Written by AbangNara | February 13th, 2014

10 Februari 1989 adalah tarikh lahirnya si cantik manis Neelofa. Kini Neelofa sudah pun berusia 25 tahun. Mula menempa nama menerusi pertandingan Dewi Remaja, kini Neelofa dikenali sebagai pengacara dan pelakon. Tak salah untuk Abang Nara katakan Neelofa merupakan salah seorang nama besar di dalam industri hiburan tanah air kita.

neelofa hari jadi

Selamat hari jadi Abang Nara ucapkan kepada Neelofa. Semoga panjang umur, murah rezeki dan cepat-cepat bertemu jodoh. Umur 25 memang cantik dah untuk memulakan persediaan bergelar isteri. Rasanya ramai lelaki di luar sana yang sudi memikat hati Neelofa. Itupun kalau Neelofa masih “single” lagi.

neelofa hari jadi

Lagi beberapa gambar sekitar sambutan hari jadi Neelofa yang ke 25 dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

neelofa hari jadi

P.S: Mencari kelainan dalam gaya fesyen seharian anda? Apa kata cuba rekaan awesome daripada Manik Hijau? Pasti akan menyerlahkan gaya kejelitaan dan keremajaan anda. Banyak contoh rekaan mereka di Instagram Manik Hijau dan juga blog Manik Hijau. Harga pun sangat berpatutan dengan kualiti yang ditawarkan. Cubalah hari ini.

 
 
Written by AbangNara | February 13th, 2014

Tahniah diucapkan buat Rebecca Nur Islam yang telah pun berhijrah dan kini memakai tudung. Rebecca telah mula berhijab sejak 31 Januari lalu ketika menunaikan umrah bersama suami dan ahli keluarganya. Selesa dengan pemakaian tudung sepanjang berada di Mekah, Rebecca nekad untuk mengekalkan imej tersebut selepas pulang ke tanah air.
rebecca nur islam bertudungComel kan Rebecca Nur Islam bertudung? Kata Rebecca kepada Mstar Online:-

Sepanjang menunaikan Umrah, saya rasa cukup selesa dengan berhijab dan ketika pulang ke tanah air pada Isnin lalu, rasa pelik pula apabila tidak berhijab. Kemudian saya nekad mahu kekal berhijab. Lagipun memang dari dahulu lagi saya berniat mahu menutup aurat. Alhamdulillah, Allah memberi hidayah kepada saya ketika di Mekah

rebecca nur islam bertudung

Semoga Rebecca kekalkan imej sebegini di masa hadapan. Perlahan-lahan lepas ini bolehlah kurangkan baju-baju yang ketat agar sesuai dengan penampilan terbaru. Memang wajah Rebecca nampak lebih berseri-seri dan sedap dipandang selepas bertudung. Tahniah sekali lagi.

Written by AbangNara | February 13th, 2014

Hari ini ialah episod terakhir drama Ariana Rose. Drama ini menjadi kegilaan dan ikutan ramai. Watak Tengku Adam Kamil yang dibawa oleh Keith Foo juga membuatkan nama pelakon ini semakin popular. Walaupun tidak beragama Islam, Keith Foo dilihat berjaya membawakan babak-babak berdoa dan bersembahyang dengan begitu baik sekali.

episod akhir ariana rose

Menariknya Keith Foo bukan sekadar berlakon semata-mata sebaliknya belajar serba sedikit mengenai Islam sepanjang penggambaran drama Ariana Rose ini. Kata Keith Foo:-

Bawa watak sebagai muslim, saya bukan sekadar berlakon. Tapi dalam masa sama saya juga dapat belajar sikit sebanyak tentang agama Islam. Malah sebelum masuk ke set, kalau ada babak berdoa, saya selalu tanyakan kepada pengarah dan kru produksi kenapa saya kena lakukan macam tu, supaya nanti saya tak salah sampaikan mesej.

Saya bersyukur dapat mainkan watak ni. Kalau sekiranya nanti kawan-kawan saya yang bukan beragama Islam ada bertanya tentang apa-apa yang berkaitan dengan Islam, saya boleh tolong jawabkan setakat mana yang saya tahu dan faham. Siapa tahu, kalau lakonan saya juga boleh buka hati orang bukan Islam untuk memeluk Islam

keith

Satu usaha yang bagus dan harus dipuji. Patutlah lakonan Keith Foo nampak begitu menjadi sekali. Manalah tahu kalau kerana lakonan ini, Keith Foo juga terbuka hati untuk belajar sendiri dengan lebih mendalam mengenai Islam. Apa pun, tak sabar rasanya menanti episod akhir Ariana Rose hari ini. Agak-agaknya apakah kesudahan drama yang diadaptasi daripada novel The Wedding Breaker ini? Sama-samalah kita nantikan.

fareeda

P.S: Ingin tampil secantik Mawar, isteri Fizo Omar? Ingin nyata jelita? Rahsia kelihatan menawan dengan tudung terkini dari Fareeda. Jangan bertangguh lagi…layari segera Facebook Fareeda Nyata Jelita sekarang juga.

Written by AbangNara | February 13th, 2014

Kalau Abang Nara jadi Nabila Huda, pasti akan bengang dan stress jugak. Mana tidaknya, penat-penat kongsikan gambar, tengok-tengok semua komen adalah komen promosi barangan masing-masing. Contohnya “nak putih sila SMS“, “nak jadi kaya? whatsapp saya” dan macam-macam lagilah. Memang pening dibuatnya.

nabila huda

Abang Nara perhatikan bukan Nabila Huda sahaja yang menjadi mangsa. Kebanyakan selebriti-selebriti tempatan kesemuanya mendapat komen iklan yang serupa. Kadang-kadang tak ada langsung komen berkaitan gambar, semuanya sibuk nak jual produk masing-masing. Itu yang membuatkan Nabila Huda sampai berkongsi ayat di bawah untuk para pengikut Instagramnya.

nabila huda

Berkata kepada Berita Harian, Nabila Huda menganggap perbuatan mereka ini adalah tidak beradab. Kata Nabila Huda:-

Jangan salah guna dengan meninggalkan komen mengenai barangan jualan pada gambar yang saya muat naik. Itu tidak beradab.Saya tidak ada masalah kalau mereka nak berniaga. Buka akaun dan buat promosi, bukan dengan cara murahan dan ganggu akaun milik orang lain

nabila huda

Bagi Abang Nara, nak berniaga boleh tapi caranya kenalah betul. Rasanya tak banyak impak pun kalau anda mengiklankan produk anda di akaun Instagram selebriti-selebriti ini. Mungkin boleh cuba belajar cara “marketing” yang sebenar. Abang Nara yakin orang lain pun stress asyik-asyik tengok komen jualan barangan je di akaun Instagram artis kesayangan mereka.