Written by Bella | February 4th, 2016

Drama Cinta Teruna Kimchi yang ditayangkan di TV3 baru-baru ini mendapat pelbagai kritikan daripada penonton sehingga ada yang melabelkan drama itu sebagai sampah.

Ini kerana ada yang berpendapat drama ini terlalu mengangkat cerita Korea sehingga ia menjadi ibarat karya asing didalam drama tempatan.

Bengang dengan komen negatif, pengarah drama tersebut Heykal Hanifah menganggap kritikan yang diberikan agak melampau dan menyifatkan mereka yang memberikan komen tersebut seumpama menghina agama.

Saya lihat, tindakan melabel drama ini seperti sampah amat keterlaluan sedangkan ia sebuah karya berpaksikan Islam. Apabila mereka berbuat demikian, orang itu seumpama menghina agama.

Ikutkan hati, saya enggan melayan komen sedemikian, tetapi saya rasa perlu untuk tampil memperbetulkan segala tanggapan salah itu. Sebaik-baiknya, pengikut drama tempatan menontonnya terlebih dulu dan jangan cepat menjatuhkan hukum.

Malah, ada yang kata, drama ini mengangkat cerita Korea, seolah-olah tiada kisah kita yang boleh diketengahkan. Padahal, 30 peratus saja daripada drama ini membabitkan elemen asing berkenaan.

Tambah Heykal lagi, ketika drama itu mula disiarkan 28 Januari lalu, ia turut menjadi ‘trending’ di Twitter kerana ada yang sudah boleh melihat drama tersebut sebenarnya mengangkat agama Islam sebagai tema utama dan menyelitkan sedikit unsuk K-Pop sebagai daya penarik untuk ramai lagi yang menonton Cinta Teruna Kimchi.

Sejujurnya kami masih belum berkesempatan untuk menonton drama Cinta Teruna Kimchi ni, tapi jika benar ia berkonsepkan tema untuk mengangkat agam Islam, kami rasa drama ini adalah medium terbaik untuk menarik perhatian ramai tentang agama. Ada sesiapa yang dah tonton drama ini? Mungkin boleh kongsikan sedikit pendapat anda.

Sumber Berita: BH ONLINE

 
Written by Bella | February 4th, 2016

Jika Aizat Amdan pernah menafikan beliau bercinta dengan Aisyah Aziz, hari ini penyanyi wanita itu juga tampil dengan kenyataan yang sama setelah diasak dengan pelbagai persoalan daripada peminat.

Namun, Aisyah yang hanya berkawan baik dengan Aizat tidak menolak seandainya satu hari mereka dijodohkan untuk bersama.

Terus-terang, kami hanya berkawan baik dan keakraban kami tercetus sejak kami bekerjasama iaitu ketika dia menghasilkan lagu buat saya berjudul Pilihan Sejati.

Apa yang boleh saya katakan, buat masa ini, kami hanyalah sekadar kawan semata-mata, namun saya tidak berani cakap apa yang akan berlaku pada masa akan datang. Jodoh itu kita tidak akan tahu sekarang.

Aisyah turut mengakui cukup selesa berkawan dengan Aizat dan antara rakan lelaki yang cukup rapat dengan dirinya.

Saya akui dia antara kawan lelaki yang agak rapat juga kerana kami senang berbincang dan bercakap mengenai muzik walapun citarasa muziknya dengan saya tidak sama.

Lagipun saya selesa berkawan dengannya kerana dia seorang yang tenang dan pendengar masalah yang baik.

Kalau ada jodoh apa salahnya, dua-dua pun selesa berkawan serta meminati bidang yang sama.  Aizat dan Aisyah mungkin sahaja boleh jadi pasangan yang ideal..Hehe

Sumber Berita: Murai

Written by Bella | February 4th, 2016

Ok sebelum kami mula menulis, ya kami sedar ada yang akan persoalkan mengapa pula hendak up cerita tentang Khairul Fahmi dan ahli keluarganya sedangkan beliau bukan artis. Namun, Khairul Fahmi adalah selebriti yang agak terkenal juga di Malaysia bukan?

Berbalik kepada artikel, semalam Kayla Elayna iaitu anak sulung Khairul Fahmi dan isterinya Leuniey Natasha menyambut hari lahirnya yang kedua.

Bersempena dengan tarikh tersebut, mereka menganjurkan satu majlis hari jadi buat Kayla dengan tema Hello Kitty.

Majlis tersebut diadakan di Tunjong Banquets Bandar Baru Tunjung, Kota Bahru, Kelantan dan dihadiri oleh ahli keluarga dan rakan-rakan.

Jom kita lihat beberapa lagi foto sekitar majlis ulangtahun ke 2 Kayla dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by Bella | February 4th, 2016

Sedang kami melayari laman Facebook, jari kami terhenti apabila terbaca status adik kepada Azmil Mustapha iaitu Aziph Mustapha yang menceritakan bagaimana kuatnya semangat abangnya itu untuk menghadap Allah SWT kerana mahu menunaikan solat subuh secara berjemaah di surau.

Meskipun masih lagi menjalani rawatan susulan di Hospital Serdang dan agak lemah kerana sakit jantung, kami boleh kata Azmil tidak mahu menjadikan ia satu alasan untuk tidak melakukan ibadah sehingga beliau terpaksa mengesot.

Berikut adalah perkongsian penuh Aziph di akaun Facebooknya:-

2 Feb 2016. | 0641 hrs

Alhamdulillah, Abang Azmil bangun dan rasa lebih sihat dan bertenaga pagi ini. Dia bangun awal dan berkobar2 nak ikut saya pegi Surau untuk berjemaah Subuh. Saya cuak jugak nak bawak, but he said “I’m fine”.

So, oklah, saya tolak dia menggunakan wheelchair mini yang dibelikan oleh anaknya. Surau dekat je, dalam 500m.

Jemaah Surau Al Firdaus Tiara Heights terkejut dan gembira melihat Abang Azmil bersama2 mereka. Inilah kali pertama Abang Azmil memasuki Surau baru ni.. Baru dirasmikan dua hari lepas. Dan ini juga pertama kali Abang Azmil masuk Surau atau Masjid setelah lebih sebulan sakit kuat. Alhamdulillah.

Namun sebaik sahaja taslim, Abang Azmil dah tak larat duduk atas kerusi. Dia turun duduk atas lantai, dan kemudiannya terbaring. His breath was laboured and he looked in pain. We let him rest there for a while.

Setelah semua jemaah pergi, tinggal lah kami dua beradik dalam surau. Lebih 20 minit juga Abang Azmil cuba mendapatkan balik nafasnya dan tenaganya. Perlahan2 dia menghensot ke muka pintu Surau, dan sambung berehat di sana pula. Setelah 10 minit lagi, baru boleh dia bangun perlahan2 dan duduk atas wheelchair untuk perjalanan pulang ke rumah.

Harap semua dapat terus berdoa untuk kesihatan Haji Azmil dan supaya Allah swt kembali kan kekuatan dan kudrat, serta mempertingkatkan semangat supaya dapat terus berjuang.

MasyaAllah, begitu kuat sungguh semangat Azmil untuk terus beribadah meskipun dirinya  masih lemah. Azmil betul-betul mengabdikan dirinya kepada Allah SWT dan mencari keberkatanNya.

Sumber Berita: Facebook Aziph Mustapha