Written by AbangNara | October 9th, 2013

Abang Nara memang suka benar dengan Fasha Sandha sejak dirinya bergelar ibu. Memang terserlah sifat keibuan. Nampak sangat pandai menjaga anak, nampak lebih matang, lebih caring dan sangat bahagia di samping keluarga tercinta. Senang cakap, tiada lagi kontroversi yang melanda dirinya.

fasha sandhaDan semestinya apabila sudah ada bekeluarga dan mempunyai cahaya mata, kerjaya dan publisiti kini menjadi nombor 2 buat Fasha Sandha. Memang makin respek dibuatnya apabila mendengar kata-kata yang diucapkan oleh Fasha. Terserlah betapa Fasha adalah seorang “family woman”. Kata Fasha kepada MalaysianDigest:-

Alhamdulillah saya suka dengan perkembangan saya sekarang. Walaupun ramai pelakon baru tapi saya masih ada tawaran berlakon. Saya dah melalui fasa lain. Kerjaya dan publisiti sekarang dah jatuh nombor 2. Kini saya dah jadi isteri dan ibu jadi tumpuan saya lebih pada keluarga.

Tapi saya ni jenis suka bekerja. Memang dari remaja lagi saya dah diasuh untuk bekerja. Kalau saya duduk rumah, saya tak tahu nak buat apa. Masa saya mengandung pun, saya tetap bekerja dan banyak habiskan masa di salon saya. Suami saya pun tak beri apa-apa syarat kalau saya nak teruskan kerjaya saya.

Sedih dan berat hati jugalah bila nak keluar bekerja dan terpaksa tinggalkan Rayfal. Tapi saya memikirkan tanggungjawab saya kepada masyarakat, saya kuatkan semangat. Tambah-tambah sekarang kalau saya nak keluar rumah tu, Rayfal dah pandai nak ikut saya. Biasanya saya akan hantar ke rumah ibu atau rumah ibu mertua saya

fasha sandha

Secara jujur, Abang Nara lihat imej dan pandangan orang ramai terhadap Fasha Sandha sejak bekeluarga ini semakin meningkat baik. Memang makin ramai peminat yang jatuh hati melihat cara Fasha menjaga Rayfal. Makin ramai yang gembira melihat kebahagiaan keluarga Fasha Sandha. Sama-samalah kita doakan agar ia berterusan. Semoga Rayfal lepas ini dapat adik cepat-cepat. Mesti lagi meriah dan menarik dibuatnya.

P.S: Honda Jazz Type R Hibrid bakal dilancar tahun 2015

 
Written by AbangNara | October 9th, 2013

Abang Nara pasti ramai yang sudah tidak sabar menanti jawapan yang akan diberikan oleh Aeril Zafrel dan Wawa Zainal mengenai kontroversi perkahwinan mereka. Segalanya akan diterangkan di dalam sidang media yang bakal diadakan Jumaat ini. Adakah mereka sudah berkahwin? Adakah betul sudah ada anak? Memang macam-macam persoalan bermain di kepala anda kan?

aeril zafrel

Sebelum ini Aeril menyatakan ada pihak tertentu yang cuba menjatuhkan dirinya. Secara jujur, Abang Nara agak pelik dengan kenyataan tersebut. Di mata Abang Nara, Aeril bukanlah “superstar” industri hiburan Malaysia. Namun mungkin Abang Nara silap. Malah Aeril juga menafikan dia menggunakan agama untuk menunjukkan dirinya seorang yang baik. Kata Aeril:-

Saya tidak pernah menggunakan agama atau ayat suci al-Quran untuk mempertahankan diri dalam satu-satu hal. Bagaimanapun menjadi perkara normal untuk mengaitkan hal agama dalam perbualan kita. Kadang-kadang apabila berborak dengan kawan-kawan pun saya bercakap mengaitkan agama.

Perkara ini timbul kerana ia adalah satu strategi untuk menjatuhkan saya dan sekarang ini saya ada hak untuk berdiam diri. Perkara ini impaknya besar kerana ia menjatuhkan maruah saya. Tiada istilah saya mahu lari daripada semua. Kata Imam Syafie; Berkatalah apabila kamu yakin dan jika kamu ragu-ragu maka kau berdiamlah

Biarlah saya bersedia sepenuhnya untuk menjawab segala persoalan dengan tenang pada Jumaat ini

aeril

Sama-samalah kita nantikan Jumaat ini. Abang Nara berharap agar jawapan yang diberikan terang dan jelas. Tidak perlu berdolak dalik atau berselindung. Kalau dah kahwin, katalah dah kahwin. Kalau belum, katalah belum. Buat ayat yang mudah difahami oleh semua orang. Tak gitu? Apa kata anda? Info asal Mstar Online.

P.S: Harga kereta hibrid naik pada hujung tahun ini?

Written by serenity | October 9th, 2013

Kebelakangan ini selebriti tempatan memang rajin mengadakan majlis ‘baby shower’. Mengikut pemahaman kami, majlis seperti ini biasa diamalkan masyarakat Barat, biasanya untuk berkumpul, makan bersama, mengeratkan hubungan dan mengumpul hadiah untuk bayi yang bakal lahir. Tidak ketinggalan buat Yasmin Hani Richardson dan suaminya Sha’arin Razali yang Ahad lepas menganjurkan ‘baby shower’ untuk bayi mereka yang bakal lahir tidak lama lagi.


 photo f54ad6c62e9611e3bcc022000a1fcf26_7.jpg
 photo ebcc9d7c2eb011e383e322000a9f1948_7.jpg

Dekorasi majlis ini banyak berkisar pada warna putih, biru dan turqoise. Antara yang turut hadir ialah Ning Baizura, Atilia, Daphne Iking, Aishah Sinclair dan Dynaz Mokhtar. Lagi sembilan gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar, Instagram Yasmin Hani.

 
Written by serenity | October 9th, 2013

Dalam arena muzik di barat, trend sentiasa bertukar. Namun, penyanyi yang seakan ‘bogel’ bukahlah satu perkara baru di sana. Trend ini dimulakan oleh Madonna pada tahun 80’an, dan dia kekal sebagai satu-satunya penyanyi yang menampilkan imej sebegitu pada masa itu.

Kini kita di tahun 2013, dan ramai penyanyi barat yang mahu mencapai apa yang dilakukan oleh Madonna dengan menampilkan imej sepertinya. Lady GaGa misalnya memang dikenali kerana imej yang pelik dan seksi, begitu juga Rihanna yang sering mencuri perhatian dengan pakaiannya, dan imej yang ditampilkan Miley Cyrus yang ‘vulgar’ baru-baru ini juga mengejutkan banyak pihak.
Bagi blog feminis Jezebel.com, imej yang ditampilkan mereka adalah sesuatu yang biasa dilihat, sebaliknya imej yang ditampilkan oleh penyanyi berbakat besar kelahiran Malaysia iaitu Yuna ialah sesuatu yang ‘menyegarkan’. Penulis Dodai Stevens berkata dalam artikelnya yang mendapat lebih 20,000 ‘Facebook likes‘:-

Tetapi baru-baru ini saya telah memberi perhatian kepada penyanyi yang bernama Yuna. Dia memiliki suara yang indah, dan menyanyikan lagu berentak pop tentang perkara-perkara yang biasa – bertemu seorang lelaki yang ‘cute’, jatuh cinta. Semasa saya menonton video (muzik) ‘I Wanna Go’, lebih kurang seminit berlalu sebelum saya menyedari apa yang berlainan tentang Yuna: seluruh badannya bertutup. Kepalanya bertudung, dan pakaiannya bertutup dari leher hingga ke buku lali.

Dia seorang graduan muslimah jurusan undang-undang. Dan itulah yang menarik. Jangan salah faham: saya tidak percaya wanita perlu menutup keseluruhan badan. Cuma dalam lanskap muzik masa kini, melihat wanita itu menyanyi tanpa mendedahkan alur payu dara, alur pinggang atau bentuk punggung memberikan perasan segar dan baru.

Secara sarkastik, Dodai menambah tidak ada apa-apa yang mengejutkan lagi dengan selebriti Hollywood, apabila mereka sesama mereka berusaha untuk mencuri perhatian dengan membuat kemunculan demi kemunculan dengan memakai ‘thong’ atau pakaian seksi yang lain.

Sebaliknya, apa yang ‘mengejutkan’ ialah jika Miley Cyrus masuk ke universiti dan boleh memberikan pendapat berilmu menggunakan metod perbincangan yang diperkenalkan oleh ahli falsafah terkenal iaitu Socrates.

Apa pendapat anda?