Written by AbangNara | November 8th, 2009

memey suhaiza

Kesian kami kat Memey Suhaiza. Mungkin banyak sangat kerja yang diberi oleh Abang Norman dia sampai tertidur mati dan tak sedar ada orang ketuk pintu pejabat. Abang Norman nie pun janganlah dera sangat budak-budak macam Memey nie. Mentang-mentang dah berpengalaman lama dalam bidang seni. Kami tahu banyak benda baru yang perlu diajar, tapi take one at a time. Jangan nak curahkan semuanya di suatu malam.

Eh lupa plak nak bagitau yang kes khalwat Memey Suhaiza dan Norman Hakim nie sekarang tengah diperdengarkan kat mahkamah. Itu yang terkeluar cerita pasal Memey tidur mati nie. Mungkin kepenatan seharian bekerja kot. Almaklumlah, artis baru nak naik. Mesti terkejar ke hulu hilir nak buat promosi. Tue yang bila sampai opis Abang Norman terus terjelopok tidur. Kepenatan la tue.

Buat anda yang berminat nak baca sesi soal jawap penuh dalam mahkamah, sila baca artikel ini sepenuhnya.

HULU KLANG: Seorang anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) mendakwa pelakon Memey mungkin ‘tidur mati’ (nyenyak) ketika serbuan dibuat di premis disyaki berlaku kejadian khalwat sehingga menyebabkan dia tidak mendengar pintu diketuk.

Kyairol Nizam Khiruddin, 28, berkata demikian ketika menjawab soalan balas peguam bela, Fakhrul Azman Abu Hassan ketika memberi keterangan dalam kes khalwat membabitkan Memey atau Suhaiza Suhaimi, 21, dan Norman Hakim atau Mohamed Norhakim Zaidon, 33.

FAKHRUL: Dalam keterangan lalu, kamu ada kata muka Memey sembap, kamu ada tanya dia kenapa?

KYAIROL: Saya tidak ingat siapa yang tanya, tapi saya ada dengar dia kata takut.

FAKHRUL: Kamu tahu dia (Memey) tidur di mana?

KYAIROL: Saya tidak tahu.

FAKHRUL: Ada kemungkinan, Memey ‘tidur mati’ sehingga tidak dengar pintu premis itu diketuk.

KYAIROL: Ada kemungkinan.

FAKHRUL: Ada kemungkinan apabila kamu ketuk pintu dengan kuat sehingga menyebabkan dia takut?

KYAIROL: Mungkin.

FAKHRUL: Jika melihat kepada pintu masuk ke premis itu, di kiri dan kanannya adalah dinding batu, setuju saya katakan bahawa kamu tidak akan mendengar apa yang terjadi di dalam?

KYAIROL: Setuju.

FAKHRUL: Selain tidak dengar awak juga tidak nampak apa yang terjadi di dalam?

KYAIROL: Setuju.

FAKHRUL: Saya cadangkan jika kamu intai pintu dari luar, kamu tidak akan nampak silau kaki dari dalam bangunan?

KYAIROL: Saya tidak pasti.

FAKHRUL: Jadi bila awak tidak pasti, sebenarnya awak tidak nampak kerana ada getah yang menutup bahagian bawah pintu itu?

KYAIROL: Saya tidak pasti ada getah tetapi saya nampak silau.

FAKHRUL: Bila awak kata ada nampak silau, awak tidak pasti ia silau kaki ke atau silau kucing berjalan ke?

KYAIROL: Ya.

FAKHRUL: Kamu kata ada kedengaran bunyi besi ditarik? Kamu pasti ia besi?

KYAIROL: Ya.

FAKHRUL: Macam mana awak tahu? Adakah awak pakar bunyi?

KYAIROL: Tidak.

FAKHRUL: Dalam keadaan ini, awak juga tidak boleh pastikan apa yang berlaku?

KYAIROL: Ya.

FAKHRUL: Kamu kata ada picit loceng, adakah kamu pastikan sama ada ia berfungsi atau tidak?

KYAIROL: Saya tidak pasti.

Dalam prosiding di hadapan Hakim Syarie Salehudin Yatim, Fakhrul Azman turut mempertikaikan keterangan Kyairol sebelum ini dan mendakwa ia bercanggah dengan pertuduhan yang dikenakan terhadap kedua-dua anak guamnya.

FAKHRUL: Dalam keterangan bersumpah sebelum ini, kamu ada memberitahu mahkamah bahawa apa yang kamu faham mengikut Seksyen 29(1)(a) dan (b) Enakmen Jenayah Selangor 1995 adalah lelaki yang didapati bersama dengan seorang atau lebih daripada seorang perempuan bukan isteri atau mahram dan juga orang perempuan yang didapati bersama dengan seorang atau lebih lelaki yang bukan suami atau mahramnya, di mana-mana tempat ‘tersembunyi’, di dalam rumah atau bilik, itu yang kamu faham?

KYAIROL: Ya.

FAKHRUL: Merujuk kepada buku seksyen (mengemukakan kepada saksi) ada atau tidak perkataan tersembunyi di situ?

KYAIROL: Tidak ada.

FAKHRUL: Setuju dengan saya awak beri keterangan yang salah kerana ia sepatutnya terselindung bukan tersembunyi?

KYAIROL: Tidak setuju.

FAKHRUL: Setuju saya katakan sebenarnya kamu tidak secara terperinci mengenai apa yang diperuntukkan mengikut seksyen itu?

KYAIROL: Tidak setuju.

FAKHRUL: Setuju dengan saya bahawa sebagai penguat kuasa, kamu perlu mengetahuinya secara terperinci?

KYAIROL: Ya.

FAKHRUL: Setuju dengan saya, bila awak tidak membaca seksyen itu dengan betul, tangkapan dibuat boleh jadi ‘membabi buta’?

KYAIROL: Tidak setuju.

Perbicaraan bersambung 4 Disember depan.

69 responses to Memey Tidur Mati, Mungkin Penat Bekerja Sepanjang Hari?

  1. geez says:

    dialog takleh tahan la…..
    macam keje angkat batu plak memey ni kan..

    0
    0
    • Rin says:

      mgkin memey ni kna jd buruh part time kt jabat tu

      0
      0
    • zyra says:

      bapak bodoh…da taw kene tngkap khalwat dala..ni nak bela pula org yg da terang2 salah…kalo kes ni berpihak kpda memey n norman maknanya pasni ramaila org yg kene tngkp khalwat bleh lepas cmtu je…

      0
      0
    • eyuk says:

      norman miang,memey gatal..da kena da..servis free..sapa x suka..sekali da kena gian x sudah…anti sgt dgn dua manusia ni!!!! TERSANGAT!!!!

      0
      0
  2. lin says:

    im 1st

    0
    0
  3. geez says:

    perlu ke setiap kali comment nak lawan sapa 1st..sapa 2nd…comment ajelah…….i dpt info pasal post terbaru by facebook……apalagi jadi lah fans beautifulnara at FB kalau nak jadi pengkomen pertama..hehehehe

    0
    0
    • Kak Nara says:

      betul2….ala derog ni saja2 suka nak tulis.. tatau nak tulis apa lah tu

      0
      0
      • futurelawyer7 says:

        tuh lar pasal…aku penah lar komen kat diorg nie kan,jgn komen saper first sape second..pastuh diorg bantai aku reramai..kuang asam tul..

        sian aku tgk peguam bela si norman nie,…camner lar rasenyer membela org yg mmg terang2 wat salah yerk…

        0
        0
        • lin says:

          marah?

          0
          0
        • rosh says:

          aku stuju gak ngan futurelawyer7 nie…
          kesian aku kt org kat pjbt agama tuh…

          0
          0
        • air_mineral says:

          dah terang2 buat salah…tapi masih taknak mengaku lagi tu..itu yang paling aku menyampah, benci giler dgn diaorang ni…norman hakim siap suruh pihak yang tangkap dia tu buat siasatan lagi…siasatan apa lagi che norman?pukul 2,3 pagi berkurung dgn pompuan, berdua plak tu..dah terang lagi jelas nak buat siasatan apa lagi?poyo jer….dah buat salah mengaku jelah buat salah, tak payah nak putar belit…

          0
          0
  4. Kapten Kapal says:

    lotih da dgr benda2 nie… nk buat hal pon, cover2 aa skit… dah kantoi wat semak je dlm paper…

    0
    0
  5. naper abg norman sanggup dera memek mcm tu…tk baik tau soh buat OTsampai subuh!

    0
    0
    • zhang zi yi says:

      mesti le. Fresh, Segar and ketat so balun le sampai subuh. Penat sampai tidur mati.

      0
      0
      • jane says:

        ye la cian..memey… “penat kena kerje” sampai tido mati… ape la abg norman ni “kerjekan memey sampai tak sedor diri”…tapi memey suke…hikhikhik….

        0
        0
  6. hafizmd says:

    dialog yg tak tahan tuh..ape2 pun..kitr tunggu settle baru bg komen yer..lebih adil kan..just my 2 cents

    0
    0
  7. farenova says:

    kelakarnye dialog bang nara..macam kena jer..heheheh..ape2pun ta ske memey walaupun de cun

    0
    0
    • lilin-wangi says:

      cun ke?cuba bandingkan warna kulit muka dia dgn warna tangan dia..tengok betul2…..hahahaha…..macam taik cicak pun ada…

      0
      0
  8. Bukit besi says:

    haaaaaa…klaka giler dialog tu…pecah perot bace….kah5

    0
    0
  9. lanToK LeW says:

    adoyai….x habis2 lagi ke pasal budak 2 ekor yg x cukup umo nie???huhuhuhu….pe daaaa….but klakar laa dialog abg nara wt tuh…hihihihi….menjadi jerk ek???

    0
    0
  10. lanToK LeW says:

    saye yg ke 122601….hehehhehehe

    0
    0
  11. Najib says:

    Ntah2 apa2 jer kehidupan artis ni..mcm2 alasan bg.Lain kali jgnlah buat perkara yg leh timbulkan fitnah

    0
    0
  12. anNeDeSilVa says:

    Morning semua..
    hye kak nara..
    anne disini…hehheheh

    0
    0
  13. anNeDeSilVa says:

    ramai tak online lg ek..
    anne awl sgtla nie..heheh

    0
    0
  14. aRieS ApRiL says:

    MRNG ALL…
    ANNE BKAN KO KAT SNA BRU LPAS SBH KER…
    AWL NYA ON9…

    0
    0
  15. EclipsE says:

    salam silaturahim… :-)

    0
    0
  16. ainsOo says:

    eiiii nk gelak pulak tgk kes ni…xrespek btol!

    0
    0
  17. Nizaa says:

    lawak sungguh caption tu..tak bleh blah..ni sapa punya angkara ni…bangNara ke kakNara..korang mmg lawokss la..haha

    0
    0
    • aRieS ApRiL says:

      bang nara sja nk kasi warga BN happy skit….
      :-)

      0
      0
      • [email protected] says:

        x perasan le tadi… hihihih moning smua… lagi gosip pasal tadi x baca lagi…

        MONINGGGGGGGGG aries… sori tengah layang LAGU JAC

        0
        0
  18. BumbleBee says:

    memey ni mmg x malu eh? kalo aku…malu. dah laa pempuan, besar panjang dah…tdo mati lagi…. kanak2 len laa…iskkk… malu malu… nasib x kencing malam skali..

    0
    0
    • BumbleBee says:

      klaka bler dlm AC? aritu memey dok cakap mcm dier tu ade bakat…. tak sedar diri yg orang kenal dier, produser dok manipulasi populariti dier sbb dek kes tangkap khalwat tu…kalo tak……sape itu memey????? hoho…

      0
      0
  19. Gadis Sunti says:

    Aku nak tgk apa kesudahan akan berlaku. skiranya makhluk tuhan 2 ekor nie menang kes, memang lawyer dorang 2 nie akan dpt dosa bsubahat. malah $ upah yg dia dpt atas ‘khidmat’ dan ‘budi bicara’ dia adalah HARAM. inilah lawyer yg lbh mementing $$$ drp dosa. mata ringgitan!!!!!!!!!!!!

    0
    0
  20. Zaza Muhammad says:

    tido mati sbb penat sgt kot lepas ‘bekerja kuat’ atau ‘dikerjakan’ HAHAHAHAH ops terlebey sudah… tak baik tol aku nih…maaf ye memey. kokye nk jwb tu jgn le main jwb je, kang org dah start pk yg bkn2…

    0
    0
  21. Apin Opin says:

    aa…setuju…x paham la dengan kes2 camni…dah terbukti berdua2an dalam pejabat tu pukul 2-3 pagi..nak bicara apa lagi…memang khalwat la namanya…tak kira lah buat project ker tak dah dikira berkhalwat….khalwat tu berdua2an yang bukan muhrim di tempat2 sunyi yang menimbulkan syak, siap yang tangkap tu pegawai JAIS lagi dah terbukti kan…kalau kat dunia terlepas pun ko jawab la kat akhirat esok…menyampah!

    0
    0
    • blackberry00 says:

      2 la pasal… mmg dah ternyata bersalah, no point nak tegakkan benang yg basah…c norman plak, klau dah teringin sangat nak berbini ngn buah muda, kawen jerlah…. barulah gentle ckt… BENCI NGAN MELUAT KAT DORNG NIH….

      0
      0
  22. nObiZukA says:

    Hahaha. da boleh dicongak2 pun, da tangguh punye tangguh tu, karang pengabisnye tak bersalah. or paling2 pun denda je gamaknye.
    saribu? duaribu? ktawe je diorang bayar. hahaha

    0
    0
  23. blackberry00 says:

    dah mati tu, mati je laaaa… xyah lah nak ‘tdo mati’ plak..
    cm x logik!! ngade2lah dorg nih…wat pelah nak turun naik mahkamah?? kawen je terus, xlah buang masa!!! c memey kan ke baik ngn anak2 norman..?? c memey pernah bg statement, nak tumpukan pd karier…habis 2 nape MENGGATAL ngn laki org..?? (nak lagi time tu c Abby tgh pregnant..!!) mmg dasar x tau malu…

    0
    0
  24. pening says:

    ‘Kje berat’ apela yg kau wat tu Memey..sampai x sdr2 tu..kalau kje yg tu..’mmg beratttt””…..

    0
    0
  25. whitelily says:

    salam semua.. saya org baru.. boleh join ke..

    0
    0
  26. iz says:

    hahah
    aku gelakkan je :D

    0
    0
  27. sekar says:

    kalau terlepas pun kerana defect dlm chargesheet je, hukuman ngan Allah ….kena la mintak ampun kok…Allah itu maha Pengampun…tp taubat nasuha kok..

    kuat kerja memey kok……kerjaan apa kok….or kene kok…

    0
    0
  28. khairul says:

    Oh tidak! kenapa boleh mereka pula???

    Khairul,
    A fan of
    Gambarcarabersetubuh.blogspot.com

    0
    0
  29. budakcute says:

    tido mati la pulak.. sib tido mati..bkn mati btol2..

    0
    0
  30. lala says:

    memey 2 da g ka virgin??hehe

    0
    0
  31. maduz says:

    Kadang2 aku pelik, kecoh pasal artis no.1. Tapi kita alpa dgn yg bukan artis…manusia normal spt diri kt sendiri…melambak je aweks2, mamats2 kat luar tu yg ‘sorong papan, tarik papan, sampai berpeluh2 siang malam’… xde pulak JAKIM nk buat serbuan. Wey JAKIM, pegi mampos aar! X gune la ada JAKIM kat malaysia, xbuat hasil pape pown!

    0
    0
  32. akk long says:

    arghhh, sudah la memey..pompuan xmalu..aku nmpk ko ngn norman kt OU jln2 pegang tgn..ko yg gedik..norman tunduk bodoh jer..ish, memey2…GEDIKKK

    0
    0
  33. nisa says:

    dasar pompuan murah!!!! bagi sape je yg nak! dah biasa buat kat kota dulu tu yg tak blh nak jaga lagi
    Natang lagi elok perangai dari ko be2!!!!!!!!!

    0
    0
  34. MM Laxer says:

    kepada MEMEY….. LANCAU LU!!!!!

    0
    0
  35. nana.. says:

    OITT..KORG NIE NYUMPAH2 DIA, SAME JELAH KORG NGN DIA..DOAKAN DORG SEDAR N BERUBAH BAIK SUDAA LAA…

    0
    0
  36. kadang says:

    memey n norman penzina of the year

    0
    0