Written by AbangNara | April 15th, 2010

maya karin cerai

Menjadi wanita tercantik Malaysia tidak semestinya bermakna anda bakal menikmati kebahagiaan sepanjang masa. Agaknya itulah yang sedang dirasai oleh Maya Karin sekarang ini. Dengan hubungan antara suaminya agak tidak berapa baik, Maya Karin nampaknya mengambil langkah bijak untuk pergi bercuti menenangkan fikiran. Dari sumber-sumber yang kurang boleh dipercayai, katanya rumah tangga Maya Karin dan suami bak retak menanti belah. Sama-samalah kita doakan yang terbaik buat mereka berdua.

Semoga dengan langkah mengambil cuti untuk menenangkan fikirkan ini mampu memberikan Maya Karin ketenangan fikiran dalam membuat keputusan yang tepat. Kalau boleh elakkanlah penceraian. Sudah cukup rasanya cerita-cerita artis kita yang kahwin dan cerai. Sikit-sikit kawin pastue cerai. Macam dah jadi lumrah dunia artis Malaysia pulak.

53 responses to Maya Karin Bercuti, Tenangkan Fikiran Dari Masalah Rumah Tangga

  1. lolipop says:

    ala biase lar..

    0
    0
    • janganlah cerai. Maya Karin dahla cantik.. biasanya artis2 kahwin mat salih mesti tak berapa nak kekal. mat salih ni xleh nak adapt dgn budaya Malaysia kot.

      0
      0
      • BinLaden says:

        cari mat saleh mcmni ksudahanya..lain kali crla mat saleh d sinar pagi..

        0
        0
      • mia says:

        tak setujulah dgn pendapat ni,..kalu kita benar2 didik suami mat salleh kita dgn islam, adat org timur dan kita jadikan diri kita jadi teladan kepada mat saleh ni, insyallah dia akan adapt dgn budaya malaysia contohnya..bapa wardina, ashraf sinclair…sbbnya maya sendiri pun bukan contoh yang baik, lagi pula dia artis, sesiapa artis yg kawin mat saleh mmg bercerai sbb perangai pun mcm kematsalleian..

        0
        0
  2. yeap says:

    ha’ah?jual gelang………?

    0
    0
  3. lolipop says:

    jual gelang pe plak?

    0
    0
  4. Norulhuda says:

    doakn yg terbaek buat kak Maya ^_^

    0
    0
  5. Ryta says:

    Banyakkan bersabar…..
    Doa dan tawakal pd Tuhan…..
    Kalau dah tak ada sefahaman lagi, kalau dah ditakdirkan akan bercerai….think positive!
    Saya tetap menyokong anda….
    :-)

    0
    0
  6. aries april a.k.a amira (AAA) says:

    jodoh……………….
    dngn artis..mcm main kejar2x pla…

    0
    0
  7. pu3 viva says:

    erm…ntah ler deme nie….
    pe2 pun kita sama2 ler doakan deme nie akan berbahgia selalu wlau pe pun rintangan yg akan terjadi kelak….. Amin…

    0
    0
  8. AnneDeSilva says:

    tula betoll..
    artis sume banyak kawin cerai?
    pesal ekk?
    cantik2 smuanya…
    tp tak kekakl..
    niat tak baik kott…

    0
    0
    • aries april a.k.a amira (AAA) says:

      maybe jga anne…
      tp..jdh smua kat tngn tuhan…
      dh x leh nk trskan..nk bt cam na…

      0
      0
      • DolceNCabbana says:

        xnk dktkan dri ngn allah sbnrnye jwpan die…bile susah ke senang ke x rujuk kat allah swt tats y anything happen kesudahan cerai..allah laknat owg yg bercerai berai…die xbmbing suami n suami xbmbing isteri…ni lar akhibat nye…akhrnye….bile jd bnde cmni ape slhnye dktkan dri allah phon jln kuar..bkn nye bercuti enjoy nk tnangkan dri…renungkan..

        0
        0
        • Fact-oriented Person says:

          Ape2pun ianya terpulang kpd individu tujuan mereka berkahwin.. Nabi telah sediakan jalan & guide ttg cara2 mencari jodoh, jadi terpulanglah kpd kita siapa yg kita inginkan dlm hidup kita.. Andainya niat kita kahwin hanya tertumpu semata2 kerana nafsu seks atau kerana cantiknya pasangan kita, maka kita akan dapat dgn semua tu melalui usaha, tetapi jangan lupa semua2 tu bersifat sementara..

          Kalau niat kita kahwin adalah kerana-Nya & utk mempunyai pasangan hidup supaya dpt hidup bersama dgn tenang & mempunyai zuriat yg baik, sambil menjaga suruhan2-Nya, insya-Allah itulah yg kita akan dapat dgn izin-Nya.

          Jangan sekali2 menyalahkan Allah bila kononnya dah tiada jodoh kerana perceraian etc adalah pilihan manusia, yg sangat2 dibenci Allah. Ketahuilah Allah tidak mentaqdirkan sesuatu yg Dia benci. Semua atas diri kita utk renung2kan & muhasabah diri kalau jodoh tak panjang. Adakah kita telah lakukan yg terbaik sepanjang perkahwinan? Redha atau restukah ibubapa kita dgn pernikahan kita ini? Apa niat sebenar kita utk berkahwin? Semata2 nafsu seks atau kerana Allah?

          Sesungguhnya jawapan2 di atas ada pada diri kita..hanya kita & Allah yg tahu jawapannya, masing2 jawablah jika anda sudah berumahtangga.. Sekadar pandangan ikhlas..

          0
          0
  9. Piston Pecah says:

    harap mereka dapat cari jalan penyelesaian yang terbaik.

    0
    0
  10. FTNer says:

    jangan bermegah masa kahwin..

    0
    0
  11. Miss_hujaN says:

    lakukan yg terbaek untuk kehidupan anda..


    Sent on a phone using T9space.com

    0
    0
  12. manjalara says:

    dah agak dah dia kan divorce,ada yg menunggu

    0
    0
  13. AnneDeSilva says:

    alahai emak kawinkan akuu..

    0
    0
    • aries april a.k.a amira (AAA) says:

      sabo…
      akak ekau bru kawen last week..
      ko kna tnggu sthun 2 g….

      0
      0
  14. rockstar says:

    biase la…kalau kawin ngan org malaysia ok lagi..kawin je ngan org putih ni…bile diaorg dh merase diaorg tinggal je la..

    0
    0
  15. mia says:

    ukah peddi….masalah akan selesai jika kita kembali kepada ALLAH S.W.T…Wallahualam…

    0
    0
  16. cool guy says:

    hhhhmm mcm2

    0
    0
  17. fcuk says:

    x kan maya seorang jer pegi.. ajak lah saya sekali… kan kita 2 leh honeymoon… aku bagi service yg bagus..

    0
    0
    • onik says:

      sy perasan setiap komen awk ne xsenonoh…bukan kat page ne je…jgn wat camtu…xbaek…igtla awk, kata2 kita ne dinilai tau…xpasal2 dpt saham plak kat akhirat…erk, if u r a muslim la…tp klu non pun, kata2 awk ne nmpk xseboboh jugak…!

      0
      0
  18. Kapamilya says:

    Dah 3tahun kawin masih lagi bedua. Bila nak betiga? Tu yang maya pi ambik angin bagi fresh. Balik nanti baru buat keputusan

    0
    0
  19. azharramli says:

    mmm..dengar macam-macam cerita si maya nie..entahlah

    0
    0
  20. Miss_hujan says:

    artis kata kan ..Nikah kawen n cerai ni ..dah jdik napkin pakai buang jew ..

    0
    0
  21. Janah says:

    Cantik?Tengok kawan kawin mat saleh dia pun nak ikut , tak nak kalah…..kan dah bercerai jadinya. Apa orang Malaysia dah tak ada classkah?Nak carik mat saleh juga.Glamor aja lebih.lepas ni cariklah mat negro…

    0
    0
    • manjalara says:

      kalau nak kawin dgn artis malaysia ni kena hati2 sbb kuar belanja berpuluh ribu, last sekali nak cerai…..duit abis mcm tu jer, lgipun kalau yg berpangkat dato’ tu biasa la kan duit senang dicari, kalau duit abis mcm tu jer no hal boleh cari yg lain , tapi sampai bila hidup nak sempurna ??? sape nak jwp soalan aku ni

      0
      0
      • Fact-oriented Person says:

        Sebab tu lah niat kita kahwin tu penting…tambah2 bila niat nak menunjuk2, sama ada nak menunjuk2 dari segi grandnya majlis, mahalnya maskawin & belanja, atau nak tunjuk siapa pasangan diorang.. They should’ve learnt from past experience & occurences..where most Malaysian artists who married foreigners (especially white men) just didn’t last long..with exception to Anita Sarawak & Ning.

        Dlm hal ni, kita sentiasa diberi pilihan & ada petunjuk2 yg boleh bagi jodoh yg baik buat kita..isunya hanyalah pd pilihan kita, sama ada pilihan yg baik, atau sebaliknya. Sebab tu kita ada solat sunat istikhoroh..;-)

        0
        0
  22. cool guy says:

    aku setuju dgn onik…kata2 kita juga kena jaga….

    0
    0
  23. cili api says:

    doakan yang terbaik…..selagi boleh selesai, selesaikanlah…

    0
    0
  24. Zaza Muhammad says:

    amoh komen lebey2… bab2 umahtangga ni komplikated aaa. mana le kite tahu mslh dia…
    gane2 pun harap2 ble selesaikan secara terbaik dan elakkan bercerai… tp klu dah ketentuan, bertawakal lah…

    0
    0
  25. sha says:

    urmm b4 dis de dgr cte sal maya ni..ye kawen sbb de kaitan ngn politik gk..my uncle yg cte psl hal 2..tp mse 2 i blur2 so x fhm pe mksud yg cte yg ye smpaikn 2..wallahualam…

    0
    0
  26. […] Maya Karin Bercuti, Tenangkan Fikiran Dari Masalah Rumah Tangga (43) […]

    0
    0
  27. Shayla Zyla says:

    Wow, this was a really quality post. In theory I’d like to write like this too – taking time and real effort to make a good article… but what can I say… I procrastinate a lot and never seem to get something done.

    0
    0
  28. Seeing that i have been exploring temporarly for a pleasant study with reference to this one topic . Researching in Yahoo I lastly came across this web site. Reading these details I am relieved to convey that I get a good uncanny feeling I came across precisely what I needed. I most certainly will make sure to remember this web-site and check it out consistently.

    0
    0
  29. When reading this post it reminded me of something I read the other week in a Book, would there be any chance I could have the authors email address, Well Written blog thanks for the infomation.

    0
    0
  30. porno izle says:

    I assumed it was likely being some unexciting old report, nevertheless it definitely compensated for my time. I most unquestionably will post a link to this article on my web page. I am convinced my visitors are planning to find that realistically helpful.

    0
    0
  31. An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

    0
    0
  32. jeu says:

    GoogleAdwords is basically Google which allows targeting 10 million peoplewithin 10 minutes.

    0
    0
  33. Needed to compose you that little bit of observation to finally thank you very much the moment again about the remarkable advice you’ve contributed on this page. This is certainly unbelievably open-handed with people like you giving freely precisely what many people could possibly have supplied as an electronic book to get some dough for their own end, most notably seeing that you might have tried it if you ever considered necessary. These good ideas also served to become a great way to realize that many people have the same desire really like mine to know the truth a little more when it comes to this matter. I’m sure there are a lot more enjoyable occasions ahead for individuals that look over your blog.

    0
    0
  34. Great Post! I’ll bookmark it! Thanks and bye!

    0
    0