Written by AbangNara | August 21st, 2014

Untungnya mereka yang menghadiri majlis pelancaran saluran Astro BollyOne HD di Hotel J.W. Marriot, Kuala Lumpur malam semalam. Mana tidaknya, dapat bertentang mata dengan bintang Bollywood terkemuka, Kajol yang telah mencuri hati jutaan rakyat Malaysia menerusi filem seperti Kuch-Kuch Hota Hai dan Dilwale Dulhania Le Jayenge. Pasti kesemua yang hadir pulang dengan hati riang ria kerana dapat melihat Anjali secara ‘live’.

kajol di malaysia

Awal Ashaari dan Lisa Surihani adalah antara manusia yang paling bertuah kerana dapat ber’selfie’ dengan Kajol. Bukan senang nak dapat peluang sebegini lebih-lebih bagi mereka yang membesar dengan menonton filem lakonan Kajol. Peluang sekali seumur hidup kot. Menariknya Kajol berkata kepada Lisa Surihani ‘Kalau dikurniakan lagi anak perempuan, saya mahu namakan dia Lisa macam nama kamu‘. Ini bermakna Kajol mengakui kecantikan wanita Malaysia. Yeah ~~~

kajol di malaysia

Diharap dengan kewujudan Astro BollyOne HD di saluran 251, lebih ramai bintang Bollywood akan hadir ke Malaysia untuk mempromosi filem terbaru mereka. Kalau Shah Rukh Khan, Aamir Khan dan Salman Khan datang pasti akan histeria para peminat mereka. Semoga ada perancangan sebegini daripada pihak Astro kelak. Lagi beberapa gambar Kajol dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar MalaysianDigest.

 
 
Written by AbangNara | August 21st, 2014

Pelik tapi benar. Sudah tentu Hefny Sahad kini berada di dalam keadaan malu semalu-malunya. Bukan apa, Hefny sebelum ini telah mengaku sedang bercinta dengan Nad Zainal. Tup-tup hari ini si gadis menafikan perkara tersebut dan memaklumkan yang mereka berdua masih dalam fasa mengenali hati budi masing-masing. Memang misteri nusantara sungguh. Jangan esok lusa tiba-tiba masing-masing dah ada kekasih baru sudahlah.

nad zainal hefny sahad

Status ini terbongkar gara-gara desas-desus Nad Zainal menyerang Hefny Sahad di lokasi. Dasyat juga jika dakwaan ini benar. Garang bebenar Nad Zainal. Nasib baik ia adalah desas-desus palsu. Kata Nad Zainal:-

Dakwaan mengatakan saya serang Hefny mengarut dan tidak berasas kerana saya tidak pernah melakukan perbuatan itu.

Lagipun siapa saya mahu serang dia? Saya bukannya kekasih dia! Benar kami rapat dan masih mengenali hati budi masing-masing tetapi kami belum sampai ke tahap bercinta.

Sudah-sudahlah, tiada motif pun saya nak bergaduh dengan dia. Lagi satu saya ingin tegaskan di sini, ramai yang keliru apabila kami dianggap bercinta tetapi hakikatnya kami baru nak kenal hati budi. Belum lagi jadi pasangan kekasih.

Sehingga kini, saya mahupun Hefny boleh keluar dengan sesiapa sahaja yang kami mahu. Saya tidak mahu cakap apa-apa dah kerana yang nampak buruk tetap saya. Cuma apa yang saya boleh katakan, dakwaan diserang itu merepek

hefny sahad

Memang tak masuk akal untuk seorang wanita menyerang seorang lelaki. Lagi lagi kalau wanita itu Nad Zainal yang jelas nampak keayuan dan kelembutannya. Mungkin ada pihak yang sengaja mahu memburukkan Nad. Apa pun, kepada mereka yang berminat dengan Nad ataupun Hefny, inilah peluang anda. Kedua-duanya masih single. Mungkin Azwan Kombos mahu mencuba nasib untuk kali kedua? Mana tahu cinta bertaut kembali kan? Hehehe.

P.S: Tempahan Perodua Axia sudah cecah 3500 unit

Written by AbangNara | August 21st, 2014

Bekas kekasih Neelofa, Hans Isaac akhirnya bersuara mengenai desas-desus perkahwinan pelakon tersebut dengan kerabat diraja Kelantan yang kini tersebar luas. Walaupun pihak istana sudah membuat penafian dan Neelofa sendiri enggan memberikan sebarang komen, Hans Isaac berpendapat gosip ini sedikit sebanyak ada kebenarannya. Dalam erti kata lain, mungkin betul Neelofa akan berkahwin dengan kerabat diraja Kelantan. Jeng, jeng, jeng.
hans isaacSelaku orang lama dalam industri hiburan, Hans Isaac ada teorinya yang sendiri mengenai gosip ini. Kata Hans menerusi Mstar Online:-

Saya baru tahu tentang gosip ini sebab beberapa bulan ini saya tidak sempat untuk membaca surat khabar kerana terlalu sibuk dengan pementasan semula teater Supermokh Sebuah Muzikal.

Tetapi saya akui terkejut dengar berita ini kerana setahu saya, ketika kami berkawan dia sering kata tidak akan rapat atau berkahwin dengan golongan kerabat.

Bagi saya gosip ini sedikit sebanyak ada kebenarnya kerana kalau tidak benar bagaimana berita itu boleh keluar?

Orang istana memang selalu menafikan perkara-perkara begitu dan kalau tidak benar kenapa dia (Neelofa) meminta untuk komen perkara itu selepas dua bulan.

neelofa

Sebenarnya Abang Nara selaku ada sedikit darah orang Kelantan agak ‘stress’ juga dengan gosip ini. Nak juga tahu kebenarannya. Betul ke tidak. Saudara mara Abang Nara yang kat Kelantan siap mesej Abang Nara nak tahu adakah benar Neelofa nak kahwin dengan kerabat diraja mereka. Jawapan Abang Nara ialah “hanya Tuhan saja yang tahu”. Moga-moga dalam masa terdekat ini segala persoalan akan terungkai. Kesian rakyat Kelantan tertanya-tanya. Tak gitu?

P.S: Poster provokasi kekejaman Gaza ke atas negara lain

Written by AbangNara | August 21st, 2014

Menarik juga kajian yang dilakukan oleh Felixia Yeap atau lebih dikenali dengan nama Raisyyah Rania selepas memeluk agama Islam. Baru-baru ini Felixia telah berkongsi sekeping gambar dirinya di dalam sebuah kereta Porsche. Gambar tersebut menunjukkan tangannya sedang memegang stereng kereta mewah tersebut. Tujuan utama Felixia berkongsikan gambar ini ialah untuk mengalakkan dirinya bekerja lebih keras dan berkongsi rasa cintanya terhadap kereta.

felixia porsche

Walaupun dengan jelas sudah menulis Porsche tersebut adalah bukan miliknya, masih terdapat komen-komen yang tidak masuk akal diterima oleh Felixia. Antaranya Felixia dikatakan menjual diri untuk memperolehi kekayaan sebegini. Malah ada yang menuduh Felixia masuk Islam kerana mahukan kekasih kaya dan bersikap materialistik semata-mata. Felixia telah memberi komentarnya sendiri berdasarkan kajian yang telah dilakukan. Agak menarik juga penemuan Felixia:-

What I noticed when I tried posting something out of the norm or what was “expected” of me as a newly reverted Chinese-Muslim.

Eg : Something like the picture of my hand on a Porsche steering. Which happened not to be mine, unfortunately. It was a show car.
(Bag is not valid for discussion/debate as it was bought with my own savings a few years back.)

Motive of posting : To encourage and remind myself to work harder, and to share my love for cars which I have always liked since I was in kindergarten.
Being a Muslim now does not mean one cannot indulge in what we used to love before we were Muslim, provided that it is not harmful or haram.

Feedbacks from SOME Muslims :
They tend to zoom into my nails, hand socks and other really small pictures of the picture. They are the ones who expect perfection in a newborn Muslim and that is why our dakwah fail at this point. People would never be perfect and people are afraid to be given the hard pressure to be perfect. Some commented just based on seeing my hand on a luxury car steering lock and not by reading/understanding what was written in the post. Things like calling me Cina bukit melalak, show off, etc.

Feedback from SOME non-Muslims :
They tend to go all hyped up (again also without reading) by assuming I’m selling myself for luxury stuffs and assuming that is why I reverted into Islam. Again, they take one glance of just one picture and ignored all the rest of pictures about the religion that I have been posting and just fire their guns blindly. Happy that they found a “proof” to back up their incapabilities to understand why a Malaysian Chinese girl would suddenly revert into Islam without any materialistic reasons or gain. Some commented vulgarities like I’m selling my ***** and all. One even tried to do reverse psychology and blindly claim and made Islam look like a religion where one is not allowed to enjoy anything from the world. Islam actually encourage one to be successful in the world and afterlife. It’s a balanced religion. That is why we like to wish newborns with “Semoga berjaya di dunia dan akhirat”.

Terribly sorry if this is too frank or hurt anyone’s feeling here.
THANK YOU to those who stood up with a clear mind and understood the greater good of my postings. You guys rock!!!

Again, the Porsche unfortunately isn’t mine…and even if it’s mine, you should be happy. It shows that reverting into Islam does not stop your rezeki and income. That my friend, is already a dakwah point.

Allahuakhbar.

felixia porsche

Biasalah manusia memang begitu. Ada je yang tak puas hati dengan orang lain. Ini memang asam garam kehidupan. Anggap sahaja sebagai satu ujian. Apa pun Abang Nara agak kecewa kerana berdasarkan pemerhatian Abang Nara sebentar tadi, gambar-gambar lama Felixia Yeap masih ada dan tidak dibuang seperti yang dijanjikan. Untuk makluman, Felixia sebelum ini berjanji akan membuang gambar-gambar seksi miliknya sebelum Ramadhan. Sekarang ini Syawal pun dah nak habis. Mungkin Felixia terlupa. Harap-harap boleh disegerakan.