Written by AbangNara | December 1st, 2014

Setelah mendapat 3 cahaya mata lelaki, akhirnya Johan dan Ozlyn telah pun dikurniakan cahaya mata perempuan pertama mereka pada 25 November 2014 yang lalu. Dilahirkan dengan berat 4.11kg, berita gembira ini telah pun disampaikan oleh Johan sendiri menerusi akaun Instagram mereka. Jutaan tahniah diucapkan kepada pasangan suami isteri. Pasti kedua-duanya sedang excited menerima kehadiran orang baru dalam hidup mereka.

johan dan ozylyn

Namun begitu di kala bergembira dengan kehadiran si ‘princess’, Johan dan Ozlyn turut sama diuji dengan berita pemergian nenda kesayangan mereka. Tulis Johan:-

Assalammualaikum semua.. pertama skali sya nk ucapkan alhamdulillah dan syukur pd Allah s.w.t krn telah mempermudahkan segala2nya.. isteri sya telah pon selamat melahirkan puteri sulung dan merupakan anak ke 4 kami pd 25hb nov dgn berat 4.11kg.. seperti biasa sya x pernah kongsikan wajah penuh anak2 sya.. rezeki memsg kalau dpt jumpa dpn2.. dpt la tatap wajah anak2 sya..

maaf jika ada yg x terreply wassap atau text dgn kata2 tahniah.. sya perlu beri isteri sya ruang utk berehat memandangkan ketika menyambut berita gembira kelahiran kami juga diuji dgn berita yg sedih.. nenda kesygan kami telah kembali kerahmatullah dan selamat dikebumikan semlm.. harap semua memahami situasi kami sekeluarga terima kasih atas doa dr kalian.. moga Allah melindungi kita semua dunia akhirat amin..

johan dan ozylyn

Semoga Johan dan Ozlyn bersabar dengan ujian yang menimpa mereka. Apa pun, sekali lagi tahniah diucapkan. Semoga si ‘princess’ membesar dengan sihat dan sempurna. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Bangunan terapung di London yang amat menakjubkan

 
Written by serenity | December 1st, 2014

Sudah agak lama juga kita tidak mendengar berita mengenai penyanyi Rosma dan suaminya Khai. Perkembangan terbaru mengenai mereka ialah Rosma kini sudah bertudung. Ini merupakan satu perkembangan yang baik, apatah lagi semakin ramai selebriti berhijrah sejak kebelakangan ini.

A photo posted by KHAI & ROSMA (@khai_rosma) on


Keduanya kini sedang giat mempromosikan produk bagi menguruskan badan dan tenaga di Instagram dan juga di bazar sekitar Kuala Lumpur.

A photo posted by KHAI & ROSMA (@khai_rosma) on


Tahniah diucapkan kepada Rosma di atas penghijrahan ini, semoga terus Istiqamah!

Written by AbangNara | December 1st, 2014

Berdasarkan statistik yang Abang Nara ada, 70% daripada pembaca BeautifulNara adalah wanita. Apabila bercakap mengenai wanita, satu perkara yang tidak dapat dipisahkan daripada mereka ialah kecantikan. Tak pernah lagi Abang Nara jumpa seorang wanita yang tidak mementingkan kecantikan. Kesemuanya mahu tampil berseri-seri, jelita dan sedap mata memandang. Tak gitu?

lactacyd

kalau boleh semua orang pun nak jadi secantik Lisa Surihani kan?

Abang Nara sebagai seorang lelaki berpendapat bahawa kecantikan seorang wanita itu bukan hanya bergantung pada luaran semata-mata. Kulit mulus, tiada jerawat, gigi putih berseri, rambut ikal mayang dan sebagainya memang penting untuk ‘first impression’. Namun kecantikan dalaman juga perlu seiring dengan kecantikan luaran. Iyerlah, kalau muka je cun tapi personaliti tak menarik, cakap pun tak berkeyakinan, tak matang bila berkawan, sedikit sebanyak ia memberikan impak negatif kepada penampilan seorang wanita.

Bak kata orang, kecantikan yang sempurna bermula dari dalam. Kalau bahagian dalaman seorang wanita itu berada dalam kondisi terbaik, pastinya ia akan turut terpancar pada bahagian luaran. Abang Nara ada terbaca beberapa tips untuk mendapatkan kecantikan dalaman yang sempurna. Antaranya ialah:-

1. Minum sekurang-kurangnya 8 gelar air sehari
2. Makan banyak buah
3. Tidur kena cukup. Sekurang-kurangnya 8 jam sehari
4. Jangan lupa basuh muka setiap hari
5. Gunakan LACTACYD untuk pastikan V anda segar sepanjang hari

lactacyd

Lactacyd adalah jenama nombor 1 di Malaysia untuk alat penjagaan wanita. Sudah lebih 25 tahun Lactacyd menjadi peneman setia kaum Hawa di Malaysia. Kalau anda seorang wanita, pastinya anda pernah dengan tentang Lactacyd. Daripada pembacaan Abang Nara, memang tak cukup untuk membasuh V hanya dengan air kerana bahagian tersebut paling sensitif untuk seorang wanita. Sebab itulah Lactacyd menjadi pilihan ramai untuk memastikan kebersihan dan kesegaran sepanjang hari.

lactacyd

Lactacyd White Intimate dan Lactacyd Revitalize merupakan gabungan terbaik untuk penjagaan V seorang wanita. Dengan ‘milk essences’ yang ada di dalamnya, Lactacyd White Intimate dan Revitalize ini bukan sahaja membersihkan malah turut memberikan ‘natural lightening’ dan ‘firming’ kepada V anda. Abang Nara nak terang pun bukannya tahu sangat. Cuba korang tengok video-video di bawah ini.

Lactacyd White Intimate

Lactacyd White Revitalize

Abang Nara ada juga terbaca yang sesetengah kaum Hawa menggunakan ‘antiseptic’ untuk membersihkan V mereka. Sebenarnya antiseptic tak bagus digunakan kerana ia boleh mendatangkan kemudaratan kepada V anda. Guna Lactacyd je dah cukup. Tak percaya? Tengok video kat bawah nie.

Banyak lagi informasi menarik mengenai Lactacyd dan V anda yang ada dikongsikan di www.lactacyd.com.my dan Facebook Lactacyd. Kalau anda seorang wanita, anda WAJIB membacanya. Kalau anda seorang lelaki (lebih-lebih lagi yang dah berkahwin) boleh turut sama membaca untuk dijadikan panduan. Mana tahu terkeluar topik ini dengan isteri anda. Tak gitu?

lactacyd

Sempurnakan kewanitaanmu dengan Lactacyd hari ini juga.

Written by serenity | December 1st, 2014

Tidak dinafikan semakin ramai selebriti tanah air yang berhijrah sejak kebelakangan ini. Biasanya penghijrahan selebriti diberi publisiti meluas, dan boleh dikatakan majoriti dari mereka kemudiannya sering diundang untuk memberikan ceramah agama atau mengendalikan program berunsur keagamaan atau dirujuk tentang hal-hal keagaamaan.

Ada juga yang mempersoalkan tentang perkara ini, bila mana selebriti dilihat masih belum mempunyai ilmu yang mencukupi namun memberikan ceramah agama kepada orang ramai. Ia dipanggil fenomena ‘ustaz dan ustazah ekspres’.

Baru-baru ini, melalui Perhimpunan UMNO, Datuk Dr. Mashitah Ibrahim dengan lantang menyuarakan mengenai beberapa isu, namun yang mendapat perhatian ialah mengenai fenomena ‘ustaz dan ustazah ekspres’ ini. Beliau meminta kerajaan memantau kewujudan golongan ‘ustaz’ dan ‘ustazah ekspres’ terutama di dalam PAS.

Ustazah Dr. Mashitah juga menyentuh mengenai pendakwah yang banyak membuat lawak, katanya jika ingin melihat ceramah lawak baik tonton program lawak macam MLM 2014.

Ucapan Dr. Mashitah mendapat sambutan dan sokongan dari wakil-wakil wanita yang hadir di perhimpunan itu, bagaimanapun ia mendapat kritikan hebat di media sosial. Sudah tentu beberapa selebriti yang dikaitkan dengan fenomena ini memberikan reaksi mereka. Antaranya ialah Abby Abadi. Melalui HarakahDaily, selebriti itu menyuarakan ketidakpuasan hatinya tentang perbahasan Dr. Mashitah.

Kesal bila beliau lebih risaukan dengan wujudnya mereka yang berhijrah mengikut ajaran Islam sedangkan hiburan di televisyen yang semakin melalaikan beliau tidak ambil peduli.

Jika beliau berpendidikan agama sepatutnya berbangga dengan penghijrahan golongan-golongan artis yang semakin ramai mendekati agama.

Saya selalu mengikuti majlis-majlis ilmu yang disampaikan sama ada dalam bentuk hiburan, lawak atau sebagainya, bagi saya itu bukan satu kesalahan.

Malah saya melihat lebih ramai mereka yang hadir mengikuti majlis-majlis ilmu kerana bagi mereka penyampaian tersebut memberi kesan kepada pemahaman tentang apa yang mereka ingin ketahui.

Kalau kita tidak mampu untuk mengajak orang lain kepada Islam kerana menjaga jawatan, kita tidak perlu menghentikan usaha orang lain.

Pada pendapat kami apa yang dikatakan oleh Dr. Mashitah ada betulnya, namun mungkin cara dia mengutarakannya menyebabkan banyak jiwa yang tersentap.

Mungkin selepas ini selebriti yang digelar ‘uataz dan ustazah ekspres’ ini perlu meningkatkan kefahaman dan ilmu berkenaan agama Islam terlebih dahulu sebelum berceramah mengenai agama kepada orang ramai bagi mengelakkan mereka menerima kritikan. Apa kata anda?