Written by AbangNara | February 14th, 2011

 gambar tunang ally iskandar

Ok Abang Nara memang suka betul tengok gambar pertunangan Ally Iskandar dan Aishah Zainal nie. Garang semacam. Merah menyala. Aummmm ~~~ Tetiba terasa panas walaupun tengah duduk dalam ofis yang ber”aircond”.

Tahniah kami ucapkan kepada Ally kerana bakal mendapat seorang isteri yang cun melecun. Lagi gambar sekitar majlis pertunangan Ally Iskandar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada OhBulan.

gambar tunang ally iskandar

gambar tunang ally iskandar

gambar tunang ally iskandar

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

195 responses to Merah Menyala Sungguh Gambar Pertunangan Ally Iskandar Dan Aishah Zainal

  1. nia says:

    TAHNIAH…

  2. effie says:

    congrats!

  3. saya says:

    merahnye mak ngah

  4. luthfi says:

    baru tunang dah macamni.. hohoho hebat

    • awesomeness says:

      Tak suka kalau tunang yg meriah sgt. I mean masa tunang dh pakai mcm pengantin. Hilang seri la. Lg bagus kalau tunang pakai simple2 jer. Warna yg lembut. Nice

      • donut says:

        betul ler.. time sy tunang pki bj kurung je.. hehe.. simple giler.. xsuke vogue sgt.. tp terpulang masing2 ler..

        • silentgirl says:

          btol..i pn sokong u ols…bia simple mimple jelah time tunang..bia npk beza time kwen nt…congrats la ally..stelah dikecewakan fasha sandha dll..huhuhu!

        • orange says:

          aku xpnh lak dgr ally ngn fasya sanda. nseb baik la xjd. haha.

        • silentgirl says:

          ade..die pnh nk propose FS dlu..tp ally ni mmg cm loser la..wat talkshow tanya ally tu..gle skjap je..hahah!

  5. alamak! rindu la kat mak elly…. lame x jumpe… hihi….

  6. yanie hakim says:

    thniah.. kkal bhgia, amin…

  7. Kasih says:

    alhamdullilah.. moga ikatan pertunangan ni dipercepatkan ke ikatan sah sbg suami isteri, Amin…

    • aku benci kasih says:

      betina syok sendiri!!!!!!!
      pergi mampus dengan comment perasan bagus ko tu!!!!

      • MALAYSIA JAYA says:

        ko pehal? menggelabah smacam..tahu la ko x sepopular cik kasih kita hahahahahahha

        • wanita sejati says:

          pehal ni? tak baik gelarkan kasih mcm tu lah, tak ada pula cik kasih gelarkan sesiapa dgn gelaran mcm tu. jika anda ras anda tak minat nak baca komen cik kasih tu jangan lah baca tapi tak perlu lah nak keluarkan kata2 sebrgitu rupa, memalukan lah.

        • yanie hakim says:

          tu dia bhs, lpa ke y tu gak mendoakn tk dri sndr adoyaii.. btl kta hng malaysia jaya, dia skit hti kot x sepplar kasih tu ha hhehehe.. ksian org y ada mslh ni kn.. nsb baik lah hng tu kasih dh maaf kn aku benci kasih..

      • bb says:

        cool down..cool down..nape ni marah sgt..tak baik tau gelar org dgn gelaran betine..tu kan khas tuk binatang jer..sempena hari baik ni, banyak2 kn la bersolawat ke atas junjungan besar kita smpena ulangtahun kelahirannya..Moga kita mendapat syafaat disana ….Aminnn..~nasihat tuk diri sndiri jgk~

      • Kasih says:

        aku benci kasih. dr komen u ni menunjukkan yg u ni ada mslh sbnr nya.. xpa i maaf kan u… :)

        • arafat says:

          tak apa kasih, maafkan orang lain tu adalah lebih baik dari yang suka menggunakan ayat2 kesat dan lucah disini.

  8. bb says:

    harap2 berakhir lah smpi ke jenjang pelamin.zaman skarang, bertunang dh mcm wat kerja kawen.setahu sy, bertunang tu adat jer, tak termaktub dlm syarak.tp tu terpulang dgn diri masing2 kut.duit pun berkepuk, apa salahnya..semoga bahgia k.

    • no name says:

      betul ke tunang tu adat?

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        tkde lah!…..tunang ni hanye ikatan je supaya si pompan ni dn si lelaki tk lah melompat kt lain pompan ….yg pompan pulak tk lah nk lompat kt lain jantan paham tak? selama bertunang tu si jantan ni boleh lah tmbah2 duit hantaran…sekarang punye hantaran kn makan ribu! PAHAM TK?? minah jambu dh explain kn ni…………

    • goldenmalay says:

      Mungkin yang dimaksudkan bertunang oleh anda adalah majlis pertunangan yang biasa diadakan oleh masyarakat Melayu; dimana berlakunya perhantaran cincin tunang dsb. Dari segi syara’, bertunang adalah “seseorang lelaki bertanyakan wanita tersebut agar berkahwin dengannya”. Dengan selesainya seseorang lelaki bertanyakan atau meminang seseorang (dan dipersetujui), maka natijahnya itu dinamakan bertunang. Dari segi syara’, memang tidak ada majlis khas bagi amalan pertunangan ini. Ia cuma lamaran dan deklarasi perjanjian untuk berkahwin.

      • shila says:

        mknanya merisik la yg ade dlm syarak kan..yer la, merisik kan tujuannya bertanya si dia dh berpunya atau belum..habis tu masa merisik la ibu bapa si lelaki boleh melihat muka si gadis kan.takde la majlis2 bertunang mcm yg kita amalkan skarang.
        klu mcm gambar kat atas tu, masi termasuk dlm syarak ke?hmmm..bukan ke aisyah tu dulu pakai tudung

      • me says:

        ya..sy stuju ngan goldenmalay..sy pnh dgr psl nie…ustaz azhar idrus de ckp psl tunang2 nie…htr rombongan 2 juz adat kta je..tp once c lelaki tnya kt c pompuan “sudi tak awk kwin ngan sy” n then c pompuan jwb “ya.sy stju”..2 dh kra brtunang dh 2…heee..kalo slh tnjuk btuol kn ye..=)

      • anniessa ay says:

        betol tu. dan brdosa besar jika kita putuskan tali prtunangan tersebut.
        p/s : x kesah pon kne dislike, benda yg baek same2 la kite share sbg knowledge.

  9. cik kiah perkasam says:

    cantik nye la.. grend grond die tunang, cam nikah plak tgk ;p

  10. Mustang Mama says:

    Congrates . Btw, Cantik pelamin diorang.

  11. bb says:

    cantik jugak aisyah ni, iras2 diana rafar gitu..=)

  12. sadis says:

    congrats…

  13. redcarpet says:

    tahniah Ally..ingt Ally kawin dgn Fafau hahahaha tp xd jdoh lh yer..cian FafAU

  14. makcik hot says:

    eh,nape bkak tdung lak tunang ally neh??

    • moh says:

      dia paki tudung ke sye x tau pulak??

      • makcik hot says:

        xdela,sbb tgk dlm gadis melayu tuh die pkai tdung..tuh tnye,:p

        • syada says:

          kan? pelik2..musykil ni..tlg jawab sat…

        • Ong Kodos says:

          ingat lagi dlm Gadis Melayu dulu..
          mula2 dia masuk mmg x pkai tudung..
          smpai laa ada satu episod tu, sume kena pkai tdg..
          x silap episod tu dorg kena mengaji ke apa tah (x ingat sgt)..start lps dr episod tu, aishah buat keputusan nk pkai tdg..dia siap menitis air mata/ menangis dgn perubahan diri dia time tuu..dr x bertudung smpai la dah betudung..tp skang dah bukak balik yee??..hmm..Wallahualam

        • jintan manis says:

          sbb tuh dia finalis..sebab org tersentuh hati ngan dia nak pakai tudung raih undi

    • makcik hot says:

      it’s ok,yg pntg hope dorg kekal smpy akhir hayat…:D

  15. moh says:

    semoga berbahagia so sweet ..AMINN

  16. rebung says:

    ok, dah leh terima hakikat
    yg sbnrnye pompuan melayu terakhir ni
    tak pakai tudung..
    LOL

  17. shafa says:

    duadua comel….tahniah…

  18. ctcomey says:

    tahniah… tapi sayang x kekalkan tudung tu.. klu bertudung lagi cantik…. :-)

  19. Siti Aishah says:

    syukur alhamdullilah mereka berdua telah melangkah ke satu frasa dalam hidup, semoga lepas ini cepat lah ya bernikah. tapi harapan saya agar lepas ini ally dapat membimbing aishah dan menutup aurat nya sepertimana dia pernah mengenakan tudung dulu dalam program gadia melayu, Amin.

  20. bb says:

    wei..sape ambek nick aku ni.huhu

  21. MisstauruS...MisspocO says:

    tahniah…

    moga kekal bahagia hingga akhir hayat…

    amiiiiin…

  22. cikedi says:

    dia ni bukan ka pakai tudung kan ?? ni tak pakai plak…whatever la…

  23. asgiena says:

    masa dlm gadis melayu pakai tudung rasanya..skg dah pecat balik..apa raaaa punya org

  24. putcomey says:

    x pelik kalo dr x bertudung ke bertudung..tp,pelik dan rasa ajaib lak bila dah bertudung tp tibe2 tanggal lak tudungnya…

  25. ema says:

    tahniah ally dah btunang gak.bab tudung tu tpulang pada pdrian siempunya diri cara dia.mcm saye gak.klou rmh jjlan pg keje mesti bertudung.kat umah bseluo pendek.time sanding gondol.yg penting hati.hanya org2 yg tertentu je setia pakai tudung 24jam.kira tunang ally ni bersederhana je penampilanye.

    • bunga raya says:

      xdela smpai nk 24 jam pkai tudg.dlm umh xpelh xpkai tidy pn asalkn org2 yg bkn mhrim xnmpk…kt luar or brhdapan dgn org rmai ofcoz la kne pkai tudg.ni kn tntutan agama.xlh kire ready ke x.tp WAJIB……

      p/s:..teguran ssma islam

      • Capri says:

        yep, pakai tudung tu wajib. on off ni budaya siapa ntah.

        • srikandi says:

          btl3…..’salonkan’ rmbut 2 bknye murah pn..
          gnting rmbur jer dh rm15..karatkan rmbut 2 lg la mhal..bli tudung xde smpai rm15 pn..
          tudg ala indon 2 hrge rm10 jer.kt psar mlm msjid india byk kot..xkn tudg 1 pn xmmpu nk bli…ni dh tnjuk rmbut brkarat 2 kt org rmai..xde syampoo ke kt umh?…ish trsilap jhat plak jari ni menaip…juz nk tegur sesama islam…

        • kucing comel says:

          on off tu budaya org yg pakai tudung sebab fesyen, bukan sebab niat ikhlas nak tutup aurat..

    • key says:

      kalau dari bertudung ke tak bertudung bukan bersederhana penampilan tetapi tak tetap pendirian. Seeloknya apa yg baik itu dikekalkan bukan berubah mengikut keadaan. bertudung bukan semestinya 24 jam, tetapi pada masa yang bersesuaian dengan hukum yang ditetapkan oleh syarak.

    • teddycomey says:

      jgn bg komen klu xtau hukum pkai tudug tu cik kak…

    • Rhue says:

      Mana leh komen cam tu Ema… cuba bca balik komen hang tu… lau boleh delete la lagi bagus… dan kaji cara2 perempuan Islam bertudung termasuk hukum hakamnya sekali…

  26. Noni says:

    pelik la..bukan aisyah zainal ni bertudung ke?????

  27. ms.Doraemon says:

    tahniah

  28. Gilastats says:

    Orang sekarang ni bertunang pon dah bersanding (walaupon mini) yer. Dulu kalau bertunang, parents je yg pergi… maklumlah sblm bertunang pon mmg dah bercinta sakan kan. Tp sbb ini urusan agama, kalau boleh kena jaga batas2 yg disyariatkan – sesamala kita saling ingat mengingati..

    • orange says:

      ade pulak org yang xsuke. wlaupun kite xsetuju, tp pabila melibatkan sesuatu yng agame telah wajibkan, kene ikut juga. berdosa menolak hukum.

  29. tunangan ally ni sebenarnya pakai tudung ke tak?

  30. yatt says:

    apa nk pelik nya. zaman sekarang niat diaorg bertudung bkn nya nak menutup aurat tapi sekadar fesyen je…………….serupa gak ngan pelakon yg x pakai tudung tp bila berlakon pakai lak……………….yg peliknya pelakon seksi pun leh pakai tudung bila berlakon………..ada gak yg dpt title hajjah x pakai tudung pun????????????. entah la…………… dunia dh nak akhir zaman

  31. ija says:

    bertudung bkn nk kene tunggu sedia ke tak…. bertudung “WAJIB” mcm solat la jugak….. jgn kt belum bersedia la pe… bila kt mcm tu seolah2 mempersendakan dan mencabar Allah…..

    • Capri says:

      setuju. org sekarang suka memutarbelitkan hukum allah. asalkan bersesuaian dgn diri n xnmpk diorg salah.

      1 more thing, i think patutnya bakal pengantin/ tunang/ pengantin kena la bergambar sopan sikit. nmpk mcm gedik la.

  32. MisstauruS...MisspocO says:

    bju diorg tema merah hitam…

  33. peminat gadis melayu says:

    tahniah…
    cuma, terkilan.. aishah dah tak bertudung macam dalam gadis melayu.. katanya insaf… masih terngiang-ngiang pengakuannya ketika mula-mula dia nak bertudung dalam GM

  34. jelita~~ says:

    bertunang punya la grand. baik nikah je terus. jimat belanja. btw tema warna ni garang sgt x sesuailah. pilih la kalor yg sweet skit barulah sesuai tuk majlis yg manis tuk seumur hidup

    • ef..bee..ai says:

      bergambar, bersanding sebelum nikah itu haram. apalagi menayangkan diri pd yg bukan mahram walaupun sudah bernikah.
      org melayu megah mempertahankan adat dan sanggup mati anak hingga peradapan agama dibelakangkan.

      • ef..bee..ai says:

        abg meor berpesan…
        jgn pandang pandang, jgn pegang pegang, duduk renggang renggang,
        ugama berpesan
        nanti kena rotan…..

  35. Reena says:

    Merahnyer mak ngaaahhh…

  36. ciksin says:

    bkn pkai tudung ke? eh2

  37. wan says:

    wahhh…secocok….nice:))

  38. Aeen says:

    hum harap2 lepas kahwin nanti Ally dapat la didik dia menjadi isteri yg solehah…Inshallah…

  39. anne says:

    urmm xnak komen pasal tudung dia,sbb SUKA ATI dia lah dosa dia bkn dosa aku,diri sendiri masing2 lah ingat yew,nak komen 1 jerk adik ally iskandar haha kacak seh!!tv al hijrah xderk lah astro ngok xmasokkn lg bnyak alasan plk dah cik astro nie dah xble tgok adik ally tuh,LOL

  40. syira says:

    aishah lawa pakai tdung lagi…tudung dah terbang ker??

  41. chidori says:

    tahniah ally dan tunangnyer.. :)

  42. rubina says:

    huh!!ingtkan pilih yang bertudung..rupernye adooo

  43. lolyat gang says:

    oo pompuan ni la dlm video clip nashrin – fobia cinta
    x lawa mekap dia dlm video tu
    nampak pipi itam

  44. arty says:

    heeeeee. mana tudung beliau. ceh baru bertunang dah hilang tudung. apa lah! pelik sungguh perempuan ni. hey elly iakandar. buka mata luas2 yea!

  45. xde sluor says:

    pehhh gile rmai kene DISLIKE….ni mesti ade keje begaji nih…rajin menDISLIKE org!!!…meh meh dislike aku bebyk….lg byk ko tekan,lg byk posen ko dpt..meh meh…

  46. sarra says:

    salam semua tahniah..tapi saya nak tanya sikit si aishah zainal nie sebenarnye nbertudung ke tak,kalau tak silap masa kat tv tu dia pakai tudung litup……masa tunang pakai tu ala datin ct boleh sesiapa tolong jelaskan

  47. wilson says:

    masyallah…npa dia nk bertung buka tundung msa di gdis mlayu dia pkai tudung…apakah gelaran yg sptut nya kita berikan kpda org yg dibenci allah ini…?

  48. sum1 says:

    from my opinion..
    spttutnya rncngn GM 2 xptut dwujudkan, kalau pk logik kalau btul2 GM xkan la nk masuk tv.. btul2 gdis mlayu mananya nk msuk rncngn realiti.. tunjuk 1 msia… konsep xsessai baik bg nma lain.. yg msuk GM 2 rata2 nk jadi personaliti tv.. baik tukar nm rncngn la..

  49. mysara says:

    oh..den tak berkenan nengok pompuan ni..mcm sesuatu jer..

  50. minah rempit says:

    dulu masa msuk gadis mlayu pkai je tdung….slps kalah trus xpkai lak…plik2 la mnusia ni….

  51. fikriah samsuddin says:

    Tahniah…ally dan aishah…
    Aishah napa dah tak pakai tudung… jgn la mcm tu…ker sebab nak dapat ally….ally tak bagi pakai tudung ker….

    apa2 pun tahniah……….muga bersedia ke jinjang pelamin………….

  52. zestymama says:

    Tahniah Ally & tunang… sorry akak tak follow Gadis Melayu tu so tak kenal ler si manis Aisyah ni…
    But to me kalau once dh bertudung jangan ler tetiba tudung tu blh terbang… jangan main2 dlm bab agama nih… lg lah kalau kita ni dh masuk tv… dh jadi celebrity… and jadi role model… payah nanti nak menjawab kat anak2 muda kat luar yg ikut cara kita tuh..
    Harap2 nanti Ally dpt bimbing bakal isteri yea…. Semoga cepat naik pelamin!!!

  53. nida says:

    dulu kan pakai tudung masa gadis melayu?…x pa le..perlahan-lahan…semoga bhgia….

  54. cacing kerawit says:

    awat x pakai tdg???
    kalo pakai lg CUMELLL……

  55. You've been tangoed says:

    Ally…. that high rise SONGKOK…it won’t make you look any taller….. got it ??

    • ef..bee..ai says:

      perhaps it makes me look more gorgeous ….what say you?
      Lets tango baby…

      • ef..bee..ai says:

        it didnt make him taller but he is taken now….and u?
        u’r not sour grape are’nt u?
        let see if our height suit to tango together…..
        cool babey………

  56. lieza says:

    WAH MANA PEGI TUDUNGNYA…ISHHH2…AWAL2 TUDUNG DAH TERBANG…

  57. Suci Kaseh says:

    tahniah… ermm yg korang ni x baik la mengutuk2 ally dgn tunang nya ni,, baik kita sama2 doakan kebahagian diorang ni n doakan moga Aisyah Zainal diberi hidayah untuk bertudung semula… amin…

    * drpd dok ngutuk2 tu wat dosa kering je.. x baik tau..

    • srikandi says:

      cik kak..ni bkn kutuk..tp teguran sesama islam..klu kutuk gne kn bhse yg ksar2 n kbykan kutukan 2 xtepat..ni dh terang tang3 psl isu brtudg si aisyah ni…teguran 2 prlu utk mmprbaiki diri….tp biar kne crenye..

      • rd says:

        cant we juz pray for them? dah menuju ke arah perkahwinan pun kira benda baik la tu..

        sebelum kita melihat keburukan/kejahilan orang, cermin diri kita juga, kita ni sempurna sgt ke atau x bnyk dosa ke..

        Allah maha mengetahui.. doakan mereka menjadi pasangan suami isteri soleh dan solehah..

  58. noriana says:

    Teringat masa gadis melayu hari tue… MEnangis setelah mendengar usrah daripada ustazah Siti Bahyah… Dengan keizinan Allah, terbuka lah hati untuk memakai tudung…

    Tapi kenapa buka tudung sekarang nie… Ingatlah balik, yang cik katakan ari tue…

    Mesti Ustazah sITI baHyah sedih jugak… Sempena Sambutan Maulidur RAsul pada hari ini, marilah kita semua mengambil sifat-sifat terpuji BAginda…

  59. mat petua says:

    em moga ada jpdoh

  60. abarage says:

    biasa la si aisyah ni kn kampungan.dia pun asal dr ceruk2 kampung kat mlaka sana.bila da join gadis melayu n dok kl terkena la kejutan budaya.mcm ni ikon gadis melayu…hipokrit je lebih.kalo xkerana bertunang dgn ally xmerasa la nak glamor.

  61. umi eez says:

    ramai la yg makan hati kan…tgk ally dah bertunang dengan si aisyah ni……emm…soal tudung tu biarlah empunya diri jawab la….
    Rancangan GM tu cam hipokrit ajer…bila depan TV kan main cover lagi lah yer…kat belakang….sape la yg tahu…walaupun mmg semua manusia tu tak sempurna…tapi dah nama gadis melayu kan…melayu ker..? cara hidup melayu ker….?

    • ME says:

      program tue mmg bullshit…setau aku gadis melayu yg betul2 tulin melayu nye manada wujud dh zaman skrg,klu de gerenti diorg xmo ikut program nie sbb wanita melayu adalah wanita yg plg terkenal dengan sifatnye yg malu,so mmg xlogikla diorg nk mempertontonkn diri diorg kt org ramai….serius aku ckp dr aku tgk gadis melayu bih baik aku tgk america’s next top model…

      • ef..bee..ai says:

        bukan salah prog atau penerbit, munkin para pesertanya. jadi objektifnya lari. kalau beserta utk menghidupkan dan mempertahankan kemelayuan…insyaAllah tapi kalau nak cari glamor maka lebih negatif dr positif.

      • cincaluk says:

        setuju! meme “BULSIT” bak kata husin dalam hantu kak limah! hahaha…

  62. saje sibuk says:

    ni la artis namenye…kl pakai tudung pon utk glamer jer…niat tu xtau la betul ke tidak …

    mula2 nak jd artis kene la buka tudung bila dah lame jd artis baru cari tudung blk….

    tp ramai jer yg bertudung dan pakai baju ketat2…ape kes???

    • ef..bee..ai says:

      artis ke? dr sudut mana tu? personaliti dan selebriti, adalah dua maksud yg berbeza. ramai personaliti yg menumpang populariti walhal selebriti memang dekat dgn populariti. sedangkan kite2 ni sebenarnya pun penumpang difana ini.

  63. anny says:

    alahai mane k peginya tudung tu…sepatutnya lam majlis tunang pown kna gak pakay sbb ally tu personaliti tv xde mknenya nk wat kcik2 kurang-kurangnya wartwan mesti kna jempot pastu msok lam media x ke jutaan n milionan org ya tengok…jahilnya agama pmakaian tudung on n off ni xde lam islam sebaliknya hukum pakai tdung 2 same pentingnya dgn mendirikn solat n lau ditanggalkn tudung tu same je dosanya ngan x solat…nauzubillah

  64. puteri_cempaka says:

    pelik????asenya x pelik kowt lau org pkay tdung on off ni bab bnda nie da mcm trend….tp yg plik tu nape de org yg sanggup mempermainkan agama allah tak tkot dosa ke…nak2 plak x smpat tobat da meninggal nauzubillah.. p/s:kubor len2 tp ingat meningati tanggungjwb bersama…anda wat anda dapat…renung2kanlah

  65. jeng3 says:

    knape bkal laki die xtgur die biar kekal btudung??

  66. mimi says:

    mlk xde la ceruk mane…huhu marah org mlk ni dgr… ceruk lg negeri lg…mlk ok ape..

  67. Sinar says:

    tahniah ally.. igtkan ally jenis cari bakal yg simple jer.. rupenye cari yg ade pakej jugak..dah jodohhh.. semoge berkekalan..

  68. LuLa says:

    spe ade fb aishah? bak link, pls..?

  69. atul says:

    ni la penangan tudung siti nurhaliza…adus…

  70. shizuka says:

    sesuai ker ngan ally??????….komen ckit para pengomen bfull nara…

  71. calm says:

    si aisyah ni ak tgok dulu kt gadis melayu kemain brtudung comey…rase mmg minat sgt la die ni dulu wlupun xpat juara..
    tp hm..alamak bertunang pon leh nmpak rmbut sikit..hm..kaler lg..hm..adoyai…xbest la plak..
    ally tuh..tunang kn? ajor le sikit..

  72. lily says:

    alaaaaaa…ally dah bertunang ker…hmmmm..nape tudung tunang u mcm tk pakai tudung jer…baek tk payah pakai…

    1 helai rambut ditonton sekali oleh bukan muhrim sama dgn 10 kali dosa..berhelai helai rambut darab berkali kali tengok..wow..memang kebal pale pompuan yg tk pakai tudung…

  73. aku glemer says:

    huhu, fesyen tok ti ni…

  74. allyvia says:

    ke mmg jenis dia x bertudung……..bertudung coz nk msuk gadis mlayu agknyer….klu x, x jmpe la ally iskandar tu…. bese la….boy bek tuk gurl yg bek…trima je la……. meluat ak tgk dia…

  75. ustazah says:

    tudung mana dahhhh…….!!!

  76. exa says:

    apesal ek si aishah ni klo amik gambar mesti posing kepala senget…gambar ala2 flm fb… kiut ke posing camtu? mcm posing utk majalah la plak

  77. De De Dieana says:

    C0ngrattttttttttttt…
    Selamat Melangkah Ke Gerbang Perkahwinan…

  78. kibo says:

    hahahahaha..lawak betul aku tengok gambar yang last tu..semua nak pegang tangan aishah ke hape??

  79. oBama says:

    ally jgn jadi dayus…

  80. nuaiman says:

    bkn ke si aishah nie dh pakai tudung masa finale GM..
    or sbb nk menarik perhatian jer..

  81. ghadisk says:

    hmmm…
    mmg la cantik…
    tp bila dia bukak tudung balik… :(
    ally….!!! ko pilih fara fauzana lg bagus la!!!!

    • ef..bee..ai says:

      Tak perlu mencari teman secantik Balqis, andai diri tak sehebat Sulaiman. Mengapa mengharapkan teman setampan Yusof jika kasih tak setulus Zulaikha. Tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim andai diri tak sekuat Siti Hajar dan mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah kalau diri tak sesempurna Rasullulah.

  82. a-no-ni-mus says:

    aik.. mana tudung dia.. apa pun tahniah pd mereka bdua.. pd bakal pengantin, harap2 bila kawin nnti pki tudung la ok.. mmg cantik sgt kalau pengantin pki tudung.. sbb walau mcm mana cantik pun u tak bertudung, biar la tuk ally sorang yg tgk k.. congrats again.. ^_^

  83. mini cooper says:

    ni apehal tudung on-off, on-off ni…nak maghoh ase

  84. umakk aii… Baru tunang..baju dah mncabar minda.
    Susah nnt mau cari baju kawen. hehehe

  85. dimple k.f.s says:

    btudung biarlah ikhlas.bertudung bukan kerana fesyen..pa2 pun congratz both of yu ya :)

  86. Zuwan says:

    sebab tu dia x menang gadia melayu! hehe.
    hope Ally bawa ke jalan yg diredhai Allah ye!

  87. dolphin says:

    cam ni ke ikon Gadis Melayu….?

  88. fisza says:

    artis skrg mmg bnyk yg mcm 2 pe nk diherankan..de artis 2 mse jd wife owg bertudung n then ble dh bercerai,tudung pn bercerai dr kepale..ble dtnye ble nk mnutup aurat,ktanya ble smpai seru,sedarkah kte ble mse ajal mnjemput kte,ntahkan mse tu kte sempat bertaubat @ tidak…insaflah umat Nabi Muhamad s.a.w

  89. lalalla says:

    poyo toll minahh nier~dlooo berioa2 nk pky tdonggg!!!aper der hal~~

  90. leng says:

    tahniah Ally..x sangka Ally blh pilih Aishah, macammane pun tahniah moga kekal bahgia…Aminnnnn…

  91. joyah_sp0rt says:

    muka tunang ally mcm ppuan GEDIX. tu pd pandangan mata aku la……..

  92. ef..bee..ai says:

    anak ayam bulunya cantik
    anak itek terkedek kedek
    sama rendah sama pendek
    dek noi tak sabar nak ikut balek

  93. ef..bee..ai says:

    mengikut adat. melayu…masa bertunang lelaki tak sepatutnya datang ‘bertandang”……..apatah lagi bergambar ber2
    apakah ini yg dikatakan biar mati anak jgn mati adat? adap ugama pula nak letak kat mana?

  94. mamat hipokrit says:

    Heran manusia zaman sekarang hukum hakam dimain main untuk nampak cantik, tapi aku rasa kalau minah u bertudung lagi ok.Ally tolong guide tunang lu…or you yang suruh dia bukak tudung

    • Mummy says:

      Setuju ngan mamat. Kenapa, adakah terasa lebih cantik lepas bukak tudung? Rasanya, bertambah tak cantik… teramatlah hipokritnya ….

  95. nini-ab says:

    hai..alamak pelamin Ally-Aishah ni sebijik macam pelamin Nini-Ab la..tema pelamin and baju pun sama. kalau x percaya boleh layari blog nini untuk tengok buktinya…

  96. chinta says:

    tahniah ally dah bertunang…
    tunangnya pun manis….lg manis kalau bertudung…sebelum ni rasanya bertudung..boleh plk…
    sekejap ada sekejap tak de

  97. pelik says:

    adeyhhh,,,cyan plak kt ally nih,,dpt bkal bini cm nih,,,y ak pelik nyew,,sal plak si tunang dyer nih,,dolu cntik molek brtudung litup,,,tetibe trconfius plak,,org len kew y brtnang ngan si ally nih?adeyhhhh,,,mcm2 zaman skrng nih,,

  98. chacha says:

    tahniah…rsenye sy pon sokong pak cik ckp…kureng ikhlas sket….b4 dis penah la dgr cite psal aisha ni…cube kenal ati budi betol2….n tolong la jgn persendakan hukum agame ni…nk popularity pakai tdung….dpt jerung…tdung tanggal….anyway..congrat 2 both of u…

  99. sazzy says:

    tahniah…tp nape die on off tudung yew?saudara ally, pimpin la die..aishah mmg cantik…tp cantik lg klau bertudung…

  100. risa says:

    tak sangka ally nk pilih pompuan plastik jd teman hidup….dh habis pikir ke ni ally…jap bertudung…jap tidak….

  101. Elle Linda says:

    Ally ni kwn lama aku…mmg bak la ngan dia dulu2…Alhamdulillah kalau dia dah jumpa idaman di hati…penah jugak dia mcm nak kwn ngan aku bila kami bertemu semula a few years back…namun aku buat besa2 je..hehe…sbg kawan, I’m happy for him…Ayat last Ally kat aku dlm sms dulu tu “marriage is not about whose house to go back to…” …Ttg tunang dia nih, tak hengat pun aku sapa dia ni…tak tengok sgt gadis melayu tu…anyway, doakanlah yg terbaik utk dorang ni kalau dah itu jodoh yg ditentukan oleh NYA…

  102. zioitttt says:

    zaman sekarang ramai betoi manusia hipokrit…. tudung bukan barang mainan…… x sesuai la jap ada jap x ada….. sedih ar tgk artis2 kita jd mcm 2…. yg jd duta tudung pun ada tp hampehhhhh lg terdedah ada la…… renung2kan …..

  103. iyola says:

    mAKE up yang mencantikkan tu…