Written by Bella | April 18th, 2017

Dalam hubungan rumah tangga, bukan mudah sebenarnya untuk seseorang memadam rasa sayang dan cinta di dalam hati apatah lagi jika hubungan itu sudah terjalin bertahun lamanya.

Itulah juga yang dirasai oleh pelakon Adi Putra apabila beliau telah membuat satu video khas bersempena dengan ulangtahun perkahwinan mereka yang ke 11. Umum mengetahui sebelum ini Adi memberitahu beliau sudah tiada kaitan dengan Aida dan dalam proses untuk bercerai.

“…dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya (pula)….” (al-An’aam: 59). #silaturrahim

A post shared by ADI PUTRA #taatpadayangsatu (@adpadiputra) on

Peminat yang menonton video khas Adi itu tidak mampu untuk menahan rasa sebak dan mendoakan agar beliau dan Aida dapat bersatu kembali.  Bak kata pepatah, buang yang keruh ambil yang jernih dan Adi buka lah buku baru bersama Aida.

Berikut antara komen netizen : –

Kami juga mendoakan semoga pasangan ini kembali bersama. Siapa tahu, berkat doa orang ramai, mungkin jodoh Adi dan Aida masih ada.

38 responses to Muat Naik Video Khas Ulangtahun Perkahwinan Yang Ke 11 : Peminat Doakan Yang Terbaik Buat Adi Putra Dan Aida

  1. tweety2805 says:

    x paham…
    bercerai ker idok?
    haihhhh…
    #apaapajerlahadiputra

    14

    0
    • Kiah says:

      biasalah manusia..dekat2 bau taik, jauh2 bau bunga.

      12

      0
    • Hj Hanapiah says:

      Cerai jangan tak cerai. Mungkin ini balasan di dunia atas segala dosa yg dia buat kepada laki dia. Ingat wahai kaum hawa, Allah marah pada yang selalu berdosa kepada si suami.Syurga dibawah kaki suami walaupun di syurga nanti dapat bidadari yg virgin. Jadi taat la sepanjang perkahwinan dan ikut kata suami walaupun salah ke, betul ke sebab kalau tak dosa dan silap hari bulan kena cerai. Lelaki tak apa tetap boleh kawen 4, betapa indahnye islam dan adil

      0

      52
      • Bongok ko ni piang hanapiah says:

        Oi haji hanapiah…sesat nye ang ni..nama je haji..nafsu ke yg ang utamakan? Ikut kata suami walaupun salah? Dah tu pulak galakkan orang lain bercerai, sikap ang macam setan la haji oiii..Bodoh piang tu simpan sendiri, jangan nak ajar kat orang lain pulak piang hanapiah oiii

        26

        0
      • Hj Hanapiah kedua says:

        Betul cakap Hj ni, amin. Si isteri kena taat pada si suami, syurga bawah kaki ingatlah, kalau mati tetapi si laki tak maafkan kau, neraka la alamatnye. Ingat nabi cakap kaum perempuan yg banyak kena bakar kat neraka. Kaum adam boleh bermain-main di syurga dengan bidadari tanpa isteri yang dok kena bakar. Ini semua ustaz kat kampung yang cite pun.

        0

        25
      • hj endot says:

        Mengikut imam ghazal ibnu hallil, si isteri yang diceraikan boleh dianggap telah berdosa besar sebab hak penceraian itu ditaggan si suami. Apabila si suami ceraikan si isteri maka berlakunya satu dosa yang sukar untuk dimaafkan. Maka direjam kedalam neraka jahanam untuk perempuan sebegini. Maka itulah sebabnya penceraian hanya untuk lelaki sahaja.

        0

        28
        • Anonymous says:

          Sejak bila bercerai itu satu dosa? Kalau dosa, Allah haramkan penceraian. Senang benar jatuh dosa. Bab agama ni, biarlah yg arif shj yg sebut. Hj. Endot kalau x cukup ilmu bab agama ni, biar senyap dari sebarkan info yg salah. It’s ok, tak ada manusia yg bijak semua. Tak pandai 1 perkara org x keji. Einstein pun ada bodo nya.

          23

          0
        • Anonymous says:

          Memandai2 je ko ni. Bagi dalil 1.. jangan suke suki je cakap mcmtu. Islam itu adil n x letak semua salah kat bahu pmpuan bile diceraikan n x letak sume pahala kt lelaku bile menceraikan. Kalau x tahu jgn pamdai2 tulis psl agama kt social media.

          11

          0
      • Hajah Maimunah says:

        Hoi kalau si suami dapat bidadari, si isteri pun dapatlah bidadara yang hensem dan masih keras. Oi pak hj, batang tu dah lembik macam pisang buat cokodok, jangan dok memadai nak bagi ceramah agama kat sini. Ada akau kisah syurga bawah kaki laki, pigidah, duit nafkah pun tak bagi cam mana nak masuk syurga

        25

        0
      • Fairy Mother says:

        Neraka banyak perempuan yang kena bakar? mana gi lelaki? Kenapa mereka tak berdosa? Adakah ini adil, saya rasa tidak. Banyak kejahatan yang berlaku di dunia ini adalah dari kaum lelaki dan orang berjubah, serban dan janggut panjang. mereka ini yang patut masuk neraka

        14

        0
      • musim Hj travel says:

        Kalau ramai pompuan kat neraka baiak aku gi sana, mana tau dapat MILF, best jugak tu.

        0

        1
      • Nad says:

        Hj hanapiah jangan ingat ko tu confirm masuk syurga ye. Kene ikut suami walaupon salah? Ustaz mi segera mana yang bagi dalil ni? Puih!

        5

        0
    • Anonymous says:

      Tapi kan kalau si adi ni dah tulis “dua2 dah tkde kena mengena’ maknanya dah jatuh talak kan?? ..tak semestinya nakbm kena sebut cerai..tolong jawap..ustaz2 dan yg arif dari segi agama..

      0

      0
  2. Nanashememeh says:

    cedeyh nyew camni. Awaa namo Nanes, Itew mencik…

    0

    2
  3. Rogayah says:

    dah xde org nk seterika baju…basuh spender ko..
    baru terkenang jasa bini?

    23

    0
  4. Anonymous says:

    virus gila talak…

    9

    0
  5. aih says:

    kalau boleh rujuk.. rujuk la.. biasa la manusia, kesilapan tak lari.. kita bukan malaikat… kadang buat keputusan bila tgh marah… itu semua gangguan syaitan…
    stay strong korang..

    7

    0
  6. ohyeah.. says:

    kalau aku jadi aida aku akan sentiasa rasa tk tenteram. gaduh sikit see u in court! tapi dia tk dtg lak…dah lebih dari 1 kali fail cerai aku ucap selamat tinggal romeo kerana kes2 malu aku nk sebut pun ada. org pompuan tkyah cepat lembik ngan kata2 Islamik.tkda maknanya tanpa dibuktikan dgn perbuatan yg sewajarnya.

    27

    0
  7. 2F says:

    Hidup bsama dh btahun lama nya..hati mmg sakit tp akn tetap hadir rs bahagia..klu tengok pon spatutnya si adi ni bsyukur dpt isteri mcm aida ni..tp masalahnya tidakkk… ke hulur ke hilir cr masalah..siap bbini lg..bila nk berubah..ntah lerrrrr..

    15

    0
  8. wekkkkkkk says:

    Bolh rujuk semula, kisah yg lalu jdi kn pgajaran. Jgn di ulang. Kalau dh rujuk..jgn buat hal lagi. Kalau dh rujuk, jgn ada pihak lain yg cuba mengapi2 kn.
    Rujuk masih terbuka, sbb dua-2 baru je brpisah dn blum ada penggnti, berpisah x smpaipun 6 bulan. Bila dh rujuk..teruskan hidup cm biasa..bila buat hal lagi.Terus tinggalkan je. Tiada maaf bagi mu. Bila dh rujuk ada x yg meroyan nnti.

    2

    1
  9. naz77 says:

    yang lama mungkin sudah buruk sudah tak lalau tapi yang lama saja mengetahui baik buruk yang tetap setia bersama suka dan duka,,, xkn sama pasti xkan sesekali sama dengan yang baru..

    3

    0
  10. Anonymous says:

    agaknye lepas file kan kes penceraian dia dgn aida …baru sedar byk kut kena bayar kat aida kalau ceraikan dia sebab dah kahwin lebih 10 tahun…hehehe…tu yg ala2 fefeeling romantik tiba2……padahal sebelum ni takde pulak nak hormat bini….lol

    21

    0
  11. sentap says:

    dah no. 2 buat hal…baru tau nak hargai yg 1st wife…dari minat kat dia langsung tak minat…nmpk je alim…tp klo dah masing2 ada perasaan cinta & sayang…rujuk la balik…yg no. 2 tu perosak boleh humban ke lautan atlantik…

    7

    0
  12. Anonymous says:

    Dlm islam talak ada tiga aja tau. Suami ditaati selagi segala perbuatannya tidak bercanggah dgn hukum islam. Jgn halalkan yang haram.
    J

    1

    0
  13. liz says:

    mamat ni psaiko

    7

    0
  14. Mak Becok says:

    Kenapala ramai sgt. mudah tertipu dgn. mamat SingaPORK playboy penipu bangsat ni! Dah takutlah tu; kena waran tangkap nanti kat Mahkamah Syariah dan diharamkan masuk Malaysia kita ni, serta diboikot kat industri seni kita!!

    Kalau dia bertanggungjawab; dah hadir kat Mahkamah Syariah dan tak dedahkan mesej peribadi bekas isteri dia kat awam sewenangnya!

    3

    1
  15. anti-playboy says:

    playboy ni bikin geram jerr eeee..ingat dah lukakan hati isteri berkali2 mau dpt balik ke?xphm aku ngn jantan ni..kesana sini cerai berai,kacau isteri org..hnya isteri kau yg satu tu juga yg setia ngn kau..skrg baru kau sedar khenzz?? rasakan!! xpayah nak up2 video bagai..kalau kau mmg syg dia selama ini kau xkan pernah mnduakan dia dgn org lain.utk kebahagiaan dia,lepaskan je dia wahai jantan xguna..dia sudah tlalu lama brsabar dgn perangai gatal kau tu..u better find other whore just like you!!! bitchh

    3

    1
  16. Ex-Amnet Forumer says:

    Kenapa no.2 tak masuk penjara yek? Kan dia imigresen yg ada isu terlibat seludup pendatang di KLIA.

    0

    0
  17. Perasan hensem says:

    Da ludah jilat blik ke?msa lfaz x pkir msak2,msa kwin dua x pkir prasaan bni prtma.ni post video mcm gila talak je

    1

    0
  18. Adudu says:

    Sebak je tengok video tu. Bukan sbb adi, tp sbb tengok muka manis aida. Tak jemu tengok. Ape lagi yg adi nak. Isteri bukan main lg cantik. Kalau dr segi perangai, adi lah yg kena bentuk jadikan isterinya lebih baik. Semoga temui jalan penyelesaian. Amiin

    7

    0
  19. Pemerhati says:

    Bodoh adi ni. Tetiba nak mengimbau kenangan2 lampau yg dah basi tu. Nak beli hati aida yang dah hancur lebur tu ke. Aida punya baik manusia, tak pernah dedahkan buruk si adi ni. Tahan je lah perangai adi yang merapu tu. Baiklah Aida selamatkan diri daripada hidup sesak dada dgn si adi putra ni.

    4

    0
  20. Adiba says:

    Hah…dah menyesal lah tu. Bak kata pepatah omputih : “You don’t know what you got until it is gone”.

    2

    0
  21. Haihhh.. says:

    Ex no 2 asyik dok up quota2 sedang lara kt insta…masih mngharap kt adiputra kot. Tengok gaya tulisan tak mnyesal ditinggalkn tpi masih mngharap utk dpt blk adiputra. Mcm tak leh nk move on. Tngk aida…move on jer..happy atau tak..tk yah nk up status latra2 dlm insta. Love aida yusof..

    0

    0
  22. bla bla says:

    Memalukan nak kaitkan isu2 agama bab2 kawin 4…kalau mampu yer..bg x mampu jangan mimpi tak sudah..nnt bak kata rita “spender pun i beli sendiri tau” memalukkan kaum lelaki yg x sedar diri..porrr dah! i sokong u ritaaaaaa….
    bagi si sepa ni? hah adi putra,..hang ni kejap cerai kejap rujuk..haish x paham aku..kesian kat si aida ni…jagalh hati isteri yg bjiwa permata tu..menahan sikap suami kejap skandal kejap kawin lain…haishh x paham aku..be strong lh..ada jodoh x kemana..nawaitu tu penting.

    0

    0

Leave a Comment

Optional