Written by Bella | May 19th, 2015

Selepas tersebarnya khabar bahawa isteri kedua Ashraf Muslim, Wan Sakinah yang kini sedang hamil anak kedua mereka pelbagai komen yang boleh kita lihat dilaman sosial dan terdapat juga kenyataan bahawa isteri pertama beliau, Noor Dayana terasa hati dengan kehamilan tersebut.

Walaubagaimanapun, jelas Dayana beliau sama sekali tidak berperasaan begitu dan sebaliknya merasa gembira kerana Sarah iaitu anak pertama Wan Sakinah bersama Ashraf bakal mendapat adik baru tidak lama lagi.

Malah, Dayana sudah pun menganggap bayi yag bakal lahir itu nanti sebagai anaknya juga.

Mungkin ada lagi sesetengah masyarakat kita yang dihimpit dengan mentaliti bahawa hidup bermadu itu tidak boleh bahagia maka spekulasi seperti ini selalu timbul.  Kami harap Ashraf Muslim sekeluarga akan terus berbahagai sehingga akhirnya dan tahniah sekali lagi kerana bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi.

66 responses to Noor Dayana Nafi Merasa Kecil Hati Dengan Kehamilan Kedua Wan Sakinah

  1. Peah Ronggeng aka PR says:

    Sungguh suci murni hatimu dayana..Ya Allah..knp akak peah x mampu nak setabah dirimu dik..ada saja yang x kena untuk akak bebelkan kat suami..dah mcm putus urat meroyan jer…padahal suami akak peah baik jer..sob3

    0

    0
    • sahdo says:

      Si Asraf ni mmg suka jenis hidong kembang….tahniah la pepun!

      0

      0
      • Anonymous says:

        Kerana laki ku handsome ku x nk lepaskan dia…ku turutkan saja! Huhuhu

        0

        0
        • Rugi Jd Perempuan says:

          Kuasa talak ditangan lelaki..hahahahaha.

          0

          0
        • Aku Lelaki says:

          Dapat dua lubang…best weiiii

          0

          0
        • Kiah Kongo says:

          drp aku layan cerita basi ni, baik aku tunggu drama “Dia… Isteri Luar Biasa”. Keith Foo jadi gayboy. Lagi lucu dan terhibur. hahahaha

          0

          0
        • OMG OMG OMG!!! says:

          ye ke kiah? keith foo jadi gayboi?
          harus tengok tv3 pkl 7. jommmm.

          0

          0
        • amoi says:

          kalau aku jadi diyana aku akan tulis gitu..sbbnya, xkan nak bgtaw YA SAYA TERASA HATI…sah2 lg org hentam si serap n markonah tu..HAHAHA…tp dalam hati, tipu lah x terasa..aku sendiri tgk kwn2 mengandung n aku x mengandung pon mood jd down gila2..sedih wei..ni tambah diyana..madu sendiri mengandung n diri x mengandung..sedih itu ada..tp diyana kuat..dia lebih banyak redha aku tgk..mmg seorg isteri yang sgt sgt tabah..itu pendpt aku la..kalau betul diyana iklas kata dia x terasa hati bagus la…

          0

          0
      • Melati says:

        Haaaa…Rita Rudaini please take note ye. Kemaafan dendam yang terindah!

        0

        0
        • Anonymous says:

          Hidong Kinah mcm hidung minah Jambu

          0

          0
        • Rita Meroyandani says:

          Rita patut korek punggung lepas tu calit di muka fans2 dia yg mcm mawas kt sini. :D

          0

          0
        • Anonymous says:

          Saya Belum Maafkan Dia! – Rita Rudaini

          0

          0
        • Anonymous says:

          dah terlangkah ludah Rita Rudaini bab tu asyik quote comments Rita ‘Saya Belum Maafkan Dia’. At every article in BN si sengal akan tulis the same.

          0

          0
      • Anonymous says:

        Payung emas xde dlm al-quran..hadith pun daif sila rujuk pd yg lebih mgetahui

        0

        0
      • Anonymous says:

        sakinah & dayana hidung mu menjadi pujaanku. cantik bentuknya kembang, bulat, pesek bab tu si serap berkenan berbinikan idung cam korang. untung korang dapat jantan handsome suka pompan idung kembang.

        0

        0
    • Anonymous says:

      Korang je lah paling bahagia…nyampah!

      0

      0
    • Anonymous says:

      Anak Dayna jugak? Eh…pelik benenor statement. Songsang betul la…

      0

      0
    • gigi emas says:

      Mandul kot……

      0

      0
  2. cik kiah tak propa says:

    Tipulah kalau xda sekelumit rasa sedih atau cemburu di hati.

    0

    0
    • Anonymous says:

      mmg sape x sedih kawin lg 1 senyap2 lak tu.. tpi kte ni doa baik2 jela.. smoga mereka bhagia itu dh ditakdir utk dia.. mungkin dia tgh blja trima keadaan.. kte x tau.. kte sbgai org lua jgn la dok ckp mustahil x cmburu x thiris.. mcm batu api plak.. kte marah sgt2 pun bnda dh tjadi.. kte doa kn je dayana bhagia.. sesungguhnya dia insan terpilih..

      0

      0
    • Anonymous says:

      Ko antara manusia yg dayana maksudkan kalau tak tau tanya empunya badan…

      0

      0
  3. Chloroform says:

    Mana budak2 sekolah yang bising2 haritu? Mohon terasa

    0

    0
    • Anonymous says:

      Nak terasa buat apa kak, dayana mmg x busuk ati cam kinah! Buat apa nak dengki kat kinah! Dia terasa sbb kinah perli dia kena bersilat bila laki dia nak kawen lain! Akak ni perampas bodoh ye? Bila nak turun bertumbuk? Xkan jadi kibod warrior je kak? Budak2 sgt kan kibod warrior ni, cam akak cakap laa! Kahkahkah

      Dayana pun dah ngandung laaa.. Boo kinahh! Boo perampass!!

      0

      0
  4. minah jambu terlajak habis says:

    huh ! menyampah tengok si Ashraf tu tesengeh sengeh ..si sakinah pulak banga dapat ngandong n beranak..si dayana pulak senyum di dlm tangisan emm sabar aje la dayanaa..

    0

    0
  5. Anonymous says:

    Nyampah lagi bosan kisah ustaz ketam ni

    0

    0
  6. Anonymous says:

    better diam je, xpayah nk kluarkan statement ape2..dayana mahupun sakinah..laki korang je yg retis..lg kluarkan statement lg seronok lah wartawan viralkan crite..ye dak?!

    0

    0
  7. minah jambu terlajak habis says:

    idop umno ! idop jalur gemilang ! idop pak najib ! lov u pak najibb..emmmuah !

    0

    0
  8. Tak minat aku ashraf ni..

    0

    0
  9. aku says:

    FITNAH BERLELUASA

    0

    0
  10. olin says:

    orang yang tak ada rasa cemburu dan yang tak terasa langsung laki main dengan popm lain adalah katogeri orang yang tak berakal.gila..aku tak percaya dayana gila.aku percaya dia menangis di sebalik senyuman.kesian.sakinah kau perampas.asyraf kau buaya 1st class

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Biar le dia dah ikhlas terima madu Nye … sebenar dia bila kita terima hakikat , kesedihan dan kesakitan dalm hati akan berkurangan , cukup le tu… Nampak bahgia apa.
    dah ada dua anak ni mana tahu isteri kedua benarkan isteri pertama jaga pulak …
    Yang x terima hakikat tu hidup le dalam kebimbangan dan ketidak warasan sepanjang hayat… itu pilihan ko

    0

    0
  12. Anonymous says:

    kakak ipar aku pun cemburu bila dpt tau aku ngandung..ipar aku tu dh 6thn xde rezeki lg…inikan plak dpt tau madu ngandung…tipula kalo xde perasaan ape2

    0

    0
    • amoi says:

      ha betul kate ko…aku fhm perasaan kakak ipar ko…org terdekat mengandung pun bodoh2 akan rasa sedikit cemburu, diyana mustahil x terasa hati…madu kot…gila laaaaaaaaaaaaaaaaaa

      0

      0
      • Mimi says:

        Of course lah dia terasa sedikit (maybe).
        Tapi perlu ke dia nak share dengan semua orang.
        Perlu ke kita tahu? Let her be lah wehh..

        0

        0
  13. rose rossa says:

    ni aku stuju dgn ko anon@8.14 am. bila kita ikhlas, buang segala dendam & bersangka baik…maka ketenangan itu milik kita. klu tak, maka sebaliknya lah. idup dlm dendam.
    idup ni sekali sja…jadikan hidup ini indah. di dunia & di surga. Apa nk didedamkan…barang dh jadi pun. terima je dgn hati terbuka.

    0

    0
  14. think positif says:

    memang perasaan cemburu itu ada pada dayana tapi dia redho ketentuan allah s.w.t
    cakap lah apa aje pada dia.dia tahu apa yg terbaik dari allah s.w.t dayana tabah ciri wanita soleha

    0

    0
  15. jemah jemahan says:

    salam. . ya allah entah kenapa bila saya baca artikel niey hati saya jadi sayu. . tabahnye kak Dayana. . saya tahu perasaan akk. . saya pun perempuan juga. . mesti di hati ade sedikit rasa sayu dan keinginan mempunyai anak sendiri. . lebih2 melihat madu yang bakal mempunyai anak kedua. . ya allah sedihnya. . saya doakan akk akan mempunyai zuriat sendiri dgn abg ashraf. . sabar ye kak. .
    #ambil tisu kesat air mata. .

    0

    0
  16. kelaka says:

    Agaknya dorang laki bina bahagia, yang follower ni pulak sentap, tension lebih2

    0

    0
  17. ada aku kesah says:

    tabah snguh hati dayana,walaupun di hadapan semua org dia bole lagi tersenyum tp dlm hati dayana hnya ALLAH sj yg tahu..siapa yg xnk kn zuriat..tp semua ketentuan di tgn ALLAH..hnya DIA yg mngetahui..inshaALLAH rezeki dayana bakal tiba nanti..selalulah bdoa..

    0

    0
  18. hiuk says:

    kdg2 orang ni dah ader persepsi macam2 ttg poligami dan semestinya byk yang negatif dari baiknya. kadang2 takde apa2 pun cuma orang suka mengandai2 perkara yang bukan2. bila buruk andaian fikiran kita, buruklah sangkaan kita. empunya badan dah kata okay, happy, jgn fikir lebih2, tanya empunya diri dulu, clear dah kan. tak perlu lah pasni nak menginterpretasi pulak makna disebalik kata2, kadang2 tu senyuman senget sebelah pun ditafsirkan ikhlas dan redha separuh hati. jom ktia bersihkan hati cam dayana. sangka baik.

    0

    0
  19. tecit says:

    entahlah. setiap kali tengok pic2 dorang ni. rase cam xde yg real. semua hipokrit. senyuman hipokrit. sarah je comel. leviu sarahhh. u so kiuttttttttt.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Harap Sakinah jgnlar over exposed sgt.. mmg Dayana dpt menerima anda sebagai madu dia.. tp sbg perempuan jaga lar hati madu anda itu. Ikut contoh Zarina Zainudin, Ziela Jalil dan beberapa orang lagi. Sebagai isteri kedua kita kena pandai bawak diri. Saya berkata begini sebab saya pun hidup bermadu dan sebagai isteri kedua. Dan saya lebih berusia dari suami dan madu saya. Tiada apa yang saya pinta cukup lah madu dan suami saya melayan saya dengan baik. Sebagai isteri kedua jugak saya sangat menjaga hati madu saya.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Bila saya berkahwin dan menjadi isteri no2, satu yg saya letakkan dalam hati saya.. Ingin menumpang kasih dari seorang suami, bukan merampas kasih sayang yang sedia ada. Bukan sedikit dugaan yang saya tanggung, bukan dari madu saya tapi dari adik beradik suami saya. Tapi saya cuba bersabar kerana saya mengahwini suami saya kerana Allah. Alhamdulillah.. saya merasa kemanisannya. Ini kerana saya meletakkan Allah bersama dengan saya dan selalu ingatkan pada diri yang saya hanyalah menumpang kasih, jangan tamak dengan kasih sayang suami :)

        0

        0
  20. Anonymous says:

    buat apa dayana sedih2 tidak berbaloi… kalau ashraf mencintainya tentu wan sakinah tunang orang tidak wujud. sebenarnya banyak bukti ashraf ini lelaki tidak amanah, penipu pembohong.. lihat sahaja mula kawin dgn si sakinah cakap bulan madu dgn dayana di pom2 island… tapi dibelakang “tidak sabar balik kl ada seseorang menunggu”…. masa pigi umrah dgn dayana ” rindu isteri di tanah air” tapi masa cuti dilangkawi dgn sakinah tiada pula tulis macam tu..malah diambil lagi gambar sakinah pegang tundun nya… masa umrah dgn sakinah tiada pula tulis rindu isteri ditanah air….

    0

    0
  21. amy says:

    ada pengomen menyatakan bahawa dayana iklas menerima apa yg terjadi dan tajuk di atas seolah2 perfect dan hanya yg mengomen sebaliknya adalah salah…disini inginku bertanya pada pengomen tersebut.sekiranya terjadi pada diri anda sendiri.apakah perasaan anda?rela?? Happy?? Tepuk dada tanya selera..jgn hanya pandai berkata2 ya.

    0

    0
    • bukan peminat yat says:

      kenapa tidak, kalau kita tgk dgn nafsu, semua kita boleh tak puas hati. tapi kalau kita tengok dgn iman, segalanya hikmah. kalaupun awak tak boleh berlapang dada dgn kegembiraan mereka (bagaimana pun kamu mentafsirkannya), kehidupan mereka tetap move on.

      0

      0
  22. wan sakinah says:

    dayana sudah lali dengan laki bini yang busuk hati ni….. sekarang dua2 manusia curang ini sedang mogok dengan media sosial dia orang…… ashraf muslim ini tunduk dengan wan sakinah. dulu dayana ada tulis sarah akan dpt adik bulan desembar ashraf terus sawan buat sidang media tulis dayana tidak hamil…. maka yang dayana maksudkan bahawa dia bakal dapat anak buah kerana dia mengagap anak dua orang curang ini sebagai anaknya………… kalau tulis tentang wan sakinah, ashraf akan balas balik terkeluar ketinggian agamanya sampai cakap orang kurang ajar….. tapi kalau tentang dayana dia tidak ambil peduli………….. ashraf dan sakinah ini menyerang dayana secara psikoligi untuk balas dendam pada dayana sebab tidak setuju mereka berkawin dulu………. dengan harapan dayana minta cerai……… semoga dayana akan mendapat seseorang yang ikhlas mecintainya….. buat apa ada anak dengan lelaki yang dayus nanti anak jadi liar….. kalau ada anak pun nanti kami berdoa semoga perangai dan budi anak akan ikut 100% baka ibunya yang sentiasa menjaga maruh suami, keluarga suami yang bersubahat menyakiti hatinya serta madu yang dicintai suaminya yang ada anak sihat dan sekarang bunting lagi…. semoga madunya bunting setiap tahun ramai anak macam isteri andy plop poppy

    0

    0
  23. Anonymous says:

    Saya tau perasaan dyana…..saya mengalaminya….tp akhirnya saya mengandung jg setelah 9 tahun berkahwin…istri muda dah ada 5 org anak…alhamdulillah…kami bahagia bersama…

    0

    0
    • tumpang lalu ... happy 4 u says:

      Tahniah krna akhrnya di kurniakan zuriat. Smoga ibu dan ank slamat dan sihat sehingga kelahiran serta membesar mnjd ank yg soleh. Aameen. Madu akk ada lahir kembar ke sbb ank dah 5 org ?.

      0

      0
  24. Hamiza says:

    Sedangkan isteri2 nabi pun ada perasaan cemburu tambah2 lagi la kita ni yg lemah iman..apa2pun kena belajar bersangka baik kepada yg hidup bermadu teruskan hidup sebab sudah tidak boleh mengubah apa2..sememangnya hidup amat perit tapi selalu berdoa agar mampu harungi semua ini..org luar boleh buat apa saja andaian..hanya empunya diri saja yg lebih mengatahui…

    0

    0
    • nura says:

      betul pernah dengar cerita…tak tau betul tak…bila Rasulullah bercerita dgn Aisyah tentang Khadijah…ibaratkan kalau letak telur kt dada Aisyah tu..telur tu boleh masak…betapa cemburunya Aisyah..ni apatah kita manusia biasa huhuhuuu..wallahu a’lam

      0

      0
  25. oh me says:

    poligami.. hurm kalau aku maybe susah sikit lah nak terima bila bab… memikirkan yg laki kita tu main dgn pompuan lain jugak selain kita kan. itu je yg buat pompuan tak bleh terima. it’s a fact.

    0

    0
  26. jeni says:

    Nak tunggu dayana..mcm takde harapan mengandung… tindakan aserap memilih sakinah untuk mengilangkan anak2nya adalh tepat. Dayana memanv patut sedih, tetapi dia juga patut gembira, asrerap masih mahu dia sebagai isteri, walau dia tak dapat beranak.

    0

    0
  27. hamba allah says:

    kenapa aku tengok muka si serap ni tak sejernih n sesuci mcm dia mula2 berubah dulu..sejak kawin ngn sakinah ni nampak “keruh” je muka dia..huhu..

    0

    0
  28. Anonymous says:

    muka kuat penipuu memangla keruh je nampak

    0

    0
  29. mamalara says:

    Tahniah Dayana. Tak ramai yg boleh wat cam awak. Akak tau dlm hati pun trase juga tapi cepat2 buangkn dan bersangka baik. Sekurang-kurangnya tak dpt kat dunia, kat akhirat dapat. Klu dengki dan sakit hati, kat dunia dah terang2 tak dapat (kene berkongsi suami) kat akhirat lagi la tak dapat. Itu pandangan akan dan yg akak praktiskan la….

    0

    0
  30. tya says:

    dlm ht spe tau?
    tindakan kinah sindir2 ayat jgn pura2 ikhlas dlm insta tu utk tuju kpd spE pula..skrg insta kinah dh tutup x tahan caci maki owg

    0

    0
  31. sayangkan DR DAYANA says:

    Dokter dayana sy doakan dokter bahagia. Semoga rezeki dokter akan tiba juga. Hati mu sungguh mulia.

    ada ig baru wan sakinah, terjumpa tp bukan ig dia tp ig org yg benci dia nama ig tu kamibenciwansakinah

    0

    0