Written by AbangNara | June 26th, 2015

Berpuasa di bulan Ramadhan adalah salah satu daripada rukun Islam. Semasa Ramadhan, seluruh umat Islam di dunia tidak makan dan minum bermula daripada terbitnya matahari sehinggalah tenggelam matahari. Bukan sahaja menahan lapar dan dahaga, bulan Ramadhan juga menguji kesabaran, kekuatan dan kehebatan umat Islam menahan nafsu daripada melakukan kejahatan. Senang cerita, Ramadhan adalah bulan untuk kita melipatkan gandakan lagi amal kebaikan dan mendisplinkan diri.

ramadhan nile

Di bulan penuh berkat ini, nile.com.my sedang menganjurkan kempen penghantaran percuma sempena dengan sambutan Hari Raya. Kempen ini telah bermula 17 Jun lalu dan akan berlarutan sehingga 16 Julai. Untuk mendapatkan penghantaran percuma ini, anda hanya perlu membuat pembelian minimum sebanyak RM48 sahaja. Pelbagai produk ditawarkan pada harga yang amat rendah, dengan kadar penghantaran yang hanya memakan masa 1-3 hari kerana segala barangan di nile.com.my mempunyai ready stock. Untuk pelanggan di KL dan Selangor, anda boleh menerima barangan yang dibeli dalam tempoh 24 jam disediakan dengan menggunakan 24Hours Cash on Delivery Services.

Sebagai tanda penghargaan bukan sokongan para pelanggan yang tidak henti-henti, nile.com.my kini turut sama mengadakan kempen ‘Jualan Raya Meletop 2015‘. Banyak produk kini mempunyai tanda ‘MARK DOWN’ pada harganya. Namun begitu, setiap produk berdiskaun ini hanya ditawarkan pada kuantiti terhad untuk tempoh masa tertentu, di mana seorang pelanggan hanya boleh membeli satu barangan sahaja. Jom kita lihat apa yang ditawarkan.

ramadhan nileProduct: Men Casual Shoes
Price Meletop: RM15.90
Date: 25/06/2015
Time: start 11.00am
Quantity: 100 pairs
ramadhan nile

Product: Men N Sport Shoes
Price Meletop: RM17.90
Date: 25/06/2015
Time: start 4.00pm
Quantity: 50 pairs
ramadhan nile

Product: Lady Jacket/Suit
Price Meletop: RM13.90
Date: 29/06/2015
Time: start 11.00am
Quantity: 200 pieces

ramadhan nile

Product: Bohemia Chiffon Long Dress
Price Meletop: RM19.90
Date: 29/06/2015
Time: start 3.00pm
Quantity: 100 pieces
ramadhan nile

Product: Men Slim Fit Jacket
Price Meletop: RM13.90
Date: 30/06/2015
Time: start 11.00am
Quantity: 300 pieces
ramadhan nile

Product: Simple OL Flats 
Price Meletop: RM9.90
Date: 01/07/2015
Time: start: 11.00am
Quantity: 150 pairs
ramadhan nile

Product: Dual Color Woman Flats
Price Meletop: RM9.90
Date: 01/07/2015
Time: start: 3.00pm
Quantity: 100 pairs
ramadhan nile

Product: Haniya Podka Dotted Blouse
Price Meletop: RM14.90
Date: 02/07/2015
Time: start: 11.00am
Quantity: 150 pieces

ramadhan nile

Product: Haniya Printed Blouse
Price Meletop: RM17.90
Date: 02/07/2015
Time: start: 4.00pm
Quantity: 200 pieces

Jika anda tahu lebih lanjut tentang ‘Jualan Raya Meletop 2015‘, silalah melawat laman web dengan klik di sini.

Jangan lupa tandakan kalendar dengan setiapa produk yang minati dan beli secepat mungkin kerana setiap produk dijual pada kuantiti terhad. Mark your calendar for each of the item you interested, shop fast as all are come with limited quantity.

Selamat membeli belah di bulan Ramadhan, dan jangan ponteng puasa!!!

 
Written by Bella | June 26th, 2015

Hubungan cinta yang terjalin antara aktor Syafiq Kyle dan Uqasha Senrose bukan lagi satu berita baru, malah pihak media serta minat sering bertanya pelbagai soalan kepada mereka. Mengakui sudah bosan dan rimas apabila melayan pertanyaan berkaitan kisah percintaannya, Syafiq menjelaskan Uqasha masih lagi kekasihnya.

Kisah peribadi saya tidak menarik pun untuk dikongsi. Bukan apa, saya macam orang lain juga yang melalui fasa percintaan. Jadi untuk bercerita lebih-lebih adalah tidak manis. Dia (Uqasha) masih kekasih saya.

Tidak semestinya apabila bercinta perlu kerap berjumpa. Memandangkan dia pun ada kerjaya sendiri, jadi saya faham. Begitu juga sebaliknya. Tambahan teknologi hari ini canggih, banyak cara boleh berkomunikasi.

Walaupun belum mempunyai perancangan untuk mendirikan rumah tangga, Syafiq bagaimanapun sedang berusaha sedaya upaya beliau untuk mengumpul aset hasil titik peluh sepanjang bergelar artis demi masa hadapan beliau dan keluarga.

Sepanjang tiga tahun berlakon, alhamdulillah saya sudah mengumpul harta dan aset sendiri. Akan datang saya mahu membeli rumah pula. Ia sedang diusahakan. Selepas itu baru fikir nak kahwin. Bukan apa, saya mahukan kehidupan berkeluarga lebih selesa.

Biasalah la tu kalau peminat dan media mahu tahu mengenai perkembangan terkini tentang kisah percintaan artis pujaan mereka, memanglah kadang-kala ia merimaskan tetapi mereka juga menjadi tulang belakang seseorang artis.

Sumber Berita : Harian Metro

 

 

 

Written by Bella | June 26th, 2015

Umum mengetahui bahawa Izzue Islam telah meletakkan syarat kepada pengarah untuk tidak meminta beliau melakukan adegan bersentuhan dengan pelakon wanita dalam sesebuah drama ataupun filem kerana ingin menjaga hati isterinya Awin Nurin.

Baru-baru ini, timbul dakwaan bahawa Awin telah bertindak tidak profesional apabila bertindak memberhentikan penggambaran drama  tidak berpuas hati babak bersentuhan suaminya dengan pelakon wanita lain.

Walaubagaimanapun, menerusi portal mStar Online Izzue telah menafikan dakwaan tersebut dan menyatakan beliau dan isteri sudah mempersetujui apa sahaja arahan pengarah dan kehendak skrip.

Awin tidak pernah minti hentikan penggambaran, begitu juga saya kerana hak sepanjang penggambaran adalah atas kuasa pengarah dan ia adalah mengikut skrip yang kami setujui. Perkara tentang bersentuhan itu kami sudah jelaskan awal-awal lagi dan pengarah selalunya yang akan tukar babak tersebut bukan saya atau Awin yang memandai-mandai.

Tambah Izzue, sejak mempraktikan syarat tersebut, beliau tidak berhadapan dengan sebarang masalah melibatkan pengarah dan pelakon-pelakon lain.

Buat Awin pula, beliau merasa agak kesal dan terkilan apabila wujud tuduhan sedemikian dan agak sukar untuk beliau menjelaskannya kepada pihak-pihak lain kerana status beliau sebagai isteri merangkap pengurus kepada Izzue.

Orang terus bercakap tentang perkara ini kerana mereka melihat saya yang bercakap tentang syarat itu kepada produser. Kalau saya bukan isteri dia atau saya pengurus dia sahaja mungkin orang akan faham dan boleh terima.

Ini bukan kali pertama Awin Nurin dikatakan cemburu melihat suaminya berlakon dengan wanita lain, sebelum ini beliau didakwa sering memerhati serta mengawal gerak geri suaminya ketika melakonkan babak romantik untuk drama bersiri Aku Bukan Mistress disamping aktres Anzalna Nasir.

Sumber Berita : mStar Online

 

 

Written by AbangNara | June 26th, 2015

Tak masuk akal!!! Murah sangat-sangat ini. Terkejut juga Abang Nara bila dapat tahu tentang tawaran OHSOM Poh Kong ini. Mana tidaknya, boleh dapatkan berlian, permata, gelang dan rantai yang super duper cantik bermula dengan harga RM250. Memang bling bling lah di pagi raya nanti.

tawaran poh kong

Bermula 26 Jun sehingga 26 Julai ini, korang wajib pergi ke Poh Kong Ampang Point atau Poh Kong Subang Parade untuk melihat sendiri pelbagai rekabentuk yang ditawarkan bersempena tawaran OHSOM ini. Abang Nara sendiri dah pergi tengok dah. Memang cantik-cantik. Meh sini Abang Nara kongsikan beberapa gambar.

tawaran poh kong

antara yang ditawarkan bersempena tawaran OHSOM ini

Apa yang menarik tentang tawaran OHSOM ini ialah range harganya yang sangat meluas. Bermula dari RM250 pun dah boleh dapat satu barang kemas. Kalau rasa ada duit lebih sikit, ada juga barang kemas pada harga pertengahan. Kalau bonus raya dapat banyak, bolehlah tengok barang kemas pada harga yang lebih tinggi. Kiranya untuk golongan pendapatan ada. Tak kiralah gaji tinggi ke, gaji rendah ke. Insya Allah ada barang kemas untuk anda bersempena tawaran OHSOM ini.

tawaran poh kong

cincin yang ditatah dengan emas 18k dengan permata cuma RM890 sahaja

tawaran poh kong

rantai berbentuk hati dengan emas putih 18k dengan permata

tawaran poh kong

gelang tangan emas puteh diserikan dengan permata berwarna biru menyerlahkan lagi kejelitaan si pemakainya

tawaran poh kong

anting-anting dengan 2 biji mutiara dan juga permata di sekelilingnya

tawaran poh kong

rantai berwarna kuning keemasan dengan gem yang amat bernilai dijadikan batuny

Ini antara koleksi barang kemas yang ditawarkan sempena tawaran OHSOM Poh Kong. Banyak lagi yang korang boleh tengok di Poh Kong Ampang Point dan Poh Kong Subang Parade bermula esok. Memang berpinau lah mata dibuatnya. Diingatkan, kesemuanya dijualkan berdasarkan first come first serve. Kalau dah habis, jangan menangis pulak. Hehehe.

tawaran poh kong

Jangan lupa layari laman web Poh Kong di www.pohkong.com.my dan juga Facebook Poh Kong untuk informasi lanjut. Selamat membeli-belah!!!