Written by AbangNara | August 8th, 2014

Tajuk drama Rindu Awak 200% pun memang sudah ‘catchy’ untuk menarik perhatian Abang Nara menontonnya. Sempatlah tengok beberapa episod ketika cuti raya baru-baru ini. Menarik juga ceritanya. Beberapa perkara yang Abang Nara sedari ialah Zul Ariffin bukan sahaja kacak orangnya, tetapi badannya boleh tahan ‘tough’. Tengok lengan besar semacam je. Kalau lempang Abang Nara mesti tak bangun 3 hari.

zul ariffin

Agak pelik juga kenapa Zul Ariffin yang mempunyai pakej lengkap agak lambat untuk meniti titian populariti. Apa pun nampak gayanya menerusi drama Rindu Awak 200% ini, nama Zul Ariffin kini semakin menjadi bualan orang ramai. Lakonannya pun mantap, bersahaja dan sangat jelas berbakat orangnya. Tahniah!!!

zul ariffin

Buat anda yang menaruh hati kepada Zul Ariffin, ada berita baik mengenai percintaannya dengan Gayatri Su-Lin Pillai. Zul Ariffin menerusi portal GUA memberi sedikit bayangan mengenai keretakan percintaan mereka. Mungkin ia sudah berakhir. Ada peluanglah untuk awek-awek di luar sana. Kata Zul:-

Sepanjang bergelar pelakon, saya sudah kongsi terlalu banyak kisah mengenai hal peribadi saya. Jadi, saya rasa sudah tiba masanya saya simpan perkara peribadi saya kerana cukuplah setakat ini sahaja. Sekarang ini saya kena pandang ke hadapan dan fokus terhadap karier seni saya saja.

I’m not married, yet single. No status. Apa yang boleh saya katakan, perjalanan karier sangat bagus tapi kisah peribadi, semuanya tak berapa baik. Kisah peribadi ini mungkin berkaitan keluarga dan bukan hubungan cinta semata-mata. Yang pasti, saya tak boleh lari dan perlu menanganinya

zul ariffin

Dengan saham yang semakin meninggi sejak drama Rindu Awak 200% sejak kebelakangan ini, pasti ramai gadis-gadis di luar sana yang mengimpikan Zul Ariffin sebagai kekasih mereka. Selamat mengorat Abang Nara ucapkan. Mana tahu ada jodoh anda. Lagi beberapa gambar pelakon kacak ini dengan membaca artikel sepenuhnya.

 
 
Written by AbangNara | August 7th, 2014

Tidak diketahui sama ada berita ini sahih atau tidak. Namun menerusi salah satu status yang dimuatnaik oleh isteri pertama Ashraf Muslim iaitu Dayana Lokman menerusi Instagramnya, ada bayangan mengenai kehamilannya telah diberikan. Status berkenaan dikongsi bersama gambar di bawah ketika Dayana dan Ashraf Muslim ke Mekah untuk menunaikan umrah 3 tahun lalu sebelum ketibaan Aidilfitri.

dayana lokman mengandung

Namun mungkin status tersebut berupa satu harapan dan doa daripada Dayana untuk menimang anak sendiri. Apa pun, jika benar hamil, syukur Alhamdulillah dan tahniah diucapkan. Kalau tidak, semoga dimurahkan rezeki dan tercapai hasrat untuk menjadi Sarah Ashraf (anak Ashraf Muslim dan Wan Sakinah) seorang kakak dalam tahun ini. Tulis Dayana:-

Selamat tinggal Ramadhan =( Ya Allah..Izinkan kami bertemu lagi dengan Ramadhan pada tahun hadapan..InsyaAllah.. #Happy3rdAniversarysayang #satusyawal #throwbacktigatahunlepas Tq sayang @ashrafmuslim for being there through thick and thin.. Tq @wansakinah for understanding me n being the best ibu for Sarah Ashraf Tq ayah ,mak, mertua and my siblings for supporting me all this while..love u guys soo much.. Doakan Sarah Ashraf dapat adik baru tahun ni..InsyaAllah..amiin.. Salam Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin..

dayana lokman mengandung

Insya Allah dengan doa yang tak putus-putus daripada Dayana, Ashraf Muslim, keluarga dan para peminat, harapan dan impian tersebut akan tercapai. Kalau ada berita gembira kelak, bolehlah dikongsikan dengan kami semua. Pasti ramai yang tak sabar untuk mendengar berita tersebut. Semoga dipermudahkan. Amin.

Written by AbangNara | August 7th, 2014

Julia Perez ini memang dari dulu kerjanya buat kontroversi sahaja. Memang ada sesetengah manusia yang gilakan publisiti dan sanggup buat apa sahaja asalkan dirinya menjadi bualan ramai. Terbaru, Julia Perez telah berkongsi beberapa keping gambarnya beraksi mesra dengan seekor anjing sehingga menimbulkan kemarahan umat Islam di Indonesia. Secara jujur, aksi yang ditayangkan memang agak melampau.

julia perez anjing

Bukan sekadar memeluk erat anjing tersebut, di dalam satu video juga kelihatan Julia Perez bergomol mesra dengan anjing kesayangannya ini. Hmmmm. Dalam banyak-banyak binatang, anjing juga menjadi pilihan. Kucing kan ada? Kucing comel kot. Abang Nara suka kucing. Dah lah jenis anjing yang dipelihara Julia Perez ini jenis yang agak garang wajahnya. Takut plak Abang Nara.

julia perez anjing
Apa pun umat Islam Indonesia ternyata berang dengan keterbukaan Julia Perez berkongsi gambar-gambar aksi mesranya bersama anjing ini. Banyak komen-komen ‘mengajar’, mengkritik dan mempersoalkan tindakan Julia Perez. Pelbagai nasihat diberikan. Namun Abang Nara percaya nasihat-nasihat itu sekadar masuk ke telinga kanan keluar ke telinga kiri.

julia perez anjing

Diharap umat Islam Indonesia bersabar dengan Julia Perez. Memang orangnya terkenal dengan perangai pelik-pelik. Nak buat macam mana kan? Apa pendapat anda?

Written by AbangNara | August 7th, 2014

Sekarang ini di Malaysia, gerakan memboikot jenama dan produk yang membantu Israel sedang rancak dilakukan. Satu inisiatif yang sangat bagus demi membantu rakan-rakan kita yang kini sedang berperang di Palestin. Namun harus diingatkan, boikot haruslah dibuat dengan berhemah. Abang Nara agak menyesal membaca mengenai sesetengah umat Islam yang membuat kekacauan di McDonalds Dungun. Nak boikot, boikotlah. Jangan tunjuk yang kita ini macam orang tak berpelajaran pulak.

wardina boikot

Wardina menerusi laman Facebooknya telah mengajak rakan-rakan artis yang lain untuk turut sama berganding bahu memboikot segala jenama yang membantu Israel. Wardina mencadangkan agar mereka yang mempunyai kontrak dengan mana-mana jenama tersebut supaya segera menamatkan kontrak mereka. Satu langkah yang bagus untuk dilakukan. Namun apa-apa pun kena tengok kontrak dulu. Jangan sampai kena saman berjuta-juta ringgit pulak nanti.

boikot

Satu lagi nasihat Abang Nara bab boikot ini ialah janganlah kita menghina, mengkritik dan mencaci mereka yang mencari rezeki di dalam syarikat termasuk dalam senarai boikot. Jangan guna kekerasan. Jangan buat perangai pelik-pelik. Nak boikot, boikot je. Lagi satu kalau ada kawan-kawan saudara-mara yang taknak boikot, jangan sesuka chop dia ‘kafir’, ‘penyokong Yahudi’ dan sebagainya. Mana tahu dia tak boikot tapi dermanya beribu-ribu ringgit untuk Palestin. Tak gitu? Apa pendapat anda?

P.S: Generasi baru Honda S2000