Written by AbangNara | October 29th, 2009

Sungguh memalukan!!! Itulah kata-kata yang mampu diungkapkan apabila melihat video Project Alpha Budiey dan BeautifulNara di atas. Sesungguhnya terserlah betapa pengecutnya Abang Nara. Nampak sangat cuma tahu bercakap besar tapi bila berhadapan dengan kenyataan tak reti nak buat pulak. Kecewa kami dibuatnya.

Tapi dalam episod 4, Abang Nara cuba menunjukkan kemachoan dirinya dengan melakukan Flying Fox. Nak tau berjaya ke tak, anda kenalah saksikan video kat atas tue. Semua aktiviti-aktiviti extreme nie dilakukan di Sunway Extreme Park. Kami cadangkan anda mencuba. Memang menarik, tertarik, kau memang da bom!!!

P.S: Bukan niat Abang Nara untuk mencuri limelight di dalam episod Budiey. Kepada peminat-peminat Budiey, maafkan kami ye. Oh ya, dan sesungguhnya Abang Nara memang poyo di dalam kehidupan sebenarnya. Jadi apa yang anda lihat, itulah diri dia yang sebenar.

 
Written by AbangNara | October 29th, 2009

yunalis zarai

Congratulation, congratulation, congratulation (baca ikut nada sesuka hati anda). Tahniah beribu-ribu lemon kepada Yunalis Zarai yang telah pun ber”konvo” pada hari Selasa yang lalu. Anda memang bukan sahaja berbakat dalam menyanyi, tapi kini dah memegang segulung sijil. Buat mereka-mereka yang tak tahu dan tak nak amik tau, Yuna nie dia amik “law” kat UITM Shah Alam.

Ini yang kami mahukan daripada artis-artis Malaysia. Bukan setakat tau menyanyi dan berlakon ajer, tapi at least berpendidikan la jugak. Sayangnya realiti dunia hiburan kat Malaysia nie, dah la menyanyi suara sumbang, berlakon pun macam patung, belajar pun setakat lepas SPM je. Semuanya mengharapkan muka yang cun melecun je. Asal muka lawa, mesti boleh jadi artis. Asal muka hensem, boleh jadi artis. Tue yang kalau bagi skrip ada bahasa omputih sikit tergagap-gagap nak membaca.

Tapi Yuna memberikan satu nasihat dan pandangan yang boleh direnung bersama tentang artis yang tak berpelajaran nie:-

[note]Saya memang sentiasa meletakkan keutamaan terhadap pendidikan. Bagi saya, ilmu memang amat penting bagi setiap manusia. Tetapi saya berharap, masyarakat boleh menukar persepsi tentang artis yang tidak belajar sehingga di peringkat universiti. Jangan labelkan artis itu tidak pandai hanya kerana dia tidak mempunyai ijazah atau bukan berkelulusan tingi. Ilmu boleh dikutip di mana-mana saja sebenarnya sepanjang hidup kita. Adakalanya, ‘street smarts’ lebih bagus daripada ‘book smarts. [/note]

Apa-apa pun, buat Yuna dan keluarga, sekalung tahniah kami ucapkan atas konvo anda. Oh ye buat anda yang berminat nak jumpa Yuna nie, try la jenguk-jenguk kedai baju Yunalis di Seksyen 15 Subang Jaya. Kadang-kadang Yuna ada gak terpancul kat situ. Hari tue kami dapat jumpa dia kat kedai tue.

Written by AbangNara | October 29th, 2009

nanu baharuddin

Umur dah 40 tahun tapi Nanu Baharuddin nampak macam anak dara umur 20 tahun dengan fesyen rambut pendeknya nie (dengan bantuan make up la). Inilah wajah terbaru Nanu sempena dengan drama Spa Q. Sekali tengok nampak macam Bunga Citra Lestari pun ada gak. Secara ikhlas, kami lagi suka Nanu yang berambut panjang. Baru gadis Melayu gitu ~~~

Kepada lelaki-lelaki di luar sana, adakah anda lebih menyukai wanita berambut panjang berbanding yang berambut pendek? Lagi gambar terbaru Nanu Baharuddin dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | October 29th, 2009

aifashla juraimi

Perhatian kepada encik-encik polis traffik di luar sana, sila perhatikan kereta Honda Civic berwarna biru milik Adifashla Juraimi, deejay radio Era. Teknik pemanduan dia sangat membahayakan pemandu lain dan boleh menyebabkan kemalangan. Teknik pemanduan Adifashla yang paling bahaya ialah mengambil gambar kereta orang lain semasa tengah memandu. Di bawah ialah kenyataan daripada sebuah suratkhabar yang boleh dijadikan bukti kecuaiannya:-

[note]Sambil melihat pemandu di sebelah, ada beberapa ketika Adi sempat mengambil gambar menggunakan kamera telefon bimbit kalau ada kereta berdekatan, yang memang amat diminati. Begitu nakal sekali perangai Adi yang bergelar pemandu ini sampaikan dia sibuk ingin mengambil foto kereta lain walaupun sedang memegang stereng![/note]

Kawan kami sendiri pernah disaman oleh pihak polis kerana memandu sambil menghisap rokok. Alasan yang diberikan ialah tak boleh memandu dengan sebelah tangan. Kalau bawak kereta sambil hisap rokok pun dah disaman, inikan pulak memandu sambil menangkap gambar? Bukan wajar disaman je nie, kami cadangkan agar lesen memandu si Adi ini digantung!!!

Satu lagi rutin memandu si Adi ini ialah suka memandang ke kiri dan ke kanan sampai kadang-kadang termasuk ke lorong orang lain. Memang membahayakan dan menyusahkan orang lain. Sila baiki mutu pemanduan anda. Bawak kereta pandang depan ye. Jangan pandang kiri kanan. Kang eksiden rosak pulak kereta Civic baru anda tue.

Buat pemandu-pemandu lain, sila jangan contohi teknik memandu si Adi nie. Selari dengan motto kami “Bergosip Secara Berhemah”, memandu jugak perlu secara berhemah dan tak menyusahkan orang lain. Pesanan Khidmat Masyarakat ini dibawakan oleh Sekolah Memandu BeautifulNara.