Written by AbangNara | July 3rd, 2014

Bak kata pepatah, jaga lembu sekadang lebih mudah daripada jaga anak perempuan seorang. Hati ayah mana yang tidak sedih apabila anak perempuannya tidak habis-habis dilanda kontroversi. Sebagai seorang ayah, pastinya perasaan Amy Search bercampur baur apabila anaknya, Nabila Huda tak habis-habis dihimpit pelbagai cerita yang kurang enak. Diajak masuk Kristian oleh pengikut Instagramnya, muatnaik gambar mesra bersama kekasih hati dan macam-macam lagilah sehingga memaksa Amy mengeluarkan kata-kata kesat di Instagram anaknya itu.

amy search

Mengakui memang komen di Instagram itu ditulis olehnya, Amy Search meluahkan isi hati mengenai kontroversi yang tak sudah-sudah menimpa anaknya itu. Kata Amy Search:-

Ya, saya yang tulis. Memang saya yang tulis status itu, bukan orang lain. Sebelum saya bertidak begitu, sebenarnya saya menerima beberapa panggilan daripada wartawan yang meminta saya mengulas mengenai dia (Nabila) yang pergi bercuti dan tentang agama Kristian. Bagi saya, bila dah sentuh bab agama, ianya dah terlalu sensitif.

Saat pihak media bertanyakan pada saya tentang hal dia itu dan berkait pula dengan agama, jantung saya seperti terhenti sekejap. Saya macam hilang akal, saya hilang pertimbangan. Saya tersentak sekejap. Sebelum itu saya tidak tahu apa-apa sehinggalah saya diberitahu oleh wartawan yang menghubungi saya tentang isu itu.

Saya tak menyesal muat naik status itu. Malah saya rasa bertanggungjawab terhadap status itu. Tapi selepas ini, saya minta media jangan lagi cari dan bertanya kepada saya tentang isu yang mengaitkan dia. Selepas ini saya tak mahu lagi memberi apa-apa komen yang mengaitkan kontroversi dia.

Saya dah bosan. Setiap kali isu pasal dia, saya yang kena jawab. Selepas ini, kalau anda semua hendakkan penjelasan tentang apa jua isu yang mengaitkan dirinya, tanyalah tuan badan sendiri. Saya percaya dia sudah cukup dewasa dan dia perlu bertanggungjawab dengan apa saja yang dilakukan. Dia berbakat, jagalah karier dia dan janganlah dia sendiri buka jalan untuk orang bercakap yang buruk-buruk tentang dia.

Saya dah lama tak jumpa dia. Bila isu ni timbul, dia pun tak hubungi saya. Tapi dengan Keisha (anak Abil) selalu juga jumpa. Baru-baru ini, saya ada bawa cucu saya itu pergi bercuti

nabila huda amy search

Sementara itu isteri Amy Search, Nourish juga turut melahirkan rasa sedih terhadap suaminya yang terpaksa berdepan isu sebegini di usia yang sudah tua. Kata Nourish:-

Ketika hari itu, saya ke satu seminar sementara abang Amy ke Raub, Pahang. Tapi bila saya balik rumah, saya hairan sebab Abang sudah berada di rumah. Dia marah- marah dan bengang. Katanya, dia dihubungi media dan diminta komen mengenai isu Nabila dan sekaligus melibatkan soal agama.

Saya cuba tenangkan dia dan berpesan jangan komen apa-apa di laman sosial sebab ia mungkin akan memburukkan lagi keadaan. Masa tu, saya memang tak tahu lagi yang dia sebenarnya dah muat naik status ‘lepas geramnya’ itu. Sehinggalah kawan saya kirimkan screen caption status tersebut di Wassap saya. Saya terkejut melihat status itu.

Sebagai isteri, saya berasa kasihan pada abang. Dalam usiannya 56 tahun, dia tak sepatutnya berdepan dengan hal sebegini lagi. Lagipun Nabila sudah dewasa dan dia sudah ada kehidupan sendiri.

Tak dinafi dulu abang selalu diam. Apa pun orang kata tentang anak dia, dia diam. Cuma sejak akhir-akhir ini, dia ekspresikan kemarahannya di laman sosial

amy search

Kesian kan Amy Search? Itulah tanggungjawab seorang ayah terhadap anaknya. Mungkin di bibir kata tak kisah, tetapi dalam hati tetap sayang dan mengambil berat. Sedih jugak kalau anak sendiri buat tak tahu dan terus menerus mencipta kontroversi. Tak apalah. Banyakkan berdoa lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini. Semoga hati Nabila Huda terbuka untuk berjumpa dengan Amy Search dan memohon maaf sebelum terlewat. Sama-samalah kita doakan. Info asal MalaysianDigest.

 
Written by AbangNara | July 2nd, 2014

Kata orang, apabila artis lelaki bujang mengakui sudah mempunyai kekasih dan mengesahkan dirinya sedang dilamun cinta, secara automatik populariti yang dikecapi akan jatuh merudum. Seperti yang semua sedia maklum, Emma Maembong dan Zizan Razak telah pun mengisytiharkan diri mereka sebagai pasangan kekasih dan semenjak itu dilihat populariti Zizan agak jatuh berbanding ketika zaman solo sebelum itu.

zizan emma

Secara jujur Abang Nara tak berapa faham kenapa populariti zizan boleh jatuh selepas mengaku bercinta dengan Emma Maembong. Adakah mentaliti peminat hanya menyokong selebriti lelaki yang ‘single’ sahaja dengan harapan si selebriti akan mengorat mereka? Macam angan-angan Mat Jenin pun ada kan? Apa pun, kesian kat Emma Maembong kerana dituduh menjadi punca kejatuhan Zizan. Namun Emma tak pernah ambil hati dengan tuduhan sebegitu. Kata Emma:-

Biarlah orang hendak tuduh saya macam-macam. Apa yang penting saya bukanlah punca populariti Zizan merudum atau meningkat, semua itu adalah ketentuanNya.

Saya sentiasa percaya hidup manusia ini umpama roda, ada masa kita di atas, ada ketikanya kita berada di bawah.

Emma juga dengan panjang lebarnya turut menjelaskan bahawa dirinya tak ada kaitan langsung dengan persengketaan yang sedang berlaku antara Zizan Razak dan Marina Juki. Terang Emma Maembong:-

Sepanjang mengenali Zizan, saya tidak pernah ambil tahu berapa bayaran beliau peroleh. Saya juga tak ambil tahu jumlah wang dalam akaun syarikatnya. Sebagai majikan, Zizan mungkin tahu tangga bayaran saya, tetapi saya memang tidak ambil tahu soal aliran keluar masuk duit syarikat.

Zizan kekasih saya, tetapi tidak bermakna saya perlu memantau atau menjaga setiap inci perkara membabitkan dirinya. Jika ada yang menuduh saya adalah dalang kepada masalah syarikat Zizan, itu terpulang kepada hak masing-masing.

Saya ingin tahu, apa salah saya sehingga diheret dalam persengketaan mereka? Bernaung di bawah syarikat sama, tidak bermakna saya suka menyibuk atau menjaga tepi kain orang.

Saya mengaku pernah tidak bertegur dengan Marina sebaik pulang dari bercuti di Los Angeles berikutan sedikit salah faham. Tetapi tidaklah sampai ke tahap memaksa Zizan mengikut jejak langkah saya.

Hanya saya yang bermasalah dengan Marina, bukan Zizan. Sepanjang di LA, Zizan dan Marina masih bertegur sapa. Malah mereka turut keluar membeli-belah bersama.

Setahu saya selepas kembali ke Malaysia, mereka masih bertegur sapa. Jadi saya pelik apabila timbul dakwaan mereka sudah tidak bercakap sejak Februari dan kononnya sayalah jadi puncannya.

Jika saya bersalah, tolong kemukakan bukti supaya saya tahu apa salah saya.

emma maembong

Fuh ~~ Panjang lebar sungguh penerangan Emma Maembong. Harap semua orang berpuas hati. Entah-entah yang tukang buat cerita ini cemburu kot Emma dapat kekasih yang hensem, kaya dan macho. Tak pun mungkin jeles sebab Zizan dapat awek secomel dan secun Emma. Ish,ish,ish. Tak payahlah jeles-jeles nie. Jodoh di tanganNya. Siapalah kita untuk dengki kan? Tak gitu? Info asal Berita Harian.

P.S: Honda Jazz 2014 sudah dibuka tempahan

Written by AbangNara | July 2nd, 2014

Abang Nara ingatkan Felixia Yeap akan pilih nama yang bermula huruf ‘F’ macam Farah ke, Farhana ke atau Fasha. Namun akhirnya nama ‘Rania’ menjadi pilihan bekas model ini. Bakal memeluk Islam pada 5 Ramadhan ini, nama ‘Rania’ yang ini diperolehi menerusi mimpi dan merupakan salah satu daripada 2 gabungan nama yang akan digunakan kelak.  ‘Farah Rania’ mungkin?

farah rania felixia yeao

Nama ‘Rania’ itu telah diumumkan oleh Felixia Yeap menerusi rancangan ‘Apa Kata Malaysia’ pada Ahad lepas yang telah dikendalikan oleh Datuk Aznil Nawawi. Kata Felixia Yeap menerusi rancangan itu:-

Selepas mendapat mimpi tersebut…saya tertannya-tanya apakah maksud di sebaliknya. Saya tidak membuang masa dan terus mencari makna disebalik nama tersebut. Rania…bunyinya Indah bukan? Ia membawa maksud ‘pemimpin yang mempersonakan’.

farah rania felixia yeao

Satu lagi nama baru Felixia Yeap akan diumumkan pada esok 3 Julai bersamaan 5 Ramadhan. Apa pendapat anda? Apakah nama satu lagi yang sesuai untuk Felixia? Kalau Abang Nara mesti pilih ‘Farah’. Nampak lembuat dan sesuai dengan wajah suci Felixia. Kalau anda pula?
farah rania felixia yeao

P.S: Nak beli baju raya untuk plus size? www.misclaire.com sedang mengadakan jualan sempena ulangtahun mereka. 3 barangan hanya untuk RM100 sahaja.  Tak kira apa-apa jenis barangan sama ada dress, jubah, blouse atau pun skirt.  Namun promosi ini hanya untuk 12 jam sahaja bermula 10 pagi hari ini sehingga 10 malam. 3 items for RM100 only. Memang terbaik. Layari www.misclaire.com sekarang juga.

Written by AbangNara | July 2nd, 2014

Perkhabaran penghijrahan Neelofa adalah berita yang paling menggemparkan dunia hiburan minggu ini. Tak ada angin tak ada bayu, tup-tup Neelofa kini sudah bertudung sepenuhnya. Kalau sebelum ini Neelofa sekadar berhijab ketika menghadiri majlis-majlis tertentu, kini pelakon muda jelita ini akan bertudung sepanjang masa. Satu perubahan yang amat harus dipuji lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini.
neelofa kini bertudungSeperti yang Abang Nara katakan sebelum ini, kesedaran selebriti wanita muda untuk menutup aurat semakin hari semakin tinggi. Nampak gaya boleh kira dengan jari sahaja mereka yang tidak bertudung. Semoga dengan memenuhi tuntutan syariat ini, kontroversi yang hadir dalam diri selebriti-selebriti ini juga turut sama berkurangan. Kata Neelofa menerusi Harian Metro mengenai penghijrahannya:-

Alhamdulillah, akhirnya apa yang saya inginkan selama ini dapat juga direalisasikan dengan sempurna. Walaupun pernah terbit rasa ragu, tapi inilah yang saya ingin dan bersyukur ruang itu diberikan dengan baik untuk saya berhijrah dan bertudung.

Bukan atas sebab lain atau sebarang perkara yang membuatkan saya membuat keputusan bertudung, sebaliknya memang sudah lama saya fikirkan soal ini. Tiada pihak yang mencadangkan, jauh sekali memaksa kerana penghijrahan ini ikhlas, peribadi, jujur dan rela.

Tak perlu saya kongsikan situasi atau apa yang membuatkan saya untuk berubah kerana biarlah ia kekal menjadi peribadi saya. Alhamdulillah pintu hati ini dibuka lebih awal buat saya. Insya Allah ini adalah diri saya sekarang dan Neelofa yang baru.

Saya berharap dan yakin peminat akan menerima saya seadanya, malah mereka adalah pemberi semangat buat saya. Saya sudah lama fikirkan untuk bertudung.

Sebab itu saya banyak hadir ke kelas-kelas agama, mengikuti kelas tafsir Al Quran dan banyak lagi kerana saya tidak mahu faktor sekeliling atau individu tertenu yang mengubah sebaliknya biarlah ilmu yang membawa saya kepada sebuah perubahan buat saya.

neelofa kini bertudung
Sesungguhnya Neelofa memang tampak lebih manis, jelita, menawan dan memukau apabila bertudung. Semoga perubahan ini berkekalan buat selama-lamanya. Tak kisahlah peminat sokong atau tidak, yang penting kita berubah keranaNya. Tak gitu? Tahniah Neelofa.

P.S: Pemberi dan peminta sedekah akan disaman