Written by AbangNara | April 11th, 2014

Selepas satu rampasan yang dilakukan oleh Fareeda baru-baru ini, jenama tudung ini semakin hangat diperkatakan. Ada yang bersetuju dan tak kurang ramai yang membantah tindakan tersebut sehingga mencetuskan kontroversi. Bagi Abang Nara ia satu langkah yang harus dilakukan kerana hakcipta Fareeda telah dilanggar oleh pihak lain. Peliknya, isteri Fizo Omar, Mawar turut sama terkena tempias kritikan dan cemuhan daripada mereka yang tidak bersetuju dengan rampasan tersebut.

fizo omar dan isteri

Antara komen-komen yang diterima oleh Fizo di akaun sosialnya ialah “Mawar tidak menutup aurat sepenuhnya“, “Fizo tanggung dosa bini” dan macam-macam lagi. Tampil membela isterinya, Fizo berkata kepada Mstar Online:-

Aurat itu subjektif, selagi dia menutup kepala, tidak berpakaian seksi dan menjolok mata ia sudah cukup baik bagi saya, dalam Islam sebenar tangan pun tidak boleh terdedah. Isteri saya menjual tudung… bukan menjual skirt pendek, kenapa perlu hina dia sampai begitu sedangkan kerana perniagaan tudungnya itu, ramai wanita yang sudah berhijrah untuk bertudung.

fareeda fizo omar

Betul juga kata Fizo Omar itu mengenai ramai wanita yang sudah bertudung kerana Fareeda. Abang Nara tengok tudung Fareeda ini sudah menjadi satu fenomena di kalangan wanita Malaysia. Semua orang berebut-rebut nak membelinya. Fizo juga turut melahirkan rasa kekecewaan dengan komen-komen yang diterima di akaun Instagramya:-

Saya tidak boleh tahan marah bila gambar yang saya muat naik bersama Mawar dikomen dengan pelbagai ayat berunsur negatif. Sehingga ada mengatakan saya menanggung dosa kerana Mawar bertudung begitu, saya tidak faham kenapa ramai yang tidak berpuas hati .

Kalau mereka kata tudung itu terlalu singkat mereka boleh beli jenis yang lain, di Fareeda kita jual pelbagai jenis tudung mengikut saiz yang bersesuaian dengan mereka.Cuma permintaan tinggi terhadap tudung yang dipakai oleh isteri saya, jadi sebab itu ia lebih komersil berbanding tudung-tudung yang labuh

rizo omar
Ini semua adalah asam garam dalam perniagaan. Biasalah cemburu sebegini. Anggaplah ini sebagai satu cabaran. Jangan melatah kuat sangat. Kena bersikap profesional. Abang Nara percaya populariti Fareeda tidak akan tenggelam kerana kontroversi murahan ini. Teruskan perniagaan anda dan semoga mencapai sasaran yang dikehendaki tahun ini.

 
Written by AbangNara | April 11th, 2014

Tidak pernah terlintas di hati ini untuk memiliki Audi R8. Apabila melihat kelibat kereta ini di atas jalan, memang kagum dibuatnya. Sporty, laju dan pastinya menyerlahkan kemachoan si pemandu. Inilah kereta pilihan Ammar Effendy, anak Rozita Che Wan sebagai hadiah keputusan cemerlang SPMnya. Untungnya menjadi anak Che Ta!!!

anak che ta

Namun buat masa ini, Ammar sendiri tidak mengetahui kereta apakah yang bakal dibeli oleh emaknya. Pasti Ammar pun berdebar-debar. Paling koman mesti BMW punya. Takkanlah Che Ta nak beli Myvi pulak kan? Kata Ammar menerusi Mstar Online:-

Hahaha… Bukan BMW X6 lah, tetapi kereta lain. Ammar rasa nak tergelak jer bila gosip itu timbul kerana itu kereta untuk ‘orang tua’. Memang benar mommy nak belikan kereta untuk saya. Tetapi kereta sport la, baru macho.

Pada Rabu saya telah ke kedai kereta melihat mana-mana yang diminati dan setakat ini Audi R8 antara yang saya sukai. Tak tahu lah pula kereta apa mommy nak belikan. Berbaloi juga belajar siang malam. Kalau keputusan lebih cemerlang, entah-entah mommy nak belikan Lamborghini atau Ferrari

ammar anak che ta

Audi R8 adalah satu pilihan bijak dan sangat sesuai dengan usia Ammar yang meningkat remaja. Jangan bawa laju-laju sangat. Pastikan mengikut peraturan yang ditetapkan. Lepas itu kalau terjumpa Abang Nara, jangan lupa ajak duduk sebelah. Nak gak merasa kerusi empuk Audi R8. Hehehe. Apa pun, tahniah atas hadiah yang sangat “awesome” ini.

P.S: UMW Toyota panggil semula beberapa model keretanya

Written by AbangNara | April 11th, 2014

Agak terkejut juga apabila Abang Nara mendapat informasi ini daripada KakJulaJuli. Dengan segera Abang Nara meng”skodeng” Instagram Bella Dally dan mendapati memang benar apa yang diberitahu, bekas kekasih Nazim Othman telah membuang semua gambarnya yang menampakkan tudung dan kini tampil bertudung. Adakah Bella Dally sudah berhijrah sepenuhnya?
bella dally bertudungJika benar Bella Dally sudah pun berhijrah dan mengambil keputusan untuk bertudung sepenuhnya, ini satu berita yang sangat baik. Jutaan tahniah diucapkan. Untuk anda yang tidak tahu, Bella dan Nazim Othman baru-baru ini sudah pun sah putus cinta. Tidak diketahui sama ada perpisahan itu menyumbang kepada penghijrahan ini.
bella dally bertudungSemoga Bella Dally istiqamah dan meneruskan penampilan bertudung ini. Memang cantik dan comel sangat-sangat. Tahniah Bella sekiranya penghijrahan ini benar-benar berlaku. Semoga hidup anda akan lebih dirahmati dan diberkati.

Written by AbangNara | April 10th, 2014

Susah menjadi orang sejelita Rossa ini. Ada saja khabar angin dan gosip yang bertebaran. Tambah pelik apabila penyanyi yang berasal dari Indonesia ini dikatakan mempunyai hubungan cinta dengan kerabat diraja Malaysia. Memang agak tak masuk akal tetapi itulah dakwaan yang bertiup kencang sejak kebelakangan ini.

rossa

Tampil menerusi Harian Metro hari ini, Rossa menafikan dakwaan tersebut dan mengakui kini sedang bercinta dengan seorang ahli perniagaan dari Indonesia yang berstatus duda. Kata Rossa:-

Saya pun terkejut bila dapat tahu diri saya digosipkan “bermadu” dengan kerabat berkenaan. Hakikatnya, hubungan kami sudah lama rapat, sebelum saya berkahwin lagi dan hanya sebagai kenalan baik saja dan tidak lebih daripada itu.

Pada masa sama saya juga sering memenuhi undangan persembahan dari pihak istana terutama persembahan sempena majlis ulang tahun keputeraan sultan pada setiap tahun.

Bukan saja undangan daripada pihak istana, saya juga pernah membuat persembahan undangan daripada isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sebelum ini.

rossa

Hebat jugak Rossa ini mendapat undangan daripada golongan VVIP di Malaysia. Memang murah rezeki sungguh. Kalau Abang Nara pun teringin juga nak mendengar Rossa menyanyi secara “live”. Lagu-lagunya pun memang menarik dan sedap didengar. Semoga rezeki Rossa di Malaysia semakin murah dan semakin banyak mendapat undangan nyanyian.