Written by AbangNara | September 12th, 2011

Wow. Terkejut jugak Abang Nara membaca kenyataan Nur Syuhada atau lebih dikenali dengan nama Adda yang merupakan bekas kekasih Mamat Sepah di dalam BiPop semalam. Kalau benarlah apa yang dikatakan, memang sahlah Mamat bermain kayu tiga. Harap-harap Fida berhati-hati dan menyiasat dakwaan Ada. Takut-takut nanti Fida pulak kena tinggal.

ada mamat sepah

Untuk anda yang tidak mengetahui, Mamat Sepah sudah clash dengan Adda dan kini sedang bercinta sakan dengan Fida.  Malah Mamat telah membuat kenyataan sebelum ini yang dia dan Adda berpisah secara baik. Namun menurut kenyataan Adda semalam, ternyata itu semua bohong belakan. Mari kita ikuti luahan hati Adda yang disampaikan di dalam BiPop semalam:-

Mamat yang minta putuskan perhubungan kami. Tanpa sebab. Saya tanya kenapa, dia bagi tahu tak suka perempuan seksi. Tapi kenapa baru sekarang dia cakap tak suka perempuan seksi? Nampak sangat mulut buaya darat, dah ada orang lain dia bagi alasan. Memang saya menangis apabila percintaan kami putus. Mamat juga dah bagi cincin tanda, kami merancang untuk melangsungkan pertunangan sebaik Maharaja Lawak selesai.

Tambah memburukkan keadaan apabila Mamat meminta Adda untuk memulangkan cincin yang pernah diberi beserta dengan bekas-bekasnya sekali.

Dia sendiri yang sarungkan cincin ke jari saya sebagai tanda saya ni milikinya. Tapi, apabila Mamat memutuskan percintaan kami, dia nak balik cincin tu. Mamat kata dia nak jumpa saya, katanya dia nak tukar cincin tu jadi rantai. Nanti bila dah jadi rantai dia bagi balik. Rupa-rupanya tak! Mamat bukan saja nak cincin itu dikembalikan, tapi dia nak saya pulangkan dengan bekas cincin itu sekali. Cincin tue bukannya mahal sangat dalam RM500 lebih saja, dia nak kecoh sangat kenapa? Lepas tue dia boleh buat cerita dengan orang keliling, saya nak pow duit dia.

adda
Namun Adda tidak langsung menuduh Fida sebagai perampas kerana baginya Fida tidak tahu langsung mengenai status perhubungannya dengan Mamat ketika itu.

Saya memang tak dapat hidu percintaan antara Mamat dan Fida, jadi saya sedih apabila dapat tahu mereka dah berkawan. Ketika Mamat bertemu Fida, saya dan Mamat masih lagi bersama. Tapi saya tak rasa Fida ini perampas. Mamat nie kalau bercakap ayat manis. Katanya mereka dah kenal enam bulan ketika penggambaran Man Sewel Datang KL. Ketika mereka terbabit dalam penggambaran, saya masih bersama Mamat. Saya yang ikut Mamat ambil skrip berkenaan. Sebab itu saya yakin, ketika dia mengenali Fida, saya masih bersama Mamat.

Ada kata-kata tersirat daripada Adda yang menyuruh Fida berhati-hati ketika bercinta dengan Mamat.

Mamat nie curang! Dia memang ada ramai perempuan! Ada juga bekas kekasih Mamat yang cari saya, nak bunuh diri kerana dia. Sebab tue saya katakan Fida bukan perampas, dia tak tahu apa-apa. Kasihan dia. Tapi saya harap Mamat berubah apabila dia dengan Fida sekarang. Jangan jadi seperti sebelum ini, lepas seorang seorang dia kenakan.

Paling mengejutkan ialah apabila Adda memberitahu punca perpecahan Sepah tak lain tak bukan kerana Mamat.

Mamat juga pernah berita saya saya, sekiranya saya buka cerita, buka aib dia, beliau nak saman! Padahal apa yang saya dedahkan adalah cerita benar. Sekarang nie Sepah dah berpecah, sebabnya dialah. Saya nak orang tahu siapa Mamat yang sebenarnya. Sekalipun dia tidak pernah bercerita kepada wartawan kenapa kami putus, tapi memburukan nama saya kepada orang sekeliling. Itu yang saya bengang.

Semoga dengan pendedahan ini, Mamat dapat berubah dan menjaga Fida elok-elok. Untuk anda yang ada hati nak mengorat Adda, sila abaikan niat anda. Adda sudah pun menjumpai pengganti yang lebih matang berbanding Mamat.

 
Written by AbangNara | September 10th, 2011

Abang Nara memang agak buta seni dan fesyen so no komen tentang design pakaian Amir Luqman untuk Deborah Henry. Di mata orang yang ada seni sudah tentu ini adalah pakaian yang awesome sebab berjaya membuatkan Deborah Henry mendapat tempat ketiga. Good job Amir Luqman dan Deborah Henry.

deborah henry

Untuk pengetahuan, Deborah Henry kini sedang mewakili Malaysia untuk pertandingan Miss Universe 2011. Anda boleh membantu kemenangan Deborah Henry dengan mengundi dia di laman web Miss Universe 2011. Inilah peluang anda untuk membantu seorang rakyat Malaysia bergelar Miss Universe.

Lagi 2 keping gambar Deborah Henry memakai pakaian tradisional berkonsepkan wau bulan dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit berita BlogSerius.

 
Written by AbangNara | September 9th, 2011

Cantik sungguh Faezah Elai memakai busana pengantin Hatta Dolmat di hari pernikahannya dengan Heykal Hanafiah. Tahniah Abang Nara ucapkan kepada mereka berdua yang telah sah bergelar suami isteri dengan sekali lafaz sahaja. Marilah sama-sama kita lupakan kontroversi yang pernah melanda mereka. Sebagai peminat, marilah mendoakan kebahagiaan rumah tangga mereka berdua.

faezah elai

Lagi beberapa keping gambar sekitar majlis pernikahan Faezah Elai dan Heykal Hanafiah dengan membaca entri ini sepenuhnya. Sila follow twitter Hatta Dolmat untuk update terkini majlis perkahwinan ini.

 
Written by AbangNara | September 9th, 2011

Bukan senang untuk kita melihat selebriti-selebriti tempat memakai pakaian tradisional seperti baju kurung, baju kebaya dan baju Melayu. Thumbs up kepada majalah Mangga kerana membuat Pin Up para artis memakai pakaian tradisonal sempena Hari Raya. Good job.

hari raya

Mulus kan kulit Datuk Siti? Lagi beberapa keping gambar selebriti tempatan dengan membaca entri ini sepenuhnya.