Written by AbangNara | September 25th, 2014

Baru-baru ini Den Wahab telah tampil memaklumkan yang ND Lala masih belum membayar hutangnya berjumlah RM15,000 yang dipinjam pada tahun 2000. Isu ini dibangkitkan semula oleh Kak Pora menerusi ruangannya di dalam sebuah suratkhabar baru-baru ini. Susulan pendedahan ini, nama baik ND Lala tercemar sekali lagi dan ketia sidang media semalam, bapa kepada Shila Amzah ini telah memberikan penjelasan.
den wahabND Lala memaklumkan yang penjelasan telah pun dilakukan tahun lalu namun tidak dikeluarkan oleh mana-mana media. Malah ND Lala turut mencabar sesiapa yang terlibat dengan fitnah ini untuk membuat laporan polis, Kata ND Lala:-

Kepada Kak Pora, Den Wahab dan sesiapa sahaja yang buat fitnah ini, sila lakukan laporan polis. Dakwa saya dan kita berhadapan.

Saya sudah jawab persoalan ini kepada rakan media pada bulan Mac tahun lalu. Saya sudah jawab, saya siap rakamkan lagi, tetapi ianya tidak dikeluarkan oleh pihak media. Saya tak tahu mengapa tidak dikeluarkan.

den wahab

Tertanya-tanya juga Abang Nara kenapa Den Wahab tidak membuat laporan polis sehingga ke hari ini walaupun hutangnya sudah masuk 14 tahun tidak dibayar. Mungkinkah ada sesuatu di sebalik semua ini? Melihat keberanian ND Lala mencabar Den Wahab, nampaknya dia yakin berada di pihak yang benar. Sama-samalah kita nantikan tindakan selanjutnya oleh mereka yang terbabit dalam hal ini. Sumber portal GUA.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

40 responses to ND Lala Cabar Den Wahab Buat Laporan Polis Isu Hutang

  1. Anonymous says:

    ape lg … nd dah cabar tu …. kalau berani report la polis .. setakat report kat media baik x payah

    0

    0
    • Anonymous says:

      suppose nd la report n saman den wahab sbb fitnah dia. hutang walau takde hitam putih yg sah, dlm kubur nnt tetap merana la kau…

      0

      0
      • mutiara says:

        amboi..mentang2 banyak dh duit sikit2 report polis, turun naek mahkamah..

        0

        0
        • Bedah says:

          Ingat polis nak layan ke report org tak bayo hutang??
          Confirm laa Den takde bukti, mcm kita bagi pinjam hutang kat kawan2 kita, ade ke hitam putih…? mesti atas dasar percaya sebab kawan kann…
          Sedih la ND.. esok2 jatuh terduduk baru uols taw langit tinggi rendah!!

          0

          0
        • KAKPORA says:

          dah xde itam putih, saman pun x guna..

          0

          0
        • mama mia says:

          kalau dah hutang sesama kawan mana nak ada hitam putih pakcik oii… boleh la cabar sbb tau dia akan menang…bukan hutang bank yg bole dakwa2… bukti mana nak adanya klu dh pinjam dr kawan…

          Pernah dgr ND Lala dgn skim MLM nya FastTrack ke apa…abis org2 melayu jugak yg kena… dia kaya..org bwh2 menangis xberlagu…dunia2..

          0

          0
        • haha.. mlm dia.. hampir terjebak aritu.. tapi nasib baik tuhan selamatkan.. terus tak jadi amik.. kikiki

          0

          0
    • adek manisssss says:

      14 tahun yang lepas,memanglah takde bukti..

      0

      0
      • Anonymous says:

        kenape perlukan bukti 14 thn lepas ?? kan nd dah bg statement dah yg dia dah bayar utang den wahab tahun lepas , d ulangi tahunnnn lepas …. siap ade record lg .. bererti secara tak langsung menbawa maksud nd mengaku la penah ber utang ngan den wahab ..

        0

        0
  2. lipaskudung says:

    yang jenis pinjam duit orang lepas tu liat nak bayar memang pandai putar belit cerita. kalau dah settle hutang tu takkan la yang bagi hutang tu nak bising2…haih…aptb!!

    0

    0
  3. hoho says:

    kan dah kata

    Bapak dgn anak sama.

    Teringat lagu ahli fiqir.

    Dua kali lima sepuluh
    Lima kali dua sepuluh
    Lapan campur dua sepuluh
    Dua campur lapan sepuluh.

    teringat masa dia hampir muflis dulu.

    jangan terbang tinggi sangat
    nanti lupa cara nak mendarat

    0

    0
  4. phoebe says:

    nape tiba2 isu hutang ni timbul ye? wartawan carik den wahab ke den wahab carik wartawan? Wartawan ni takde kerja lain ke? asyik nk melaga2kan org je? den wahab tak boleh jumpa ND sendiri ke? Atau tuntut ikut undang2 ke…setakat mengadu kat media apa pekdahnyaaa…tapi kalau ikut undang2, had masa utk tuntut dah lama habis…

    0

    0
  5. Selamah says:

    kan Den Wahab cakap dia malas nak pikir dah…tp hutang tetap hutang….ko nak bayar…bayar laaaa….ko taknak bayar nak buat camana…media tanya dia jawab laaa blom bayar…dah rasa ko kena fitnah pasal hutang ko lah gi report polis…aptb…org berhutang nehh mmg kuat berdalih…

    0

    0
  6. Yelaaa says:

    Ye la ko cabar. Maybe si Den Wahab ni bagi pinjam takde hitam putih. Tak ada bukti. Bagi pinjam atas dasar kawan. Memang la ko berani cabar. Cuba ada hitam putih pinjaman tu.

    0

    0
  7. Anonymous says:

    pulak dah.. jadi ada persoalan di sini. siapa yang ada amnesia? nd lala ke den wahab?

    sorang lupa nak bayar hutang ke sorang lupa hutang dah dibayar?

    0

    0
  8. spongebob says:

    “ketia” ke,”ketika” ke or “ketiak” ni abang nara ooii…

    0

    0
  9. bunga sakura says:

    dulu ak respect la jgk tgk ND lalalala ni..cara ckp cm baek je..tp skrg nengok anak n bapak sama je perangai..x mature langsung…cbe la rendahkn skit ego 2..mntak maaf kt media..xpyah pnjang2 cte..

    0

    0
  10. nok gebuzzz says:

    bayar jer la hutang tu,setakat 15k ape kesah….anak duit berjuta kan….lepas tu bermaaf- maafan..abis cite…ni x abis2 fitnah,x kan den wahab suke2 nak buat statment mcm tu….benda kecik mcm ni report buang mase jer…byk lagi kes yg besar polis nak buat

    0

    0
  11. mambang merah says:

    hutang emas boleh dibayar, hutang budi dibawa mati……. so both kena jaga…hutang dan budi…kita hidup hanya sekali…..

    0

    0
  12. mojo says:

    14 tahun?apasal tak mintak masa tahun 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,apasal nak heboh kat media?pegila rumah dia tuntut hutang.media suka cerita nie.bila melaporkan kat tv buat muka tak bersalah je.acah acah alim.puiii

    0

    0
  13. xbwtanahmerah says:

    benda ni simple aje..kalau si penghutang dah bayar hutang nya, beri aje bukti bayaran..si pemiutang akan melalak minta hutang selagi hutang tak bayar..jadi apa perlunya cabar mencabar disini? ND kalau dah byr hutang, jelaskan secara terperinci, bukan mencabar dgn kenyataan yg tak telus dan berbelit2 mcm ni..org ramai akan nampak ND yg mengelat bayar hutang sekarang..

    0

    0
  14. klhunter says:

    ND Lala, has been known as “Kaki Kencing”… he carry that title very2 long time ago… no doubt about the debt… Den Wahab not the only one/victim, got alot out there..

    0

    0
  15. akukah itu says:

    tgk hLive apa kata malaysia yg menampilkan nd lala & shila amzah,..SERIUS PLASTIK!!
    TENGOK MUKA SHILA HAMZAH RASE NAK LUDAH!! PLASTIK GILE! MACAM BUDAK SKOLAH..NAIK MENYAMPAH AKU TENGOK!

    0

    0
  16. keladi liar (aku tak alim) says:

    Soalan:-

    Apakah hukum bg orang yang sengaja tidak mahu membayar hutang? Bagaimanakah dengan amalanya,
    Apakah hukum menganiayakan orang yang telah membantunya dengan ikhlas?

    Jawapan
    Berdosa besar bagi orang yang sengaja tidak membayar hutang. Seseorang yang suka melewat-lewatkan bayaran hutang setelah berkemampuan untuk membayar-nya, boleh mendatangkan kesan buruk dalam hidupnya bukan sahaja di dunia bahkan di akhirat antaranya :
    i. Hidup akan ditimpa kehinaan dan hilang maruahnya.
    ii. Hidup mereka tidak akan mendapat keredhaan dan keberkatan Allah.
    iii. Perbuatan mereka itu digolongkan dalam perbuatan zalim.
    iv. Amalan kebajikan mereka tidak akan diterima.

    Sabda Rasul S.A.W. Maksudnya : “Penangguhan hutang oleh orang yang berkuasa membayarnya, adalah satu kezaliman, halal maruah dan hukuman ke atasnya (iaitu pemberi hutang boleh mengambil tindakan ke atas diri dan maruahnya)

    (Riwayat Ibnu Majah)
    Sabda Rasul S.A.W. Maksudnya : “Kurangkan dirimu daripada melakukan dosa, maka akan mudahlah bagimu ketika hendak mati. Kurangkan daripada berhutang nescaya kamu akan hidup bebas”. (Riwayat Baihaqi)

    Disediakan oleh Jabatan Mufti Negeri Selangor

    fitnah ke tidak, hanya mereka yang tahu.. Allah swt maha mengetahui.

    0

    0
  17. Lara says:

    Yer…hutang tetap hutang, tapi kenapa Den Wahab ttiba skang buka cerita ni, time ND kena hentam dengan media ni? Saya tak sebelah mana2 pun cuma rimas dgn orang yg macam “tambah garam ke luka”? Betul ker peribahasa tu..

    0

    0
  18. jemahterlajakk says:

    hishhh ~~ ak da bosan la degan keluarga dorg nih… xhabis plak 2.. ego semacam plak… pliss la ND LALALALALALALALAA xpyh nk berLALALa sgt.. udah2 la 2.. abang nara oii.. xyh la siar kn berita dorg nih… bosan plak…NEXT!!!!

    0

    0
  19. tigerbase says:

    kes hutang dgn nd lala ????? saya rasa nak sukarela cari lagi siapa yg ada bunyik2 sebelum ni yg ada kena mengena dgn nd lala… byk jgk kot.. kena kencng bau hancing!

    0

    0
  20. kann says:

    alah, kalau ada hitam putih pon, kalau dah lebih 6 tahun, bukannya boleh tuntut.

    0

    0
  21. cik dior says:

    jappp….sebenarnyakan benda ni agak aneh…kenapa lepas berbelas tahun baru nak bangkitkan isu hutang ni?…kalau betul tak puashati pasal hutang ni sepatutnya dari awal dah bising2…kita yg manusia biasani pun kwn hutang rm100 xbayar 3buland ah bising…tp ini boleh pula bertahan hingga berbelas tahun?…saya rasa KEANEHAN disitu…takpe Allah swt tu ada…kalau kata itu fitnah dah dosa lain dah ceritanya…kot mengaibkn org pulak..eishhhh nauzubillah…….

    0

    0