Written by Bella | May 18th, 2016

Minggu lepas, cukup hangat dengan isu dimana Maria Farida didakwa memukul anak tirinya. Ekoran perkara berkenaan, ramai pihak yang mengkritik Maria tanpa mengetahui hal sebenar dan pelbagai tuduhan juga dilemparkan kepada dirinya. Ekoran perkara itu, Maria sudah kemukan saman fitnah terhadap Karen Rayyan dan memberi amaran agar wanita itu tidak mengganggu beliau dan Datuk Rahman.

Terbaru, menerusi portal Utusan Online Maria yang ingin membersihkan namanya memberitahu beliau sama sekali tidak ada niat untuk menganiaya anak-anak tirinya dan cuba untuk menjaga mereka dengan baik.

Saya menjaga anak-anak suami dengan bekas isterinya dengan baik, tidak ada niat menganiaya memandangkan saya juga seorang ibu. Untuk memastikan mereka juga selesa dengan saya, tidak pernah sekalipun untuk saya menidakkan mereka dalam aktiviti keluarga.

Saya tidak hanya menerima suami dalam hidup ini, tetapi anak-anak dia juga adalah sebahagian dari hidup saya hari ini. Jika ada yang kata saya mendera, lebih elok rasanya kalau soalan itu ditanya kepada anak-anak saya sendiri.

Tambah Maria, beliau juga bukan seorang perampas bahkan sebelum berkahwin dengan Datuk Rahman beliau pernah menolak lamaran lima orang lelaki.

Maria berkahwin dengan Datuk Rahman hanya selepas ahli perniagaan itu sudah bercerai dengan bekas isterinya Karen Rayyan.

Saya pernah menerima lamaran daripada lima lelaki, dan ada yang sudah memberi cincin tetapi saya pulangkan semula. Sampai keluarga saya yakin dan anggap yang saya akan membujang sampai bila-bila. Saya mengenali suami saya atas dasar kerja pada mulanya.

Kami tidak pernah ada skandal seperti yang diberitahu orang. Selepas dia bercerai kami mula baik, dan dia melamar saya. Akhirnya kini saya adalah seorang isteri yang bahagia di sisi dia.

Sebenarnya sebelum berkahwin lagi, Maria sudah tahu bahawa isu perampas ini akan timbul dan beliau redha dengan segala ujian yang diberikan dalam rumah tangga beliau.

Sumber Berita : Utusan Online

 
Written by Bella | May 18th, 2016

Bront Palarae nama yang tidak perlu diperkenalkan lagi bukan?  Bront merupakan salah satu pelakon yang  cukup berbakat dan versatile.  Berilah apa sahaja watak, pasti beliau dapat menjiwainya dengan baik dan memikat hati penonton.

Sudah lama berkecimpung dalam bidang lakonan tanah air, Bront ada memberikan pendapat mengenai lambakan pelakon yang kurang berbakat di tanah air.

Pada pendapat Bront, perkara itu berlaku kerana sikap penerbit yang lebih mementingkan rupa daripada bakat lakonan.

Saya tak rasa salah pelakon-pelakon baru dan sedar industri seni tanah air memerlukan mereka yang mempunyai paras rupa. Punca utama terletak pada pihak penerbit yang lebih gemar memilih mereka yang tidak mempunyai bakat lakonan. Siapa yang kacak dan cantik diberi keutamaan untuk membintangi sesebuah karya yang besar.

Disebabkan itu, ada sesetengah filem mendapat sambutan yang agak hambar. Mengambil contoh daripada negara luar, mereka akan hantar pelakon ke kelas lakonan dan memberi mereka peluang melakonkan watak kecil dahulu untuk menimba pengalaman sebelum ke layar yang lebih besar.

Jika di luar negara, para pelakon dihantar ke kelas dan dari sudut memberi peluang, mereka diberi watak-watak kecil terlebih dahulu sebelum mampu untuk memegang watak yang lebih besar. Tapi kalau kita di Malaysia, seperti buka majalah cari barang perabot.

Apa yang dikatakan Bront itu ada benarnya juga, kalau kita lihat beberapa drama juga  kadang-kadang kita tidak kenal pun hero ataupun heroin mereka, bila ada pelakon kena kritik kayu banyak pula pihak yang melenting.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by AbangNara | May 18th, 2016

Abang Nara ada kenal beberapa orang yang amat menggilai ikan patin. Seminggu sekali kalau tak dapat makan, memang menggigil satu badan dibuatnya. Namun bukanlah mudah untuk mencari restoran yang betul-betul pandai memasak dan menyediakan ikan patin. Kalau silap cara, memang tak sedap. Baru-baru ini Abang Nara dan seisi keluarga telah menerjah Restoran Temerloh Catering di Wangsa Walk yang cukup terkenal dengan kelazatan, keenakan dan kesedapan ikan patinnya.

patin

posing sikit depan pintu gerbang

Cerita banyak tak guna, seisi keluarga kami telah meratah dan menikmati ikan patin serta lauk pauk yang lain dengan begitu lahapnya di Restoran Temerloh Catering ini. Meh sini Abang Nara kongsikan 5 sebab anda perlu cuba ikan patin di restoran ini. Confirm berbaloi-baloi punya.

1. Memang pakar dalam masakan ikan patin

Ikan patin ini bukannya boleh dimasak begitu sahaja untuk jadi sedap. Ia bermula daripada proses membesarkan ikan patin tersebut. Ada teknik nak bagi makan, teknik nak jaga ikan dalam sangkar, teknik nak pilih ikan untuk dibawa ke dapur dan macam-macam lagi. Ikan patin ada macam-macam jenis. Namun yang digunakan di Restoran Temerloh Catering ini adalah antara yang terbaik dengan harga yang cukup berpatutan. Rasanya? Pergh!!! Pakcik Abang Nara tambah sampai 3 kali. Sedap sampai kuah-kuahnya pun dihirup.

patin

nie baru first round nie

2. Pelbagai lauk pauk selain ikan patin

Tak suka makan ikan patin (rugilah wei!!) ? Tak apa. Tak perlu risau. Di Restoran Temerloh Catering ini, pelbagai macam jenis lauk pauk lain disediakan. Ada ayam kampung, telur masin, ikan talapia goreng, sambal goreng dan macam-macam lagilah. Sebut je mesti ada. Semuanya pun sedap-sedap belaka. Cuma satu nasihat Abang Nara, kalau nak datang makan tengah hari, sila datang awal. Takut orang lain dah makan sampai habis. Melepas nanti.

ikan patin

nie baru sikit nie

3. Ada di Wangsa Walk, Shah Alam dan Bangi

Tak perlu risau kalau korang duduk jauh di belah-belah Putrajaya atau Klang. Bukan sahaja ada di Wangsa Walk, Restoran Temerloh Catering ini turut mempunyai cawangannya di Shah Alam dan Bangi. Menurut empunya restoran, sambutan di Shah Alam dan Bangi lagi kaw-kaw punya. Senang je nak cari restoran nie. Sigboard diorang semua sama. Tapi takper, meh Abang Nara kongsikan alamat untuk memudahkan lagi korang. Alamat penuh kat Wangsa Walk ialah 35-G, Kedai D’Wangsa, Jalan Wangsa Delima 12, Wangsa Maju.

patin

36, Jalan 8/5, Seksyen 8, Bangi

patin

2, Jalan Pahat J 15/J, Seksyen 15, 40000 Shah Alam

4. Ikan patin, ikan patin dan ikan patin

Kalau dah femes dengan ikan patin, takkan kita nak cerita sekali je kan pasal ikan patin Restoran Temerloh Catering nie? Memang sedap beb. Abang Nara yang first time try pun terus jatuh cinta. Tak ada bau langsung. Tip top sangat-sangat. Ushar sikit gambar-gambar yang bakal membuatkan air liur anda meleleh.

patin

ikan patin

patin

ikan patin lagiiii

patin

tukang masak ikan patin. Eh!!!??

5. Tempat makan yang luas dan selesa

patin

feeling je nenek Abang Nara makan

Kalau korang nak datang satu family ke, 2 family ke, jangan risau sebab Restoran Temerloh Catering ini memang luas dan selesa. Family Abang Nara hari tue datang hampir 30 orang. Semua orang dapat duduk dengan tenang menikmati kelazatan ikan patin. Tak perlu nak risau tak cukup tempat duduk (tapi perlu diingatkan kalau time tengah hari tue kena datang cepat). Kalau nak lagi selamat, boleh buat tempahan terlebih dahulu dengan menelefon nombor di bawah.

patin

Dah meleleh dah air liur tue kan? Tunggu apa lagi? Serbu hari ini juga Restoran Temerloh Catering di Wangsa Walk, Shah Alam atau Bangi. Abang Nara berani jamin korang akan puas hati. Selamat meratah ikan patin!!!

Written by Bella | May 18th, 2016

Percintaan Zahirah Macwilson dan Zul Ariffin sudah terjalin lebih daripada setahun, namun mereka berdua agak jarang untuk membicarakan hal berkenaan dan tidak pernah memuat naik foto bersama di mana-mana akaun media sosial.

Ramai yang bertanya apakah status hubungan mereka sekarang, adakah mereka sudah ke fasa yang lebih serius?  Zahirah menjelaskan hubungan mereka masih lagi seperti biasa dan ia agak terlalu awal untuk mereka sampai ke tahap bertunang.

Kami sudah setahun lebih kenal dan untuk bertunang itu rasanya masih terlalu awal. Sebab kami berdua belum berbincang lagi dan masing-masing sedang fokus dengan karier. Jadi ikut rentak sajalah.

Pada masa yang sama, Zahirah juga memberitahu beliau tidak merasa cemburu saat ditanya tentang penglibatan Zul Ariffin didalam filem terbaru terbitan bekas kekasihnya, Gayatri Su Lin Pillai.

Mereka berdua masing-masing sangat profesional, jadi tidak cemburu.

Harapnya mereka berdua ada jodoh sampai ke jinjang pelamin, mungkin Zahirah merasakan masih terlalu awal untuk mereka ke fasa yang lebih serius, tetapi di masa hadapan kita tidak tahu bukan?

Sumber Berita : Media Hiburan