Written by AbangNara | December 14th, 2011

Malang memang bermacam jenis malang dan malang seperti yang sedang menimpa Fizo Omar ini boleh dikategorikan sebagai malang yang teramat sangat. Mana taknya, Fizo Omar berkemungkinan boleh diisytihar muflis kerana namanya telah digunakan untuk membuat pinjaman sebanyak RM2 juta. Gila tak gila.

fizo omar muflis

Kini sebuah bank sedang memburu Fizo Omar kerana pinjaman RM2 juta yang dibuat atas namanya. Kisahnya, nama Fizo Omar telah digunakan oleh seorang rakan kongsi sebuah syarikat yang ditubuhkan pada tahun 2008. Fizo kemudian dilantik ebagai pengarah urusan dan salah seorang ahli lembaga pengarah syarikat tersebut. Namun, selepas beberapa bulan, Fizo telah pun keluar daripada syarikat tersebut.  Siapa sangka rakan kongsi tersebut tidak segan silu menggunakan nama Fizo Omar untu membuat pinjaman bank walaupun selepas penarikan Fizo.

Kata Fizo:-

Saya telah mendapat panggilan daripada pihak bank tahun lalu bahawa surat peringatan untuk menjelaskan pinjaman telah diserahkan kepada syarikat.Saya benar-benar tertekan kerana ia boleh menjejaskan kerjaya sekiranya saya diisytiharkan muflis jika gagal membuat pembayaran.

Ini satu perkara yang sangat serious dan boleh menjahanamkan hidup orang. Kita yang membaca kisah Fizo ini sepatutnya mengambilnya sebagai pengajaran. Jangan senang-senang nak bagi nama kita sebagai penjamin, rakan kongsi syarikat atau apa-apa yang berkaitan. Manusia macam-macam ragam dan perangai. Bukannya semua orang baik dan tak salah Abang Nara katakan hampir kesemua orang di dunia ini suka mengambil kesempatan atas perkara sebegini. So marilah kita sama-sama berhati-hati dan mengambil langkah berjaga-jaga.

 
Written by serenity | December 14th, 2011

Dengar-dengar, melalui perbualan-perbualan di Twitter, AC Mizal akan melancarkan perniagaan baru yang diberi nama MFace. Khabarnya antara artis yang akan telibat (mungkin sebagai wakil) ialah Rafidah Ibrahim, Rashidi Ishak dan Serina Redzuawan. Selepas berkuburnya perniagaan gelang magnetik beliau, AC masih belum serik dan sebelum ini juga terlibat dengan perniagaan kedai runcit M7 (yang katanya menyamai kedai serbaguna 7 Eleven). Pelancaran produk MFace ini dikatakan juga akan berlangsung pada 21 hb Disember ini.
Err, pelabur-pelabur bisnes lama macam mana bro? Dengar cerita sampai ke hari ini masih ada yang tak dapat bonus? Throw me a fricking bonus, bro.

Apa pun, kami pun tak pasti MFace itu apa sebenarnya, berdasarkan nama produk, kami meneka ianya produk penjagaan wajah.  Har har har. Kita tak boleh jadi lagi lebih obvious, bro. Tak mengapa, kalau ada yang persoalkan nanti, guna je ayat pemusnah ego paling efektif iaitu “kau ado”? Macam tak biasa pulak kan.

Larikkkkkkkkk!

Edit: MFace tu sebenarnya laman sosial, macam Facebook. Kiranya versi Malaysia punya Facebook le. Tapi bukankah Dato’ Rozmey sudah buat?

 

Written by serenity | December 14th, 2011

Khairul Fahmi Che Mat telah muncul di muka hadapan majalah URTV yang terbaru. Majalah ini turut menampilkan Khairul Fahmi atau Apek seperti model dalam pelbagai gaya dan beliau kelihatan segak. Antara yang menarik ialah pengakuan Khairul Fahmi tentang kekasih barunya yang merupakan seorang model (Dalia le tuu), serta Fahmi juga menyatakan yang selebriti kegemaran beliau ialah Datuk Siti Nurhaliza dan Ziana Zain.

Walaupun diselubungi kontroversi, rezeki Apek sebagai pemain bolasepak kebangsaan semakin murah apabila menerima habuan sejumlah RM 30,000 atas kejayaan membantu Harimau Muda menewaskan Indonesia bagi meraih pingat emas Sukan SEA 2011 dan bakal mendapat kunci rumah banglo yang dihadiahkan oleh kerajaan negeri Kelantan kepadanya tidak lama lagi. Apek khabarnya mahu metelakkan nama kedua ibu bapanya sebagai pemilik rumah tersebut yang dianugerahkan atas sumbangannya kepada pasukan bola sepak Kelantan selama ini. Untuk lebih berita, jangan lupa dapatkan URTV keluaran terbaru ini.

P/S: Rindu zaman abang rambut ketak (Nas Terjah) sebagai kolumnis muzik rock kapak di URTV sekitar 90’an.

***
Dengan tema ‘Gerak Seirama Tari Berpadu’, orang ramai dijemput memeriahkan Pesta Joget 1 Malaysia akan diadakan pada 16 Disember 2011 (Jumaat ) bermula 8.30 malam bertempat di Dataran Dewan Tun Ali, Bukit Katil (Bersebelahan Rumah Melaka). Jumpa Anda Di Sana!

Written by AbangNara | December 14th, 2011

Semenjak dua menjak ni, setiap kali Abang Nara keluar berjalan-jalan Abang Nara dah ada satu habit baru iaitu mengushar anak-anak orang. Tengok keletah budak- budak ni memang boleh menghiburkan. Ada yang tengah tidur, merajuk tak dapat barang yang diinginkan dan tak kurang juga yang berlari sana-sini sampai mak bapak semput nak kejar. Semua pun comel-comel rasa nak bawak balik sorang.

Dalam hati Abang Nara selalu terdetik apakah keletah yang bakal kami hadapi bila Abang Nara dan isteri bila anak sendiri lahir nanti. Tak sabar rasanya Abang Nara nak main kejar-kejar dengan anak ataupun tolak stroller kat taman petang-petang.

Kalau korang masih ingat, Abang Nara ada share info tentang pelancaran Dumil Mama pada entri yang lepas. Masa menghadiri pelancaran tu, kami diberi peluang menonton video pendek “Antara Dua Hati” yang sangat menyentuh jiwa lembut Abang Nara ni. Semua ibu bapa pun mesti rasa terharu jika anak mereka tunjukkan penghargaan dengan cara mereka sendiri macam hubungan ibu dan anak dalam video ni.

Budak-budak mungkin tak perasan benda yang mereka buat tu mengharukan tapi ibu bapa pasti rasa penat lelah menjaga anak berbaloi jika mereka lihat perkembangan sihat anak-anak yang pandai menghargai mereka. Semua ni tidak mustahil jika anak-anak dibesarkan dengan persekitaran dan pemakanan yang sihat dan sempurna.

Korang semua boleh tengok sendiri video tu di Facebook Dumil Mama dan berpeluang untuk memenangi hadiah. Amaran keras, sebelum tengok tu sila sediakan tisu di sebelah anda.