Written by AbangNara | November 29th, 2012

Akhirnya Nabil Ahmad dan isterinya, Nazirah sepakat untuk menamakan anak perempuan mereka Naira Mikayla. Cantik sungguh nama tersebut. Abang Nara masih tak sempat mencari apa maksudnya, tapi Abang Nara yakin maksudnya secantik sebutannya.

anak nabil ahmad

Dalam perkembangan terkini kerjaya Nabil, khabarnya Nabil tidak akan menyambung kontrak sebagai penyampai radio Suria FM. Kemungkinanta besar Nabil mahu meluangkan lebih masa bersama anak tercinta. Abang Nara pasti Nabil sedang excited untuk menjaga anaknya.

anak nabil

Semoga Naira Mikayla membesar menjadi anak yang solehah kepada kedua ibu bapanya. Sama-sama kita doakan.

P.S: Video burung nuri sedang mengorat

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

53 responses to Nabil Namakan Anak Perempuannya Naira Mikayla

  1. Boss says:

    Naira: shining

    0

    0
    • kamariah says:

      comelnye bby Naira…semoga menjadi ank yg solehah…

      0

      0
    • Anonymous says:

      fuuyoo.. nama anak melayu sekarang dah kalah nama anak mat salleh or name anak arab.. canggih.
      nama anak mat salleh suri. nama anak arab aminah, nama anak melayu mikayla

      0

      0
      • puihhhh says:

        nara saja je nak bako peminat dgn saje sebot maksud nama..
        aku tau..aku tau..aku tau taktik dia.

        0

        0
      • heh says:

        nabil ada bagi maksud nama anak tu,kalau lelaki mikail kalau perempuan mikayla tu..semalam dalam MHI ally iskandar ada call tanya nama anak nabil tu..sape yg tengok MHI mesti tau dari mana nama tu asal…

        0

        0
      • mikayla ala nama megan fox says:

        Mikayla ala nama yang Megan Fox pakai waktu berlakon Transformers, Mikaela Banes. Habis cerita! Copy paste.

        0

        0
    • Super Duper says:

      Mikayla girls version for mikhail..angel name^^

      0

      0
  2. Johnjeninz says:

    Pehal la zaman sekarang bagi anak nama pelik2…..xpaham tol aku…

    0

    0
    • rai says:

      anak ko nnti bg la nama leklok.. alah nama je kot. asal maksud ok dah la.. tak kira la bahasa apa pun. dulu2 ok je mak pak bg nama anak chempaka, orked, leha..

      0

      0
      • hoi pengumpat tegar diam la! says:
































































































        0

        0
      • Anonymous says:

        betul,
        siap ade yang penuh seminggu..
        isnin, selasa, rabu, khamis, jumaat, sabtu, ahad..
        kan kan kan?

        0

        0
    • cikikaka says:

      xtau maksud dia? Lu pikir lah sendiri..

      0

      0
  3. . says:

    MIKAYLA…sush aku nk menyebutnya..dua kali sebut dh cam nama india plk…

    0

    0
  4. Menyampah says:

    apa pn tahniah la nabil walapn sy x minat kt awak….

    0

    0
  5. shhh says:

    comelnya..tk sbr plak nk tgu Irma Hasmie bersalin….

    0

    0
  6. melayu...oh..melayu says:

    Skg ni tren…mak bapak..muka mcm melayu tulen..hari2 makan belacan…dpt anak nak bubuh nama mcm anak mat salleh…smpai tergeliat lidah cikgu2 kat skolah nak sebut….tp mak bapak yg kawin mix….nama anak macam sweet je..ala..melayu klasik gitu…

    0

    0
  7. berlari says:

    name naira n mikayla ni ade laa dlm buku nama2 islam.. sedap pulak bile gabung.. naira mikayla.. serius, sedap name dia.. pndai nabil n wife bgi name anak..

    0

    0
  8. Cik Rini says:

    semoga anak nabil menjadi anak yg solehah..seindah namanya..indah akhlaknya.insya Allah.

    0

    0
  9. Anonymous says:

    nabil ckp kt dlm rncngan meletop naira gabungan nama nabil dgn isteri, zira.if i’m not mistake, dlm islam bkn ke x galakkn bg nama anak dgn gabungan nama mak&ayh?maaf klau pernyataan i ni slh.

    0

    0
    • saya suka gosip says:

      kalo gabung xde maksud atw jd mksud x baek ye la kot…kalo still membawa mksud yg baek ape slhnye kn..

      0

      0
  10. Miss says:

    Nabil + Nazira = Naira :)

    0

    0
    • Anonymous says:

      aku br nk komen nama anak dorg ni hasil gabungan nama nabil n nazira, tp ko dh komen dl…heheh…

      0

      0
  11. anon says:

    Gabung pun if ade maksud yang baik, apa salahnye kan… Gabung yg xde maksud yg xseswai tu..

    0

    0
  12. SM says:

    maksud mikayla tue adalah :Who is like God?

    0

    0
  13. anon says:

    mikayla…

    mana tau..suatu ari nnt bleh belakon transformers lagi kn…

    0

    0
  14. suri says:

    dah try cari maksud nama naira n mikayla..
    Naira Maksud nama tiada di dalam rekod.
    Mikayla Maksud nama tiada di dalam rekod.

    tapi xtau la kot dalam buku nama-nama islam ada.nie search tenet je

    0

    0
  15. cikikaka says:

    ok lagi mikayla daripada Cleopatra….

    0

    0
  16. rombau says:

    apa nk heranyer.. Mikayla tu maksudnyer Pikarlah.. atau dengan erti lain Lu pikair lah sendiri…

    0

    0
  17. Sis MQ says:

    byk2 google…mokchik jumpa nie…klu salah sorry ye…maapkan mokchik.
    Naira = Bright, Shining
    Mikayla = One of Allah’s angel

    :)

    0

    0
  18. cik kiah says:

    zaman skrg ni nama..perghhh..nk nyebutnye susah…nanti nk kawen, tergeliat lidah tok kadi nak nyebut..itu yang akad berkali2 tu…
    pilihla nama yang ada maksudnya..kerna panggilan kita tu nanti jadi doa pada anak tu…

    0

    0
    • Anonymous says:

      tok kadi pun berpelajaran,speaking london pun ada,setakat nama ala2 mat salleh tu takde hal la nak menyebutnya …

      0

      0
  19. Syamil says:

    masak si suami nk sebut time akad nikah..hehehe…
    Tengok sini ==>> Melampau Juga Bisnes Ini

    0

    0
  20. Ratu minah jambu merah / biru says:

    kembang nye idong anak kau ni nabil ! picit n tarek la sikit kasi dia manconggggg lagi kecik ni tulang dia lembutttt picit n tarek pelan2 pasti manconggggggg lov u nabillllll !

    0

    0
    • Ratu minah jambu merah / biru says:

      pesal pulakkkkkkk jadi kelabu ni kaler minah jambu kt atas niiiiii ishhhhhhhhhh..

      0

      0
  21. android says:

    nama anak yang tidak seirama dengan nama bapaknya. Nama anak punya la semacam russian europe gitu, tp nama bapaknya truely malaysian/nusantara. Harap memberi maksud yang baik.

    0

    0
  22. man says:

    nama anak yang tidak seirama dengan nama bapaknya. Nama anak punya la semacam russian europe gitu, tp nama bapaknya truely malaysian/nusantara. Harap memberi maksud yang baik.

    0

    0
  23. Anonymous says:

    suka tgk muka excited suami dpt anak. berseri seri :)

    0

    0
  24. Anonymous says:

    suka hati dia laa nk buh nama ape pon..yg pntig ada makne..yg nk tergeliat sgt sebut nama dia tu knape,kalau susa xyah laa sebut..ntah apa2 korg nie..dia nk buh nama org putih ker org gelap ke dia punye hak..sekian..terima kasih

    0

    0
  25. DondangSayang says:

    Mana ada kembang hidung Naira ni, ok aje DS tengok… genetik Nabil lah hidung dia. Kalo mancung sangat macam Tom Cruise ker nanti ko tak percaya pulak dia tu anak Nabil. Ciptaan Allah semua dah lengkap sempurna, siapalah kita untuk mempersoalkannya. Apo daaaaaa…

    0

    0
  26. joev says:

    tahniah buat Nabil dan isteri…

    0

    0
  27. weng says:

    name plakon lucah..mikayla mandez

    0

    0
  28. saripah says:

    tak pelik lagi….
    ada sorang artis tu da paln nak namakan anak…aeesya kamilleeya ayra….
    amacam boleh lawan?

    0

    0
  29. kak Nera says:

    Dah 31 tahun aku hidup ngan name NAIRA ni.. macam2 jugak la yg aku tempuh, kalau chinese tu memang xleh nak nyebutla, memang sebutanye jadi NALA. dan yg penting 7 kali jugak la suami aku duk ulang mase akad..

    0

    0
  30. zarul666 says:

    ac mizal sedap2 je kata nama anak nabil mcm nama tapak kasut.ikut sedap mulut dia je…nsib baik nabil tu klakar orgnya.mybe dia blh sabar.klu aku, dh lama aku bgi ac rasa tapak kasut aku!

    0

    0
  31. Anonymous says:

    Wah Abang Nabil dah ada anak dah. :D syukur kepada Allah yang telah kurniakan anak tersebut kepada Abang Nabil :). semoga Mikayla akan menjadi seorang anak yang baik,solehah,dengar cakap ibu bapa,and taat pada perintah Allah :) Assalammualaikum.

    0

    0