Written by Bella | February 28th, 2015

Baru-baru ini, Neelofa sekali lagi telah menjadi mangsa kritikan fesyen apabila ramai yang mengatakan busana beliau pada malam Anugerah Meletop Era 2015, seakan-akan seperti sotong. Malah, Neelofa juga telah mengeluarkan kenyataan bagi membidas dakwaan tersebut.

 Terbaru, pereka fesyen Fiziwoo turut memberi respon dan menyifatkan pihak yang mengkritik busana tersebut sebagai buta fesyen dan sering mempunyai pandangan negatif terhadap perkara baru.

Mereka tidak tahu tentang fesyen dan melihat apa juga perkara yang baru dari sudut pandangan negatif dengan tujuan mengkritik sahaja.

Sebelum ia dipakai Neelofa saya sudah terlebih dahulu minta pendapat pakar-pakar yang tahu tentang fesyen termasuk editor majalah antarabangsa mengenai baju rekaan saya itu.

Dan mereka semua beri reaksi positif serta menganggap ia setanding dengan kualiti rekaan peringkat antarabangsa.

Sebenarnya, baju tersebut di inspirasikan daripada bunga ros dan menggunakan fabrik berkualiti tinggi setaraf artis antarabangsa. Untuk pengetahuan anda, ia bukanlah tajaan daripada mana-mana pihak tetapi Neelofa telah membeli busana itu dengan harga lebih RM 10,000.

Baju itu bukan kami sponser sebaliknya Neelofa bayar untuk kami hasilkan yang terbaik buatnya.

Butik kami juga tidak pernah memberi tajaan kepada mana-mana artis untuk tujuan promosi. Ramai artis yang menggunakan khidmat kami adalah berbayar.

Wow! Kami ingat baju tersebut adalah tajaan, rupa-rupanya ia telah dibayar oleh Neelofa. Kesian juga beliau jadi mangsa kritikan korang yang buta fesyen ni. Beribu habis tetapi masih “dibahan” oleh orang ramai.

Sumber Berita: mStar Online

 
Written by AbangNara | February 27th, 2015

Kepopularitian yang dikecapi memang ada baik dan buruknya. Agak sedih juga Abang Nara dengan nasib yang menimpa kumpulan Caliph Buskers. Selepas disanjung oleh jutaan rakyat Malaysia kerana persembahan yang menyentuh hati di AJL29, nama Caliph Buskers baru-baru ini tercemar kerana isu politik. Kononnya Caliph Buskers mengeluarkan amaran kepada Adam Adli agar tidak membuat perhimpunan haram di depan Sogo kerana ia mengacau periuk nasi mereka. Kerana ‘kenyataan’ tersebut, Caliph Buskers dikecam terutamanya oleh penyokong parti politik bukan kerajaan.

caliph buskers

Sedih dengan kritikan dan kecaman yang diterima oleh kata-kata, amaran dan arahan yang tidak pernah dikeluarkan oleh Caliph Buskers, salah seorang anggota kumpulan tersebut iaitu Azmi Saat (vokalis) meluahkan rasa kecewa dengan apa yang terjadi. Senang cerita, kenyataan Caliph Buskers telah dimanipulasi oleh pihak media untuk menyedapkan lagi cerita. Abang Nara agak terharu membaca kata-kata Azmi Saat. Tulisnya:-

Assalamualaikum. Apa khabar semua sahabat Azmi Saat dan Caliph Buskers? Mudah-mudahan semuanya sentiasa dalam rahmat Allah SWT…

Terima kasih tidak terhingga kerana terus menyokong CB. Tanpa sokongan sahabat semua, CB tak akan mampu bergerak ke mana-mana.

Pasti ramai yang tahu tentang isu yang tersebar baru-baru ni. Apa dah jadi? Kemana perginya sorakan yang diberikan waktu AJL tempoh hari? Kenapa sekarang berubah dari sorakan kepada penghinaan? Memang sedih bila CB dihina. Tapi lebih sedih lagi bila nama CB dikaitkan untuk memecah belahkan rakyat malaysia terutamanya orang melayu.

CB bermuzik bukan untuk berpolitik dan dipolitikkan malah CB mahu muzik CB dapat memberikan ketenangan kepada semua orang. Kami merayu, hentikan lah isu tersebut. Janganlah kaitkan CB dalam hal-hal yang luar dari bidang CB. Izinkanlah CB berkarya dengan tenang supaya CB dapat memberikan yang terbaik.

Memang kami tak boleh memaksa semua orang meminati muzik CB, tapi kami merayu, berhentilah dari menghina antara satu sama lain. Percayalah, Tidak pernah sama sekali CB memberi arahan apa lagi amaran kepada mana-mana pihak. Siapalah CB untuk berbuat sebegitu? Fikirlah sebaik mungkin sebelum terus menyalahkan CB.

Jutaan maaf dari CB kepada semua pihak sekiranya apa yang berlaku datangnya dari kesilapan CB sendiri. Ini mungkin kerana ketidak biasaan kami untuk menghadapi sesuatu situasi. Berilah kami peluang untuk belajar dari kesilapan. Sekali lagi kami merayu, hentikanlah isu tersebut kerana isu-isu sebigini bukan sahaja boleh menghancurkan kerjaya CB malah mampu memecahbelahkan rakyat malaysia terutamanya kita sesama orang islam dan orang melayu. Apa gunanya kalau kehadiran CB hanya cuma memberikan keburukan?

Sekiranya ada mana-mana pihak yang tidak menyokong CB, biarkanlah CB bergerak tanpa sokongan anda. Janganlah hancurkan kerjaya CB hanya kerana anda tidak meminati CB. Kalaulah perjalanan CB ditakdirkan terhenti, biarlah CB berhenti sebagai penghibur yang pernah memberi ketenangan bukan penghibur yang pernah menyakiti hati orang lain.

Mudah-mudahan Allah memberikan petunjuk kepada hambanya yang zalim. Amin…

Terima kasih.
Ikhlas dari Azmi Saat Caliph Buskers.

caliph buskers

Sedih kan? Tak sangka kenyataan orang OKU pun sanggup diputarbelitkan oleh sesetengah media semata-mata untuk kepentingan politik. Kesian kat Caliph Buskers yang hanya mahu bermuzik untuk menghiburkan orang dan mencari sesuap rezeki. Tak pasal-pasal terpalit dalam permainan politik. Sabarlah Caliph Buskers. Teruskan bermuzik dengan ikhlas. Pasti para peminat akan terus menghargai anda seadanya.

Written by AbangNara | February 27th, 2015

Tahniah diucapkan kepada Hafiz Suip dan Nureffy yang telah pun selamat bertunang hari ini. Majlis pertunangan telah pun berlangsung di Kuching, Sarawak. Untuk makluman, hari ini juga adalah hari kelahiran Hafiz. Majlis pertunangan ini nampak amat meriah sekali lebih-lebih dengan kehadiran pelamin yang amat menawan. Cantik sangat-sangat.

gambar tunang hafiz suip

Kalau tak silap, Nureffy yang merupakan pelajar jurusan perakaunan di Australia akan menamatkan pembelajarannya pada tahun 2016. Molek benarlah perancangan yang diatur oleh Hafiz. Tahun ini bertunang, cukup setahun, habis belajar dan dah boleh mendirikan rumah tangga. Semoga segalanya berjalan lancar. Sama-samalah kita doakan.

gambar tunang hafiz suip

Lagi beberapa gambar sekitar majlis pertunangan Hafiz Suip dan Nureffy dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar Project2Pi.

 
Written by AbangNara | February 27th, 2015

Abang Nara percaya ramai yang tertanya-tanya kenapa Emma Maembong ada menemani Zizan Razak di Maharaja Lawak Mega 2014 sedangkan menurut pelakon itu mereka berdua sudah tidak lagi bercinta ketika itu. Kehadirannya ketika itu membayangkan yang hubungannya dengan Zizan telah kembali pulih dan percintaan kembali mekar. Susulan perbuatan itu juga, Emma Maembong dicop berperangai kebudak-budakan dan tidak matang kerana sekejap sangat putusnya. Orang kata macam cinta budak sekolah.
emma maembong Malah tindakan Emma Maembong yang sering memuatnaik lagu-lagu sedih dan lirik-lirik membayangkan keretakan perhubungannya dengan Zizan juga menjadi kritikan orang ramai. Namun menurut Emma, bukan mudah dirinya untuk memutuskan hubungan selepas 2 tahun bercinta dengan Zizan. Terang Emma:-

Secara jujurnya, saya dengan Zizan memang sudah tidak ada apa-apa lagi hubungan. Tapi itu tak bererti saya terus memutuskan persahabatan dengannya. Dunia hiburan ini kecil, balik-balik akan jumpa orang yang sama.

Sebab itu saya masih dilihat menemani atau bersamanya dalam acara hiburan. Tapi itu tak bererti saya dengan dia sudah berbaik semula.

Benar memang orang suka dan doakan kami akan hidup bersama. Saya pun suka dengan situasi itu. Sudah dua tahun kami bercinta.

Tapi takkanlah saya sewenang-wenangnya nak minta putus daripadanya. Mesti ada sebab. Tapi cukuplah saya pendam semuanya. Biarpun begitu orang masih beranggapan saya meninggalkannya masa dia (Zizan) susah dan cuba mengaibkannya

zizan emma Apakah sebab itu? Ada ura-ura yang menyatakan perbuatan Zizan membeli sebuah kereta Ferrari menjadi punca keretakan perhubungan mereka. Namun itu telah dinafikan oleh Emma Maembong. Baru-baru ini pula timbul gosip kemesraan Zizan dengan seorang pegawai stesen Astro. Biarlah hanya mereka berdua sahaja yang tahu. Terang Emma lagi:-

Sejujurnya apabila kami putus, ramai yang nampak seperti saya jahat dan tak kurang menganggap saya berkelakuan seperti budak-budak. Tak kisahlah apa orang nak cakap. Saya tak mampu memuaskan hati orang di luar sana.

Biasalah orang di luar sana juga pantas menghukum dan menuding jari. Tak semestinya yang berdiam selama ini atau sebaliknya betul.

Begitu juga sebaliknya. Orang di luar sana tak tahu apa yang terjadi antara kami. Hanya kami yang tahu segala-galanya.

Sampai pada satu tahap saya muat naik lagu jiwang atau rentan pun orang cakap saya bersifat kebudak-budakan. Mungkin lepas ini saya akan muat naik lagu raya sebelum waktunya pula untuk menunjukkan saya gembira

emma maembong

Benarlah kata orang kalau tak ada jodoh, bercinta bagai nak rak pun tak akan berkahwin jua. Mungkin ini yang terbaik buat Emma Maembong dan Zizan Razak. Kedua-duanya terutama Emma masih muda. Masih jauh lagi perjalanan hidup. Abang Nara pasti ada insan yang lebih baik untuk anda berdua kelak. Buat para peminat, doakanlah yang terbaik untuk Emma dan Zizan. Semoga kegagalan percintaan ini tidak menghalang kerjaya mereka. Sumber Berita Harian.