Written by AbangNara | September 24th, 2014

Bergelar isteri, ibu dan kini seorang usahawan yang menjual jubah berjenama Bella Liyana (kerjasama dengan hijabster terkenal Bella Ammara), pastinya ramai yang tertanya-tanya bilakah Liyana Jasmay akan mengenakan hijab. Iyerlah, selalu kalau jual baju muslimah nie, kalau boleh si penjual pun kenalah mengikut syariat yang ditetapkan. Barulah lebih manis dan sedap mata memandang. Tak gitu?

bella ammara

Menurut Liyana Jasmay, suatu hari nanti akan tiba jua masa untuk dirinya menutup aurat sepenuhnya. Kata Liyana Jasmay menerusi Berita Harian:-

Insya-Allah apabila sampai masa, pastinya saya akan pakai tudung. Kakak saya, Adriana Jasmay menjadi contoh terdekat tampil bertudung memenuhi tuntutan sebagai wanita Islam. Kakak saya sendiri pakai tudung dari suka-suka sejak Ramadan dan terus melekat. Kalau boleh saya pun nak jadi macam itu.

Malah ruang bekerjasama dengan jubah Bella Liyana ini pun membawa kepada kebaikan mengajak wanita berpakaian sopan. Bukan saja untuk wanita bertudung, jubah ini pun boleh digayakan wanita yang tak bertudung kerana rekaannya yakni di bahagian atas baju sangat menarik.

bella ammara

Sama-samalah kita doakan agar masa itu akan tiba dalam masa terdekat ini. Buat makluman anda, jubah Bella Liyana dijual dengan harga bermula RM249 dan ada dalam 10 pilihan. Cantik-cantik kesemuanya. Kalau berminat, boleh follow Instagram Bella Ammara dan layari www.bellaammara.com.

 
Written by AbangNara | September 24th, 2014

Hujung minggu lalu, telah pun berlangsung Anugerah Lawak Warna buat kali kedua. Abang Nara sempat tengok. Boleh tahan juga penganjurannya kali ini. Gandingan AC Mizal dan Nabila Huda pun ‘not bad’. Tak sangka Nabila Huda berbakat menjadi pengacara. Boleh diketengahkan lagi bakat Nabila Huda. Apa pun, penganjuran anugerah ini merupakan satu inisiatif yang baik untuk menghargai jasa para pelawak tanah air.

anugerah lawak warna

Namun yang paling menyentuh hati Abang Nara ialah apabila kumpulan Senario naik ke atas pentas. Memang terasa bergenang juga air mata ini menyaksikan kesemua ahli kumpulan Senario memegang tangan sesama sendiri. Abang Nara dulu membesar dengan lawak mereka. Memang kelakar. Kira tahap ‘legend’ dah. Terharu melihat penghargaan yang diberikan kepada kumpulan ini.

anugerah lawak warna

Semoga selepas ini nama Senario akan diingati semula dan akan kembali aktif di kaca televisyen. Rindu juga nak dengar lawak-lawak mereka. Apa pun, tahniah diucapkan kepada Astro atas penganjuran anugerah ini. Semoga tahun depan lebih meriah. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | September 24th, 2014

Amboi, amboi, amboi. Walaupun sudah menafikan yang jejaka ini adalah bukan kekasihnya, nampak gaya hubungan Abby Abadi dan Khairul Azli lebih daripada sekadar kawan biasa. Mana tidaknya, lain macam kejutan yang dilakukan oleh Abby bersempena dengan hari jadi si kacak ini. Memang ‘suprise’ betul-betul. Kalau Abang Nara jadi Khairul Azli, memang terharu tahap langit ke tujuh. Best kot dapat kejutan sebegini.

abby dan khairul azli

Abby pun nampak bahagia dan tersenyum girang di sebalik belon-belon berbentuk ‘love’ itu. Kalau betul-betul ada hubungan lebih daripada sekadar kawan, apa salahnya kan? Solo pun dah solo dah. Sekali pandang, nampak macam sama cantik dan sama padan jugak kan? Harap-harap ada berita gembira untuk Abby dan Khairul Azli.

abby dan khairul azli

Mungkin Khairul Azli ada kegembiraan buat Abby Abadi di kala kontroversi dengan bekas suaminya, Farhan sedang hangat meletus sekarang ini. Sekurang-kurangnya ada orang untuk mendengar masalah Abby. Sama-samalah kita doakan yang terbaik untuk mereka. Terima kasih kepada Miss Leped untuk informasi awesome ini. Anda memang power!! Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Cantiknya bangunan warna-warni Hong Kong ini

 
Written by AbangNara | September 23rd, 2014

Kalau hati sudah benci, pelbagai gelaran yang tidak masuk akal akan diberi kepada seseorang. Kasihan Abang Nara terhadap nasib yang menimpa Abby Abadi. Sudahlah hutang tidak dibayar, kali ini Farhan menggelar dirinya Abby ‘Ababi’ pula. Pedih hati lebih-lebih lagi Farhan pernah bergelar suaminya. Pasti sedikit sebanyak hati Abby tercalar juga.

abby abadi

Malah Farhan juga dilihat cuba menjatuhkan maruah Abby Abadi dengan membuat tuduhan mengarut di status rakan bekas isterinya itu.

abby abadi

Abby juga menerusi akaun Instagram telah menerangkan dengan panjang lebar punca dirinya membawa hal ini kepada media. Sedih juga membacanya:-

Assalamualaikum…. FARHAN OH FARHAN….. Sy siarkan bersebab. Nak cari publisiti? Jauh sekali….. Publisiti utk apa? Sy nakkan hak Sy. Yg sudah tu sudah… ALLAH lebih tahu. Tapi utk hal yg berbangkit ini, Sy cal beratus kali.. msg jangan cakaplah… Sy sekadar dpt berbalas msg dgn bapa saudara dia. Mak Ayahnya pun langsung tak balas msg Sy. Peguam dah hantar surat, dah cal dia… polispun dah cal dia depan mata Sy, dia sekadar berjanji nk selesaikan.. tp ‘Janji tinggal Janji’.

Dia guna Mak Saudaranya bincang dgn lawyer yg Sy lantik… dlm berpuluh ribu tu.. offernya RM20k je.. Nak ambil, taknak sudahhh! Mak Saudaranya kata….. Mudahnya… Macam kita pulak yg berhutang dgn dia… kan?

Beginilah, Sy mmg tak kuasa dah nk mencari atau msg/cal dia….. Sbb dia tak jawab pun. Sy penat nk turun naik mahkamah… lagi pulak bila dia tak beri kerjasama… tah bilalah nk selesainya…. (Wartawan cal jawab pulak ye? ) Sy cuma nk minta tolong: Ada kawan2 Farhan disini?

Buleh tak minta dia jumpa Sy kerana hujah2 balasnya tentang hak2 Sy ni lebih memalukan dia sebenarnya. Keluar semua taring dia ye… Nasihat Sy… selesaikanlah.. Jangan lah sbb nk tutup salah sendiri, burukkan Sy pula k. Ingat ALLAH banyak2 k. Maafkan Sy

abby abadi

Kasihan Abang Nara dengan nasib menimpa Abby Abadi. Abang Nara tahu kepedihan dan kepayahan meminta hutang dari orang. Adalah beberapa rakan Abang Nara yang jenis meminjam dekat kawan-kawan lain. Masa pinjam mulut bukan main manis tapi bila ditanya bila nak bayar, kita pula yang kena maki. Diharap Abby bersabar dengan dugaan ini. Insya Allah akan ada jalan penyelesaiannya kelak.