Written by AbangNara | January 6th, 2015

Ramai yang membuat anggapan Hanis Zalikha terpaksa berkata ‘yes’ ketika dilamar oleh Hairul Azreen di konsert final Gegar Vaganza baru-baru ini. Iyerlah pada mulanya perkataan ‘yes’ tidak terkeluar sebaliknya lamaran tersebut dijawab dengan ‘Insya Allah thank you’. Kalau Abang Nara jadi Hanis Zalikha pun mesti gementar dan tak tahu nak cakap apa. Iyerlah, dilamar di depan ribuan penonton secara ‘live’. Pasti jantung berdegup lebih pantas daripada biasa.

hanis zalikha dan hairul azreen

Walaupun lamaran tersebut mendapat kecaman hebat di laman sosial, Hanis Zalikha melahirkan sokongan dan persetujuan dengan apa yang dilakukan oleh kekasihnya itu. Bagi Hanis, tindakan melamar di hadapan orang ramai oleh Hairul membuktikan keikhlasannya. Kata Hanis:-

Bila montaj dia berjumpa ibu bapa saya ditayangkan, saya sedar dia sudah melakukan perkara yang betul seperti yang diharapkan. Jadi apa orang lain nak cakap tak kisahlah. Saya dan keluarga sendiri tak ambil peduli mengenai kritikan orang asalkan kita tahu apa yang kita buat. Ibu bapa juga faham benda macam ini perkara biasa dalam bidang seni.

Sebagai perempuan saya tahu niat dan tujuannya untuk buat saya gembira. Dia sudah membuktikan dia lelaki sebenar dan ikhlas pada saya. Saya terharu kerana niat dia sampai, Alhamdulillah. Jadi apa pun orang lain nak kata, saya setuju dan sokong tindakannya.

hairul dan hanis

Kalau si penerima lamaran telah bersetuju dan menyokong apa yang dilakukan, siapalah kita ini untuk menyatakan yang tak patut kepada mereka kan? Yang penting, Hanis dan Hairul masing-masing gembira dengan apa yang dilakukan. Bukan senang untuk peluang melamar secara ‘live’ dapat dilakukan. Pasti ia akan menjadi kenangan terindah buat Hairul dan Hanis sehingga bila-bila. Sumber Harian Metro.

P.S: ETCM lancar Nissan Almera baharu

 
Written by AbangNara | January 6th, 2015

Amboi. Amboi. Amboi, Memang makin marah lah orang ramai apabila membaca kenyataan Ifa Raziah ini. Siap suruh para penonton buka minda dan jangan fikir negatif sahaja. Walaupun telah ditegur oleh Datuk Rosyam Nor, nampaknya Ifa Raziah masih bertegas yang persembahannya pada malam itu adalah atas nama seni semata-mata. Hmmmmm. Macam pernah dengar kan alasan klise sebegini?
ifa dan hisyam hamid Apa pun Abang Nara suka dengan teguran Rosyam Nor yang aksi sebegitu tidak sesuai dipertontonkan kerana Gegar Vaganza ditonton oleh rakyat Malaysia tanpa mengira umur. Mak dan bapa mertua Abang Nara pun mengucap panjang melihat aksi Ifa Raziah. Namun ini adalah penjelasan penyanyi itu:-

Saya tak rasa ia perbuatan yang ‘over’ (keterlaluan) pun. Saya tak pegang atau raba pun Hisyam dan dia pun tak buat begitu pada saya. Kami hanya menari ala-ala ballet mengikut konsep persembahan.

Sebagai manusia kita kenalah buka minda dan berfikiran positif sikit. Ia sebahagian seni persembahan saja. Kalau kita fikir negatif dan kotor maka negatiflah jadinya. Bukan saya saja buat begitu (tatapan umum), dalam mana-mana drama dan filem (tempatan) pun banyak aksi begitu.

Saya dan Hisyam buat aksi itu sebagaimana kami berlatih. Masalahnya tempoh latihan antara saya dan Hisyam pun terhad sebenarnya. Hisyam tak datang awal pada sebelah siang agar kami dapat berlatih. Kalau dapat berlatih dari siang dapatlah saya perbaiki mana-mana aksi kami yang kurang sesuai atau tak sedap dipandang.

ifa raziah Bagi Abang Nara memang tak sesuai persembahan sebegini dipertontonkan. Orang lain boleh je buat persembahan tanpa pegang-pegang dan peluk-peluk. Siap boleh jadi juara lagi. Mungkin Ifa Raziah merasakan kekuatan persembahannya adalah daripada segi lakonan. Di masa hadapan harap lebih berhati-hati dan sensitif. Jangan sampai timbul lagi kontroversi sebegini. Sumber Harian Metro.

Written by AbangNara | January 6th, 2015

Untunglah Nazrief Nazri ada seorang pelakon jelita yang menganggap dirinya macam adik. Abang Nara pun teringin nak jadi adik Izreen kalau dapat gambar mesra macam ini. Sayangnya Abang Nara tak sehensem Nazrief Nazri. Pasti permintaan Abang Nara untuk menjadi adik Izreen tak akan dilayan. Abang Nara ingatkan zaman-zaman sekolah je ada adik angkat kakak angkat nie. Rupa-rupanya dah besar panjang macam ini pun ada lagi.

izreen dan nazrief

Susulan perkongsian gambar yang agak mesra ini (jangan fikir bukan-bukan, adik dan kakak je diorang nie), ramai yang tertanya-tanya adakah Izreen sudah bersedia untuk bercinta kembali. Ada juga yang tertanya-tanya sama ada Nazrief Nazri menjadi pengganti Amar Baharin yang pernah dikaitkan dengan Izreen sebelum ini. Ternyata itu semua adalah tanggapan palsu. Terang Izreen:-

Tidak mungkin saya bercinta dengan Nazrief kerana menganggap dia seperti adik sendiri dan gambar itu diambil oleh salah seorang teman kami semasa keluar makan.Dia seorang yang baik dan mempunyai masa depan yang cerah sebagai pelakon jika dia benar-benar fokus terhadap kerjayanya.

Sebelum ini saya boleh terima lagi jika ada orang cuba mengaitkan saya dengan mana-mana lelaki tetapi semakin lama ia membuatkan saya berasa rimas… jadi hentikanlah.

Tidak mungkin saya akan bercinta dalam masa terdekat ini kerana kehidupan selepas bercerai baru sahaja stabil dan biarlah saya fokus kepada kerjaya dan anak terlebih dahulu.

Tambahan pula pengalaman dan kesilapan lalu banyak mengajar saya untuk lebih berhati-hati dalam memilih pasangan.

izreen dan nazrief

Hmmmm. Kalau dah diri sendiri yang kongsi gambar bersama seorang lelaki dengan aksi yang agak mesra, confirmlah para peminat akan membuat telahan sendiri. Kalau taknak dikaitkan dengan mana-mana lelaki, janganlah upload gambar anda dengan mana-mana lelaki. Kan senang je? Uploadlah gambar selfie, gambar dengan anak dan sebagainya. Barulah orang tak ada nak buat gosip-gosip sebegini. Tak gitu? Sumber Mstar Online.

Written by serenity | January 6th, 2015

Semalam, Ifa Raziah menerima kritikan hebat di laman sosial tempatan kerana persembahannya untuk finale Gegarvaganza yang menampilkan dirinya berpeluk dengan Hisyam Hamid.

Malahan pada malam terserbut, dia juga menerima kritikan dari Datuk Rosyam Noor selaku juri pertandingan yang berpendapat persembahannya tidak sesuai untuk dipertontonkan kepada masyarakat.


 photo gambar_ifa_2.jpg
 photo gambarifa1.jpg

Melalui mStar Online, Ifa telah menyuarakan rasa terkilan terhadap teguran itu kerana dirinya tiada niat untuk menggatal dengan Hisyam Hamid.

Saya terima dengan hati terbuka komen dibuat oleh Rosyam cuma berasa sedih kerana beliau sendiri seorang pelakon berpengalaman yang sepatutnya faham apa yang saya lakukan itu hanyalah lakonan dan sebahagian daripada persembahan.

Tidak terlintas dihati saya hendak menggatal dengan Hisyam mahupun menimbulkan situasi kurang senang dikalangan penonton atau juri kerana setiap minggu saya memang tampil dengan perceritaan menerusi lakonan dalam nyanyian saya.

Sesiapa yang mengikut program tersebut pasti tahu yang saya setiap minggu akan menyelitkan lakonan dalam persembahan saya malah ada lebih dahsyat saya buat berbanding peringkat akhir ini.

Ifa Raziah telah menampilkan kebolehannya menyanyi dengan bersungguh-sungguh dalam program Gegarvaganza. Selama ini dia lebih dikenali sebagai penyanyi dangdut. Gimik Ifa khabarnya mendapat keizinan dari suaminya serta mendapat sorakan penonton. Namun begitu, dia dikecam hebat di laman sosial kemudiannya untuk aksi tersebut.

Mungkin Ifa perlu lebih berhati-hati untuk gimik dalam persembahan selepas ini dan bersikap lebih sensitif dengan norma dan budaya masyarakat Malaysia.

Tapi apa pun, persembahan Ifa memang menghiburkan, setuju tak?

Foto: Malaysia Gazette