Written by AbangNara | June 30th, 2014

Susulan tersebarnya gambar yang didakwa isteri kepada Awie, penyanyi kumpulang Wings ini telah pun dipanggil oleh pihak polis untuk siasatan. Gambar yang menunjukkan wanita tersebut lebam dan cedera di wajah akibat dipukul memang menyedihkan. Pada mulanya gambar tersebut tersebar di Whatsapp sebelum ia mula disebarkan di laman sosial secara meluas sehingga menyebabkan pihak polis memanggil Awie untuk disiasat.

awie pukul isteri

Hari ini menerusi Kosmo, pihak polis mengesahkan yang Awie sedang disiasat atas dakwaan sengaja mencederakan isterinya, Rozana Misbun. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah berkata, penyanyi dan juga pelakon itu ditahan sebelum kenyataannya diambil untuk siasatan. Awie kemudiannya dibebaskan dengan ikat jamin dan kini disiasat atas dakwaan sengaja mencederakan isterinya.

awie

Sebelum ini Awie dengan lantangnya bersuara mahu pihak yang menyebarkan desas-desus dirinya memukul isteri agar tampil dengan bukti. Sama-samalah kita nantikan perkembangan selanjutnya kes ini.

 
Written by AbangNara | June 28th, 2014

Musim bola sepak kembali lagi. Macam-macam jenis perangai manusia sambil menonton perlawanan bola sepak akan muncul. Ada yang serius, ada yang hafal semua fakta, ada yang minat pemain je dan macam-macam lagilah. Korang jenis yang macam mana? Hehe. Abang Nara jenis yang serius. Tengok bola tak boleh orang kacau. Tak caya? Tengok video di bawah:-

Dah tengok dah perangai penonton bola sepak? Mana satu korang punya? Kalau perempuan mesti macam Viktoria Sukalaki tue kan? Tahu pemain bola yang hensem je. Hehehe. Dah tengok video ini, silalah terus ke apps Facebook Castrol Malaysia dan kongsikan video ini untuk memenangi jersi yang ditandatangani oleh Neymar, si ‘superstar’ Brazil itu.

castrol neymar

Tunggu apa lagi? Kalau Brazil menang nanti, bolehlah tunjuk jersi ini dengan bangganya kepada kawan-kawan korang. Tak gitu?

Written by AbangNara | June 28th, 2014

Esok, umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa. Pastinya ramai yang akan menggunakan bulan Ramadhan ini untuk menggandakan lagi amalan ibadah terutamanya solat terawih di malam hari. Selamat berpuasa Abang Nara ucapkan. Jangan makan banyak sangat masa berbuka sampai terlepas sembahyang terawih. Hehehe.
felixia yeapDan kehadiran 5 Ramadhan ini pastinya ditunggu-tunggu oleh Felixia Yeap kerana pada hari tersebut, model ini akan memeluk agama Islam seperti yang pernah diumumkan sebelum ini. Berkata kepada Malaysian Insider, Felixia memilih hari tersebut kerana ia jatuh pada hari jadinya dan juga merupakan hari kegemaran Nabi Muhammad. Kata Felixia:-

?Saya akan memeluk agama Islam pada 5 Ramadan, pada Khamis ini. Saya memilih tarikh hari jadi saya, hari kegemaran nabi, maka saya berharap ia menjadi hari paling bersejarah dan diingati dalam hidup saya.

Bezanya (sebelum selepas bertudung) adalah kawan-kawan saya dulu kebanyakan lari menyisihkan saya. Mereka menyangka saya berhijab kerana ingin menjadi Melayu tetapi sebenarnya saya tertarik dengan Islam.

felixia yeap peluk islamNamun begitu Felixia Yeap merahsiakan tempat dirinya bakal mengucap syahadah. Nama Islamnya juga akan diumumkan kemudia. Apa pun, semoga perancangan Felixia berjalan lancar. Sama-samalah kita ucapkan selamat datang kepada saudara baru kita ini. Semoga hidup Felixia akan lebih diberkati, dirahmati dan dimurahkan rezeki selepas ini.

Written by AbangNara | June 27th, 2014

Kemelut yang melanda antara Zizan Razak dan Marina Juki sememangnya mencuri perhatian orang ramai. Segalanya dikatakan bermula apabila Emma Maembong yang juga merupakan kekasih Zizan menyatakan hasrat untuk berundur daripada syarikat Wire Fame Entertaiment selepas pulang daripada bercuti di Amerika Syarikat. Rupa-rupanya ada sedikit salah faham yang berlaku ketika artis-artis Wire Fame bercuti di Amerika iaitu pada Februari lalu.
zizan dan emmaKata Marina Juki menerusi Sinar Harian:-

Sebenarnya ada sedikit salah faham membabitkan saya dan Zizan, ketika kami bersama Emma serta beberapa individu lain berada di Amerika Syarikat pada Februari lalu.

Balik sahaja dari bercuti, Emma menyatakan hasrat untuk berundur. Jadi dari satu salah faham, ia seperti berpanjangan kerana kami masih belum sempat untuk duduk berbincang.

Saya agak sedih kerana saya dan Zizan sudah berkawan rapat sejak empat tahun lalu. Kami dah macam adik beradik dan kami jatuh bangun bersama.

Tapi kerana salah faham itu, saya dan Zizan tidak bercakap sejak bulan Februari. Namun, saya harap hal ini dapat diselesaikan dengan segera

zizan emma
Ramai suara-suara sumbang yang memberi pendapat Zizan telah banyak berubah setelah bercinta dengan Emma Maembong. Hmmmm. Abang Nara tak rasa begitu. Pastinya selaku seorang profesional, Zizan pandai membahagikan antara kerjaya dan percintaan. Takkanlah kerana seorang wanita nak bergaduh dan berselisih faham sampai ke tahap ini kan? Pasti ada jalan penyelesaiannya. Diharap perkara ini tidak berlanjutan ke mahkamah. Sama-samalah kita doakan.