Written by AbangNara | April 11th, 2013

Sebelum apa-apa, Abang Nara nak ucapkan tahniah buat Aishah kerana dinamakan sebagai calon di Parlimen Jempol, Negeri Sembilan. Aishah merupakan calon pertama daripada golong artis Malaysia yang telah dicalonkan. Semoga berjaya di dalam kempen anda.

aishah

Yang Abang Nara suka mengenai Aishah ini ialah kesedarannya mengenai pengaruh dunia seni di dalam menyampaikan dakwah. Kata Aishah kepada Mstar Online:-

Dunia hiburan punya pengaruh yang besar dan kita dapat sampaikan mesej dakwah itu melalui dunia seni. Saya minta sokongan dan saya minta tunjuk ajar daripada semua. Sama-samalah kita bekerja untuk usaha ini (memenangi pilihan raya)

aishah

Kata Aishah lagi, jika hiburan itu dihasilkan sehingga berjaya mendekatkannya dengan Islam, ia akan menjadi sesuatu yang lebih baik. Aishah juga mahu melihat lebih ramai golongan artis memiliki ilmu agama dan menggunakan populariti yang ada untuk menyebarkannya kepada orang ramai.
aishahKepada semua pembaca BeautifulNara, jangan lupa untuk jalankan tanggungjawab anda dan mengundi pada 5 Mei 2013 ini. Undilah untuk masa depan negara yang lebih baik. Jangan buat-buat lupa pulak. Selamat mengundi.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

113 responses to Mesej Dakwah Boleh Disampaikan Melalui Dunia Seni – Aishah

  1. kat says:

    he he he :)

    0

    0
    • Rita vs Ayu says:

      Insya Allah… tak semua penyokong Pakatan Rakyat tu jahat. Dan x semua penyokong Barisan Nasional tu baik. Sy penyokong kerajaan walau bagai mana pon, politik ttp politik. Jangan sampai terpesong akidah dan menjatuhkan imej agama Islam

      0

      0
      • N9 says:

        harap aisyah x jd ustazah jadi-jadian sperti abby abadi..go go aisyah!!!!

        0

        0
        • ustazah jadi-jadian? aisyah dah lama bertudung tak ikut trend tidak kecoh, tak macam abby ababis adidas gabby saporta ittew.

          0

          0
        • Dolton Bibiana Layola Al-Muslem says:

          N9 vanganng n bebal….!! buduss

          0

          0
        • nadya jolly says:

          berapa lama masa diambil utk buat ehem2, kalau buat 10 minit tu kira lama ker sekejap… konfius lah…org kat sini blh bantu tak

          0

          0
        • Mak Jemah Kembali Ke Zaman Retro says:

          “apakah ini suatu pembalasan…ku sedar kebesaran Mu…tuhan”

          0

          0
        • Semah Jempol says:

          Aishah dan Nurul Izzah. Inilah contoh wanita2 berani melayu. Korang hado?

          0

          0
        • Podahhh Cit says:

          aku benci umngok setelah mendapat tahu yg syarikat arak terbesar di asia tenggara st miguel dibeli oleh anak dr mahathir…sebanyak 2 billion ! sila google…..

          ya hidup Melayu….

          0

          0
        • BN Kaki Putar Alam Macam Keling says:

          Sila lihat tpik trending di Twitter.

          Najib-BN bayar untuk promote #ManisfestoBN USD 200,000 sehari….tapi bila suruh mansuhkan PTPN cakap kerajaan akan bangkrup.

          Ya, hidup Melayu la sangat kan. Rakyat diutamakan konon.

          Puihhh…..

          0

          0
        • UMNGOK Bongok Tua says:

          Fardu Ain lwn Fardu Kifayah. Berdakwah itu ialah FARDU KIFAYAH !!!!!!!

          Siapa sahaja boleh berdakwah dan siapa sahaja boleh memperolehi hasilnya yang luarbiasa. Allah swt memang Maha Pemurah sehingga Ia mengurniakan kepada kita satu amalan yang mudah dengan hasil yang luarbiasa ini. Meskipun demikian, jangan lupa ada musuh yang sentiasa berusaha untuk menjatuhkan kita iaitu syaithan. Oleh kerana syaithan mengetahui bahwa pekerjaan ini sangat mudah dia dan balatenteranya bermati-matian berusaha untuk menghalang kita dari melakukannya seperti UMNGOK !

          0

          0
        • Aku Dah Fedup says:

          Budaya UMNO…

          kaki mengampu
          kaki carut
          kaki fitnah
          kaki cipta video seks palsu
          kaki korupsi
          kaki rasuah
          kaki manipulasi
          kaki janji kosong

          0

          0
        • kek cokelat kesukaan aku says:

          mcm2….hangpa tak dapat lagi bleh la hangpa kata…..

          0

          0
        • Yayayayayyaa says:

          harga kereta akan turun 20%….vote pembangkang. aku dah penat naik proton.

          0

          0
        • pasbn says:

          rupa2nya pembaca BN ni; ramai dari kalangan pembangkang.
          Hidup PAS! Hidup BN! anwar?? hancooorr.

          0

          0
        • terok says:

          pas ke pkr ker bn ker,… semua politik.. politik~ yg akhirnyer sekali.. kepada mereka2 jugak bukan rakyat…. hmm….. ok

          0

          0
        • Anonymous says:

          go bn go bn..may god bless u..

          0

          0
      • Anonymous says:

        semoga pakatan menang..amin

        0

        0
        • Mira says:

          Humbankan budaya hina UMNO, humbankan fitnah, korupsi dan caci maki.

          0

          0
        • ManisfestoBN Satu Jenaka says:

          AKU SOKONG PEMBANGKANG SEBAB BN-UMNO TAK INGIN HAPUSKAN PTPN, TURUNKAN HARGA KERETA, TOL DAN MINYAK. SEKIAN…..

          0

          0
        • Bosannnnnnnnn !!!!!! says:

          BN= Barang Naik !!!!

          0

          0
        • Abby says:

          Sekarang baru aku tahu kenapa harga gula naik.
          Sebab yg kontrol kilang2 stok gula adalah Syed Mohktar- penyokong tegar UMNO. Jangan terpedaya dgn muslihat syaitan bertopeng manusia merah putih ini.
          Bangsat betul kan??????

          0

          0
        • Buta Kah Melayu says:

          Hutang Malaysia 2012 mencecah hampir $500 billion…..ya hidup UMNO dan BN…

          0

          0
        • Anonymous says:

          BN ..korap !

          0

          0
    • ddd says:

      daripada segi pengalaman mungkin dia kurang..tp dia ade ilmu, dia pun graduan sains politik drp Auckland university.. so bg aku, dia layak je jadi calon.. bkn mcm abby abadi…lack of everything..
      mungkin org2 yg ade ilmu ni ade pendekatan yg lagi betul dalam berpolitik drp org yg berpolitik berdasarkan pengalaman semata.. sebaiknya, berpolitiklah secara sihat.. orang2 awampun satu, duk pung pang2 kata undi adalah rahsia tapi blom ape2 dah tunjuk ketaksuban masing..

      satu yg aku mohon dlm berkempen dlm menyokong… boleh tak kalau berkempen jgan mengata orang,,, perjuangkan parti anda tanpa mengutuk org lain..

      contoh: aku lebih suka kalau mcm ni
      parti A – kami akan buat ni buat tu….bla …bla…ni kelebihan kami…ni sebab kenapa pilih kami
      parti B – kami akan buat ni buat tu….bla …bla…ni kelebihan kami…ni sebab kenapa pilih kami

      bukan mcm ni –
      parti A – kami akan bagi tu bagi ni …..BUKAN MACAM PARTI SATU LAGI TU…bla..bla..
      parti B – kami akan bagi tu bagi ni …..BUKAN MACAM PARTI SATU LAGI TU…bla..bla..

      **tp situasi kedua je yg selalu kita nampak sekarang…mohon berubah la wahai pemimpin dan bakal2 pemimpin..kami tak bodoh…
      -eh..mcm entry kt blog aku plak..sory nara.. just sharing my point of view

      0

      0
    • Olga says:

      AISHAH NI DAH LAH GEMOK NANTI LAW DH MENANG MESTI LAGI GEMUK SEBAB MAKAN DUIT RAKYAT

      0

      0
    • aiman says:

      kening jgn halus sgt kak aisyah…semoga berjaya!

      0

      0
  2. heart says:

    gunakan dunia hiburan untuk dakwah ?

    0

    0
    • Lembu Gemok says:

      apa salah ker?ko ingat hiburan ni nyanyi jer ker?takyah nak narrow sangat pemikiran…ini adalah antara cara yang paling senang mendekati muda mudi kita pada hari ini….cuma kena ikut cara yang telah ditetapkan dalam agama la..itu jer..nasyid salah satu dakwah dalam bentuk hiburan…rancangan tanah kubur..semua tu dalam dunia hiburan…~

      0

      0
    • Mak Timah says:

      lebih baik berdakwah dari tak berdakwah langsung…..

      0

      0
  3. Anonymous says:

    guna hiburan untuk dakwah biasa, artis2 yg berdakwa sambil berhibur biasanya artis2 nasyid, tapi “saya minta sokongan dan saya minta tunjuk ajar daripada semua. Sama-samalah kita bekerja untuk usaha ini (memenangi pilihan raya)” apa kaitan nya ngan hiburan?????????????

    0

    0
    • politik berikan pengaruh, dari situ datangnya dana untuk hiburan yg lebih baik (by means, lebih keislaman). memang saling berkait. politik itu suci, yang jadi tak suci tu sebab salahguna oleh pengamalnya. ambil perhatian.

      0

      0
  4. reeza says:

    Semuanya bergantung pada niat. Jika niat kerana jalan ALLAH, insyaallah mendapat berkat setiap langkahnya…Sekalipun dia bukan artis. Rasanya latar belakang Aisyah bersih dan setakat ini tidak ade perkara yang dilakukannya menjatuhkan imejnya sendiri.

    0

    0
  5. iphoneuser says:

    Memang boleh, tapi byk lagi cara yang lebih elok, sebabnya dunia hiburan ni lebih banyak keburukan dan dosa dari kebaikan..kena iman kuat boh.. :)
    Amin, doakan akak ni /sesiapa yang menyebarkan dakwah semoga dipermudahkan..

    0

    0
  6. gamat emas says:

    sabtu ni annual dinner ko menyayi jangan selitkan politik ko yer..kalau tak boooooo la jawapnya..APTB

    0

    0
  7. cintakan keamanan says:

    Suka dgn cara pembawaan diri Aishah & pendekatan yg dibawanya..ssuai dgn fitrahnya sbg wanaita..xperlu nak meghentam pemimpin2 lain bila brceramah, fokus pd apa yg perlu dilakukn utk masyarakat..org pn x benci nk dengar..kpd mana2 artis wanita lain, jika nak berubah, blh jadikan Aishah role model..Aishah educated & x mudah meroyan, kualiti itu penting utk jd seorg pemimpin, mana tahu dgn adanya Aishah dlm pembangkang sdikit sbnyk blh membantu..

    0

    0
  8. Anonymous says:

    mari lah mari…kita mengundi…tanggungjawap kita semua…pada agama…juga negara…

    0

    0
  9. Cikcumil says:

    Nama,pangkat,duit….. 2 lah yg sebenannye, wekkk!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      niat dia nk berdakwah,klu nk duit dan pangkat masuklah parti yg banyak duit,pas xbnyk duit…

      0

      0
      • Cikcumil says:

        Lau niat ikhlas.. Alhamdulillah……… Eh,ase pas byk duit ape,tgk si ustazah abby 2 kan sekali ceramah dpt beribu riban….

        0

        0
  10. meriam buluh says:

    sokong aishah!!!!

    anda mmg layak, cekal tabah & bijak.

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Abang Nara… Aishah artis kedua bertanding selepas Abu Bakar Helah… betul x?

    0

    0
  12. Kerek says:

    Abang Nara, Aishah artis kedua selepas Abu Bakar Helah.. betul x?

    0

    0
  13. miss s says:

    harap aisyah dapat membuat sesuatu tuk masyarakat..dan negara..

    0

    0
  14. mia says:

    pada yg mempertikaikan tu, tengok diri sendiri dulu, ade x sumbangan korang untk sebarkan agama islam daripada dok kate kt org lain. mane2 saluran xde masalh, asalkan masih berpegang pd ajaran Agama Islam.

    0

    0
  15. jopaloka says:

    http://drmaza.com/himpunan_fatwa/?p=60
    Semoga satu hari hiburan negara kite lebih Islamik…

    0

    0
  16. nana says:

    sekurang-kurangnya ada juga wakil mereka di parlemen….. KAMI INGIN PERUBAHAN

    0

    0
  17. Anonymous says:

    kalau ikut ajaran islam betul..xpe… tp sekrg ni, pakai tudung pun dah boleh nyanyi kat public..org pun confuse…tp kalau kak aishah dah x nyanyi lg.. baguslah ..pakaian pun dah ikut cara islam sebenar…kalau nak berpolitik biar bersederhana…lg lebih dihormati org..

    0

    0
  18. senagl satu point tujuh says:

    hahah.. baguslah aisyah oi.. tp jgn kau nk nyanyi pulak.. aurat… dulu pas ckp pompuan dok umah je.. tp skrg……………….. sndri mau ingt la

    0

    0
    • lala458 says:

      aurat!? takpe kot kalo die nyanyi utk org perempuan jer.. org lelaki tak yah nak menyibuk2! kalo nyanyi depan lelaki bukan muhrim… haramla jawabnyer.. hehe

      0

      0
  19. tasha shila binti mahali says:

    go aisyah go !!

    0

    0
  20. Jim says:

    Aku kesian bile org pakat dok kutuk2 Aishah kat facebook. Mostly dorg cakap Aishah ni layak ke bertanding dan kalo menang layak ke jadi ADUN. Ni semua sebab dia seorang artis. Kenapa la isu tu nak dibangkitkan. Cuba tanye, layak ke AC Mizal dpt Datuk? Layak ke Shah Rukh Khan dpt Datuk? M. Daud Kilau, Eizlan, Hattan. Layak ke semua tu. So apa bezanya?

    0

    0
    • Anonymous says:

      dia layak..ko bgtahu dorang siapa aishah sebelum jadi artis.. die degree holder of politic science..org yg bercakap tu siapa? layak ke untuk mempersoalkan semua ni?

      0

      0
      • chrome says:

        bai, aisyah tu tak abis belaja la.. dia failed! masa tengah belaja dok sebok buat onar dengan fans club. tu pasai balik malaysia kunun buat come back dengan janji manismu. ko penah nampak atau tengok dia konvo ke?? what der der la ko..

        0

        0
    • Anonymous says:

      jadi datuk tu beli.. tp jadi pemimpin wanita mana layak

      0

      0
  21. any says:

    sayang k.aishah! ^___^

    0

    0
  22. Anonymous says:

    kalau dpt title Datuk pun..bukannya jd ADUN ke, menteri ke…so, knp nak pening2 pikir layak ke x diaorg dpt title tu…byk lg benda lain boleh pikir…

    0

    0
  23. a’ah kan aje sudah..aisyah ni kira okey la daripada Abby tu

    0

    0
  24. dark_angel says:

    baca sinar harian arini, dayangku intan nak bertanding di parlimen pontian atas tiket PKR..

    0

    0
  25. Roundtable says:

    Lihatlah betapa besarnya pengaruh artis dalam bidang politik.Jika betul2 boleh membawa ke arah kebaikan amatlah dialu-alaukan golongan ini membawa perubahan.Lepas ni bolehlah calonkan pula artis yang berpendidikan tinggi seperti Datuk Aznil dan Datuk Fazley.Manalah taukan masalah sosial di negara kita akan menurun.

    0

    0
  26. Saya Perempuan says:

    Bagi saya perempuan tetap tidak layak jadi pemimpin kerana mereka selalu menggunakan emosi .. Sebab itu nabi kita bukan di kalangan perempuan.. Wallahu’alam

    0

    0
    • Anonymous says:

      adeh adeh… hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm… aisyah? hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pk lame sket…hmmmmmmmmmmmmmmmm kalu aku sebelum nak nasihat tgok background sket?

      0

      0
    • Anonymous says:

      ak pun wanita.. jd ak pun sgt setuju. perempuan yg beriman x kan sibuk2 nak jd pemimpn.. wanita memg x layak memimpin di kalangan lelaki dan wanita.. tapi wanita boleh memimpin sesama wanita. apabila wanita jd pemimpin, rumah tangga terabai, suami terabai.. redhalah dgn ketatapan tuhan beri

      0

      0
  27. A.B.A says:

    Asal buka abby…ambo setuju

    0

    0
  28. Takziah says:

    PTPN tak nak hapus
    Harga minyak naik
    Harga kereta mahal
    Pendatang2 tanpa izin banyak..

    Aku akan undi pembangkang….makin lemak BN-UMNO. Biar sedar sikit…melampau sangat !

    0

    0
  29. Aku! says:

    dulu sombong xmo amek scholarship…

    P/S: hutang tetap hutang. n hutang ko WAJIB bayar.

    0

    0
    • utusan meloya says:

      mmg wajib.. tp kalau negara kita bnyk duit, apasalahnya, besar sedekah bg duit utk org menuntut ilmu, sbb tu kira mcm jihad jugak. dr duit tu masuk poket menggemukkan org xbertanggungjawab..

      lg satu, ptptn tu dikira riba’ nasiah, walaupun utusan meloya selalu back up cakap ptptn tu riba’ yg xmelanggar syariat islam. pinjam-bayar blk boleh, tp kami nk ikut sistem islam.. sbb riba’ ni membebankan rakyat. dats y org muda senang bankrup. ptptn riba’, kos hidup tinggi, susah cari kerja, pinjaman kereta riba’, pinjaman rumah semua nk riba’.. orang besar2 yg bagi “pinjam” ni jelah yg kaya..

      0

      0
      • Anonymous says:

        pelik ak korang ni.. yang kerajaan tanggung beratus juta kos perubatan korang buta ke? kalo dkat indon atau cina korang xde duit mati la korang dkat kaunter hospital tu pun xde sapa pedulik. bangang agaknya. pegi hospital bayar rm1 pun bising.. kalo beli panadol kat farmasi pun dan rm3.. tp semua ni bodoh bangang x tau bersyukur

        0

        0
        • pelik says:

          duit kerajaan yang tanggung kos perubatan tu dtg dari mana anon oi?? duit rakyat jugak. yg mak bapak ko byr tax tu. bukan dr poket najib ngan rosmah. ish..

          0

          0
      • Anonymous says:

        Kesian.. Kalau aku pun takmo bg utang kat ko. Nanti tak byr blk. Ok bye.

        0

        0
  30. akukata says:

    pe pun yang korg komen kat sini bn tetap akan menang

    0

    0
  31. apa nk jd says:

    Org pegi u ambik ptptn berlumba2 nk dpt result tggi,brula xpyah byar..klau korg smua2 nih nk percuma sah bgsa melayu yg akn dtg nih lgla pemalas.naik lemak berlemak..pasal yg aishah nih,klau nk kira klulusan rmi masyrkt arini yg berkelulusan,spe2 pon bleh klau nk bertndg,tp yg kita nk betulke dia bleh bkerja utk masy,sblm nih dia dh penah berbakti ke uk masy tmpt dia nk bertnding tuh…lau stkt muka terpmpang utk masy thu wahhhhh penyanyi aishah laaaaa…baik xpayah!!!baik nilai n tgok pemimpin sbnr yg thu keluh kesah masy setempat.

    0

    0
  32. aishahakim says:

    penyanyi aishah bertanding parlimen saya….
    xsabar nak tgk perang bndera….

    0

    0
  33. Laily says:

    2 juta pendatang2 asing di Malaysia. Aku vote pembangkang kali ini. Malaysia makin rosak.

    0

    0
  34. tok nek says:

    hapus PTPTN?????mesti bangsa yg jenis liat byr HUTANG!!!!!!!!

    0

    0
    • kodok says:

      Pendidikan adalah tanggung jawab pemerintah…..bukan galakan rakyat berhutang. Malaysia negara kaya ada minyak. Ada otak pikir la….

      0

      0
      • Anonymous says:

        kau tu yg tak pakai otak.sesuka je. please sebelom korang fikir nak SEMUA BENDA FREE, tolong fikir kesan2 permintaan korang tu kat ekonomi kita.kalau kita jadi mcm indon baru padan muka.

        0

        0
        • Anonymous says:

          anak Mahathir, kuncu2 UMNO dpt berbilion-bilion kontrak minyak …kau masuk sini melalak. kesian kau kena tipu sama UMNO…

          0

          0
      • Anonymous says:

        orang BODOH BANGANG je yang SPM kantoi je jd pembangkang ni.. jenis paper SEJARAH ngn EKONOMI kantoi.. dah bodo nyusahkan orang. x dpt keje gov, salahkan org, malas bayar hutang salahkan org, x cukup makan salahkan orang, dia yg sedap g buat maksiat salahkan kerajaan..

        0

        0
  35. Sila Jawab UMNO says:

    komisyen kapal selam 500 juta…. hmnnnn

    0

    0
  36. cici says:

    huh…muka mekap tebal ada hati nak mendakwah…tengok tang mata tuh (gamba no 3)…macam hantu kak limah…HIDUP BN!!!!

    0

    0
  37. wo jiao mel says:

    aku x kisah PTPTN dihapuskan atau tak. tapi yang aku kisahkan ialah caj-caj yg tersembunyi disebalik PTPTN tu. kau bayangkan 4 tahun pengajian pinjam PTPTN 28K tidak termasuk caj pengurusan 4K. so, bayaran balik adalah 32K. kalau pinjam 28K, setiap sem sepatutnya dapat 3500 tapi yg dapat adalah 3400 lebih je. mana pergi duit tu? PTPTN memang cekik darah.

    ya, memang ada betulnya kalau PTPTN dihapuskan akan menjadikan pelajar kurang berusaha. yg dapat ijazah kelas pertama boleh la memohon pengecualian bayaran balik PTPTN. apa kata PTPTN bagi diskaun 50% ke untuk ijazah kelas kedua tanpa caj-caj tersembunyi ataupun riba. kalau tak nak bagi diskaun pun hapuskan lah caj pengurusan tersebut. kerajaan kan banyak duit, tak perlu lah caj pengurusan tersebut. lagi pun, org yg bekerja menguruskan PTPTN tu kan diberi gaji. bukannya bekerja tanpa gaji.

    0

    0
    • Belah La UMNO says:

      UMNO gunakkan anak2 muda untuk kutip hasil…kesian siapa yg menyokong UMNGOK ini.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Aku takkan hina umno sbb org bangsa aku dlm parti tu. Sedih dgn org yg mengutuk bangsa sendiri.

        0

        0
    • Anonymous says:

      Masa nk buat pinjaman dulu kemain sanggup. Cpt je sign agreement. Skg ni mc mcm lak fikirlah sendiri.

      0

      0
    • nena says:

      sokong wo jiao mel…biasala dah hutang kena la byr…masalahnya cara pembayaran tu mencekik darah giler. katanya kalau tukar ke ujrah jd 1% tapi atas ketetapan dan cara pembayaran yang telah dijadualkan. Cuba kira semula jumlah keseluruhan akan tetap byk melebihi pinjaman termasuk kadar ujrah tu. Alahai pakar matematik manala yang amalkan kiraan mental ni. Kalau pinjam rm13k pulang rm13k atau pun rm14k ok la lg ni pulang balik dekat2 nak 16k (please ye pinjam 13k tapi dapatnyer 11k lebih je atas alasan…insuranla, pentadbiranla mcm2)…lepas tu interest compunding…cthnyer baki bulan ni ada rm10k bulan depan 17hb akan jd 10025 katala tak dapat byr that month interest akan jadi 10050 bulan berikutnya…tak ke naya…kdg2 bukan la pemiutang tu tak nak byr sebagai human being rasanya pemiutang mungkin perlukan duit utk beli or byr benda penting cthnya nak renew roadtax ke, nak byr quit rent ke…anak sakit ke…hai tempat meluah pulak blog si nara ni…sori ek nara

      0

      0
  38. norazwan87@yahoo.com says:

    PAS boleh ke memerintah.. Nnt negara mundur cm kelantan… Huhi…

    0

    0
  39. mona lisa says:

    hapus ptptn mmg bagus.sapa yang tak mahu?? Aku pun nak jgak.
    Kalau nk free make sure la dptkn first class degree. Aku antara golongan yg x mampu.apetah lagi bila bapak dh tak de. Kalau ptptn dihapuskan mereka yang akan dtg nk belajar dptkn duit dri mana? Pendidikan percuma?? Tadika milik pas (PASTI) pun kne bayar yuran ok..

    Aku tetap akan sokong bn\umno.

    Andai kata pemerintah bertukar tangan, dan berlaku perkara buruk kpd org melayu dan agama islam..bersiap sedia untuk pemimpin yg baru, akan aku kencing di kubur mereka.

    0

    0
  40. Anonymous says:

    blajor pun x abes……..pon boley jd….mungkin zaman ni maseh pemikiran 80s…mungkin………….zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    0

    0
  41. pink says:

    pakcik kek ghumah den ckp,klu calon pas tu ustazah dio nk pangkah pas…tp calon pas tu nyanyi janji manis mu…makno eh,mmg tinggal janji yo la….

    0

    0
  42. Nai says:

    Dakwah yang terbaik ialah dakwah cara nabi.

    0

    0
    • Anonymous says:

      betul3… kalo btl nyanyian tmasuk slh satu dr medium mnyampaikan dakwah yg tbaik..baiklah dlu2 nabi menyanyi..buat konsert sane sini…
      ade ke nabi buat.. p/s: pasni jgn ade yg sebut.. nabi x buat..kite buat… :P

      niat x mhalalkan cara..asal boleh jek….lps tu kuar dalil..buat hadis sndiri.. aptb :P

      Abbysays:
      April 12, 2013 at 4:02 am
      Sekarang baru aku tahu kenapa harga gula naik.
      Sebab yg kontrol kilang2 stok gula adalah Syed Mohktar- penyokong tegar UMNO. Jangan terpedaya dgn muslihat syaitan bertopeng manusia merah putih ini.
      Bangsat betul kan????

      ni la dia..kalo dia namenye BODOH MANTUL2.. aku rase cam nak tepuk2 dahi org yg bg stekmen ni…. ko kenal ke idok Sy.Mokhtar tu sape? dik..blik g baca buku….. ko pnye mslh mbaca ni sngt kronik….buat malu la ko ni!

      0

      0
  43. jurai jemarai says:

    aku tak sokong sape2 sebab semua sama je. Mulut tersangat lah manis tapi bila dh menang, janji tinggal janji. Yg tinggal cuma kita dgn mulut yg melopong sebab tak dpt apa2.

    0

    0
  44. sOmeOnE says:

    ptOt lAr rmAi kAt dLm bLog nArA nie kUat nGatA bNyAk yG skOng bkAn kErajAaN aka fhAm2 sEnDiri yEr tp mkAn jGak hSiL kErajAaN bG kAn kAn kAn ???!!!!!!!!!!!

    0

    0
  45. dyla says:

    kite tgk..kalo btol la kate pembangkang menang kali nie..ape sumbangan tok kerajaan..bagi tempoh satu penggal dorang pgg..ape jadi..kalo telungkup mase 2 kite gelak rmai2..da pinjam PTPTN xnk bayo..sume nk free..ko igt kalo pembangkang menang ade ke janji2 tue..hahahahaha..mari kita lihat siapa yang kena..cuba berpolitik secara sihat..xpayah maki2..belajo tinggi2 tapi bahasa sume kureng..nk bergantung pada kerajaan jek..xbole berdikari..puihhhh..

    0

    0
  46. wAwA says:

    apo yang ponting kojosamo! :D. Kemon Jompol!

    0

    0