Written by AbangNara | July 21st, 2016

Bakal melangsungkan perkahwinannya bersama Nedim Nazri tahun ini (namun tarikh masih belum diketahui), Nora Danish memaklumkan bakal mengadakan majlis persandingan di Bali, Indonesia. Nora telah memilih konsep ‘beach wedding’ dan sudah tentu Bali yang terkenal dengan kecantikan pantainya adalah satu lokasi yang cukup sempurna. Abang Nara dah dapat bayangkan keanggunan Nora dengan pakaian pengantin serba putih yang ditiup sepoi-sepoi angin pantai. Cantik.

nora danish

Apa yang Abang Nara suka tentang perkahwinan Nora Danish kali ini ialah ia akan menjadi sebuah perkahwinan yang simple. Tak mewah-mewah. Orang kata yang penting nikah. Kata Nora Danish:-

Pada saya untuk sebuah majlis yang mewah memerlukan persiapan yang lama. Saya sendiri tidak ada masa untuk itu kerana jadual kerja dan perniagaan yang padat. Disebabkan itu saya merancang untuk mengadakan majlis yang ringkas dan sederhana. Jadi doakan saja semoga ia dapat dilaksanakan tahun ini. Saya memang mengimpikan perkahwinan tepi pantai. Memandangkan saya suka ke Bali, jadi pulau percutian itu menjadi pilihan saya.

nora danish

Abang Nara doakan agar perancangan Nora Danish untuk bergelar isteri kepada Nedim Nazri pada hujung tahun ini akan menjadi realiti. Abang Nara yakin ramai yang tak sabar mahu melihat pasangan sama cantik sama padan ini bersanding di atas pelamin. Semoga segala urusan dipermudahkan. Amin. Sumber Harian Metro.

P.S: Abang kandung tipu geran dan jual tanah pusaka

 
Written by Bella | July 20th, 2016

Semalam cukup hangat dengan isu dimana ada pihak yang kurang bersetuju dengan kenyataan Mira Filzah tentang kerjaya seorang Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD). Mira menganggap mereka yang bekerja sebagai PTD hanya terperap didalam pejabat dan mempunyai kerjaya yang agak bosan.

Menerima pelbagai komen mengenai isu berkenaan, Mira menerusi akaun Instagramnya menjelaskan beliau sama sekali tidak mempunyai niat untuk memandang rendah kerjaya PTD.

Buat Mira, mereka yang bergelar PTD mempunyai masa depan yang agak cerah apatah lagi kerjaya itu menjadi tulang belakang didalam pentadbiran negara.

Assalamualaikum semua.

Di sini Mira nk JELASKAN sedikit isu disini isu ‘terperap’ yg disalahertikan di sebuah blog. Kenyataan Mira telah disalah ertikan oleh pihak di atas. Mira TAK PERNAH MEMPERLEKEHKAN kerjaya sebagai PTD. Pada Mira PTD adalah salah satu pekerjaan yg mempunyai kerjaya yg masa depan yg cerah. Byk peluang untuk berkhidmat dlm pelbagai agensi dalam dan luar negara. Malah, Mak Mira sendiri menggalakkan Mira utk mohon jwtn PTD sebaik shj tamat pengajian.

Tak kan seorg ibu nak menggalakkan perkara yg tidak baik? Cuma masing masing ADA keinginan/kesukaan/minat sendiri. Dan Mira bukan seorang yg suka bekerja dlm waktu pejabat atau waktu yg telah ditentukan. Kadang2 suka kerja pagi, kdg2 mlm, kdg2 sampai 24 jam. ITU SAHAJA.

Dan Mira percaya ramai lagi diluar sana yg ada persamaan mcm Mira. Harap kenyataan Mira tidak putar belit dan disalahertikan hingga seolah2 Mira memperlekehkan satu kerjaya tersebut yg menjadi TULANG BELAKANG pentadbiran negara kita. –

HARAP MAKLUM dan harap jgn ada pihak yg salah erti kenyataan Mira. Terima kasih.

Kami pun tidak menunding jari terhadap Mira Filzah. Kami hanya cuba menyampaikan luahan beberapa pihak agar perkara ini dapat dijelaskan dengan lebih baik dan tidak menjadi salah faham yang berpanjangan.

Written by Bella | July 20th, 2016

Sedang hamil enam bulan anak kedua hasil perkahwinan dengan Fizz Fairuz, pelakon Almy Nadia kali ini mahu lebih tenang dan tidak lagi mempedulikan segala komen negatif dan kritikan masyarakat tentang bentuk tubuh badannya yang sudah kembali besar.

Buat Almy, ia adalah perkara biasa apabila berat badan wanita yang sedang hamil meningkat dan Almy lebih mengutamakan kesihatan bayi didalam kandungan beliau.

Jelas Almy, beliau tidak boleh memuaskan hati semua pihak.

Saya kini tidak mahu lagi mempedulikan kata-kata negatif yang dilemparkan terhadap diri saya. Lumrah, badan akan naik ketika hamil dan saya menerima hakikat itu dengan hati terbuka. Biarlah apa yang ingin orang kata, asalkan saya bahagia.

Lagipun, saya tidak mahu menyekat pemakanan demi memuaskan hati pihak tertentu saja. Bagi saya, kesihatan bayi dalam kandungan lebih penting daripada segala-galanya.

Korang ni, macam tidak biasa lihat wanita hamil yang sedikit gempal tubuh badannya. Biasalah, semua itu kerana perubahan hormon apa yang penting ialah kandungan sentiasa sihat. Janganlah asyik hendak menghina orang sahaja….

Sumber Berita : BH PLUS

Written by Bella | July 20th, 2016

Hari Jumaat ini merupakan detik penuh bermakna buat Amar Baharin dan Amyra Rosli kerana mereka bakal mengikat tali pertunangan sebelum bernikah pada 11 November depan.

Berbicara mengenai hari bahagia beliau, Amyra akui beliau tidak pernah tahu bahawa Amar sebenarnya serius ingin menjadikan beliau pasangan hidupnya.  Amyra sebenarnya cukup terharu dengan cara Amar mencuri hatinya.

Sebenarnya saya tak tahu Amar serius nak jadikan saya pasangan hidupnya, bagi saya ‘action speaks louder than words’. Antara perkara yang Amar lakukan untuk menunjukkan minatnya terhadap saya ialah dengan cara Amar yang matang dalam menjaga saya dan keluarga.

Saya sangat suka melihat dengan cara pengurusan hidup Amar, sangat matang, terlebih lagi soal perhubungan. Malah, Amar juga mahu agar saya selalu disampingnya termasuklah dari segi apapun.

Buat Amar pula, keikhlasan hati Amyra merupakan kekuatan cinta mereka berdua dan akhirya takdir membawa hubungan mereka ke jinjang pelamin.

Itu semua sudah tertulis, hidayah dari Allah untuk saya dijodohkan dengan Amyra, mungkin pernah rapat dengan orang lain, tapi alhamdulillah Allah dekatkan hati kami, hasil keikhlasan doa kami bersama.

Saya tidak ada spesifik ciri yang saya nantikan daripada seorang wanita, namun keikhlasan perilaku Amyra dan cinta kami saya merasakan sangat kuat serta dialah orang yang paling istimewa.

Amar Baharin dan Amyra Rosli boleh dikatakan pasangan yang agak sweet dan sepadan bukan? Harapnya, kebahagiaan mereka berdua akan kekal selama-lamanya. Tidak sabar pula hendak lihat mereka bersanding atas pelamin.

Sumber Berita : Media Hiburan