Written by serenity | October 28th, 2011

Gempak je tajuk tu kan? Tapi korang patut tahu kadang-kadang kami hanya nak menduga reaksi korang. Kami sendiri memang tak percaya, tapi ada sesetengah orang akan percaya. Ya, cerita ni dah hangat sejak Allahyarham Dato’ Ahmad Jais meninggal dunia. Yang jadi hangatnya ialah kerana Uncle Seekers telah membuat ramalan kira-kira sebulan sebelum itu yang seniman terkenal itu akan meninggal dunia di blog beliau.

Bukan itu saja, antara yang diramalkan oleh Uncle Seekers juga termasuk beberapa selebriti lain dan orang-orang penting dalam negara. Kami ada juga curiga sama ada ini perkara yang benar diramalkan atau auta saja. Tapi takkan beliau begitu berani ya tak? Antara yang diramalkan ialah Anuar Zain yang tidak akan berkahwin sampai bila-bila, Juliana Evans yang akan berkahwin dengan orang ternama, Lisa Surihani dan Yusry KRU yang tidak akan berkahwin dan ramai lagi. Kalau korang rajin dan curiga, bolehlah membacanya. Bagi kami, sekadar masuk ikut mata keluar telinga kiri dan kanan saja.

 
Written by serenity | October 28th, 2011

Hari Sabtu Esok, ada yang tak tahu nak buat apa. Ada yang dah ada pelan untuk ke sana sini. Tapi kalau boleh dapat benda best percuma hanya dengan pergi menonton sesuatu, sudah tentu menarik bukan?

Esok akan berlangsung Pertandingan Akhir Evolusi Muzik Sihat “Revolusi Cipta Kreatif” di Pentas Terbuka Wangsa Walk Mall, pukul 2.00 petang. Sebanyak 10 buah kumpulan muzik akan berentap untuk mendapatkan gelaran juara Evolusi Muzik Sihat “Revolusi Cipta Kreatif”.

Tujuan pertandingan ini diadakan ialah untuk mendapatkan ciptaan lagu terbaik yang boleh menyampaikan mesej hidup sihat di samping mencungkil bakat-bakat baru dalam bidang muzik. 10 buah kumpulan muzik yang berentap ni adalah yang terpilih untuk ke peringkat akhir setelah 69 kumpulan hadir untuk bertanding semasa peringkat saringan pada 15 dan 16 Oktober lepas.

Sepuluh kumpulan muzik yang bakal berentap pada esok ialah Karektor, Pop Konspiracy, A.K.A.L, Oxygen, The Pheelers, Skalarichter, The Pisang, Radio Island, The Honky Tonk Bros, dan AppleGreen untuk memegang takhta juara Evolusi Muzik Sihat “Revolusi Cipta Kreatif”.

Tapi apa barang percuma yang kami maksudkan?

Kalau korang hadir untuk menonton esok, korang berpeluang untuk menyertai cabutan bertuah yang akan membolehkan korang memenangi sebuah gitar akustik berharga RM 500 tajaan The Guitar Store. Manalah tahu kalau korang dapat gitar tu, bolehlah rakam video nyanyian di YouTube dan ada rezeki korang boleh jadi popular macam Yuna atau Zee Avi, kan?

Lagi pula yang menjadi juri pada peringkat akhir esok ialah otai-otai bidang muzik seperti pengarah muzik terkenal, Alwyn Santiago, gitaris legend yang tidak asing lagi Hillary Ang, dan penyanyi kumpulan Metalasia yang power, iaitu Muix.

Di samping itu korang juga akan dapat menyaksikan persembahan selingan dari juara Gatsby Styling Dance iaitu Jackson Chua:

Juga ada esok ialah persembahan dari kumpulan muzik MonoloQue, kumpulan Mancis dan penyanyi solo, Shruti.
Jadi apa lagi, beramai ramai datang, kita kasi gegar Wangsa Walk Mall!

Written by AbangNara | October 27th, 2011

Bila bercerita mengenai toyol, Abang Nara teringat kenangan zaman masa belajar kat sekolah asrama dulu. Bila ada duit hilang je, mulalah keluar cerita malam masa kejadian tue ada orang ternampak toyol tengah mencuri. Mungkinkah paras rupa toyol yang pendek dan katik adalah seperti di bawah ini?

alamakk toyol

Agak seram jugak kan? Dah la warna hijau, mata bulat, badan plak kurus kering. Ini toyol bukan sebarang toyol tapi toyol yang didatangkan khas dalam filem MIG terbaru yang diberi nama “Alamak… Toyol!”. Dengar tajuk pun rasanya dah tahu yang filem ini ialah filem komedi.

alamakk toyol

Bila tengok muka si Angah Raja Lawak nie buat posing muka takut-takut manja dengan si toyol, Abang Nara dah dapat bayangkan cerita ini mampu buat Abang Nara gelak sampai bergerak usus. Bila Abang Nara baca jalan cerita Alamak.. Toyol!, nampak memang ada harapan untuk gelak buat usus terkeluar. Mana taknya, selama ini manusia dah sinonim dengan kehebatan si toyol mencuri, tetapi dalam filem Alamak…. Toyol! nie, si toyol pulak yang sengal mencuri sampai kena diajar oleh pembela dia.

alamakk toyol

Tayangan filem Alamak… Toyol!  akan bermula minggu hadapan 3 November. Kalau rasa nak tengok toyol yang lain daripada yang lain (dalam ertikata lain toyol sengal), silalah pergi menonton filem ini. Abang Nara pun kalau berkesempatan akan pergi menonton minggu depan.

alamakk toyol

Klik gambar di atas untuk melihat video sebalik tabir filem Alamak… Toyol! atau anda boleh klik sini.

Written by AbangNara | October 27th, 2011

Memang lelaki. Itulah yang Abang Nara mampu katakan apabila membaca pengakuan bercinta daripada Remy Ishak kepada portal Murai. Memang sewajarnya lelaki membuat pengakuan bercinta kepada seseorang. Barulah gentleman gitu.

remy ishak

Memang saya dan dia sedang berpacaran. Cuma saya lebih selesa memberitahu kepada umum bahawa kami sedang mengenali hati budi masing-masing dan berkawan rapat. Kerana kami tak tahu apa yang akan berlaku pada masa depan. Kalau tak jadi nanti kita juga yang malu. Lagipun apabila kami mengambil keputusan dengan memberitahu bahawa kami bercinta, takut pula nanti orang meletakan harapan yang terlalu tinggi dan kalau tak jadi nanti lain pula ceritanya

Ditanya kenapa selama ini dia dilihat seperti menyembunyikan kisah percintaan mereka berdua, Remy Ishak berkata:-

Saya tak mahu orang salah faham dan sebab itu jugalah saya mengaku dan memberitahu. Sebelum ini, saya pernah memberitahu kepada semua yang kami memang saling mengenali. Saya tak mahu mendengar apa-apa lagi yang mengatakan kami berbohong atau menutup kebenaran kisah berkenaan

Dan rupa-rupanya, ibu dan ayah Remy Ishak telah pun bercerai dan ini agak menghantui dirinya:-

Saya terlalu memilih kerana pengalaman ibubapa saya yang bercerai. Saya tak mahu kahwin dan cerai, kerana bagi saya biarlah hanya berlaku sekali sahaja dalam hidup. Saya juga tak mahu anak-anak terbiar disebabkan perceraian tersebut

Kepada Remy Ishak dan Tiz Zaqyah (atau lebih dikenali dengan RITZ), semoga percintaan anda berkekalan sehingga ke jinjang pelamin. Sama-sama kita doakan.