Written by AbangNara | March 26th, 2015

Pernah bercinta selama beberapa bulan dengan Lana Nodin, Johan As’ari tampil mengucapkan tahniah dan mendoakan kebahagiaan bekas kekasihnya itu yang bakal mendirikan rumahtangga bersama seorang jejaka Amerika Syarikat pada 15 Mei depan. Biarpun jodoh antara Johan dan Lana tidak kesampaian, pelakon itu tidak pernah menyimpan dendam sebaliknya berterima kasih kepada bekas kekasihnya itu kerana banyak mengajarnya erti kehidupan. Amboi!!!

johan lana

Kata Johan As’ari menerusi Mstar Online:-

Saya mendapat tahu tentang berita Lana bakal berkahwin daripada laporan media dan sebagai lelaki yang pernah rapat dengannya saya gembira dengan berita itu kerana dia menemui cinta sejatinya. Saya sentiasa mendoakan kesejahteraannya dan berharap Lana akan bahagia bersama lelaki pilihannya sehingga ke akhir hayat.

Lana adalah seorang wanita yang baik dan sepanjang mengenalinya dia banyak mengajar saya tentang cara untuk memahami kaum wanita dengan lebih baik. Meskipun tiada jodoh diantara kami itu bukan bererti saya perlu membencinya kerana dia pernah menjadi sebahagian daripada hidup saya.

johan dan lana

Kebahagiaan itu adalah hak milik setiap insan. Walaupun Johan dan Lana tidak ditakdirkan bersatu, Abang Nara respek dengan keikhlasan dan ketulusan hati Johan yang mendoakan kebahagiaan bekas kekasihnya itu. Kepada Lana, tahniah diucapkan atas perkahwinan yang bakal terbina. Anda memang bertuah mendapat seorang lelaki yang memahami Islam, kacak dan badan sado. Semoga berbahagia ke akhir hayat.
gudang telelkung

P.S: Dapatkan segera koleksi terbaru Telekung Cotton Exclusive keluaran khas GudangMY. Harga sepasang: RM79 free postage. Harga borong : RM39 per piece (MOQ 5 pieces). Telekung Cotton Exclusive mempunyai 10 warna pilihan yang cantik2 semuanya dan didatangkan dengan beg untuk mudah dibawa ke mana-mana. LIKE Facebook GudangMY atau telefon/SMS 019-236-1986 untuk maklumat lanjut.

 
Written by AbangNara | March 26th, 2015

Kemarahan Awal Ashaari apabila menerima ‘petua’ untuk memancungkan hidung anaknya, Lara Alana baru-baru ini telah menimbulkan kekecohan. Ada yang menyokong kelantangan Awal memarahi si pemberi ‘petua’. Ada pula yang menyokong si pemberi ‘petua’ kerana ia hanyalah sekadar petua dan bukannya mahu mengkritik Lara Alana. Seperti yang Abang Nara pernah katakan, di laman sosial ini memang mudah tersalah faham. Mungkin niat si pemberi ‘petua’ memang baik, namun ayat yang ditulisnya mampu membuatkan hati seorang ibu dan bapa terasa. Bab-bab hidung ini memang sensitif.
scha al yahyaMengakui dirinya tidak selantang Awal Ashaari, Scha Al Yahya memaklumkan yang perkara sebegini seharusnya tidak terjadi kepada Lara Alana yang masih merupakan seorang bayi. Iyerlah, hati ibu mana yang tidak sedih apabila diberitahu hidung anaknya kembang. Kita selaku mak ayah dah rasa anak cukup sempurna dah. Tup-tup kena hidung kembang. Pedih beb. Kata Scha:-

Kalau Awal, tahulah dia memang sangat lantang. Kalau dia geram atau marah memang dia akan lepaskan perasaan yang bertandang itu terutama perkara yang disentuh itu berkait rapat dengan orang yang dia sayangi.

Saya tak salahkan dia dalam hal sebegitu. Dia amat melindungi insan yang disayanginya seperti saya dan anak kami. Saya tak rasa benda itu salah. Manusia biasa pastinya kita akan terasa apabila dicuit orang lain.

Tak bererti ia lesen yang membuatkan khalayak melupakan nilai kemanusiaan sesama kita. Kami juga ada hati dan perasaan. Kena faham sensitiviti. Ada cara menegur dan menasihati yang berhemah.

Sebagai artis, saya kena pandai menerima apa saja kritikan mahupun nasihat. Saya tak boleh larut atau alpa dengan semua ini. Kena cepat sedar.

Cuma saya berasakan hal ini tak patut terjadi kerana ia membabitkan seorang bayi. Lara tak tahu apa. Bagi saya, cukuplah dia sihat dan cukup sifat. Itu sudah memadai dan saya memanjat kesyukuran.

scha al yahya

Inilah kemungkinan yang harus ditempuhi oleh seorang anak selebriti. Abang Nara tengok comel je si Lara Alana nie. Tak ada pun nampak hidung kembang ke apa bagai. Bak kata Scha, selaku seorang ayah, asalkan anak sihat, tak sakit dan sempurna sifatnya, itu sudah cukup. Kalau dapat hidung mancung, kacak dan cantik jelita, itu dah kira bonus. Yang penting membesar dengan sihat sejahtera. Tak gitu? Apa kata anda? Sumber Berita Harian.

scha al yahya

P.S: Yeah~~~ Seronoknya MyBabyButton dah buka tempahan untuk Hari Raya Aidilfitri. Confirm Abang Nara akan tempah baju Melayu untuk Aariz dan baju kurung untuk Arissa. Kualiti terbaik, tempahan for sure siap dan paling penting, cun melecun anak-anak memakainya nanti. Korang pun tempahlah cepat sebelum 17 April. Informasi lanjut LIKE Facebook MyBabyButton dan follow Instagram @mybabybutton. Nak lagi senang mesej je terus 011-1311 7632.

Written by Bella | March 25th, 2015

Pada hari Sabtu lepas, Hanis Zalikha telah bergelar tunang kepada Hairul Azreen dalam satu majlis yang telah diadakan di kediaman pihak perempuan.

Hanis yang cukup cantik mengenakan busana merah jambu merasa syukur kerana semua rancangan berjalan dengan lancar termasuklah perbincangan dalam mengadakan majlis pernikahan yang bakal berlangsung pada 5 Jun depan. Buat masa ini, hanya lokasi majlis akad nikah sahaja yang belum diputuskan.

Alhamdulillah lewat petang semalam saya selamat bertunang dengan Hairul dalam majlis tertutup yang dihadiri oleh kaum keluarga di kediaman ibu bapa di Bukit Jelutong (Shah Alam).

Hairul menghantar rombongan untuk mewakilkannya. Kami tetapkan 5 Jun depan untuk nikah tapi lokasi tak pasti lagi sama ada di masjid atau rumah ibu bapa di sini.

Selesai satu fasa mengikut adat, sekarang teruja terus-menerus ke persiapan kahwin. Insya-Allah doakan semuanya berjalan seperti dirancang.

Majlis resepi pasangan ini pula akan diadakan di Hotel Majestic Kuala Lumpur pada 14 Jun 2015.

Hanis Zalikha dan Hairul Azreen sudah berkenalan sejak tahun 2004 tetapi mula rapat setahun yang lalu. Hairul sebelum ini telah melamar kekasihnya itu dengan cara yang cukup mengejutkan secara langsung di pentas akhir konsert Gegar Vaganza.

Kalau sudah jodoh tidak kemana, walaupun pada mulanya ramai yang mengkritik tindakan Hairul yang secara mengejut melamar Hanis dan tidak menunjukkan budaya Timur, tetapi kini mereka bakal bersatu juga dan mengikat hubungan tersebut mengikut adat. Doakan yang baik-baik sahaja.

Sumber Berita: Harian Metro

 

Written by Bella | March 25th, 2015

Pelakon seksi dan tidak lekang daripada kontroversi percintaan, Lana Nodin akhirnya bakal menamatkan zaman solo dengan seorang jejaka Barat, David Mckienzie pada tanggal 15 Mei depan.

Lana mula berkenalan dengan David yang merupakan seorang atlet  apabila aktres itu menghadiri sebuah acara sukan di Singapura. Melihat pada kesungguhan David  beliau mula membuka hati untuk mengenalinya dengan lebih dalam lagi.

Saya mengenali David di Singapura ketika dia menyertai sebuah acara sukan di sana.  Dua hari berkenalan, David terus menghubungi saya dan memberitahu keinginannya untuk berkawan lebih rapat.

Masa itu saya terus beritahu kepada David saya mahu mencari teman serius dan dia telah buktikan.

Jelas Lana lagi, lelaki yang mempunyai darah kacukan Irish dan Filipina itu sering bersifat  jujur, tidak meminum arak dan menepati ciri-ciri yang memikat dirinya.

Sebenarnya David ni seorang lelaki yang jujur, berterus-terang dan lurus bendul.  Lebih menarik tentang dia, walaupun dia seorang lelaki Inggeris dia tidak merokok dan minum arak. Itu antara ciri pada diri dia yang memikat saya.

David juga memiliki ciri-ciri lelaki Asia kerana ibunya berbangsa Fillipina dan yang paling menyenangkan David sudah biasa dengan makanan Asia.

Tidak kisahlah jika bakal suami Lana Nodin orang Melayu ataupun tidak, apa yang penting selepas ini anda berdua harus menjaga rumah tangga yang bakal dibina dengan baik. Lagipun, tidak sukar untuk suami beliau menyesuaikan diri dengan budaya masyarakat di Asia kan? Tahniah kepada Lana dan David. Jangan lupa jemput kami. Hehe

Sumber Berita: Astro Gempak