Written by AbangNara | December 3rd, 2011

Hi semua!

Sebenarnya, kisah Syella Kamaruddin tidak memerlukan perbincangan lebih lebar lagi.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa sudahpun menafikan yang dialah orangnya di dalam foto perkahwinan Syella Kamaruddin.

Dengarnya, sehinggakan semua bekas anak buah Tan Sri Musa, sibuk bertanya benarkah khabar angin yang hebat bertiup mengenai identiti sebenar pengantin lelaki kepada wanita muda ini.

Apapun, Utusan Malaysia sudahpun menyiarkan mengenai penafian Tan Sri Musa. Terlerailah kisah yang hebat diperkatakan bukan sahaja di Internet, malah di kedai kopi murah dan kopi mahal.

Tetapi yang menarik perhatian Hani ialah petikan kenyataan Tan Sri Musa:

Jika betullah, majlis itu menelan belanja RM15 juta, saya pun hendak punya wang sebanyak itu. Cuma saya kasihan dengan pasangan pengantin itu (Syella dan suaminya) kerana mereka yang berkahwin, saya pula yang dapat nama.

MUSA HASSAN

Haa, tengok foto ni. Langsung bukan Tan Sri Musa, muka suami Syella ni. Kalau tengok, muka irasnya pada hidung jek kot! Hehe.

Tan Sri Musa adalah seorang pegawai kanan polis yang memiliki sikap ‘no nonsense’ ketika kepimpinannya. Pernah pada ketika menjawat jawatan Ketua Polis negeri, beliau sendiri menyamar memasuki pusat hiburan untuk mendapatkan maklumat sehinggakan berjaya mencekup anggota yang tidak amanah. Itu bukan urban myth tetapi kisah benar yang jika ditanya pegawai yang pernah bertugas dengan beliau, tentu tahu betapa seriusnya Tan Sri Musa.

Berbalik kepada kisah perkahwinan Syella ini, pada pendapat Hani, dalam Islam sendiri menyuruh kita memaklumkan tentang perkahwinan kita agar tidak menjadi fitnah. Tetapi kisah Syella ini harus dijadikan pengajaran. Dah kahwin, terbit pulak fitnah. Silap haribulan, mahu jugak berantakan rumahtangga orang cik kak oii !

Itu bukan saya. Saya tidak terlibat dalam perkahwinan itu dan untuk makluman semua, saya masih mempunyai seorang sahaja isteri iaitu Puan Sri Juriah Ahmad. Janganlah ada yang cuba hendak fitnah saya.

Sebenarnya tak apa jika kita mahukan privacy tetapi pada Hani, bila sudah dihebahkan tentang kos atau hantaran berjuta juta lemon tu, ia bagai mengundang rasa riak. Maafkan Hani kalau bunyinya kasar. Apatah lagi, bila orang pertikai mengenai kereta Mini Cooper tu, lekas lekas Syella menafikan itu kereta yang diterimanya sebaliknya ia sekadar bersifat sementara, kerana menunggu kereta Audi yang ditempah tak sampai sampai.

Betulkan ayat Hani ni kalau silap tetapi bukan ke semua yang kita miliki di dunia ni kan memang bersifat sementara.

Pada pendapat Hani yang masih single ni, macam tak manis dihebahkan demikian rupa sehingga mengundang pelbagai telahan / cakap cakap termasuk melibatkan bekas Ketua Polis Negara. Perkahwinan dalam Islam itu kan satu ibadah, satu perkara yang suci, kenapa pulak hanya gambar si isteri sahaja disiarkan.

Syella perlu faham, kalau dah ditulis hantaran berjuta ringgit, mestilah orang nak tahu. Kalau hantaran RM8,000 ke, orang tak peduli pun apatah lagi Syella dah lama pudar dari industri.

Yelah, bukan setiap hari kita dengar orang kahwin berjuta ringgit kan. Kalau di Indonesia mungkin hari hari sebab berjuta rupiah kan. Di India pun sama. Mesti orang tak heran sikitpun!

Sejak foto persandingan Syella tersebar di pelbagai blog termasuk blog politik yang menyiarkan wajah suami wanita ini, ia dah jadi seperti pertandingan ‘mari teka siapa’.

Hani yang kenal Tan Sri Musa ni pun tergelak sebab biarpun ditutup wajahnya, Hani tahu itu bukan Tan Sri Musa sebab beliau tinggi orangnya, tetapi dalam gambar tu agak pendek.

Apapun, Hani ucapkan tahniah pada Syella dan suami – orang kuat Proton tetapi tentunya bukan Pengarah Urusannya, haa yang ni Hani kena tulis sebab kat internet ni, orang suka betul meneka dalam kesamaran.

Dan terima kasih pada Abang Nara kerana memberi peluang pada Hani untuk menulis bagi laman paling best ini.

Hani Marissa.

Yang Ini Pun Best Jugak:-

    137 responses to Musa Hassan Bukan Suami Syella Kamaruddin

    1. Miss IKA says:

      ..terjawab sudah siapa suami syella..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 50 Thumb down 0
      • Hot sangat says:

        Kan dh kena sound dgn kak hani… Hihi terbaik!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 57 Thumb down 1
        • Hidden due to low comment rating. Click here to see.

          Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 32
        • hima says:

          Memang confirm bukan daa
          Just sharing the information!
          DATA SUAMI SYELLA KAMARUDIN:
          ===========================
          Nama: Mohd Redzuan Mohd Yusof
          Umur: 55 Tahun
          Asal: Masjid Tanah, Melaka
          Pekerjaan: Ahli Perniagaan
          Bil. Adik Beradik: 10 orang
          Tempat Tinggal Sekarang: Bdr Baru Bangi & Sutera Bkt Tunku
          Nama Isteri (1): Hamidah Osman
          Pekerjaan Isteri (1): CIMB, HQ
          Bil. Anak: 4 orang
          Lain-lain:
          – Kawan baik kepada TPM
          – Pernah berkongsi perniagaan dengan seorang Ahli Perniagaan ternama
          – Bekas Pelajar STAR, Ipoh, Perak
          – Lanjut pelajaran di UK

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 86 Thumb down 3
        • calculator says:

          Dsaat2 malaysia mngalami kegawatan ekonomi, dia ble buat mjlis rm15juta… x ke riak tu… kalu derma kt org miskin, bjuta2 pahala dia… (kang ada plak ustaz@ustazah pilihan, tanya aku mn dapat tau nilai pahala ni kang… tu cuma perumpamaan yer…. :-)

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 38 Thumb down 1
          • koji says:

            mana hang tau dia xderma kat org miskin?

            Hot debate. What do you think? Thumb up 12 Thumb down 6
          • fatirah says:

            dia tak cakap syella kamaruddin tak derma..
            kalo duit berjuta derma pada fakir miskin, dapat berjuta2 pahala.. no negatif thinking okey…

            semoga syella kamaruddin bahagia ..
            pengajaran pada semua umat islam..
            kalo dah kahwin heboh2 la pada semua org..

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
          • fatirah says:

            koji, dia tak ckp syella kamaruddin tu tak derma..
            cuma kalo derma pada fakir miskin, maka pahala byk dia dapat.. no -ve think okey

            semoga syella kamaruddin bahagia bersama suami dia.

            pengajaran untuk umat islam..
            hebohkan perkahwinan kita..
            skian dan selamat beramal..

            Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
          • captain jam omega says:

            Hidden due to low comment rating. Click here to see.

            Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 22
          • hawa says:

            xyah la ko plak yg melnting x tntu hala membabi kan org..

            Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
          • captain jam omega says:

            hawa!
            kau pun sama juga pukimak
            atau kau pun nak jadi juri macam pukimak yg aku komen tu?
            sapa suruh pandai2 menilai dan memberi pahala dan dosa.apakah kau pun tuhan juga?..pukimak kau!

            Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 9
      • Akak Nak Juga says:

        Duk sembunyi2 last2 terpaksa gak tnjuk muke.. x yah la nk malu sngt pn kalau ada 2 3 org bini. tak pasal2 org lain lak kena.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 38 Thumb down 1
        • calculator says:

          haah! ape kes sembunyi2?agaknye malu kot…dapat laki tua…ha..mesti dia ske nyanyi kat dapur…kennnnnnn..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 49 Thumb down 2
      • niki says:

        Syella pun ada silap jugak…
        klu nikah dgn aku.. bukannya takat Mini Cooper sementara … kapal selam Tun Razak pun sanggup aku bagi sbagai hantaran sementara .. !!!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 78 Thumb down 4
        • Mak Jemah says:

          hantaran sementara ? :P
          last skali x dapat lgsung

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 39 Thumb down 0
        • Suri says:

          Bila pulak dia kata hantaran sementara, dia cuma ckp guna sementara je kan..

          Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 6
        • mulut capoi says:

          MUNGKIN INDAH KHABAR DARI RUPA……
          LEPAS KAWIN BARU DIA TAU ……DAN AKAN NYANYIKAN LAGU mana janji manis mu…DENGAN PENUH EMOSI.

          SUAMI PUN KATA….X PERLU BERI KERETA , AYANG DAH KATA DAH BANYAK KERETA, ABANG NAK BAGI ANAK RAMAI.

          NAH……AMEKOW……RIAK SANGAT…..MEGAH2……
          SEKARANG SAPA SUSAH….JADI KONTRABESI,
          ADA PIHAK LAIN TANGGUNG FITNAH, GARA2 KO.
          BERANTAKAN RUMAHTANGGA SUAMI KO……
          XKANLAH ISTERI TUA X NGAMUK……LAKI HABISKAN JUTA2 KAT KO……
          kALU AKU PUN AKAN NGAMUK , APA ANAK2NYA NK. DIAM DIRI KO CUKUR BAPA
          MEREKA……..mampus ko……lainkali jangan riak.
          kalu aku perempuan camni……daripada ada baiklah aku nyahkan dari hidup aku….menyusahkan.
          dasar pisau cukur, mata duitan…..perempuan murahan.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 3
          • lori balak says:

            bayar utang org dlu,bmw WUS 85,bg balik la dlu,jgn bg org menyumpah,nnt bini tua serang la,bini tua nnt gadai cimb lak la bg kat bini muda

            Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • calculator says:

        Dsaat2 malaysia mngalami kgawatan ekonomi yg kritikal, dia ble lg wat majlis 15juta… kalu drma kt org miskin, bjuta2 pahala dia…huhuh…

        Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
        • Baby Jane says:

          kan hari tu masuk dlm metro perkahwinan propa kot? soseh2 ckp perkahwinan tu tak semeriah dgn kos juta2 tu

          Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
          • uya says:

            Hi Syella..hahaha..nape tak g tau jer sape suami awak…susah sgt ker…. bagi tau kan senang…wat pe nak malu ngan suami kite….niat berkahwin + berkahwin tu mmg da bagih da… benda penting tak mo share…yg pasal kawin juta2 lemon ko + kereta audi ko + hantaran mahal2 tu lak ko nak share..kawin ngan barang ke syella…apa pon semoga bahagia..dunia akhir zaman mmg gini…org nak betulkan yg salah mmg kne kutuk, yg da terang2 salah, sme boleh agung2 siap ade yg bekap lak..

            Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
          • Flora says:

            Maybe because the husband is already married and she feels guilty for taking someone’s man. It makes sense why she kept it quiet. it is also obvious that she married the man only for money. the oh-so-called-mini-cooper ain’t the wedding hantaran shit but actually she’s showing off her audiR8. Gosh such a slut.

            Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
      • mawi says:

        bukan nak mengata..bagi pandangan saya. Saya tengok syella ni macam busuk je. muka dia mcm busuk.

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    2. analiaa says:

      bagitau le awal2…baru x timbul fitnah kat org tak sepatutnya…ini nak sorok bagai tu kenapa??

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 1
    3. aku says:

      TSMH pon berkata dia berhasrat nak ambik tindakan undang2 sebab burukan nama dia..

      sapalah yang berani buat fitnah… dah banyak sgt duit kot.. x pon x senang do kat luar nie nak dok kat tembok besi sg buloh….

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 1
      • amy says:

        apa mptip orang yang buat fitnah tue..guna gambar side angle??? muka depan2 nie clear betoi dia takmau tunjuk pulak??kan kan kan…

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    4. oren84 says:

      yes.. lega sebab bukan tan sri.. :)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 48 Thumb down 0
      • Baby Jane says:

        Yupper! lega bkn tansri haha! nti syella malukan tansri je kn kn

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
        • aimy says:

          bukan si syella yang cakap laki dia musa hasan…bloger la

          Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
          • 1/2 Tiang says:

            bloger mana?.
            gara2 betina ni…..
            dia pun akan susah nanti……hidup x tenteram….
            mungkin sekarang ni dia dan suaminya dalam keadaan tertekan….itulah len kali jangan cari artis..tambahan dapat artis mengong camni…..tahap jual nasi lemak tepi jalan…..
            mak cik yg. jual nasi lemak pun aku rasa cerdik lagi dari muka tong sampah ni.

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 1
    5. rambut die ade same sikit2 hehehe

      Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 4
    6. ida says:

      syella ni propa je lebih..nth xbtul pn hrga yg die mention tu

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 47 Thumb down 3
    7. pelik sungguh says:

      kan senang dia dah tunjuk muka suami.. itu lah sorok2 bt org lain tmbh dosa jer… menyski org lain yang tidak bersalah.. kawin ini didalam islam adalah untuk menyatakan kite dengan dia sudah sah jadi suami isteri, tapi ko tak plak.. nk rahsia2 kan plak… yg haram jer kow tunjuk..yang halal tak plak…. pelik.. satu2 nya punca kiamat

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 72 Thumb down 0
      • kiah mulut lanchang!!!! says:

        tu lerr pasall.. btol ckp ko.. yg haram tunjuk pusat bagai tu nak plak tayang. suami yg da btol2 sah n halal tknak tayang… buang tbiat agknye . syella. aku nak pinjam kete audi ko nnti k.. nk gi beli tauhu sumbat. nk sumbat kat pusat ko.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 70 Thumb down 1
        • aimy says:

          nama laki dia ada jew..dalam kad jemputan..ko kiah tak dapat jemputan apa hal nak salahkan dia..dah berdosa salah sangka kat orang tue..minta maap jerlah…

          mengundang fitnah berdosa
          tukang buat fitnah pun berdosa
          yang percaya fitnah bulat2 pun sama..
          semua sekapal…

          Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 1
    8. IDAZAM says:

      Gila ape…dorg nie nk kate Musa Hasan tu laki c syella nie…ape kelas!!!!!!!!!!!!!!!! Syella tu sape…tgk pada pakaian…huh!!! tak kan c musa hasan tu nk biarkan bakal @ isteri nk pakai camtu…pk2 kan lah beb…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 62 Thumb down 0
    9. Aeen says:

      oh…bukan…dah kahwin pun nak sembunyi2… tak paham betul la..bukannya buat maksiat pun..kahwin…sunnah Nabi…hurmm…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 1
      • Baby Jane says:

        kan syella ckp dia bkn artis popular sbb 2 la dia xpungpangpungpang tp wartawan yg thidu kn? ke sbb suami syella low profile xnk heboh? mgkn jg syella tpaksa rasiakn rupa suami dia sbb suami dia yg xnk?

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 3
      • BcL says:

        dia tak sembunyi pon..nampak tak gambar dia..ada sembunyi dalam hutan..
        dia taknak bagitau secara umum satu malaysia

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
    10. pelik sungguh says:

      kan senang tunjuk suami.. pelik lah ngn syella ini.. benda halal nak disotokan benda yang haram nk ditayangkan…
      ko buat masjlis untuk menyatakan korang sah jadi suami isteri ( dlm islm pon ada kt mcm tu) ini ko x ko tlg nk tmbhkn dosa org lain utk menfithnah org lain utk tahun siape calon suami kau… kawin ikut adat and atur cara islam lah sayang oiiii…..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
    11. Oooopsss.... says:

      betul jgak kata tan sri “Jika betullah, majlis itu menelan belanja RM15 juta, saya pun hendak punya wang sebanyak itu”..klu aku, xhingin nk bg kat pompuan riak mcm syella…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 33 Thumb down 0
    12. Luna Maya says:

      very well said. LIKE!

      Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
    13. yaya says:

      x kenal pun shila ni sapa. hahahaha

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
    14. yaya says:

      x kenal pun Syella ni sapa. hahahaha

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
      • amran says:

        Ni lagi satu..kalau dah x kenal..yg hang dok sibuk kat sini pasaipa..buat menyemak je..pastu hahaha..huh

        Hot debate. What do you think? Thumb up 14 Thumb down 17
    15. speaker pecah says:

      dr mula lagi x caya tu dia..some more tan sri musa tu background family org2 yg kuat agama..tgk jela bapak dia siapa.. xkn la dia nk kwin rupe gitu..bini menyeksi. adoaii!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 40 Thumb down 2
    16. halipan says:

      yang syella mella ni..awak tu pukul canang kata dapat itu,ini juta2..bersanding bagai nak rak..pastu tak nak bagitau siapa suami..kan dah jd fitnah..sampaikan tan sri musa hasan pun kene tempiasnya..kawen nak sorok2 g golok nun..

      Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
    17. mrs saja says:

      syella ni pn riak takbur..cerita abeh blaja kawen juta2..tau la ramai xmampu kawen cm dia..tp agak2 la bila bercerita…
      lebih baik rendah diri dlm berbicara..org pn xskt hati..
      org lain bangga nk tunjuk suami tp xmcm dia.
      itu yg menyebabkan satu kuiz lak nk cr sapa suami dia…
      emmm…mcm2 dunia skrg..kalu ko(syella) x mula kn kontrovesi,kontrovesi xkn cr ko…SEKIAN….chill :))

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 1
    18. what the? says:

      oo.. boleh tahan gak Syella laki kau .. laki orang biasala .. apapun aku salute pada datin seri umi aida, bagos .. dato ct pun lebeh kurang dia ni je ..

      Hot debate. What do you think? Thumb up 4 Thumb down 9
    19. aiza says:

      maaf la tan sri.. ok jangan mudah percaya dengan gossip..salahkan dr sendiri..tp syella..privacy itu bukan sembunyikan muka, tp sembunyikan cerita. :)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
    20. era zainal says:

      tue la, nak sorok sgt kan dh timbul fitnah, sbb tue kena bgtau sape…. nie bile dh jadi cmni,baru kelam kabut…. (still xkenal sape minah syella nih, shila amzah aku kenal la…)

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    21. reginaimran says:

      tq sbb dah ada citer sebenar….

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    22. qasehraihan says:

      orang kita memang suka meneka yg bukan2..
      tapi nmpak g bgtau smua jenis hntrn berjuta tu kalau suaminya nk sorok siapa..pelik betul..huh

      http://qasehraihan.blogspot.com/2011/12/bertolak-ansur-itu-pentingmengalah-tak.html

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 5
    23. ezna says:

      Abang Nara, baru je jumpa Tan Sri Musa kat Bukittinggi, Indonesia baru baru ini. Jom la ke blog saya tengok. Tan Sri sangat friendly. Memperkenalkan diri sebagai Musa. Bukan macam Tan Sri biasa. Sangat sangat merendah diri…..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 33 Thumb down 1
      • Suri says:

        Mmg tan Sri mcm tu…isterinyer pun, mcm biasa2 jer..org kata style org kampung very humble..suka diaorg nih

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 0
        • bintang says:

          tan sri musa dgn isteri memg baik dan jenis yg merendah diri…. dgn anggota bawahan pun diorg lyn baik sgt….

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 1
          • aimy says:

            insan sama ja..tak semstinya orang kaya berpangkat tak baik
            sama juga orang miskin tak semstinya semua baik2 ada juga yang kerja merompak/merempit
            saya dah jumpa banyak orang kaya yang sangat baik dan banyak menderma…

            Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    24. Fish Fillet says:

      ohh..gitu.terlerai sudah siapa suami dia..tapi, sapa hani marissa ek??

      Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
    25. ucu says:

      pasni gaduh plak la..c dato’ ni ngan bini dia…bila gambo dia bersanding ngan kissing da kuat kat public….

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    26. sentaphatimak says:

      serabut je cerita si syella nih..dah la tak kenal pon sape..

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    27. aq pun naik hairan juga dgn ompuan ni..ckp x nak d kejar2 or d tny2 byk2. bg pendapat sy ni kan, dia mcm sengaja cari perhatian. sakit sgt kah nak bg tau laki CINTA SEJATI u tu kat org2…x de lah org cari2 or tertanya2 siapa laki u tu…pas ni u nak tido puas2 smp taun depan pon…kau punya suka lah, kita x kisah lg….(pas tau kebenaran)

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    28. xara says:

      Untuk saudara seIslam xara,
      Kita tulis benda-benda baik., tak semestinya kita baik….
      TAPI, sekurang kurangnya kita tak tulis benda-benda tak baik kan????

      Kite cakap benda baik, tak semestinya kita baik…
      TAPI, sekurang-kurangnya kita tak cakap benda- benda tak baik kan????

      Kita buat baik, tak semestinya kita baik…
      TAPI sekurang kurangnya kita tak buat benda yang tak baik kan????

      Kalau kita cakap kita baik, confirm kita tak baik~ (>_<)

      Kita bukanlah bagus sangat…

      TAPI Insyallah, kita menuju dan berusaha untuk menjadi yang BAIK…

      Kepada semua, jangan dimatikan sifat ingin berubah dengan perlian, cacian, sindiran..

      Jangan hiraukan pandangan dari orang lain..berubahlah kerana Allah!!

      Apabila terdetik hati kita untuk berubah,
      Allah sedang pandang kita dengan pandangan kasih sayang…
      Jangan sia siakan…

      Selagi nafas boleh dihela, selagi itulah pintu taubat masih terbuka..
      InsyaALLAH..(^_^,)

      Hot debate. What do you think? Thumb up 19 Thumb down 16
    29. minah jambu 24jam mengadap computer says:

      tk tua jugak lah laki nye syilla ni..ok2 je minah jambu tengok …ingat kn berapeeeeeeeeeeee nye tua ! bila minah jambu tengok betol2 kira2 muda jugak lah … tkda la tua kerepot ! kira2 maseh leh pakai dlm beberapa taon lagi lah gitu hehe……..bang nara !!! cayang bang naraaaaaaaaaaaaa…………

      Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 1
    30. pelik betol says:

      saper la yg memandai ckp Tan Sri Musa Hassan tu husband Syella? Adoyai…

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    31. Abg Zack says:

      Syela oh syela..org tua ni rupanya yg ko nk kawin.cucu pun dah ramai tu.baik ko kawin ngan aku.aku hensem ko cantik,baru la sepadan.harta benda ni x menjanjikan apa2 di akhirat kelak..tak rasa malu ke bersanding sebelah dia? Org tua tu pun satu,tak sedar diri.dah berkedut 10 lapis pun ada hati nk kawin lg..dah la muke mcm ayah pin

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
    32. Amier says:

      aku rasa sekiranya yg duduk sebelah Syella itu ialah aku barulah benar kelihatan mcm Prince Charming dan Cinderalella.Tapi apakan daya jodoh kita tak kesampaian.

      sorry, kalau ingat aku ni jejaka perasan lebih.

      Hot debate. What do you think? Thumb up 3 Thumb down 12
    33. sayra says:

      allah baru nk tnjuk??kalo tnjuk awal2 xderlh kecoh. kalo xnk keco jgn ler heboh…xkshlh ko wf ke brp sklipn jjur jelh. brni berumah d tpi pantai brnilh tempoh ombak gelora syella oiii

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
    34. hak says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 32
    35. Ct Manja says:

      Dia malu jdi bini no 4 kot… 2 yg hantaran bleh bgitau brape juta, tpi laki sendiri x bleh tunjuk muka.. Tkut bini tua mengamuk.. Rm15 juta tuuuuu

      Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
    36. aiga says:

      dri xknal syella,terus knal gare2 wedding die.share la lau knal sape kah org kuat proton itu dgn lbih detail.hahaha

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
    37. Lagubestbest says:

      Cuba nara crop gambar muka suami dia, lepas tu pada tempat google image search, search image by upload. Ne tahu ada gambar iras2 keluar.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    38. syolla kamaluddin says:

      abg nara!!!! suh syella listkan apa belanja kawen yg smp 15juta? pelik lahh 800k duit sendiri.. adui betul ke ha? ckp kat dia mmg lah dia bkn artis lagi tp kami ni sbg manusia x berduit byk mcm dia ni sgt curious nk tahu.. alaaa sharing is caring.. serena anak chef wan n dato siti pun x smp 15 juta mcm dia.. propa lah

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
      • LuSelipar says:

        Dah tawu propa tu sekarang biarkan jer la. Semoga menjadi pengajaran kpd artis2 lain spy jgn propa duit juta2 sb skrg ni ramai yg sensitip mana punca duit berekepuk2.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 0
    39. kucing parsi says:

      pe nama butik pengantin dia weh?de sesapa tau dok?kencang kot bisnes dia..tu banyak rete tekumpul..de sesapa ada info,meh la kongsi sini..kerabat mana yg penah hired butik dia ke…or pape je la…janji sedap digoreng..wakaka..bukan calang2 butik ni weh..hakhakhak..

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    40. Suri says:

      Ala benda nih byk kat blog politik, saje je nak hentam tan Sri musa..yg kelakar bila ada komen yg btau siapa suami syella, diaorg buat2 x nmpk..siap suh tan Sri jelaskan mana dpt 15 juta..sengal sangat, takde point sungguh

      Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
    41. TeruteruBozu says:

      dahlaa tu Nara…lepas2 ni jgn cover story syella ni lg..dierkan dh mintak tak diganggu… dah jelas bukan Tan Sri Musa Hasan, ok dah..stop. Kalo ade pihak si syella terhegeh2 datang mintak tulis cter sebenar ke ape ke lepas2 ni..ignore!~

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 3
    42. meeradiana says:

      hahahaha..
      nak tergolak den!!!

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    43. abu says:

      terjawab sudah…. sebelum ni pun mati2 ingat musa hassan….. hahahahahhaha

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    44. pengantin baru says:

      betul tu kata Hani, sepatutnya yg dikasi tau ialah dgn sapa kita kahwin agar tak menimbulkn fitnah…ni x yg d.heboh2 kan kos hantaran…kata nak privacy tapi bab hantaran bukan main lagi siap kasi tau kat semua org…apa2 pun lepas ne dah lah x yah g siar kn citer pasal dia lagipun dh terjawab dh sapa suami dia

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    45. ctfza says:

      Makan dosa kering je la org yg ckp kpn tu..hehr

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    46. Alahai says:

      Adoiiii daripd nk sorok2 smua dah tahu.. Kalu nk sgt org smua tahu hantaran b’juta2, lebih baik gitau awal2 sape suami tu… Tp psl dia beli bglo 5juta tu rasenyer btl coz bglo tu dekat sgt ngn umah i… Dari sumber dalaman mmg dia org ckp artis yg suam2 kuku + muda yg beli..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    47. beta draconis says:

      misteri terjawab sudah…lupakan saja pasal si syella..lupakan pasal suaminya dan kehidupan mendatangnya…Nara jgn lupa…jgn masukkan entri pasalnya lagi…kerna dia sudah “tak ada” dalam industri hiburan lagi….biar kita lupa tentangnya perlahan-lahan…hingga kita tak kan kenal siapa dia…

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
      • Baby Jane says:

        klu da pena msk industri hiburan amat mustahil wartawan xamik kisah lg hmmm rasa2nye la hehe

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • beta draconis says:

          ini permintaan dari dia yg menyatakan hidupnya jangan diganggu lagi…kepada para wartawan semua dlm bidang hiburan..sahutla cabaran si syella ini…

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    48. Sweet31 says:

      Akhirnye tunjuk jugak… Bangkai gajah klu nak sembunyi akhirnye berbau juga… Hensem pe laki dia tp hanye di mata syella!! Hahahahaaaa…

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    49. Wan Z says:

      I think its high time you Malays stop gossip about people you don’t know. Don’t be islamic in claim only…be islamic is practice also

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
    50. malisa says:

      kalau btl la dato redzuan .isteri dia adalah big bos sy dulu di cimb

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    51. zali says:

      apa pun ni la sikap bangsa melayu yg suka hal n citer sensasi(hal2 fitnah menfitnah n tohmahan sana sini) termasuk la bloger ni..mula2 dulu cara tulisannya mengarah n mirip kepda citer ni betul2 adalah bekas IGP..tp skg ni pandai lak pusing cerita itu n ini…andai kata
      1 hari nanti Tan Sri Musa Hassan ambil tindakan sama seperti Datuk Seri Rais Yatim..bersedialah blogger ni dgn RM yg berjuta2..hati2 bila menulis…:-)

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    52. policeman says:

      tan sri…minta maaf byk2 terkutuk n terkata.x pasa2 aku kena minta maaf..

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    53. mum says:

      benda yg baik x payah nak sorok2,nanti dapat fitnah dan skrg dah terbukti tolong syila wat sidang media dan tlg perjelaskan isu propa nie…..ingat maruah org lain etep,maruah syila tu lantak la kl dia ada maruah dia x pakai pakaian yg x ckp ela tu….fikir2kan la diharap syila nie baca la komem2 nie……

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    54. kirana says:

      xsalah klu ko nk sorok sape laki ko..tp biar sorok btl2..xde sanding2!…tgk mcm zarina zainudin,sampai skrg xde sape pn yg tau sape laki dia..mcm 2 bru sorok…ni x,nk khwn grand2 tp sorok laki,tp mslh nye terbongkar gak…adoiyai…

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    55. awang says:

      hantaran sementara jangan jadi bini sementara sudahlah…….hansome lagi Tan Sri Musa…….15 juta tak berbaloi ……

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    56. disha says:

      mungkin dier ni kwen ngn harta,,,,,,
      bkn ngn lelaki 2
      sb 2 beria2 sorok suami,,,,,,,,,,,
      tp kos kawen heboh seluruh pelusuk alam :p

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    57. azie says:

      Salam… Jgn mudah kita mendengar berita yang belum tentunya sahih… nanti menjadi fitnah!…Kita semua tahu hukumnya fitnah memfitnah.. Sebelum membuat kenyataan lebih baik siasat dulu dan adakah yang menyampaikan berita itu org yg betul2 boleh dipercayai daru hukum islam..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    58. NoName says:

      Nak sorok Laki sebab takut kantoi dengan Bini petama laki tu… Kawen sebab harta la ni kan…. Memul kate “suami saye VVIP” .. Pastu skang plak “suami saye bukan org VVIP”… Pastu “perkahwinan aaya bernilai 15 Juta”.. Pastu tukak plak “perkahwinN saye tak mencecah 15 Juta…bukn sy yg ckp “.. Pundek la lu… Org Miskin yg RIAK….

      Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
    59. JPJ says:

      hmm..gelihati aku bace komen dr atas smpai bwh.xpe lah..segala2nya dah selesai skrg.janji bukan abg polis kita yg encemm tu.abg mus…:))

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    60. AuntieSidekick says:

      semua kat sini kona baring 180 darjah..bila dah keluar muka pakcik redzuan ni..sah sah bukan musa hasan…dah tue bukan nak mintak maaf..kornar sini cakap silap si syella tak mau tunjuk…bla..bla..bla..cari salah pakcik ni takut bini…..
      yang dok fitnah direct penuh keyakinan 1000% kata musa hasan ..siap dengan hinaan mengunung…la ni pi rumah musa hasan mintak ampun minta maap…supaya settle dosa mambunuh…

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    61. Saje Nak Menyibuk says:

      syella o syella…
      muka laki kau taknak tunjuk…
      tapi boleh plak kau tunjuk pusat utk tatapan satu dunia ?

      sian pak musa….sentap org tua tu kena gossip dgn pempuan dot,dot,dot nih…

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    62. wan says:

      syella ni tak nk bgtau sbb nanti tak memasal baju die kne display kat muzium negara. kan kalo kawen juta2 lemon, baju kne display. cian laki die. baju tu diorg pinjam je, bukan beli. ishh !

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    63. kak ain says:

      sedikit pun tak iras tan sri musa…. sebaiknya syella come clean, beritahu je siape suami engkau… tak pernah akak jumpa org yg dah kawin tapi masih nak sorok2 identiti suami, kalo perkahwinan halal buatlah cara halal. masih nak sorok2 utk ape hal

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    64. captain jam omega says:

      @fatirah
      hang jgn nak mengajar cara nak derma kat anak2 yatim atau fakir miskin.kita mana tau dia dah derma kat golongan fakir miskin,masa dia buat majlis perkawinan tu masa dia nak buat jamuan kenduri .pakah buat kenduru tidak ada pahala? banyak sikit pahala bukan hang yg menilai tapi allah.hak nak menilai adalah hak allah bukan hak hang( hang belum tentu ada keadilan dlm diri) bagi orang miskin memberi orang dlm kesusahan dgn sekeping roti canai MUNGKIN sama nilai dgn derma orang kaya segunung emas…MUNGKIN..sedekah kita dinilai oleh allah dengan niat bukan kuantiti sedekah itu.kamu masih kurang ilmu

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
    65. hamba Allah says:

      assalam..hahah kan ai da kata mmg bukan tan sri musa husband si syella nih..abis la org yg buat fitnah tanpa usul periksa nih ..minta maaf la kt tan sri musa or kt akhirat jwb la dgn Allah SWT …suka mengadu domba ,membuat fitnah …tu la umat akhir zaman …huhuh…yg si syella nih pun satu da tau perkahwinan tu satu ibadah dsorok2x nama husband ..rasa kan balasan org yg riak ..lepas berkahwin ,timbul mcm2x fitnah …ape yg dkatakan oleh hani mmg seeloknya…biar si syella nih insaf n beri pengajaran berguna kepda artis lain supaya pk dlu sblum reveal hantaran yg berjuta2x hinggit ..pastu dh reveal at the same time sorok lg muka n nama husband …uishh..mmg terbaik la …

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    66. hehehe says:

      nie btl2 “LEMBU PUNYA SUSU SAPI DAPAT NAMA”

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    67. Reena says:

      Ni lah akibatnyer nak sgt kawin sorok2 konon..tak nak bgtau identiti suami..last2…terdedah sudah..asal takut bgtau..takut bini pertama mengamuk..jgn ko suh laki ko ceraikan madu ko sudah..dah menumpang hak org tu pandai2lah bawak diri..jgn lagi pakai bj seseksi nampak semua..tak seswai tau!

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    68. Ahm Naz says:

      Sape2 yang memfitnah Tan Sri Musa sila minta maaf cepat2…dosa fitnah adalah lebih buruk dari dosa berzina….

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    69. cik kiah says:

      heh . . syella ney . .dlu susa rusdi yg bnyk hbs uit ribu riban ape yg dye skunk sume uit rusdi ta sdr diri nye pompuan . . . mmg gile harta la cik ase . . . almaklum lah dlu hidop susah kan , adik beradik bebelas2 orang2 . . kesian kadang2 cik tgk dye ney . . . kejutan budaya ke kejutan tgk uit . . opzzz . . tettt

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    70. abby says:

      mmg sah la bkn tan sri mussan.. kwn2, tan sri musa tu tegas orangnya… kalo dia nak kawen lg pon dia x kan pilih org sebarangan.. takat artis pastu main dedah2… dia pon pandang sinis je…. tak caya tanyalah pegawai2 dia n kitorg yg slalu cover jenayah ni

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    71. captain jam omega says:

      sah lah tan sri dapat pahala seperti mana allah menjanjikan kepada orang2 yang kena fitnah
      blogger pukimak yang buat fitnah ni akan dapat pembalaskan setimpal didunia dan akhirat.tak masuk syurga selagi orang yg kena fitnah tidak mengampunkan si fitnah.bukan aku kata tapi allah.dosa dgn allah senag kita bertaubat dan meminta ampun.allah maha pengampun tapi dosa dgn manusia.padan muka blooger tu.selamat ke neraka.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • zarin says:

        apa kau ingat kau berhak menilai pahala orang [aku: saper masuk neraka n saper yang tidak]
        kau ni melebihi allah..hak pahala [aku: masuk neraka] dinilai oleh allah (hak allah)
        kau tuhan kah?
        babi ni melebihi tuhan!!

        p/s: quote balik ayat ko.. but in [ ] tu ayat aku. Jgn cakap org kalau diri sendiri pun buat benda yang sama. shame on u laa

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    72. 5thE says:

      entah2 propah~ 15 juta rupiah = 5 ribu sajorkkks!! kehkehkeh~~~

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    73. lori balak says:

      BAGI BALIK LA WUS 85 TU KAT TUAN PUNYE,DAH DPT AUDI,TAKAN ORG KAYA GNA WUS 85 KOT,HARAP2 AUDI TO BKN KRETA CURI KOT

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    74. pocoyo says:

      suami syella macam pak pandir la

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    75. Yang jelas, setiap sore hari ratusan orang sengaja datang untuk menyaksikan panorama matahari merah seperti tenggelam ke dalam lautan.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    76. tamaraalyssa says:

      cimb? no wonder.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0