb fasha belum approve saya as a friend yet… but its ok.. i can still msg u here.. harap2 msg ney dapat terus kat fasha la ye….

    For your info…

    Saya langsung tak ambik port or ambik kisah langsung pasal ape yang owang gosipkan buruk2 pasal awak. LANGSUNG TAK KISAH!!! lagi saya minat and suka awak lagi adalaa… and even i will still support u as a TRULY DIE HARD FAN walaupun apa saya yang fasha lalui dan apa saja yang owang kutuk2 awak.

    Saya memang terlalu minat sangat kat fasha, u are beautiful (the most accurate word i think should be gorgeous), gifted from gods with such great talent, very talented i mean~~.. thats y i like u sooo much.. rasanya tak ada artis lain yang saya minat gile camne selain fasha je.. yang lain tu sekadar lihat di tv but thats it.. u are different.

    Sebelum ney,saya pernah terbaca yang Fasha akan bersara setelah bergelar isteri… im totally shocked!!! sbg seorang die hard fan, saya tak mahu fasha berhenti, teruskan sampai bila2.. y wasted what god had given to you?? pleaseeee dont!!!!!

    Tentang kisah cinta Fasha, saya rasa saya tak layak nak komen pape pun, sb it’s your love life not mine. Sbg seorang die hard fan, apa yang saya harapkan cuma Fasha akan bertemu dengan lelaki yang betul2 sayangkan fasha seadanya FASHA SANDHA, bukan kerana fasha seorang artis ke sebab harta fasha ke whatsoever!!! Jejai ke Qabil ke sapa ke, saya rasa itu hak fasha untuk pilih siapa bakal suami fasha, bukan soal main2 bab kawen ney, yang teramat saya harapakan janganla jadi mcm artis lain, kawen kejap dah bercerai.. saya memangggggg tak mahu semua itu terjadi kepada fasha.. so, saya rasa fasha tak ada masalah dalam hal ney, lagipun mama dan keluarga sentiasa di sisi fasha untuk bagi pandangan kan.. pape pun, kalau betul Fasha akn berkahwin dengan Qabil, TAHNIAH dari saya, Qabil sememangnya bertuah dapat beristerikan seseorang seperti u fasha sandha…teramat cantik… jangan lupa jemput saya, itupun kalau fasha tak keberatan, siapala saya, saya bukan kawan karib, saudara mara atau siapa, just a typical ordinary one die hard fan of YOU!!!!

    As i said di awal msg, saya langsung tak ambil kisah apa owang nak kata pasal fasha, terutama hal2 yg buruk, bab nora danish ke sapa ke, sapa derang tu nak banding dgn u fasha?? huh.. pleasela.. i dont bother and i dont care~~~ no worries, i will always support you whatever happens and i will always be your number one fan kay???

    I can’t wait for your next movie that u mention in your blog, for sure akan meletop and box office. Teruskan apa yang fasha buat, keep all the gud work and please…. DONT STOP!!!!!… coz NO ONE can never ever replace you….. angel face~~~~

    Take care and selamat berpuasa.

    Love you so much,

    Regards,

    Your #1 DIE HARD FAN ~ from Penang

    Baby…

  76. aija girl says:

    apa apa lah kau baby

  77. aphrodite says:

    i saw her and jejai at envie a month or two ago..
    it was weekdays(i remember because there was no crowd at all and i can actually see who came and who went out) jejai was with his friends until about 2am plus he went out for a while and came in holding hands with fasha.they were there until we left around 3am..

  78. freak says:

    fasha sadha ni, dia punya spacebar ade problem ke? hahahaha

  79. desi says:

    pengakuan ikhlas ke..?sejak ble ko ni reti mende2 ikhlas ni..nyampah ku dengo..
    ngko ni..mmg suke mencapap ekk?suke je wat gosip2..jgn ingt ko cantek leh wat pape..
    mslh nye ko ni ttp gak perampas..ble org laki tu dah jadi laki org..tokse le nak menggatai sana sini..berkawan konon..getek bebeno ngko ni..
    semua laki ngko nak..dah xtahan la tu..eee..geli aku..

  80. desi says:

    just remember..what goes around will comes around..ingt je tu..dunia ni bulat..ko akan rasa ble ko dah kawen nnti.. bile laki ko bersms ngan konon nye kwn die..on that time..u will remember how u did to others b4..what ashamed..

  81. jed says:

    jgn la suke wat2 citer, gedik sgt jd pmpuan…pasal cinta pon nk gtaw orang, mcm nk 1 dunia taw…lg lawak kisah time lamaran sampai 4 kali….pmpuan ni kne jg dri elok2..jgn sampai orang len cop diri tu mcm pmpuan xtaw malu…

  82. "geng mama" says:

    entah lee…ko cite sume tu ibarat ‘meludah ke langit’..pada ko layan sume tu baik ko pk bila ko nk g haji,duit dh banyak dah…!!tapi ko niat biar la btl beb..balik haji klu mcm xcukup duit nk beli kain,baik xpayah pegi!!!

  83. pak pandir says:

    aku cian tul nga si pasha neh…..
    bkn pe,klu aku berade kat tempt dia…
    lame dah aku g oversea…..hahahahh..
    cari peluang berlakun kat sane plak..huhu
    kat msia neh,silap sikit kena kutuk….
    sbb tuh aku x nak jd artis wlpon aku ade bakat dlm dunia seni neh..huhu

  84. minah nomad says:

    mcm2 la cite dia nie..dh naik muak

  85. dr dulu sampai sekarang asyik kontroversi je si pasa sanda ni….dah nasib ko la mcm ni….huhu

  86. munie says:

    Boring~!

    • TiraChinno says:

      Ketinggalan zaman dah rupanya aku,citer ni dah basi aku br nk bc tp xpelah alang2 aku dah terbc cite ko ni fasha aky nk tanya skt le..mn bakal suami ko tu?skrg ni dah thn 2011…
      Apa lah ko ni canang bgi nk rak tp habuk pun xde..

  87. nuriiman says:

    sian sungguh muda mudi skrg ni.. sekejap ngan yg ni sekejap dgn yg tu.. mudah sungguh cinta jual dibeli.. belum sampai sebulan dah tukar org.. belum sampai setahun dah jumpa yang lain.. aish…

  88. Uroxatral says:

    Es nicht ganz, was mir notwendig ist. Es gibt andere Varianten?

  89. Impart you so for the ossified pass put into the transfer. It’s ever very untold pleasing. I’ll be o.k. to crack erst again on what all the grouping has to say regarding it. I guess I faculty just know to wait and see if there are any new posts that amount from from the remarks tract on here.