Written by serenity | December 17th, 2015

Bermula dengan menjuarai pertandingan Dewi Remaja 2010, nama Neelofa Mohd Noor meniti di bibir peminatnya tahun lepas setelah memperkenalkan satu jenama tudung sendiri iaitu Naelofar Hijab. Tudung Neelofa mendapat sambutan yang amat menggalakkan di pasaran.

Lapor BBC, jualan tudung Neelofa mencecah nilai RM 50 juta tahun ini walaupun terdapat kontroversi mengenai rekaan dan juga isu dengan pengedar tudungnya. Justeru, tidak keterlaluan untuk mengataan Neelofa kini bergelar jutawan hasil peniagaan tudungnya yang laku dan laris bak pisang goreng panas di pasaran.

Tudung Neelofa dijual di butik sendiri dan melalui 700 orang pengedar sah di seluruh negara. Ia juga dijual dalam talian dan sedia dihantar kepada mana-mana pelanggan di seluruh dunia. Dengan pengedar di pelbagai negara seperti Singapura, Brunei, London, Australia, Belanda dan Amerika syarikat, matlamat Neelofa ialah untuk menjadikan Naelofar Hijab satu jenama global.

Namun agak pelik apabila timbul satu gosip yang mengatakan Neelofa kini menjadi isteri ketiga seorang VVIP yang sudah berusia dan pihak yang mengeluarkan gosip itu mendakwa ia datang dari sumber sahih.

Mujurlah umah penggosip tidak mudah menerima sesuatu berita tanpa bukti kukuh. Mereka mempertikaikan mengapa pula Neelofa mahu menjadi isteri ketiga seorang VVIP kerana dia sendiri sudah menempa kejayaan dalam perniagaan dan tidak perlu ‘tumpang sekaki’ kejayaan individu lain dengan menjadi isteri ketiga.

Persoalan mengenai gosip itu telah diajukan kepada Neelofa di akaun Instagram miliknya oleh seseorang, dan Neelofa mendakwa orang ramai lebih bijak menilai tentang kesahihan gosip seperti itu.
 photo Capture.png
Sabar sajalah Neelofa dengan gosip tidak berasas seperti ini. Setahu kami memang Neelofa menjadi isteri ketiga tetapi itu hanya watak lakonannya dalam telefilem Wan Embong yang disiarkan di slot Cerekarama TV3 baru-baru ini.

Orang berjaya sememangnya dicemburui dan pasti cuba dijatuhkan. Diharap penerangan Neelofa ini menjawab segala persoalan mengenai gosip tersebut.

Anda mencari maklumat spesifik satu-satu jenis seni budaya di Malaysia untuk kajian atau pengetahuan? Sila ke…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 27 October 2015

53 responses to Neelofa Nafi Jadi Isteri Ketiga VVIP, Jualan Tudung Cecah RM 50 Juta

  1. koko says:

    Hahaha

    0

    0
    • Anonymous says:

      miss k tu yg patut di kim*k kan..
      lepas kat dunia..ingat selalulah dosa fitnah miss k oii..tak sempat taubat..jadi salah satu story tanah kubur kang

      0

      0
      • sungguh kafir perbuatan Miss K

        0

        0
        • Kiah says:

          habis tu..siapa bini no 2?….tiba2 je jadi no 3…

          0

          0
        • puteri umno says:

          playboy nya shafie afdal tu…patut la najib x suka.

          0

          0
        • Kak Jem says:

          eeee…akak x boleh bayayangkan hidop berhoney madu beb. bukan nk menidakkan hukum agama tapi…..bayangkan aja lah, hari dia si suami cucuk dirumah sana, besok dia balik nak cucuk kita pulak. serious, akak geli….

          0

          0
        • Datin Semah says:

          @puteri umno, najib buang dia sebab melawan ketua. siapa melawan boss…habislah ko. jadilah seperti lembu gemuk bila berada dalam umno ye. dapat makan, perut kenyang…tidur dan senyap.

          0

          0
        • Cacila says:

          2nd wife dia kan zahida rafik.

          0

          0
        • Anonymous says:

          aku pun dengar juga mereka dah kawin..i mean zahida lah. apapun x pe. janji halal.

          0

          0
        • lol says:

          gilerr laa BBC siap buat article pasal lofa.memang berjaya sungguh kesayangan aku nih.. ^^

          0

          0
      • Ayoooo!!! says:

        kenapa harus membuat gempar?! kalau nikah pun apa salahnya.. drp ber affair dan zina.. baik kawin je ye dok? shafie afdal tu kan kaya raya wei. mcm laki si tiara jacquelina affendi nawawi dan zizie ezette tu. business/harta karun berjota-jota. pergi lawat ladang kt sabah pun naik helikopter….ko hado?

        0

        0
        • Anonymous says:

          inilah bahaya fitnah.
          perkara tak sahih, tak betul, ko dok percaya, org dok percaya.
          dosa besar lah kau miss K.etahian

          0

          0
        • Pekerja Ladang says:

          saya pon teringin nk kawen dgn org kaya.
          penat sudah makan sardin dan roti canai. :(

          0

          0
      • Hmnnnnnnnnn... says:

        RM50 juta sales? Ye ke? Propa je kot. Ni dah setaraf pekebun emas… huhuhu

        0

        0
        • aaaaa says:

          ak caya rm 50million sales die..sbb die pnh ckp average sales sehari 3,000 helai

          0

          0
        • Lara says:

          Doesnt matter la, yang penting I bangga kuar BBC kot, mengharumkan nama Muslimah negara, at least takder la orang luar ingat Islam ni boring asyika nak bom orang jer kerjanya.

          0

          0
    • Anonymous says:

      shafie afdal?
      tak hingin lofa tu..tu bukan yg ade affair dgn zahida rafik ke

      0

      0
      • Anonymous says:

        dengar drp sumber2 x rasmi, dengar kata kawin secara senyap n sah …bukan affair. sebab tu la lofa jdi no 3…heheheh

        0

        0
        • Anonymous says:

          klu xbetul dah fitnah..ish3

          0

          0
        • Akak Kepoh says:

          hari tu waktu persidangan umno kt pwtc dengar juga geng2 baju merah putih dok bercakap, kata nya zahida bini no 2.
          akak bukan apa dik, saje…pergi beli kek sarawak dan buku2 jer kt ruang legar tuh. terdengar pulak org duk bersoksek-soksek kt belakang tu.

          0

          0
      • Anonymous says:

        biar lah nk affair ke..haper ke. sampai satu masa dia tahu la yg mana baik buruk. doa2kan yg baik2 dah lah….

        0

        0
    • Pekerja Gomen says:

      Makan hati Zahida Rafik baca gosip ni… ekekek..
      Penat mak buat muka nyahhh….

      0

      0
      • Anonymous says:

        artis mana yg x buat muka jah? semua artis buat muka. ratu dangdut sheeda tu…ko x perasan ke? hehehehe

        0

        0
        • Pekerja Gomen says:

          Perasan jugak… tp dia mmg dh tua…
          Nampak lawa sikit la lepas buat…
          Ni yg tak tua sangat pun buat muka juga…
          Elok muka pmpn jadi mcm muka bapok tua..
          Lagi haru…

          0

          0
    • Anonymous says:

      Dasyatnya fitnah manusia zaman sekarang. Ramai manusia terleka dengan kesibukkan dunia tapi isinya hanya bersifat sementara. Mari kita ajak rakan wartawan yg sendu yg menyebarkan fitnah dengan mengingati mati supaya menjadi insan yang berjaya di dunia dan di akhirat. Janganlah menunggu sehingga esok untuk membuat persediaan menghadapinya, kerana mati boleh datang pada bila-bila masa sebelum kita minta maaf pada org yg kita telah fitnah…

      0

      0
    • Yucks says:

      bukan kah si lopah gi new yourk belajar marketing sebulan? bila masanya pulak kawin? miss k etahian tu suka buat2 cerita kasi panas. hentah haper2 gossip.

      0

      0
    • Anonymous says:

      woiii, apa kecoh2 markonah hoi? sedangkan pemandu bas express pun berpoligami, inikan pula ahli politikus? tak terkejut la kalau berita ni betul….

      0

      0
  2. tulip hijau says:

    Baguslah klu bukan…buat apa jd no. 3 klu merana. Ramai lg yg masih bujang kt luar tu. Duda pun ok ape???

    0

    0
  3. Anonymous says:

    KAYA SANGAT KE SHAPIE AFDAL NI… DUIT RAKYAT SMUA TU

    0

    0
  4. anonymous says:

    gosip kawin vvip ni kn dh lama..ms berebut TMJ dgn fazura lg..if not mistaken ms gosip tangkap khalwat dlu pn fazura ada ckp bt pe nk tangkap dh memang sah laki bini & suh jg husband baik2..

    0

    0
  5. Anonymous says:

    fitnah tu dosanya lebih besar dari membunuh. Buat miss kepoh..bwk2 lh bertaubat sebelum Tuhan bayar cash kat dunia.

    0

    0
  6. che ton says:

    miss k tu saper? bkn muslim ke?

    0

    0
  7. haha says:

    Lopa tu jauh lagi kaya dari sapii apdal tu

    0

    0
  8. Anonymous says:

    saya rasa neelofa bukan jenis wanita yg sanggup bermadu. mcm che ta….cari sendiri dan muda.

    0

    0
  9. anonymous says:

    kalu tengok history gosip lofa..hal kawin ni bukan gosip baru..kalu xde angin masakan pokok bgoyang

    0

    0
    • anonymous says:

      aku pun pernah juga dengar gosip neelofa kawin dulu..ni kira 2nd gosip la..nanti jadila macam eja dah 10tahun kawin baru nak bagitau tu pun sebab pregnant..tapi kalau betul neelofa ni dah kawin aku doakan dia bahagia

      0

      0
  10. minah jambu gerek says:

    niari minah jambu day off minah jambu ingat minah jambu nk masak ikan masak lemak cili padi sedap kan ? minah jambu rajin masak tapi minah jambu mamc malas nk kemas rumah huh ! kalau korang tengok rumah minah jambu dh macm rumah karangoni hehe

    0

    0
  11. N says:

    Miss k ni memang kima*K betul!!! kalo nak rasuah dan layanan dari neelofa tu cakap je la, tak payah nak menganiaya orang tu
    *ko ni sbenarnya kapir laknatullah yg dulu masa bayi dibuang dlm longkang busuk ke? takde etika langsung! buat keje memalukan orang ambik kursus wartawan hiburan je huh (ter emo lak)

    0

    0
  12. melati says:

    hahahaha..sama ada aku bermimpi atau Mangkok ni yg bermimpi?….bodo punya statement…jualan tudung RM 50 juta….ko tipu Khinzir boleh lah…..agak lah nk menipu pun…..aku ingat ko jual tudung tu 50 tahun pun tak boleh dapat sampai RM50 juta…samada Neelofa…kalau Tudung ko tu jenama VERSACE ..boleh lah aku caya…pungkok punya manusia ader lagi org camgini….ko jd binatang lah lg baik…

    0

    0
    • Anonymous says:

      klu ye pn tak suke..ko dah kenape nak hina org..nak mampos dh ke

      0

      0
    • Anonymous says:

      Mmgla dia boleh dpat 50 juta. Kain tundung dia tu murah je…semeter rm4.50, last2 jual rm89…mestila masyuk..sbb neelofa jual nama, bukan kualitit…kualiti kain mmg hancur..

      0

      0
  13. Ninakkasitau says:

    ada logicnya @melati…
    tapi bahasa U tu kasar..

    0

    0
  14. Aku tak sangka.. says:

    semua ahli politik Malaysia umur….45++++++
    dah tuaaaa….
    tak mungkin Nelopa nak jadi mcm…..????
    jadi isteri no 2…3….
    terluka hati isteri no 1…
    Pls ….jgn salahkan “dah jodoh”

    0

    0
  15. loyalmalaysian says:

    aku tgk tudung dia tu x la fashionable sgt…entah knape sume org terkesima sgt…alahai…

    0

    0
  16. Aku bukan Nabillah says:

    aku pinang nilopa dgn bismillah…
    nilopa…
    kau nak $$$$$$$ ke syurga….
    kah…kah…kah

    0

    0