Written by Bella | July 3rd, 2015

Pelakon Ryzal Jaafar dan Adrea Abdullah telah dituduh meminum arak sewaktu bersosial bersama rakan mereka.  Berita tersebut jelas mendapat perhatian ramai kerana umum sedia maklum bahawa air arak diharamkan bagi orang Muslim.Pelbagai kritikan yang diterima oleh mereka berdua selepas gosip tersebut tersebar.

Walaubagaimanapun, menerusi muat naik terbaru Adrea di akaun Instagram miliknya, beliau telah menjelaskan situasi serta perkara sebenar mengenai kontroversi yang melanda dirinya dan Ryzal.

Bulan2 puasa org buat dosa free memfitnah. Demi Allah, Adrea & @ryzal_jaafar, tak minum arak ye. Harap Maklum. Ni gambar wrap party karaoke film CE1, 6 tahun lepas ni. Diorang serve chill juice Dari Buffett redbox Lah. Ish ish ish.suka hati je nak buat cerita. Seriously? Some Malays really got no life & nothing to do but spread rumours. Even when I was in Bali, Singapore, Pattaya, Melbourne, Gold Coast, I didn’t touch alcohol. Whatever. People who knows me would know the truth. Suke suki guna gambar ni buat cerite. Dosa sesama manusia Allah tak ampun tau. Kene datang jumpe kami minta maaf sebab buat fitnah. #justsaying #whatever #nolife #kenapamalayuygsukagossip #buatfitnahsesukahati #Allahknows #tambahdosa #manusiatakdelife

Biasalah memang ramai orang yang suka membuat andaian masing-masing tanpa usul periksa. Lepas tu nanti macam-macamlah diorang komen kan? Namun, artis memang tidak dapat lari daripada kontroversi, ada sahaja pihak yang akan memerhati setiap kesalahan yang mereka lakukan.

Sumber Berita: Instagram Adrea Abdullah

 
Written by Bella | July 3rd, 2015

Mia Ahmad antara aktres yang mula dapat tempat di hati peminat setelah muncul dalam drama bersiri Hati Perempuan bersama Syarul Ridzwan. Sering nampak mesra bersama baik didalam drama ataupun di luar set penggambaran, mereka selalu dikatakan sedang bercinta meskipun kedua-duanya menafikan perkara tersebut.

Namun buat Mia Ahmad, beliau  menyerahkan kepada ibunya untuk menentukan ciri teman lelaki pilihan.

Memang ada yang datang dan nak berkenalan rapat. Sebenarnya, saya tak kisah berkawan dengan sesiapa cuma saya tak suka kalau ada yang mahu jadi ‘matchmaker’. Tapi, kalau saya nak ada kekasih nanti, saya kena tunggu ibu saya ‘approve’ dulu. Kalau dia okay dengan pilihan saya, okaylah.

Tambah beliau lagi, apabila beliau membuat keputusan untuk menceburi bidang hiburan Mia Ahmad sudah jangka bahawa kehidupan privasinya akan menjadi tumupuan umum. Dalam situasi sebegini beliau harus bijak dalam mengawal keadaan dan tidak cepat melatah apabila dhimpit dengan kontroversi.

Saya sedih apabila perkara seperti itu berlaku terhadap diri saya. Tak sangka sampai ada pihak yang sanggup memfitnah dan mahu menjatuhkan saya tetapi mujur keluarga banyak memberi sokongan untuk saya menempuh semua ini.

Berbicara semula mengenai ciri-ciri teman lelaki idamannya, Mia Ahmad mengimpikan seorang jejaka yang beriman sekaligus boleh membimbingnya kelak.

Kadang kala orang tua kita boleh melihat sesuatu yang mungkin tidak pernah kita sedar, dan tidak dapat dinafikan jika kita memperkenalkan seseorang istimewa kepada ibu bapa dan mereka sudah berkenan daripada pandangan pertama, maka individu itu sesuai sebenarnya untuk dijadikan pasangan hidup.

Sumber Berita: Malaysian Digest

 

Written by Bella | July 3rd, 2015

Baru sahaja mendirikan rumah tangga beberapa minggu lepas, Hanis Zalikha dan Hairul Azreen kini sedang menikmati hidup sebagai pasangan suami isteri dan pada masa yang sama sedang memahami perangai masing-masing dengan lebih mendalam lagi. Buat Hanis, hidupnya kini lebih meriah dan terisi  selepas mendirikan rumah tangga.

Buat masa sekarang kami masih tinggal di rumah ibu bapa saya sementara menanti rumah kami siap diubahsuai. Alhamdulillah, kehidupan saya lebih seronok dan tambah meriah sebab apa saja yang saya nak buat mesti buat sama-sama dengan suami.

Hanis juga mendedahkan suaminya itu mempunyai sifat manja lebih-lebih lagi jika ia melibatkan soal makanan.

Dia tidak terlalu cerewet bab makan cuma kami masing-masing ada citarasa sendiri. Dia suka makanan bergoreng, saya pula suka makanan seperti sambal atau yang berkuah. Jadi kalau masak, saya akan masakkan apa yang dia suka dan kemudian saya masak juga apa yang saya suka.

Saya juga masih dalam proses ingin lebih kenal dan memahami satu sama lain. Selain dia seorang yang penyayang, baru saya tahu yang dia memang sangat manja. Misalnya, dia dah rasa air tangan saya, jadi dia nak saya saja yang masak untuknya. Disebabkan sikapnya yang terlebih manja, jadi dia tahu bagaimana nak manjakan saya.

Dalam pada itu, Hanis menyatakan beliau menyedari kritikan yang dilemparkan sesetengah pihak sejak kebelakangan ini terhadap sikap Hairul yang dikatakan suka menunjuk-nunjuk gara-gara berbelanja besar untuk majlis pernikahan mereka. Pernah menegur suaminya itu untuk tidak terlalu berkongsikan perihal mereka di laman sosial, Hairul bagaimanapun mempunyai alasan tersendiri untuk tindakannya itu.

Bukan menunjuk-nunjuk tetapi Hairul sebenarnya seorang yang sangat berusaha dan suka memberi inspirasi kepada orang lain. Saya ada menegurnya tetapi dia beritahu yang niatnya bukan mahu berlagak tetapi sekadar berkongsi dan memberi semangat pada orang lain.

Misalnya apabila dia mencapai sesuatu kejayaan itu, dia rasa dia mahu beri semangat pada orang lain untuk capai apa yang diimpikan seperti mana yang dia dapat.

Memang manis hidup berumah tangga, terasa diri tidak lagi keseorangan dan pasti ada peneman saat suka dan duka.  Malah sikap manja seseorang itu hanya pasangannya yang dapat merasa. Harapnya Hanis Zalikha dan Hairul Azreen bahagia bersama sehingga ke akhir hayat.

Sumber Berita: Malaysian Digest

 

 

Written by AbangNara | July 3rd, 2015

Telah pun tampil memohon maaf kepada penonton yang menganggap drama Dia Isteri Luar Biasa mempromosikan maksiat, penerbit drama tersebut Ziela Jalil sekali lagi tampil untuk memberikan penjelasan panjang lebar tentang DILB yang penuh kontroversi. Abang Nara yakin tiada siapa menyangkan yang drama adaptasi novel ini telah menimbulkan kekecohan sebegini rupa. Confirm Ziela Jalil pun tidak menjangkakan kritikan negatif sepanjang tayangan drama ini.
ziela jalil

Tidak mahu disalaherti, Ziela Jalil tampil menerangkan secara panjang lebar tentang pemilihan novel ini untuk diadaptasikan ke drama. Malah Ziela Jalil juga berjanji untuk memperbaiki drama-drama terbitan syarikatnya di masa hadapan. Kata Ziela Jalil:-

Saya pilih naskhah berkenaan kerana tertarik dengan isu kekeluargaan yang dipaparkan. Hubungan adik-beradik, ibu dan anak, begitu juga hubungan suami isteri. Niat saya bukan hendak menghasilkan sesuatu yang lucah atau mensensasikan cerita.

Awalnya ramai yang tertanya-tanya tentang sikap heroin yang mahu mengambil kesempatan atas kebaikan hero tetapi lama-lama penonton boleh menerima mesej cerita berkenaan. Ramai juga yang beri pandangan positif. Contohnya, kalau suami bersikap penyabar, isteri yang tidak sempurna pun akan berubah menjadi lebih baik.

Saya tidak boleh minta penonton yang tidak suka adegan berkenaan (aksi mesra pelakon)supaya tukar saluran. Bagi saya, kanak-kanak mungkin masih kurang faham soal hubungan tetapi untuk anak-anak yang sedang meningkat remaja, sekarang zaman internet. Kalau bukan daripada televisyen, mereka pandai cari apa yang mereka mahu tonton. Semuanya di hujung jari dan perkara berkenaan sukar dibendung.

Jadi, jangan jadikan televisyen sebagai alat meruntuhkan akhlak. Benda ini terpulang kepada individu atau penonton itu sendiri. Sebagai ibu bapa, kita bertanggungjawab mendidik anak-anak.

Walau bagaimanapun, saya okey dan menerima semua teguran itu secara positif. Terima kasih banyak-banyak saya ucapkan kepada penulis surat berkenaan. Saya minta maaf dan insya-Allah saya akan lebih berhati-hati dalam menghasilkan karya yang lebih baik.

ziela jalil

Bagi Abang Nara, kekecohan sebegini pastinya akan memberikan impak besar kepada dunia hiburan tanah air. Penerbit-penerbit drama harus lebih peka dengan kehendak para penonton. Mungkin hanya segelintir sahaja yang mahukan para pelakon membawakan watak mesra terlampau. Selebihnya sudah jelak dan muak dengan adegan melampau sebegitu. Apa pun, baca artikel ini sepenuhnya untuk temuramah Ziela Jalil bersama Kosmo.