Written by AbangNara | July 21st, 2014

Dakwaan @mygothsoul atau namanya Ain Hussin yang menyatakan Rozana Misbun menipu kecederaan yang dialaminya memang menggegarkan dunia hiburan baru-baru ini. Untuk anda yang tidak tahu, Ain merupakan kawan baik kepada Awie dan Rozana. Mereka yang bersimpati kepada Rozana mula ragu-ragu selepas bukti demi bukti dikemukakan oleh Ain menerusi akaun Instagramnya. Menariknya, Rozana tampil menerusi BiPop semalam memaklumkan yang dakwaan Ain tidak menjejaskan dirinya langsung.

rozana misbun

Melalui apa yang ditulis semalam, persahabatan Ain dengan Rozana bermula Mac lalu di Konsert Teaterikal Suara Kita. Persahabatan yang baru terjalin selama 4 bulan dipertikaikan kerana Ain berlagak seolah-olah pernah tidur sebantal dan makan sepinggan dengan Rozana. Malah Rozana mendakwa yang Ain merupakan individu yang mendorongnya membuat laporan polis terhadap Awie. Kata Rozana menerusi ruangan yang dikelolakan Raja Nurfatimah Mawar:-

Kata-kata yang keluar dari mulut manusia @mygothsoul waima sebesar kuman pun tidak menjejaskan saya. Seboleh mungkin saya memang tidak mahu komen kerana banyak lagi perkara lain yang perlu diuruskan daripada membuang masa berharga untuk bercakap tentang manusia yang tiada kaitan dalam hidup saya. Biarlah orang nak kata apa, nanti penat berhentilah tu. Sebelum bercakap perihal orang lain, eloklah @mygothsoul cermin diri. Muhasabah diri daripada sibuk menjaga tepi kain orang.

Soal anak-anak saya berserah saja. Saya memang berharap dapat menyambut Aidilfitri bersama tiaga anak saya. Jika sebaliknya, saya reda dan bersabar kerana saya percaya suatu hari nanti, Tuhan akan pertemukan saya dengan anak-anak. Hati ini meronta-ronta nak bertemu mereka, siang malam saya teringatkan anak-anak. Maklumlah sudah lebih sebulan saya tidak bertemu dan memeluk mereka.

Kami tidak pernah berpisah selama ini. Saya berdoa Tuhan menguatkan hati saya menghadapi dugaan ini. Soal cerai, kita tunggu dan lihat saja nanti. Doakan yang terbaik buat saya.

rozana

Abang Nara lihat Ain Hussin ada memberi komen di BeautifulNara ini. Mungkin boleh beri penjelasan sedikit mengenai kata-kata Rozana Misbun. Apa pun, Abang Nara tak sabar nak mendengar perbicaraan kes ini. Nak tahu juga siapa benar dan siapa salah. Sama-samalah kita nantikan kelak. Buat masa ini, harap Awie dan Rozana bersabar dengan dugaan yang menimpa mereka.

hidayah

P.S: Raya tinggal seminggu je lagi. Dah jumpa baju raya belum? Kalau belum, apa kata ushar-ushar koleksi Essence daripada HiDY ini. Cantik-cantik semuanya. Harga pun berbaloi sangat. Kalau pakai nie mesti tampak jelita serta menawan di Syawal ini. Tak gitu? Layari www.hidy.com.my untuk lihat lebih banyak koleksi pakaian mereka (kasut raya pun ada!!!)

 
Written by AbangNara | July 21st, 2014

Peperangan di Gaza antara Palestin dan Israel sememangnya menarik perhatian orang ramai termasuklah selebriti antarabangsa. Kalau sebelum ini penyanyi Rihanna telah melahirkan sokongannya dengan menggunakan hashtag #FreePalestine sehingga mendapat kecaman jutaan peminatnya, kali ini tiba giliran Selena Gomez mengalami nasib yang serupa. Menggunakan akaun Instagramnya, Selena menunjukkan tanda simpatinya terhadap apa yang menimpa rakyat Palestin di Gaza.

selena gomez gaza

Tulis Selena Gomez:-

Please pray for those families and babies today. Please always remember what’s important in life. It’s not any of this. We are here to help, inspire and love. Be that change. #wearethenextgeneration

selena gomez gaza

Susulan perkongsian itu, Selena Gomez telah dikecam hebat oleh jutaan peminatnya yang menyokong Israel. Membaca komen-komen yang diterima olehnya pasti membuatkan Selena terasa cuak. Mana tidaknya, ada yang siap ugut bunuh lagi. Namun di dalam gambar seterusnya, Selena menerangkan yang dia tidak menyokong mana-mana pihak cuma mahukan keamanan dan keperimanusiaan sahaja.

And of course to be clear, I am not picking any sides. I am praying for peace and humanity for all!

selena gomez gaza

Apa apa pun Abang Nara salute dengan Selena Gomez yang sedar mengenai isu semasa yang sedang berlaku di Gaza. Semoga akan lebih ramai artis antarabangsa tampil dan membuat perkara yang serupa seperti yang telah dilakukan oleh Selena. Sekurang-kurangnya dapat membuka mata peminat mereka mengenai apa yang sedang terjadi di Gaza. Tak gitu?

Written by AbangNara | July 21st, 2014

Hari Nuzul Quran yang lalu adalah hari yang paling bermakna buat Ziana Zain apabila penyanyi hebat ini mengambil keputusan untuk berhijrah sepenuhnya. Berita gembira ini pastinya disambut riang oleh suami dan anak-anak Ziana. Namun di kalangan peminat, masih ada yang skeptikal dan menganggap Ziana sekadar mengikuti ‘trend’ selebriti-selebriti wanita yang berhijrah sejak kebelakangan ini. Bagi mereka, Ziana hanya ingin mencari populariti dengan membuat keputusan untuk bertudung.

ziana zain bertudung

Kalau Abang Nara jadi Ziana Zain, pastinya sedikit sebanyak kecewa dengan dakwaan tersebut. Namun membaca temuramah antara Ziana dan Pancaindera semalam, memang jelas terserlah betapa ikhlasnya penyanyi ini mengikuti suruhan Allah. Abang Nara suka dengan jawapan yang diberikan olehnya apabila ditanya mengenai pemakaian tudung oleh selebriti kerana mengikut trend dan halangan bertudung dalam kerjayanya. Kata Ziana:-

Kesedaran setiap orang berbeza-beza. Kebetulan ramai yang sudah berhijab dan ini satu perkara yang positif. Saya berhijab bukan kerana trend tetapi kerana sudah tiba waktunya untuk saya lakukan. Bila pintu hati terbuka dan sekarang saya berhijab, saya tak rasa beban malah rasa seronok dan selamat selain orang lebih menghormati diri saya. Tuhan tahu apa yang diaturkan untuk kita maka kita sebagai manusia kena terima segala ketentuan itu dengan reda.

Kerja adalah kerja. Penampilan adalah penampilan. Lagipun saya percaya selagi ada rezeki Tuhan nak beri, saya akan terima. Paling saya terharu, rupanya ramai peminat saya yang menunggu saya untuk tampil bertudung. Apabila mereka dapat tahu saya bertudung, tak putus- putus saya terima ucapan tahniah atas perubahan saya. Mereka selama ini mendoakan saya. Ada yang menangis. Menangis gembira untuk saya. Alhamdulillah dan saya bersyukur sekali.

ziana zain bertudung

Ya memang betul ramai peminat yang mahukan Ziana Zain bertudung sepenuhnya. Tak boleh dinafikan perkara tersebut. Daripada jawapan yang diberikan olehnya, jelas terserlah kematangan dan keikhlasannya dalam mengikuti syariat Islam. Semoga terus istiqamah. Semoga ia tidak menjadi penghalang buat Ziana untuk terus mencipta nama dalam industri hiburan tanah air. Tahniah sekali lagi buat Ziana Zain atas keputusan untuk berhijrah ini.

P.S: Penjelasan MH17 lalui ruang udara Ukraine

Written by AbangNara | July 20th, 2014

Alhamdulillah. Sepasang sudah anak kepada Irma Hasmie dan Redza Syah. Irma telah pun selamat melahirkan seorang bayi perempuan di Prince Court Medical Centre 18 Julai 2014. Kedua-dua ibu dan anak dilaporkan berada dalam keadaan stabil. Jutaan tahniah diucapkan kepada Irma dan Redza atas kehadiran anak kedua mereka. Mesti teruja sangat-sangat kan?

anak kedua irma hasmie

Sebelum ini Irma dan Redza Syah telah mempunyai seorang anak lelaki bernama Redza Syah Irfhan yang telah berusia 1 tahun. Nampaknya Irfhan dah jadi abang dan kena lebih macho lepas ini untuk menjaga adiknya. Hehehe. Daripada gambar di bawah, dah nampak gaya seorang abang dah. Hehe.

anak kedua irma hasmie

Suami Irma turut sama berkongsi gambar anak kedua mereka. Comel sangat-sangat. Macam emaknya.
anak kedua irma hasmie

Semoga si ‘baby girl’ akan membesar dengan sihat selepas ini. Tahniah Irma dan Redza Syah. Semoga dengan kehadiran si comel makin lengkap kehidupan sekeluarga anda. Tahniah.