Written by AbangNara | October 20th, 2014

Belum reda dengan kontroversi Miera Liyana berbikini dalam filem Dendam Orang Mati, kali ini timbul pula gosip pelakon jelita ini dengan Fauzi Nawawi. Gosip ini bukan gosip sembarangan, sebaliknya Miera Liyana dan Fauzi Nawawi dikatakan berjalan berpegangan tangan sekaligus menimbulkan persoalan sama ada mereka berdua sedang bercinta. Seperti yang kita ketahui, Fauzi Nawawi merupakan suami kepada Lisdawati dan telah pun mempunyai 3 cahaya mata hasil perkahwinan tersebut.

fauzi nawawi

Tampil menjelaskan keadaan, Fauzi Nawawi menafikan sekeras-kerasnya gosip tersebut. Kata Fauzi menerusi Mstar Online:-

Beza umur kami 20 tahun dan saya percaya dia mempunyai lebih ramai pilihan selain saya. Gosip ini sememangnya mengarut. Ia telah membuatkan perasaan isteri saya terluka. Sebelum ini saya pernah bercakap ‘Bertuah sangat kalau Leyana tu nak bagi pegang tangan’ pada sebuah majlis dan ia mungkin telah disalahertikan. Malangnya timbul cerita lain pula konon saya dilihat berpimpinan tangan dengan Miera seperti pasangan kekasih.

Macam saya… sudah ‘kebal’ dengan gosip seperti ini. Datanglah macam mana sekalipun kontroversi itu, Insya-Allah saya boleh terimanya dan keluarga saya utamakan dahulu. Tetapi kasihanlah pada dia (Miera). Baru nak cipta nama, gosip dah macam-macam. Bagaimanapun saya harap gosip ini tidak akan menjejaskan filem lakonan saya, Kelibat yang bakal ditayangkan 6 November ini.

fauzi nawawi

Macam-macam sungguh gosip yang akan timbul apabila berkecimpung dalam dunia hiburan. Ini semua asam garam kehidupan sebagai seorang selebriti. Respek kepada Fauzi Nawawi kerana tak melatah. Ini semua perkara biasa. Bak kata pepatah, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai. Tak gitu? Apa pun, semoga gosip ini tidak merosakkan hubungan Fauzi dan Lisdawati. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Mega gathering Toyota Hiace

 
Written by AbangNara | October 20th, 2014

Tajuk di atas adalah 2 perkembangan berbeza untuk pelakon jelita, Nur Fazura. Berita pertama yang amat menyedihkan ialah akaun Facebook miliki Fazura telah pun digodam. Berdasarkan pemerhatian Abang Nara, kini akaun Facebook tersebut digunakan untuk bekongsi pautan ke laman blog tertentu yang memaparkan artikel agak mengarut. Pasti Fazura amat kecewa kerana jumlah ‘LIKE’ di akaun Facebooknya itu sudah hampir mencecah angka 800,000. Banyak tue.

fazura juri maharaja lawak mega

Kita tinggalkan berita sedih tersebut. Ini ada berita gembira buat anda yang mahu melihat kejelitaan Fazura setiap minggu. Ada desas-desus menyatakan Fazura akan menjadi salah seorang juri tetap untuk program Maharaja Lawak Mega 2014 yang akan ke udara tidak lama lagi. Sebelum ini Lisa Surihani, Luna Maya dan Nora Danish pernah menduduki kerusi tersebut. Kalau desas-desus ini benar, Abang Nara pasti tak akan terlepas menonton MLM2014 setiap minggu. Sambil bergelak ketawa, sambil dapat menikmati kecantikan Fazura. Hehehe.

fazura juri maharaja lawak mega

Sama-samalah kita berdoa agar desas-desus ini benar dan Fazura akan muncul sebagai salah seorang juri untuk Maharaja Lawak Mega 2014. Tak sabar nak tengok gaya Fazura setiap minggu. Pasti vas ke da bom. Go Fazura go!!!

P.S: Jambatan di London ini amat unik

Written by AbangNara | October 18th, 2014

Semalam telah pun berlangsung episod akhir program Da’i musim kedua. Pelajar daripada Universiti Malaya, Nik Ahmad Farhan Nik Muhammad telah dinobatkan sebagai juara sekaligus membawa pulang hadiah bernilai RM100,000. Pelajar jurusan Pendidikan Islam dan Pengajian al-Quran berusia 24 tahun ini telah menewaskan 2 lagi finalis lain iaitu penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Ahmad Izzhar Ahmad Nazrui, 22 dan pelajar Usuluddin, Universiti Yarmouk , Jordan, Ammar Ismail, 25.

nik ahmad farhanFarhan sebelum ini telah dimasukkan ke hospital ketika program Da’i berlangsung akibat penyakit pneumothorax (keruntuhan paru-paru) pada minggu kelima.. Namun kalau sudah tertulis rezeki untuknya, Farhan bukan sahaja kembali sihat malah kini bergelar juara program Da’i Pendakwah Millenia ini. Abang Nara tertarik dengan kata-kata Farhan sempena kemenangannya:-

Saya menangis kerana teringatkan Rasulullah SAW pernah dibaling batu ketika berjuang menegakkan syiar agama Islam. Namun dalam keadaan saya sekarang kerana dakwah agama itu berjaya membawa saya sehingga bergelar juara dan memenangi hadiah wang tunai lumayan.

Semoga dengan kemenangan ini akan menguatkan lagi semangat Farhan yang berasal dari Kelantan serta rakan-rakannya yang lain untuk terus berdakwah. Tahniah diucapkan. Semoga terus maju jaya.

Written by AbangNara | October 18th, 2014

Tahukah anda bahawa Rita Rudaini telah menerima ugutan bunuh menerusi salah satu komen yang dihantar ke akaun bekas suaminya, Aidil Zafuan? Rita Rudaini telah pun membuat laporan polis mengenai ugutan bunuh ini. Terbaru, Rita telah melantik peguam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Aidil kerana ugutan bunuh tersebut muncul selepas bekas suaminya itu memuatnaik gambar-gambar provokasi.
rita rudainiIni adalah ugutan bunuh yang dihantar kepada Rita.

rita rudaini

Seram kan? Tak ada kerja sungguh si pengugut ini. Kata Rita menerusi Harian Metro:-

Siasatan akan tetap diteruskan. Saya sudah melantik peguam untuk teruskan kes ini sebab ia kes serius! Semuanya bermula dari dia, jadi dia kena bertanggungjawab.

Yang penting laporan sudah dibuat dan nyawa saya kini diancam. Ugutan itu takkan terjadi kalau dia (Aidil) tak panaskan (hasut) pengikutnya.

Kes sebegini tak pernah terjadi selama saya jadi artis. Saya tak pernah ada musuh tapi bila dia yang mulakan segalanya di Instagram, dia tanggunglah sendiri.

aidil

Secara jujur, kesian juga kat Aidil. Lepas satu kes, timbul lagi satu kes. Tak boleh nak salahkan Aidil juga kerana dia tak ada kuasa untuk menghalang orang lain komen apa. Namun pasti ada jalan penyelesaian secara undang-undang untuk perkara ini. Biarlah mahkamah menentukan. Buat si pengugut, lain kali fikir dulu sebelum menulis. Tak pasal-pasal dah susahkan orang lain.
banner

P.S: [Hingga 60% diskaun]. #EDZians Day. 18 & 19 Oktober. Di butik EDZ Bandar Baru Bangi sahaja. 03-89123410. Offer best: http://www.edz.com.my/edzians-day