Written by AbangNara | September 10th, 2014

Impian setiap pasangan suami isteri sudah tentu ingin mempunyai cahaya mata sendiri. Ada yang dimurahkan rezeki dan lebih awal apabila disahkan mengandung pada awal perkahwinan. Namun ada juga yang diberi ujian seperti tidak hamil bertahun-tahun atau mengalami keguguran. Salam takziah Abang Nara ucapkan kepada Puteri Sarah Liyana dan suaminya, Syamsul Yusof kerana disahkan mengalami keguguran pada Ramadhan yang lalu. Semoga tabah dengan dugaan ini.

puteri sarah liyana keguguran

Namun Abang Nara respek dengan Puteri Sarah Liyana kerana melihat keguguran ini dari segi positif. Kata isteri Syamsul Yusof ini menerusi Berita Harian:-

Bukan rezeki saya. Insya-Allah saya dan suami akan terus berusaha melahirkan zuriat sendiri. Saya nak minta semua yang baca cerita ini terus mendoakan saya dan suami. Saya tak rasa sedih dengan ujian ini dan saya percaya ada golongan isteri di luar sana yang melalui fasa yang sama.

Ibu saya sendiri pernah melalui fasa yang sama. Katanya lagi, keguguran ini satu proses untuk menguatkan rahim kita. Suami saya sendiri cukup menyokong dan percaya akan ada rezeki kami lagi pada masa mendatang untuk mendapatkan anak.

Keguguran ini sebagai petanda saya boleh mengandung. Insya-Allah kalau ada rezeki lagi mengandung lepas ini, siapa tahu saya boleh dapat anak kembar pula. Lagipun dalam sejarah ibu dan bapa saya, ada kembar yang dilahirkan.

puteri sarah

Insya Allah murah rezeki dikurniakan anak kembar terus. Mesti meriah kelak. Sama-samalah kita doakan agar Puteri Sarah Liyana dan Syamsul Yusof akan mendapat berita gembira tidak lama lagi. Amin.

 
Written by AbangNara | September 9th, 2014

Wow. Terkejut Abang Nara membaca kata-kata Zaquan Adha yang diluahkan menerusi Twitter hari ini. Mana tidaknya, nampak seperti karier lakonan isterinya, Ayu Raudhah akan tamat kerana Zaquan tidak sanggup melihat isterinya diperlakukan sekali lagi seperti dalam filem Lagenda Budak Setan 3. Adakah dengan kata-kata ‘No more shooting’ atau dalam bahasa Melayunya, ‘tiada lagi penggambaran’ membawa makna karier Ayu Raudhah sebagai seorang pelakon telah berakhir? Hmmmm.

zaquan adha

Menariknya salah seorang pelakon filem Lagenda Budak Setan 3 iaitu Iqram Dinzly telah membalas kata-kata yang dikeluarkan oleh Zaquan Adha ini. Iyerlah mungkin Zaquan ingat kalau berlakon kena tendang maknanya memang kena tendang betul-betul. Dah nama pun lakonan, takkanlah si Ayu Raudhah nak kena tendang macam kena ‘tackle’ kat padang bola kan? Semua ini hanya lakonan semata-mata. Tak gitu?

zaquan adha

Namun Abang Nara faham kalau Zaquan Adha tidak sanggup melihat isterinya diperlakukan seperti di dalam filem Lagenda Budak Setan 3. Iyerlah Zaquan kan pemain bola jadi tak faham selok belok dunia lakonan. Namun ini juga membawa makna lakonan isterinya dan pelakon-pelakon lain menjadi. Orang kata nampak ‘real’ sampai suami sendiri tak sanggup tengok. Tak gitu?

ayu raudhah

Diharap kata-kata yang diluahkan oleh Zaquan itu hanyalah ‘heat of the moment’. Rugi benar rasanya jika Ayu Raudhah disuruh berhenti berlakon. Ayu antara pelakon yang berbakat besar. Namun keputusan terletak di tangan Zaquan. Sila bawa berbincang. Mungkin boleh baca skrip dulu sebelum memberi kebenaran isteri anda menerima sebarang tawaran lakonan. Tak gitu?

Written by AbangNara | September 9th, 2014

Oh Lara Alana. Kau membuatkan hati ini cair melihatmu. Kecomelanmu membuatkan diriku geram. Terasa ingin ku terbang kepadamu dan mencubit-cubit pipi yang gebu itu. Geramnya!!! Pasti ayah dan ibumu setiap hari tidak puas mencium wajahmu. Suatu hari nanti pasti akan ku temui dirimu dan akan ku dukung sepuas hati.

lara alana anak awal scha

Cute kan? Hehehe. Sekali pandang hidung Lara Alana macam hidung emaknya, Scha Al Yahya. Besar nanti confirm cun dan cantik macam Scha juga. Insya Allah Lara akan membesar menjadi anak yang solehah. Sama-samalah kita doakan.

lara alana anak awal scha

Harap Scha dan Awal akan lebih banyak berkongsi gambar Lara Alana untuk tatapan para peminat. Comel sangat-sangat kalau sehari tak tengok rasa macam tak lengkap pulak hidup. Hehehe. Lagi beberapa gambar si comel Lara Alana dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar Instagram Scha & Instagram Awal.

P.S: Harga Proton Iriz bermula dari RM45,000

 
Written by serenity | September 9th, 2014

Dua tiga hari ini hangat diperkatakan mengenai pelakon Fahrin Ahmad yang dikatakan intim dengan pelakon Zara Zya. Khabarnya, kedua pelakon itu berbalas komen di Instagram.

Ada peminat yang memerhati dan mengusik mereka berdua. Boleh dikatakan ramai juga yang suka jika pasangan ini benar-benar bercinta. Maklumlah, keduanya sama kacak dan cantik dan dianggap sesuai berpasangan, bagai pinang dibelah dua begitu.

Namun hari ini, melalui mStar Fahrin menafikan yang dia berhubungan intim dengan Zara, malah katanya, bertemu Zara pun dia tidak pernah. Keluh Fahrin:-

Susahnya jadi Fahrin Ahmad, pantang sahaja menegur atau cuba membuat kawan dengan mana-mana perempuan terutama selebriti kerana pasti akan ada sahaja yang jadi bahan cerita.

Bagaimanapun, saya terpaksa juga terima kerana ia adalah lumrah yang perlu ditanggung sebagai seorang artis yang mana peminat sentiasa ingin tahu.

Tiada apa yang ingin dikomen kerana saya hanya mengenali Zara Zya sebagai pelakon baru yang sedang meningkat naik dalam industri melalui drama-dramanya.

Secara peribadi kami tidak pernah berjumpa atau terserempak di mana-mana acara hiburan, malah saya tidak mempunyai nombor telefon dia pun untuk berhubung.

Hanya beberapa komen di Instagram yang bersifat umum kami sudah dikira mempunyai hubungan mesra.

Saya akui mungkin kerana ramai peminat kami yang suka berseloroh dan menyakat.


Menurut Fahrin lagi dia sering kali dikaitkan dengan ramai wanita walaupun sekadar bertegur sapa.

Bukan apa tu, peminat sudah tak sabar-sabar hendak melihat Fahrin bergandingan dengan pasangan. Itu yang semakin galak mereka mengusik, manalah tahu, satu hari nanti usikan jadi kenyataan. Lagi pun ada jua di kalangan peminat Fahrin yang mengimpikan bergandingan dengan Fahrin tak gitu?

Apa pun semoga Fahrin akan menemui pasangan yang diimpikan satu hari nanti. Doakan yang terbaik.