Written by serenity | July 24th, 2012

Nazriel Irham atau Ariel merasa gembira, kerana akhirnya dia boleh menghirup udara kebebasan. Banyak perancangan yang akan dilaksanakan Ariel setelah bebas. Namun, untuk sementara waktu dia ingin menyepi dahulu. Mengapa? Ujar Ariel apabila ditemui di sebuah hotel di Bandung:-

Jangan cari saya di rumah ya, beberapa hari ini sampai minggu ketiga, saya tidak ada di rumah. Saya ingin merehatkan otak dulu.

Ariel tak bersedia memberitahu ke mana dia akan pergi setelah bebas. Bekas kekasih Luna Maya ini pun ada meminta wartawan untuk tidak datang ke rumahnya.

Kasihan orang tua saya, biar mereka tenang dulu.

Ariel mengaku ingin menyendiri untuk menenangkan fikiran. Dia juga tidak mahu menghadiri sebarang majlis keramaian untuk sementara waktu. Vokalis Peterpan ini ingin menumpukan perhatian kepada buku yang sedang ditulisnya. Lantas, bagaimana dengan tawaran show yang sudah mulai datang?

Sejumlah tawaran show, nanti boleh difikirkan lagi.

Sekadar informasi: Ariel bebas dari Rutan Kebon Waru pada Isnin, 23 Julai semalam setelah dipenjarakan kerana didapati bersalah tentang kes video lucah. Setelah bebas, Ariel bersama Peterpan mengadakan acara kesyukuran dengan berbuka puasa bersama peminat Peterpan. – VIVANews

 
Written by serenity | July 24th, 2012

oleh: Noorariza Mohd Azahari

Festival Ramadhan yang masuk minggu kedua penganjurannya pada 28 dan 29 Julai 2012 yang akan datang telah berjaya menambat minat para penduduk sekitar Kuala Lumpur dan pelancong yang berminat untuk merasai pengalaman berbuka berlatarbelakangkan Bangunan Sultan Abdul Samad sambil merakamkan suasana senja di tengah-tengah kotaraya ini. Ini adalah sebagai sebahagian usaha untuk menyemarakkan Ramadhan yang mulia seperti di kebanyakan Negara-negara Arab.

Di Mekah Al-Mukarramah misalnya, berlatar belakangkan Kaabah, anda dapat menikmati kurma pilihan seperti sukkari, ajwa, routab, anbar dan lain-lain lagi yang disesuaikan dengan minuman arab iaitu Qahwah (kopi pahit) dan teh bersama daun pudina. Mengambil kira keindahan menyambut Ramadhan di Negara Timur Tengah, Kuala Lumpur juga berpeluang menyemarakkan sambutan tersebut secara sederhana tetapi meriah dengan juadah berbuka merangkumi bubur lambuk Kampung Baru sebagai menu utama selain kurma dan manisan yang bersesuaian.

Ketua Pengarah JKKN, Datuk Norliza Rofli

Ketua Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN), Datuk Norliza Rofli gembira kerana usaha yang dilaksanakan secara julung kalinya hasil kerjasama erat dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (MAIWP), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI), Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, malahan media penyiar (radio) Klasik Nasional dan Ikim.fm, Muzium Kesenian Islam, Sungei Wang Plaza dengan kerjasama RTM dan kariah-kariah masjid sekitar Kuala Lumpur dan Putrajaya turut sama berganding bahu menjayakan festival yang pertama seumpamanya di Malaysia ini.

Sebagai sebahagian daripada kehangatan Festival Kuala Lumpur yang giat dilaksanakan sepanjang Julai dan terus disemarakkan dengan sambutan Ramadhan. Menurut Norliza lagi; festival ini bersesuaian dengan tradisi masyarakat Islam di Malaysia yang menyambut Ramadhan dengan aktiviti tadarus Al-Quran, berzanji, marhaban dan sebagainya bersesuaian dengan Ramadhan yang mulia dan sepatutnya disemarakkan dengan pelbagai ibadah dan bukanlah sekadar pengisian untuk sambutan Aidilfitri semata-mata.

Program-program baru ini menjurus kepada suasana baru dalam seni budaya dan bukan sekadar penjenamaan semata-mata. Misalnya aktiviti seperti berzanji, marhaban, nasyid bahkan program mengimarahkan masjid (meramaikan) sempena bulan Ramadhan sudah lama menjadi tradisi dan budaya masyarakat beragama Islam di Negara kita namun tidak pernah menjadi sebagai sebahagian acara mega Negara.

Mengambil pendekatan ini, JKKN berhasrat untuk melaksanakan Festival Ramadhan yang akan mendekati pembudayaan dan tradisi Islam dalam menyambut Ramadhan dengan menyemarakkan Ramadhan dengan aktiviti ibadah seperti bersedekah, berzikir, bertadarus, dan pelbagai kaedah untuk menyemarakkan ruh Ramdhan. Usaha ini tidaka kan Berjaya tanpa kerjasama media massa, korporat, komuniti dan pihak berkuasa tempatan bagi menjayakan aktiviti ini. Festival ini juga diharapkan dapat membantu memandu masyarakat menghormati dan memuliakan bulan yang mulia ini khususnya di kalangan generasi muda Malaysia sesuai dengan pembangunan ruhani dan modal insan.

Berteraskan tema ‘Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima!’ ; Festival ini bertujuan untuk; meningkatkan aspirasi rakyat Malaysia terhadap bulan Ramadhan selain bertujuan untuk mengimarahkan (menyemarakkan) kegiatan keruhanian di kalangan generasi muda semasa bulan Ramadhan seperti aktiviti yang meningkatkan ruh ramadhan sebagaimana yang diperintahkan oleh Allah serta disuruh oleh Rasulullah SAW di dalam bulan Ramadhan seperti tadarus Al-Quran, iktikaf, zakat fitrah, solat tarawih, qiyamullail, sahur, ifthor-memberi makan kepada yang berpuasa dan sebagainya adalah menjurus kepada melahirkan insan muttaqin.

Firman Allah SWT : “Wahai orang-orang yang beriman! kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa.” Al Baqarah : 183

Festival ini turut menjadi keistimewaan baru kepada Festival Kuala Lumpur yang disemarakkan dan disesuaikan dengan sambutan Ramadhan yang sinonim dengan masyarakat Malaysia.

Artikel selebihnya dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | July 24th, 2012

Rasanya ramai yang jatuh cinta dengan keayuan Rita Rudaini berhijab sepanjang menghadiri sesi mahkamah berhubung kes penceraiannya. Sememangnya Rita nampak lebih cantik, lebih manis dan lebih menawan apabila berhijab. Dan sebenarnya Rita memang ada perancangan untuk kekal berhijab suatu hari nanti.

rita comel

Kata Rita kepada portal Murai:-

Insya-Allah, suatu hari nanti saya akan berhijab. Terus-terang, saya ada terfikir untuk ke arah itu. Kalau boleh, biarlah saya bertudung atas kerelaan hati tanpa ada paksaan orang lain.

Sementara itu, majalah EH! edisi Ogos 2012 telah pun menampilkan Rita Rudaini sebagai penghias muka depan mereka. Tema hijau yang dipilih kemungkinan besar kerana Hari Raya yang bakal menjelma. Di mata Abang Nara, wajah “chinese look” Rita jelas terserlah apabila rambutnya digayakan sedemikian rupa.
rita eh

Jangan lupa dapatkan majalah EH! di pasaran. Membaca tajuk “Berpisah atau tidak, terserah pada-Nya” pun sudah membuatkan Abang Nara teruja untuk membeli majalah ini. Sila cepat sebelum kehabisan stok.

Written by AbangNara | July 24th, 2012

Wow. Kagum sebentar Abang Nara dibuatnya. Macam manalah si Watie Elite ini mampu bertahan tak makan nasi selama 1 tahun? Abang Nara kalau tak dapat nasi sehari pun dah rasa nak mengamuk dah. Namun Watie sanggup tak menjamah nasi selama 1 tahun kerana ingin kekalkan bentuk tubuhnya yang kurus ramping.

watie tak makan nasik

Kata Watie kepada Mstar Online:-

Hampir setahun dah saya tidak makan nasi kerana ingin mengamalkan diet selepas kagum melihat kelangsingan tubuh kakak saya walaupun sudah berusia lingkungan 40-an. Kini saya langsung tak boleh makan nasi dan kalau nak rasa pun cuma sedikit sahaja.

Hebat kan? Betullah kata orang yang wanita memang sanggup lakukan apa sahaja demi kecantikan. Setakat tak makan nasik itu mungkin perkara biasa. Abang Nara percaya ramai pembaca BeautifulNara yang pernah lakukan perkara sebegini untuk kecantikan tubuh badan. Kalau sudi, kongsi-kongsikanlah di ruangan komen.

watie elite

PS : Salam Ramadhan semua dari Vanitymask. Pasti semangat untuk tampak bergaya di Hari Raya masih membara di hati anda semua. Sempena bulan Ramadhan ini, pihak Vanitymask membawakan beberapa design skirt panjang and blouse labuh, pada harga RM40~RM55 sahaja. Iye lah, tak semestinya beli untuk raya kan,..lepas raya nanti kene naik kerja jugak. :) .Klik sini untuk melihat koleksi terbaru mereka. Cepat, koleksi terhad macam biasa.