Written by AbangNara | October 28th, 2014

Nama Wak Doyok memang hangat diperkatakan minggu ini. Mana tidaknya, para peminat Firman AF2014 rata-rata melahirkan rasa tidak puas hati dan mengutuk tindakan Wak Doyok yang tidak memberikan pelajar kesayangan mereka hadiah sedangkan pelajar lelaki yang semua menerima hadiah daripada ikon fesyen tempatan ini. Secara jujur, Abang Nara terfikir jugak takkanlah Wak Doyok sengaja nak buat macam itu. Pasti ada sesuatu yang telah dirancang oleh Wak Doyok bersama produksi AF2014.
wak doyok firman af2014Ternyata tekaan Abang Nara betul. Peminat Firman boleh menarik nafas lega kerana Wak Doyok akan memberikan hadiah ‘special’ untuk pelajar AF2014 itu. Wak Doyok tidaklah sekejam yang disangka walaupun nampak ganas dengan misainya, Kata Wak Doyok:-

Sebenarnya kami semua nak buat gimik kepada Firman… Kalau mereka semua perasan dalam video yang disiarkan semasa konsert itu ada menyebut saya akan kembali. Jadi saya dah sediakan sesuatu yang istimewa untuk Firman… Saya bukannya kejam tak nak bagi Firman hadiah sedangkan yang lain dapat.

Sebelum ini saya sebenarnya dah agak perkara ini akan jadi isu dan pastinya mengundang kemarahan orang… Tetapi saya dah bersedia dan pihak AF juga mahukan yang sebegini. Tak apalah… Nak buat macam mana benda dah berlaku dan saya sedikit pun tidak terasa marah terhadap orang yang mengutuk mahupun mengeluarkan kata-kata kesat di laman sosial saya.

Mungkin mereka tidak mengetahui hal yang sebenar ataupun tidak perasan dengan maksud video yang ditayangkan semasa konsert tersebut. Cuma saya nak pesan, kita ini janganlah terlalu cepat menghukum orang sekiranya tidak mengetahui isu yang sebenar kerana ia melambangkan ‘atitude’ yang rendah.

wak doyok firman af2014

Kadangkala para peminat memang fanatik terlebih sikit dan ia adalah perkara biasa. Siapa tak marah kalau penyanyi kesayangan diperlakukan sedemikian rupa kan? Diharap dengan penerangan Wak Doyok ini, para peminat Firman boleh bertenang kembali. Kepada Wak Doyok, jangan makan hati sangat. Sekurang-kurangnya dengan kontroversi ini, nama Wak Doyok semakin dikenali ramai. Tak gitu? Info asal Astro Gempak.

 
Written by AbangNara | October 28th, 2014

Jutaan tahniah diucapkan kepada Bienda dan suaminya, Kamarul Zariman kerana telah pun selamat menimang cahaya mata kedua pada 23 Oktober lalu. Bayi perempuan tersebut dilahirkan kira-kira jam 8.14 malam secara pembedahan di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur. Anak keduanya ini dinamakan Laxiendra Namiraz. Untuk makluman, anak pertama Bienda yang juga seorang perempuan dinamakan Lavienda Namiraz.

bienda anak kedua

Semoga Laxiendra Namiraz membesar dengan sihat dan sempurna. Tahniah sekali lagi buat Bienda dan suami. Insya Allah anak ketiga nanti dapat ‘baby boy’ pula. Selamat berpantang diucapkan buat Bienda.

Written by AbangNara | October 28th, 2014

Semalam merupakan episod terakhir drama Maaf Jika Aku Tak Sempurna (MJATS) lakonan Fahrin Ahmad dan Sara Ali. Abang Nara adalah tertengok 2,3 episod. Secara jujur, Abang Nara agak kurang gemar drama sebegini yang menyaksikan si isteri menengking dan tidak menghormati suami. Lepas itu si suami pula macam lembik dan dayus. Tak ada pula nak menegur si isteri. Itu adalah pendapat peribadi Abang Nara lah.

fahrin ahmad

Apa pun mutu lakonan Fahrin Ahmad dan Sara Ali tak perlu dipertikaikan dalam drama MJATS ini terutamanya Sara Ali yang membuatkan ramai peminat benci kepadanya. Daripada apa yang Abang Nara perhatikan di dunia Internet, demam MJATS agak kurang jika mahu dibandingkan dengan drama Rindu Awak 200% lakonan Zul Ariffin dan Ayda Jebat. Apa pun kita tunggu rating keluar nanti untuk lihat drama mana yang lebih banyak pengikutnya.

fahrin ahmad

Bermula hari ini, slot Akasia akan menayangkan drama Bila Hati Berbicara yang menyaksikan lakonan Syafiq Kyle, Atikah Suhaime, Hafreez Adam, Azwan Kombos dan Raja Ilya. Nama-nama pelakon agak kurang dikenali dan tak ada nama besar. Mungkin ini satu percaturan baru daripada pihak TV3. Sama-samalah kita nantikan sama ada drama Bila Hati Berbicara ini bakal meletup atau tidak. Seperti biasa, waktu tayangan ialah setiap Isnin hingga Khamis bermula jam 7 malam.

Written by AbangNara | October 28th, 2014

Tak ada rezeki. Kesian juga Abang Nara dengan nasib yang menimpa Hanez Suraya ini. Malang bertimpa-timpa. Baru-baru ini Hanez memaklumkan yang dirinya bakal berlakon semula dalam telefilem Cikgu Timah Sekolah Bandar selepas 6 bulan digam, namun nampaknya hasrat Hanez untuk kembali beraksi tersekat sekali lagi. Hanez dikhabarkan telah ditendang keluar daripada penggambaran telefilem tersebut dan tempatnya telah digantikan oleh pelakon lain.

hanez suraya

Apa yang lebih menyedihkan ialah Hanez telah pun memberikan promosi terhadap telefilem tersebut menerusi akaun Instagramnya. Namun selepas tempatnya digantikan oleh pelakon lain, kesemua gambar-gambar tersebut terpaksa dipadamkan semula. Kata Hanez menerusi Kosmo Ahad:-

Sebenarnya saya dah mula berlakon untuk telefilem itu. Tapi saya sempat ikut satu hari sahaja. Malam pada hari pertama penggambaran itu saya dimaklumkan bahawa watak saya digantikan dengan orang lain.

Mereka ada jelaskan sebabnya kenapa saya terpaksa ditukar dengan orang lain. Cuma tak perlulah saya panjangkan isu ini. Saya anggap ia bukan rezeki saya.

hanez suraya

Nampak gayanya produksi tempatan masih takut untuk mengambil Hanez Suraya dalam drama/telefilem terbitan mereka kerana takut-takut tidak diterima oleh stesen televisyen. Sabarlah Hanez Suraya. Suatu hari nanti pasti nama anda akan diterima semula. Buat masa ini, tak ada yang mampu dilakukan selain berdoa agar masa itu tiba lebih cepat.

abaya jubah

P.S: Amboi cantiknya jubah Marlena yang didatangkan dalam pelbagai pilihan warna dan corak ini. Pasti makin terserlah kejelitaan anda bila memakainya ke majlis kahwin. Harga pun sangat berpatutan dengan kualiti kain terbaik. Tunggu apa lagi? Banyak lagi jubah-jubah cantik untuk anda pilih di www.familynara.com