Written by AbangNara | November 19th, 2014

Kalau kata bodoh, marah. Namun itulah hakikat yang terpaksa diterima oleh mereka yang tertipu dengan penipuan iPhone 6 percuma di Instagram. Serabut mata Abang Nara melihat komen-komen seperti ‘I got a free iPhone from ….” di hampir kesemua akaun Instagram selebriti-selebriti tempatan. Kalau anda seorang manusia yang mampu berfikir secara logik, pastinya anda tahu ini semua adalah palsu semata-mata. Mana ada orang nak bagi iPhone 6 percuma kat dunia ini wei.

dm

antara contoh komen

Ya Abang Nara tahu ramai yang ‘desperate’ nak gunakan iPhone 6. Iyerlah sapa tak bangga ada gadjet terbaru. Boleh riak dan ujub sikit kat member. Nak beli tak cukup duit, jadi apa salahnya mencuba benda percuma kan? Tak adalah penat mana pun setakat nak bagi komen 10 kali. Rasanya dalam masa 10 minit dah boleh siap dah. Tak gitu?

dm

antara contoh akaun tipu

Namun tahukah anda di sebalik usaha gigih anda itu si penipu ini sedang tersenyum riang. Apabila pengikutnya semakin ramai, tiba-tiba sahaja akaun ini akan bertukar wajah dan akan dijual kepada orang lain dengan harga tinggi. Yang untung hanya si penipu sementara anda terkapai-kapai menunggu kehadiran iPhone 6 yang tak kunjung tiba. Kasihan melihat peminat mereka tertipu, beberapa selebriti telah tampil memberi nasihat.

akaun tipu
akaun tipuakaun tipu

akaun tipu

sindiran sinis daripada Awal Ashaari


Diharap tiada pembaca BeautifulNara yang terlibat dalam benda mengarut ini. Rasanya semua pembaca BeautifulNara pandai-pandai belaka. Kaya pun kaya jugak kan? Setakat iPhone 6 nie pasti anda boleh beli celah gigi. Tak luak duit simpanan yang berbakul-bakul itu. Tak gitu?

 
Written by AbangNara | November 19th, 2014

Apabila sudah popular, seperti biasa akan ada desas-desus yang tidak diketahui kesahihannya bertebaran. Itu perkara biasa dan lumrah menjadi seorang selebriti. Terbaru, juara AF2014 iaitu Firman didakwa telah pun berkahwin dan mempunyai seorang anak. Bagi Abang Nara kalau desas-desus ini benar sekalipun, tiada masalah. Biasalah orang dah kahwin dan ada anak. Yang tak biasa ialah tak kahwin tapi dah ada anak.

firman af2014

Desas-desus tidak berasas ini timbul apabila seorang peminat meninggalkan komen menyatakan dia sudah berumah tangga dan mempunyai anak dalam sekeping gambar yang dimuat naik menerusi laman Instagram miliknya yang menggunakan nama @firman2014. Hmmmm. Ikuti penafian Firman di bawah:-

Belum, belum. Saya belum berkahwin atau pernah berkahwin. Apa lagi mempunyai anak. Saya masih bujang. Itu tidak benar sama sekali (berkahwin dan punyai anak). Saya faham perkara seumpama ini akan terjadi, tetapi saya tidak cepat melatah. Saya akan cuba membiasakan diri dengan spekulasi dan keadaan seperti ini.

firman af2014

Bagus reaksi yang ditunjukkan oleh Firman. Tak gelabah, tak cuak, tak melatah dan tak mengamuk tak tentu hala. Kalau bukan, nafikan sahaja. Biasalah jadi artis khabar angin sebegini memang akan ada. Ini hanya perkara kecil sahaja. Apa pun, semoga Firman terus maju jaya dalam karier seni. Jangan lepas jadi juara AF terus senyap pula. Kena rajin dan berusaha keras. Teruskan usahamu Firman.

firman af2014

P.S: Koleksi jubah terbaru daripada Mis Claire kini boleh digunakan oleh ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka. Saiz ada sehingga 6XL. Khas untuk pembaca BeautifulNara, anda boleh dapatkan diskaun 15% dengan memasukkan voucher “IMEL15BN” ketika membuat pembelian. Sah sehingga 24 November ini.  Jangan lupa LIKE Facebook Mis Claire dan ikuti Instagram Mis Claire untuk melihat koleksi terbaru mereka. 

Written by AbangNara | November 19th, 2014

Pelik tapi benar. Semenjak dua menjak ini makin ramai pula selebriti tanah air yang mengambil keputusan untuk membuang gambar-gambar di akaun Instagram mereka. Tidaklah pula diketahui tujuan sebenar mereka berbuat demikian. Apabila ditanya seperti biasa alasan yang digunakan ialah ‘mulakan hidup baru’, ‘gambar banyak kontroversi’ dan macam-macam lagi alasan klise. Terbaru, tindakan sama telah diambil oleh Nad Zainal.

nad zainal

Nad Zainal seperti yang kita ketahui baru-baru ini telah digosipkan bercinta dengan Remy Ishak. Mungkin Nad tertekan dengan gosip-gosip liar yang menimpa dirinya sejak kebelakangan ini sehingga memaksa dirinya mengambil keputusan untuk membuang gambar-gambar lama. Atau mungkin juga Nad mahu menghapuskan memori lamanya. Terang Nad menerusi Mstar Online:-

Kadang-kadang gambar yang kita muat naik itu biasa-biasa saja tetapi ia boleh dimanipulasikan oleh pihak tidak bertanggungjawab. Biasalah, ada suka kita dan ada membenci. Jadi lebih baik jika kita elak menjadi bahan bualan ramai.

Apa yang saya lihat, banyak gambar yang tidak berfaedah dimuatnaik dalam Instagram, saya tengok sendiri pun naik rimas. Dengan cara itu juga saya dapat ‘membuka buku baru’ bersempena dengan tahun baru 2015 yang akan tiba tidak lama lagi. Saya mahu Instagram itu dipenuhi dengan gambar yang melibatkan kerjaya seni sahaja

nad zainal

Buatlah apa yang anda mahukan asalkan hati gembira cukuplah. Bagi Abang Nara biasalah jadi selebriti dan gambar dikontroversikan lebih-lebih lagi dengan perangai pengikut di Malaysia yang memang pelik-pelik. Nak main akaun sosial ini hati memang kena kering sikit. Pedulikan kata-kata orang. Yang penting kita tahu tujuan sebenar perkongsian dilakukan. Tak gitu?

Written by AbangNara | November 18th, 2014

Selepas dibukakan akaun Instagram (yang sudah mencecah lebih 200 ribu pengikut), kini Lara Alana telah mempunyai akaun Facebook. Berdasarkan pemerhatian Abang Nara sebentar tadi, jumlah LIKE yang diterima sudah pun menghampiri angka 50 ribu. Pergh!!! Baru buka sehari (tak sampai 24 jam pun lagi) dah banyak itu. Pastinya kecomelan Lara Alana menjadi daya tarikan yang amat tinggi.

lara alana

Sebelum kewujudan akaun rasmi ini, terlalu banyak akaun palsu yang menggunakan nama Lara Alana. Pastikan anda LIKE yang betul iaitu https://www.facebook.com/laraalana.schawal. Kalau tersilap LIKE nanti penuh pula Facebook anda dengan iklan-iklan yang mengarut. Abang Nara paling benci perkara tersebut. Kita LIKE untuk tahu perkembangan semasa, bukan nak baca iklan setiap 2 saat.

lara alana

Lagi beberapa gambar si comel Lara Alana dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Rupa superhero jika mereka wujud pada abad ke 16